ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
selimc4glar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Aralık 2024 12:56
Son Ziyaret:
03 Mart 2026 02:35
Toplam Mesaj:
30 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
5 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim Çağlar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Selim Çağlar
SON 10 MESAJI
Tropheus Akvaryumu Taban Malzemeleri
[QUOTE=Cyber_Scout]
Renk olarak 'siyah' rengin zararlarını mı sordunuz?
Yoksa ;
Balıklar için olası ''psikolojik' etkilerini'' mi?
Sordunuz, kurduğunuz cümlelerden anlayamadım..[:((]
[/QUOTE]
Şöyle bende ki siyah kum dümdüz suya hiç bir etkisi olmayan bir kum tropheus türleri sert suları seviyorlar bu sebepten sordum bu kumu kullanmaya devam etsem bana sıkıntı zorluk çıkartır mı? Yoksa mercan kırığı gibi suyun ph değerini yükseltecek kumlardan mı tercih etmem gerekiyor?
[QUOTE=Cyber_Scout]
Renk olarak 'siyah' rengin zararlarını mı sordunuz?
Yoksa ;
Balıklar için olası ''psikolojik' etkilerini'' mi?
Sordunuz, kurduğunuz cümlelerden anlayamadım..[:((]
[/QUOTE]
Şöyle bende ki siyah kum dümdüz suya hiç bir etkisi olmayan bir kum tropheus türleri sert suları seviyorlar bu sebepten sordum bu kumu kullanmaya devam etsem bana sıkıntı zorluk çıkartır mı? Yoksa mercan kırığı gibi suyun ph değerini yükseltecek kumlardan mı tercih etmem gerekiyor?
Tropheus Akvaryumu Taban Malzemeleri
Merhabalar, 100x50 Yükseklik 45 olan bir akvaryumum mevcut. Arka fonu siyah zemini siyah kumdan oluşmakta. Zemin malzemesinin bu şekilde kalması zararlı mı? Sizlerin öneri ve tavsiyeleriniz var ise benimle paylaşır mısınız?
Merhabalar, 100x50 Yükseklik 45 olan bir akvaryumum mevcut. Arka fonu siyah zemini siyah kumdan oluşmakta. Zemin malzemesinin bu şekilde kalması zararlı mı? Sizlerin öneri ve tavsiyeleriniz var ise benimle paylaşır mısınız?
Anubias Bitkisi Aydınlatma İhtiyacı
[QUOTE=K0L0Ni]Tam olarak sizin sorunuzla aylar önce baş başa kaldım ve birçok deneme yaptım.
Gübreler, farklı kademede ışıklar, farklı ışık türleri, farklı saat aralıkları, sıcaklık, sertlik, pH denemeleri...
Nihayetinde ışığı en düşük seviyede ve 6 saat kullanıyorum. Ayrıca anubiaslara 90 derece, yani dik vuran kısımları buhar camının üzerine kağıt koyarak gölgeledim. Dinlenmiş çeşme suyu, gübre yok.
Sonuç: Anubiaslar patladı, serpildi. Barteriler ayda 2 yaprak veriyor.
[/QUOTE]
Çok teşekkürler, ışığı hangi saatlerde açıyorsunuz? Benim tankımda sadece anubias mevcut fotoğrafta gördüğünüz gibi Anubias Barteri, petite ve sivri uçlu olanlardan mevcut. 90 derecelik açı demişsiniz bende bir tek armatür mevcut ve oda 90 derece direkt zemine doğru vuruyor, ben buhar camının üzerine A4 kağıdı kullanayım mı? Her zaman damacanada dinlenmiş su düzenleyicisi eklenmiş suyum mevcut ve damacanalara oksijen veriyorum hava motoru ile.
[QUOTE=K0L0Ni]Tam olarak sizin sorunuzla aylar önce baş başa kaldım ve birçok deneme yaptım.
Gübreler, farklı kademede ışıklar, farklı ışık türleri, farklı saat aralıkları, sıcaklık, sertlik, pH denemeleri...
Nihayetinde ışığı en düşük seviyede ve 6 saat kullanıyorum. Ayrıca anubiaslara 90 derece, yani dik vuran kısımları buhar camının üzerine kağıt koyarak gölgeledim. Dinlenmiş çeşme suyu, gübre yok.
Sonuç: Anubiaslar patladı, serpildi. Barteriler ayda 2 yaprak veriyor.
[/QUOTE]
Çok teşekkürler, ışığı hangi saatlerde açıyorsunuz? Benim tankımda sadece anubias mevcut fotoğrafta gördüğünüz gibi Anubias Barteri, petite ve sivri uçlu olanlardan mevcut. 90 derecelik açı demişsiniz bende bir tek armatür mevcut ve oda 90 derece direkt zemine doğru vuruyor, ben buhar camının üzerine A4 kağıdı kullanayım mı? Her zaman damacanada dinlenmiş su düzenleyicisi eklenmiş suyum mevcut ve damacanalara oksijen veriyorum hava motoru ile.
Anubias Bitkisi Aydınlatma İhtiyacı
[QUOTE=MericER]
Sadece anubias varsa en yüksek şiddette 4 5 saat yeter diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Armatürün 4 kademesi mevcut örneğin en düşük modda daha fazla saat tutmak zararlı olur mu?
[QUOTE=MericER]
Sadece anubias varsa en yüksek şiddette 4 5 saat yeter diye düşünüyorum.[/QUOTE]
Armatürün 4 kademesi mevcut örneğin en düşük modda daha fazla saat tutmak zararlı olur mu?
Anubias Bitkisi Aydınlatma İhtiyacı
Akvaryumumun boyutu 100cm (uzunluk) 45cm (yükseklik) 50cm (genişlik) bu şekilde. Akvaryumda Tetra türü balıklarım mevcut yari kökleri ve ejder kayaları mevcut bunların yanına anubias bitki türlerinden ekledim. Orion B 90cm lik 40watt gücünde bir aydınlatmam mevcut günde kaç saat açmalıyım. Aydınlatmanın şiddetini gücünü ayarlayabiliyorum en düşük güçte loş aydınlatmada yapabiliyorum. Kaç saat açık kalmalı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/250120261931071.jpg[/IMG]
Akvaryumumun boyutu 100cm (uzunluk) 45cm (yükseklik) 50cm (genişlik) bu şekilde. Akvaryumda Tetra türü balıklarım mevcut yari kökleri ve ejder kayaları mevcut bunların yanına anubias bitki türlerinden ekledim. Orion B 90cm lik 40watt gücünde bir aydınlatmam mevcut günde kaç saat açmalıyım. Aydınlatmanın şiddetini gücünü ayarlayabiliyorum en düşük güçte loş aydınlatmada yapabiliyorum. Kaç saat açık kalmalı?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/250120261931071.jpg[/IMG]
Dış Filtremin Debisi Fazla Mı?
[QUOTE=Vlademirol]Çok fazla yemleme yapmadığınız sürece endişelenecek bişey olmaz. Su düzenleyici kullanın ve ısıya dıkkat edın yeter. Bu tarz testlerle çok kafanızı karıştırmayın.
Yoğun bitkili olsa yapabilirsiniz tabi ki ama siz test yaptıkça sürekli müdahale ediceksiniz. Bence sadece izleyin ve keyfini çıkarın:) [/QUOTE]
Teşekkürler sağolun bende yemleme yapmamayı düşündüm ilk olarak emin olmak istedim ben standart periyoduma devam ediyorum haftalık su değişimleri su dinlendirici kullanımı vs. Akvaryum ısısı 26.0-26.2 arasın her zaman. Su düzenleyiciyi şimdi ilave edeyim mi? Yoksa su değişimlerinde ilave etmeye mi devam edeyim
[QUOTE=Vlademirol]Çok fazla yemleme yapmadığınız sürece endişelenecek bişey olmaz. Su düzenleyici kullanın ve ısıya dıkkat edın yeter. Bu tarz testlerle çok kafanızı karıştırmayın.
Yoğun bitkili olsa yapabilirsiniz tabi ki ama siz test yaptıkça sürekli müdahale ediceksiniz. Bence sadece izleyin ve keyfini çıkarın:) [/QUOTE]
Teşekkürler sağolun bende yemleme yapmamayı düşündüm ilk olarak emin olmak istedim ben standart periyoduma devam ediyorum haftalık su değişimleri su dinlendirici kullanımı vs. Akvaryum ısısı 26.0-26.2 arasın her zaman. Su düzenleyiciyi şimdi ilave edeyim mi? Yoksa su değişimlerinde ilave etmeye mi devam edeyim
Dış Filtremin Debisi Fazla Mı?
[QUOTE=Hüdai]
Filtre debiniz gayet yeterli. Genel kabul gören kanı, filtre debisinin akvaryum hacminin 6 katı kadar olmasıdır.
Filtrelerin beyan ettikleri debi hızı genelde sepetler boş iken olan motor gücüdür. Filtrenizi tamamen doldurduğunuz taktirde yaklaşık %30 kadar debi kayıbı oluşmaktadır.
Bence filtre debisinden ziyade 150lt.de 8 tropheus beslemeyi düşünmelisiniz derim. Sanırım boyutları küçük olmalı. Yine de ya sayıyı azaltmalı ya hacmi artırmalısınız.[/QUOTE]
Çok haklısınız Tropheuslar bir tanıdığım vasıtası ile bana verildi. Haliyle benimde sahiplendirmem gerekecek gibi. Tropheuslar için akvaryum büyüklüğünün aslında yetersiz olduğunun farkındayım bir de bunun üzerine yavru yaptılar 11 tanede yavru büyütmekteyim acemiliğim üzerine fazla yük binmiş oldu benim için. Sizlere bir sorum olacak aşağıda paylaştığım fotoğrafta amonyak seviyesinin güvenli bir seviyede olmadığı gözüküyor benim için önereceğiniz bir yol var mı? Balıkları beslemeyi bırakmalı mıyım? Yoksa akvaryuma bakteri kültürü mü ilave etmeliyim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251607011.jpg[/IMG]
[QUOTE=Hüdai]
Filtre debiniz gayet yeterli. Genel kabul gören kanı, filtre debisinin akvaryum hacminin 6 katı kadar olmasıdır.
Filtrelerin beyan ettikleri debi hızı genelde sepetler boş iken olan motor gücüdür. Filtrenizi tamamen doldurduğunuz taktirde yaklaşık %30 kadar debi kayıbı oluşmaktadır.
Bence filtre debisinden ziyade 150lt.de 8 tropheus beslemeyi düşünmelisiniz derim. Sanırım boyutları küçük olmalı. Yine de ya sayıyı azaltmalı ya hacmi artırmalısınız.[/QUOTE]
Çok haklısınız Tropheuslar bir tanıdığım vasıtası ile bana verildi. Haliyle benimde sahiplendirmem gerekecek gibi. Tropheuslar için akvaryum büyüklüğünün aslında yetersiz olduğunun farkındayım bir de bunun üzerine yavru yaptılar 11 tanede yavru büyütmekteyim acemiliğim üzerine fazla yük binmiş oldu benim için. Sizlere bir sorum olacak aşağıda paylaştığım fotoğrafta amonyak seviyesinin güvenli bir seviyede olmadığı gözüküyor benim için önereceğiniz bir yol var mı? Balıkları beslemeyi bırakmalı mıyım? Yoksa akvaryuma bakteri kültürü mü ilave etmeliyim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251607011.jpg[/IMG]
Dış Filtremin Debisi Fazla Mı?
[QUOTE=darkaura]Kumuna göre değişir normal durum. Zamanla geçer. [/QUOTE][QUOTE=Orhan76]
Yukarda @darkaura Mustafa Hoca'nın dediği gibi bence de. Kumdan kaynaklı. Hem yeni kum hem de kalsiyum karbonatlı sanırım. Şayet kalsiyum karbonatlıysa o sislenme uzun sürer. Hem su sisli görünür hem de bir müddet sonra camda buğulu bir görüntü oluşturabilir.[/QUOTE]
Peki o zaman benim iç filtre kullanmam gerekli mi? İç filtre bu durumun geçmesini sağlar mı? Eheim Biopower 240 Biyolojik İç Filtre saate 750 litre örneğin bu filtre uygun olur mu? Bir diğer sorumda Oase yi değiştirmek istersem eğer Fluval 207 saatte 780 litre, Fluval 107 saatte 550 litre bu ikisinden hangisini önerirsiniz? Akvaryum 150 litrelik bir akvaryum.[EDIT]selimc4glar,2025-01-16 16:55:08[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]Kumuna göre değişir normal durum. Zamanla geçer. [/QUOTE][QUOTE=Orhan76]
Yukarda @darkaura Mustafa Hoca'nın dediği gibi bence de. Kumdan kaynaklı. Hem yeni kum hem de kalsiyum karbonatlı sanırım. Şayet kalsiyum karbonatlıysa o sislenme uzun sürer. Hem su sisli görünür hem de bir müddet sonra camda buğulu bir görüntü oluşturabilir.[/QUOTE]
Peki o zaman benim iç filtre kullanmam gerekli mi? İç filtre bu durumun geçmesini sağlar mı? Eheim Biopower 240 Biyolojik İç Filtre saate 750 litre örneğin bu filtre uygun olur mu? Bir diğer sorumda Oase yi değiştirmek istersem eğer Fluval 207 saatte 780 litre, Fluval 107 saatte 550 litre bu ikisinden hangisini önerirsiniz? Akvaryum 150 litrelik bir akvaryum.[EDIT]selimc4glar,2025-01-16 16:55:08[/EDIT]
Dış Filtremin Debisi Fazla Mı?
[QUOTE=darkaura]Anlaşılmıştır. Büyük ihtimal kumdan yapıyor. Kum yeni sanırım, ilk zamanlarında suya ince partikül salar suda bulanıklık yapar, zamanla geçeçektir. Filtrede bir sorun olduğunu sanmıyorum.[/QUOTE]
Nasıl bir yol izlediğimi her zaman kaydettim. Kumlar en son noktasına kadar yıkandı. İlk günden beri bu durum var. Bu kadar gündür hala devam etmesi normal mi? Kumu akvaryumdan çekmeli miyim?
23 Aralık 2024
- Akvaryum suyu dolduruldu ve su düzenleyici ilave edilip dinlendirilmeye bırakıldı.
27 Aralık 2024
- Bakteri kültürü eklendi.
- Bakteri maması eklendi.
28-29-30-31 Aralık 2024
- Bakteri maması günlük olarak önerilen kullanım talimatlarına uygun şekilde eklendi.
01 Ocak 2025
- Balıklar eklendi.
03 Ocak 2025
- 50 litrelik periyodik su değişimi yapılırken 3ml bakteri kültürü eklendi.
05 Ocak 2025
- 7ml bakteri kültürü ilave edilerek 2. haftanın periyodu tamamlandı.
09 Ocak 2025
- Purigen ve Sera Kristal Elyaf eklemesi yapıldı.
12 Ocak 2025
- 30 litrelik su değişimi yapıldı, 10ml bakteri kültürü ilave edildi.
[QUOTE=darkaura]Anlaşılmıştır. Büyük ihtimal kumdan yapıyor. Kum yeni sanırım, ilk zamanlarında suya ince partikül salar suda bulanıklık yapar, zamanla geçeçektir. Filtrede bir sorun olduğunu sanmıyorum.[/QUOTE]
Nasıl bir yol izlediğimi her zaman kaydettim. Kumlar en son noktasına kadar yıkandı. İlk günden beri bu durum var. Bu kadar gündür hala devam etmesi normal mi? Kumu akvaryumdan çekmeli miyim?
23 Aralık 2024
- Akvaryum suyu dolduruldu ve su düzenleyici ilave edilip dinlendirilmeye bırakıldı.
27 Aralık 2024
- Bakteri kültürü eklendi.
- Bakteri maması eklendi.
28-29-30-31 Aralık 2024
- Bakteri maması günlük olarak önerilen kullanım talimatlarına uygun şekilde eklendi.
01 Ocak 2025
- Balıklar eklendi.
03 Ocak 2025
- 50 litrelik periyodik su değişimi yapılırken 3ml bakteri kültürü eklendi.
05 Ocak 2025
- 7ml bakteri kültürü ilave edilerek 2. haftanın periyodu tamamlandı.
09 Ocak 2025
- Purigen ve Sera Kristal Elyaf eklemesi yapıldı.
12 Ocak 2025
- 30 litrelik su değişimi yapıldı, 10ml bakteri kültürü ilave edildi.
Dış Filtremin Debisi Fazla Mı?
[QUOTE=darkaura]Akıntı balıkları yormuyorsa balıklar mutluysa debi sıkıntı değil. Her filtre kendi debisine göre tasarlanır, sepetlerinin boyu suyun içinde akma hızı toplam debisi ile uygun ölçekdedir. Suda sislenme varsa nedeni başka bir şeydir. Yosun ilacı gibi bir katkı kullandıysanız o yapar. Kurulum çok yeni ise filtre bakteri oturmadıysa yapar. Su değişimi yapıp bakteri takviyesi kullanın. Seachem stability yada sera nitrivec gibi.[/QUOTE][QUOTE=Vlademirol]O hacme o litre normal aslında çok gelmemesi lazım. Debi ayarı da var diye biliyorum , düşürdüğünüz halde akıntı fazla diyorsunuz eğer akvaryumda fırtınalar kopması gerek oyle bir akıntı yoksa kullandıysanız kımyasallardan olabilir. Su düzenleyici ve bakteri kültürü dışında bişey kullandınız mı? İlave olarak eğer akvaryumda salınım yapacak dekor taş, kök benzeri bulunuyorsa onlar da yapabilir en iyisi bir resmini atın akvaryumun.[/QUOTE][QUOTE=nejalt]Merhaba,
Akvaryumun tamamını gösteren bir video atsanız (youtube dan) daha iyi bilgilendirme yapılabilir.[/QUOTE]
Merhabalar öncelikle sizlere suyun girişinden çıkışına kadar sırasıyla malzeme diziliminden bahsetmek istiyorum.
Malzeme diziliminin özeti en altta.
Su ilk önce ön filtrenin içine 45 ppi lık biyolojik oval süngerlere geliyor. Bu oval süngerlerin ortasından filtrenin sepet kısımlarına doğru suyu taşıyan delikli bir boru mevcut su bu borudan filtrenin ısıtıcı kısmına geçiyor. Isıtıcının bulunduğu konumdan en alt kısma doğru su ilerliyor ve ardından ilk akışkan biyolojik malzememiz olan Oase Hel X 13 malzemesine geliyor. Ardından 20 ppi lık geniş gözenekli ve oldukça kalın bir biyolojik süngere geliyor. Sonrasında 30 ppi ince gözenekli kalınlığı 2.5-3 cm lik bir süngere geliyor aynı sepette hemen bu süngerin üzerinde Magicball isimli mekanik filtre malzemesine geliyor aşırı ince partikülleri tutabilen bir malzeme 11 adet tamamen 30 ppi lık süngerin üzerini kaplıyor. Bundan sonraki sepet ince bir sepet bu sepete 1 kat Sera Elyaf serdim hali mantığı gibi üzerine Purigen koydum ve Purigen in etrafını Sera Crystal Clear mekanik filtre malzemesi ile kapattım. Sonrasında su akvaryuma geçiş yapıyor.
Sırasıyla su girişinden çıkışına doğru;
Ön filtre: 45 ppi Biyolojik Sünger
1. Sepet: Hel X 13 Akışkan Biyolojik Malzeme
2. Sepet: 20 ppi Biyolojik Sünger
3. Sepet: 30 ppi Biyolojik Sünger & Magicball 11 Adet
4. Sepet: Sera Elyaf & Purigen & Sera Crystal Clear 6 Adet
[QUOTE=Vlademirol]O hacme o litre normal aslında çok gelmemesi lazım. Debi ayarı da var diye biliyorum , düşürdüğünüz halde akıntı fazla diyorsunuz eğer akvaryumda fırtınalar kopması gerek oyle bir akıntı yoksa kullandıysanız kımyasallardan olabilir. Su düzenleyici ve bakteri kültürü dışında bişey kullandınız mı? İlave olarak eğer akvaryumda salınım yapacak dekor taş, kök benzeri bulunuyorsa onlar da yapabilir en iyisi bir resmini atın akvaryumun.[/QUOTE]
Debi ayarı var lakin hortumdan kıstığımız su akışı zamanla motoru yıpratıyor bende bunu uygulamak istemiyorum açıkçası. Sadece su düzenleyici ve bakteri kültürü kullandım başka hiç bir şey kullanmadım. Akvaryumumda Ph ı yüksek tutabilmesi için kalsiyum karbonatlı beyaz silis kumum var. Aynı zamanda 4 adet kaya var görselde dikkat ederseniz yakındaki kaya ile uzaktaki kaya arasındaki fark belli oluyor bahsettiğim sisli görüntü budur. Emiş borusundan da belli oluyor.
Fluval 207 saatte 780 litre
Fluval 107 saatte 550 litre
Eheim Biopower 240 Biyolojik İç Filtre saate 750 litre
Önerecek olsaydınız yukarıdaki filtrelerden hangisini önerirdiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/030120251425471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251528591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251605431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251607011.jpg[/IMG][EDIT]selimc4glar,2025-01-16 16:07:05[/EDIT]
[QUOTE=darkaura]Akıntı balıkları yormuyorsa balıklar mutluysa debi sıkıntı değil. Her filtre kendi debisine göre tasarlanır, sepetlerinin boyu suyun içinde akma hızı toplam debisi ile uygun ölçekdedir. Suda sislenme varsa nedeni başka bir şeydir. Yosun ilacı gibi bir katkı kullandıysanız o yapar. Kurulum çok yeni ise filtre bakteri oturmadıysa yapar. Su değişimi yapıp bakteri takviyesi kullanın. Seachem stability yada sera nitrivec gibi.[/QUOTE][QUOTE=Vlademirol]O hacme o litre normal aslında çok gelmemesi lazım. Debi ayarı da var diye biliyorum , düşürdüğünüz halde akıntı fazla diyorsunuz eğer akvaryumda fırtınalar kopması gerek oyle bir akıntı yoksa kullandıysanız kımyasallardan olabilir. Su düzenleyici ve bakteri kültürü dışında bişey kullandınız mı? İlave olarak eğer akvaryumda salınım yapacak dekor taş, kök benzeri bulunuyorsa onlar da yapabilir en iyisi bir resmini atın akvaryumun.[/QUOTE][QUOTE=nejalt]Merhaba,
Akvaryumun tamamını gösteren bir video atsanız (youtube dan) daha iyi bilgilendirme yapılabilir.[/QUOTE]
Merhabalar öncelikle sizlere suyun girişinden çıkışına kadar sırasıyla malzeme diziliminden bahsetmek istiyorum.
Malzeme diziliminin özeti en altta.
Su ilk önce ön filtrenin içine 45 ppi lık biyolojik oval süngerlere geliyor. Bu oval süngerlerin ortasından filtrenin sepet kısımlarına doğru suyu taşıyan delikli bir boru mevcut su bu borudan filtrenin ısıtıcı kısmına geçiyor. Isıtıcının bulunduğu konumdan en alt kısma doğru su ilerliyor ve ardından ilk akışkan biyolojik malzememiz olan Oase Hel X 13 malzemesine geliyor. Ardından 20 ppi lık geniş gözenekli ve oldukça kalın bir biyolojik süngere geliyor. Sonrasında 30 ppi ince gözenekli kalınlığı 2.5-3 cm lik bir süngere geliyor aynı sepette hemen bu süngerin üzerinde Magicball isimli mekanik filtre malzemesine geliyor aşırı ince partikülleri tutabilen bir malzeme 11 adet tamamen 30 ppi lık süngerin üzerini kaplıyor. Bundan sonraki sepet ince bir sepet bu sepete 1 kat Sera Elyaf serdim hali mantığı gibi üzerine Purigen koydum ve Purigen in etrafını Sera Crystal Clear mekanik filtre malzemesi ile kapattım. Sonrasında su akvaryuma geçiş yapıyor.
Sırasıyla su girişinden çıkışına doğru;
Ön filtre: 45 ppi Biyolojik Sünger
1. Sepet: Hel X 13 Akışkan Biyolojik Malzeme
2. Sepet: 20 ppi Biyolojik Sünger
3. Sepet: 30 ppi Biyolojik Sünger & Magicball 11 Adet
4. Sepet: Sera Elyaf & Purigen & Sera Crystal Clear 6 Adet
[QUOTE=Vlademirol]O hacme o litre normal aslında çok gelmemesi lazım. Debi ayarı da var diye biliyorum , düşürdüğünüz halde akıntı fazla diyorsunuz eğer akvaryumda fırtınalar kopması gerek oyle bir akıntı yoksa kullandıysanız kımyasallardan olabilir. Su düzenleyici ve bakteri kültürü dışında bişey kullandınız mı? İlave olarak eğer akvaryumda salınım yapacak dekor taş, kök benzeri bulunuyorsa onlar da yapabilir en iyisi bir resmini atın akvaryumun.[/QUOTE]
Debi ayarı var lakin hortumdan kıstığımız su akışı zamanla motoru yıpratıyor bende bunu uygulamak istemiyorum açıkçası. Sadece su düzenleyici ve bakteri kültürü kullandım başka hiç bir şey kullanmadım. Akvaryumumda Ph ı yüksek tutabilmesi için kalsiyum karbonatlı beyaz silis kumum var. Aynı zamanda 4 adet kaya var görselde dikkat ederseniz yakındaki kaya ile uzaktaki kaya arasındaki fark belli oluyor bahsettiğim sisli görüntü budur. Emiş borusundan da belli oluyor.
Fluval 207 saatte 780 litre
Fluval 107 saatte 550 litre
Eheim Biopower 240 Biyolojik İç Filtre saate 750 litre
Önerecek olsaydınız yukarıdaki filtrelerden hangisini önerirdiniz?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/030120251425471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251528591.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251605431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/253260/160120251607011.jpg[/IMG][EDIT]selimc4glar,2025-01-16 16:07:05[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
