ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
kayrahaan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Ağustos 2012 14:30
Son Ziyaret:
13 Haziran 2015 19:17
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emrah
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emrah
SON 6 MESAJI
Overflow da selenoid Valf Kullanımı
[QUOTE=SerkanAkın] Arkadaşım sizinki overflow sistem değil ki "kontrolsüz sifonlama". Dediğiniz şekilde yaparsanız asıl sorun selonoid ısınmasından daha başkadır. Sumptan tanka bastığınız suyu aynı oranda zaten dengeleyemezsiniz. Kullandığınız motora ve sifonlama yapacak hortum, boru vs her ne ise onun çapına göre farklılık gösterecektir. Bunun sonucunda ya akvaryum taşar ya da sumpta su kalmaz. Eğer amaç dipten su çekmek ise yapacağınız şey örneğini verdiğiniz sistem olmalıdır. Ama ben illa ki böyle yapıp deneyecem derseniz 24 volt ile çalışan selenoidlere bakın ve ısının sorun olup olmayacağını satıcısına danışın teknik kataloğuna bakarak ( eğer mevcut ise ) size yardımcı olsun.
Benim akvaryumun suyunu komple boşaltmaz diye bahsettiğim örneğini verdiğiniz sistem. Sizin yapmak istediğiniz sistemin zaten elektrik kesilince suyu komple boşaltacağının farkındayım. Onun ötesinde zaten sistem yukarıda bahsettiğim gibi sağlıklı olarak çalışmayacaktır. Siz okuyun istediğiniz kadar kitap ama maalesef bunu okuyarak değil deneyerek öğreneceksiniz. Şimdi siz takın herhangi bir selenoid vanayı ve bahsettiğiniz şekilde çalıştırın bakalım . Ben neler olabileceğini biliyorum ama siz bu sayede işin sizin dediğiniz şekilde olamayacağını kısa sürede anlayacaksınız zaten. [/QUOTE] Cevabınız için çok teşekkürler.Sanırım şimdi anlaşabildik.İlk mesajımda yazmıştım zaten.Overflow iyi güzel ama 2 tane sıkıntısı var ben bu yüzden sifonlama yapmak istiyorum.Neyse en azından asgari biçimde anlaşabildik.
[QUOTE=SerkanAkın] Arkadaşım sizinki overflow sistem değil ki "kontrolsüz sifonlama". Dediğiniz şekilde yaparsanız asıl sorun selonoid ısınmasından daha başkadır. Sumptan tanka bastığınız suyu aynı oranda zaten dengeleyemezsiniz. Kullandığınız motora ve sifonlama yapacak hortum, boru vs her ne ise onun çapına göre farklılık gösterecektir. Bunun sonucunda ya akvaryum taşar ya da sumpta su kalmaz. Eğer amaç dipten su çekmek ise yapacağınız şey örneğini verdiğiniz sistem olmalıdır. Ama ben illa ki böyle yapıp deneyecem derseniz 24 volt ile çalışan selenoidlere bakın ve ısının sorun olup olmayacağını satıcısına danışın teknik kataloğuna bakarak ( eğer mevcut ise ) size yardımcı olsun.
Benim akvaryumun suyunu komple boşaltmaz diye bahsettiğim örneğini verdiğiniz sistem. Sizin yapmak istediğiniz sistemin zaten elektrik kesilince suyu komple boşaltacağının farkındayım. Onun ötesinde zaten sistem yukarıda bahsettiğim gibi sağlıklı olarak çalışmayacaktır. Siz okuyun istediğiniz kadar kitap ama maalesef bunu okuyarak değil deneyerek öğreneceksiniz. Şimdi siz takın herhangi bir selenoid vanayı ve bahsettiğiniz şekilde çalıştırın bakalım . Ben neler olabileceğini biliyorum ama siz bu sayede işin sizin dediğiniz şekilde olamayacağını kısa sürede anlayacaksınız zaten. [/QUOTE] Cevabınız için çok teşekkürler.Sanırım şimdi anlaşabildik.İlk mesajımda yazmıştım zaten.Overflow iyi güzel ama 2 tane sıkıntısı var ben bu yüzden sifonlama yapmak istiyorum.Neyse en azından asgari biçimde anlaşabildik.
Yaptığım hesaplara göre çekim yaptığım hortum çapı ve kafa moturundan göndereceğim hortumun çapları çok önemli ve belki inanmayacaksınız ama bunun ufak yanılmalı hesaplamasını yapabiliyorum.Kaldıki hesaplama yapılamasa bile akvaryumdan sumpa inen hortumda ayarlı bir vana(Su miktarını ayarlamak için) ayrıca kafa motoru ayarlı ya da kafa motoruna bir t birleştirici yardımı ile kafa motorununda debisini ayarlamak mümkün gibi gelmekte.Elbetteki deneyerek bunu göremek hesaba katılmayan seyler açısından çok önemli.
Ben o zaman ne aşamada olduğumu size anlatayım şu anda:
Sabah 32mm çapında et kalınlığı 2mm olan yani iç çapı 30 mm olan seffaf boru aldım(Akvaryum içerisinde kalacağı için seffaf seçtim boruyu).Bu boruyu alttan kapak ile kapatıp kapak üzerine delikler açtım ve kapak akvaryum silikonu ile boruya kapatıldı.Boru üzerinde 5cm lik aralıklarla delikler açıldı.ve akvaryum derinliği kadar kesildi. üst kısmına ise lavabo banyo altlarında kullanılan akardion sifon ile u boru yapılarak alttaki sumpa ulaştırıldı.bu sekilde yapmış olduğum sifonlama ile ölçümlerime göre 1500-2000 lt/sa su sifonlanmakta. elimdeki kafa motoru ise akvaryum seviyesine ölüçümlerime göre 2500-3000 lt/sa su basabilmekte. bu demek oluyorki kafa motoru sumptaki suyu daha fazla basacak.bir süre sonra sumpta su kalmayacak. bu soruna ise söyle bir çözüm yolu var.
Buradaki muslık yardımı ile kafa motorunun fazla bastığı suyu tekrar sumpa by-pass edilebilir.Buda bir gözlem ve deneyerek bulunabileceğini düşünüyorum.Akvaryumdan sumpa inen boruya ise daha sonra selenoid valf ve bir adet ayarlı vana takacağım.
Akşama dediklerimi yaparsam yarın sistemi kurmuş olurum.Bakalım neler olacak :)
Overflow da selenoid Valf Kullanımı
[QUOTE=SerkanAkın] Isının sorun çıkaracağını söyledim.
Akvaryumdaki suyu bitirmez anlamamışsınız.
Ben selenoid vanaları zaten biliyorum ama ilk başta valf olur mu diye sormuşsunuz.
Valf başka şey, vana başka.
Ayrıca benim hayatım bu işlerle geçti bana anlatmaya çalışmanıza gerek yok
. [/QUOTE]
Ne anlatmaya çalıştığınızı inanın anlamadım. Valf vana aynı sey olmayabilir bu konu hakkında bilgi sahibi olmadığım için bilen birisi vardır diye yazıyorum.Netten araştırdıkça sürekli yeni bir şeyler okuyorum.Almam gerekenin valf olduğu kanısına şimdilerde varıyorum.Isı sorunu olacağını ben zaten siz söylemeden forumdaki bir sürü yazıdan okumuştum ve bunuda ilk mesajımda yazmıştım.Şayet dişe dokunur birşey yazmak isterseniz hangi markada az olur 24 saat kullanılan valfler hangileridir yada ısıyı su sekilde absorbe edebilrsiniz diye fikirlerinizi dinleyebilirim.Ama sanki ilk defa birşey keşeftmiş gibi ısı sorun olur demek herhangi bir bilgi içermemekte.ısı sorun olurdu demeniz yazılanları çok iyi okuyamadığınız anlamına gelmekte.İlk mesajımda soru kısmında 2 soruya bakarsanız bana yazdığınız cevabın ne kadar gereksiz olduğunu göreceksiniz.
kayrahaan 2013-04-22 07:12:41
[QUOTE=SerkanAkın] Isının sorun çıkaracağını söyledim.
Akvaryumdaki suyu bitirmez anlamamışsınız.
Ben selenoid vanaları zaten biliyorum ama ilk başta valf olur mu diye sormuşsunuz.
Valf başka şey, vana başka.
Ayrıca benim hayatım bu işlerle geçti bana anlatmaya çalışmanıza gerek yok
. [/QUOTE]
Ne anlatmaya çalıştığınızı inanın anlamadım. Valf vana aynı sey olmayabilir bu konu hakkında bilgi sahibi olmadığım için bilen birisi vardır diye yazıyorum.Netten araştırdıkça sürekli yeni bir şeyler okuyorum.Almam gerekenin valf olduğu kanısına şimdilerde varıyorum.Isı sorunu olacağını ben zaten siz söylemeden forumdaki bir sürü yazıdan okumuştum ve bunuda ilk mesajımda yazmıştım.Şayet dişe dokunur birşey yazmak isterseniz hangi markada az olur 24 saat kullanılan valfler hangileridir yada ısıyı su sekilde absorbe edebilrsiniz diye fikirlerinizi dinleyebilirim.Ama sanki ilk defa birşey keşeftmiş gibi ısı sorun olur demek herhangi bir bilgi içermemekte.ısı sorun olurdu demeniz yazılanları çok iyi okuyamadığınız anlamına gelmekte.İlk mesajımda soru kısmında 2 soruya bakarsanız bana yazdığınız cevabın ne kadar gereksiz olduğunu göreceksiniz.
Siz konuyu hakikaten almamışsınız ve iddia etmeye de devam ediyorsunuz.Açınız lise bir fizik kitabını okumadıysanız bugüne kadar okuyunuz.Konuda birleşik kaplar kanunu.
Hala her konuda iddialaşarak bilgi aktarımı ortamı olan forumda ne gibi bir ulvi! görev üstelendiğinizi anlamakta zorluk çekmekteyim.
Mesleğim gereği vana ile valf ile işim hiç olmadı.Ama mesleğim gereği hep okudum araştırdım size tavsiyemde okumanız.
Şayetki üstte bulunan akvaryumdaki içeri daldırdığımız hortum boru ne kadar uzunsa (ki ben dipden çekim yapmak istediğimi söylemiştim okumamışsınız) ve selenoid vaf yada herhangi bir önlem almamışsanız su seviyesi boru altına ininceye kadar sifonlamaya devam eder şayet marsta ayda yaşamıyorsanız. Buradaki selenoid valf kullanma fikri elektirik kesintisi olduğu zaman üst tarafta bulunan akvaryumdan gelen suyu keserek aşagıda bulunan sumpa gitmesini engellemek ve olası bir akvaryumda su kalmama ve aşağıdaki sumpta su taşması problemini önlemek.Elektirikler tekrar geldiği zaman normalde kapalı olan valf açılacak ancak sump içindeki kafa motoruda çalışmaya başlayacağı için devridaim kaldığı yerden devam edecek.Artık bunu daha açık nasıl anatırım bilemiyorum aşağıda birde şema çizdim.Hala daha konu hakkında bilgimin olmadığını düşünüyorsanız ciddi manada başka sıkıntı var demektir.
Kısacası valfler konusunda bilginiz varsa lütfen paylaşın ama emin olmadığınız konularda okumaya devam.
Overflow da selenoid Valf Kullanımı
[QUOTE=SerkanAkın]Bence siz tam olarak anlamamışsınız sistemi. Elektrik kesilince niye akvaryumun suyunu komple sifonlayacağını düşünüyorsunuz ki. Böyle bir şey olmaz. CO2 için kullanılan selenoid valfler taşırma sistemi için kullanılamaz çünkü anca hava hortumunun genişliği kadar su geçişi sağlar ve sürekli çalışınca da aşırı ısınma yapar. Ayrıca Selenoid vanalar da mevcuttur ama dediğim gibi gereksizdir.
[/QUOTE] Serkan bey
[QUOTE=SerkanAkın]Bence siz tam olarak anlamamışsınız sistemi. Elektrik kesilince niye akvaryumun suyunu komple sifonlayacağını düşünüyorsunuz ki. Böyle bir şey olmaz. CO2 için kullanılan selenoid valfler taşırma sistemi için kullanılamaz çünkü anca hava hortumunun genişliği kadar su geçişi sağlar ve sürekli çalışınca da aşırı ısınma yapar. Ayrıca Selenoid vanalar da mevcuttur ama dediğim gibi gereksizdir.
[/QUOTE] Serkan bey
Aslında sistemi gayet iyi anlamış durumdayım.Birleşik kaplar yasasına göre daha alt seviyede olan sump ilk sifonlama ile beraber üst tarafta bulunan akvaryumdaki su bitene kadar su akışı devam edecektir.Örneğin dip çekimi yaptığınız ucuz 5tl lik sifonlar ile ilk seferinde puar ile pompalayıp su akımını sağladığınız zaman siz hortumu akvaryumdan cıkarana kadar su akışı devam eder.Çok basit bir fizik kanunu aslında :) CO2 vanalarına gelince evet hortum kalınlıkları dar ancak selenoid vanaların genel maksat olanları 320mm 400mm hatta 500mm kadar hortum giriş çıkışı bulunmakta.Normalde kapalı selenoid vana kullanımındaki esas amaç su debisinde bir düşme olmadan akvaryumda her seviyeden (Dipten ve üst taraftan) çekim yaparak sumpa yeterli ve yüksek debide akvaryum suyunu göndermek ve olası bir elektirik kesintisinde sumpa giden selenoid vanalı boru kapatılarak altta bulunan sumpun taşmasını engellemektir.
Isı sorunu için bir fan tertibatı yapılabilir ama benim öğrenmek istediğim bu ısınma probleminin bir sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı.24 saat çalışabilir vanalar olduğunuda yeni öğrenmiş durumdayım.
Yardımlarınız için teşekkürler
Overflow da selenoid Valf Kullanımı
Herkese selamlar
Herkese selamlar
Akvaryumuma yapacağım overflow için selenoid vana kullanmayı düşünüyorum.Bunun baştaki nedeni bu forumda okuduğum bazı overflow DIY projeleri çok güzel ancak bazı sıkıntıları var.Konuyu daha fazla açmak gerekirse
Bu forumda en dikkatimi çeken overflow projesi akvaryumdaki su seviyesini kullanılacak olan t boru ile hizalayan proje idi.
Bu proje gerçekten çok güzel ancak 2 tane temel sıkıntısı bulunmakta
1.t boru kullanımı nedeni ile ciddi bir debi problemi yaşanması mümkün.bu ise ne kadar su çevirirsek o kadar iyi mantığı ile yapılmış olan işin faydasının az olması anlamına gelmekte
2. görüntü kirliliği.fazladan eklenen boruların akvaryum dışında dahi olsa kötü bir görüntüye neden olması
Bu yüzden Sifonlama yaptığım suyu direkman sumpa göndererek debi kaybından kutulmayı düşünüyorum.Ancak bu durumdada en büyük problem elektirik kesintisi.Elektirik kesintisi durumunda akvaryumdaki bütün su sifonlanacağı için bir felakete dönüşmesi içten bile değil.
elektirik kesintisi için de sifonlama yapan boruya sumpa girmeden önce Normal Kapalı olan selenoid valf kullanmak istiyorum.
Sormak istediğim ise
1. Forumda selenoid valf ile olan yazıların hepsi CO2 için yani gaz için yazılmış.Bu valfleri su için kullanmak sorun yaratırmı?
2.Isınma problemi en büyük sıkıntı olduğunu okudum.Bana önerebileceğiniz bir marka varmıdır.Lakin 24 saat çalışacak bir sistem olacak.
3.Selenoid valf kullanmamın her hangi bir zararı olaiblirmi?
Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum.

Sump Sistemi ve Elektrik Kesintisi
[QUOTE=a.saribas]Suyun taşma seviyesini güzel ayarlarsanız elektrik kesildiğinde kafa motorları suyu akvaryuma pompalamayacak ve tepe den sump a su akışı kesilecektir.[/QUOTE] sanırım problemimi tam anlatamadım.su 2 delikten sumpa akacaktır.üsteki delik sizin dediğiniz gibi olabilir ancak alt tarafta açılacak delik her daim suyu aşagıya verir diye düşünüyorum.yanlış mı düşünüyorum acaba ?
[QUOTE=a.saribas]Suyun taşma seviyesini güzel ayarlarsanız elektrik kesildiğinde kafa motorları suyu akvaryuma pompalamayacak ve tepe den sump a su akışı kesilecektir.[/QUOTE] sanırım problemimi tam anlatamadım.su 2 delikten sumpa akacaktır.üsteki delik sizin dediğiniz gibi olabilir ancak alt tarafta açılacak delik her daim suyu aşagıya verir diye düşünüyorum.yanlış mı düşünüyorum acaba ?
Sump Sistemi ve Elektrik Kesintisi
Selamlar.150xh65x50 boyutlarında ki akvaryuma alttan sump sistemi ile filitrasyon yapmak istiyorum. Sump sisteminde alttan ve üstten olmak üzere 2 delik açılacak ve buradan sumpa akacak olan su 2 adet kafa motoru ile devridaimi tamamlanacak. Sorum ise alttaki sump deliğinden dolayı elektrik kesintilerinde sumpta taşma olduğunu okudum bir çok yerde.bu sorundan nasıl kurtulabilirim?
Selamlar.150xh65x50 boyutlarında ki akvaryuma alttan sump sistemi ile filitrasyon yapmak istiyorum. Sump sisteminde alttan ve üstten olmak üzere 2 delik açılacak ve buradan sumpa akacak olan su 2 adet kafa motoru ile devridaimi tamamlanacak. Sorum ise alttaki sump deliğinden dolayı elektrik kesintilerinde sumpta taşma olduğunu okudum bir çok yerde.bu sorundan nasıl kurtulabilirim?
SON MESAJLAR
- Ember Tetra nniiaa, 00:19
Amerikan Tetraları - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
KULLANICILAR
- 90 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Redko,
plutarkhos,
MiSoSiKiaN,
Omer0618,
Kuduoglu,
Hoppala,
forthehordex,
osmandbnl,
sero456,
Tallha,
Manguday,
Soner.x,
Sfenks111,
Sungurr,
BilalM.,
Cyber_Scout,
altuntasseref,
yigidoumit,
Legionsgamer,
SeaWorld,
oktay42,
nniiaa,
sina cen,
ugurbaran,
userhamit,
Hidro Dinamik,
0rnn,
emrahdm,
alkoholizem_kjmt,
abstract07,
ternapi,
Kaya Özyurt,
Arch.Hüseyin,
ozan_1903,
Umutoty,
Riblja Corba,
Corydoras.gram,
kadir0606,
YigitKuzey,
syerli,
888starz_cvei,
Rafayel,
MDKactive,
Burak PEKDEMİR,
Mr. WingMan,
yeekim,
hakaya0107,
prisonbreak,
yyiImaz,
mrah,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.


