ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
RedBetta
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Kasım 2019 13:18
Son Ziyaret:
23 Aralık 2019 14:30
Toplam Mesaj:
14 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emre
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emre
SON 10 MESAJI
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
[QUOTE=pekozgur]
Bir sürü şey yazmışım ilk cümleyi cımbızlamış lakayıt demişsiniz. Bravo... Altında o kadar açıklamışım "amacınız konuyu aydınlatmak değil" yazmışsınız. Ona da ayrıca bravo... Kurgu yazmışım size hiç mi okumadınız?
Ben zaten 55tl'ye normal demiyorum ama 12tl de normal değil, olması gerekeni anlatmaya çalışıyorum size. Sürdürülebilir değil, gerçekçi değil. 12tl dediğiniz ısıtıcının maliyet fiyatı. İlk cümlenin altındaki açıklayıcı paragrafları okusanız böyle bir malzemenin 30tl altında satılmasının mümkün olmadığını anlayacaksınız zaten daha ucuza satan da emin olun toptancıdır ya da kaçak iş yapıyordur.
Fature kesmeyen yerden almayın zaten malzemenizi, dükkan da olsa internet de olsa almayın. Vergi vermeyen, kendisi dışında hiç kimseye faydası olmayan adamı ihya etmeyin. İhbar edin maliye gelsin faturasız mal satmaktan ceza kessin. Çok ciddiyim bunda. Bordrolu çalışansanız maaşınız yatmadan devlet vergisini alıyor, biz enayi miyiz de devlete vergi veriyoruz o da versin. Gelir sağlıyorsa bu memleketin ona sağladığı yol, su, elektrik, sağlık vs hizmetlerinden faydalanıyorsa bunun devam etmesi için o da sizin benim gibi vergi verecek. Vermiyorsa da cezasını çekecek.
Hobi bu hocam keyfekeder yapıyoruz, mecbur değiliz akvaryum sahibi olmaya, zaruri değil yani. O yüzden adam 55tl de ister 200tl ister. Serbest piyasa bu, fiyatını piyasa regüle eder satamazsa elinde kalır satmak isterse fiyatını düşürür. 55tl'ye satıyor ki o fiyattan devam ediyor belki size pahalı ama bilmeyene uğraşmayana pahalı değil. Karaköy'de o fiyata satamaz, İzmir'de o fiyata satamaz mecbur düşürür ya da daha ucuza bulmaya çalışır en kötü ürünü satıştan kaldırır rekabet edemezse de batar. Ama Erzurum'da emlakçı dükkanına "yav şurada iki balık olsun, renk gelsin tüm gün otur otur camdan bak olmuyor biraz renk gelsin, ışık kabarcık olsun" diyen adama "55tl de ısıtıcı koyarız kışın" dediğinde emlakçı "45 olsun dadaş 55 çok" derse "olur olur sana 45 yazarız" der konu kapanır. ne o adam pahalı der 45tl'ye ne de satan zarar eder. Arz-talep meselesi.
Dolayısı ile doğruluğunu ancak tartışabiliriz, siz dersiniz "burası Erzurum bir tane akvaryumcu var o da 200tl'ye 100w ısıtıcı satıyor" biz de deriz "yuh vicdansız" en fazla bu. Ama siz almazsınız birisi discus besliyordur. Akşam saati ısıtıcısı bozulur mecbur kalır gider 200tl'ye alır, üstüne bir de allah razı olsun der. Doğru mu derseniz değil ama o saatte o anda Erzurum soğuğunda ısıtıcısız kalan 10 tane discusu olan birisi için ilaç gibi gelir. Sonra belki içine oturur saydırır ama hiç olmasa ne yapacak??? Ama bir de pet shop tarafından düşünün, Karaköy'deki adam ayda kaç tane satacak, Erzurum'daki adam ayda kaç tane satacak? Dükkan kirasını birisi (atıyorum) 80,000tl ciro yapıp çıkarıyor, diğeri 10,000tl ciro yapıp çıkarıyor. Birisi toptancıya 20km, diğeri 1300km uzakta.
Yaşınızı bilmiyorum ama arkadaş tavsiyesi. Rekabet/tekel/kartel/tröst nedir biraz araştırın. Maliyet muhasebesi konusunda da cidden biraz kafa yorun.
Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
Aklıma gelmişken bir tane kötü örnek için tüm bir meslek grubunu karalamak da doğru değil.
Bir iki polis kötü davrandı diye tüm polisleri karalayamayız, üç beş hemşire ahlaksız davrandığı için tüm hemşirelere o gözle bakamayız, bir kaç doktor hastaya kötü davrandığı için tüm doktorlara aynı yaftayı yapıştıramayız. Aynı şekilde bazı petshop'çular kazıkçı diye tüm pet shop sahiplerine kazıkçı diyemeyiz.
Söylenecek bir şey varsa makul şekilde söylenmeli. Üreticilerin 25-27 kuruşa sattığı yumurtaya 75 kuruş ödüyorsunuz önce zaruri ihtiyaçlar konusunu bir çözelim sonra "HOBİ" dediğimiz bir konunun malzemelerini pahalıya satan bazı pet shop'lara haddini bildiririz.[/QUOTE]
Uzun uzadıya yazmışsınız. Anlamamakta da ısararcısınız anlaşılan o yüzden maddeler şeklinde de yazayım ki zorluk olmasın sizin açınızdan.
1- [QUOTE=pekozgur]Ben zaten 55tl'ye normal demiyorum ama 12tl de normal değil, olması gerekeni anlatmaya çalışıyorum size. Sürdürülebilir değil, gerçekçi değil. 12tl dediğiniz ısıtıcının maliyet fiyatı. İlk cümlenin altındaki açıklayıcı paragrafları okusanız böyle bir malzemenin 30tl altında satılmasının mümkün olmadığını anlayacaksınız zaten daha ucuza satan da emin olun toptancıdır ya da kaçak iş yapıyordur. [/QUOTE]
12 liraya gelen ürünü ben 12 TL fiyat biçilip satılsın demiyorum. Bunu tam olarak nereden bulup çıkardınız bilmiyorum. Ben sadece geliş maliyetinin bu olduğunu ve buna rağmen 6 kat fiyata satıldığını yazdım.
2- [QUOTE=pekozgur] Fature kesmeyen yerden almayın zaten malzemenizi, dükkan da olsa internet de olsa almayın. Vergi vermeyen, kendisi dışında hiç kimseye faydası olmayan adamı ihya etmeyin. İhbar edin maliye gelsin faturasız mal satmaktan ceza kessin. Çok ciddiyim bunda. Bordrolu çalışansanız maaşınız yatmadan devlet vergisini alıyor, biz enayi miyiz de devlete vergi veriyoruz o da versin. Gelir sağlıyorsa bu memleketin ona sağladığı yol, su, elektrik, sağlık vs hizmetlerinden faydalanıyorsa bunun devam etmesi için o da sizin benim gibi vergi verecek. Vermiyorsa da cezasını çekecek. [/QUOTE]
Erzurumda hangi akvaryumcuya giderseniz gidin zaten fatura kesmiyor. Yaşadığınız şehri bilmiyorum ama buradaki akvaryumcuların hiçbiri fatura kesmiyor, bu yüzden alışveriş yapmıyorum zaten.
3- [QUOTE=pekozgur]Hobi bu hocam keyfekeder yapıyoruz, mecbur değiliz akvaryum sahibi olmaya, zaruri değil yani. O yüzden adam 55tl de ister 200tl ister. Serbest piyasa bu, fiyatını piyasa regüle eder satamazsa elinde kalır satmak isterse fiyatını düşürür. 55tl'ye satıyor ki o fiyattan devam ediyor belki size pahalı ama bilmeyene uğraşmayana pahalı değil. Karaköy'de o fiyata satamaz, İzmir'de o fiyata satamaz mecbur düşürür ya da daha ucuza bulmaya çalışır en kötü ürünü satıştan kaldırır rekabet edemezse de batar. Ama Erzurum'da emlakçı dükkanına "yav şurada iki balık olsun, renk gelsin tüm gün otur otur camdan bak olmuyor biraz renk gelsin, ışık kabarcık olsun" diyen adama "55tl de ısıtıcı koyarız kışın" dediğinde emlakçı "45 olsun dadaş 55 çok" derse "olur olur sana 45 yazarız" der konu kapanır. ne o adam pahalı der 45tl'ye ne de satan zarar eder. Arz-talep meselesi.[/QUOTE]
Nasıl ve niçin insanların bu hobiyi tercih ettiğini bilmeniz veya yargılamanız imkansız. 55 TL de ister evet 200 TL de ister. Serbest piyasa olarak nitelendiriyorsunuz ama serbest piyasa hakkında anlaşılan bir fikriniz yok. Serbest piyasa geçmiş yıllarda tekelleşmeyi önlemek ve fiyatsal rekabeti artırmaya yönelik çıkmış bir politikadır. Yani fiyatların artması serbest ekonominin yararı değil art niyetli insanların bu politikayı kötü amaçları için kullandığının belirtisidir.
4- [QUOTE=pekozgur]Dolayısı ile doğruluğunu ancak tartışabiliriz, siz dersiniz "burası Erzurum bir tane akvaryumcu var o da 200tl'ye 100w ısıtıcı satıyor" biz de deriz "yuh vicdansız" en fazla bu. Ama siz almazsınız birisi discus besliyordur. Akşam saati ısıtıcısı bozulur mecbur kalır gider 200tl'ye alır, üstüne bir de allah razı olsun der. Doğru mu derseniz değil ama o saatte o anda Erzurum soğuğunda ısıtıcısız kalan 10 tane discusu olan birisi için ilaç gibi gelir. Sonra belki içine oturur saydırır ama hiç olmasa ne yapacak??? Ama bir de pet shop tarafından düşünün, Karaköy'deki adam ayda kaç tane satacak, Erzurum'daki adam ayda kaç tane satacak? Dükkan kirasını birisi (atıyorum) 80,000tl ciro yapıp çıkarıyor, diğeri 10,000tl ciro yapıp çıkarıyor. Birisi toptancıya 20km, diğeri 1300km uzakta.
[/QUOTE]
Erzurumda bir tane akvaryumcu yok öncelikle. Erzurum'da akvaryum hobisi çok eskilere dayanır. Sizin refah seviyesiyle ilişkilendirdiğiniz ve lafı "parası olmayanın hobisi de olmasın" demeye getirdiğiniz insanlar ben de dahil hobiyi hakkıyla devam ettirmeye çalışıyoruz. Ayriyeten bahsettiğim akvaryumcuların az çok sosyal çevreyle ilişkisini ve ekonomik yapıya olan zararını biliyorum. Zararı ne derseniz fatura kesmiyorlar. Bunların üstüne de sattıkları canlıları gerekli ortamlarda bulundurmuyorlar. Isıtıcız kalan bir insanın fahiş fiyatlara satılan bir ürünü alması ardından eyvallah demesi memnuniyetini değil "denize düşen yılana sarılır" lafının gereğidir.
5-[QUOTE=pekozgur]Yaşınızı bilmiyorum ama arkadaş tavsiyesi. Rekabet/tekel/kartel/tröst nedir biraz araştırın. Maliyet muhasebesi konusunda da cidden biraz kafa yorun.
Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
[/QUOTE]
Saydığınız terimleri gayet iyi biliyorum. Rekabet, tekel, kartel, tröst; serbest piyasa politikasının art niyetli insanlarca kullanılmasıdır. Yani bu terimler konuyu aklamaz daha da kötüsü akvayum piyasasının ne kadar da kötü bir durumda olduğunu gösterir.
6-[QUOTE=pekozgur]Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
Aklıma gelmişken bir tane kötü örnek için tüm bir meslek grubunu karalamak da doğru değil. [/QUOTE]
Konu bir araştırma başlığı olmadığı için örneklem grubunu konu içeriğinde belirttim. Ben belirtirken konuda bulunduğum şehir yazdım. Sizin oradaki akvaryumcuların çok iyi olması ve mesleği dört dörtlük yapması benim örneklem grubu etkilemiyor. Ben bir ürünü size 14 TL'ye sağlayacağım konusunda da bir şey yazdığımı hatırlamıyorum.
7-[QUOTE=pekozgur]Bir iki polis kötü davrandı diye tüm polisleri karalayamayız, üç beş hemşire ahlaksız davrandığı için tüm hemşirelere o gözle bakamayız, bir kaç doktor hastaya kötü davrandığı için tüm doktorlara aynı yaftayı yapıştıramayız. Aynı şekilde bazı petshop'çular kazıkçı diye tüm pet shop sahiplerine kazıkçı diyemeyiz.[/QUOTE]
Konuyu nereden nereye çektiğinizin farkında mısınız? Duyar kasmanız çok yersiz.
8-[QUOTE=pekozgur]Söylenecek bir şey varsa makul şekilde söylenmeli. Üreticilerin 25-27 kuruşa sattığı yumurtaya 75 kuruş ödüyorsunuz önce zaruri ihtiyaçlar konusunu bir çözelim sonra "HOBİ" dediğimiz bir konunun malzemelerini pahalıya satan bazı pet shop'lara haddini bildiririz.[/QUOTE]
Bakın burada kendi yazdığınızı çürütüyorsunuz. Üreticiden 27 kuruşa alınıyor diyorsunuz ardından 0.75 kuruşa satıldığını beyan ediyorsunuz. Arada 0.48 kuruş var ve yaklaşık 2 katı fiyatına satılıyor yumurta. Isıtıcının ise satıcıya geliş fiyatı 12 TL ama satış fiyatı 55 TL. Bu arada benim bahsettiğim ısıtıcı orta seviye olduğu için ve benim akvaryumcuya sorduğumda bana söylediği ısıtıcı düşük seviye bir ısıtıcıydı fiyatı da 55 TL idi. Benim linkini vermiş olduğum ısıtıcının toptan fiyatı 12 TL ve satış fiyatı şuan 65-75 TL arası. Bu da demek oluyor ki 5-6 kat fiyatla ısıtıcı satışları gerçekleşiyor. Tekrar hesabı yapayım ki kafa karışıklığı olmasın;
Isıtıcının geliş fiyatı: 12 TL (Orta kalite)
Satış fiyatı: 65-75 TL arası değişiklik gösteriyor.
Aradaki fark: 63 TL
Yani 5-6 kat arası fiyata satılıyor. Sizin verdiğiniz örnekteki yumurtanın satışı gibi olsaydı 36 TL'ye satılacaktı ama Türkiye piyasasında 65-75 TL arasında satılıyor linkteki ısıtıcı.
[QUOTE=pekozgur]
Bir sürü şey yazmışım ilk cümleyi cımbızlamış lakayıt demişsiniz. Bravo... Altında o kadar açıklamışım "amacınız konuyu aydınlatmak değil" yazmışsınız. Ona da ayrıca bravo... Kurgu yazmışım size hiç mi okumadınız?
Ben zaten 55tl'ye normal demiyorum ama 12tl de normal değil, olması gerekeni anlatmaya çalışıyorum size. Sürdürülebilir değil, gerçekçi değil. 12tl dediğiniz ısıtıcının maliyet fiyatı. İlk cümlenin altındaki açıklayıcı paragrafları okusanız böyle bir malzemenin 30tl altında satılmasının mümkün olmadığını anlayacaksınız zaten daha ucuza satan da emin olun toptancıdır ya da kaçak iş yapıyordur.
Fature kesmeyen yerden almayın zaten malzemenizi, dükkan da olsa internet de olsa almayın. Vergi vermeyen, kendisi dışında hiç kimseye faydası olmayan adamı ihya etmeyin. İhbar edin maliye gelsin faturasız mal satmaktan ceza kessin. Çok ciddiyim bunda. Bordrolu çalışansanız maaşınız yatmadan devlet vergisini alıyor, biz enayi miyiz de devlete vergi veriyoruz o da versin. Gelir sağlıyorsa bu memleketin ona sağladığı yol, su, elektrik, sağlık vs hizmetlerinden faydalanıyorsa bunun devam etmesi için o da sizin benim gibi vergi verecek. Vermiyorsa da cezasını çekecek.
Hobi bu hocam keyfekeder yapıyoruz, mecbur değiliz akvaryum sahibi olmaya, zaruri değil yani. O yüzden adam 55tl de ister 200tl ister. Serbest piyasa bu, fiyatını piyasa regüle eder satamazsa elinde kalır satmak isterse fiyatını düşürür. 55tl'ye satıyor ki o fiyattan devam ediyor belki size pahalı ama bilmeyene uğraşmayana pahalı değil. Karaköy'de o fiyata satamaz, İzmir'de o fiyata satamaz mecbur düşürür ya da daha ucuza bulmaya çalışır en kötü ürünü satıştan kaldırır rekabet edemezse de batar. Ama Erzurum'da emlakçı dükkanına "yav şurada iki balık olsun, renk gelsin tüm gün otur otur camdan bak olmuyor biraz renk gelsin, ışık kabarcık olsun" diyen adama "55tl de ısıtıcı koyarız kışın" dediğinde emlakçı "45 olsun dadaş 55 çok" derse "olur olur sana 45 yazarız" der konu kapanır. ne o adam pahalı der 45tl'ye ne de satan zarar eder. Arz-talep meselesi.
Dolayısı ile doğruluğunu ancak tartışabiliriz, siz dersiniz "burası Erzurum bir tane akvaryumcu var o da 200tl'ye 100w ısıtıcı satıyor" biz de deriz "yuh vicdansız" en fazla bu. Ama siz almazsınız birisi discus besliyordur. Akşam saati ısıtıcısı bozulur mecbur kalır gider 200tl'ye alır, üstüne bir de allah razı olsun der. Doğru mu derseniz değil ama o saatte o anda Erzurum soğuğunda ısıtıcısız kalan 10 tane discusu olan birisi için ilaç gibi gelir. Sonra belki içine oturur saydırır ama hiç olmasa ne yapacak??? Ama bir de pet shop tarafından düşünün, Karaköy'deki adam ayda kaç tane satacak, Erzurum'daki adam ayda kaç tane satacak? Dükkan kirasını birisi (atıyorum) 80,000tl ciro yapıp çıkarıyor, diğeri 10,000tl ciro yapıp çıkarıyor. Birisi toptancıya 20km, diğeri 1300km uzakta.
Yaşınızı bilmiyorum ama arkadaş tavsiyesi. Rekabet/tekel/kartel/tröst nedir biraz araştırın. Maliyet muhasebesi konusunda da cidden biraz kafa yorun.
Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
Aklıma gelmişken bir tane kötü örnek için tüm bir meslek grubunu karalamak da doğru değil.
Bir iki polis kötü davrandı diye tüm polisleri karalayamayız, üç beş hemşire ahlaksız davrandığı için tüm hemşirelere o gözle bakamayız, bir kaç doktor hastaya kötü davrandığı için tüm doktorlara aynı yaftayı yapıştıramayız. Aynı şekilde bazı petshop'çular kazıkçı diye tüm pet shop sahiplerine kazıkçı diyemeyiz.
Söylenecek bir şey varsa makul şekilde söylenmeli. Üreticilerin 25-27 kuruşa sattığı yumurtaya 75 kuruş ödüyorsunuz önce zaruri ihtiyaçlar konusunu bir çözelim sonra "HOBİ" dediğimiz bir konunun malzemelerini pahalıya satan bazı pet shop'lara haddini bildiririz.[/QUOTE]
Uzun uzadıya yazmışsınız. Anlamamakta da ısararcısınız anlaşılan o yüzden maddeler şeklinde de yazayım ki zorluk olmasın sizin açınızdan.
1- [QUOTE=pekozgur]Ben zaten 55tl'ye normal demiyorum ama 12tl de normal değil, olması gerekeni anlatmaya çalışıyorum size. Sürdürülebilir değil, gerçekçi değil. 12tl dediğiniz ısıtıcının maliyet fiyatı. İlk cümlenin altındaki açıklayıcı paragrafları okusanız böyle bir malzemenin 30tl altında satılmasının mümkün olmadığını anlayacaksınız zaten daha ucuza satan da emin olun toptancıdır ya da kaçak iş yapıyordur. [/QUOTE]
12 liraya gelen ürünü ben 12 TL fiyat biçilip satılsın demiyorum. Bunu tam olarak nereden bulup çıkardınız bilmiyorum. Ben sadece geliş maliyetinin bu olduğunu ve buna rağmen 6 kat fiyata satıldığını yazdım.
2- [QUOTE=pekozgur] Fature kesmeyen yerden almayın zaten malzemenizi, dükkan da olsa internet de olsa almayın. Vergi vermeyen, kendisi dışında hiç kimseye faydası olmayan adamı ihya etmeyin. İhbar edin maliye gelsin faturasız mal satmaktan ceza kessin. Çok ciddiyim bunda. Bordrolu çalışansanız maaşınız yatmadan devlet vergisini alıyor, biz enayi miyiz de devlete vergi veriyoruz o da versin. Gelir sağlıyorsa bu memleketin ona sağladığı yol, su, elektrik, sağlık vs hizmetlerinden faydalanıyorsa bunun devam etmesi için o da sizin benim gibi vergi verecek. Vermiyorsa da cezasını çekecek. [/QUOTE]
Erzurumda hangi akvaryumcuya giderseniz gidin zaten fatura kesmiyor. Yaşadığınız şehri bilmiyorum ama buradaki akvaryumcuların hiçbiri fatura kesmiyor, bu yüzden alışveriş yapmıyorum zaten.
3- [QUOTE=pekozgur]Hobi bu hocam keyfekeder yapıyoruz, mecbur değiliz akvaryum sahibi olmaya, zaruri değil yani. O yüzden adam 55tl de ister 200tl ister. Serbest piyasa bu, fiyatını piyasa regüle eder satamazsa elinde kalır satmak isterse fiyatını düşürür. 55tl'ye satıyor ki o fiyattan devam ediyor belki size pahalı ama bilmeyene uğraşmayana pahalı değil. Karaköy'de o fiyata satamaz, İzmir'de o fiyata satamaz mecbur düşürür ya da daha ucuza bulmaya çalışır en kötü ürünü satıştan kaldırır rekabet edemezse de batar. Ama Erzurum'da emlakçı dükkanına "yav şurada iki balık olsun, renk gelsin tüm gün otur otur camdan bak olmuyor biraz renk gelsin, ışık kabarcık olsun" diyen adama "55tl de ısıtıcı koyarız kışın" dediğinde emlakçı "45 olsun dadaş 55 çok" derse "olur olur sana 45 yazarız" der konu kapanır. ne o adam pahalı der 45tl'ye ne de satan zarar eder. Arz-talep meselesi.[/QUOTE]
Nasıl ve niçin insanların bu hobiyi tercih ettiğini bilmeniz veya yargılamanız imkansız. 55 TL de ister evet 200 TL de ister. Serbest piyasa olarak nitelendiriyorsunuz ama serbest piyasa hakkında anlaşılan bir fikriniz yok. Serbest piyasa geçmiş yıllarda tekelleşmeyi önlemek ve fiyatsal rekabeti artırmaya yönelik çıkmış bir politikadır. Yani fiyatların artması serbest ekonominin yararı değil art niyetli insanların bu politikayı kötü amaçları için kullandığının belirtisidir.
4- [QUOTE=pekozgur]Dolayısı ile doğruluğunu ancak tartışabiliriz, siz dersiniz "burası Erzurum bir tane akvaryumcu var o da 200tl'ye 100w ısıtıcı satıyor" biz de deriz "yuh vicdansız" en fazla bu. Ama siz almazsınız birisi discus besliyordur. Akşam saati ısıtıcısı bozulur mecbur kalır gider 200tl'ye alır, üstüne bir de allah razı olsun der. Doğru mu derseniz değil ama o saatte o anda Erzurum soğuğunda ısıtıcısız kalan 10 tane discusu olan birisi için ilaç gibi gelir. Sonra belki içine oturur saydırır ama hiç olmasa ne yapacak??? Ama bir de pet shop tarafından düşünün, Karaköy'deki adam ayda kaç tane satacak, Erzurum'daki adam ayda kaç tane satacak? Dükkan kirasını birisi (atıyorum) 80,000tl ciro yapıp çıkarıyor, diğeri 10,000tl ciro yapıp çıkarıyor. Birisi toptancıya 20km, diğeri 1300km uzakta.
[/QUOTE]
Erzurumda bir tane akvaryumcu yok öncelikle. Erzurum'da akvaryum hobisi çok eskilere dayanır. Sizin refah seviyesiyle ilişkilendirdiğiniz ve lafı "parası olmayanın hobisi de olmasın" demeye getirdiğiniz insanlar ben de dahil hobiyi hakkıyla devam ettirmeye çalışıyoruz. Ayriyeten bahsettiğim akvaryumcuların az çok sosyal çevreyle ilişkisini ve ekonomik yapıya olan zararını biliyorum. Zararı ne derseniz fatura kesmiyorlar. Bunların üstüne de sattıkları canlıları gerekli ortamlarda bulundurmuyorlar. Isıtıcız kalan bir insanın fahiş fiyatlara satılan bir ürünü alması ardından eyvallah demesi memnuniyetini değil "denize düşen yılana sarılır" lafının gereğidir.
5-[QUOTE=pekozgur]Yaşınızı bilmiyorum ama arkadaş tavsiyesi. Rekabet/tekel/kartel/tröst nedir biraz araştırın. Maliyet muhasebesi konusunda da cidden biraz kafa yorun.
Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
[/QUOTE]
Saydığınız terimleri gayet iyi biliyorum. Rekabet, tekel, kartel, tröst; serbest piyasa politikasının art niyetli insanlarca kullanılmasıdır. Yani bu terimler konuyu aklamaz daha da kötüsü akvayum piyasasının ne kadar da kötü bir durumda olduğunu gösterir.
6-[QUOTE=pekozgur]Bu arada gerçekten bulabiliyosanız 100w ısıtıcı ben 14tl'ye almaya gerçekten talibim. Faturasını kesin gönderin, hatta parasını da peşin (nakit ya da eft ile) ödeyeceğim. Bir ay sonra tekrar 100 tane de alacağıma da söz veririm.
Aklıma gelmişken bir tane kötü örnek için tüm bir meslek grubunu karalamak da doğru değil. [/QUOTE]
Konu bir araştırma başlığı olmadığı için örneklem grubunu konu içeriğinde belirttim. Ben belirtirken konuda bulunduğum şehir yazdım. Sizin oradaki akvaryumcuların çok iyi olması ve mesleği dört dörtlük yapması benim örneklem grubu etkilemiyor. Ben bir ürünü size 14 TL'ye sağlayacağım konusunda da bir şey yazdığımı hatırlamıyorum.
7-[QUOTE=pekozgur]Bir iki polis kötü davrandı diye tüm polisleri karalayamayız, üç beş hemşire ahlaksız davrandığı için tüm hemşirelere o gözle bakamayız, bir kaç doktor hastaya kötü davrandığı için tüm doktorlara aynı yaftayı yapıştıramayız. Aynı şekilde bazı petshop'çular kazıkçı diye tüm pet shop sahiplerine kazıkçı diyemeyiz.[/QUOTE]
Konuyu nereden nereye çektiğinizin farkında mısınız? Duyar kasmanız çok yersiz.
8-[QUOTE=pekozgur]Söylenecek bir şey varsa makul şekilde söylenmeli. Üreticilerin 25-27 kuruşa sattığı yumurtaya 75 kuruş ödüyorsunuz önce zaruri ihtiyaçlar konusunu bir çözelim sonra "HOBİ" dediğimiz bir konunun malzemelerini pahalıya satan bazı pet shop'lara haddini bildiririz.[/QUOTE]
Bakın burada kendi yazdığınızı çürütüyorsunuz. Üreticiden 27 kuruşa alınıyor diyorsunuz ardından 0.75 kuruşa satıldığını beyan ediyorsunuz. Arada 0.48 kuruş var ve yaklaşık 2 katı fiyatına satılıyor yumurta. Isıtıcının ise satıcıya geliş fiyatı 12 TL ama satış fiyatı 55 TL. Bu arada benim bahsettiğim ısıtıcı orta seviye olduğu için ve benim akvaryumcuya sorduğumda bana söylediği ısıtıcı düşük seviye bir ısıtıcıydı fiyatı da 55 TL idi. Benim linkini vermiş olduğum ısıtıcının toptan fiyatı 12 TL ve satış fiyatı şuan 65-75 TL arası. Bu da demek oluyor ki 5-6 kat fiyatla ısıtıcı satışları gerçekleşiyor. Tekrar hesabı yapayım ki kafa karışıklığı olmasın;
Isıtıcının geliş fiyatı: 12 TL (Orta kalite)
Satış fiyatı: 65-75 TL arası değişiklik gösteriyor.
Aradaki fark: 63 TL
Yani 5-6 kat arası fiyata satılıyor. Sizin verdiğiniz örnekteki yumurtanın satışı gibi olsaydı 36 TL'ye satılacaktı ama Türkiye piyasasında 65-75 TL arasında satılıyor linkteki ısıtıcı.
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
[QUOTE=pekozgur]
O ısıtıcıdan 100 tane getirin tanesini 14tl'ye ben alacağım. 2 tl'de adet başına size kalır.
Gelin kurgu yapalım, piyasanın nasıl döndüğünü siz de biraz anlayın.
Bozulan çıkarsa ücretsiz tamirini isterim, 20 gün içinde tamir edip göndermezseniz de ücretsiz yenisini vermelisiniz, yani garanti vermelisiniz.
Bir de tabi o ısıtıcıların dağıtımı var. Yani bana kargo dahil göndereceksiniz değil mi çünkü rakip firma var kargosunu ödemiyorum.
Ürünler elime geldikten 90 gün sonra parasını öderim ya da malı teslim ettiğinizde senet veririm size 90 günlük. Senedi kırdırırsanız siz bilirsiniz ama günü geldiğinde bana getirirseniz nakit veririm ya da kredi kartı ile öderim. Peşin dersen de %5 indirim isterim.
Bu arada eğer ticaret yapıyorsanız, ithalat işlemleri o kadar kolay değil maalesef. Vergisini ödemeyle bitmiyor. Bir gümrük müşaviri ile görüşün biraz da maliyet muhasebesi öğrenin derim. Çünkü sattığınızda gelir vergisine tabisiniz, bunu kdv alacağınıza mahsup edebilirsiniz ancak bunun için de belli beyanları vergi dairesine bildirmeniz gerekiyor. Her şeyden önce vergi mükellefi olmalısınız. Aksi takdirde garantili ürün satamazsınız. Bir de ürün hatasından dolayı bir insan zarar görürse ithalatçının sorumluluğundadır, garanti belgesi olmadan birisi bu ısıtıcı nedeniyle çarpılırsa ya da canlıları zarar görürse tazminat davası açabilir. Forumda biraz araştırın başına gelen vardır. Yoksa herkes ithalat yapardı, distribütörler bu yüzden var, toptancılar bu yüzden var. Siz getirin 100 tane sorun olursa davanın son ucunda siz olursunuz, ondan sonra Çin'deki üreticiye uluslararası dava açmakla da siz uğraşırsınız. O kadar kolay olsaydı herkes ithalat yapardı.
Kısacası "yahu 10tl'ye alıyorlar pahalıya satmaları etik değil" dediğiniz her şeyin içinde bunlar var. Satarken parasının karşılığını alamadığı ürün için ithalatçının amortismanı var, 100 tane ısıtıcıyı verdiğiniz dükkanı 2 ay sonra yerinde dönerci açılmış bir şekilde bulabilirsiniz.
Bir de 2$'a bugün 11,5tl'ye aldığınız şeyin 2 gün sonra yenisi yerine koymak için 14tl verme ihtimali var. Toptancılar 60 gün vade ile satıyor bu ürünü 2 ay sonra doların kaç tl olacağının garantisi yok. Bugün 100 tanesini 14tl'den satsanız 2 ay sonra 100 tanesini 14tl'ye alamayabilirsiniz.
Ticarette hesaplar ev ekonomisi gibi dört işlemle yürümüyor maalesef. İnternetten aldığınız rastgele bir ürün ile markalı ve mağazadan alınan ürün arasındaki fark bu. Ha fiş almazsanız mağazadan almak ile rastgele bir yerden almak arasında fark yok. Tüketici hakem heyeti bile şikayetinizi kabul etmez.[/QUOTE]
Öncelikle "O ısıtıcıdan 100 tane getirin tanesini 14tl'ye ben alacağım. 2 tl'de adet başına size kalır." yazmışsınız. Amacınız konuyu aydınlatmak değil lakayıt bir biçimde tartışma ortamına çevirmek. Burada akvaryumcular fature kesmez, garanti vermez, tamir de etmez. Benim bahsini geçirdiğim ürün 50w markasız ve garantisiz bir ısıtıcı ve bu ürünün fiyatı 55 TL akvaryumcuda. Bana hiçbir hesap bu ısıtıcının 6 kat değerlenmesini açıklamıyor. Ayriyeten linkini vermiş olduğum ısıtıcı yedek parçası olan orta kaliteli 100w bir ısıtıcı. Ona rağmen 12 TL.
[QUOTE=pekozgur]
O ısıtıcıdan 100 tane getirin tanesini 14tl'ye ben alacağım. 2 tl'de adet başına size kalır.
Gelin kurgu yapalım, piyasanın nasıl döndüğünü siz de biraz anlayın.
Bozulan çıkarsa ücretsiz tamirini isterim, 20 gün içinde tamir edip göndermezseniz de ücretsiz yenisini vermelisiniz, yani garanti vermelisiniz.
Bir de tabi o ısıtıcıların dağıtımı var. Yani bana kargo dahil göndereceksiniz değil mi çünkü rakip firma var kargosunu ödemiyorum.
Ürünler elime geldikten 90 gün sonra parasını öderim ya da malı teslim ettiğinizde senet veririm size 90 günlük. Senedi kırdırırsanız siz bilirsiniz ama günü geldiğinde bana getirirseniz nakit veririm ya da kredi kartı ile öderim. Peşin dersen de %5 indirim isterim.
Bu arada eğer ticaret yapıyorsanız, ithalat işlemleri o kadar kolay değil maalesef. Vergisini ödemeyle bitmiyor. Bir gümrük müşaviri ile görüşün biraz da maliyet muhasebesi öğrenin derim. Çünkü sattığınızda gelir vergisine tabisiniz, bunu kdv alacağınıza mahsup edebilirsiniz ancak bunun için de belli beyanları vergi dairesine bildirmeniz gerekiyor. Her şeyden önce vergi mükellefi olmalısınız. Aksi takdirde garantili ürün satamazsınız. Bir de ürün hatasından dolayı bir insan zarar görürse ithalatçının sorumluluğundadır, garanti belgesi olmadan birisi bu ısıtıcı nedeniyle çarpılırsa ya da canlıları zarar görürse tazminat davası açabilir. Forumda biraz araştırın başına gelen vardır. Yoksa herkes ithalat yapardı, distribütörler bu yüzden var, toptancılar bu yüzden var. Siz getirin 100 tane sorun olursa davanın son ucunda siz olursunuz, ondan sonra Çin'deki üreticiye uluslararası dava açmakla da siz uğraşırsınız. O kadar kolay olsaydı herkes ithalat yapardı.
Kısacası "yahu 10tl'ye alıyorlar pahalıya satmaları etik değil" dediğiniz her şeyin içinde bunlar var. Satarken parasının karşılığını alamadığı ürün için ithalatçının amortismanı var, 100 tane ısıtıcıyı verdiğiniz dükkanı 2 ay sonra yerinde dönerci açılmış bir şekilde bulabilirsiniz.
Bir de 2$'a bugün 11,5tl'ye aldığınız şeyin 2 gün sonra yenisi yerine koymak için 14tl verme ihtimali var. Toptancılar 60 gün vade ile satıyor bu ürünü 2 ay sonra doların kaç tl olacağının garantisi yok. Bugün 100 tanesini 14tl'den satsanız 2 ay sonra 100 tanesini 14tl'ye alamayabilirsiniz.
Ticarette hesaplar ev ekonomisi gibi dört işlemle yürümüyor maalesef. İnternetten aldığınız rastgele bir ürün ile markalı ve mağazadan alınan ürün arasındaki fark bu. Ha fiş almazsanız mağazadan almak ile rastgele bir yerden almak arasında fark yok. Tüketici hakem heyeti bile şikayetinizi kabul etmez.[/QUOTE]
Öncelikle "O ısıtıcıdan 100 tane getirin tanesini 14tl'ye ben alacağım. 2 tl'de adet başına size kalır." yazmışsınız. Amacınız konuyu aydınlatmak değil lakayıt bir biçimde tartışma ortamına çevirmek. Burada akvaryumcular fature kesmez, garanti vermez, tamir de etmez. Benim bahsini geçirdiğim ürün 50w markasız ve garantisiz bir ısıtıcı ve bu ürünün fiyatı 55 TL akvaryumcuda. Bana hiçbir hesap bu ısıtıcının 6 kat değerlenmesini açıklamıyor. Ayriyeten linkini vermiş olduğum ısıtıcı yedek parçası olan orta kaliteli 100w bir ısıtıcı. Ona rağmen 12 TL.
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
[QUOTE=Kınayu]
Selamlar önemli güzel düşünceler kaygılar bunlar. Pardon da mahsuru yoksa bahsi geçen şehir neresi acaba [:(][/QUOTE]
Bahsi geçen şehir Erzurum. [:(]
[QUOTE=EmreKircan]Akvaryumcuların büyük kısmının bu işi severek yapmadıkları, herhangi bir ürün satar gibi bu işe girdikleri, bir kısmının bu hobi ile ilgili bilgi sahibi bile olmadıgını, denk getirirse karşısındaki kişiyi kazıklayabilecegini biliyoruz.
Bununla birlikte 2 liraya aldıgı balıgı 2 liraya satmasınıda beklemek biraz saçma olmaz mı ? Adam ısıtıcıyı 40 liraya alıp size 40 liraya mı satsın ? Olmaz öle saçma şey. Oda kar edecek sonuçta esnaf.
Peki biz müşteri olarak ne yapabiliriz. Akvaryum malzemelerini internet üzerinden satış yapan uygun fiyatlı sitelerden, akvaryumları yakınınızdaki camcılara yaptırarak, balıklarıda yaşadıgınız şehirdeki hobicilerden alabiliriz. Daha uygun fiyata hobiyi yaparız. Bu sayede belki samimi anlamda akvaryum balıklarını seven, bu işe gönül veren insanlar pet shop işine girmeye başlar.[/QUOTE]
Merhabalar, tabi ki aldığı fiyata satış yapmasını bekleyemeyiz ama ürünlerin ne kadara geldiğini ve ne kadar vergi dilimine girdiğinin farkındayım. Mesela Çin üzerinden toptan bir şekilde ücretsiz kargoyla teslim alıyorlar. Buyurun bir link vereyim inceleyin: " https://www.alibaba.com/product-detail/100W-Submersible-Fish-Tank-Water-Heater_60731035269.html?spm=a2700.7724838.2017115.490.4f98161cdWCTb4 " Bu siteden de gördüğümüz üzere akvaryumculara Çinden gelen orta kalite 100w ısıtıcı 10 liraya geliyor toptan bir şekilde. %20 vergiyi de eklersek 12 TL ediyor. Üretici bile akvaryumcu kadar kazanmazken akvaryumcunun yaklaşık 5-6 kat fiyata halkı sömürmesi hiç etik değil.
[QUOTE=Kınayu]
Selamlar önemli güzel düşünceler kaygılar bunlar. Pardon da mahsuru yoksa bahsi geçen şehir neresi acaba [:(][/QUOTE]
Bahsi geçen şehir Erzurum. [:(]
[QUOTE=EmreKircan]Akvaryumcuların büyük kısmının bu işi severek yapmadıkları, herhangi bir ürün satar gibi bu işe girdikleri, bir kısmının bu hobi ile ilgili bilgi sahibi bile olmadıgını, denk getirirse karşısındaki kişiyi kazıklayabilecegini biliyoruz.
Bununla birlikte 2 liraya aldıgı balıgı 2 liraya satmasınıda beklemek biraz saçma olmaz mı ? Adam ısıtıcıyı 40 liraya alıp size 40 liraya mı satsın ? Olmaz öle saçma şey. Oda kar edecek sonuçta esnaf.
Peki biz müşteri olarak ne yapabiliriz. Akvaryum malzemelerini internet üzerinden satış yapan uygun fiyatlı sitelerden, akvaryumları yakınınızdaki camcılara yaptırarak, balıklarıda yaşadıgınız şehirdeki hobicilerden alabiliriz. Daha uygun fiyata hobiyi yaparız. Bu sayede belki samimi anlamda akvaryum balıklarını seven, bu işe gönül veren insanlar pet shop işine girmeye başlar.[/QUOTE]
Merhabalar, tabi ki aldığı fiyata satış yapmasını bekleyemeyiz ama ürünlerin ne kadara geldiğini ve ne kadar vergi dilimine girdiğinin farkındayım. Mesela Çin üzerinden toptan bir şekilde ücretsiz kargoyla teslim alıyorlar. Buyurun bir link vereyim inceleyin: " https://www.alibaba.com/product-detail/100W-Submersible-Fish-Tank-Water-Heater_60731035269.html?spm=a2700.7724838.2017115.490.4f98161cdWCTb4 " Bu siteden de gördüğümüz üzere akvaryumculara Çinden gelen orta kalite 100w ısıtıcı 10 liraya geliyor toptan bir şekilde. %20 vergiyi de eklersek 12 TL ediyor. Üretici bile akvaryumcu kadar kazanmazken akvaryumcunun yaklaşık 5-6 kat fiyata halkı sömürmesi hiç etik değil.
Balık Önerirmisiniz?
Tabana biraz daha kum ekleyip saz bitkisi dikip betta ekleyebilirsiniz. Ama akvaryumdaki motor uygun değil.[EDIT]RedBetta,2019-11-18 01:29:46[/EDIT]
Tabana biraz daha kum ekleyip saz bitkisi dikip betta ekleyebilirsiniz. Ama akvaryumdaki motor uygun değil.[EDIT]RedBetta,2019-11-18 01:29:46[/EDIT]
Akvaryumcu Sömürüsüne Dur Demeliyiz
Bulunduğum şehirde akvaryumcular halkı fazlasıyla sömürüyorlar. Üreticiden 1-2 TL arasında aldıkları balıkları fahiş fiyatlara satıyorlar. Akvaryum ekipmanları konusunda da fiyatlar içler acısı. Çinden kargo dahil tanesini 10 lira gibi bir fiyata getirttikleri ısıtıcıları 50-55 liraya satıyorlar. Kum piyasası zaten çıldırmalık fiyatlandırmalara sahip. Örneğin; birçok internet sitesinde lav kırığı 2 lira ile 4 lira arasında satılırken bulunduğum şehirde 7.5 liraya satılıyor.
Hadi diyelim parasını verdin balık aldın ama bir sorun daha bekliyor sizi o da beyaz benek. Gittiğim hemen hemen her akvaryumcuda beyaz benek hastalığı vardı ve tüm tanklara yayılmış vaziyetteydi.
Dün akvaryumcuya gidip 3 tane 1 cm boyunda salyangoz 2 tane tatlı su midyesi 1 tane 50w en ucuz ısıtıcı ve 3 kilo siyah kum alacaktım. Adam ürünleri masaya koydu ve hesap yapmaya başladı 101 lira pazarlıkla birlikte para çıktı ortaya. Soruyorum sizlere insanlık nerede kalmış? Tabi bir bahaneyle almadan çıkıp gittim.
Arkadaşlar ciddi manada bu hobinin piyasasında bir boşluk var ve dolandırıcı kitlesi bu hobiyi esir almış durumda. Siz siz olun emin olmadan araştırmadan alışveriş yapmayın. Sağlıcakla...[EDIT]RedBetta,2019-11-18 01:20:24[/EDIT]
Bulunduğum şehirde akvaryumcular halkı fazlasıyla sömürüyorlar. Üreticiden 1-2 TL arasında aldıkları balıkları fahiş fiyatlara satıyorlar. Akvaryum ekipmanları konusunda da fiyatlar içler acısı. Çinden kargo dahil tanesini 10 lira gibi bir fiyata getirttikleri ısıtıcıları 50-55 liraya satıyorlar. Kum piyasası zaten çıldırmalık fiyatlandırmalara sahip. Örneğin; birçok internet sitesinde lav kırığı 2 lira ile 4 lira arasında satılırken bulunduğum şehirde 7.5 liraya satılıyor.
Hadi diyelim parasını verdin balık aldın ama bir sorun daha bekliyor sizi o da beyaz benek. Gittiğim hemen hemen her akvaryumcuda beyaz benek hastalığı vardı ve tüm tanklara yayılmış vaziyetteydi.
Dün akvaryumcuya gidip 3 tane 1 cm boyunda salyangoz 2 tane tatlı su midyesi 1 tane 50w en ucuz ısıtıcı ve 3 kilo siyah kum alacaktım. Adam ürünleri masaya koydu ve hesap yapmaya başladı 101 lira pazarlıkla birlikte para çıktı ortaya. Soruyorum sizlere insanlık nerede kalmış? Tabi bir bahaneyle almadan çıkıp gittim.
Arkadaşlar ciddi manada bu hobinin piyasasında bir boşluk var ve dolandırıcı kitlesi bu hobiyi esir almış durumda. Siz siz olun emin olmadan araştırmadan alışveriş yapmayın. Sağlıcakla...[EDIT]RedBetta,2019-11-18 01:20:24[/EDIT]
Akvaryumda Fazla Akıntı Var Ne Yapmalıyım? ?
Küçük bir formülle akvaryumunuz için uygun olan filitreyi seçebilirsiniz: (akvaryum hacmi)x3= gerekli olan debi.
Not: Beslediğiniz canlı miktarına, akvaryumda dekorasyonlara, bitki besleyip beslemenize göre 2 ile de çarpabilirsiniz 4 ile de. Bitkili akvaryumlarda fazla debi bitkilere zarar verebileceği gibi az debi de suyunu oldukça kirleten japon balıkları için tehlikeli olabilir.
Küçük bir formülle akvaryumunuz için uygun olan filitreyi seçebilirsiniz: (akvaryum hacmi)x3= gerekli olan debi.
Not: Beslediğiniz canlı miktarına, akvaryumda dekorasyonlara, bitki besleyip beslemenize göre 2 ile de çarpabilirsiniz 4 ile de. Bitkili akvaryumlarda fazla debi bitkilere zarar verebileceği gibi az debi de suyunu oldukça kirleten japon balıkları için tehlikeli olabilir.
Canlı Doğuranlarıma Bitki
Saz, elodea ve su mercimeği gibi bitkiler ayriyeten bakım istemeden yetiştirilebilir. Dikkat edilmesi gereken birkaç husus var sadece; filitreleme sistemi çok güçlü olmamalı yoksa bitki beslenemez ve çürür, salyangoz beslemeniz bitkilerin üzerinde oluşabilecek yosunları engeller, elma salyangozları özellikle su mercimeklerinin kontrolden çıkmalarını önler. Minimum 2-3 saat akvaryum ya ölçülü bir şekilde ışık görmeli ya da ışıklandırılmalı.
Saz, elodea ve su mercimeği gibi bitkiler ayriyeten bakım istemeden yetiştirilebilir. Dikkat edilmesi gereken birkaç husus var sadece; filitreleme sistemi çok güçlü olmamalı yoksa bitki beslenemez ve çürür, salyangoz beslemeniz bitkilerin üzerinde oluşabilecek yosunları engeller, elma salyangozları özellikle su mercimeklerinin kontrolden çıkmalarını önler. Minimum 2-3 saat akvaryum ya ölçülü bir şekilde ışık görmeli ya da ışıklandırılmalı.
Akvaryuma Kara Çam Kozalağı Konur Mu?
[QUOTE=Flexa]Genellikle akvaryumdaki suyun durumunu kontrol edebilmek isteriz. İçerisine koyacağınız şeylerin ne tür salınımlar yapacağını bilmiyorsanız, bu pek iyi bir seçenek değil. Birisi 2 tane kozalak koyar, haftalık %30 su değiştirir, hacmi de büyüktür kimyasalın bir etkisi olmaz. Başka biri gider daha ufak bir tanka 5 tane koyar, suyu da az değiştirir bu sefer sorun yaşar. Bu tür şeyler işimizi karmaşıklaştırıyor, o nedenle tavsiye etmiyorum.
Bunun yanında, akvaryuma konulabilecek kozalaklar tanımlanmış. Kara çamı bu listede görmedim daha önce. Bazı kozalaklar zararlı olabiliyor.[/QUOTE]
Bettamı seviyorum. Hoşuna gitmeyecek bir şeyi yapmak istemem. Bu yüzden koymamak en doğrusu teşekkürler.
[QUOTE=Flexa]Genellikle akvaryumdaki suyun durumunu kontrol edebilmek isteriz. İçerisine koyacağınız şeylerin ne tür salınımlar yapacağını bilmiyorsanız, bu pek iyi bir seçenek değil. Birisi 2 tane kozalak koyar, haftalık %30 su değiştirir, hacmi de büyüktür kimyasalın bir etkisi olmaz. Başka biri gider daha ufak bir tanka 5 tane koyar, suyu da az değiştirir bu sefer sorun yaşar. Bu tür şeyler işimizi karmaşıklaştırıyor, o nedenle tavsiye etmiyorum.
Bunun yanında, akvaryuma konulabilecek kozalaklar tanımlanmış. Kara çamı bu listede görmedim daha önce. Bazı kozalaklar zararlı olabiliyor.[/QUOTE]
Bettamı seviyorum. Hoşuna gitmeyecek bir şeyi yapmak istemem. Bu yüzden koymamak en doğrusu teşekkürler.
Akvaryuma Kara Çam Kozalağı Konur Mu?
[QUOTE=mrtmct58]Hocam akvaryuma eksta bi katkısı yok, eğer tamamen kuruysa dekor amaçlı kullanılabilir ama şahsi fikrim akvaryumun içinde şık durmuyor[:)][/QUOTE]
Peki teşekkürler. Suyun üzerinde yüzdükleri için betamın hoşuna gider diye düşünüyordum.[:)]
[QUOTE=mrtmct58]Hocam akvaryuma eksta bi katkısı yok, eğer tamamen kuruysa dekor amaçlı kullanılabilir ama şahsi fikrim akvaryumun içinde şık durmuyor[:)][/QUOTE]
Peki teşekkürler. Suyun üzerinde yüzdükleri için betamın hoşuna gider diye düşünüyordum.[:)]
Akvaryuma Kara Çam Kozalağı Konur Mu?
Biraz araştırdım koyanlar varmış ama kararsız kaldım. Akvaryumumda 2 kök eloda 1 tane de elma salyangozu bir de betta var. Bir arkadaşa sordum koyulmaz dedi araştırdım koyanlar da varmış. Aydınlatır mısınız konuyu?[:)]
Biraz araştırdım koyanlar varmış ama kararsız kaldım. Akvaryumumda 2 kök eloda 1 tane de elma salyangozu bir de betta var. Bir arkadaşa sordum koyulmaz dedi araştırdım koyanlar da varmış. Aydınlatır mısınız konuyu?[:)]
SON MESAJLAR
- Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 01:33
Akvaryum ve Kapak Yapımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Cyber_Scout, 00:13
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Safkan Velifera Killicory, 22:49
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? Hakan ARP, 21:57
Hastalıklar ve İlaçlar - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 14:51
Yeni Üye Forumu - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. kocoglu, 14:35
Tanganyika Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 Ozzgur, 13:25
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - L144 Şeffaf Dışkı Cyber_Scout, 06:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Yüzlerce Balığımdan Bazıları JuqLax, 20:15
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı - Tanganyika : Amatör Dokunuş 1Balikci, 17:40
Akvaryum Tanıtımı - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin oguzozt, 16:05
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Lepistes Mustafaahira, 15:53
Yeni Üye Forumu - Bu Bitki Türü Nedir oguzsel, 12:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık Can78, 09:57
Yeni Üye Forumu - Tüm Babalarımızın Babalar Günü Kutlu Olsun! Hoppala, 09:50
Forum ve Site Hakkında - 80x40x40 Nature Aquarium Tetra Sufisu, 22:18
Yeni Üye Forumu - Karides Kovası İnci Kefali, 21:10
Yeni Üye Forumu - Filtre Tercihi (fluval, Aquael) MCY4, 20:21
Filtreleme Seçenekleri - Hava Motoru Bağlantısı Hakkında Furkan2026, 16:14
Yeni Üye Forumu - Kırmızı Karinli Pirana Akvaryumcu_Doru, 12:23
Yeni Üye Forumu - Afrika Kelebek Balığı Hakkında Her Şey Ahmeddd, 12:18
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - Su Kaplumbağası BabySoul, 01:09
Yeni Üye Forumu - Beta Balığın Kuyruğu Ne Kadar Sürede İyileşir BabySoul, 01:05
Hastalıklar ve İlaçlar - Neocaridina Ve Clown Killifish nazemert, 23:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sump Suyu Girişi İçin Camı Nasıl Delebilirim Kınayu, 18:32
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kırmızı Karinli Pirana Penci zorno, 17:48
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 01:18
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 01:18
- Moss - Galaxy Fishbone - Scr - Bluebolt - Taiwan nomercy 23:25
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 23:18
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:14
- Siyah , Albino , L144 Cüce Vatoz Düz Ve Tül Yavru jezey 23:12
- Su Piresi ,mikro Kurt Ve Grindal Kurt Kültürleri jezey 23:12
- Katil Salyangoz jezey 23:12
- Jbl Premium Kepçe 20 Cm Sıfır jezey 23:12
- Jbl Novo Pleco,ahm Red Green,sarımsalıklı ,toz Yem jezey 23:12
- Yeni Sarım Moss oguzhanns 22:57
- Sadece Takas Selçuks 22:52
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 22:11
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 21:58
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:36
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 21:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 21:03
- Red Root Floater Su Üstü Bitkisi HakanYeni 19:46
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 19:25
- Channa Stewarti (yılanbaş) rseven 19:24
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 19:02
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 19:02
- Moss Teli CevdetSERBEST 19:02
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:39
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:39
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:39
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 17:53
- Özel Moss Türleri. smithiseek 17:37
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 17:37
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 17:37
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 16:46
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 16:36
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:11
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:11
- Hobiye Devam Edemeyeceğim İçin Elimdeki Satıyorum laryscrl 16:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 15:23
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 15:23
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 15:23
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 15:23
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 15:23
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 14:49
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 14:45
- Kalın Bant Duboisi Maswa Yavru &ramshorn Salyangoz yns325 14:32
- L144 Tülden Olma Düz Kuyruk Çiftler yns325 14:32
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 14:27
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 14:27
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 14:27
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:04
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:04
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 13:30
KULLANICILAR
- 50 Online Kullanıcı, 28 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
