ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sinan61
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Temmuz 2009 20:41
Son Ziyaret:
19 Mayıs 2013 19:12
Toplam Mesaj:
16 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
aykut sinan
Doğum Tarihi:
06 Ekim 1973
Yaş:
52
İl:
Istanbul
Meslek:
sağlık
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Sinan
150x50x60 450 lt. bitkili
150x50x60 450 lt. bitkili
SON 10 MESAJI
Potasyum içeren ilaçlar
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
[/QUOTE]
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
[QUOTE=Kartal77] [QUOTE=sinan61]Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
Sinan bey K2SO4 'ü bitkili akvaryumlarda kullanıyoruz.SO4 ün balıklara bir etkisi yok diyebilirim( en azından 1gr/ 50lt su , ki buda yaklaşık 20ppm potasyum ekliyor suya)
Potasyum hidroksit ise olmaz bence çünki amaç potasyum eklemekse eğer yanında aynı mol sayısında -OH iyonlarıda ekleriz ,buda 6,5 ph olmasını istediğimiz suyu bazik yönde değiştirir.ph yükselir.
[/QUOTE] Haklısınız Yılmaz bey. ppm düzeyinde iyi bakılan bir tankta sorun olmaz.
Ama tercih önemli tabi. Potasyum sülfat Patasyum hidroksite karşın canlılar açısından daha tehlikeli bir uygulama sanırım. Hele de su değişimleri sık sık ve ölçüm yapılmıyor ise Ph'ın düştüğünü balık ölümleri ile anlayabiliriz. KOH biraz fazla verilse bile CO2 verilen bir tankta canlıları öldürecek düzeye ulaşması Potasyum sülfata oranla daha zor. En azından kendi akvaryumumda bu yüzden KOH'i tercih ederim.
Potasyum içeren ilaçlar
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Yılmaz bey Potasyum hidroksit olabilir ama Potasyum sülfat olmaz sanırım.
Sülfat suda H2SO4 'e döner ve bilindiği üzere H2SO4 sülfirik asittir. Ama ppm düzeyinde kullanıldığında akvaryumda etkisi ne olur onu da denemek lazım.
Size bir konuda katılıyorum Yılmaz bey. Bahsedilen ilaçları sağlık karnesine yazdırıp alınsa bile daha pahallıya geliyor 
500 Lt /Bitkili günlüğüm
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Yılmaz bey uzun süredir takip ediyorum akvaryumunuzu. Seyri çok güzel. Tebrik ederim.
Şu Cabombaları oldum olası sevemedim ama sizin akvaryumunuzda çok hoş durmuş.
Bitkili akvaryuma başlangıç
Abdullah bey hayırlı olsun. Başlangıçlar her zaman güzeldir.
Bahsedilen bitki ne su ne de kara bitkisi. Paludaryum bitkisi o. Yarıya kadar su dolu bir saksıda yavaş yavaş gelişiyor. Akvaryumda önce rengi açılıyor sonrası malum.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
[QUOTE=_tekila_]
[QUOTE=Kartal77]Sinan bey bitki kayıplarınız için üzüldüm.Açıkcası biz bu hobide bazı şeyleri acele ile karar verip uyguluyoruz.Ben de dahil birçok kimse okuduğumuz yeni birşeyden heyecan duyup uygulama yolları arıyoruz.
Ama yapmadığımız birşey var o da okumak.Lütfen yerli forumları takip edin,bir tane ledli bitkili akvaryum varmı?Varsa kaç aydır forumda sergilenmekte? Tartışılmakta? Ben şahsen göremedim.Varsa bilen ,okuyan lütfen link versin inceleyelim!
Yabancı forumlarda var birkaç örnek,birkaçbin dolarlık markalı armatürler ile ve belli başlı marka ledler ile.
Kapağın tamamını kaç tane led ile doldurduğunuzun hiç bir önemi yok!
Kullandığınız ledlerin kaç watt olduğunun hiç bir önemi yok
Kullandığınız ledlerin lümen değerlerinin de pek bir önemi yok,önemli olan verdiği ışığın PAR değerleridir.
Bu konuyu takip edenler için kendi LED denememi vereceğim, tamamen deneysel bir çalışma olacak benim ve forum için.
http://www.akvaryum.com/forum/led_nano_lowtech_k364522.asp?PN=1
Saygılarımla.
[/QUOTE]
Yılmaz bey size hak vermemek elde değil. Evet ilk heyecanla hemen uygulamaya koyuluyoruz ve ciddi maddi ve manevi kayba uğruyoruz.
Ama okumadığım kısmında size katılmıyorum. Tabiki okudum ve elimden geldiği kadar araştırdım. 3-4 ay öncesine kadar olan bu başlık altındaki yazışmaları kaldırırsak ve yazılanları okursak LED aydınlatma hakkında olumsuz bir kanı edinmiyorsunuz.
Sizin denemenizi yakından takip edeceğim. Başarılı olmanızı temenni ederim.
Saygılarımla.
[QUOTE=_tekila_]
Sinan Bey yaşadığınız kötü tecrübe için üzüldüm doğrusu. Keşke forumu en azından bu konuyu biraz daha dikkatli okuyup yorumlasaydınız. Bu büyüklükte bir bitkili akvaryumu şuan piyasada satılmakta olan ledlerle aydınlatmak çok zor hatta neredeyse imkansız(Bitki için söylüyorum). 30'ar metrelik şerit ledler yerine tanesini 12$'dan aldığınız ledlerden 100-200 adet civarı alsaydınız belki daha iyi bir sonuç elde edebilirdiniz ama bu ledlerin tanesinin 1 watt olduğunu hesaba katarsak toplamda harcayacağınız enerji 150-200 watt civarı olacaktı yani faturadaki kazancınız yine çok büyük bir miktar olmayacaktı.
Son dönemdeki genel bakış açısı ledlerin yüzyılın icadı olduğu ve neredeyse yok denecek kadar enerji harcadığı. Malesef durum abartıldığı kadar değil. Ledlerin aydınlatma araçları içerisinde en verimlisi olduğu bir gerçek (neredeyse 100'de 100'e yakın verimleri var) ama uygulamada diğer ürünlerle arasında öyle dağlar kadar bir fark yok malesef.
Konuyu şöyle özetlersem daha anlaşılır olacak sanırım.
Floresan lambalarda verim %70-80 (lamba kalitesine göre değişken) arasıdır yani lamba çektiği enerjinin en fazla %80'lik bir kısmını ışığa çevirebilir. Bu oran metal halidelerde daha da düşük, Ledlerde ise %90'ın üzerinde ledin kalitesi ve cinsine göre daha da yukarı çıkabilir bu rakam.
Yani demek istediğim 30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği. Arada gerçekten abartıldığı kadar fark yok değil mi 
Yaptığım araştırmalardan vardığım sonuç bu.
[/QUOTE]
Murat bey verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.
Tecrube insanların yaptığı hatalarının birikimiymiş. Artık aydınlatma konusunda gayet tecrubeli sayılırım. Sizin verdiğiniz bilgilere dayanarak floresan+LED karışımı bir aydınlatma daha uygun oluyor. Şu ana aydınlatmamı LED+Floresan şeklinde düzenledim.
Sizin söylediğiniz "30 watt'lık bir floresan lambadan alacağımız ışık miktarına eş led aydınlatma yapmak için en az 20 wattlık led kullanmamız gerektiği" temel alırsak akvaryum kapak alanınından 4 kaz fazla yere ihtiyaç var. Çünkü ben tamamını LED yaptığımda 60 Wat elektrik çekirdu. Sizin verdiğiniz hesaba göre yaklaşık 250 watta LED leri çıkarırsam ancak ihtiyacımı karşılar. Buda yer açısından mümkün değil.
Sanırım en iyisi Floresan aydınlatma. LED'e bir süre daha vakit var. Akvaryum açısından maliyet/fayda oranı pek iyi değil.
Bitki aydınlatmasında son teknoloji SMD t
Merhaba arkadaşlar.
Merhaba arkadaşlar.
150*50*60 h ölçülerinde hightech bitkili bir akvaryumum var.
Evet bende bu başlığı okuduktan sonra yaklaşık 3-4 ay kadar önce Metal halide lambalarımı söküp LED aydınlatmaya geçmek istedim. Çünkü 440 watt lık metal halide lambaların elektrik faturasına etkisi büyük olduğundan böyle bir karar aldım. Yaptığım hesaplamalar sonucu LED ampuller kendi parasını elektrik tasarrufu ile çıkarmış olacak ve artık elektrik masrafı diye bir derdim kalmayacaktı.
PERPA alışveriş merkezine gidip bahsi geçen SMD ledlerden kırmızı (30 metre), mavi(30 metre), beyaz (60 metre), ayrıca kart üzerine döşeli beyaz ve mercekli (50 cm.lik 10 adet. oldukça pahallı tanesi 12$) ve güç ünitesini satın aldım. 600 TL civarında bir paraya mal oldu.
İlk gün süper bir görünüm elde ettim. Metal halide den sonra müthiş geldi. Renk geri verim oranı süper. görüntü harika.
İlk gün balıklarımın tamamının suyun üstüne çıktığını gördüm. Herhalde ışık değişiminden fotosentez yetersiz geliyor diye düşündüm. Uzun bir aradan sonra akvaryumuma kademeli O2 vermeye başladım.
1nci hafta farkettimki günde 1-2 cm. uzayan rotola macrandra türü bitkilerimin boylarında uzama "sıfır" . Hiç uzamamışlar. Tabanı komple kaplayan glossolarım alttan çürümeye ve boya gidip kopmaya başladılar.
2nci hafta sonunda akvaryum bitki populasyonumun %90'ı eridi.
Baktım olacak gibi değil alel acele 3-4 floresan satın alıp hemen ledlere aldırmadan kapağa monte ettim. 1 hafta sonra bitkilerdeki gerileme sona erdi. Tabi alel acele yapılan floresanla bile yetersiz. En azında gerileme dönemi sona erdi. Yeniden tüm LEdler kapaktan çıkarıldı ve tamamen floresan aydınlatmaya geçtim.
Benim akvaryumun üstü tamamen kapalı bir kapaktan ibaret. Ve bu kapak tamamen LED ile dolu olmasına rağmen (hatta 1 floresan bile koyulacak yer yok) neden bitkilerim öldü. Ve ben bitkilerimin ölmesi için 600 TL para harcamış oldum.
Eğer LED'li aydınlatmada başarılı olunacaksa benim akvaryumumda kesinlikle olurdu. LED konulacak yeri kalmamış bir kapağa rağmen bitkiler halen ölüyorsa LEDli aydınlatma tamamen gerçek dışıdır diye rahatlıkla söylerim.
Lütfen deneyip başarı elde etmediğiniz bir uygulamayı güzelmiş gibi yayınlamayın. Bu işten benim gibi zarar gören başka arkadaşımız yoktur umarım.
LED sadece görsellik katsın diye yer yer kullanılabilir. Bunun dışında tamamen LED aydınlatma kullanmamanızı tavsiye ederim.
Saygılarımla.
Nano-Cuba
Emre bey sizin harika cuba larınıza imrenerek bakıyorum
Glossoları atıp cubaya geçersem sebebi sizsiniz :) Tabi cuba satan yer bulabilirsem.
1200 Lt. Bitkili Akvaryum Yeni Res. Syf. 51
Murat bey tebrik ederim.
Murat bey tebrik ederim.
Bu boyutlardaki bir tankı böylesine güzel bir hale getirmek ve bunu korumak herkesin harcı değil.
Zamanla çok daha iyi olacağına eminim.
Zemin bitkisi + arka tarafa kontrast bitki(kırmızı) olursa seyrine doyum olmaz bence.
Ellerinize sağlık.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Tolga bey son durum ne oldu. Değişiklik yaptınız mı.
Bitkili Akvaryum Kuru "YORUM"(Syf.5 e yorum ltf)
Merhabalar Tolga bey.sinan61 2009-10-19 09:56:37
Merhabalar Tolga bey.
Bahsettiğiniz gibi olursa iyi bir görüntü oluşacak sanırım. Merakla bekliyorum.
Lakin bu işi yapmak bayağı bir vaktinizi alır. Şimdiden kolay gelsin.
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Koksal Gurkan,
GhostKoi,
Tolga8995,
omerkaya40,
DABARAKATO,
Hoppala,
0rnn,
MiSoSiKiaN,
Ertug22,
pusathan01,
altuntasseref,
nniiaa,
yeekim,
Kuduoglu,
Sungurr,
EmiirKaan,
osmandbnl,
Tata,
Ozzgurr,
sina cen,
Kınayu,
burakinal,
Conix,
speed944,
DY1903,
Pandkoal,
Alibicimcilci,
Ozzgur,
Samoo,
egedin,
m170,
√olkaπ,
NightWist,
SEYTAL33,
enginhayta,
cancoma,
oguzozt,
ternapi,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
