ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sopacı34
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
81
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Aralık 2007 20:06
Son Ziyaret:
13 Haziran 2026 14:40
Toplam Mesaj:
340 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
4 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Onur SOPACI
Doğum Tarihi:
30 Mart 1981
Yaş:
45
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/38054.jpg[/img]
Onur SOPACI
SON 10 MESAJI
Betta Macrostoma
5 6 kere çiftleştiler her seferinde yuttu. Okuduğum kadarıyla babayı ağzında yumurta varken tamamen izole etmek gerekli. En ufak ses ışık değişimi nde maalesef yutuyormuş kusturmaktan başka çare yok.
5 6 kere çiftleştiler her seferinde yuttu. Okuduğum kadarıyla babayı ağzında yumurta varken tamamen izole etmek gerekli. En ufak ses ışık değişimi nde maalesef yutuyormuş kusturmaktan başka çare yok.
Betta Macrostoma
[QUOTE=Cyber_Scout]
Malesef yumurtaları sürekli yutuyorlar..
1 dişimi kaybettim. 2e1d olarak duruyorlar..[/QUOTE]
Maalesef benimkilerde yutuyor. Ben bir sonraki çiftleşmede erkeği kusturup yumurtaları kuluçkaya alacağım. Çiftler aynı akvaryumda mı? Balıklar arasında kavga oluyor mu?
[QUOTE=Cyber_Scout]
Malesef yumurtaları sürekli yutuyorlar..
1 dişimi kaybettim. 2e1d olarak duruyorlar..[/QUOTE]
Maalesef benimkilerde yutuyor. Ben bir sonraki çiftleşmede erkeği kusturup yumurtaları kuluçkaya alacağım. Çiftler aynı akvaryumda mı? Balıklar arasında kavga oluyor mu?
Betta Macrostoma
[QUOTE=Cyber_Scout]Blackwater çok büyük bir problem..
Balıkları göremiyorum...
Crystal Pro Purisen yada Seachem Purigen ile renk açmayı düşünüyorum..
Ama çok kıymetli "tanen"ler ne olacak?
Zor iş...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020111.jpg[/IMG][/QUOTE]
bu resimlerde erkeğin ağzı dolu olarak görüyorum. Yavru alabildiniz mi acaba?
[QUOTE=Cyber_Scout]Blackwater çok büyük bir problem..
Balıkları göremiyorum...
Crystal Pro Purisen yada Seachem Purigen ile renk açmayı düşünüyorum..
Ama çok kıymetli "tanen"ler ne olacak?
Zor iş...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020081.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/140120260020111.jpg[/IMG][/QUOTE]
bu resimlerde erkeğin ağzı dolu olarak görüyorum. Yavru alabildiniz mi acaba?
Macrostoma Betta Tankı Nasıl Olmalı
Çok güzel akvaryum harika canlılar. Benim de 2 yıldır beslediğim bir çiftim var. Defalarca eşleştiler ama yavru alamadım erkek maalesef hep yuttu. Bir sonraki eşleşmede kusturmayı ve kuluçka makinasına almayı düşünüyorum.
Çok güzel akvaryum harika canlılar. Benim de 2 yıldır beslediğim bir çiftim var. Defalarca eşleştiler ama yavru alamadım erkek maalesef hep yuttu. Bir sonraki eşleşmede kusturmayı ve kuluçka makinasına almayı düşünüyorum.
Macrostoma Yavrularım
Merhaba en son Mart'ta yazışma var yavrular ne alemde?
Merhaba en son Mart'ta yazışma var yavrular ne alemde?
Beta Hakkında
Selamlar
Sağ üstteki şeyleri diyorsanız onlar dışkısı.
Betta pompası gibi aletlerlerle çekip su değişimi yaparsanız su temiz, balık işe sağlıklı kalır
Selamlar
Sağ üstteki şeyleri diyorsanız onlar dışkısı.
Betta pompası gibi aletlerlerle çekip su değişimi yaparsanız su temiz, balık işe sağlıklı kalır
Tetra Ve Beta
[QUOTE=Nahola]
Bu bettalar doğal ortamında da ufak kablardamı yaşıyor [:?][/QUOTE]
Kablardamı derken kaplarda mı demek istediniz herhalde. Hayır büyük durgun göller ve pirinç tarlalarında yaşıyorlar. Fakat bu göllerde kendilerine bir kap kadar ufak bölge belirliyorlar ve buradan çıkmıyorlar. ayrıca ufacık kaplara tıkın demedim zaten bettalara mutlaka ısıtıcı ve filtre olan bir akvaryum lazım. Şunu da unutmayın balıkların tamamı görsellik için defalarca çapraz eşleşmeyle üretilmiş ve doğal olmaktan çıkmışlardır.[EDIT]sopacı34,2020-11-17 16:56:24[/EDIT]
[QUOTE=Nahola]
Bu bettalar doğal ortamında da ufak kablardamı yaşıyor [:?][/QUOTE]
Kablardamı derken kaplarda mı demek istediniz herhalde. Hayır büyük durgun göller ve pirinç tarlalarında yaşıyorlar. Fakat bu göllerde kendilerine bir kap kadar ufak bölge belirliyorlar ve buradan çıkmıyorlar. ayrıca ufacık kaplara tıkın demedim zaten bettalara mutlaka ısıtıcı ve filtre olan bir akvaryum lazım. Şunu da unutmayın balıkların tamamı görsellik için defalarca çapraz eşleşmeyle üretilmiş ve doğal olmaktan çıkmışlardır.[EDIT]sopacı34,2020-11-17 16:56:24[/EDIT]
Tetra Ve Beta
Kesinlikle olmaz. Betta ufak hacimli akvaryumlarda ve durgun suda yaşayan hayvanlardır. Labirent denen organları nedeniyle oksijenlerini su üstünden alırlar bu yüzden su akıntısız olmalı ki sık sık yüzeye çıkabilsinler. Tetralar ise çok hareketli hayvanlardır ve büyük hacim isterler. Akvaryumun tamamını kullanırlar bu da bölgeci bettayı strese sokar. Betta yem konusunda da asla tetralarla yem rekabetine giremez. Ayrıca tetralar bettayı tırtıklayacaklardır.
Kesinlikle olmaz. Betta ufak hacimli akvaryumlarda ve durgun suda yaşayan hayvanlardır. Labirent denen organları nedeniyle oksijenlerini su üstünden alırlar bu yüzden su akıntısız olmalı ki sık sık yüzeye çıkabilsinler. Tetralar ise çok hareketli hayvanlardır ve büyük hacim isterler. Akvaryumun tamamını kullanırlar bu da bölgeci bettayı strese sokar. Betta yem konusunda da asla tetralarla yem rekabetine giremez. Ayrıca tetralar bettayı tırtıklayacaklardır.
150x50x70 Akvaryum İçin Işık
Sorun bence ışık değil. Daha fazla detay verir misiniz? Mesela hangi bitkileri koydunuz? Ne zaman sonra çürüdüler? Taban da ne var? Katkı co2 kullandınız mi.
Sorun bence ışık değil. Daha fazla detay verir misiniz? Mesela hangi bitkileri koydunuz? Ne zaman sonra çürüdüler? Taban da ne var? Katkı co2 kullandınız mi.
En Güzel Kırma Lepistes
[QUOTE=Flexa]
Genetik üzerine master yapan biri olarak bu soruyu cevaplamak bana düşüyor sanırım :) Öncelikle belirtmeliyim ki ütopik gelmesinin tek sebebi bilimden uzak kalmış olmanız. Çünkü bu teknoloji 1970'lerden beri var. Peki nasıl yapılıyor, neler yapılıyor? Anlayabileceğiniz şekilde özetlemeye çalışayım.
Öncelikle belirtmeliyim ki GDO (genetiği değiştirilmiş organizma) tanımı çaprazlayarak yeni tür elde etmek değildir. Kabul edilen tanımı, genetik mühendisliği teknikleri kullanılarak genetiği değiştirilmiş organizmalardır. Peki nasıl GDO yaparsınız?
Öncelikle ilgili organizmanın özellikleri belirlenir. Bu özelliği belirleyen şeyin hangi gen olduğunu anlamak için DNA hücredeki diğer bileşenlerden izole edilir ve sekanslanır. Bazı genleri susturarak ya da dışarlayarak (gene knock out veya gene knock down olarak geçer) bu genin etkinliğini kontrol edebilirsiniz. Yani geni silmeniz, o özelliği canlıdan çıkarmanız mümkündür.
Yenisini eklemek de benzer şekilde işler. DNA çift sarmallı bir zincirdir ve kopyalanma sırasındateke iner. Bu sırada onu birleştiren DNA polymerase adı verilen enzim görev alır. Bunun gibi birçok enzim DNA'ya bazların eklenip çıkarılmasında rol alır. Doğru genleri bulup bunlar sayesinde izole edip, çoğaltılacak organizmaya genetik teknikleri uygulanarak aşılanır. Ardından organizmanın bu yeni geni çoğaltması beklenir, büyümesi yani. Sonuç olarak elinizde yeni bir DNA'ya sahip bir organizma olur.
Çok kısaca özetlersek durum bu şekilde işliyor. Burada tüm mesele kullanılan laboratuvar tekniklerinde yatıyor. Onları detaylıca anlatmıyorum çünkü sadece kafa karıştıracaktır, anlaşılması için konuya hakimiyet gerekiyor.
Bunun yanında keşfedilen ilk teknikler bir virüsün bakteriye girerek genetik materyalini ona aşıladığının keşfedilmesiyle başlamış. Böylelikle ilgili virüsün genetiğinde değişikliğe sebep olarak, bakteriye müdahalede bulunamıyorsanız bile virüs aracılığıyla ona geni aktarmasını sağlayabiliyorsunuz.
Laboratuvarlarımızda deneylerde sık sık transgenik fareler kullanıyoruz. Bunların örneğin bağışıklık sistemi baskılanmış oluyor ki istediğimiz hastalığı onlara bulaştırıp o hastalık üzerinde çalışabilelim.
Tüm bunların yanında popüler olarak bilinrn golden rice (altın pirinç) var. Yoksul kesimlerdeki Vitamin A eksikliğini gidermek için böyle bir modifikasyon yapıldı. Böylece pirinç Vitamin A bakımından zengin hale getirildi. Greenprace buna karşı çıktı... Hikaye böyle uzayıp gidiyor.
Eğer ileri sorularınız olursa seve seve cevaplarım. Referans olması açısından bilimin en güvenilir iki kaynağını ekliyorum aşağıya.
http://sitn.hms.harvard.edu/flash/2015/how-to-make-a-gmo/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK231336/[/QUOTE]
Elinize sağlık...
[QUOTE=Flexa]
Genetik üzerine master yapan biri olarak bu soruyu cevaplamak bana düşüyor sanırım :) Öncelikle belirtmeliyim ki ütopik gelmesinin tek sebebi bilimden uzak kalmış olmanız. Çünkü bu teknoloji 1970'lerden beri var. Peki nasıl yapılıyor, neler yapılıyor? Anlayabileceğiniz şekilde özetlemeye çalışayım.
Öncelikle belirtmeliyim ki GDO (genetiği değiştirilmiş organizma) tanımı çaprazlayarak yeni tür elde etmek değildir. Kabul edilen tanımı, genetik mühendisliği teknikleri kullanılarak genetiği değiştirilmiş organizmalardır. Peki nasıl GDO yaparsınız?
Öncelikle ilgili organizmanın özellikleri belirlenir. Bu özelliği belirleyen şeyin hangi gen olduğunu anlamak için DNA hücredeki diğer bileşenlerden izole edilir ve sekanslanır. Bazı genleri susturarak ya da dışarlayarak (gene knock out veya gene knock down olarak geçer) bu genin etkinliğini kontrol edebilirsiniz. Yani geni silmeniz, o özelliği canlıdan çıkarmanız mümkündür.
Yenisini eklemek de benzer şekilde işler. DNA çift sarmallı bir zincirdir ve kopyalanma sırasındateke iner. Bu sırada onu birleştiren DNA polymerase adı verilen enzim görev alır. Bunun gibi birçok enzim DNA'ya bazların eklenip çıkarılmasında rol alır. Doğru genleri bulup bunlar sayesinde izole edip, çoğaltılacak organizmaya genetik teknikleri uygulanarak aşılanır. Ardından organizmanın bu yeni geni çoğaltması beklenir, büyümesi yani. Sonuç olarak elinizde yeni bir DNA'ya sahip bir organizma olur.
Çok kısaca özetlersek durum bu şekilde işliyor. Burada tüm mesele kullanılan laboratuvar tekniklerinde yatıyor. Onları detaylıca anlatmıyorum çünkü sadece kafa karıştıracaktır, anlaşılması için konuya hakimiyet gerekiyor.
Bunun yanında keşfedilen ilk teknikler bir virüsün bakteriye girerek genetik materyalini ona aşıladığının keşfedilmesiyle başlamış. Böylelikle ilgili virüsün genetiğinde değişikliğe sebep olarak, bakteriye müdahalede bulunamıyorsanız bile virüs aracılığıyla ona geni aktarmasını sağlayabiliyorsunuz.
Laboratuvarlarımızda deneylerde sık sık transgenik fareler kullanıyoruz. Bunların örneğin bağışıklık sistemi baskılanmış oluyor ki istediğimiz hastalığı onlara bulaştırıp o hastalık üzerinde çalışabilelim.
Tüm bunların yanında popüler olarak bilinrn golden rice (altın pirinç) var. Yoksul kesimlerdeki Vitamin A eksikliğini gidermek için böyle bir modifikasyon yapıldı. Böylece pirinç Vitamin A bakımından zengin hale getirildi. Greenprace buna karşı çıktı... Hikaye böyle uzayıp gidiyor.
Eğer ileri sorularınız olursa seve seve cevaplarım. Referans olması açısından bilimin en güvenilir iki kaynağını ekliyorum aşağıya.
http://sitn.hms.harvard.edu/flash/2015/how-to-make-a-gmo/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK231336/[/QUOTE]
Elinize sağlık...
SON MESAJLAR
- Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi NightWist, 21:18
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
