ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
koraykbl
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
644
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Nisan 2024 16:35
Son Ziyaret:
25 Haziran 2026 09:39
Toplam Mesaj:
946 [1.17 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
194 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
koray kubeli
Doğum Tarihi:
07 Haziran 2007
Yaş:
19
İl:
Afyon
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
~Hayvanların dili yoktur ama sessizlikleriyle çok şey anlatırlar.~
[B]Mevlana[/B]
SON 10 MESAJI
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen]İyi günler yardımcı oldugunuz için teşekkürler balığı bugün sabah gözlemledim köpük yuva yapmış yemde yedi ordaki kabarıklıga baktığımda sanki tümör veya kıs değilde balık bı yara almış önceden o yaranın izi gibi birde böyle büyük şişlik yok daha çok kabarık duruyor orası önceden yara almış olabilir sizce olabilirmi? Isı 25 te suyuda kontrol ediyorum filtrasyonda sıkıntı yok inşallah kuyruğu düzelir[/QUOTE]
Evet oda bir ihtimal. Genellikle açık yara aldığında doku hasarı olduğundan düzeldiğinde de o bölge maalesef eskisi gibi kalıyor. Kuyruk konusunda ise sabit ısı, güzel filtrasyon, kaliteli yemleme ile kendiliğinden düzelir, 1 hafta gözlemleyin. Eğer düzelmezse ilaç tedavisi uygulanabilir ama şimdilik sağlıklı şartlarda doğal şekilde tedavi etmek en sağlıklısı olur.
[QUOTE=Ahmet özşen]İyi günler yardımcı oldugunuz için teşekkürler balığı bugün sabah gözlemledim köpük yuva yapmış yemde yedi ordaki kabarıklıga baktığımda sanki tümör veya kıs değilde balık bı yara almış önceden o yaranın izi gibi birde böyle büyük şişlik yok daha çok kabarık duruyor orası önceden yara almış olabilir sizce olabilirmi? Isı 25 te suyuda kontrol ediyorum filtrasyonda sıkıntı yok inşallah kuyruğu düzelir[/QUOTE]
Evet oda bir ihtimal. Genellikle açık yara aldığında doku hasarı olduğundan düzeldiğinde de o bölge maalesef eskisi gibi kalıyor. Kuyruk konusunda ise sabit ısı, güzel filtrasyon, kaliteli yemleme ile kendiliğinden düzelir, 1 hafta gözlemleyin. Eğer düzelmezse ilaç tedavisi uygulanabilir ama şimdilik sağlıklı şartlarda doğal şekilde tedavi etmek en sağlıklısı olur.
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen]Balığı bugün aldım o yüzden daha önceki ortamını bilmiyorum akvaryumcuda klasik bardakta duruyordu peki bu geçebilen birseymi [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260002261.jpg[/IMG] kuyruğunu dhaa yakından cektim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260003581.jpg[/IMG][/QUOTE]
Saydığım şeylerden biri ise cerrahi müdale yani kistin ameliyat gibi bir operasyon ile alınması haricinde geçmesi neredeyse imkansız. Sadece şuan balık için yapabileceğiniz en iyi şey ona güzel bir ortam sunmak olur. Isıtıcısı olan, filtreli, bitkili ve en az 30lt bir akvaryumda olması şazım ki sağlıklı bir ömür geçirsin. Şimdilik yapacağınız en iyi şey bu olur.
[QUOTE=Ahmet özşen]Balığı bugün aldım o yüzden daha önceki ortamını bilmiyorum akvaryumcuda klasik bardakta duruyordu peki bu geçebilen birseymi [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260002261.jpg[/IMG] kuyruğunu dhaa yakından cektim[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/020520260003581.jpg[/IMG][/QUOTE]
Saydığım şeylerden biri ise cerrahi müdale yani kistin ameliyat gibi bir operasyon ile alınması haricinde geçmesi neredeyse imkansız. Sadece şuan balık için yapabileceğiniz en iyi şey ona güzel bir ortam sunmak olur. Isıtıcısı olan, filtreli, bitkili ve en az 30lt bir akvaryumda olması şazım ki sağlıklı bir ömür geçirsin. Şimdilik yapacağınız en iyi şey bu olur.
Bettamin Vücudunda Çıkan Şey
[QUOTE=Ahmet özşen][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261353561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354111.jpg[/IMG]
Arkadaşlar bu bettayı yeni aldım vücudunun bı kısmında biyle yeşilimsi birşey çıkmış acaba neden olmuş olabilir tedavisi nasıl[/QUOTE]
Merhabalar. Balığın yaşadığı ortamı bilmek daha iyi olucak. Tahminimce bu tarz şişliklerin ana nedenleri deri aştı tümörü, kist, apse olabiliyor. Bu tarz bir durumsa ev ortamında yapılacak pek bir şey yok. Sadece yaşam koşullarını en üst düzeyde tutun. Ayrıca balığınızda ciddi derecede kuyruk erimesi mevcut neredeyse kuyruğunu kaybetmiş. Genellikle Isıtıcı olmaması ve yetersiz filtrasyondan kaynaklanır. İyi hobiler.
[QUOTE=Ahmet özşen][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261353561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/235465/010520261354111.jpg[/IMG]
Arkadaşlar bu bettayı yeni aldım vücudunun bı kısmında biyle yeşilimsi birşey çıkmış acaba neden olmuş olabilir tedavisi nasıl[/QUOTE]
Merhabalar. Balığın yaşadığı ortamı bilmek daha iyi olucak. Tahminimce bu tarz şişliklerin ana nedenleri deri aştı tümörü, kist, apse olabiliyor. Bu tarz bir durumsa ev ortamında yapılacak pek bir şey yok. Sadece yaşam koşullarını en üst düzeyde tutun. Ayrıca balığınızda ciddi derecede kuyruk erimesi mevcut neredeyse kuyruğunu kaybetmiş. Genellikle Isıtıcı olmaması ve yetersiz filtrasyondan kaynaklanır. İyi hobiler.
Discus
[QUOTE=murtdmr]Bursa'dan herkese iyi hobiler. Kisa süreden sonra tekrar hobiye dönüş yapıyorum, 90 45 45 yeni akvaryum yaptırdım. İçine de 40x43x15 cm lik 3 bölmeli sump yaptırdım. Yavaş yavaş kurulumu bitiriyorum. Tavsiyeleriniz varsa alabilirim. iyi aksamlar..[/QUOTE]
https://www.akvaryum.com/symphsodon_aequifasciatus_discus_tatlisur_4_323.asp
Bu rehberdende göreceğiniz üzere diskuslar için litre geresiniminin 400lt olduğunu görüyorsunuz. Ayrıca bu balıklar çok hassas oluyorlar. Litreniz sumple birlikte baya baya küçülmüş yani aslında discusa uygun bir akvaryum maalesef olmaz. Akvaryumu büyütürseniz olabilir belki.
[QUOTE=murtdmr]Bursa'dan herkese iyi hobiler. Kisa süreden sonra tekrar hobiye dönüş yapıyorum, 90 45 45 yeni akvaryum yaptırdım. İçine de 40x43x15 cm lik 3 bölmeli sump yaptırdım. Yavaş yavaş kurulumu bitiriyorum. Tavsiyeleriniz varsa alabilirim. iyi aksamlar..[/QUOTE]
https://www.akvaryum.com/symphsodon_aequifasciatus_discus_tatlisur_4_323.asp
Bu rehberdende göreceğiniz üzere diskuslar için litre geresiniminin 400lt olduğunu görüyorsunuz. Ayrıca bu balıklar çok hassas oluyorlar. Litreniz sumple birlikte baya baya küçülmüş yani aslında discusa uygun bir akvaryum maalesef olmaz. Akvaryumu büyütürseniz olabilir belki.
Akvaryuma Fazla Balık Mı Koydum Acaba
[QUOTE=galaktikos]Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2 sene önce 123 lt bir akvaryum kurmuştum içinede 4 japon 2 tane vatoz koymuştum. Bugün dayanamadım 2 tane daha oranda ekledim( çok güzellerdi). Şimdi akvaryumda 4 adet Oranda 1 adet düz japon 1 adette balon yanak japon ile 2 vatoz oldu. Acaba hatamı ettim, okuduğum kadarıyla 30-40 lt suya 1 adet japon koyulması tavsiye ediliyor. Bu şekilde ileri vadede sorun yaşarmıyım deneyimli arkadaşlar tavsiye verebilirse çok memnun olurum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Toplam 6 adet balık olmuş. Normalde balık balına japonlar için 30lt ortalama su düşmesi gerek. Bu orandalarda dahada fazlaya çıkabiliyor. Hepsine 30lt desek 6x30=180litre ermeliydi. Sizde 120lt var yani aslında tam sınırdaki olan balık sayısını 2 fazla arttırmışsınız. Bir tane tolere edilebilirdi ama 2 tane için litre iyice daralıyor. En sağlıklı yöntemde bana kalırsa o iki balığı çıkartın. Yada en az birini.
[QUOTE=galaktikos]Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 2 sene önce 123 lt bir akvaryum kurmuştum içinede 4 japon 2 tane vatoz koymuştum. Bugün dayanamadım 2 tane daha oranda ekledim( çok güzellerdi). Şimdi akvaryumda 4 adet Oranda 1 adet düz japon 1 adette balon yanak japon ile 2 vatoz oldu. Acaba hatamı ettim, okuduğum kadarıyla 30-40 lt suya 1 adet japon koyulması tavsiye ediliyor. Bu şekilde ileri vadede sorun yaşarmıyım deneyimli arkadaşlar tavsiye verebilirse çok memnun olurum.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/277464/120420261733481.jpg[/IMG][/QUOTE]
Toplam 6 adet balık olmuş. Normalde balık balına japonlar için 30lt ortalama su düşmesi gerek. Bu orandalarda dahada fazlaya çıkabiliyor. Hepsine 30lt desek 6x30=180litre ermeliydi. Sizde 120lt var yani aslında tam sınırdaki olan balık sayısını 2 fazla arttırmışsınız. Bir tane tolere edilebilirdi ama 2 tane için litre iyice daralıyor. En sağlıklı yöntemde bana kalırsa o iki balığı çıkartın. Yada en az birini.
Mikroskop Altında Detritus Solucanı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260032381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260033281.jpg[/IMG]
Merhabalar değerli akvaristler. Bugün sizlerle mikroskop altında incelediğim bir canlı olan detritus solucanları hakkında kısa bir bilgilendirme ve ayrıca fotoğraflar ile ufak bir rehber tadında yazı paylaşmak istedim.
Akvaryum kumunda veya camında aniden beliren ince, beyaz, ipliksi canlılar çoğu hobiciyi ilk başta korkutur. Ancak bu canlılar sanılanın aksine bir hastalık belirtisi veya parazit değil, akvaryum ekosisteminin doğal ve faydalı bir parçasıdır. Bilimsel olarak genellikle Naididae ailesine mensup olan bu solucanlar akvaryumun gizli bir temizlik ekibidir.
Bu canlıların temel görevi, akvaryumdaki organik atıkları geri dönüştürmektir. Kumun derinliklerinde yaşayarak balık dışkılarını, çürüyen bitki parçalarını ve kumun arasına kaçan fazla yemleri tüketirler. Bu süreçte sadece temizlik yapmakla kalmaz, aynı zamanda kumun içinde hareket ederek substratın havalanmasını sağlarlar. Böylece kumun altında tehlikeli gazların birikmesini veya oluşumunu önleyen, biyolojik döngüye hizmet eden bir mekanizma oluştururlar. Hatta birçok balık türü için bu solucanlar, doğadan gelen ve protein içeren mükemmel bir canlı yemdir. Genellikle %12 civarı protein içerirler.
Üreme yetenekleri ise oldukça etkileyicidir. Hem eşeyli hem de eşeysiz olarak çoğalabilirler. Genellikle "enine bölünme" dediğimiz yöntemle, vücutlarını ikiye bölerek çok kısa sürede popülasyonlarını artırabilirler. Eğer akvaryumda çok fazla yemleme yapılıyorsa veya dip çekimi aksatılmışsa, besin bolluğu nedeniyle sayıları hızla artar. Bu durum aslında hobiciye bir mesaj verir "Tankta çok fazla atık birikmiş, yemlemeyi azaltmalısın."
Normalde kumun altında saklanan bu solucanları eğer toplu halde suyun üst kısımlarında veya camlarda görüyorsanız, bu durum akvaryumdaki oksijen seviyesinin düştüğüne veya sudaki amonyak/nitrit dengesinin bozulduğuna dair bir erken uyarı olabilir. Bu canlıları yok etmek için ilaç kullanmaya gerek yoktur. Sadece yemleme miktarını dengelemek ve düzenli su değişimleri yapmak sayılarını kontrol altına almak için yeterlidir.
Sonuç olarak; ince, uzun ve baş yapısı vücuduyla aynı genişlikte olan bu beyaz solucanlar akvaryumunuzun dostudur. Onları parazit olan ve karideslere zarar verebilen üçgen kafalı "Planaria" ile karıştırmamak gerekir. Eğer akvaryumunuzda bu küçük dostları görüyorsanız, ekosisteminizin işleyen bir parçası olduklarını bilmeli ve sadece biyolojik yükü kontrol altında tutmaya odaklanmalısınız. Unutmayın iyi bir biyolojik filtrasyon, o kadar sağlıklı akvaryum temeli demektir. [EDIT]koraykbl,2026-04-11 00:46:49[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260032381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/244541/110420260033281.jpg[/IMG]
Merhabalar değerli akvaristler. Bugün sizlerle mikroskop altında incelediğim bir canlı olan detritus solucanları hakkında kısa bir bilgilendirme ve ayrıca fotoğraflar ile ufak bir rehber tadında yazı paylaşmak istedim.
Akvaryum kumunda veya camında aniden beliren ince, beyaz, ipliksi canlılar çoğu hobiciyi ilk başta korkutur. Ancak bu canlılar sanılanın aksine bir hastalık belirtisi veya parazit değil, akvaryum ekosisteminin doğal ve faydalı bir parçasıdır. Bilimsel olarak genellikle Naididae ailesine mensup olan bu solucanlar akvaryumun gizli bir temizlik ekibidir.
Bu canlıların temel görevi, akvaryumdaki organik atıkları geri dönüştürmektir. Kumun derinliklerinde yaşayarak balık dışkılarını, çürüyen bitki parçalarını ve kumun arasına kaçan fazla yemleri tüketirler. Bu süreçte sadece temizlik yapmakla kalmaz, aynı zamanda kumun içinde hareket ederek substratın havalanmasını sağlarlar. Böylece kumun altında tehlikeli gazların birikmesini veya oluşumunu önleyen, biyolojik döngüye hizmet eden bir mekanizma oluştururlar. Hatta birçok balık türü için bu solucanlar, doğadan gelen ve protein içeren mükemmel bir canlı yemdir. Genellikle %12 civarı protein içerirler.
Üreme yetenekleri ise oldukça etkileyicidir. Hem eşeyli hem de eşeysiz olarak çoğalabilirler. Genellikle "enine bölünme" dediğimiz yöntemle, vücutlarını ikiye bölerek çok kısa sürede popülasyonlarını artırabilirler. Eğer akvaryumda çok fazla yemleme yapılıyorsa veya dip çekimi aksatılmışsa, besin bolluğu nedeniyle sayıları hızla artar. Bu durum aslında hobiciye bir mesaj verir "Tankta çok fazla atık birikmiş, yemlemeyi azaltmalısın."
Normalde kumun altında saklanan bu solucanları eğer toplu halde suyun üst kısımlarında veya camlarda görüyorsanız, bu durum akvaryumdaki oksijen seviyesinin düştüğüne veya sudaki amonyak/nitrit dengesinin bozulduğuna dair bir erken uyarı olabilir. Bu canlıları yok etmek için ilaç kullanmaya gerek yoktur. Sadece yemleme miktarını dengelemek ve düzenli su değişimleri yapmak sayılarını kontrol altına almak için yeterlidir.
Sonuç olarak; ince, uzun ve baş yapısı vücuduyla aynı genişlikte olan bu beyaz solucanlar akvaryumunuzun dostudur. Onları parazit olan ve karideslere zarar verebilen üçgen kafalı "Planaria" ile karıştırmamak gerekir. Eğer akvaryumunuzda bu küçük dostları görüyorsanız, ekosisteminizin işleyen bir parçası olduklarını bilmeli ve sadece biyolojik yükü kontrol altında tutmaya odaklanmalısınız. Unutmayın iyi bir biyolojik filtrasyon, o kadar sağlıklı akvaryum temeli demektir. [EDIT]koraykbl,2026-04-11 00:46:49[/EDIT]
Beta Baligima Nasıl Bakmaliyim
[QUOTE=Durustyilan]Balıkta kuyruk erimesi başlamış küçük küçük erimiş bazı yerleri bazı yerleri daha büyük erimiş ne yapmam lazım [:(]. Nasıl tedavi edilir [/QUOTE]
Öncelikle yem konusunda mesajınızı görmemişim kusura bakmayın. Şuanda durumu nasıl yem yiyormu? Dipte durması tek başına hastalık belirtisi olmayabilir.
Kuyruk erimesi için yeni yeni başlıyorsa haftalık düzenli su değişimi, kaliteli besleme, sabit 26 derece sıcaklık, güzel filtrasyon ve mümkünse canlı yem ile 1 ay boyunca bu şekilde tedavi uygulanırsa muhtemelen düzelme başlayacaktır. Eğer kuyruk aşırı derecede erimeye yada kopmaya maruz kaldıysa öncelik olarak balığı karantina tankına ayırmanız gerek ve ardından varsa sera bactopur tedavisi uygulanabilir. Fakat dediğim gibi daha hastalık başlardaysa şartları iyileştirin ve balığı ağır bçr tedaviye almayın. Kuyruk erimesinin bir çok sebebi var ve şuanki sebebi bilmiyorum. Belki stres, belki bir dekor, belki ısı dalgalanması, belki kötü filtreleme, belkide bakteriyel enflasyon birçok sebebi var.
[QUOTE=Durustyilan]Balıkta kuyruk erimesi başlamış küçük küçük erimiş bazı yerleri bazı yerleri daha büyük erimiş ne yapmam lazım [:(]. Nasıl tedavi edilir [/QUOTE]
Öncelikle yem konusunda mesajınızı görmemişim kusura bakmayın. Şuanda durumu nasıl yem yiyormu? Dipte durması tek başına hastalık belirtisi olmayabilir.
Kuyruk erimesi için yeni yeni başlıyorsa haftalık düzenli su değişimi, kaliteli besleme, sabit 26 derece sıcaklık, güzel filtrasyon ve mümkünse canlı yem ile 1 ay boyunca bu şekilde tedavi uygulanırsa muhtemelen düzelme başlayacaktır. Eğer kuyruk aşırı derecede erimeye yada kopmaya maruz kaldıysa öncelik olarak balığı karantina tankına ayırmanız gerek ve ardından varsa sera bactopur tedavisi uygulanabilir. Fakat dediğim gibi daha hastalık başlardaysa şartları iyileştirin ve balığı ağır bçr tedaviye almayın. Kuyruk erimesinin bir çok sebebi var ve şuanki sebebi bilmiyorum. Belki stres, belki bir dekor, belki ısı dalgalanması, belki kötü filtreleme, belkide bakteriyel enflasyon birçok sebebi var.
Kuluçkadaki Yunuslarım Ölmüş Mü ? Bilen Birileri ?
[QUOTE=EraySahin19]Beyler bilen birilerinin yardımı lazım balığı 1 gün önce kusturdum kuluçka makinasına koydum dün keseleri vardı bugün yok ama balıklar hiç hareket etmiyorlar. Acaba ölmüş mü [:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638131.jpg[/IMG][/QUOTE]
Beyaz olanlar ölmüş. Altta sanırım hala kabukta olanlar var. Su eğer soğuksa, değerler bozulduysa, kuluöka dönderemiyorsa, hava yetersizse vs. Bunlar olur.
[QUOTE=EraySahin19]Beyler bilen birilerinin yardımı lazım balığı 1 gün önce kusturdum kuluçka makinasına koydum dün keseleri vardı bugün yok ama balıklar hiç hareket etmiyorlar. Acaba ölmüş mü [:(]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/222912/070420261638131.jpg[/IMG][/QUOTE]
Beyaz olanlar ölmüş. Altta sanırım hala kabukta olanlar var. Su eğer soğuksa, değerler bozulduysa, kuluöka dönderemiyorsa, hava yetersizse vs. Bunlar olur.
Dıy Peltierli Termostatlı Akvaryum Soğutucu Deneme
[QUOTE=pianoƒish]Üstü açık akvaryuma normal ev vantilatörü tutarak 3 derece kadar düşüş elde ediyorum yazları. (100x40x50yükseklik 200lt)[/QUOTE]
[:D] hayatımda gördüğüm en iyi hobici buluşu olabilir hocam.
[QUOTE=pianoƒish]Üstü açık akvaryuma normal ev vantilatörü tutarak 3 derece kadar düşüş elde ediyorum yazları. (100x40x50yükseklik 200lt)[/QUOTE]
[:D] hayatımda gördüğüm en iyi hobici buluşu olabilir hocam.
Beta Baligima Nasıl Bakmaliyim
[QUOTE=Durustyilan]Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim [:3]. Şimdi edindiklerim şunlar: 15*35*30 akvaryum, şelale filtre gibi su akıtan bir ucu bulunan iç filtre, 50w ısıtıcı, termometre, bakteri kültürü. Bakteri kültürünü dün yani cumartesi döktüm 3 damla o zamandan beri filtre açık. Şimdi bundan sonra ne yapmam gerekiyo. Bide toprak almak için gittiğim akvaryumcu beta için toprak kullanmamami söyledi suyun bazikligini arttıracağı için o yuzden toprak ve bitki almadım. Beta diğer 5 litrelik akvaryumda yasiyo şuan 3 günde bir su değişimi yapıyorum bı iki gün beklemiş musluk suyu koyuyorum. Ve son 2 gündür yemi atıyorum yemi en başta yiyor daha sonra tukuruyor ve gidip o yemi yakalamaya çalışıyor fakat yiyemiyor. 2 gündür 1 tane yem yedi. Önerilerini bekliyorum [/QUOTE]
Yeme tam olarak tepki ağza alıp yutamayıp tükürme değilmi?
Yeme iştahsızlık, yemi görüp yememe, karında çöküklük, genellikle saklanma, halsizlik, dipte vakit geçirme vb. Şekilde hareketler varmı? Eğer varsa bir hastalıktan şüphe edebiliriz ki bu hastalığın başında olduğunuz için tedavi süreci daha kolay gerçekleşir.
[QUOTE=Durustyilan]Yanıtlarınız için çok teşekkür ederim [:3]. Şimdi edindiklerim şunlar: 15*35*30 akvaryum, şelale filtre gibi su akıtan bir ucu bulunan iç filtre, 50w ısıtıcı, termometre, bakteri kültürü. Bakteri kültürünü dün yani cumartesi döktüm 3 damla o zamandan beri filtre açık. Şimdi bundan sonra ne yapmam gerekiyo. Bide toprak almak için gittiğim akvaryumcu beta için toprak kullanmamami söyledi suyun bazikligini arttıracağı için o yuzden toprak ve bitki almadım. Beta diğer 5 litrelik akvaryumda yasiyo şuan 3 günde bir su değişimi yapıyorum bı iki gün beklemiş musluk suyu koyuyorum. Ve son 2 gündür yemi atıyorum yemi en başta yiyor daha sonra tukuruyor ve gidip o yemi yakalamaya çalışıyor fakat yiyemiyor. 2 gündür 1 tane yem yedi. Önerilerini bekliyorum [/QUOTE]
Yeme tam olarak tepki ağza alıp yutamayıp tükürme değilmi?
Yeme iştahsızlık, yemi görüp yememe, karında çöküklük, genellikle saklanma, halsizlik, dipte vakit geçirme vb. Şekilde hareketler varmı? Eğer varsa bir hastalıktan şüphe edebiliriz ki bu hastalığın başında olduğunuz için tedavi süreci daha kolay gerçekleşir.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
