ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
O_Z_T_U_R_K
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
26
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Şubat 2024 14:37
Son Ziyaret:
01 Aralık 2024 00:48
Toplam Mesaj:
12 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Serhan ÖZTÜRK
Doğum Tarihi:
14 Mayıs 1983
Yaş:
43
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Serhan ÖZTÜRK
SON 9 MESAJI
Blackwater Maceram
Merhaba
Konuyu takip edenler için,çok kısa özet bilgi geçmek istedim.
Konuyu açtığım günden bu yana,yaklaşık 2,5 (iki buçuk) aylık bir süre geçti...
1(bir) kez bile,dip çekimi yapmadığım gibi,sadece ve sadece (ortalama ay'da bir kere) buharlaşarak eksilen suya,ilave yaptım (yaklaşık 1lt kadar) ve o su da,direkt damacana suyu oldu.
Balık aynı "Acanthicus Adonis" ve hala tek başına ve muazzam bir büyüme,irileşme söz konusu.[:nazar:] [:iyi:]
Adamın istediği ortam tamda buymuş,demek.
Isı stabil
Bitkiler,kökler,dekorlar sabit / stabil.
Yalnızca yapraklarda (doğal olarak) çözülmeler,yer yer erimeler mevcut (sanırım Adonis yiyor)
Dipte oluşan tortu,akıntı yönünde tek tarafta birikme yaptı ve çok daha doğal bir görünüm oldu (balıkta,ben de memnunuz) [:)))]
Yemlemelerimi standart olarak 2(iki) günde bir yapmaya devam ediyorum...
Kısacası geçen bu sürece rağmen,akvaryuma hiç bir şekilde müdahale etmedim ve su gayet doğal bir renkte ve balığım da,bir o kadar mutlu.
Güncel foto'lar şu şekilde;
Not: Çıplak göz ile çok daha iyi görülmekte.
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241617501.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241618181.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241618401.jpg[/IMG]
Keyifli hobiler diliyorum [:iyi:][EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-03-26 16:19:15[/EDIT]
Merhaba
Konuyu takip edenler için,çok kısa özet bilgi geçmek istedim.
Konuyu açtığım günden bu yana,yaklaşık 2,5 (iki buçuk) aylık bir süre geçti...
1(bir) kez bile,dip çekimi yapmadığım gibi,sadece ve sadece (ortalama ay'da bir kere) buharlaşarak eksilen suya,ilave yaptım (yaklaşık 1lt kadar) ve o su da,direkt damacana suyu oldu.
Balık aynı "Acanthicus Adonis" ve hala tek başına ve muazzam bir büyüme,irileşme söz konusu.[:nazar:] [:iyi:]
Adamın istediği ortam tamda buymuş,demek.
Isı stabil
Bitkiler,kökler,dekorlar sabit / stabil.
Yalnızca yapraklarda (doğal olarak) çözülmeler,yer yer erimeler mevcut (sanırım Adonis yiyor)
Dipte oluşan tortu,akıntı yönünde tek tarafta birikme yaptı ve çok daha doğal bir görünüm oldu (balıkta,ben de memnunuz) [:)))]
Yemlemelerimi standart olarak 2(iki) günde bir yapmaya devam ediyorum...
Kısacası geçen bu sürece rağmen,akvaryuma hiç bir şekilde müdahale etmedim ve su gayet doğal bir renkte ve balığım da,bir o kadar mutlu.
Güncel foto'lar şu şekilde;
Not: Çıplak göz ile çok daha iyi görülmekte.
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241617501.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241618181.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/260320241618401.jpg[/IMG]
Keyifli hobiler diliyorum [:iyi:][EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-03-26 16:19:15[/EDIT]
Blackwater Maceram
[QUOTE=Orhan76]Uygulama çok güzel olmuş elinize sağlık ben de 140 litre karma amerikan tankımda yapmak istiyorum, tropical ketapang hazır bekliyor [:)] yalnız akvaryum çok yeni, tankı diatomdan kurtarıp azot-bakteri döngüsünü oturtunca bu işe girişmeyi planlıyorum, şu an tankın 2. ayı en az 3 ay üzerinden geçmesini bekleyeceğim bu arada ilgiyle sizi takipte kalacağım deneyimleriniz gerçekten önemli, şimdiden keyifli hobiler [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler 👍
Kesinlikle bu hobinin en önemli ilk maddesi de bu olsa gerek "azot döngüsü" !
Ve tabii ki,sürekliliği sağlayabilmek...
Sizin için de şimdiden hayırlı olsun diyelim 😊Umarım istediğiniz görseli yakalarsınız ki 140lt'de çok daha muhteşem olacaktır,bundan şüphem yok 👍
Üst metinlerimde belirttim mi hatırlamıyorum ama,bende ki Acanthicus Adonis muazzam bir tavır değişikliğine girdi 🧿👍👍👍
O utangaç,gizemli canlı,şimdilerde tüm akvaryuma hakim ve kendinden gayet emin takılıyo valla 😀
Eskiden 3 günde 1 denk geldiğim (o da kuyruğu) balığı,şimdi geçip karşısına baştan sona keyifle izleyebiliyorum...
Yani şu çıkarımı elde etmiş oldum.
Bakılan canlının doğasına (1/1 olamasa da) en yakın,en olabilecek şartları sunduğumuzda,o da bunun karşılığını veriyor ki,burada en önemli konu (bence) ilgili canlının yaşam koşullarını "kafamıza göre değil,onun istediği şekilde" oluşturabilmek.
Böyle devam ... 😀👍
[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-05 10:34:21[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]Uygulama çok güzel olmuş elinize sağlık ben de 140 litre karma amerikan tankımda yapmak istiyorum, tropical ketapang hazır bekliyor [:)] yalnız akvaryum çok yeni, tankı diatomdan kurtarıp azot-bakteri döngüsünü oturtunca bu işe girişmeyi planlıyorum, şu an tankın 2. ayı en az 3 ay üzerinden geçmesini bekleyeceğim bu arada ilgiyle sizi takipte kalacağım deneyimleriniz gerçekten önemli, şimdiden keyifli hobiler [:iyi:][/QUOTE]
Çok teşekkürler 👍
Kesinlikle bu hobinin en önemli ilk maddesi de bu olsa gerek "azot döngüsü" !
Ve tabii ki,sürekliliği sağlayabilmek...
Sizin için de şimdiden hayırlı olsun diyelim 😊Umarım istediğiniz görseli yakalarsınız ki 140lt'de çok daha muhteşem olacaktır,bundan şüphem yok 👍
Üst metinlerimde belirttim mi hatırlamıyorum ama,bende ki Acanthicus Adonis muazzam bir tavır değişikliğine girdi 🧿👍👍👍
O utangaç,gizemli canlı,şimdilerde tüm akvaryuma hakim ve kendinden gayet emin takılıyo valla 😀
Eskiden 3 günde 1 denk geldiğim (o da kuyruğu) balığı,şimdi geçip karşısına baştan sona keyifle izleyebiliyorum...
Yani şu çıkarımı elde etmiş oldum.
Bakılan canlının doğasına (1/1 olamasa da) en yakın,en olabilecek şartları sunduğumuzda,o da bunun karşılığını veriyor ki,burada en önemli konu (bence) ilgili canlının yaşam koşullarını "kafamıza göre değil,onun istediği şekilde" oluşturabilmek.
Böyle devam ... 😀👍
[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-05 10:34:21[/EDIT]
Blackwater Maceram
[QUOTE=NewbieSamet]
su marulu cok hizli uruyor bir yerden sonra biktiriyor [:(((]
su mercimegide iceri her mudahelede kola yapisiyor [:(((]
en mantiklisi frogit[:P][/QUOTE]
Teşekkür ederim 👍
Bunu kesinlikle dikkate alcam 👍
[QUOTE=NewbieSamet]
su marulu cok hizli uruyor bir yerden sonra biktiriyor [:(((]
su mercimegide iceri her mudahelede kola yapisiyor [:(((]
en mantiklisi frogit[:P][/QUOTE]
Teşekkür ederim 👍
Bunu kesinlikle dikkate alcam 👍
Blackwater Maceram
[QUOTE=UrasArt]Blackwater olunca bitki mecburen daha az oluyor ama bence biraz bitki her zaman iyidir. madem balık Amazon balığı bari Amazon frogbit eklesek [:)))][/QUOTE]
Haklısınız,bitki olarak Anubias Barteri ekledim (bakım kolaylığı açısından)
Amazon frogbit olabilir 👍
Su marulu yada su mercimeği bulsaydım,onları da eklemeyi düşünmüştüm aslında...
[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-04 17:19:53[/EDIT]
[QUOTE=UrasArt]Blackwater olunca bitki mecburen daha az oluyor ama bence biraz bitki her zaman iyidir. madem balık Amazon balığı bari Amazon frogbit eklesek [:)))][/QUOTE]
Haklısınız,bitki olarak Anubias Barteri ekledim (bakım kolaylığı açısından)
Amazon frogbit olabilir 👍
Su marulu yada su mercimeği bulsaydım,onları da eklemeyi düşünmüştüm aslında...
[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-04 17:19:53[/EDIT]
Blackwater Maceram
[QUOTE=masterscuba]Elinize sağlık çok güzel görünüyor, keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Çok teşekkürler 👍
Sizlere de keyifli hobiler diliyorum 👍
[QUOTE=UrasArt]Fazla karanlık duruyor bence, biraz su üstü bitkisi, biraz da arka plan bitkileri ile hem canlılara fazlasıyla saklanma alanı oluşur. Hem de o karanlık temayı hafiften kırarsınız.[/QUOTE]
Sizin vesileniz ile,tarih itibariyle güncel bir de foto paylaşmış olayım 😎
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/040220241319121.jpg[/IMG]
Görüldüğü üzere,tamamen zifiri karanlık bir ortam değil.
Ki;adı üzerinde "Blackwater" 😊
Şu da var,bu dekorun öncesinde,köşe bucak saklanan Adonis su koyulaştıkça ve mevcut dal / kök (dekorlar) içerisinde halinden gayet memnun bir şekilde,tüm alanda (zaten tek başına) rahat tavırlarla,takılmaya başladı 👍🧿
Yani gözlemim ve düşüncem şu yönde;
Balık zaten,Amazon balığı ve karanlık sularda,dallı köklü yapraklı taşlı alanlarda yaşayan bir tür...
Yani,şeker var yağ var un var...
Eee ne duruyorsun,hesabı 😂
Teşekkürler 👍
[QUOTE=masterscuba]Elinize sağlık çok güzel görünüyor, keyifli hobiler dilerim[/QUOTE]
Çok teşekkürler 👍
Sizlere de keyifli hobiler diliyorum 👍
[QUOTE=UrasArt]Fazla karanlık duruyor bence, biraz su üstü bitkisi, biraz da arka plan bitkileri ile hem canlılara fazlasıyla saklanma alanı oluşur. Hem de o karanlık temayı hafiften kırarsınız.[/QUOTE]
Sizin vesileniz ile,tarih itibariyle güncel bir de foto paylaşmış olayım 😎
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/040220241319121.jpg[/IMG]
Görüldüğü üzere,tamamen zifiri karanlık bir ortam değil.
Ki;adı üzerinde "Blackwater" 😊
Şu da var,bu dekorun öncesinde,köşe bucak saklanan Adonis su koyulaştıkça ve mevcut dal / kök (dekorlar) içerisinde halinden gayet memnun bir şekilde,tüm alanda (zaten tek başına) rahat tavırlarla,takılmaya başladı 👍🧿
Yani gözlemim ve düşüncem şu yönde;
Balık zaten,Amazon balığı ve karanlık sularda,dallı köklü yapraklı taşlı alanlarda yaşayan bir tür...
Yani,şeker var yağ var un var...
Eee ne duruyorsun,hesabı 😂
Teşekkürler 👍
Blackwater Maceram
[QUOTE=ahm335]Yaşasın kaos,karanlık,gizem [:D] Hayırlı olsun güzel tasarım olmuş.[:nazar:][/QUOTE]
Herşey bu 3(üç) başlık için,
Kaos
Karanlık
Gizem
😂
Şaka bi yana,çok teşekkürler 👍[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-03 18:36:46[/EDIT]
[QUOTE=muratsehirlis]Emeğinize sağlık. Çok güzel olmuş...[/QUOTE]
Teşekkür ediyorum 😊👍
[QUOTE=ahm335]Yaşasın kaos,karanlık,gizem [:D] Hayırlı olsun güzel tasarım olmuş.[:nazar:][/QUOTE]
Herşey bu 3(üç) başlık için,
Kaos
Karanlık
Gizem
😂
Şaka bi yana,çok teşekkürler 👍[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-03 18:36:46[/EDIT]
[QUOTE=muratsehirlis]Emeğinize sağlık. Çok güzel olmuş...[/QUOTE]
Teşekkür ediyorum 😊👍
Blackwater Maceram
[QUOTE=Ehtiyar]Maaşallah. Yolunuz açık olsun, çok güzel şimdiden, takipteyim.[/QUOTE]
Teşekkür ediyorum 😊👍
Bakalım zaman ne göstercek,ben de gözlemliyorum 👍
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Akvaryum gayet hoş gözüküyor maşallah diyelim. Pleco yu bakteriyel döngü tutsun diye mi önceden koydunuz? İlerleyen zamanlarda 5'er tane neon ve corry yakışır buraya. Yada 1 çift melek ve corry sürüsü. Sadece pleco besliyecekseniz büyük ihtimalle içeride dalların arasında kaybolacaktır. [/QUOTE]
Teşekkür ederim 👍
Acanthicus Adonis (mevcut pleco'm) yada diğer herhangi bir balık türünün,azot döngüsünü oluşturması için kullanılmasından yana değilim...Ve hatta bunun için kullanılan kimyasal ürünlere de karşıyım.
Bunun yerine,ilk kurulumda,su düzeni oturmuş bir başka akvaryumdan bakteri kültürü (hazır su) adapte etme taraftarıyım (ki ben de böyle yapmıştım)
Hele ki,Acanthicus Adonis gibi,son derece ender bir canlıyı kullanmak mı? Asla! 😊
Mevcut balığım (Acanthicus Adonis) için yazdığım bir başka konu başlığım da mevcut.
Buradan;
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=997182&PID=6021942#scrl6021942[/URL]
ulaşabilirsiniz.
Ayrıca,evet Pleco'ların genel tavrı o şekilde,biraz utangaç,biraz nazlıyız ve bir o kadar da gizemli 😀
Sürü olarak,Amazon tetra gruplarını araştırıyorum...
En iyi ihtimalle,tek bırakıp büyümesini keyifle takip etmeyi (ve yukarıdaki ilgili konu başlığı altında) paylaşmayı düşünüyorum...
Bakalım,yaşayıp görcez 👍[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-03 16:11:57[/EDIT]
[QUOTE=Ehtiyar]Maaşallah. Yolunuz açık olsun, çok güzel şimdiden, takipteyim.[/QUOTE]
Teşekkür ediyorum 😊👍
Bakalım zaman ne göstercek,ben de gözlemliyorum 👍
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Akvaryum gayet hoş gözüküyor maşallah diyelim. Pleco yu bakteriyel döngü tutsun diye mi önceden koydunuz? İlerleyen zamanlarda 5'er tane neon ve corry yakışır buraya. Yada 1 çift melek ve corry sürüsü. Sadece pleco besliyecekseniz büyük ihtimalle içeride dalların arasında kaybolacaktır. [/QUOTE]
Teşekkür ederim 👍
Acanthicus Adonis (mevcut pleco'm) yada diğer herhangi bir balık türünün,azot döngüsünü oluşturması için kullanılmasından yana değilim...Ve hatta bunun için kullanılan kimyasal ürünlere de karşıyım.
Bunun yerine,ilk kurulumda,su düzeni oturmuş bir başka akvaryumdan bakteri kültürü (hazır su) adapte etme taraftarıyım (ki ben de böyle yapmıştım)
Hele ki,Acanthicus Adonis gibi,son derece ender bir canlıyı kullanmak mı? Asla! 😊
Mevcut balığım (Acanthicus Adonis) için yazdığım bir başka konu başlığım da mevcut.
Buradan;
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=997182&PID=6021942#scrl6021942[/URL]
ulaşabilirsiniz.
Ayrıca,evet Pleco'ların genel tavrı o şekilde,biraz utangaç,biraz nazlıyız ve bir o kadar da gizemli 😀
Sürü olarak,Amazon tetra gruplarını araştırıyorum...
En iyi ihtimalle,tek bırakıp büyümesini keyifle takip etmeyi (ve yukarıdaki ilgili konu başlığı altında) paylaşmayı düşünüyorum...
Bakalım,yaşayıp görcez 👍[EDIT]O_Z_T_U_R_K,2024-02-03 16:11:57[/EDIT]
Acanthicus Adonis (pleco)
Merhaba,
''Blackwater Maceram'' başlıklı paylaşımımda da çok kısa yer verdiğim,tür tür tek balık olarak bakmakta olduğum (namı değer ''Stug'')
''Acanthicus Adonis'' Pleco'mdan bahsetmek istiyorum...
[U]Bu başlığı açmamdaki en büyük nedenlerden biri ise;Bu balığın L155 Acanthicus Hystrix ile,karıştırılıyor oluşu.[/U]
Acanthicus Adonis,Pleco literatürde henüz ''L'' serisi içerisinde,bir tanımlama almamış bir tür'dür.
1988 yılında Isbrücker & Nijssen tarafından keşfedilmiştir.
[B][U]ACANTHICUS ADONIS[/U];[/B]
Bu isim,dikenli gövdesine atfen Yunanca tüy veya başak anlamına gelen akantha kelimesinden türetilmiştir. Bu özel sıfat, günümüzde yakışıklı gençlere atıfta bulunmak için kullanılan bir terim olan Yunan tanrısı Adonis'e atıfta bulunmaktadır. Buradaki kullanımı,bu türün gençlik dönemindeki çekici puantiyeli rengine atıfta bulunmaktadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241119031.jpg[/IMG]
Gelelim,habitatına...
Acanthicus Adonis / Adonis Pleco veya Puantiyeli Lir Kuyruklu Pleco gibi isimlerle tanımlanan bu balık,aslında;Zırhlı yayın balığının büyük bir türüdür.
En büyük ve en etkileyici Pleco'lardan biri olan Acanthicus Adonis,Güney Amerika'daki orta Amazon ve Tocantins nehir havzalarının çoğunda bulunur.Ağır zırhları,keskin dikenleri ve devasa yetişkin boyutlarıyla bu Pleco gerçek bir canavar balıktır ve yetişkinler yalnızca büyük akvaryumlar için uygundur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241133491.jpg[/IMG]
Acanthicus adonis,en büyük zırhlı yayın balığı türleri arasındadır ve boyları,doğal ortamlarında 1 metre,akvaryum ölçülerine bağlı olarak da,60 / 80 cm'ye kadar büyüdükleri gözlemlenmiştir.Ömürleri 20 yıl civarındadır.
Bu balık çoğunlukla geceleri avlanır.Genellikle hava karardığında saklandığı yerden çıkar ve aktif olur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241122371.jpg[/IMG]
Acanthicus Adonis mevcut bölgelerde ve akıntılarda iyi oksijenli suları tercih eder. Dipte akıntının taşıdığı çakıl taşları,kayalar,kökler / dallar veya yapraklarla kaplı olduğu hızlı akan sularda sık rastlanır. Şelalelerden / hızlı akan sulardan çok uzakta bulunmaz.
Acanthicus Adonis, 20°C ile 30°C arasındaki sıcaklıklarda yaşayan bir türdür. Doğru bakım için sıcaklık asla uzun süre 33°C'yi aşmamalıdır. Nitrat düzeyleri 50 mg/L'nin altında kalmalıdır. Suyu temiz ve kirlenmemiş tutmak için her ay su hacminin %20 ila %30'unu değiştirmesi gerekmektedir.
Pleco türleri arasında ''L'' serisi tanımlamasına dahil olmayan bir türdür (en yakın gibi görülen L155'tir) fakat onunla da,ayırtedici kendine has bir takım özellik / farklılıkları söz konusudur.
Gençken çok sayıda beyaz lekeleri vardır ve gövde renkleri ise,koyu kahverengiden siyaha dönen bir tondadır.Balık olgunlaştıkça lekelerin (beyaz noktaların) sayısı azalır / küçülür ve büyük yetişkinlerde ise genellikle tamamen kaybolur.
Yakın akrabası olan L155 Acanthicus Hystrix'te,yaşı ne olursa olsun hiçbir zaman beyaz lekeler yoktur.
Bununla birlikte;Acanthicus Adonis'te,Acanthicus Hystrix'in alt kısımlarında sıklıkla (ancak her zaman değil) bulunan desenlerden de yoktur.
Acanthicus Adonis,diğer benzer cinslerden ayıran özellikleri arasında;Dorsal fin bulunmaması ve vücudun yan tarafındaki iyi gelişmiş,kaba omurgaların (yüzgeçlerin birleşimi) ile ayırt edilebilir.
Her iki türün yetişkin - daha büyük örnekleri karşılaştırıldığında ise;
Acanthicus Adonis'in daha uzun sırt yüzgeci ve kalın gövdeden ince kuyruk yapısı görünümüyle Acanthicus hystrix'ten en kolay şekilde ayrılabildiği gibi,herhangi bir diğer Loricariidae / Pleco türleri ile karıştırılması mümkün değildir.
Adonis Pleco'lar;Yetişkin olduklarında göğüs yüzgeçlerinin uzunluğu 15 cm'yi aşabilir ve bu da dikkat çekici bir ön profil sağlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241125031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241125361.jpg[/IMG]
Erkekler bölge savunmasında daha saldırgan ve aktiftir,ancak bu agresiflik cinsiyetten bağımsız olarak özellikle kavgacı bir tür olduğunun da kanıtıdır...
Yemek konusunda ise,oldukça genelci veya fırsatçı bir tür olan Adonis'lar,çoğu kaliteli akvaryum yemlerinden memnundur ve ayrıca meyve ve sebzelerden yumuşakçalara,kabuklulara ve hatta balık parçalarına kadar diğer Loricariidae yayın balıklarına sunulan birçok yiyeceği de yiyecektir.
Üremeleri konusunda ise,akvaryum ortamında net olarak elde edilmiş veriler bulunmamakla birlikte,ancak,çok büyük göl / gölet gibi,doğal ortamlarına en yakın sayılabilecek,sularda başarılabilineceği söz konusudur.Erkeklerin,yumurtaları ve mevcut bölgeyi koruduğu,bilinmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241127261.jpg[/IMG]
...
Tabii ki herkesinbalığı kıymetlidir,değerlidir ki;Bu tüm canlılar için geçerli bir kuraldır (bence)
Bu başlığı açmamda ki en büyük nedenlerden biri de;Aslında site ansiklopedisin de bu balığı görememiş olmamdır ki,bahsettiğim üzere yalnızca L155 zaten mevcut.Umuyorum ki site yönetiminin de dikkatinden kaçmayarak,bu balığı da (daha detaylı araştırmalar ile) site ansiklopedisine katılması yönündedir.
Besleyen,diğer bakıcılarından da tavsiye ve önerilere açığım.Lütfen konu başında bahsettiğim ''Blackwater Çalışmam'' konusu dahilinde,bu balığın bakım koşullarını değerlendirmeniz.
Biliyorum ki,şu an için akvaryum ölçülerim gayet yeterli ve ilerleyen süreçte (balık büyüdükçe) ne olur neler olur bilemiyorum.
İlgi ve anlayışınız için teşekkür ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim.
[U][B][K]KAYNAKLAR:[/K][/B][/U]
https://www.fishi-pedia.com/fishes/acanthicus-adonis
https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=277
https://www.seriouslyfish.com/species/acanthicus-adonis/
https://en.wikipedia.org/wiki/Acanthicus_adonis
Merhaba,
''Blackwater Maceram'' başlıklı paylaşımımda da çok kısa yer verdiğim,tür tür tek balık olarak bakmakta olduğum (namı değer ''Stug'')
''Acanthicus Adonis'' Pleco'mdan bahsetmek istiyorum...
[U]Bu başlığı açmamdaki en büyük nedenlerden biri ise;Bu balığın L155 Acanthicus Hystrix ile,karıştırılıyor oluşu.[/U]
Acanthicus Adonis,Pleco literatürde henüz ''L'' serisi içerisinde,bir tanımlama almamış bir tür'dür.
1988 yılında Isbrücker & Nijssen tarafından keşfedilmiştir.
[B][U]ACANTHICUS ADONIS[/U];[/B]
Bu isim,dikenli gövdesine atfen Yunanca tüy veya başak anlamına gelen akantha kelimesinden türetilmiştir. Bu özel sıfat, günümüzde yakışıklı gençlere atıfta bulunmak için kullanılan bir terim olan Yunan tanrısı Adonis'e atıfta bulunmaktadır. Buradaki kullanımı,bu türün gençlik dönemindeki çekici puantiyeli rengine atıfta bulunmaktadır.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241119031.jpg[/IMG]
Gelelim,habitatına...
Acanthicus Adonis / Adonis Pleco veya Puantiyeli Lir Kuyruklu Pleco gibi isimlerle tanımlanan bu balık,aslında;Zırhlı yayın balığının büyük bir türüdür.
En büyük ve en etkileyici Pleco'lardan biri olan Acanthicus Adonis,Güney Amerika'daki orta Amazon ve Tocantins nehir havzalarının çoğunda bulunur.Ağır zırhları,keskin dikenleri ve devasa yetişkin boyutlarıyla bu Pleco gerçek bir canavar balıktır ve yetişkinler yalnızca büyük akvaryumlar için uygundur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241133491.jpg[/IMG]
Acanthicus adonis,en büyük zırhlı yayın balığı türleri arasındadır ve boyları,doğal ortamlarında 1 metre,akvaryum ölçülerine bağlı olarak da,60 / 80 cm'ye kadar büyüdükleri gözlemlenmiştir.Ömürleri 20 yıl civarındadır.
Bu balık çoğunlukla geceleri avlanır.Genellikle hava karardığında saklandığı yerden çıkar ve aktif olur.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241122371.jpg[/IMG]
Acanthicus Adonis mevcut bölgelerde ve akıntılarda iyi oksijenli suları tercih eder. Dipte akıntının taşıdığı çakıl taşları,kayalar,kökler / dallar veya yapraklarla kaplı olduğu hızlı akan sularda sık rastlanır. Şelalelerden / hızlı akan sulardan çok uzakta bulunmaz.
Acanthicus Adonis, 20°C ile 30°C arasındaki sıcaklıklarda yaşayan bir türdür. Doğru bakım için sıcaklık asla uzun süre 33°C'yi aşmamalıdır. Nitrat düzeyleri 50 mg/L'nin altında kalmalıdır. Suyu temiz ve kirlenmemiş tutmak için her ay su hacminin %20 ila %30'unu değiştirmesi gerekmektedir.
Pleco türleri arasında ''L'' serisi tanımlamasına dahil olmayan bir türdür (en yakın gibi görülen L155'tir) fakat onunla da,ayırtedici kendine has bir takım özellik / farklılıkları söz konusudur.
Gençken çok sayıda beyaz lekeleri vardır ve gövde renkleri ise,koyu kahverengiden siyaha dönen bir tondadır.Balık olgunlaştıkça lekelerin (beyaz noktaların) sayısı azalır / küçülür ve büyük yetişkinlerde ise genellikle tamamen kaybolur.
Yakın akrabası olan L155 Acanthicus Hystrix'te,yaşı ne olursa olsun hiçbir zaman beyaz lekeler yoktur.
Bununla birlikte;Acanthicus Adonis'te,Acanthicus Hystrix'in alt kısımlarında sıklıkla (ancak her zaman değil) bulunan desenlerden de yoktur.
Acanthicus Adonis,diğer benzer cinslerden ayıran özellikleri arasında;Dorsal fin bulunmaması ve vücudun yan tarafındaki iyi gelişmiş,kaba omurgaların (yüzgeçlerin birleşimi) ile ayırt edilebilir.
Her iki türün yetişkin - daha büyük örnekleri karşılaştırıldığında ise;
Acanthicus Adonis'in daha uzun sırt yüzgeci ve kalın gövdeden ince kuyruk yapısı görünümüyle Acanthicus hystrix'ten en kolay şekilde ayrılabildiği gibi,herhangi bir diğer Loricariidae / Pleco türleri ile karıştırılması mümkün değildir.
Adonis Pleco'lar;Yetişkin olduklarında göğüs yüzgeçlerinin uzunluğu 15 cm'yi aşabilir ve bu da dikkat çekici bir ön profil sağlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241125031.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241125361.jpg[/IMG]
Erkekler bölge savunmasında daha saldırgan ve aktiftir,ancak bu agresiflik cinsiyetten bağımsız olarak özellikle kavgacı bir tür olduğunun da kanıtıdır...
Yemek konusunda ise,oldukça genelci veya fırsatçı bir tür olan Adonis'lar,çoğu kaliteli akvaryum yemlerinden memnundur ve ayrıca meyve ve sebzelerden yumuşakçalara,kabuklulara ve hatta balık parçalarına kadar diğer Loricariidae yayın balıklarına sunulan birçok yiyeceği de yiyecektir.
Üremeleri konusunda ise,akvaryum ortamında net olarak elde edilmiş veriler bulunmamakla birlikte,ancak,çok büyük göl / gölet gibi,doğal ortamlarına en yakın sayılabilecek,sularda başarılabilineceği söz konusudur.Erkeklerin,yumurtaları ve mevcut bölgeyi koruduğu,bilinmektedir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241127261.jpg[/IMG]
...
Tabii ki herkesinbalığı kıymetlidir,değerlidir ki;Bu tüm canlılar için geçerli bir kuraldır (bence)
Bu başlığı açmamda ki en büyük nedenlerden biri de;Aslında site ansiklopedisin de bu balığı görememiş olmamdır ki,bahsettiğim üzere yalnızca L155 zaten mevcut.Umuyorum ki site yönetiminin de dikkatinden kaçmayarak,bu balığı da (daha detaylı araştırmalar ile) site ansiklopedisine katılması yönündedir.
Besleyen,diğer bakıcılarından da tavsiye ve önerilere açığım.Lütfen konu başında bahsettiğim ''Blackwater Çalışmam'' konusu dahilinde,bu balığın bakım koşullarını değerlendirmeniz.
Biliyorum ki,şu an için akvaryum ölçülerim gayet yeterli ve ilerleyen süreçte (balık büyüdükçe) ne olur neler olur bilemiyorum.
İlgi ve anlayışınız için teşekkür ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim.
[U][B][K]KAYNAKLAR:[/K][/B][/U]
https://www.fishi-pedia.com/fishes/acanthicus-adonis
https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=277
https://www.seriouslyfish.com/species/acanthicus-adonis/
https://en.wikipedia.org/wiki/Acanthicus_adonis
Blackwater Maceram
Merhaba,
Bir süredir üzerinde durduğum,yerli ve yabancı bir çok forumlar üzerinde araştırdığım ve nihayet hayata geçirmeye karar vererek bu günkü şeklini alan ''[U][B]Blackwater[/B][/U]'' çalışmamın detaylarını ve bu sürece ait bilgilerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle,yıllarca akvaryum denildiği zaman,tabir yerinde ise,[U]cam gibi[/U] yada [U]buz gibi[/U] diye tabir ettiğimiz türden,kristal berraklığında akvaryum kurmanın gayretinde olduğumun,altını çizmek istiyorum...
Uzun süredir devam ettirdiğim tatlı su akvaristliğinde,elimden ne kadar balık türü geçti ise ve ne kadar akvaryum kurulumu tecrübem olsa da,tümün de hep aynı mantığı yada o görseli (cam gibi'yi) yakalamak için bir çok kimyasallar kullanıp,dip çekimleri yapıp,camları silip,dekorları fırçalayıp,taşları kayaları yıkayıp,suya salınım yapmasın diye kullanmadığım doğal dekorları göz ardı edip..vs.. Keyif almanın yollarını aramıştım ...
Hataymış :)
Konu başlığı gereği;
Blackwater nedir ne değildirin detaylarını araştırdıkça / okudukça ve yılların verdiği o [U]berrak su psikolojisinden de arınarak[/U],bu yeni kurulumun / kararın,neticesindeyim artık :)
Hem balık türleri hem de canlı cansız (bitki / kök) türleri olarak,yada genel anlamda biotop'u gereği tam bir Amazon sevdalısı,hobiciyim desem,yeridir.
Dolayısıyla,aşağıda detaylarını verdiğim ve ilk etapta bir kaç kare fotolarını paylaştığım (ve süreç içerisinde de yine bu başlık altından paylaşmaya devam edeceğim) akvaryumumu kurarken de,bu biotop'a [U]mümkün olduğunca[/U] (hatalar mutlaka vardır) bağlı kalmak istedim ve buna bakmakta olduğum balığım da dahil ;)
Blackwater çalışmama ait akvaryumumun detayları ise şu şekilde...
[U][B]Akvaryum Ölçüleri :[/B][/U]
50cm x 40cm x 29cm(h)
Takribi 50lt
4mm cam kalınlığı (bombeli)
[U][B]Aydınlatma :[/B][/U]
Işık yoğunluğu ayarlanabilir (özel yapım) Led / beyaz
[U][B]Dış filtre :[/B][/U]
SunSun Hw 602b
(400lt / h)
(Su çıkış borusu,su yüzeyinde hafif dalgalar (hafif akıntı) oluşturacak şekilde ayarlandı)
extra hava motoru,iç filtre vs kesinlikle kullanmıyorum.
[U][B]Isı Kaynağı :[/B][/U]
100 Watt Smart Isıtıcı
28 C° sabit
[U][B]Doğal Dekorlar :[/B][/U]
Mangrow Kökleri
Black Flame Wood
Çınar Yaprağı
Catappa Yaprağı
Seiryu Stone (kayalar)
Kızılağaç Kozalağı
Coconut Kabuğu
JBL 0.2-0.6mm Grey Kum
[U][B]Canlı Bitki :[/B][/U]
Anubias Barteri
[U][B]Kullanılan su :[/B][/U]
Damacana
[U][B]Canlı Türü :[/B][/U]
Acanthicus Adonis (Pleco)
[U][B]Kullanılan Yemler :[/B][/U]
Tropical Vitality Color Tablets
Tropical D-Allio Plus Tablet
Tropical 3 Algae Tablet
[U]Gelelim akvaryumumdan görsellere[/U] :)
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241142481.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143051.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143301.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143111.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143161.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241142581.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143331.jpg[/IMG]
Şimdilik paylaşacaklarım bu kadar...
Tecrübesi olan,tavsiyesi önerisi olan tüm hobici arkadaşların yorumlarına açığım...
İlgi ve anlayışınız için teşekkür ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim.
Merhaba,
Bir süredir üzerinde durduğum,yerli ve yabancı bir çok forumlar üzerinde araştırdığım ve nihayet hayata geçirmeye karar vererek bu günkü şeklini alan ''[U][B]Blackwater[/B][/U]'' çalışmamın detaylarını ve bu sürece ait bilgilerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle,yıllarca akvaryum denildiği zaman,tabir yerinde ise,[U]cam gibi[/U] yada [U]buz gibi[/U] diye tabir ettiğimiz türden,kristal berraklığında akvaryum kurmanın gayretinde olduğumun,altını çizmek istiyorum...
Uzun süredir devam ettirdiğim tatlı su akvaristliğinde,elimden ne kadar balık türü geçti ise ve ne kadar akvaryum kurulumu tecrübem olsa da,tümün de hep aynı mantığı yada o görseli (cam gibi'yi) yakalamak için bir çok kimyasallar kullanıp,dip çekimleri yapıp,camları silip,dekorları fırçalayıp,taşları kayaları yıkayıp,suya salınım yapmasın diye kullanmadığım doğal dekorları göz ardı edip..vs.. Keyif almanın yollarını aramıştım ...
Hataymış :)
Konu başlığı gereği;
Blackwater nedir ne değildirin detaylarını araştırdıkça / okudukça ve yılların verdiği o [U]berrak su psikolojisinden de arınarak[/U],bu yeni kurulumun / kararın,neticesindeyim artık :)
Hem balık türleri hem de canlı cansız (bitki / kök) türleri olarak,yada genel anlamda biotop'u gereği tam bir Amazon sevdalısı,hobiciyim desem,yeridir.
Dolayısıyla,aşağıda detaylarını verdiğim ve ilk etapta bir kaç kare fotolarını paylaştığım (ve süreç içerisinde de yine bu başlık altından paylaşmaya devam edeceğim) akvaryumumu kurarken de,bu biotop'a [U]mümkün olduğunca[/U] (hatalar mutlaka vardır) bağlı kalmak istedim ve buna bakmakta olduğum balığım da dahil ;)
Blackwater çalışmama ait akvaryumumun detayları ise şu şekilde...
[U][B]Akvaryum Ölçüleri :[/B][/U]
50cm x 40cm x 29cm(h)
Takribi 50lt
4mm cam kalınlığı (bombeli)
[U][B]Aydınlatma :[/B][/U]
Işık yoğunluğu ayarlanabilir (özel yapım) Led / beyaz
[U][B]Dış filtre :[/B][/U]
SunSun Hw 602b
(400lt / h)
(Su çıkış borusu,su yüzeyinde hafif dalgalar (hafif akıntı) oluşturacak şekilde ayarlandı)
extra hava motoru,iç filtre vs kesinlikle kullanmıyorum.
[U][B]Isı Kaynağı :[/B][/U]
100 Watt Smart Isıtıcı
28 C° sabit
[U][B]Doğal Dekorlar :[/B][/U]
Mangrow Kökleri
Black Flame Wood
Çınar Yaprağı
Catappa Yaprağı
Seiryu Stone (kayalar)
Kızılağaç Kozalağı
Coconut Kabuğu
JBL 0.2-0.6mm Grey Kum
[U][B]Canlı Bitki :[/B][/U]
Anubias Barteri
[U][B]Kullanılan su :[/B][/U]
Damacana
[U][B]Canlı Türü :[/B][/U]
Acanthicus Adonis (Pleco)
[U][B]Kullanılan Yemler :[/B][/U]
Tropical Vitality Color Tablets
Tropical D-Allio Plus Tablet
Tropical 3 Algae Tablet
[U]Gelelim akvaryumumdan görsellere[/U] :)
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241142481.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143051.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143301.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143111.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143161.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241142581.jpg[/IMG]
[:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242365/030220241143331.jpg[/IMG]
Şimdilik paylaşacaklarım bu kadar...
Tecrübesi olan,tavsiyesi önerisi olan tüm hobici arkadaşların yorumlarına açığım...
İlgi ve anlayışınız için teşekkür ediyorum...
Herkese keyifli hobiler dilerim.
SON MESAJLAR
- Su Yosunu Fatihsm, 13:49
Yosun - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 13:18
Akvaryum Tanıtımı - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 13:06
Filtre ve Sump Yapımı - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi Cyber_Scout, 12:47
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl Hidro Dinamik, 11:25
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 10:38
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
- Özel Moss Türleri. smithiseek 12:59
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 12:59
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 12:59
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 12:56
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 12:56
- Cüce Kerevit Umt61 12:32
- Full 3 Kat Üretim Seti Umt61 12:32
- Aquaboxtr Akıllı Çoklu Priz (pano) sdurmaz1965 12:18
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 12:16
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 12:16
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 11:30
- Flame Moss , Java Moss gyunda 11:30
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 11:30
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 11:24
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 11:00
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 10:59
- Akvaryum 30*30 metsi 10:59
- Kaliteli Malzemeler Ve Yati Kökleri MurathanM 10:34
- Geophagus Arıyorum MurathanM 10:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:57
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 09:54
- Apistogramma Ortegai Pepas F1 Mithrandirr 09:49
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 09:48
- Eheim Loop Pro 6000 Pond Filtresi Aguamentist 09:47
- Sobo Sf 350 F Motor - Yedek Parça Aguamentist 09:47
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 09:39
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 09:28
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 08:34
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
KULLANICILAR
- 101 Online Kullanıcı, 56 Üye
Online Kullanıcılar
EKAR,
osmandbnl,
DigitalPen,
ErayDemirel,
Legionsgamer,
MBurakA,
altuntasseref,
Hoppala,
zen666,
Jeveux,
fikret43,
sacityld,
chucuk,
ternapi,
aquaticathearmi,
Cyber_Scout,
Kınayu,
ciways,
sina cen,
ALTEMUR,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
sinor,
Umt61,
Joec,
a.gumrah,
FurkanYnk,
0rnn,
Ghuney,
sirhill,
yeekim,
Vasili,
Eldurmaz,
JujuSeri,
scorpion26,
ilhannnn01,
epidosin,
pitsem,
serhatankara,
Gökdeniz Kale,
sait57,
sina00,
forthehordex,
SinanBulut,
DenizUlucutsoy,
ezzalisi,
MurathanM,
EmrahGuloglu,
twinsoul,
Omer1881,
AtlasPoyraz,
ilterisdoğukan,
Rafayel,
HLLDNLYC,
gyunda,
Fishbone,
Ozzgur,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
