ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ilyas81
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Mayıs 2021 00:30
Son Ziyaret:
10 Eylül 2024 22:27
Toplam Mesaj:
15 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
İlyas kara
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Tekirdag
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İlyas kara
SON 10 MESAJI
Alvaryum Potasyum Fazlalığı
Merhabalar Herkese,
Ciddi bitki yoğun bir akvaryum var. Yoğun balık olmasına rağmen dönem dönem akvaryumda Nitrat eksikliği oluyor. Bunu telafi etmek için de kendi hazırladığım potasyum nitrat gübresini kullanıyorum.(daha öncesinde reflowers set kullanıyordum). Fakat bitki ihtiyaçlarını tatmin edecek kadar kullandığında, Maalesef yaprak uçlarında kıvrılma ve kalsiyum eksikliği ile karşılaşıyorum. Ayrıca potasyum gübresi eklemeyi bu sebepten dolayı zaten kaldırdım. Sanırım şebeke suyunda da yüksek potasyum var.
Sorunu çözmek ve kalsiyuma arttırmak adına nitrikasit+ Kalsiyum karbonat (midye kabuğu ve çaydanlık kireci[:D] ) = kalsiyumnitrat+su+karbondioksit tepkimesiden yararlanarak kalsiyum nitrat elde ettim. Bunu verdim fakat içindeki oran hakkında bilgim yok.
Sorum ise Potasyumu arttırmadan nitratı nasıl arttırabilirim? Kalsiyum nitrat gübresi satın alıp kullanmam problemi çözer mi? Sudaki sertliği arttırıp başka problemlere sebep olabilir mi?
Not: yaklaşık 100 adet yetişkin lepistesi yeni çıkardım. Ortalama 300 adet balık var idi.
Değerli yorumlarınızı bekliyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/190820242359341.jpg[/IMG]
Merhabalar Herkese,
Ciddi bitki yoğun bir akvaryum var. Yoğun balık olmasına rağmen dönem dönem akvaryumda Nitrat eksikliği oluyor. Bunu telafi etmek için de kendi hazırladığım potasyum nitrat gübresini kullanıyorum.(daha öncesinde reflowers set kullanıyordum). Fakat bitki ihtiyaçlarını tatmin edecek kadar kullandığında, Maalesef yaprak uçlarında kıvrılma ve kalsiyum eksikliği ile karşılaşıyorum. Ayrıca potasyum gübresi eklemeyi bu sebepten dolayı zaten kaldırdım. Sanırım şebeke suyunda da yüksek potasyum var.
Sorunu çözmek ve kalsiyuma arttırmak adına nitrikasit+ Kalsiyum karbonat (midye kabuğu ve çaydanlık kireci[:D] ) = kalsiyumnitrat+su+karbondioksit tepkimesiden yararlanarak kalsiyum nitrat elde ettim. Bunu verdim fakat içindeki oran hakkında bilgim yok.
Sorum ise Potasyumu arttırmadan nitratı nasıl arttırabilirim? Kalsiyum nitrat gübresi satın alıp kullanmam problemi çözer mi? Sudaki sertliği arttırıp başka problemlere sebep olabilir mi?
Not: yaklaşık 100 adet yetişkin lepistesi yeni çıkardım. Ortalama 300 adet balık var idi.
Değerli yorumlarınızı bekliyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/190820242359341.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
Arkadaşlar son durumu paylaşmak istedim. Tavandaki bütün misket gübreleri çıkardım& Aynı kumda ciddi bir temizlikten sonra yeniden kurulum yaptım. Başlangıçdaki duruma göre gelişme vardı fakat istenilen seviyede değildi.
Ana sorunun Adaptördeki güç düşüklüğünden kaynaklı, Aydınlatma sorun olduğunu fark ettim. Güncel resmi paylaşacağım.
Şu anda hala demir gübresi vermiyorum verdiğim takdirde Eski bitkilerden gelen sakal yosununda artışı hemen farkedebiliyorum.
Haftada bir su değişimine devam ediyorum. Her gün bitkiler fotosentezi gözlemliyorum.
Rotala bitkisi hariç bütün bitkiler de gelişim çok iyi. Rotalada yapraklarda siyah lekelenme ve zaman içinde yaprak dökümü var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/210420220008471.jpg[/IMG]
Arkadaşlar son durumu paylaşmak istedim. Tavandaki bütün misket gübreleri çıkardım& Aynı kumda ciddi bir temizlikten sonra yeniden kurulum yaptım. Başlangıçdaki duruma göre gelişme vardı fakat istenilen seviyede değildi.
Ana sorunun Adaptördeki güç düşüklüğünden kaynaklı, Aydınlatma sorun olduğunu fark ettim. Güncel resmi paylaşacağım.
Şu anda hala demir gübresi vermiyorum verdiğim takdirde Eski bitkilerden gelen sakal yosununda artışı hemen farkedebiliyorum.
Haftada bir su değişimine devam ediyorum. Her gün bitkiler fotosentezi gözlemliyorum.
Rotala bitkisi hariç bütün bitkiler de gelişim çok iyi. Rotalada yapraklarda siyah lekelenme ve zaman içinde yaprak dökümü var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/210420220008471.jpg[/IMG]
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
Mehmet bey
Demir vermeyi keseli baya oldu ve sık su değiştirmeye devam ediyorum. Bu süreçte sadece potasyum ve mikro element veriyorum.
Demir fazlalığı ile ilgili Türkçe kaynaklarda forumlarda çok fazla bilgi paylaşılmamış. Konuyu yabancı kaynaklardan araştırdığımda ıron toxicity (demir fazlalığı) Başlığı altında bir çok bilgiye ulaştım. Bu bilgileri ve resimleri akvaryumum ile kıyasladığımda hemen hemen birebir örtüştüğünü gördüm. Akvaryum tamamen normale döndüğünde bu başlık altında bütün tecrübelerimi anlatacağım.
Fakat kısaca şunu söyleyim mikra bitkilerim canlandı ve boylanmaya başladı. Sazlarım akvaryumu tekrar sürgün vererek işgal etmeye başladı. Alternantrea reineki ler yeni yaprak vermeye başladı. Şu an işler yavaş yavaş yoluna giriyor gibi duruyor. Misket gübreler eklemiştim. Demir Fazlalığı olduğuna emin olunca Maxisol flora 16 adet onlarında 5-6 adetini çıkarmayı bugün başardım. Yüksek oranda demir içeriyor bu taban gübreleri.
Demir fazlalığı belirtilerini şu şekilde sıralayayım. Aslında demir eksikliği belirtileri ile birebir örtüşüyor ve daha fazla demir vermeye bu da durumu daha kötüleştirmeye sebebiyet veriyor. Kırmızı bitkilerimin yaprakları solmaya başladığını düşündüğüm için ve de akvaryumda yosun oluştuğu için demiri arttırmıştım.
Bu da Akvaryum da yeşil nokta oluşumunu tetikliyor. Demiri artırdıkça, Siyah nokta ve fırça yosunları oluşmaya başlıyor. Siz bunlara balıkta baktığınız için akvaryumda fazla fosfat ve nitrata bağlıyorsunuz. Demir iyonu vererek akvaryumda fotosentez arttırıp yosunları yok etmek istiyorsunuz. Bu arada akvaryumda bitki yaprakları üzerinde diyatom oluşmuş gibi Bitki yapraklarını üzerinde kahverengi lekeler oluşuyor. Bunlar hep sizi nitrat ve fosfat fazlalığına odaklıyor. Fakat bu lekeler tamamen demir fazlalığından kaynaklanıyormuş yabancı kaynakdaki resimleri görünce emin oldum.
Sonunda akvaryumda bitkilerde gelişim tamamen durup erimeler veya çıkan yapraklarda çok cılız büyümeler oluşuyor. Ben olayı o kadar abartmışım ki bir ara akvaryumda yosun bile büyümedi ramshorn salyangozlarım öldü. Akvaryumunz benim daha önceki gönderdiğim resimlerdeki gibi çöküyor. Şunu söyleyebilirim demir kesmekle bir anda benimkinindüzelmedi akvaryumda çok demir fazlalığı var halen mikralar da büyüme var fakat altı yapraklarda hemen kararmalar oluşuyor.
Özetle kendi yaptığım yanlışlardan;
-Demir fazla vermekle kırmızı bitkiler daha kırmızı olmuyormuş.
-Mevcut şelatlı demiriniz Bozulmuş olabilir diye etkisini arttırmak için daha fazla vermeyin.
-Yeşil ve siyah nokta özellikle Fırça yosunun Akvaryumda oluşmuşsa demir fazlalığını ilk önce düşünün. (Fosfat ve nitrattan önce)
****Her şeyden önce yüksek demir oranını akvaryumdaki canlılara zararlı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın ve balıklar &salyangozlar üzerindeki etkilerini gözlemleyin. Benim ramshorn salyangozlarımı öldürdü ve plati balıklarım üzerinde siyah lekelere sebebiyet verdi. Bunu yabancı kaynaklardaki görsellerle de teyit edince emin oldum. Ekte fotoğrafta da görebilirsiniz. (Not: Zemin gübrelerini akvaryumdan yeni çıkardığım için gübrenin kili suyu biraz bulandırdı dikkate almayın)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130120222314071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130120222314531.jpg[/IMG][EDIT]ilyas81,2022-01-13 23:23:00[/EDIT]
Mehmet bey
Demir vermeyi keseli baya oldu ve sık su değiştirmeye devam ediyorum. Bu süreçte sadece potasyum ve mikro element veriyorum.
Demir fazlalığı ile ilgili Türkçe kaynaklarda forumlarda çok fazla bilgi paylaşılmamış. Konuyu yabancı kaynaklardan araştırdığımda ıron toxicity (demir fazlalığı) Başlığı altında bir çok bilgiye ulaştım. Bu bilgileri ve resimleri akvaryumum ile kıyasladığımda hemen hemen birebir örtüştüğünü gördüm. Akvaryum tamamen normale döndüğünde bu başlık altında bütün tecrübelerimi anlatacağım.
Fakat kısaca şunu söyleyim mikra bitkilerim canlandı ve boylanmaya başladı. Sazlarım akvaryumu tekrar sürgün vererek işgal etmeye başladı. Alternantrea reineki ler yeni yaprak vermeye başladı. Şu an işler yavaş yavaş yoluna giriyor gibi duruyor. Misket gübreler eklemiştim. Demir Fazlalığı olduğuna emin olunca Maxisol flora 16 adet onlarında 5-6 adetini çıkarmayı bugün başardım. Yüksek oranda demir içeriyor bu taban gübreleri.
Demir fazlalığı belirtilerini şu şekilde sıralayayım. Aslında demir eksikliği belirtileri ile birebir örtüşüyor ve daha fazla demir vermeye bu da durumu daha kötüleştirmeye sebebiyet veriyor. Kırmızı bitkilerimin yaprakları solmaya başladığını düşündüğüm için ve de akvaryumda yosun oluştuğu için demiri arttırmıştım.
Bu da Akvaryum da yeşil nokta oluşumunu tetikliyor. Demiri artırdıkça, Siyah nokta ve fırça yosunları oluşmaya başlıyor. Siz bunlara balıkta baktığınız için akvaryumda fazla fosfat ve nitrata bağlıyorsunuz. Demir iyonu vererek akvaryumda fotosentez arttırıp yosunları yok etmek istiyorsunuz. Bu arada akvaryumda bitki yaprakları üzerinde diyatom oluşmuş gibi Bitki yapraklarını üzerinde kahverengi lekeler oluşuyor. Bunlar hep sizi nitrat ve fosfat fazlalığına odaklıyor. Fakat bu lekeler tamamen demir fazlalığından kaynaklanıyormuş yabancı kaynakdaki resimleri görünce emin oldum.
Sonunda akvaryumda bitkilerde gelişim tamamen durup erimeler veya çıkan yapraklarda çok cılız büyümeler oluşuyor. Ben olayı o kadar abartmışım ki bir ara akvaryumda yosun bile büyümedi ramshorn salyangozlarım öldü. Akvaryumunz benim daha önceki gönderdiğim resimlerdeki gibi çöküyor. Şunu söyleyebilirim demir kesmekle bir anda benimkinindüzelmedi akvaryumda çok demir fazlalığı var halen mikralar da büyüme var fakat altı yapraklarda hemen kararmalar oluşuyor.
Özetle kendi yaptığım yanlışlardan;
-Demir fazla vermekle kırmızı bitkiler daha kırmızı olmuyormuş.
-Mevcut şelatlı demiriniz Bozulmuş olabilir diye etkisini arttırmak için daha fazla vermeyin.
-Yeşil ve siyah nokta özellikle Fırça yosunun Akvaryumda oluşmuşsa demir fazlalığını ilk önce düşünün. (Fosfat ve nitrattan önce)
****Her şeyden önce yüksek demir oranını akvaryumdaki canlılara zararlı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın ve balıklar &salyangozlar üzerindeki etkilerini gözlemleyin. Benim ramshorn salyangozlarımı öldürdü ve plati balıklarım üzerinde siyah lekelere sebebiyet verdi. Bunu yabancı kaynaklardaki görsellerle de teyit edince emin oldum. Ekte fotoğrafta da görebilirsiniz. (Not: Zemin gübrelerini akvaryumdan yeni çıkardığım için gübrenin kili suyu biraz bulandırdı dikkate almayın)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130120222314071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130120222314531.jpg[/IMG][EDIT]ilyas81,2022-01-13 23:23:00[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/040120220146011.jpg[/IMG]
Son gelişmeleri paylaşmak istedim.demir gübresini tamamen kestim. İç ve dış filtreyi temizledim haftalık %25 su değişimi yapıyorum. Gübre olarak balık sayım çok olduğu için fosfat vermiyorum. Nitratı bir kere düşük miktarda verdim. Potasyumu ve mikro elementi 1-2 günlük düzenli veriyorum. Işık 8 saat açık ve mayalı sistem co2 ye devam ediyorum.
Sazlarda gelişim vardı ama dahada hızlandı yapraklar çok daha genişledi. Mikralarda yeni sürgünler vermeye başladı. Yaprak genişlikleri eskisi gibi cılız değil. Şu ana kadar alterntrea reinekilerde yeni yaprak yada kök oluşumu gözlemlemedim durumu stabil.
Makarna kayalarındaki kızıl siyah renk değişimi ve fırça yosunu artışı demir fazlalığı tespitini doğruluyor gibi geldi. Camlarda yeşil yosunlaşma yerine kahverengi yosun oluşumları var. Bunların hepsini temizledim. Bu süreçte yosun oluşumu ve oluşan yosunum rengini tespit etmeye çalışacağım.
Yemlerden gelen nitrat yeterlimi acaba diye soru işaretlerim var. Hem uygulama hemde takip etmem gereken veya resimde gözlemlediğiniz farklı birşey var ise yorumlara açığım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/040120220146011.jpg[/IMG]
Son gelişmeleri paylaşmak istedim.demir gübresini tamamen kestim. İç ve dış filtreyi temizledim haftalık %25 su değişimi yapıyorum. Gübre olarak balık sayım çok olduğu için fosfat vermiyorum. Nitratı bir kere düşük miktarda verdim. Potasyumu ve mikro elementi 1-2 günlük düzenli veriyorum. Işık 8 saat açık ve mayalı sistem co2 ye devam ediyorum.
Sazlarda gelişim vardı ama dahada hızlandı yapraklar çok daha genişledi. Mikralarda yeni sürgünler vermeye başladı. Yaprak genişlikleri eskisi gibi cılız değil. Şu ana kadar alterntrea reinekilerde yeni yaprak yada kök oluşumu gözlemlemedim durumu stabil.
Makarna kayalarındaki kızıl siyah renk değişimi ve fırça yosunu artışı demir fazlalığı tespitini doğruluyor gibi geldi. Camlarda yeşil yosunlaşma yerine kahverengi yosun oluşumları var. Bunların hepsini temizledim. Bu süreçte yosun oluşumu ve oluşan yosunum rengini tespit etmeye çalışacağım.
Yemlerden gelen nitrat yeterlimi acaba diye soru işaretlerim var. Hem uygulama hemde takip etmem gereken veya resimde gözlemlediğiniz farklı birşey var ise yorumlara açığım.
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
[QUOTE=Yas400]Gördüğünüz kabarcıklar malesef fotosentez değil basınç değişiminden kaynaklı bitkiler bu şekilde tepki verebiliyor. Sizin sorununuz bitkilerde minumum kuralı olarak ifade edilen durumdan kaynaklıveya aşırı gübreden dolayı bitkinin yanması denilen durum. Bu iki seçenek üzerine yoğunlaşırsanız daha hızlı yol alırsınız. Eğer filtre ekipmanlarında sıkıntı yoksa demir oranını test edin derim. Bitki eklemesi yapacaksanız demir ihtiyacı yüksek bitkiler ekleyin. Tabi ki en doğrusu suyu kapsamlı şekilde test edip eksik nerede fazla nerede net görmektir. [/QUOTE]
Aslında dediğiniz gibi kapsamlı bir su analizi sonucunda ortaya çıkabilir veya test kontrol etmek lazım. Bunlar şu an için maliyetli kaçıyor biraz.
Fotosentez konusundaki Yorumunuza benzer ben de okumuştum. Sudaki yük azaldığı için hava kabarcıkları daha çabuk çıkıyor diye. Bence de mantıklı. Su değiştikten hemen sonra değil ışık açıldıktan sonra beş 6 saat geçince kabarcıklar çıkmaya başlıyor. Bence bir miktarda Fotosentezin göstergesi olabilir. Nacizhane fikrim
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=Yas400]Gördüğünüz kabarcıklar malesef fotosentez değil basınç değişiminden kaynaklı bitkiler bu şekilde tepki verebiliyor. Sizin sorununuz bitkilerde minumum kuralı olarak ifade edilen durumdan kaynaklıveya aşırı gübreden dolayı bitkinin yanması denilen durum. Bu iki seçenek üzerine yoğunlaşırsanız daha hızlı yol alırsınız. Eğer filtre ekipmanlarında sıkıntı yoksa demir oranını test edin derim. Bitki eklemesi yapacaksanız demir ihtiyacı yüksek bitkiler ekleyin. Tabi ki en doğrusu suyu kapsamlı şekilde test edip eksik nerede fazla nerede net görmektir. [/QUOTE]
Aslında dediğiniz gibi kapsamlı bir su analizi sonucunda ortaya çıkabilir veya test kontrol etmek lazım. Bunlar şu an için maliyetli kaçıyor biraz.
Fotosentez konusundaki Yorumunuza benzer ben de okumuştum. Sudaki yük azaldığı için hava kabarcıkları daha çabuk çıkıyor diye. Bence de mantıklı. Su değiştikten hemen sonra değil ışık açıldıktan sonra beş 6 saat geçince kabarcıklar çıkmaya başlıyor. Bence bir miktarda Fotosentezin göstergesi olabilir. Nacizhane fikrim
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
[QUOTE=Yas400]Eldeki mevcut bilgi yorum yapmak için çok az ama körü körüne bir senaryo yazarsam akvaryumda hem kumda hem kök gübrelerinde hem de sıvı gübrelerde demir mevcut. Kırmızı bitkiler ve saz gibi koyu yeşil bitkiler demiri bir nebze fazla kullanır. Bir sebepten bu sıcaklıklar veya başka bir element eksikliğinden olabilir güller ölünce içerideki demirin fazlalığını
emen bitkiler azaldığı için demir oranı yükselmiş bu da diğer bitkileri yakıyor olabilir su değişimleri sonucu demir azalıyor bitkiler toparlayacakken kumdan ve taban gübresi den gelen demir salınımla yeniden artıp sistemi işlemez hale getiriyordur. Biraz film senaryosu gibi oldu ama en makul fikir bu şu anda aklıma gelen. [/QUOTE]
Bunu kesinlikle deneyeceğim. Sonuçları paylaşırım.
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
[QUOTE=Yas400]Böyle bir çöküş için akvaryumdaki bitkilerin besin kullanmasını engelleyen bir şeyler olmalı. Görünen ışık yeterli, toprak sıkıntısız görünüyor, gübreleme yaptığınızı detaylarıyla anlatmışsınız. Kesin çözüm için su değerlerinizi ölçmeniz gerekecek gibi görünüyor. Bunu yapma şansınız yoksa bir kök gül bitkisi dikerek gözlemlemenizi tavsiye ederim. Aşırı olan bir element de belki böyle bir etkiye sebep olabilir ki ben demirden şüphelenirdim hagen olan akvaryumlarda. Filtre malzemelerinizi lütfen kontrol edin fosfat veya nitrat emen bir şeyler var mı? [/QUOTE]
Aslında bu çöküş başladığında akvaryumda Gül bitkim vardı. İlk önce bitkiler büyümeye devam etti ama altı yaprak da dökülmeler oldu dökülmeler genellikle sararma ve delikler vardı. Daha sonra tepelerde büyümeye devam etti fakat yaprak ebatları küçüldü. En son çok minik hale geldiler ve eriyip gitti 😞Tabi bu arada mikra zemin bitkilerinin üstünde Yoğun bir kahverengi diatom oluşumu gözledim. Rem algeayi o sıra vermiştim.
Bu süreçte forum sitelerinden yapraklarda sararma ve delinme ile ilgili eksiklikleri kontrol ettim. Yanlış hatırlamıyorsam bir ara potasyum mu arttırdım bir arada demiri.
Şu anda demiri mevcut reçete dekinden daha az veriyorum. Ama zemindeki Zemin gübrelerin de demir mevcut. Etkileşim olmazması için demiri diğer gübrelerden farklı günde Veriyordum.Bir süre demir gübresi hiç vermeyecegim. benim de aklıma demir elementi fazlalığı geliyor.
[QUOTE=Yas400]Böyle bir çöküş için akvaryumdaki bitkilerin besin kullanmasını engelleyen bir şeyler olmalı. Görünen ışık yeterli, toprak sıkıntısız görünüyor, gübreleme yaptığınızı detaylarıyla anlatmışsınız. Kesin çözüm için su değerlerinizi ölçmeniz gerekecek gibi görünüyor. Bunu yapma şansınız yoksa bir kök gül bitkisi dikerek gözlemlemenizi tavsiye ederim. Aşırı olan bir element de belki böyle bir etkiye sebep olabilir ki ben demirden şüphelenirdim hagen olan akvaryumlarda. Filtre malzemelerinizi lütfen kontrol edin fosfat veya nitrat emen bir şeyler var mı? [/QUOTE]
Aslında bu çöküş başladığında akvaryumda Gül bitkim vardı. İlk önce bitkiler büyümeye devam etti ama altı yaprak da dökülmeler oldu dökülmeler genellikle sararma ve delikler vardı. Daha sonra tepelerde büyümeye devam etti fakat yaprak ebatları küçüldü. En son çok minik hale geldiler ve eriyip gitti 😞Tabi bu arada mikra zemin bitkilerinin üstünde Yoğun bir kahverengi diatom oluşumu gözledim. Rem algeayi o sıra vermiştim.
Bu süreçte forum sitelerinden yapraklarda sararma ve delinme ile ilgili eksiklikleri kontrol ettim. Yanlış hatırlamıyorsam bir ara potasyum mu arttırdım bir arada demiri.
Şu anda demiri mevcut reçete dekinden daha az veriyorum. Ama zemindeki Zemin gübrelerin de demir mevcut. Etkileşim olmazması için demiri diğer gübrelerden farklı günde Veriyordum.Bir süre demir gübresi hiç vermeyecegim. benim de aklıma demir elementi fazlalığı geliyor.
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
Arkadaşlar büyük oranda su değiştirdim ve gübre vermedim. Akvaryumda fotosentez başladı. Benzer durumu birkaç kere yaşadım.hata bir ara alternatia reineki lerde Yandan sürgünler bile verdi o zaman tam kurtuldu demiştim 😞Hacim dolayısıyla her hafta %30 %50 arasında su değiştiremiyorum maalesef. pH ı ara ara ölçmeme rağmen hep 6,5-7 arasında çıkıyor. Çok pH değişikliği olduğunu sanmıyorum.
Yazın başlarında yosun problem için remalgea kullanmıştım birkaç kez. Bazı balıkları baygınlaştırdığı için devam etmemiştim. Ama üzerinden Tonlarca su değiştirdim. Onunda etki ettiğini düşünmyorum.
Su değişikliği nde fotosentez yapması ve daha önceden de bu ışıklarla bitkileri Yetiştirdiğim için ışık problemi olduğunu düşünmüyorum. Akvaryumda balık sayın fazla üç tane eba, 20 küsür irili ufaklı lepistes ve plati mevcut. Bunların salgıladığı nitrat ve fosfat Diğer gübreleri bloke mi ediyor? Aklıma gelen ikinci seçenek akvaryumda dalga motoru yok daha önceden de yoktu gerçi acaba balık sayısı artınca iç motorun dalgalandırması bitkiler için yeterli oksijen sağlamıyor mu? ( not: Balıklar akvaryumun her bölgesinde üste ve altta yüzüyor)Üçüncü seçenek olarak ilave kattığım sudaki bir element suyum da devamlı eksik oluyor o olmadığı için diğer gübreler işe yaramıyor. (Not: Ferropol tabs tan verdim 10 gün geçti Bir ilerleme göremedim)
Kendimce bu üç seçeneği elemine edecek aksiyonlar da bulundum ama belkide yanlış yöntemlerle denedim sizce bu üç seçenekten veya önereceğiniz başka bir çözüm var mıdır?
Arkadaşlar büyük oranda su değiştirdim ve gübre vermedim. Akvaryumda fotosentez başladı. Benzer durumu birkaç kere yaşadım.hata bir ara alternatia reineki lerde Yandan sürgünler bile verdi o zaman tam kurtuldu demiştim 😞Hacim dolayısıyla her hafta %30 %50 arasında su değiştiremiyorum maalesef. pH ı ara ara ölçmeme rağmen hep 6,5-7 arasında çıkıyor. Çok pH değişikliği olduğunu sanmıyorum.
Yazın başlarında yosun problem için remalgea kullanmıştım birkaç kez. Bazı balıkları baygınlaştırdığı için devam etmemiştim. Ama üzerinden Tonlarca su değiştirdim. Onunda etki ettiğini düşünmyorum.
Su değişikliği nde fotosentez yapması ve daha önceden de bu ışıklarla bitkileri Yetiştirdiğim için ışık problemi olduğunu düşünmüyorum. Akvaryumda balık sayın fazla üç tane eba, 20 küsür irili ufaklı lepistes ve plati mevcut. Bunların salgıladığı nitrat ve fosfat Diğer gübreleri bloke mi ediyor? Aklıma gelen ikinci seçenek akvaryumda dalga motoru yok daha önceden de yoktu gerçi acaba balık sayısı artınca iç motorun dalgalandırması bitkiler için yeterli oksijen sağlamıyor mu? ( not: Balıklar akvaryumun her bölgesinde üste ve altta yüzüyor)Üçüncü seçenek olarak ilave kattığım sudaki bir element suyum da devamlı eksik oluyor o olmadığı için diğer gübreler işe yaramıyor. (Not: Ferropol tabs tan verdim 10 gün geçti Bir ilerleme göremedim)
Kendimce bu üç seçeneği elemine edecek aksiyonlar da bulundum ama belkide yanlış yöntemlerle denedim sizce bu üç seçenekten veya önereceğiniz başka bir çözüm var mıdır?
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
[QUOTE=Yas400]Filtrede aktif karbon olabilir mi? [/QUOTE]
Aktif karbom yok
[QUOTE=Sheyda27]Çok geçmiş olsun,gerçekten üzücü...
Yasin hocama karbon konusunda katılıyorum,artı olarak kullandığınız kum markası nedir,onu merak ettim çünkü siyah kumlarda çok fazla taklit ürün olmakla birlikte içeriği salınım yapanlar da var.Bu sebeple bitkileri kaybetme olasılığınız da yüksek.[/QUOTE]
Aqua deco ve reeflowers ıcelan black kum kullandım. Kumlar 1 yıldır kullanıyorum. Başta o problem ile karşılaşmaz mıydım ki?
[QUOTE=Yas400]Filtrede aktif karbon olabilir mi? [/QUOTE]
Aktif karbom yok
[QUOTE=Sheyda27]Çok geçmiş olsun,gerçekten üzücü...
Yasin hocama karbon konusunda katılıyorum,artı olarak kullandığınız kum markası nedir,onu merak ettim çünkü siyah kumlarda çok fazla taklit ürün olmakla birlikte içeriği salınım yapanlar da var.Bu sebeple bitkileri kaybetme olasılığınız da yüksek.[/QUOTE]
Aqua deco ve reeflowers ıcelan black kum kullandım. Kumlar 1 yıldır kullanıyorum. Başta o problem ile karşılaşmaz mıydım ki?
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
Erhan bey öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim akvaryum yüksekliği yaklaşık 80 santim. Bitki yetiştirmek için yüksek bir akvaryum fakat mevcut Işığımla Bu bitkileri yetiştirdim ve ışıklandırma da hiçbir değişiklik yapmadım. Taban kumu altta aqua deco hagen kum ile üstte reeflowers ıceland black kum var.
Problem temmuz ağustos ayından beri devam ediyor. Ekteki fotoğrafta iyi gözüken hali zaten bozulmaya başlamışken çekilmiş bir fotoğraf. O sürece kadar yaklaşık 7.-8 ay akvaryumda çok iyi bir gelişim hızı elde ettim en az 7-8kere budama işlemi gerçekleştirdim.
Orada yazdığım farklı ilaç denemeleri yaklaşık altı ay içerisinde, her birine en az 1-2 ay süre verdim. Son kullandığım ferropol tablet için 3-4 günlük kısa süreyi belirttim. O süreyi belirtmemdeki sebep gözlemlerimde yüklü miktarda su değiştirdiğimde bitkilerin oksijen kabarcıklarını çıkararak fotosentez yaptığını görüyorum. Ve 1.-2 gün içerisinde öndeki mikralarda yeni yaprakların çıktığını fark ediyorum arkasından duraklamaya giriyor tekrar.
Sizce akvaryumdaki balık yükünden dolayı, Oluşan fosfat ve nitrat diğer gübreleri ile reaksiyona girip Onların efektivitesini düşürüyor olabilir mi? Bu arada nitrat ve fosfat gübresini azaltarak veya belirli süre vermeyerek de denedim sonuç alamadım.
Erhan bey öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkür ederim akvaryum yüksekliği yaklaşık 80 santim. Bitki yetiştirmek için yüksek bir akvaryum fakat mevcut Işığımla Bu bitkileri yetiştirdim ve ışıklandırma da hiçbir değişiklik yapmadım. Taban kumu altta aqua deco hagen kum ile üstte reeflowers ıceland black kum var.
Problem temmuz ağustos ayından beri devam ediyor. Ekteki fotoğrafta iyi gözüken hali zaten bozulmaya başlamışken çekilmiş bir fotoğraf. O sürece kadar yaklaşık 7.-8 ay akvaryumda çok iyi bir gelişim hızı elde ettim en az 7-8kere budama işlemi gerçekleştirdim.
Orada yazdığım farklı ilaç denemeleri yaklaşık altı ay içerisinde, her birine en az 1-2 ay süre verdim. Son kullandığım ferropol tablet için 3-4 günlük kısa süreyi belirttim. O süreyi belirtmemdeki sebep gözlemlerimde yüklü miktarda su değiştirdiğimde bitkilerin oksijen kabarcıklarını çıkararak fotosentez yaptığını görüyorum. Ve 1.-2 gün içerisinde öndeki mikralarda yeni yaprakların çıktığını fark ediyorum arkasından duraklamaya giriyor tekrar.
Sizce akvaryumdaki balık yükünden dolayı, Oluşan fosfat ve nitrat diğer gübreleri ile reaksiyona girip Onların efektivitesini düşürüyor olabilir mi? Bu arada nitrat ve fosfat gübresini azaltarak veya belirli süre vermeyerek de denedim sonuç alamadım.
Bitkili Akvaryum Çöktü. Ne Yaptıysam Olmadı
Merhaba arkadaşlar
Bir yıl önce kurduğum Bitkili akvaryum yaklaşık 7-8 ay Gayet başarılı bir şekilde gelişti ekte fotoğrafını görebilirsiniz. Yaz ayları ile birlikte akvaryumda önce yosun sorunu sonrasında ise bitkilerde gelişmekte yavaşlama ve ölümler gerçekleşti. İlk önce gül bitkisi ve söğüt bitkisi Tamamen öldü. Arkasından ekledim sesi flora öldü. Sorun ilk başta yaz sıcaklarına bağladım. Fakat sıcaklıkların düşmesiyle birlikte problemi devam ettiğini gördüm.İşin enteresan tarafı akvaryumda yosun oluşumu bile durmuştu
DIY Gübre seti kullanıyordum. Mikro element olarak reeflowers trace ve all inculisive kullandım. Zeminde maxisol flora ve jbl misket gübreleri vardı.
Sorunun ısıdan kaynaklı olmadığını anlayınca, Dıy gübreler bozulmuş olabileceğini düşündüm ve reeflowers potash, trace nitrat gübresini aldım kullandım. Buda çözüm olmayınca aynı dıy gübre setini sipariş ettim ve zemine maxisol flora misket gübrelerinden ekledim.
Son süreçte sadece Saz bitkilerinde bir gelişme var. Akvaryum camlarında tekraryosun oluşmaya başladı. Ama bir çok bitki de ne kök gelişimi var ne de yapraklarda canlı bir artış. Son olarak jbl in ferropol tabletinden 4-5 adet ekledim. 4-5 gün geçmesine rağmen Hızlı gelişen bitkilerde bir canlılık gözükmedi.
Akvaryum 250 litre içerisinde irili ufaklı 30 adet balığm mevcut. Mayalı sistem karbondioksit veriyorum. Full spektrum let ışıkları mevcut. Işık zaten herhangi bir değişiklik yapılmadı ışıktan kaynaklı olacağını düşünmüyorum. Suyun ph değeri 6,50-7 civarında
Hobi Bıraktırma noktasına getirdi. Forumlarda ve kaynaklarda okuduğum bilgiler doğrultusunda yaptığım değişiklikler çok işe yaramadı. Önerilerinizi Canı gönülden bekliyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/231220210047471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/231220210047141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130520210041551.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar
Bir yıl önce kurduğum Bitkili akvaryum yaklaşık 7-8 ay Gayet başarılı bir şekilde gelişti ekte fotoğrafını görebilirsiniz. Yaz ayları ile birlikte akvaryumda önce yosun sorunu sonrasında ise bitkilerde gelişmekte yavaşlama ve ölümler gerçekleşti. İlk önce gül bitkisi ve söğüt bitkisi Tamamen öldü. Arkasından ekledim sesi flora öldü. Sorun ilk başta yaz sıcaklarına bağladım. Fakat sıcaklıkların düşmesiyle birlikte problemi devam ettiğini gördüm.İşin enteresan tarafı akvaryumda yosun oluşumu bile durmuştu
DIY Gübre seti kullanıyordum. Mikro element olarak reeflowers trace ve all inculisive kullandım. Zeminde maxisol flora ve jbl misket gübreleri vardı.
Sorunun ısıdan kaynaklı olmadığını anlayınca, Dıy gübreler bozulmuş olabileceğini düşündüm ve reeflowers potash, trace nitrat gübresini aldım kullandım. Buda çözüm olmayınca aynı dıy gübre setini sipariş ettim ve zemine maxisol flora misket gübrelerinden ekledim.
Son süreçte sadece Saz bitkilerinde bir gelişme var. Akvaryum camlarında tekraryosun oluşmaya başladı. Ama bir çok bitki de ne kök gelişimi var ne de yapraklarda canlı bir artış. Son olarak jbl in ferropol tabletinden 4-5 adet ekledim. 4-5 gün geçmesine rağmen Hızlı gelişen bitkilerde bir canlılık gözükmedi.
Akvaryum 250 litre içerisinde irili ufaklı 30 adet balığm mevcut. Mayalı sistem karbondioksit veriyorum. Full spektrum let ışıkları mevcut. Işık zaten herhangi bir değişiklik yapılmadı ışıktan kaynaklı olacağını düşünmüyorum. Suyun ph değeri 6,50-7 civarında
Hobi Bıraktırma noktasına getirdi. Forumlarda ve kaynaklarda okuduğum bilgiler doğrultusunda yaptığım değişiklikler çok işe yaramadı. Önerilerinizi Canı gönülden bekliyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/231220210047471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/231220210047141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231297/130520210041551.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
