ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
meciog
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Nisan 2010 00:30
Son Ziyaret:
18 Ocak 2014 11:25
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mehmet cihat gündoğdu
Doğum Tarihi:
19 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Kayseri
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Cihat Gündoğdu
SON 10 MESAJI
sonsuz enerji elektiriksiz filtre, ısıtıcı
[QUOTE=onuruygun] [QUOTE=TROPHEUS34][QUOTE=onuruygun] [QUOTE=Elegans]
Suyu mıknatısla çekme şansımız yok, su mıknatısa pek tepki vermez.
Doğal mıknatısların mıknatıslık özelliklerinin süresi yoktur. Curie sıcaklığı denen bir sıcaklığın üzerine çıkılmadıkça mıknatıslık özelliklerini kaybetmezler. Dış manteyik alanın etkisi ile mıknatıslık özelliği kazanmış bir malzeme ise(mesela mıknatısa sürülmüş demir parçası) sıcalık ile veya şok ile(çekiçle vurmak gibi) mıknatıslık özelliğini kaybedebilir.
Eğer su ferromanyetik olsaydı yani mıknatısın manyetik alanından kolayca etkilenseydi bile yine iş-güç-enerji yasaları yürürlükte olurdu ki mıknatıs tarafından çekilen suyu mıknatıstan ayırmak için daha fazla enerji harcamak gerekirdi. Yani yine enerji harcamadan iş yapamazsınız, devamlı yaptığınız işten daha fazla enerji harcarsınız.
Anıl kardeşim güzel şeyler bulmuşsun da konuyla alakası yok.
[/QUOTE]
Akvaryumda en büyük enerji harcaması genellikle filtre değildir, ısıtıcıdır. Bir de güçlü aydınlatması olan akvaryumlarda aydınlatmadır.
300 W'lık ısıtıcının günde 6 saat çalışacağı ortamdaki akvaryumda 30W'lık filtre var diyelim. Bu gibi ısıtma açısından iyimser bir akvaryumda bile fark ortaya çıkar.
Filtrelerde tasarruf zor ve maliyetlidir. Aynı debide ama biri 30W, diğeri 18 W olan iki filtre arasında dağlar kadar fiyat farkı vardır.
Isıtıcılar akvaryumun kaybettiği ısı enerjisi kadar elektrik enerjisi harcarlar. Isıtmada enerji kaybı iki şekilde olur. Birincisi doğrudan doğruya camdan veya su yüzeyinden ortama verilen ısı enerjisidir. İkincisi ise akvaryumdaki suyun buharlaşması ile kaybedilen enerjidir ki en önemlilerinden biri budur. Akvaryumun altından, arka ve yan camlarından yalıtım ile ısı kaybını engeller ve buhar camı gibi yöntemlerle buharlaşmaya engel olursanız çok ciddi tasarruf edersiniz. Hatta kimi büyük akvaryumlarda filtre ve aydınlatmanın harcadığı enerjiye yakın tasarruf sağlanabilir.
Buharlaşan 1 litre su için hesap yaparsak:
18 gram(1 mol) suyun buhar haline geçerken ortamdan çektiği enerji 25 derecelik suda: 43,99 KJ/mol
1 litrede 2,44 MJ enerji eder.
1 kW * saat (faturada kullanılan enerji birimi) cinsine çevirirsek 0,68 kW * saat eder. (300 W ısıtıcının 2 saatten fazla çalışması demektir.) Bu da kW*saat birimi başına vergi falan dahil 30 kuruş desek yaklaşık 20 kuruş eder. Bu buharlaşan 1 litrenin maliyetidir, akvaryumun doğrudan kaybettiği ısıyı hesaba katmadık. Ayda 10 litre su buharlaşsa 2 lira eder ki minicik akvaryumlarda bile ayda 10 litre çok rahat buharlaşır. Tahmini olarak kendi akvaryumunuza göre buharlaşmanın maliyetini hesaplarsınız. Bunu bile engelleseniz maliyetiniz ciddi anlamda düşer.
[QUOTE=Elegans]Onur abi cevapların icin teşekkür ederim :)
Bir kısmı anlatamadım sanırım suyun mıknatısa tepki vermeyecegini biliyorum sadece örnek verdiğim sistem isler mi diye sormustum. Neyse konuyu ve tartışmayı bölmeyeyim :) tekrar teşekkür ederim.
(telefondan girdigim icin imla hataları için ozur dilerim )[/QUOTE]
Rica ederim Anıl. Suyun manyetik alana cevap vermeyeceğiniz biliyorsun, farkındayım ama bu konuda bir de sebep belirtmeden su mıknatıs tarafından çekilirmiş gibi anlatsam bir de mıknatısın suyu çekmediğini 8 sayfa daha konuşurduk. Senin dediğine zaten cevabım su ferromanyetik olsa diye başlayan kısım. Açık yazdığımı düşünüyorum ama karışık bir şekle soktuysam seve seve uzun ve açık halini de anlatırım, sorun değil. (tabii istersen)
[/QUOTE]
[QUOTE=onuruygun] [QUOTE=TROPHEUS34][QUOTE=onuruygun] [QUOTE=Elegans]
Pek bir bilgim yok ama konu ilgimi çekti bir kaç soru sormak istedim, yanıtlayabilirseniz sevinirim. :)
Peki suyu yukarı doğru mıknatıslarla çıkartmamız mümkün mü ?
Bir mıknatıs çekim özelliğini kaybeder mi? Bu özelliğin bir süresi var mıdır?
Örneğin silindirik iki mıknatısın ters etkiyle dönmesini sağlayarak(böyle konumladığımızda sürekli döndüğünü varsayıyorum :) ) ve bu dönen kısma büyük bir dişli koysak,dişlileri ufaltarak gittiğimizde en ufak dişliye de pervane koysak :)
[/QUOTE]Suyu mıknatısla çekme şansımız yok, su mıknatısa pek tepki vermez.
Doğal mıknatısların mıknatıslık özelliklerinin süresi yoktur. Curie sıcaklığı denen bir sıcaklığın üzerine çıkılmadıkça mıknatıslık özelliklerini kaybetmezler. Dış manteyik alanın etkisi ile mıknatıslık özelliği kazanmış bir malzeme ise(mesela mıknatısa sürülmüş demir parçası) sıcalık ile veya şok ile(çekiçle vurmak gibi) mıknatıslık özelliğini kaybedebilir.
Eğer su ferromanyetik olsaydı yani mıknatısın manyetik alanından kolayca etkilenseydi bile yine iş-güç-enerji yasaları yürürlükte olurdu ki mıknatıs tarafından çekilen suyu mıknatıstan ayırmak için daha fazla enerji harcamak gerekirdi. Yani yine enerji harcamadan iş yapamazsınız, devamlı yaptığınız işten daha fazla enerji harcarsınız.
Anıl kardeşim güzel şeyler bulmuşsun da konuyla alakası yok.
[/QUOTE]
Selam üstat bu ana kadar hep olmazlar konuşuldu, şimdiden sonra olurları konuşalım.Bilgilerinizi bekliyorum nasıl enerjiden kısabiliriz.yani enerji derken cebimizden en az para nasıl çıkar .walt ı düşük güçlü motorlar az elektrik harcayan aletlerin dışında.
[/QUOTE]Akvaryumda en büyük enerji harcaması genellikle filtre değildir, ısıtıcıdır. Bir de güçlü aydınlatması olan akvaryumlarda aydınlatmadır.
300 W'lık ısıtıcının günde 6 saat çalışacağı ortamdaki akvaryumda 30W'lık filtre var diyelim. Bu gibi ısıtma açısından iyimser bir akvaryumda bile fark ortaya çıkar.
Filtrelerde tasarruf zor ve maliyetlidir. Aynı debide ama biri 30W, diğeri 18 W olan iki filtre arasında dağlar kadar fiyat farkı vardır.
Isıtıcılar akvaryumun kaybettiği ısı enerjisi kadar elektrik enerjisi harcarlar. Isıtmada enerji kaybı iki şekilde olur. Birincisi doğrudan doğruya camdan veya su yüzeyinden ortama verilen ısı enerjisidir. İkincisi ise akvaryumdaki suyun buharlaşması ile kaybedilen enerjidir ki en önemlilerinden biri budur. Akvaryumun altından, arka ve yan camlarından yalıtım ile ısı kaybını engeller ve buhar camı gibi yöntemlerle buharlaşmaya engel olursanız çok ciddi tasarruf edersiniz. Hatta kimi büyük akvaryumlarda filtre ve aydınlatmanın harcadığı enerjiye yakın tasarruf sağlanabilir.
Buharlaşan 1 litre su için hesap yaparsak:
18 gram(1 mol) suyun buhar haline geçerken ortamdan çektiği enerji 25 derecelik suda: 43,99 KJ/mol
1 litrede 2,44 MJ enerji eder.
1 kW * saat (faturada kullanılan enerji birimi) cinsine çevirirsek 0,68 kW * saat eder. (300 W ısıtıcının 2 saatten fazla çalışması demektir.) Bu da kW*saat birimi başına vergi falan dahil 30 kuruş desek yaklaşık 20 kuruş eder. Bu buharlaşan 1 litrenin maliyetidir, akvaryumun doğrudan kaybettiği ısıyı hesaba katmadık. Ayda 10 litre su buharlaşsa 2 lira eder ki minicik akvaryumlarda bile ayda 10 litre çok rahat buharlaşır. Tahmini olarak kendi akvaryumunuza göre buharlaşmanın maliyetini hesaplarsınız. Bunu bile engelleseniz maliyetiniz ciddi anlamda düşer.
[QUOTE=Elegans]Onur abi cevapların icin teşekkür ederim :)
Bir kısmı anlatamadım sanırım suyun mıknatısa tepki vermeyecegini biliyorum sadece örnek verdiğim sistem isler mi diye sormustum. Neyse konuyu ve tartışmayı bölmeyeyim :) tekrar teşekkür ederim.
(telefondan girdigim icin imla hataları için ozur dilerim )[/QUOTE]
Rica ederim Anıl. Suyun manyetik alana cevap vermeyeceğiniz biliyorsun, farkındayım ama bu konuda bir de sebep belirtmeden su mıknatıs tarafından çekilirmiş gibi anlatsam bir de mıknatısın suyu çekmediğini 8 sayfa daha konuşurduk. Senin dediğine zaten cevabım su ferromanyetik olsa diye başlayan kısım. Açık yazdığımı düşünüyorum ama karışık bir şekle soktuysam seve seve uzun ve açık halini de anlatırım, sorun değil. (tabii istersen)
[/QUOTE]
Öncelikle bilimsel kanıtlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Şunuda eklemek isterim ki; akvaryumu sıcak bir ortamda olanlar veya sıcak havalarda ısıtıcıya az ihtiyaç duyulacağı için en büyük enerji gideri ısıtıcılar olmaktan çıkar. Filtreler ve aydınlatmalar öncelikli hedef haline gelir. Aydınlatmada çözüm belli; tasarruflu aydınlatma seçenekleri(led). Filtrede ise ,özellikle alttan sumplı sistemlerde, motor belli bir basınç farkına karşı çalışmak zorunda kaldığı için fazlaca enerji tüketeceğini düşünüyorum. Alttan sumplı sisteme sahip olan arkadaşlar tassarruf etmek isterlerse yandan veya arkadan sumplı sistemlere geçmeleri tavsiye olunur. Zira suyu yüksekliğe karşı pompalamadan, aynı yükseklikte çevirdiği için daha az enerji harcayan motorlarla aynı filtrasyonu sağlarlar. Saygılar...
Discus Üretimhanemiz
:) abi ben bu işi malawilerle çözdüm:D büyüsünler en kısa zaman satcam ama söz:D
:) abi ben bu işi malawilerle çözdüm:D büyüsünler en kısa zaman satcam ama söz:D
Discus Üretimhanemiz
10 numara olmuş Ersin abi tebrikler:) Toplam kapasiteye 3200lt demişsin ama bu hobiye kazandırdığın adamlarıda bu işe katarsak rahat 10.000 ltyi bulur herhalde doğrumudur ;)meciog 2012-01-18 00:56:12
10 numara olmuş Ersin abi tebrikler:) Toplam kapasiteye 3200lt demişsin ama bu hobiye kazandırdığın adamlarıda bu işe katarsak rahat 10.000 ltyi bulur herhalde doğrumudur ;)
Akv.konan dekorları yosun kaplama nasıl olur
Benim tankımda da malawi türleri var zararı olur mu acaba?
Benim tankımda da malawi türleri var zararı olur mu acaba?
ilk akvaryumum
Önceki haline bakınca baya içler acısıymış gibi geldi bana:) Şimdiki hali kısaca şöyle burdaki yavrulardan artık yavru alabilir hale geldim. snowlerın yarısını yaşatabildim. Yunuslardan 1 kaldı. 4 adet sp. var. acemilik içte. Ama baya tecrübe edindim. şimdi olsa hiç kaybım olmaz inş. Midye kırığı yerine beyaz silis kum aldım. Görünüm olarak çok daha hoş. Yapay bitki kalktı.Arka fon koyu mavi ile değişti. Ayrıca 2 adet tül kuyruk cüce albinom var. Damızlık altı sayılırlar. 20 adet sp yavrum var. yeni fotoları inş yakında paylaşırım.
Önceki haline bakınca baya içler acısıymış gibi geldi bana:) Şimdiki hali kısaca şöyle burdaki yavrulardan artık yavru alabilir hale geldim. snowlerın yarısını yaşatabildim. Yunuslardan 1 kaldı. 4 adet sp. var. acemilik içte. Ama baya tecrübe edindim. şimdi olsa hiç kaybım olmaz inş. Midye kırığı yerine beyaz silis kum aldım. Görünüm olarak çok daha hoş. Yapay bitki kalktı.Arka fon koyu mavi ile değişti. Ayrıca 2 adet tül kuyruk cüce albinom var. Damızlık altı sayılırlar. 20 adet sp yavrum var. yeni fotoları inş yakında paylaşırım.
Saygılar..
Eşya kolisi ve Akvaryum ?Ufak Üretimhane (Resimli)
Öncelikle tebrikler Alper bey:) Gayet güzel olmuş. Hava motorunuzu nerden ve kaça aldınız? Saygılar..
Öncelikle tebrikler Alper bey:) Gayet güzel olmuş. Hava motorunuzu nerden ve kaça aldınız? Saygılar..
Öğrenci işi dere (cama cam+plastikvarium)
Öncelikle tus da başarılar cem üstadım :) Tam plastik kaplardan akvaryum yapan olmuş mu diye dolaşırken bunu gördüm :). Şahane bir fikir. Komitelerden başımı kaldırıp evdekilerlede anlaşırsam bu tarz bir proje düşünüyorum bende. Bizim ev aile evi dolaysıyla ev ahalisinden tepki almamak için biraz daha estiğe önem veren bir sistem düşünüyorum :) Hayırlısı artık.
Saygılar...
Şişme havuzdan ucuz dev akvaryum(yeni resim 4.syf)
[QUOTE=flea]Isıtıcı çok ufak bi sump yapıp sadece suyu dışarda ısıtmayı düşünüyorum sizce nasıl olur ?[/QUOTE] Isıtıcı suyun içnde olduğundan ısıtıcının etrafındaki ısı su tarafından kolayca uzaklaştırılır. Hata biz kola şişelerinin içine su doldurup ateşe atarak su ısıtmıştık. Aynı mantık. Bu sorun şu konuda tarşılmıştı http://www.akvaryum.com/Forum/plastikvaryum_k229102.asp?PN=1
[QUOTE=flea]Isıtıcı çok ufak bi sump yapıp sadece suyu dışarda ısıtmayı düşünüyorum sizce nasıl olur ?[/QUOTE] Isıtıcı suyun içnde olduğundan ısıtıcının etrafındaki ısı su tarafından kolayca uzaklaştırılır. Hata biz kola şişelerinin içine su doldurup ateşe atarak su ısıtmıştık. Aynı mantık. Bu sorun şu konuda tarşılmıştı http://www.akvaryum.com/Forum/plastikvaryum_k229102.asp?PN=1
PlastikVaryum
Tekzende veya koçtaşta varmı acaba bundan internet mağzalarında bulamadım
Tekzende veya koçtaşta varmı acaba bundan internet mağzalarında bulamadım
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
