ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Mithrandirr
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
397
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Aralık 2018 22:22
Son Ziyaret:
13 Saat 42 Dakika önce
Toplam Mesaj:
196 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
22 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
1

BİLGİLER

Ad Soyad:
Emre
Doğum Tarihi:
12 Aralık 1995
Yaş:
30
İl:
Adana
Meslek:
Software Developer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Emre

SON 10 MESAJI

Father Fish Yöntemiyle 50x30x30
[;)][;)][QUOTE=hounddog]Ölçüm yapılmasının faydalı olduğu konusunda zaten bir itirazım yok. pH, KH, GH, amonyak, nitrit ve nitrat ölçümleri elbette sistem hakkında bilgi verir.

Fakat burada dikkat edilmesi gereken başka bir konu var:

Bir sistemin çalışıp çalışmadığını yalnızca test kitleriyle de anlayamayız.

Çünkü akvaryumdaki canlılar ve bitkiler de aslında sürekli ölçüm yapan biyolojik sensörlerdir.

Örneğin elimde iki akvaryum olduğunu düşünelim.

Birinde test sonuçları mükemmel görünüyor ama canlılar sürekli stres altında, üremiyor ve popülasyon artmıyor.

Diğerinde ise iki buçuk yıldır devam eden bir karides kolonisi var, sayılar katlanmış, salyangozlar çoğalmış, ostrakodlar çoğalmış, bitkiler büyümüş ve sistem çökmeden devam etmiş.

Hangisinin daha başarılı olduğu konusunda yalnızca test sonuçlarına bakarak karar vermek zor.

Üstelik üreme, özellikle de karideslerde, düşündüğümüz kadar önemsiz bir gösterge değil. Birkaç ay değil, iki buçuk yıl boyunca devam eden ve nüfusu onlarca kat artıran bir koloniden bahsediyoruz.

Kabuk değişimi örneği de ilginç.

Eğer gerçekten kabuk değişimlerinde ciddi başarısızlık yaşansaydı, bunun bir noktada nüfus yapısına yansımasını beklerdik. Çünkü başarısız kabuk değişimi karides ölümlerinin en yaygın nedenlerinden biridir.

Yani yüzde 90 yerine yüzde 50 başarı oranı gibi bir durum uzun vadede görünmez kalamazdı.

Bununla birlikte pH konusunda da farklı bir bakış açısı olabilir.

Forumlarda bazen pH 7 sanki evrensel ideal değer gibi konuşuluyor. Oysa doğada böyle bir durum yok.

Amazon havzasındaki birçok bölgede pH 5-6 arasındadır.

Bazı göllerde 8'in üzerindedir.

Karides türlerinin bir kısmı hafif asidik sularda gayet başarılı yaşar.

Dolayısıyla tek başına "pH düştü" ifadesi sistemin başarısız olduğu anlamına gelmez.

Asıl soru şudur:

Düşen pH canlıların sağlığını bozuyor mu?

Benim ilgimi çeken nokta biraz da burada.

İki buçuk yıldır çalışan bir sistem var.

İki buçuk yılda yalnızca dört küçük su değişimi yapılmış.

Filtre fiilen kullanılmıyor.

Yosun patlaması yaşanmamış.

Karides nüfusu başlangıcın çok üzerine çıkmış.

Salyangozlar, ostrakodlar, hidralar ve diğer mikro canlılar yaşamaya devam ediyor.

Bitkiler büyüyor.

Bu durumda benim ilk refleksim "bu sistem neden hâlâ çalışıyor?" sorusunu sormak olur.

Çünkü bazen hobicilikte ölçemediğimiz şeyleri küçümsüyor, ölçebildiğimiz şeyleri ise fazla büyütüyoruz.

Termometre bize ateşi söyler.

Ama hastanın yürüyüp yürüyemediğini, iştahını, enerjisini ve genel durumunu söylemez.

Akvaryumlarda da test kitleri çok değerlidir; ancak iki buçuk yıllık biyolojik sonuçlar da en az onlar kadar değerlidir.

Belki de en doğrusu, test sonuçları ile biyolojik gözlemleri birbirine rakip görmek yerine birbirini tamamlayan iki veri kaynağı olarak değerlendirmektir.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002091.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/243134/220620261002161.jpg[/IMG][/QUOTE]


Yazılarınızı artık AI da yazmaktan vazgeçseniz çok kıymetli olacak. İtiraz edilecektir, arkadaşlar yazıyı kopyalayıp taratsınlar [:D][;)]
200 Litrede Geophagus Ve Eba Olurmu?
[QUOTE=Umutoty]Merhabalar,200 litrede geophagus ve eba olurmu bir çift şeklinde. Birde geophagus lara 2,5mm kum olurmu ama akvaryumun orta kısmındaki beyaz kısm siyah olan 1,5mm bir sorun çıkarmı acaba [:)][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/273869/180620261019391.jpg[/IMG][/QUOTE]

Hangi Geophagus olduğuna bağlı 200 litrede olup olmayacağı. Kumunda 01/05 mm olmalı. Eba çifti için akvaryum hacmi yeterli gibi ama kum kalın gelebilir.
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]

Önermediklerini gördüm, debisi özellikle 70-80 litreyi geçen akvaryumlara önerilmiyor. sebebi ise nominal debisinin 400l/h olmasına rağmen gerçek debisinin filtre tam doluyken 250l/h geçmemesi.[/QUOTE]

:) Diğer filtrelerin debisinin düşüp düşmediğini sordunuz mu ? Her filtrenin düşer, bahsi geçen üç filtrede ucuzun kaliteli hali gibi düşünün mutlaka debi düşecektir. Bizim için bu gerçek ortadan kalkınca geriye kullanılabilirlikte hangisi iyidir sorusu kalıyor. Filtre içine dizile bilen mediaların dizilimini istediğimiz gibi yapabildiğimiz en geniş hacme sahip ilaveten sizin akvaryumunuzun 84 litre olduğunu söylemişsiniz. 7/8 kg kum kullanacağınızı göz önünde bulundurunca 76/77 litre gibi rahakamlara düşecektir bu da filtrenin debisinin akvaryuma yetmeme ihtimalini ortadan kaldırıyor. Yine de son karar sizin. Ben uzun süre kullanim debisi hiç düşmesin diye bir beklentiniz varsa eğer bütçenizi daha fazla artırıp eheim 250 ya da fluval 107 alabilirsiniz. İyi hobiler
170 Litre 5 Adet Oranda Yanına Balık Tavsiyesi
Gerek ısı değerleri, gerek akvaryumun litresi uygun değil. orandalar büyük bir portakal boyutuna rahatlıkla geleceklerdir. Şu an bile akvaryum hacmi sadece orandaları ucu ucuna kurtarırken daha fazla balık eklemeniz bence doğru bir karar olmaz. Orandalardan birini, ve diğer canlıları akvaryumunuzdan çıkartmanızı tavsiye ederim. En azından orandalar hariç tüm balıkları akvaryumdan çıkarın. İyi hobiler
Sessiz Motor Önerisi
Ben Tetra’nın hava motorlarını kullanıyorum, fiyatları yüksek olsada sessiz motorlar. Elimde Rs marka çift çıkışlı bir tane daha hava motoru var genel anlamda sessiz sayılır. Hiç ses istemiyorum diyorsanız kendinden motorlu pipo filtrelere yönelmenizi tavsiye ederim
Dünden Bugüne..
[QUOTE=MCY4][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237041/150620262211311.jpg[/IMG]

Sanırım haddinden fazla bol bitkili bir tank oldu[:)] Ne yapmamı önerirsiniz?[/QUOTE]

Biraz budama yapar, mutlaka mat siyah veya siyah arka fon eklemesi yapar keyifli şekilde izlemeye devam ederdim
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Zeminde otocatlerin yanında L144 hakkında ne düşünüyorsunuz?[/QUOTE]

Tabanda montecarlo gibi bitkiler kullanmayacaksanız eğer olabilir. Köklenmesine izin vermezler çünkü, bu tür bitkilerin kökleri tabana dikey tutunmuyorlar, yatay şekilde tutunuyorlar ve çok ince kökler. Vatozlar mutlaka sökeceklerdir
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kafamda zaten AR mini ve Ludwigia Blood Red leri sadece sağ tarafta kökün başladığı kısmın arka planına yerleştirip, önünü nana petit ve bucelerle tamamlayacağım. Asıl vurgu uzanan balack flame kemerde olacak. Öne açılı olacak şekilde kemerin içerisinde sürünün süzülmesini hedefliyorum. [/QUOTE]

Hedefiniz o zaman kırmızı burunlar olmalı :)
Sunsun 603b Ve Sobo Sf-550f Karşılaştırma
[QUOTE=userhamit]

Peki Haqos expro 500 ile SF 550F arasında hangisini seçerdiniz efendim?[/QUOTE]
Aralarında en kullanım dostu 603B, Haqos ve sobo askı filtreler eğer hiç alanınız yoksa tercihi ucuz olandan yana kullanırdım. Ama dış filtre koymak için küçük bir alanınız varsa eğer tercihiniz 603B den yana kullanın deri. Diğer iki filtrede ki gibi çekmece kalabalığı ortada yok. Tüm kovayı istediğiniz gibi kullanmanızda bir sakınca yok. 603B nin motorunun yerini değiştirme seçeneğiniz var. Fazladan bir tane musluk ekleyerek daha kullanışlı bir hale getirebilirsiniz diye düşünüyorum.
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
[QUOTE=EthernalFlow]Kırmızı burun tetra hep aklımda fakat black flame kök ve kırmızı ve bordo bitkilerin arasında geri planda kalır mı diye endişeleniyorum,

Zemin için ayrıca önerebileceğiniz canlı var mıdır?[/QUOTE]

Kırmızı ve bordo bitkileri tankın geneline yaymak yerine belirli odak noktalarında gruplamak daha iyi olur diye düşünüyorum. Kırmızı bitkilerin hemen yanına veya önüne yerleştireceğiniz canlı yeşil bitkiler, hem kırmızı bitkilerinizi patlatır hem de aradaki yeşil yapraklı bitkiler sayesinde kırmızı burun tetraların kafa rengini görünür kılar. Sayıları 10/15 tane olacağı için görsel anlamda sizi tatmin edeceğini düşünüyorum .Zeminde montecarlo vb bitkiler kullanacaksanız pigmeler harici tür önermem, zemin bitkilerinin topraktan ayrılmasına sebep olabiliyorlar.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 22 Online Kullanıcı, 12 Üye

Online Kullanıcılar

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.