ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mithrandirr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
397
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Aralık 2018 22:22
Son Ziyaret:
13 Saat 42 Dakika önce
Toplam Mesaj:
196 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
22 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emre
Doğum Tarihi:
12 Aralık 1995
Yaş:
30
İl:
Adana
Meslek:
Software Developer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emre
SON 10 MESAJI
Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[;)][;)][QUOTE=hounddog]Ölçüm yapılmasının faydalı olduğu konusunda zaten bir itirazım yok. pH, KH, GH, amonyak, nitrit ve nitrat ölçümleri elbette sistem hakkında bilgi verir.
Fakat burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu var:
Bir sistemin çalışıp çalışmadığını yalnızca test kitleriyle de anlayamayız.
Çünkü akvaryumdaki canlılar ve bitkiler de aslında sürekli ölçüm yapan biyolojik sensörlerdir.
Örneğin elimde iki akvaryum olduğunu düşünelim.
Birinde test sonuçları mükemmel görünüyor ama canlılar sürekli stres altında, üremiyor ve popülasyon artmıyor.
Diğerinde ise iki buçuk yıldır devam eden bir karides kolonisi var, sayılar katlanmış, salyangozlar çoğalmış, ostrakodlar çoğalmış, bitkiler büyümüş ve sistem çökmeden devam etmiş.
Hangisinin daha başarılı olduğu konusunda yalnızca test sonuçlarına bakarak karar vermek zor.
Üstelik üreme, özellikle de karideslerde, düşündüğümüz kadar önemsiz bir gösterge değil. Birkaç ay değil, iki buçuk yıl boyunca devam eden ve nüfusu onlarca kat artıran bir koloniden bahsediyoruz.
Kabuk değişimi örneği de ilginç.
Eğer gerçekten kabuk değişimlerinde ciddi başarısızlık yaşansaydı, bunun bir noktada nüfus yapısına yansımasını beklerdik. Çünkü başarısız kabuk değişimi karides ölümlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.
Yani yüzde 90 yerine yüzde 50 başarı oranı gibi bir durum uzun vadede görünmez kalamazdı.
Bununla birlikte pH konusunda da farklı bir bakış açısı olabilir.
Forumlarda bazen pH 7 sanki evrensel ideal değer gibi konuşuluyor. Oysa doğada böyle bir durum yok.
Amazon havzasındaki birçok bölgede pH 5-6 arasındadır.
Bazı göllerde 8'in üzerindedir.
Karides türlerinin bir kısmı hafif asidik sularda gayet başarılı yaşar.
Dolayısıyla tek başına "pH düştü" ifadesi sistemin başarısız olduğu anlamına gelmez.
Asıl soru şudur:
Düşen pH canlıların sağlığını bozuyor mu?
Benim ilgimi çeken nokta biraz da burada.
İki buçuk yıldır çalışan bir sistem var.
İki buçuk yılda yalnızca dört küçük su değişimi yapılmış.
Filtre fiilen kullanılmıyor.
Yosun patlaması yaşanmamış.
Karides nüfusu başlangıcın çok üzerine çıkmış.
Salyangozlar, ostrakodlar, hidralar ve diğer mikro canlılar yaşamaya devam ediyor.
Bitkiler büyüyor.
Bu durumda benim ilk refleksim "bu sistem neden hâlâ çalışıyor?" sorusunu sormak olur.
Çünkü bazen hobicilikte ölçemediğimiz şeyleri küçümsüyor, ölçebildiğimiz şeyleri ise fazla büyütüyoruz.
Termometre bize ateşi söyler.
Ama hastanın yürüyüp yürüyemediğini, iştahını, enerjisini ve genel durumunu söylemez.
Akvaryumlarda da test kitleri çok değerlidir; ancak iki buçuk yıllık biyolojik sonuçlar da en az onlar kadar değerlidir.
Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002161.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yazılarınızı artık AI da yazmaktan vazgeçseniz çok kıymetli olacak. İtiraz edilecektir, arkadaşlar yazıyı kopyalayıp taratsınlar [:D][;)]
[;)][;)][QUOTE=hounddog]Ölçüm yapılmasının faydalı olduğu konusunda zaten bir itirazım yok. pH, KH, GH, amonyak, nitrit ve nitrat ölçümleri elbette sistem hakkında bilgi verir.
Fakat burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu var:
Bir sistemin çalışıp çalışmadığını yalnızca test kitleriyle de anlayamayız.
Çünkü akvaryumdaki canlılar ve bitkiler de aslında sürekli ölçüm yapan biyolojik sensörlerdir.
Örneğin elimde iki akvaryum olduğunu düşünelim.
Birinde test sonuçları mükemmel görünüyor ama canlılar sürekli stres altında, üremiyor ve popülasyon artmıyor.
Diğerinde ise iki buçuk yıldır devam eden bir karides kolonisi var, sayılar katlanmış, salyangozlar çoğalmış, ostrakodlar çoğalmış, bitkiler büyümüş ve sistem çökmeden devam etmiş.
Hangisinin daha başarılı olduğu konusunda yalnızca test sonuçlarına bakarak karar vermek zor.
Üstelik üreme, özellikle de karideslerde, düşündüğümüz kadar önemsiz bir gösterge değil. Birkaç ay değil, iki buçuk yıl boyunca devam eden ve nüfusu onlarca kat artıran bir koloniden bahsediyoruz.
Kabuk değişimi örneği de ilginç.
Eğer gerçekten kabuk değişimlerinde ciddi başarısızlık yaşansaydı, bunun bir noktada nüfus yapısına yansımasını beklerdik. Çünkü başarısız kabuk değişimi karides ölümlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.
Yani yüzde 90 yerine yüzde 50 başarı oranı gibi bir durum uzun vadede görünmez kalamazdı.
Bununla birlikte pH konusunda da farklı bir bakış açısı olabilir.
Forumlarda bazen pH 7 sanki evrensel ideal değer gibi konuşuluyor. Oysa doğada böyle bir durum yok.
Amazon havzasındaki birçok bölgede pH 5-6 arasındadır.
Bazı göllerde 8'in üzerindedir.
Karides türlerinin bir kısmı hafif asidik sularda gayet başarılı yaşar.
Dolayısıyla tek başına "pH düştü" ifadesi sistemin başarısız olduğu anlamına gelmez.
Asıl soru şudur:
Düşen pH canlıların sağlığını bozuyor mu?
Benim ilgimi çeken nokta biraz da burada.
İki buçuk yıldır çalışan bir sistem var.
İki buçuk yılda yalnızca dört küçük su değişimi yapılmış.
Filtre fiilen kullanılmıyor.
Yosun patlaması yaşanmamış.
Karides nüfusu başlangıcın çok üzerine çıkmış.
Salyangozlar, ostrakodlar, hidralar ve diğer mikro canlılar yaşamaya devam ediyor.
Bitkiler büyüyor.
Bu durumda benim ilk refleksim "bu sistem neden hâlâ çalışıyor?" sorusunu sormak olur.
Çünkü bazen hobicilikte ölçemediğimiz şeyleri küçümsüyor, ölçebildiğimiz şeyleri ise fazla büyütüyoruz.
Termometre bize ateşi söyler.
Ama hastanın yürüyüp yürüyemediğini, iştahını, enerjisini ve genel durumunu söylemez.
Akvaryumlarda da test kitleri çok değerlidir; ancak iki buçuk yıllık biyolojik sonuçlar da en az onlar kadar değerlidir.
Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002161.jpg[/IMG][/QUOTE]
Yazılarınızı artık AI da yazmaktan vazgeçseniz çok kıymetli olacak. İtiraz edilecektir, arkadaşlar yazıyı kopyalayıp taratsınlar [:D][;)]
200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu?
[QUOTE=Umutoty]Merhabalar,200 litrede geophagus ve eba olurmu bir çift şeklinde. Birde geophagus lara 2,5mm kum olurmu ama akvaryumun orta kısmındaki beyaz kısm siyah olan 1,5mm bir sorun çıkarmı acaba [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hangi Geophagus olduğuna bağlı 200 litrede olup olmayacağı. Kumunda 01/05 mm olmalı. Eba çifti için akvaryum hacmi yeterli gibi ama kum kalın gelebilir.
[QUOTE=Umutoty]Merhabalar,200 litrede geophagus ve eba olurmu bir çift şeklinde. Birde geophagus lara 2,5mm kum olurmu ama akvaryumun orta kısmındaki beyaz kısm siyah olan 1,5mm bir sorun çıkarmı acaba [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][/QUOTE]
Hangi Geophagus olduğuna bağlı 200 litrede olup olmayacağı. Kumunda 01/05 mm olmalı. Eba çifti için akvaryum hacmi yeterli gibi ama kum kalın gelebilir.
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]
Önermediklerini gördüm, debisi özellikle 70-80 litreyi geçen akvaryumlara önerilmiyor. sebebi ise nominal debisinin 400l/h olmasına rağmen gerçek debisinin filtre tam doluyken 250l/h geçmemesi.[/QUOTE]
:) Diğer filtrelerin debisinin düşüp düşmediğini sordunuz mu ? Her filtrenin düşer, bahsi geçen üç filtrede ucuzun kaliteli hali gibi düşünün mutlaka debi düşecektir. Bizim için bu gerçek ortadan kalkınca geriye kullanılabilirlikte hangisi iyidir sorusu kalıyor. Filtre içine dizile bilen mediaların dizilimini istediğimiz gibi yapabildiğimiz en geniş hacme sahip ilaveten sizin akvaryumunuzun 84 litre olduğunu söylemişsiniz. 7/8 kg kum kullanacağınızı göz önünde bulundurunca 76/77 litre gibi rahakamlara düşecektir bu da filtrenin debisinin akvaryuma yetmeme ihtimalini ortadan kaldırıyor. Yine de son karar sizin. Ben uzun süre kullanim debisi hiç düşmesin diye bir beklentiniz varsa eğer bütçenizi daha fazla artırıp eheim 250 ya da fluval 107 alabilirsiniz. İyi hobiler
[QUOTE=userhamit]
Önermediklerini gördüm, debisi özellikle 70-80 litreyi geçen akvaryumlara önerilmiyor. sebebi ise nominal debisinin 400l/h olmasına rağmen gerçek debisinin filtre tam doluyken 250l/h geçmemesi.[/QUOTE]
:) Diğer filtrelerin debisinin düşüp düşmediğini sordunuz mu ? Her filtrenin düşer, bahsi geçen üç filtrede ucuzun kaliteli hali gibi düşünün mutlaka debi düşecektir. Bizim için bu gerçek ortadan kalkınca geriye kullanılabilirlikte hangisi iyidir sorusu kalıyor. Filtre içine dizile bilen mediaların dizilimini istediğimiz gibi yapabildiğimiz en geniş hacme sahip ilaveten sizin akvaryumunuzun 84 litre olduğunu söylemişsiniz. 7/8 kg kum kullanacağınızı göz önünde bulundurunca 76/77 litre gibi rahakamlara düşecektir bu da filtrenin debisinin akvaryuma yetmeme ihtimalini ortadan kaldırıyor. Yine de son karar sizin. Ben uzun süre kullanim debisi hiç düşmesin diye bir beklentiniz varsa eğer bütçenizi daha fazla artırıp eheim 250 ya da fluval 107 alabilirsiniz. İyi hobiler
170 Litre 5 Adet Oranda Yanına Balık Tavsiyesi
Gerek ısı değerleri, gerek akvaryumun litresi uygun değil. orandalar büyük bir portakal boyutuna rahatlıkla geleceklerdir. Şu an bile akvaryum hacmi sadece orandaları ucu ucuna kurtarırken daha fazla balık eklemeniz bence doğru bir karar olmaz. Orandalardan birini, ve diğer canlıları akvaryumunuzdan çıkartmanızı tavsiye ederim. En azından orandalar hariç tüm balıkları akvaryumdan çıkarın. İyi hobiler
Gerek ısı değerleri, gerek akvaryumun litresi uygun değil. orandalar büyük bir portakal boyutuna rahatlıkla geleceklerdir. Şu an bile akvaryum hacmi sadece orandaları ucu ucuna kurtarırken daha fazla balık eklemeniz bence doğru bir karar olmaz. Orandalardan birini, ve diğer canlıları akvaryumunuzdan çıkartmanızı tavsiye ederim. En azından orandalar hariç tüm balıkları akvaryumdan çıkarın. İyi hobiler
Sessiz Motor Önerisi
Ben Tetra’nın hava motorlarını kullanıyorum, fiyatları yüksek olsada sessiz motorlar. Elimde Rs marka çift çıkışlı bir tane daha hava motoru var genel anlamda sessiz sayılır. Hiç ses istemiyorum diyorsanız kendinden motorlu pipo filtrelere yönelmenizi tavsiye ederim
Ben Tetra’nın hava motorlarını kullanıyorum, fiyatları yüksek olsada sessiz motorlar. Elimde Rs marka çift çıkışlı bir tane daha hava motoru var genel anlamda sessiz sayılır. Hiç ses istemiyorum diyorsanız kendinden motorlu pipo filtrelere yönelmenizi tavsiye ederim
Dünden Bugüne..
[QUOTE=MCY4][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237041/150620262211311.jpg[/IMG]
Sanırım haddinden fazla bol bitkili bir tank oldu[:)] Ne yapmamı önerirsiniz?[/QUOTE]
Biraz budama yapar, mutlaka mat siyah veya siyah arka fon eklemesi yapar keyifli şekilde izlemeye devam ederdim
[QUOTE=MCY4][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237041/150620262211311.jpg[/IMG]
Sanırım haddinden fazla bol bitkili bir tank oldu[:)] Ne yapmamı önerirsiniz?[/QUOTE]
Biraz budama yapar, mutlaka mat siyah veya siyah arka fon eklemesi yapar keyifli şekilde izlemeye devam ederdim
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Zeminde otocatlerin yanında L144 hakkında ne düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda montecarlo gibi bitkiler kullanmayacaksanız eğer olabilir. Köklenmesine izin vermezler çünkü, bu tür bitkilerin kökleri tabana dikey tutunmuyorlar, yatay şekilde tutunuyorlar ve çok ince kökler. Vatozlar mutlaka sökeceklerdir
[QUOTE=EthernalFlow]Zeminde otocatlerin yanında L144 hakkında ne düşünüyorsunuz?[/QUOTE]
Tabanda montecarlo gibi bitkiler kullanmayacaksanız eğer olabilir. Köklenmesine izin vermezler çünkü, bu tür bitkilerin kökleri tabana dikey tutunmuyorlar, yatay şekilde tutunuyorlar ve çok ince kökler. Vatozlar mutlaka sökeceklerdir
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kafamda zaten AR mini ve Ludwigia Blood Red leri sadece sağ tarafta kökün başladığı kısmın arka planına yerleştirip, önünü nana petit ve bucelerle tamamlayacağım. Asıl vurgu uzanan balack flame kemerde olacak. Öne açılı olacak şekilde kemerin içerisinde sürünün süzülmesini hedefliyorum. [/QUOTE]
Hedefiniz o zaman kırmızı burunlar olmalı :)
[QUOTE=EthernalFlow]Kafamda zaten AR mini ve Ludwigia Blood Red leri sadece sağ tarafta kökün başladığı kısmın arka planına yerleştirip, önünü nana petit ve bucelerle tamamlayacağım. Asıl vurgu uzanan balack flame kemerde olacak. Öne açılı olacak şekilde kemerin içerisinde sürünün süzülmesini hedefliyorum. [/QUOTE]
Hedefiniz o zaman kırmızı burunlar olmalı :)
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]
Peki Haqos expro 500 ile SF 550F arasında hangisini seçerdiniz efendim?[/QUOTE]
Aralarında en kullanım dostu 603B, Haqos ve sobo askı filtreler eğer hiç alanınız yoksa tercihi ucuz olandan yana kullanırdım. Ama dış filtre koymak için küçük bir alanınız varsa eğer tercihiniz 603B den yana kullanın deri. Diğer iki filtrede ki gibi çekmece kalabalığı ortada yok. Tüm kovayı istediğiniz gibi kullanmanızda bir sakınca yok. 603B nin motorunun yerini değiştirme seçeneğiniz var. Fazladan bir tane musluk ekleyerek daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz diye düşünüyorum.
[QUOTE=userhamit]
Peki Haqos expro 500 ile SF 550F arasında hangisini seçerdiniz efendim?[/QUOTE]
Aralarında en kullanım dostu 603B, Haqos ve sobo askı filtreler eğer hiç alanınız yoksa tercihi ucuz olandan yana kullanırdım. Ama dış filtre koymak için küçük bir alanınız varsa eğer tercihiniz 603B den yana kullanın deri. Diğer iki filtrede ki gibi çekmece kalabalığı ortada yok. Tüm kovayı istediğiniz gibi kullanmanızda bir sakınca yok. 603B nin motorunun yerini değiştirme seçeneğiniz var. Fazladan bir tane musluk ekleyerek daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz diye düşünüyorum.
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
Kırmızı ve bordo bitkileri tankın geneline yaymak yerine belirli odak noktalarında gruplamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kırmızı bitkilerin hemen yanına veya önüne yerleştireceğiniz canlı yeşil bitkiler, hem kırmızı bitkilerinizi patlatır hem de aradaki yeşil yapraklı bitkiler sayesinde kırmızı burun tetraların kafa rengini görünür kılar. Sayıları 10/15 tane olacağı için görsel anlamda sizi tatmin edeceğini düşünüyorum .Zeminde montecarlo vb bitkiler kullanacaksanız pigmeler harici tür önermem, zemin bitkilerinin topraktan ayrılmasına sebep olabiliyorlar.
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,
Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]
Kırmızı ve bordo bitkileri tankın geneline yaymak yerine belirli odak noktalarında gruplamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kırmızı bitkilerin hemen yanına veya önüne yerleştireceğiniz canlı yeşil bitkiler, hem kırmızı bitkilerinizi patlatır hem de aradaki yeşil yapraklı bitkiler sayesinde kırmızı burun tetraların kafa rengini görünür kılar. Sayıları 10/15 tane olacağı için görsel anlamda sizi tatmin edeceğini düşünüyorum .Zeminde montecarlo vb bitkiler kullanacaksanız pigmeler harici tür önermem, zemin bitkilerinin topraktan ayrılmasına sebep olabiliyorlar.
SON MESAJLAR
- 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 02:11
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Uygun Fiyata Akvaryum Malzemeleri ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
KULLANICILAR
- 22 Online Kullanıcı, 12 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
