ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Kaannn455
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Eylül 2024 10:06
Son Ziyaret:
19 Şubat 2025 18:54
Toplam Mesaj:
116 [0.18 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kaan Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Içel
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kaan Can
SON 10 MESAJI
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Bundan bir kaç ay önce aziz dostum Tayfun ile tartışma sebebimiz de buydu zaten. Bahsettiğimiz anaerobik ortamın oluşup, mevcut tanktaki azotlu bileşiği azot gazına rutininde çevirebilmesi için 8-10 cm lik kumdan daha fazlası gerek. Daha derin bir yatak olmalı. Yukarıda bahsettiğiniz karbon kaynağı ile nitrat giderirken yararlanılan bakteri grubu ise esasen tam olarak anaerobik bakteriler de değildir. Bunlar daha çok fakültatif bakterilerdir, bu sebeple nitrat-fosfat ve karbon dozajıyla çalışırlar. Nitrat düştükçe, bakteri hücrelerindeki polifosfatlar suya bırakılır, fosfat yükselir; Fosfat düştükçe de, enerji kaynağı ve yapı taşına katmak için fosfatı kullanan bakteriler nitrata yönelmez vs.. İşte, döngüsü oturmuş, ortalama üç-beş aylık tankta da anoksik (derin kumda oluşup işlev yapmasını beklediğimiz) bakteriler ne tam anlamıyla oluşur ne de iş yapar. Bunun için akvaryum hacminden ve aylarca zamandan çalmaya gerek yoktur. Zaten orta halli bir bitkili ve az stoklu bir akvaryumda nitrattan endişe etmenin anlamı yoktur.[/QUOTE]
Ben 4 cm lav kırığı 8 cm dere kumu yapmayı düşünüyordum ama hem hacimi düşüreceğinden hem de görüntü hoş olmayacağından bundan şimdi vazgeçtim.
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Bundan bir kaç ay önce aziz dostum Tayfun ile tartışma sebebimiz de buydu zaten. Bahsettiğimiz anaerobik ortamın oluşup, mevcut tanktaki azotlu bileşiği azot gazına rutininde çevirebilmesi için 8-10 cm lik kumdan daha fazlası gerek. Daha derin bir yatak olmalı. Yukarıda bahsettiğiniz karbon kaynağı ile nitrat giderirken yararlanılan bakteri grubu ise esasen tam olarak anaerobik bakteriler de değildir. Bunlar daha çok fakültatif bakterilerdir, bu sebeple nitrat-fosfat ve karbon dozajıyla çalışırlar. Nitrat düştükçe, bakteri hücrelerindeki polifosfatlar suya bırakılır, fosfat yükselir; Fosfat düştükçe de, enerji kaynağı ve yapı taşına katmak için fosfatı kullanan bakteriler nitrata yönelmez vs.. İşte, döngüsü oturmuş, ortalama üç-beş aylık tankta da anoksik (derin kumda oluşup işlev yapmasını beklediğimiz) bakteriler ne tam anlamıyla oluşur ne de iş yapar. Bunun için akvaryum hacminden ve aylarca zamandan çalmaya gerek yoktur. Zaten orta halli bir bitkili ve az stoklu bir akvaryumda nitrattan endişe etmenin anlamı yoktur.[/QUOTE]
Ben 4 cm lav kırığı 8 cm dere kumu yapmayı düşünüyordum ama hem hacimi düşüreceğinden hem de görüntü hoş olmayacağından bundan şimdi vazgeçtim.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE][QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE]
Teşekkürler.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE][QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yabancı forumlarda okuduğum kadarı ile bu işlemi resif akvaryumlarında canlı kayalar ile ve nitrat reaktörleri ile yapıyorlar. Tatlı su akvaryumlarında da yine nitrat reaktörleri ve kendilerinin yaptığı dıy projelerle. Proje şu şekilde yaklaşık 1m 70'lik yada 100'lük pvc boru içerisine kum konuluyor ve neredeyse damlama diye tabir edebileceğimiz kadar az bir su akışı boru içerisine verilip akvaryum ile sirkilasyonu sağlanıyor. Ve tabi daha önceki bahsettiğim gibi nitrat, fosfat ve besin dengesi gözetiliyor. [/QUOTE]
Teşekkürler.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE]
Bağlantı akışı falan derken tam anlayamadım. Ben o kadar profesyonel değilim. 4 cm lav kırığı 6 cm dere kumu koysam lav kırıklarının arasında otomatikmen boşluklar olacağından bağlantı akışı oluşmuş olur mu? [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 20:30:44[/EDIT]
[QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanabilirsiniz
Fakat dere kumu kullanılcaksa daha derin bir taban oluşturman gerekir. oksijensiz alan oluşacak yeterlş yoğunluk Üst katmanda uygulanmalı ve aralarında ve taban yüzeyi arasındaki bağlantı akışı sağlanmalı.Bu durum istenilen alanların oluşma ihtimalini arttırıcaktır.
Bu konu çok kapsamlı ve çok tecrübe ve zaman isteyen bir konu. 1 yılı aşkın oturmuş tanklarda bu oluşum kendiliğinden oluşabilmekte. Gerekli ortamı yapıp şansını deneyebilirsiniz. ama bunu bilinçli şekilde yapmak meşakatlı ve bir çok konuya hakim olmayı gerektirir ve kısa zamanda oluşması zordur.[/QUOTE]
Bağlantı akışı falan derken tam anlayamadım. Ben o kadar profesyonel değilim. 4 cm lav kırığı 6 cm dere kumu koysam lav kırıklarının arasında otomatikmen boşluklar olacağından bağlantı akışı oluşmuş olur mu? [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 20:30:44[/EDIT]
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]O bakterileri nitrat'ı gidermek için kullanacaksınız diye düşünüyorum. Evet oksijensiz ortamlarda bu bakterliler yaklaşık 1 senede oluşabiliyor fakat iş bununla kalmıyor. Akvaryumunuzda nitrat ve fosfat'ın belirli oranda bulunması ve bu bakterileri besliyecek karbon (alkol,sirke,şeker yada satılan özel bakteri besini)bulunması gerekiyor. Elinizde fosfat ve nitrat kiti ile akvaryumunuzdaki miktarı belirleyip gerekiyorsa gerektiği kadar nitrat yada fosfatı dozlayıp akvaryumunuza reeflawers bakteri besinini yada akol vs eklemeniz gerekmektedir. Bu yöntem tatlı su akvaryumlarında hiç ekonomik değildir. Test kitleri ve devamlı girilecek bakteri besinini düşününce su değişimi daha ekonomik ve kolaydır. Test kiti almanız şarttır eğer örnek olarak nitrat 20ppm fosfat ise 0 ppm ise istediğiniz kadar karbon girişi yapsanız bile bakteriler çalışmayacaktır. Fosfat'ı ölçüp fosfat eklediğiniz zaman denitrasyon olacaktır. Bu işlemi resif akvaryumu olanlar yapmaktadır çünkü o akvaryumlarda su değişimi çok maliyetli ve canlıların nitrata karşı dayanımı çok daha azdır. Şimdi soru şu su değişimi mi daha kolay ve ekonomik yoksa kimyager gibi çalışıp denitrasyon yapmak mı? Ben sizin yerinize olsam güzel bir kum alırım akvaryum hacminden de kumu abarttığım için çalmamış olurum. Yine de seçim sizin. Keyifli hobiler.
Yani sözün özü kalın kum koyayım denitrasyon olsun nitrat sıfırlansın diye birşey maalesef yok.
Ve hazır yeri gelmişken söyleyeyim reeflowers bakteri besini diye satılan ürün sadece ve sadece denitrasyon bakterileri için karbon kaynağıdır. Sıklıkla insanlar yeni akvaryum kurulumlarında bakteri kültürü kullanıp sonrasında da bakteri besini dozluyorlar yapmayın! Hiç gerek yok nitrifikasyon bakterilerinin besini amonyak ve nitrittir bakteri besini denitrifikasyon bakterileri içindir. [/QUOTE]
Aslında ben de yapmamayı düşündüm. 1 yıl bekleyeceğim olup olmaması da muallakta. En güzeli 8 cm dere kumu koyup bitkiler dikmek. Hem tek tür kum daha güzel duruyor. [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 17:49:06[/EDIT]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]O bakterileri nitrat'ı gidermek için kullanacaksınız diye düşünüyorum. Evet oksijensiz ortamlarda bu bakterliler yaklaşık 1 senede oluşabiliyor fakat iş bununla kalmıyor. Akvaryumunuzda nitrat ve fosfat'ın belirli oranda bulunması ve bu bakterileri besliyecek karbon (alkol,sirke,şeker yada satılan özel bakteri besini)bulunması gerekiyor. Elinizde fosfat ve nitrat kiti ile akvaryumunuzdaki miktarı belirleyip gerekiyorsa gerektiği kadar nitrat yada fosfatı dozlayıp akvaryumunuza reeflawers bakteri besinini yada akol vs eklemeniz gerekmektedir. Bu yöntem tatlı su akvaryumlarında hiç ekonomik değildir. Test kitleri ve devamlı girilecek bakteri besinini düşününce su değişimi daha ekonomik ve kolaydır. Test kiti almanız şarttır eğer örnek olarak nitrat 20ppm fosfat ise 0 ppm ise istediğiniz kadar karbon girişi yapsanız bile bakteriler çalışmayacaktır. Fosfat'ı ölçüp fosfat eklediğiniz zaman denitrasyon olacaktır. Bu işlemi resif akvaryumu olanlar yapmaktadır çünkü o akvaryumlarda su değişimi çok maliyetli ve canlıların nitrata karşı dayanımı çok daha azdır. Şimdi soru şu su değişimi mi daha kolay ve ekonomik yoksa kimyager gibi çalışıp denitrasyon yapmak mı? Ben sizin yerinize olsam güzel bir kum alırım akvaryum hacminden de kumu abarttığım için çalmamış olurum. Yine de seçim sizin. Keyifli hobiler.
Yani sözün özü kalın kum koyayım denitrasyon olsun nitrat sıfırlansın diye birşey maalesef yok.
Ve hazır yeri gelmişken söyleyeyim reeflowers bakteri besini diye satılan ürün sadece ve sadece denitrasyon bakterileri için karbon kaynağıdır. Sıklıkla insanlar yeni akvaryum kurulumlarında bakteri kültürü kullanıp sonrasında da bakteri besini dozluyorlar yapmayın! Hiç gerek yok nitrifikasyon bakterilerinin besini amonyak ve nitrittir bakteri besini denitrifikasyon bakterileri içindir. [/QUOTE]
Aslında ben de yapmamayı düşündüm. 1 yıl bekleyeceğim olup olmaması da muallakta. En güzeli 8 cm dere kumu koyup bitkiler dikmek. Hem tek tür kum daha güzel duruyor. [EDIT]Kaannn455,2025-02-18 17:49:06[/EDIT]
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=bendeniztayfun]
4 cm e 4 cm uygulayabilirsin. Alt kısıma daha iri taneli kum kullanın. üst kumada çok ufak taneli kum kullanmayın tabanı boğmayın.[/QUOTE]
Farklı kalınlıkta dere kumları kullansam olur mu?
[QUOTE=bendeniztayfun]
4 cm e 4 cm uygulayabilirsin. Alt kısıma daha iri taneli kum kullanın. üst kumada çok ufak taneli kum kullanmayın tabanı boğmayın.[/QUOTE]
Farklı kalınlıkta dere kumları kullansam olur mu?
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yerli yabancı forumlarda 10 cm ibaresini çok gördüm. İki farklı kum ile ilgili birşey duymadım. [/QUOTE]
Genelde alta lav kırığı üste de kum koyuyorlar. Benim de tecrübem yok. İnternette de farklı bilgiler var.
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Yerli yabancı forumlarda 10 cm ibaresini çok gördüm. İki farklı kum ile ilgili birşey duymadım. [/QUOTE]
Genelde alta lav kırığı üste de kum koyuyorlar. Benim de tecrübem yok. İnternette de farklı bilgiler var.
Denifitrifikasyon (anaerobik) Bakteriler
Herkese merhaba. Akvaryumda denifitrikasyon (anaerobik) bakterilerin oluşumu için kum kalınlığı kaç cm olmalı? İki farklı kalınlıkta kum kullanmak şart mı?
Herkese merhaba. Akvaryumda denifitrikasyon (anaerobik) bakterilerin oluşumu için kum kalınlığı kaç cm olmalı? İki farklı kalınlıkta kum kullanmak şart mı?
Pipo Filtre
[QUOTE=hokia386]Hayır bilmiyorum o hava motoru mu ? Kafa motoru olarak gördüm internetten araştırdığımda. Pipo filtre için hava motoru gerekir.[/QUOTE]
Hava motoru da var ama ben pipo filtre olarak sordum. Bu markadan pipo filtre kullandınız mı?
[QUOTE=hokia386]Hayır bilmiyorum o hava motoru mu ? Kafa motoru olarak gördüm internetten araştırdığımda. Pipo filtre için hava motoru gerekir.[/QUOTE]
Hava motoru da var ama ben pipo filtre olarak sordum. Bu markadan pipo filtre kullandınız mı?
Pipo Filtre
[QUOTE=hokia386]Sumplu pipo filtreler var bence daha iyiler.[/QUOTE]
Aquawing markası nasıl?
[QUOTE=hokia386]Sumplu pipo filtreler var bence daha iyiler.[/QUOTE]
Aquawing markası nasıl?
Pipo Filtre
Merhabalar. Hava motoruyla çalışan en kaliteli pipo filtre markası hangisi?
Merhabalar. Hava motoruyla çalışan en kaliteli pipo filtre markası hangisi?
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
