ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
OkanKELEŞ
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
80
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
21 Mart 2010 23:13
Son Ziyaret:
15 Aralık 2025 00:12
Toplam Mesaj:
198 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
okan keleş
Doğum Tarihi:
03 Haziran 1993
Yaş:
33
İl:
Istanbul
Meslek:
Mermerci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Discus Çok Eşlilik
Merhaba bugün 7 tane Discus bulunan akvaryumunda discusların köklere yumurta bıraktığını gördüm ama şöyle bir sorunum var. Yumurtaların başında 3 tane balık devamlı bekliyor ve gelenleri uzak tutuyorlar. Üçü birbirine saldırmıyor Ve yumurtalara zarar vermeden dibinde bekliyorlar. Ben bir şey anlamadım daha önce başına böyle bir şey gelen var mı ?
Merhaba bugün 7 tane Discus bulunan akvaryumunda discusların köklere yumurta bıraktığını gördüm ama şöyle bir sorunum var. Yumurtaların başında 3 tane balık devamlı bekliyor ve gelenleri uzak tutuyorlar. Üçü birbirine saldırmıyor Ve yumurtalara zarar vermeden dibinde bekliyorlar. Ben bir şey anlamadım daha önce başına böyle bir şey gelen var mı ?
Discus Akvaryumu
Bu arada balıklar akvaryum da her bölge de gezinmeye başladılar. Onun dışında bugün tetra bits ve dondurulmuş kan kurdu verdim ama yemi bir - iki tanesi ağzına alıp yemeden geri attı. Balıkları dana yüreğine alıştırma istemiyorum hafta da 2-3 kez vermek mantıklı geliyor ama devamlı böyle beslemek mantıklı gelmiyor. Biraz daha acıkmalarını bekleyip yem yedirmeyi deneyeceğim.
Bu arada balıklar akvaryum da her bölge de gezinmeye başladılar. Onun dışında bugün tetra bits ve dondurulmuş kan kurdu verdim ama yemi bir - iki tanesi ağzına alıp yemeden geri attı. Balıkları dana yüreğine alıştırma istemiyorum hafta da 2-3 kez vermek mantıklı geliyor ama devamlı böyle beslemek mantıklı gelmiyor. Biraz daha acıkmalarını bekleyip yem yedirmeyi deneyeceğim.
Discus Akvaryumu
[QUOTE=solaytekin]Merhaba öncelikle balıklar hayırlı olsun.
Discuslar yumuşak su severler ve kayalar suyu sertleştirir. Kayaları çıkarmanız gerekir. Mangrow larda çok olunca akvaryumda çok fazla yer kaplamışlar.
Tabandaki silis kum temizlikte büyük zorluk çıkaracak, discuslar akvaryumu çok kirletir.
Ancak 5 günde bir su değişimi yapabilirim demişsiniz, dip çekiminide 5 günde bir yaparsanız büyük ihtimal discuslar yanık kalacaktır.
Pigment sorunu olmaması için arka fonda genel kabul görmüş görüş beyaz veya açık tonlu renkler kullanmaktır. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Hocam kadar taşın ph yükselteceğini sanmıyorum. Ama yakın zamanda test kitlerini alacağım o zaman kontrol sağlarım.
Onun dışında bir balık besleyecek isem tasarımı olmayan bir akvaryum da balık beslemek bana ters geliyor. Forumlar artık herkesin kafasında dediğiniz bilgiler yer edinmiş. İşte arka fon siyah olmaz 2 günde bir hatta gün aşırı su değişimi tavsiye ediyorlar. Ama benim şahsi düşüncem biraz abartıldığı aslında bunu da bizzat kendim test ediyor olacağım. Konu ilerleyen günlerde güncel tutacağım bakalım nasıl bir süreç bizi bekliyor. Bizim ülke dışında Youtube de ingilizce olarak discus akvaryumları aratınca %90 hatta çoğu üretim ve çok kalabalık akvaryumlar dışında hemen hemen hepsinde kum var arka plan çoğunda siyah hepsinde sağlıklı balıklar.[:iyi:]
[QUOTE=solaytekin]Merhaba öncelikle balıklar hayırlı olsun.
Discuslar yumuşak su severler ve kayalar suyu sertleştirir. Kayaları çıkarmanız gerekir. Mangrow larda çok olunca akvaryumda çok fazla yer kaplamışlar.
Tabandaki silis kum temizlikte büyük zorluk çıkaracak, discuslar akvaryumu çok kirletir.
Ancak 5 günde bir su değişimi yapabilirim demişsiniz, dip çekiminide 5 günde bir yaparsanız büyük ihtimal discuslar yanık kalacaktır.
Pigment sorunu olmaması için arka fonda genel kabul görmüş görüş beyaz veya açık tonlu renkler kullanmaktır. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Hocam kadar taşın ph yükselteceğini sanmıyorum. Ama yakın zamanda test kitlerini alacağım o zaman kontrol sağlarım.
Onun dışında bir balık besleyecek isem tasarımı olmayan bir akvaryum da balık beslemek bana ters geliyor. Forumlar artık herkesin kafasında dediğiniz bilgiler yer edinmiş. İşte arka fon siyah olmaz 2 günde bir hatta gün aşırı su değişimi tavsiye ediyorlar. Ama benim şahsi düşüncem biraz abartıldığı aslında bunu da bizzat kendim test ediyor olacağım. Konu ilerleyen günlerde güncel tutacağım bakalım nasıl bir süreç bizi bekliyor. Bizim ülke dışında Youtube de ingilizce olarak discus akvaryumları aratınca %90 hatta çoğu üretim ve çok kalabalık akvaryumlar dışında hemen hemen hepsinde kum var arka plan çoğunda siyah hepsinde sağlıklı balıklar.[:iyi:]
Yoksa Siz Halâ Dip Mi Çekiyorsunuz?
[QUOTE=DoğanT]Ben bu durumu şans eseri keşfettim.Askerlik sırasında beta yavrularımı annemle babama emanet ettim.Sadece eksilen su ve yem vermişler.Su marulları tamamen yüzeyi kaplamış,Filtre tıkanmış,ciddi miktarda yosun olmuş,taban komple tortu kaplı ve betalar giant diye satılanlar kadar büyümüş.Daha sonra yine aynı prensiple kurduğum akvaryumda kendi kendine yeten bir akvaryum yaptım.İnka,lepistes ve vatoz çiftinin olduğu akvaryum 1 sene boyu,taşınana kadar çok az (ayda 1) yem takviyesi ile idare etti ve inanılmaz keyif aldım.Şimdi ise ramirezilerime benzer bir akvaryum kurdum ve balıklar 2 saatte alıştılar,ben de aldığımdan beri ilk defa balıklardan bu kadar keyif aldım.Şu an üremelerini bekliyorum.1hafta önce ani bir kararla,discuslarıma da aynısını yaptım.Cama cam da su değişimi sıklığı dışında herşeyi yapmama rağmen ki biryerlerde yanlış yaptığım kesin,balıklar geç büyüyor ve yarısını durduk yere kaybediyordum.Kendime kızıp disdus lara da aynı sistemi kurdum.Şimdilik gözlemliyorum ama iyi sonuçlar alacağıma eminim.Dip çekimi sadece görüntüsel rahatsızlık veriyor.O da tamamen dipte ani hareketler yapan vatozların ciddi anlamda tortuyu havalandırmasından dolayı.Ama bu durumda benim hoşuma gidiyor.Onur arkadaşın yazılarını da yeni gördüm,konunun tamamanı okudum,bu durumdan olumsuz etkilenen bir kişi dahi yok.Kendisine ben de teşekkür ederim en azından yaptığımı bilimsel olarak açıklamama yardımcı oldu.
[/QUOTE]
Aradan uzun süre geçmiş discus da nasıl bir tecrübe edindiniz ?
Konuya katkı babında bende bir şeyler eklemek isterim. Uzun süredir bu hobi ile uğraşıyorum. Tabi hep özenerek kurduğumuz akvaryumlar bakımlarını aksatmadan yapıyoruz. Ama yeri geliyor iş yeri geliyor başka sebepler ile akvaryuma sadece yem etıp geçiştirdiğimiz olmuştur. Bana da pek çok sefer oldu 1 ay belki 1.5 ay ne dip çekimi ne de su eklemediğim tanklar oldu. Tabi dış filtre ve ısıtıcı çalışır vaziyette sadece yem atmak ile geçti zaman.... Akvaryum camında kalın yosun tabakadan içersi gözükmüyor. Ama bir tek balık dahi ölmemiş. Hatta tam tersi bir bakıyorum ki eş tutmayan balıklar eş tutup yumurta yapmışlar. Bu bir defa olsa rastlantı denile bilir ama genel anlamda tecrübelerim bu yönde... Tabi şuan dip çekimi yapıyorum kendimi ikna edemedim. Ancak iki eşit canlı yükü ve malzemeye sahip akvaryum kurulur birine sadece eksilen su eklenip kendi halin bırakılır , diğerine komple bakımları yapılıp bir senelik periyodda incelenip kanıtlanırsa bırakırım dip çekimini [:)] var mı bu teste gönüllü [:)))]
[QUOTE=DoğanT]Ben bu durumu şans eseri keşfettim.Askerlik sırasında beta yavrularımı annemle babama emanet ettim.Sadece eksilen su ve yem vermişler.Su marulları tamamen yüzeyi kaplamış,Filtre tıkanmış,ciddi miktarda yosun olmuş,taban komple tortu kaplı ve betalar giant diye satılanlar kadar büyümüş.Daha sonra yine aynı prensiple kurduğum akvaryumda kendi kendine yeten bir akvaryum yaptım.İnka,lepistes ve vatoz çiftinin olduğu akvaryum 1 sene boyu,taşınana kadar çok az (ayda 1) yem takviyesi ile idare etti ve inanılmaz keyif aldım.Şimdi ise ramirezilerime benzer bir akvaryum kurdum ve balıklar 2 saatte alıştılar,ben de aldığımdan beri ilk defa balıklardan bu kadar keyif aldım.Şu an üremelerini bekliyorum.1hafta önce ani bir kararla,discuslarıma da aynısını yaptım.Cama cam da su değişimi sıklığı dışında herşeyi yapmama rağmen ki biryerlerde yanlış yaptığım kesin,balıklar geç büyüyor ve yarısını durduk yere kaybediyordum.Kendime kızıp disdus lara da aynı sistemi kurdum.Şimdilik gözlemliyorum ama iyi sonuçlar alacağıma eminim.Dip çekimi sadece görüntüsel rahatsızlık veriyor.O da tamamen dipte ani hareketler yapan vatozların ciddi anlamda tortuyu havalandırmasından dolayı.Ama bu durumda benim hoşuma gidiyor.Onur arkadaşın yazılarını da yeni gördüm,konunun tamamanı okudum,bu durumdan olumsuz etkilenen bir kişi dahi yok.Kendisine ben de teşekkür ederim en azından yaptığımı bilimsel olarak açıklamama yardımcı oldu.
[/QUOTE]
Aradan uzun süre geçmiş discus da nasıl bir tecrübe edindiniz ?
Konuya katkı babında bende bir şeyler eklemek isterim. Uzun süredir bu hobi ile uğraşıyorum. Tabi hep özenerek kurduğumuz akvaryumlar bakımlarını aksatmadan yapıyoruz. Ama yeri geliyor iş yeri geliyor başka sebepler ile akvaryuma sadece yem etıp geçiştirdiğimiz olmuştur. Bana da pek çok sefer oldu 1 ay belki 1.5 ay ne dip çekimi ne de su eklemediğim tanklar oldu. Tabi dış filtre ve ısıtıcı çalışır vaziyette sadece yem atmak ile geçti zaman.... Akvaryum camında kalın yosun tabakadan içersi gözükmüyor. Ama bir tek balık dahi ölmemiş. Hatta tam tersi bir bakıyorum ki eş tutmayan balıklar eş tutup yumurta yapmışlar. Bu bir defa olsa rastlantı denile bilir ama genel anlamda tecrübelerim bu yönde... Tabi şuan dip çekimi yapıyorum kendimi ikna edemedim. Ancak iki eşit canlı yükü ve malzemeye sahip akvaryum kurulur birine sadece eksilen su eklenip kendi halin bırakılır , diğerine komple bakımları yapılıp bir senelik periyodda incelenip kanıtlanırsa bırakırım dip çekimini [:)] var mı bu teste gönüllü [:)))]
Discus Akvaryumu
[QUOTE=ErenBugra]Heniz discus tecrübem yok ama 5 günde bir %40 değişim yeterli olmayacaktır diye düşünüyorum gün aşırı yapmanızda fayda var ve arka fon renginin koyu olması strese sokabilir. Tecrübeli arkadaşlar daha net bilgi verecektir. Balıklarınız güzel maşallah[:nazar:] Sağlıkla büyütün.[/QUOTE]
Hocam en fazla 5 günde bir zaman ayırma imkanım var. Arka fonda umarım sıkıntı yaratmaz gerçi şu anlık bir sıkıntı yok. Hatta konu da bahsettiğim akvaryumun bir köşesinde durma olayı da çok garip ama konuyu açtıktan sonra bitti gibi akvaryumda dolanmaya başladılar. :)
[EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-28 21:12:07[/EDIT]
[QUOTE=ErenBugra]Heniz discus tecrübem yok ama 5 günde bir %40 değişim yeterli olmayacaktır diye düşünüyorum gün aşırı yapmanızda fayda var ve arka fon renginin koyu olması strese sokabilir. Tecrübeli arkadaşlar daha net bilgi verecektir. Balıklarınız güzel maşallah[:nazar:] Sağlıkla büyütün.[/QUOTE]
Hocam en fazla 5 günde bir zaman ayırma imkanım var. Arka fonda umarım sıkıntı yaratmaz gerçi şu anlık bir sıkıntı yok. Hatta konu da bahsettiğim akvaryumun bir köşesinde durma olayı da çok garip ama konuyu açtıktan sonra bitti gibi akvaryumda dolanmaya başladılar. :)
[EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-28 21:12:07[/EDIT]
Discus Akvaryumu
[B]Ölçüler: 100*40*50 (200LİTRE)
Canlı Türleri: Cobalt , blue daiment , blue safir discus (6) ve 14 adet kırmızı burun
Bitki Türleri: Anubias eklemeyi düşünüyorum.
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun hw302 dış filtre , 100w ısıtıcı , 14.4 W Led + 18*4w florasan
Tasarım ve Dekorasyon: 4 parça mangrow kökü , kalın silis kum , bir miktar kaya , siyah arka fon [/B]
[B]Elimde olan melek balıklarını elden çıkarıp 6 adet 5cm boyunda discus yavrusu aldım. Balıkları akvaryuma ekleyeli tam olarak 24 saat olmadı henüz. Balıklar renk anlamında stres gözükmese de sanırım korkuyorlar. Akvaryumun genelde bir köşesinde yüzüyorlar. Gerçi ışıkları kapatınca akvaryumun tamamında gezmeye başladılar ama ışığı açınca bir korkma oluyor ve yine bir köşeye toplanıyorlar. Çözüm olarak ışıkları 24 saat açık bırakıp ışığa alışmalarını sağlamayı düşünüyorum. Onun dışında 7-8 saat önce dondurulmuş kan kurdu verdim ama yeme tepki vermediler. Yarın bir kez daha yemlemeyi deneyeceğim. Onun dışında daha önce hiç discus tecrübem olmadı balıkların formu vs. hakkında bilgim yok siz yorumlarsanız iyi olur. Haftalık %40 su değişimi yapmayı düşünüyordum ama bunu 5 günde bir %40 mı alsam bilmiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182047481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182047581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048301.jpg[/IMG][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-28 20:51:00[/EDIT]
[B]Ölçüler: 100*40*50 (200LİTRE)
Canlı Türleri: Cobalt , blue daiment , blue safir discus (6) ve 14 adet kırmızı burun
Bitki Türleri: Anubias eklemeyi düşünüyorum.
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: sunsun hw302 dış filtre , 100w ısıtıcı , 14.4 W Led + 18*4w florasan
Tasarım ve Dekorasyon: 4 parça mangrow kökü , kalın silis kum , bir miktar kaya , siyah arka fon [/B]
[B]Elimde olan melek balıklarını elden çıkarıp 6 adet 5cm boyunda discus yavrusu aldım. Balıkları akvaryuma ekleyeli tam olarak 24 saat olmadı henüz. Balıklar renk anlamında stres gözükmese de sanırım korkuyorlar. Akvaryumun genelde bir köşesinde yüzüyorlar. Gerçi ışıkları kapatınca akvaryumun tamamında gezmeye başladılar ama ışığı açınca bir korkma oluyor ve yine bir köşeye toplanıyorlar. Çözüm olarak ışıkları 24 saat açık bırakıp ışığa alışmalarını sağlamayı düşünüyorum. Onun dışında 7-8 saat önce dondurulmuş kan kurdu verdim ama yeme tepki vermediler. Yarın bir kez daha yemlemeyi deneyeceğim. Onun dışında daha önce hiç discus tecrübem olmadı balıkların formu vs. hakkında bilgim yok siz yorumlarsanız iyi olur. Haftalık %40 su değişimi yapmayı düşünüyordum ama bunu 5 günde bir %40 mı alsam bilmiyorum. [/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182047481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182047581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048121.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/280720182048301.jpg[/IMG][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-28 20:51:00[/EDIT]
Akvaryum Sis Bulutu Sorunu
[QUOTE=solaytekin]Foto yokmu?
Akvaryuma ilaç vs. atmadıysanız aktif karbonu çıkarın. Onun yerine substrat pro ekleyin.
Bakteri kültürü 3 hafta sonra oturur düzelir.[/QUOTE]
Önceki kurduğum bütün akvaryumlar da maksimum 1 hafta da su berrak olurdu. Akvaryuma berraklaştırıcı kullandıktan sonra karbon kullanımı yapıyorum. En son aktif karbon + zeolit karışımını kullandım. (her seferinde yeni bir karbon) Şuan hayla kullanıyorum suyu berraklıştırma konusunda yardımcı olduğunu düşünüyorum. Bir ay da bir bu karbonu yenilemek mantıksız bir davranış mı olur ? Bunun kutuda yazan ömrü 1 ay
Öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/220720182014451.jpg[/IMG]
Sonrası
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/220720182015571.jpg[/IMG]
[QUOTE=ekcinar]Bakteri kültürünün oturması , çoğalması için biraz daha sabırlı olun. Kristal berraklığı ben neredeyse 2 ay sonra yakalamıştım. Su iyice oturunca istediğiniz suya kavuşacağınıza eminim.[/QUOTE]
Kristal berraklığını beklemiyorum tabi ama 20 gün geçti bu sürede su hiç berraklaşmadı hatta biraz da sisli oldu desem yeridir. Neyse sonuç olarak JBL Clearol ve daha sonrasında dış filtreye eklediğim karbon ve zeolit karşımı sonucu suyu berraklaştı
[QUOTE=Kınayu]Selamlar akvaryumun genel resimlerini ekleye bilirmisiniz . Hem bilgi bakımından hemde daha iyi değerlendirme ve görmemiz bakımından bende merak ettim nerenin sisiymiş bu maşallah eklemediğiniz de kalmamış akvaryum filtresine deney setup na dönmüş [:((][/QUOTE]
Hocam o kadar abartmayın sadece JBL clearol kullandım ilaç olarak onda da iyi bir marka olmasına dikkat ettim. Onun dışında zaten yeni kurulan ve ilaç sonrası karbon kullanımı tavsiye ediliyor. Sonuç olarak berraklığı yakaladım balıkların sağlık durumu da gerçekten çok iyi durumda renkleri olsun bir dişi melek uğruna yapılan kavgalar olsun yeme geliş olsun çok iyi durumdalar [:)][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-23 13:22:53[/EDIT]
[QUOTE=solaytekin]Foto yokmu?
Akvaryuma ilaç vs. atmadıysanız aktif karbonu çıkarın. Onun yerine substrat pro ekleyin.
Bakteri kültürü 3 hafta sonra oturur düzelir.[/QUOTE]
Önceki kurduğum bütün akvaryumlar da maksimum 1 hafta da su berrak olurdu. Akvaryuma berraklaştırıcı kullandıktan sonra karbon kullanımı yapıyorum. En son aktif karbon + zeolit karışımını kullandım. (her seferinde yeni bir karbon) Şuan hayla kullanıyorum suyu berraklıştırma konusunda yardımcı olduğunu düşünüyorum. Bir ay da bir bu karbonu yenilemek mantıksız bir davranış mı olur ? Bunun kutuda yazan ömrü 1 ay
Öncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/220720182014451.jpg[/IMG]
Sonrası
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/220720182015571.jpg[/IMG]
[QUOTE=ekcinar]Bakteri kültürünün oturması , çoğalması için biraz daha sabırlı olun. Kristal berraklığı ben neredeyse 2 ay sonra yakalamıştım. Su iyice oturunca istediğiniz suya kavuşacağınıza eminim.[/QUOTE]
Kristal berraklığını beklemiyorum tabi ama 20 gün geçti bu sürede su hiç berraklaşmadı hatta biraz da sisli oldu desem yeridir. Neyse sonuç olarak JBL Clearol ve daha sonrasında dış filtreye eklediğim karbon ve zeolit karşımı sonucu suyu berraklaştı
[QUOTE=Kınayu]Selamlar akvaryumun genel resimlerini ekleye bilirmisiniz . Hem bilgi bakımından hemde daha iyi değerlendirme ve görmemiz bakımından bende merak ettim nerenin sisiymiş bu maşallah eklemediğiniz de kalmamış akvaryum filtresine deney setup na dönmüş [:((][/QUOTE]
Hocam o kadar abartmayın sadece JBL clearol kullandım ilaç olarak onda da iyi bir marka olmasına dikkat ettim. Onun dışında zaten yeni kurulan ve ilaç sonrası karbon kullanımı tavsiye ediliyor. Sonuç olarak berraklığı yakaladım balıkların sağlık durumu da gerçekten çok iyi durumda renkleri olsun bir dişi melek uğruna yapılan kavgalar olsun yeme geliş olsun çok iyi durumdalar [:)][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-23 13:22:53[/EDIT]
Akvaryum Sis Bulutu Sorunu
Beyler sorun devam ediyor. JBL clearol kullandım akvaryum da ama bana mısın demedi yine aynı. Bugün aktif karbon + zeolit karşımı ekledim dış filtreye bakalım onun faydası olacak mı pek sanmıyorum ama [:(]
Beyler sorun devam ediyor. JBL clearol kullandım akvaryum da ama bana mısın demedi yine aynı. Bugün aktif karbon + zeolit karşımı ekledim dış filtreye bakalım onun faydası olacak mı pek sanmıyorum ama [:(]
Akvaryum Sis Bulutu Sorunu
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200 L
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Melek ve kırmızı burun
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): Sıcaklık 26 derece
Filitrasyon: Sunsun HW302
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhaba beyler akvaryumu kuralı yaklaşık 15-20 gün oldu ama su daki bulanıklık bir türlü gitmedi. Yaklaşık 3-4 gündür de dış filtreye aktif karbon akledim ama bir sonuç alamadım. Yaklaşık 2 senedir duran akvaryumu hem tasarım hemde komple bir temizlik için sıfırdan kurulum yaptım. 1 hafta sonra balıkları ekledim. Eski akvaryum suyundan da bir miktar eklemede bulundum ki bakteri kültürü oluşmasına yardımcı olsun. Yani anlayacağınız bütün malzemeler daha önce kullanılan malzemeler salınım yapma ihtimali pek yok. Kısacası ne yaptıysam olmadı bana bir akıl verin [:geek:] Bu arada balıkların sağlık durumu çok iyi durumda hem yeme gelmeleri hemde renkleri çok iyi [EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-19 01:35:26[/EDIT]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: yok
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200 L
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Melek ve kırmızı burun
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): Sıcaklık 26 derece
Filitrasyon: Sunsun HW302
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları:
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.):
Merhaba beyler akvaryumu kuralı yaklaşık 15-20 gün oldu ama su daki bulanıklık bir türlü gitmedi. Yaklaşık 3-4 gündür de dış filtreye aktif karbon akledim ama bir sonuç alamadım. Yaklaşık 2 senedir duran akvaryumu hem tasarım hemde komple bir temizlik için sıfırdan kurulum yaptım. 1 hafta sonra balıkları ekledim. Eski akvaryum suyundan da bir miktar eklemede bulundum ki bakteri kültürü oluşmasına yardımcı olsun. Yani anlayacağınız bütün malzemeler daha önce kullanılan malzemeler salınım yapma ihtimali pek yok. Kısacası ne yaptıysam olmadı bana bir akıl verin [:geek:] Bu arada balıkların sağlık durumu çok iyi durumda hem yeme gelmeleri hemde renkleri çok iyi [EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-19 01:35:26[/EDIT]
Dış Filtre Emiş Borusu Süzgeç Fikri
Arkadaşlar elimde sunsun hw302 modeli dış filtre var. Akvaryumun dibin deki pislikler dış filtre emiş borusunun dibine de gitse eğer biraz büyükse emiş hortumu ucunda olan süzgeç çekmiyordu. Filtrenin derbisini kontrol ettiğim de ise saatte 420 litre suyu çevirdiğini gördüm. 200 litrelik akvaryum için yeterli. Sonra emiş hortumun elimle kontrol ettiğimde aslında gayet iyi çektiğini gördüm. Ama fotoğraf attığım süzgeç gibi çok fazla (benim süzgeç hem alttan hem yanlardan bolca delik var) delik olunca emiş gücü azalıyor haliyle biraz büyük parçayı çekmekte zorlanıyordu. Şimdi yanlarda ki deliklerin tamamını kapattım. Sadece en alttan suyu çekiyor. Debi de her hangi bir düşme yok. Ama artık önüne gelen pislikleri hemen çekiyor. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/140720180831401.jpg[/IMG][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-14 08:31:43[/EDIT]
Arkadaşlar elimde sunsun hw302 modeli dış filtre var. Akvaryumun dibin deki pislikler dış filtre emiş borusunun dibine de gitse eğer biraz büyükse emiş hortumu ucunda olan süzgeç çekmiyordu. Filtrenin derbisini kontrol ettiğim de ise saatte 420 litre suyu çevirdiğini gördüm. 200 litrelik akvaryum için yeterli. Sonra emiş hortumun elimle kontrol ettiğimde aslında gayet iyi çektiğini gördüm. Ama fotoğraf attığım süzgeç gibi çok fazla (benim süzgeç hem alttan hem yanlardan bolca delik var) delik olunca emiş gücü azalıyor haliyle biraz büyük parçayı çekmekte zorlanıyordu. Şimdi yanlarda ki deliklerin tamamını kapattım. Sadece en alttan suyu çekiyor. Debi de her hangi bir düşme yok. Ama artık önüne gelen pislikleri hemen çekiyor. [:iyi:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/90516/140720180831401.jpg[/IMG][EDIT]OkanKELEŞ,2018-07-14 08:31:43[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
