ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
domokun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
19 Temmuz 2009 03:40
Son Ziyaret:
12 Ağustos 2011 03:01
Toplam Mesaj:
111 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taygun Oğuz
Doğum Tarihi:
18 Mayıs 1977
Yaş:
49
İl:
Eskisehir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
ÖLEN BALIKLARINIZ...
[QUOTE=revolution79]
Murat Bey yazmanız iyi oldu hatalı bir ifade kullandım sanırım aman diyeyim ben ölen balıkları kastettim :)
Saygılar.
[QUOTE=revolution79]
Taygun bey haklısın işte bende ondan bahsediyorum... Forumda karar verilmiş olan klozete atmakta çok güzel bir yöntem değil bence... Sonuçta o da bir canlı... Ben vatozumu atmamamış oldukça büyüdükten sonra, akvaryumcuya satmıştım... Sonra da onu bir görüntüsü güzel ve büyük diye restaurantın biri almıştı... Yani kısacası ben hiç bir balığın ölmesi taraftarı değilim... Sinir olduğum balığı direk ayırırım... Sonra da akvaryumucuya götürüp değişik bir tür alırım...
Muhammed bey kafasına vurmayın bence, zaten 3 saniyelik bir hafızaya sahipler... Hepten gitmesin... :)Saygılar...
[/QUOTE]Murat Bey yazmanız iyi oldu hatalı bir ifade kullandım sanırım aman diyeyim ben ölen balıkları kastettim :)
Saygılar.
Nerite (Zebra) salyangozlarım su üstüne çıkıyor
Tebrik ederim sizi bırakın 1 hafta okumayı, 1 satır bile okumadan bu hobiye heves edip sonra canlıları, malzemeleri suçlayan insanlar var, -ki akvaryum hobisinin bence en güzel tarafı hobiciyi sürekli okumaya ve araştırmaya sürüklemesi. Keşke sizin gibi ilk başta gereken önemi verse yeni başlayanlar da.
Yine yazdıklarınıza istinaden, 60x30x40 = 72000 / 1000 = 72 litre akvaryumunuzun kapasitesi. Evet siz yaklaşık 100 litre yazmışsınız ama aradaki 28 litreyi (söz meclisten dışarı) oldukça büyük zannederek Amazon'u sığdırmaya çalışan arkadaşlar da gördüğümüz için forumda bunu yazmak zorunda hissettim :).
Mesajımdaki bir noktanın da üzerinden geçmeden edemeyeceğim, tuz kullanımında bitklilerinizin zarar görmemesi için mutlaka uygun dozaj kullanımına ve bitkilerinizin zarar görmemesi için neler yapılabileceği konusuna bakmanızı tavsiye ederim.
Saygılar.
Tebrik ederim sizi bırakın 1 hafta okumayı, 1 satır bile okumadan bu hobiye heves edip sonra canlıları, malzemeleri suçlayan insanlar var, -ki akvaryum hobisinin bence en güzel tarafı hobiciyi sürekli okumaya ve araştırmaya sürüklemesi. Keşke sizin gibi ilk başta gereken önemi verse yeni başlayanlar da.
Yine yazdıklarınıza istinaden, 60x30x40 = 72000 / 1000 = 72 litre akvaryumunuzun kapasitesi. Evet siz yaklaşık 100 litre yazmışsınız ama aradaki 28 litreyi (söz meclisten dışarı) oldukça büyük zannederek Amazon'u sığdırmaya çalışan arkadaşlar da gördüğümüz için forumda bunu yazmak zorunda hissettim :).
Mesajımdaki bir noktanın da üzerinden geçmeden edemeyeceğim, tuz kullanımında bitklilerinizin zarar görmemesi için mutlaka uygun dozaj kullanımına ve bitkilerinizin zarar görmemesi için neler yapılabileceği konusuna bakmanızı tavsiye ederim.
Saygılar.
Göle olta atıp japon balığı çekmek ...
[QUOTE=TROPAMCA]
Nazım Bey selamlar,
Japon balıkları sazan olduğu için ve bırakıldıkları göldeki balıklarda sazan olursa ortaya kırma bir tür çıkacak, bu şu soruna sebep olabilir, geçimini balıktan sağlayan insanlar tüketilemeyecek balık türlerini avlarlar ve işlerinden olurlar. Diğer taraftan o göle ait balık türünü yoketmiş olursunuz, bu davranışı her göle uygularsanız "Türkiye Balıkları" isimli bir kitap yazamaz kimse, yine bu davranışı bakamama sebebiyle ya da herhangi bir sebeple yaparsanız kuş, sürüngen, eklembacaklı şeklinde yaparsanız "Türkiye canlıları" kitabını yazamazsınız.
Bir de http://tr.wikipedia.org/wiki/Endemik_%28botanik%29 konusundaki tek cümleyi diğer canlılara uygularsanız kısaca ne demek istediğimi anlatmış olurum sanırım.
Ayrıca kanunen bu durum yasaktır ve cezası vardır, kanunu ve cezayı önemsemeden yine de doğaya bırakırım ben diyeninde olmayan vicdanını tebrik ederim.
Şu konuyu da okursanız bunun ne kadar tehlikeli ve kötü bir durum olacağını görebilirsiniz:
http://www.akvaryum.com/Forum/gole_balik_salmak_k277087.asp
[QUOTE=tamerce]...Merak ettiğim diğer bir konu ise tanganika ve malawi gölü civarında yaşayanlar acaba bizim o gözümüz gibi baktığımız yunusları, frontozaları, tropheuslar vs. tutup yiyorlarmıdır...[/QUOTE]
Bununla ilgili bir konu vardı hatta Asya'dan bir fotoğrafta yanılmıyorsam içerisinde Gurami ya da Betta olan bir pilavdan bahsedilmişti. Yiyecek kaynağı kısıtlı ya da tek olduğunda her şey yenebilir :)
Bknz: http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Bizarre_Foods
Saygılar, sevgiler.
domokun 2010-11-26 14:14:31
[QUOTE=TROPAMCA]
Selami Bey japon balığı bildiğim kadarıyla zararsız balık,göle
salınmakla doğaya ne gibi zarar verir tam anlayamadım.Biraz açarsanız
bizde bu konu hakkında bilgi sahibi olmuş oluruz.
Bence bu tür balıkların salınmasıyla çeşitlilik artmış olur.
[/QUOTE]Nazım Bey selamlar,
Japon balıkları sazan olduğu için ve bırakıldıkları göldeki balıklarda sazan olursa ortaya kırma bir tür çıkacak, bu şu soruna sebep olabilir, geçimini balıktan sağlayan insanlar tüketilemeyecek balık türlerini avlarlar ve işlerinden olurlar. Diğer taraftan o göle ait balık türünü yoketmiş olursunuz, bu davranışı her göle uygularsanız "Türkiye Balıkları" isimli bir kitap yazamaz kimse, yine bu davranışı bakamama sebebiyle ya da herhangi bir sebeple yaparsanız kuş, sürüngen, eklembacaklı şeklinde yaparsanız "Türkiye canlıları" kitabını yazamazsınız.
Bir de http://tr.wikipedia.org/wiki/Endemik_%28botanik%29 konusundaki tek cümleyi diğer canlılara uygularsanız kısaca ne demek istediğimi anlatmış olurum sanırım.
Ayrıca kanunen bu durum yasaktır ve cezası vardır, kanunu ve cezayı önemsemeden yine de doğaya bırakırım ben diyeninde olmayan vicdanını tebrik ederim.
Şu konuyu da okursanız bunun ne kadar tehlikeli ve kötü bir durum olacağını görebilirsiniz:
http://www.akvaryum.com/Forum/gole_balik_salmak_k277087.asp
[QUOTE=tamerce]...Merak ettiğim diğer bir konu ise tanganika ve malawi gölü civarında yaşayanlar acaba bizim o gözümüz gibi baktığımız yunusları, frontozaları, tropheuslar vs. tutup yiyorlarmıdır...[/QUOTE]
Bununla ilgili bir konu vardı hatta Asya'dan bir fotoğrafta yanılmıyorsam içerisinde Gurami ya da Betta olan bir pilavdan bahsedilmişti. Yiyecek kaynağı kısıtlı ya da tek olduğunda her şey yenebilir :)
Bknz: http://www.travelchannel.com/TV_Shows/Bizarre_Foods
Saygılar, sevgiler.
ÖLEN BALIKLARINIZ...
[QUOTE=revolution79]Tüm akvaristlere genel bir soru; Arkadaşlar biliyorsunuz ki akvaryumda zaman zaman bazen balıklarımızda ölüm yaşanmakta, bazense öldüren balıklar yaşamakta...
2 - Öldüren balıklarınızdan ya da sinir olduğunuz bir balık oldu mu? Olduysa da ne yaptınız? Kaldırıp attınız mı? Yoksa götürüp verdiniz mi...
1- Benzer bir soru sorulmuştu forumda, en sağlıksının yanlış hatırlamıyorsam boyutu uygunsa klozet olduğuna karar verilmişti.
2- İmkanınız varsa başka akvaryuma ayırabilirsiniz ya da sizin sevmediğiniz veya istemediğiniz bir türün meraklısına hediye edebilirsiniz.
Akvaryumunuzdaki her canlının doğal davranışını görevi olarak düşünmeyiniz, SAE, Amano karidesi ya da konumuzdaki gibi vatozun yosunları tüketmemesi ölmesini gerektirmez (siz öyle yaptınız demiyorum genel konuşuyorum) ya da şöyle diyeyim sürekli yem ihtiyacını karşıladığınız canlı yosun tüketmiyorsa yapılabilecek (en azından benim tecrübeme göre) pek bir şey yok. 1 ya da 2 gün aç bırakmayı deneyebilirim ama bu da diğer canlılar için sorun olabilir. Yani yine en sağlıklısı meraklısına hediye etmek olabilir :).
Saygılar.
[QUOTE=revolution79]Tüm akvaristlere genel bir soru; Arkadaşlar biliyorsunuz ki akvaryumda zaman zaman bazen balıklarımızda ölüm yaşanmakta, bazense öldüren balıklar yaşamakta...
1 - Ölen balıklarınız bugüne kadar ne yaptınız, kaldırıp çöpemi attmayı yeğlediniz, yoksa başka yaptığınız birşey oldu mu?
2 - Öldüren balıklarınızdan ya da sinir olduğunuz bir balık oldu mu? Olduysa da ne yaptınız? Kaldırıp attınız mı? Yoksa götürüp verdiniz mi...
Ben bir seferinde vatoz işini yapmıyor diye çok sinir olmuştum... Bu yüzden çıkarıp atıcaktım, kıyamadım... Üzüldüm açıkcası...
Peki ya sizler?
Saygılar...
[/QUOTE]1- Benzer bir soru sorulmuştu forumda, en sağlıksının yanlış hatırlamıyorsam boyutu uygunsa klozet olduğuna karar verilmişti.
2- İmkanınız varsa başka akvaryuma ayırabilirsiniz ya da sizin sevmediğiniz veya istemediğiniz bir türün meraklısına hediye edebilirsiniz.
Akvaryumunuzdaki her canlının doğal davranışını görevi olarak düşünmeyiniz, SAE, Amano karidesi ya da konumuzdaki gibi vatozun yosunları tüketmemesi ölmesini gerektirmez (siz öyle yaptınız demiyorum genel konuşuyorum) ya da şöyle diyeyim sürekli yem ihtiyacını karşıladığınız canlı yosun tüketmiyorsa yapılabilecek (en azından benim tecrübeme göre) pek bir şey yok. 1 ya da 2 gün aç bırakmayı deneyebilirim ama bu da diğer canlılar için sorun olabilir. Yani yine en sağlıklısı meraklısına hediye etmek olabilir :).
Saygılar.
Vahşi Discus & Biyotop Oluşturma
[QUOTE=unotim123]Peki vazgeçmezsek değişen bir şey oluyor mu?Ya da gerçekten oluyor,ben göremiyorum.[/QUOTE]
Onur Bey selamlar, konunun devamı okumadan hemen cevap yazdım çünkü sizin böyle düşünmeniz beni üzdü. Örneğin ben sizden çok ama çok şeyler öğrendim, yani dolaylı ya da direk olarak değiştirdiğiniz çok şey var. Lütfen bu şekilde düşünmeyin.
[QUOTE=unotim123]Peki vazgeçmezsek değişen bir şey oluyor mu?Ya da gerçekten oluyor,ben göremiyorum.[/QUOTE]
Onur Bey selamlar, konunun devamı okumadan hemen cevap yazdım çünkü sizin böyle düşünmeniz beni üzdü. Örneğin ben sizden çok ama çok şeyler öğrendim, yani dolaylı ya da direk olarak değiştirdiğiniz çok şey var. Lütfen bu şekilde düşünmeyin.
Nerite (Zebra) salyangozlarım su üstüne çıkıyor
Merve Hanım selamlar,
yazış tarzımı yanlış anlamamanız için açıklamayı başta yapmayı uygun gördüm, düşünce akışı şeklinde yazıyorum.
Yeni akvaryum kurulumu ile ilgili forumda arama yaparsanız ne kadar sürede suyun oturduğu, suyun düzenlenmesi için neler yapılması gerektiği ve ne zaman balık eklenmesi hakkında geniş bilgi mevcut forumun girişinde de hesaplamalar bölümünde akvaryum boyutuna göre eklenebilecek ortalama balık sayısını bulabilirsiniz. Bunları akvaryum 1 haftalık dediğiniz için yazdım.
Canlıların sürekli su yüzeyine yönelmesi ilk olarak benim aklıma sudan yeteri kadar oksijen alamadıklarını getiriyor ve ilk düşüneceğim konu hava pompasını arada çalıştırmanız sürekli çalıştırmayı denediniz mi? Sürekli çalıştırma durumunda da aynı sorun devam ediyorsa hava pompasının kapasitesi akvaryumunuza uygun mu? Kullandığınız hava taşı da bir sonraki sorun olabilir. Akvaryumunuzda salınıma sebep olabilecek malzemeler var mı? Kalitesiz üretilmiş plastik bitkiler, oyuncaklar, çeşitli süsler. Bunun dışında akvaryumunuzda bitki var mı varsa yoğun şekilde mi ve bunlar için herhangi bir karbondioksit kaynağı kullanıyor musunuz? Veya 1/3 oranında 1-2 gün ağzı açık bir kapta dinlenmiş akvaryum suyu ile aynı sıcaklıktaki su ile su değişimi denediniz mi?
Dış filtre devamlı çalışıyor peki akvaryumunuza uygun kapasitede mi? Kapasitesi uygun ise filtrenin çıkışı nasıl konumlandırıldı? Suyun havalandırılmasına yardımcı olacak şekilde mi?
Ölen canlıları sudan çıkarttınız mı? Tuz kullandınız mı (kullanım miktarı, türü ve hangi canlılara uygun olduğu ile ilgili forumda bilgi mevcut)?
Aklıma gelenler bunlar, konu hakkında uzman üyelerimiz zaten doğrusunu yazacaklardır ama inanın forumda hemen her konu hakkında detaylı bilgi mevcut, yaşadığınız sorunlar ya da benzerleri ile ilgili daha önce açılmış konu başlıkları mevcut.
Saygılar.
Not: Akvaryumunuz (ölçü), içerisindeki canlılar, ekipmanlarınız ve içerisinde kullandığınız malzemeleri sorunla karşılaştığınızda ekleyebilirseniz problemin teşhisi daha kolay olacaktır.
domokun 2010-11-26 12:32:17
Merve Hanım selamlar,
yazış tarzımı yanlış anlamamanız için açıklamayı başta yapmayı uygun gördüm, düşünce akışı şeklinde yazıyorum.
Yeni akvaryum kurulumu ile ilgili forumda arama yaparsanız ne kadar sürede suyun oturduğu, suyun düzenlenmesi için neler yapılması gerektiği ve ne zaman balık eklenmesi hakkında geniş bilgi mevcut forumun girişinde de hesaplamalar bölümünde akvaryum boyutuna göre eklenebilecek ortalama balık sayısını bulabilirsiniz. Bunları akvaryum 1 haftalık dediğiniz için yazdım.
Canlıların sürekli su yüzeyine yönelmesi ilk olarak benim aklıma sudan yeteri kadar oksijen alamadıklarını getiriyor ve ilk düşüneceğim konu hava pompasını arada çalıştırmanız sürekli çalıştırmayı denediniz mi? Sürekli çalıştırma durumunda da aynı sorun devam ediyorsa hava pompasının kapasitesi akvaryumunuza uygun mu? Kullandığınız hava taşı da bir sonraki sorun olabilir. Akvaryumunuzda salınıma sebep olabilecek malzemeler var mı? Kalitesiz üretilmiş plastik bitkiler, oyuncaklar, çeşitli süsler. Bunun dışında akvaryumunuzda bitki var mı varsa yoğun şekilde mi ve bunlar için herhangi bir karbondioksit kaynağı kullanıyor musunuz? Veya 1/3 oranında 1-2 gün ağzı açık bir kapta dinlenmiş akvaryum suyu ile aynı sıcaklıktaki su ile su değişimi denediniz mi?
Dış filtre devamlı çalışıyor peki akvaryumunuza uygun kapasitede mi? Kapasitesi uygun ise filtrenin çıkışı nasıl konumlandırıldı? Suyun havalandırılmasına yardımcı olacak şekilde mi?
Ölen canlıları sudan çıkarttınız mı? Tuz kullandınız mı (kullanım miktarı, türü ve hangi canlılara uygun olduğu ile ilgili forumda bilgi mevcut)?
Aklıma gelenler bunlar, konu hakkında uzman üyelerimiz zaten doğrusunu yazacaklardır ama inanın forumda hemen her konu hakkında detaylı bilgi mevcut, yaşadığınız sorunlar ya da benzerleri ile ilgili daha önce açılmış konu başlıkları mevcut.
Saygılar.
Not: Akvaryumunuz (ölçü), içerisindeki canlılar, ekipmanlarınız ve içerisinde kullandığınız malzemeleri sorunla karşılaştığınızda ekleyebilirseniz problemin teşhisi daha kolay olacaktır.
Havale İndirimi birisi açıklarmı?
[QUOTE=ZeRo-x7] Taygun bey bana %10 indirimde var sanırım akvaryum.com üyeyim diye. Sizde sanırım bunu göstermiyo bende 156 TL gösteriyo.. Tetra 1200 modeli..
[/QUOTE]
Ben "Hzılı al" olarak seçtim haklısınız onu hesaba katmadım, kusura bakmayın. Filtrenizi şimdiden güle güle yıllarca kullanın.
[QUOTE=ZeRo-x7] Taygun bey bana %10 indirimde var sanırım akvaryum.com üyeyim diye. Sizde sanırım bunu göstermiyo bende 156 TL gösteriyo.. Tetra 1200 modeli..
[/QUOTE]
Ben "Hzılı al" olarak seçtim haklısınız onu hesaba katmadım, kusura bakmayın. Filtrenizi şimdiden güle güle yıllarca kullanın.
Havale İndirimi birisi açıklarmı?
Ödemeniz gereken miktarı KDV dahil zaten ödeme sayfasına geldiğiniz zaman göstermesi gerekiyor sayfanın, ürün fiyatı + KDV + kargo (ücretsiz değilse) tutarı. Yani 174,88TL.

domokun 2010-11-02 23:08:36
Ödemeniz gereken miktarı KDV dahil zaten ödeme sayfasına geldiğiniz zaman göstermesi gerekiyor sayfanın, ürün fiyatı + KDV + kargo (ücretsiz değilse) tutarı. Yani 174,88TL.

Akvarist Hesap Makinesi
Arda Bey çalışmanız için teşekkür ederim ancak 10 defalık sınır dolduğu için indirilemiyor dosya.
Saygılar.
Arda Bey çalışmanız için teşekkür ederim ancak 10 defalık sınır dolduğu için indirilemiyor dosya.
Saygılar.
Yaşayan Efsane Philip Shaddock
Elbette hayır Ahmet Bey ben zaten bu insana ve fikirlerine değer vermeyin demedim ve buna benzer bir ifade de kullanmadım ya da bilim insanı olmayanların fikirleri değersizdir de demedim aksine faydalı bile olduğunu düşündüğüm, ürettiği bir türü örnek verdim ancak herhalde bir yerlerde kendimi yanlış ifade ettim. Benim bu insan hakkında bilgi edinmem açıkçası tamamen tesadüf oldu. Lepisteslerle ilgili kapsamlı bir kaynak ararken buldum sonra kendisini araştırmaya başladım gerçekten çok ilginç ve bir o kadar varyeteler üretmiş ancak o aşamaya gelene kadar ki bilgileri deneme yanılma yoluyla -ki bunda yanlış bir durum olduğunu söylemiyorum - ve diğer hobicilerin tecrübelerinden faydalanmış. Faydalandığı insanlar arasında da pek çok ünlü Rus üretici de var. Benim açımdan rahatsızlık veren durumda zaten burada başlıyor şöyle bir senaryo hayal edin forumumuzda hobiyi biraz olsun daha ekonomik hale getirmek ve ileri götürmek amacıyla "Kendin Yap" bölümümüz var. Şimdi burada o kadar insanın uğraşıp emek verdiği, gerçekleştirdiği pek çok fikir mevcut ve bunlar tescilli değiller sanırım. Ben ya da herhangi başka biri bunları kullanıp fahiş fiyatlı bir kitap ya da kılavuz çıkartsa ne düşünürdünüz, hissederdiniz? Belki kimse bir şey demez ya da biraz olsun bu işi yapan insanın vicdan ve ahlakını harekete geçirmek için bir şeyler söylerdi o kadar ama zaten böyle bir şeye cesaret eden insanında zaten çok umursayacağını sanmıyorum. Bir diğer konuda insanların yalnızca ismi duyulduğu için körü körüne söylediklerine inanmaları ya da fikirlerini uygulamaları bu da beni rahatsız eden başka bir kısmı konunun. Açıkçası başka bir şey yazmak istemiyorum bu konuya çünkü bu insana karşı bir karalama kampanyası yürütmüyorum ya da karmaşa yaratmak değil amacım beni de ilgilendirmiyor açıkçası ne yaptığı tanımam bilmem kendisini :). Ben yalnızca fikrimi belirtmek istedim çünkü en azından bir ya da iki insanın parasını bilimsel olmayan ve bilimsel olarak ispatlanmış yöntemler içermeyen kitaplara harcarken düşünmesi.
Saygılar, iyi akşamlar.
Not: Son cümlemi yazdıktan sonra sitesine tekrar girip baktım daha önce her biri 90$ olan "Guppy Color Bank" ve "Guppy Designer" kitaplarını göremedim yerine her biri 35$ olan "Guppy Color Bible" ve "The Theory and Practice of Guppy Breeding" kitapları gelmiş ilginç geldi.
Elbette hayır Ahmet Bey ben zaten bu insana ve fikirlerine değer vermeyin demedim ve buna benzer bir ifade de kullanmadım ya da bilim insanı olmayanların fikirleri değersizdir de demedim aksine faydalı bile olduğunu düşündüğüm, ürettiği bir türü örnek verdim ancak herhalde bir yerlerde kendimi yanlış ifade ettim. Benim bu insan hakkında bilgi edinmem açıkçası tamamen tesadüf oldu. Lepisteslerle ilgili kapsamlı bir kaynak ararken buldum sonra kendisini araştırmaya başladım gerçekten çok ilginç ve bir o kadar varyeteler üretmiş ancak o aşamaya gelene kadar ki bilgileri deneme yanılma yoluyla -ki bunda yanlış bir durum olduğunu söylemiyorum - ve diğer hobicilerin tecrübelerinden faydalanmış. Faydalandığı insanlar arasında da pek çok ünlü Rus üretici de var. Benim açımdan rahatsızlık veren durumda zaten burada başlıyor şöyle bir senaryo hayal edin forumumuzda hobiyi biraz olsun daha ekonomik hale getirmek ve ileri götürmek amacıyla "Kendin Yap" bölümümüz var. Şimdi burada o kadar insanın uğraşıp emek verdiği, gerçekleştirdiği pek çok fikir mevcut ve bunlar tescilli değiller sanırım. Ben ya da herhangi başka biri bunları kullanıp fahiş fiyatlı bir kitap ya da kılavuz çıkartsa ne düşünürdünüz, hissederdiniz? Belki kimse bir şey demez ya da biraz olsun bu işi yapan insanın vicdan ve ahlakını harekete geçirmek için bir şeyler söylerdi o kadar ama zaten böyle bir şeye cesaret eden insanında zaten çok umursayacağını sanmıyorum. Bir diğer konuda insanların yalnızca ismi duyulduğu için körü körüne söylediklerine inanmaları ya da fikirlerini uygulamaları bu da beni rahatsız eden başka bir kısmı konunun. Açıkçası başka bir şey yazmak istemiyorum bu konuya çünkü bu insana karşı bir karalama kampanyası yürütmüyorum ya da karmaşa yaratmak değil amacım beni de ilgilendirmiyor açıkçası ne yaptığı tanımam bilmem kendisini :). Ben yalnızca fikrimi belirtmek istedim çünkü en azından bir ya da iki insanın parasını bilimsel olmayan ve bilimsel olarak ispatlanmış yöntemler içermeyen kitaplara harcarken düşünmesi.
Saygılar, iyi akşamlar.
Not: Son cümlemi yazdıktan sonra sitesine tekrar girip baktım daha önce her biri 90$ olan "Guppy Color Bank" ve "Guppy Designer" kitaplarını göremedim yerine her biri 35$ olan "Guppy Color Bible" ve "The Theory and Practice of Guppy Breeding" kitapları gelmiş ilginç geldi.
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
