ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Akvaryumis
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
192
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
30 Kasım 2021 15:20
Son Ziyaret:
28 Haziran 2023 10:31
Toplam Mesaj:
324 [0.19 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Onur
Doğum Tarihi:
19 Aralık 2017
Yaş:
8
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Onur
SON 10 MESAJI
Beyaz Benek
[QUOTE=ÇaĞRı]
En uzak kargo 2 gündür, aksilik olması halinde 3 gündür çok nadir de olsa. 1 hafta sürmez.
[/QUOTE]
Kargoyu akşam vereceğim 5-7 gün arası genellikle sürüyor. 2 güne istanbulda kargo geliyorsa hemen söyleyin bende oradan söyleyeyim.
İyi akşamlar
[QUOTE=ÇaĞRı]
En uzak kargo 2 gündür, aksilik olması halinde 3 gündür çok nadir de olsa. 1 hafta sürmez.
[/QUOTE]
Kargoyu akşam vereceğim 5-7 gün arası genellikle sürüyor. 2 güne istanbulda kargo geliyorsa hemen söyleyin bende oradan söyleyeyim.
İyi akşamlar
Beyaz Benek
[QUOTE=MasterChiefHakan]Geç de olsa çözüm tek,
O ilaçlar oraya gelecek. :)[/QUOTE]
Tamamdır 👍
[QUOTE=MasterChiefHakan]Geç de olsa çözüm tek,
O ilaçlar oraya gelecek. :)[/QUOTE]
Tamamdır 👍
Beyaz Benek
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Seachem cupramine veya crystalpro spotex alıp kullanın. Tuzla, ısıyla uğraşmadan, tertemiz eder.[/QUOTE][QUOTE=Profiterol]Seachem paraguard alıp uygun şekilde dozlarsanız hiçbir problem kalmıyor. Karidesler için dahi sorun olmayan muazzam ilaç..
(Tuza da ısıya da gerek yok. Zira tuz varsa vatoz ve bitkiler için tehlikeli olabilir.)[/QUOTE][QUOTE=HOPPALA]Tuz ile ısıya gerek yok. Benek durumu yeni ise Paraguard veya Spotex ile çözersiniz. Etken maddeleri aynı olduğu için iki üründe işinizi görecektir. Tank küçük olduğu için ParaGuard kullanabilirsiniz.
İlerlemiş beyaz benek durumu mevcut ise Paraguard kullanım süresinin 14 gün yerine 21 gün olabileceğini hatırlatmak isterim. Dozlama ise günde tek sefer olup akıntı olan yerden yapılabilir.
[/QUOTE]
Merhabalar
Etrafımda gezip arayıp bulabileceğim pet shop yok. Mecburen internetten alacağım. Gelmesi 1 haftaya kadar bulabilir. Sıkıntı çıkmaz değil mi ?
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Seachem cupramine veya crystalpro spotex alıp kullanın. Tuzla, ısıyla uğraşmadan, tertemiz eder.[/QUOTE][QUOTE=Profiterol]Seachem paraguard alıp uygun şekilde dozlarsanız hiçbir problem kalmıyor. Karidesler için dahi sorun olmayan muazzam ilaç..
(Tuza da ısıya da gerek yok. Zira tuz varsa vatoz ve bitkiler için tehlikeli olabilir.)[/QUOTE][QUOTE=HOPPALA]Tuz ile ısıya gerek yok. Benek durumu yeni ise Paraguard veya Spotex ile çözersiniz. Etken maddeleri aynı olduğu için iki üründe işinizi görecektir. Tank küçük olduğu için ParaGuard kullanabilirsiniz.
İlerlemiş beyaz benek durumu mevcut ise Paraguard kullanım süresinin 14 gün yerine 21 gün olabileceğini hatırlatmak isterim. Dozlama ise günde tek sefer olup akıntı olan yerden yapılabilir.
[/QUOTE]
Merhabalar
Etrafımda gezip arayıp bulabileceğim pet shop yok. Mecburen internetten alacağım. Gelmesi 1 haftaya kadar bulabilir. Sıkıntı çıkmaz değil mi ?
Beyaz Benek
Öncelikle merhabalar.
30-40 lt civarı bir akvaryumumu yeni kurdum.
Daha doğrusu walstad metodu ile bir kaç ay önce kurmuştum. Balıkları yeni aldım.
Bu gün balıklara yem atarken transgenetik tetralarda çok bariz bir şekilde beyaz benek olduğunu gördüm.
Kademeli olarak akvaryum ısısını çıkarıyorum. Şuan ortalama 25-26 derece kademeli olarak 28-29 civarına çıkaracağım. Ayrıca kaya tuzu da ekleyeceğim. Kaya tuzunu kaç litreye kaç gram yada kaç kaşık düşecek şekilde ayarlayayim ?
Şimdiden teşekkürler
Öncelikle merhabalar.
30-40 lt civarı bir akvaryumumu yeni kurdum.
Daha doğrusu walstad metodu ile bir kaç ay önce kurmuştum. Balıkları yeni aldım.
Bu gün balıklara yem atarken transgenetik tetralarda çok bariz bir şekilde beyaz benek olduğunu gördüm.
Kademeli olarak akvaryum ısısını çıkarıyorum. Şuan ortalama 25-26 derece kademeli olarak 28-29 civarına çıkaracağım. Ayrıca kaya tuzu da ekleyeceğim. Kaya tuzunu kaç litreye kaç gram yada kaç kaşık düşecek şekilde ayarlayayim ?
Şimdiden teşekkürler
Baligim Dogurdu Yavrulugu Nasil Temizleyebilirim
[QUOTE=voiceofthewicked]
Elimde minik akvaryum da var ona koymayı düşünüyorum yavruları birkaç gün sonra. Haklısınız strese giriyorlar ama yavrulukta beklettim bugün doğum sürecindeki lepistesimi. Sabah dokuz gibi 10 civarı yavru vardı. Eve öğleden sonra iki gibi geldiğimde sadece 2 yavru kalmıştı maalesef. Hepsini mideye indirmiş. Oysaki yavruluğun alt kısmı vardı annenin giremeyeceği darlıkta, yavrular oradan geri çıkıp annenin midesine gitmiş bir şekilde. Üzüldüm maalesef. En sağlıklısı bence 10 litrelik akvaryuma anneyi doğum zamanında oraya koymak ve bolca bitki alıp yavruların saklanabilecek alanlarını oluşturmak. Daha sonra da 1-2 saatte bir yavruları toplamak ve ayrı bir fanusa almak. Ben bu şekilde yapmıştım diğer lepisteslerimin doğumlarını. 25 küsür yavruyu bu şekilde kurtardım ama ne yapsam doğumdan önce ne kadar beslesem anne yavrularını yiyor maalesef. Kısaca bu şekilde :(
Merak etmeyin kayıplar elbette olacaktır. Siz de zamanla tecrübe kazanırsınız. Asabi olan lepisteslerinizin erkek olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden dişiyi kovalıyor olabilirler. İdeal bir akvaryumda dişi lepistes sayısı erkek sayısının iki veya üç katı olmalı. Bunu dikkate alın yoksa dişiler çok stresli bir ömür geçirir. [/QUOTE]
Bu tarz durumlar için rafya sistemi kullanırız. Nalburlarda vs heryerde bulabilirsiniz ucuz bir şey. Bu şekilde her saat yavru toplamak zorunda da kalmazsınız detaylarını internetten araştırabilirsiniz rafya diye.
İyi akşamlar
[QUOTE=voiceofthewicked]
Elimde minik akvaryum da var ona koymayı düşünüyorum yavruları birkaç gün sonra. Haklısınız strese giriyorlar ama yavrulukta beklettim bugün doğum sürecindeki lepistesimi. Sabah dokuz gibi 10 civarı yavru vardı. Eve öğleden sonra iki gibi geldiğimde sadece 2 yavru kalmıştı maalesef. Hepsini mideye indirmiş. Oysaki yavruluğun alt kısmı vardı annenin giremeyeceği darlıkta, yavrular oradan geri çıkıp annenin midesine gitmiş bir şekilde. Üzüldüm maalesef. En sağlıklısı bence 10 litrelik akvaryuma anneyi doğum zamanında oraya koymak ve bolca bitki alıp yavruların saklanabilecek alanlarını oluşturmak. Daha sonra da 1-2 saatte bir yavruları toplamak ve ayrı bir fanusa almak. Ben bu şekilde yapmıştım diğer lepisteslerimin doğumlarını. 25 küsür yavruyu bu şekilde kurtardım ama ne yapsam doğumdan önce ne kadar beslesem anne yavrularını yiyor maalesef. Kısaca bu şekilde :(
Merak etmeyin kayıplar elbette olacaktır. Siz de zamanla tecrübe kazanırsınız. Asabi olan lepisteslerinizin erkek olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden dişiyi kovalıyor olabilirler. İdeal bir akvaryumda dişi lepistes sayısı erkek sayısının iki veya üç katı olmalı. Bunu dikkate alın yoksa dişiler çok stresli bir ömür geçirir. [/QUOTE]
Bu tarz durumlar için rafya sistemi kullanırız. Nalburlarda vs heryerde bulabilirsiniz ucuz bir şey. Bu şekilde her saat yavru toplamak zorunda da kalmazsınız detaylarını internetten araştırabilirsiniz rafya diye.
İyi akşamlar
Akvaryumumda Balıklarım Tek Tek Ölüyor
[QUOTE=filozof]Merhaba
65lt akvaryumum var yatay 4 melek 4 çöpçü 10 dan fazla da transgenetik tetra balıklarım var hepsi yavru,
akvaryumun bir hafta önce su değişimi yapmıştım, bazı balıklar kenarlarda takılsa da genel olarak hareketlilik iyiydi ama iki gün önce bir tetrayı sabah ölü halde bulduk diğerleri gözlerini yemişti. sonraki gün akvaryumun içinde bazı değişiklikler yapmak için biraz su boşalttık fırsattan istifade de balıklara taze suyun iyi geleceğini düşünerek su değişimi de yaptım ancak bu sabah tetralardan biri yine ölmüştü dışından görebildiğim çok bir şey yok ama sadece solungaçlarından biri diğerine göre daha küçüktü sanki içi görünüyor gibiydi kırmızı kırmızı ağzından bir toz parçası takılı kalmış gibi bir şeyler gözüküyordu sebebini anlamadım
aynı gün de kenarlarda takılan bir melek balığım da kendini sıkıştırmış o halde ölmüş sebebini anlayamıyorum yardımcı olabilir misiniz
** şimdi bütün balıklarım alt taraflarda takılıyor melekler bi kuytu bellemiş kendilerine bir otun arkasında duruyor üçü bir arada üst tarafta kimse yok
*akvaryumda bir tane pipo filtre kullanıyorum büyük boy, iki tane de hava taşı bağlı [/QUOTE]
Amonyak patlaması olabilir. 65 lt için canlı yükünüz çok fazla. En iyi çözüm iyi filtreleme ve canlı sayısını azaltmak olacaktır
İyi akşamlar
[QUOTE=filozof]Merhaba
65lt akvaryumum var yatay 4 melek 4 çöpçü 10 dan fazla da transgenetik tetra balıklarım var hepsi yavru,
akvaryumun bir hafta önce su değişimi yapmıştım, bazı balıklar kenarlarda takılsa da genel olarak hareketlilik iyiydi ama iki gün önce bir tetrayı sabah ölü halde bulduk diğerleri gözlerini yemişti. sonraki gün akvaryumun içinde bazı değişiklikler yapmak için biraz su boşalttık fırsattan istifade de balıklara taze suyun iyi geleceğini düşünerek su değişimi de yaptım ancak bu sabah tetralardan biri yine ölmüştü dışından görebildiğim çok bir şey yok ama sadece solungaçlarından biri diğerine göre daha küçüktü sanki içi görünüyor gibiydi kırmızı kırmızı ağzından bir toz parçası takılı kalmış gibi bir şeyler gözüküyordu sebebini anlamadım
aynı gün de kenarlarda takılan bir melek balığım da kendini sıkıştırmış o halde ölmüş sebebini anlayamıyorum yardımcı olabilir misiniz
** şimdi bütün balıklarım alt taraflarda takılıyor melekler bi kuytu bellemiş kendilerine bir otun arkasında duruyor üçü bir arada üst tarafta kimse yok
*akvaryumda bir tane pipo filtre kullanıyorum büyük boy, iki tane de hava taşı bağlı [/QUOTE]
Amonyak patlaması olabilir. 65 lt için canlı yükünüz çok fazla. En iyi çözüm iyi filtreleme ve canlı sayısını azaltmak olacaktır
İyi akşamlar
Baligim Dogurdu Yavrulugu Nasil Temizleyebilirim
[QUOTE=voiceofthewicked]
Şuan temizlemen annelere stres yaratacağı için doğum süresini uzatabilir. Bugün yavruluk böyle kalsın akşama doğru yavru sayısı 20-25i bulunca anneleri al yavruluktaki yavruları akvaryumdaki aynı suyla doldurduğun fanusa al. Su derecesi 26-27 derece olsun fanusun. Ani sıcaklık değişimi olmasın. Sonra yavruluğı temizle ve anneleri geri yavruluğa koy. Ben de yavrularımı şuan böyle çıkartıyorum. 25-30 yavru oldu şuan. Doğurması gereken 6 anne daha var yoruldum vallahi :) Kolay gelsin şimdiden. Bu arada fanusta beslemende sıkıntı şuanlık yok ama hava motoru ve hava taşı alıp fanusu havalandırırsan çok iyi olur, istersen minik bi akvaryum alıp pipo filtre kullan böyle daha iyi olur ama imkanın yoksa sen bilirsin. Yavrular büyüdükçe pipo veya şelale filtreye ihtiyacın olacak çünkü filtrasyon yapman lazım. Yapamazsan fanusun suyunun %30-40ını dip çekimi ile temizle ve akvaryumdaki su ile yeniden doldur. Canlı bitki almanı çok tavsiye ederim hem büyük balıkların hem de yavruların için en iyisi olur. Son olarak kullanacağın fanus çok küçük olmasın yavrular amonyak zehirlenmesi geçirir yoksa. Benim yavrularım da bu şekilde fotoğrafını alta koyuyorum. İyi forumlar [:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237511/240520231537201.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhabalar fanusa yavru koymak çok doğru bir davranış değil zamanında çok yavru kaybettim.
En büyük nedeni ısıtıcı konulamaması. Şu havalarda az çok idare edebilirsiniz ama ilerleyen dönemlerde başınıza sorun olur haberiniz olsun.
Ayrıca yavruluk temizlemeyi o şekilde anneyi oradan al oraya koy ordan diğer tarafa koy şeklinde yaparsanız balık gerçekten dehşet strese girer. Benden tavsiye ilk hafta hiç ellemeyin aşırı derece kirlenmez. Ama ille temizleyecem diyorsanız küçük hortumla dip çekimi yapmak daha sağlıklı olur. Fanusta yavru besleyeceğinize 5-10 lt lik minik akvaryumlar oluyor onlardan almanızı tavsiye ederim.
İyi akşamlar dilerim.
[QUOTE=voiceofthewicked]
Şuan temizlemen annelere stres yaratacağı için doğum süresini uzatabilir. Bugün yavruluk böyle kalsın akşama doğru yavru sayısı 20-25i bulunca anneleri al yavruluktaki yavruları akvaryumdaki aynı suyla doldurduğun fanusa al. Su derecesi 26-27 derece olsun fanusun. Ani sıcaklık değişimi olmasın. Sonra yavruluğı temizle ve anneleri geri yavruluğa koy. Ben de yavrularımı şuan böyle çıkartıyorum. 25-30 yavru oldu şuan. Doğurması gereken 6 anne daha var yoruldum vallahi :) Kolay gelsin şimdiden. Bu arada fanusta beslemende sıkıntı şuanlık yok ama hava motoru ve hava taşı alıp fanusu havalandırırsan çok iyi olur, istersen minik bi akvaryum alıp pipo filtre kullan böyle daha iyi olur ama imkanın yoksa sen bilirsin. Yavrular büyüdükçe pipo veya şelale filtreye ihtiyacın olacak çünkü filtrasyon yapman lazım. Yapamazsan fanusun suyunun %30-40ını dip çekimi ile temizle ve akvaryumdaki su ile yeniden doldur. Canlı bitki almanı çok tavsiye ederim hem büyük balıkların hem de yavruların için en iyisi olur. Son olarak kullanacağın fanus çok küçük olmasın yavrular amonyak zehirlenmesi geçirir yoksa. Benim yavrularım da bu şekilde fotoğrafını alta koyuyorum. İyi forumlar [:3][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/237511/240520231537201.jpg[/IMG][/QUOTE]
Merhabalar fanusa yavru koymak çok doğru bir davranış değil zamanında çok yavru kaybettim.
En büyük nedeni ısıtıcı konulamaması. Şu havalarda az çok idare edebilirsiniz ama ilerleyen dönemlerde başınıza sorun olur haberiniz olsun.
Ayrıca yavruluk temizlemeyi o şekilde anneyi oradan al oraya koy ordan diğer tarafa koy şeklinde yaparsanız balık gerçekten dehşet strese girer. Benden tavsiye ilk hafta hiç ellemeyin aşırı derece kirlenmez. Ama ille temizleyecem diyorsanız küçük hortumla dip çekimi yapmak daha sağlıklı olur. Fanusta yavru besleyeceğinize 5-10 lt lik minik akvaryumlar oluyor onlardan almanızı tavsiye ederim.
İyi akşamlar dilerim.
Yanlış Eğitim Öğretim
[QUOTE=emirkagan]Hipotenüs kavramının 8.sınıflara kadar taşındığını öğrendiğimde eğitimin ne derece kötüleştiğini kavramıştım. O kadar çok konu ya çıkarılmış ya üst sınıflara taşınmış ki. Ne yapılmaya çalışılıyor anlamak güç. Hakkımızda hayırlısı. Onlarca üniversite onlarca lisans mezunu. Hepsi yeterli donanıma sahip mi ? Fizik sorusu yapamadan mühendislik okunabilen bir sistem yarattılar. Bu sistemin doğuracağı işsizlik problemi ile kimse başa çıkamaz. Daha mevcut işsizlik düzeyi 5 6 yıl sonra oluşacak düzeyin bir fragmanı. Artık baraj diye bir kavram bile kalmadı isteyen istediği gibi üniversite mezunu oluyor. Bu durum da mesleki yeterlilik ve donanıma sahip insanların yerine donanımsız kişilerin "Dayı" aracılığı ile o boşluğu doldurmasına, işini layığı ile yapamadığı için özelden genele ülkenin başarısına etki ediyor. Ne yazık ki geldiğimiz durum bu.[/QUOTE]
Sistemi bana kalırsa kimse değiştiremez. Herkes 50 yıldır optikli sınava girmiş ata yadigarı gibi birşey olacak. Oturmuş bir düzen aniden bozulamaz ama 8-10 yıl ilkokuldan başlayıp değiştirilebilir. Ben dediğiniz hipotenüs ne alaka onu anlamadım. Çok temel bir bilgi hem fen adına (basit makinelerde) hem de matematik adına önemli bir şey bana kalırsa.
İyi günler
[QUOTE=emirkagan]Hipotenüs kavramının 8.sınıflara kadar taşındığını öğrendiğimde eğitimin ne derece kötüleştiğini kavramıştım. O kadar çok konu ya çıkarılmış ya üst sınıflara taşınmış ki. Ne yapılmaya çalışılıyor anlamak güç. Hakkımızda hayırlısı. Onlarca üniversite onlarca lisans mezunu. Hepsi yeterli donanıma sahip mi ? Fizik sorusu yapamadan mühendislik okunabilen bir sistem yarattılar. Bu sistemin doğuracağı işsizlik problemi ile kimse başa çıkamaz. Daha mevcut işsizlik düzeyi 5 6 yıl sonra oluşacak düzeyin bir fragmanı. Artık baraj diye bir kavram bile kalmadı isteyen istediği gibi üniversite mezunu oluyor. Bu durum da mesleki yeterlilik ve donanıma sahip insanların yerine donanımsız kişilerin "Dayı" aracılığı ile o boşluğu doldurmasına, işini layığı ile yapamadığı için özelden genele ülkenin başarısına etki ediyor. Ne yazık ki geldiğimiz durum bu.[/QUOTE]
Sistemi bana kalırsa kimse değiştiremez. Herkes 50 yıldır optikli sınava girmiş ata yadigarı gibi birşey olacak. Oturmuş bir düzen aniden bozulamaz ama 8-10 yıl ilkokuldan başlayıp değiştirilebilir. Ben dediğiniz hipotenüs ne alaka onu anlamadım. Çok temel bir bilgi hem fen adına (basit makinelerde) hem de matematik adına önemli bir şey bana kalırsa.
İyi günler
Yanlış Eğitim Öğretim
[QUOTE=GhostKoi]@Akvaryumis ,ben gerilemeyi mizah yoluyla açıklamaya çalıştım. Sorun hangi sınavda zor ya da basit soru sorulduğu değildir. Zaten o sınavlarda yüksek puan alıp da "dayısı" olmayanlar mülakatta eleniyorlar. Sorun bir kuşağın ötekisinden üstün ya da aşağı olması mevzusu da değildir.
Süreci politik açıdan görmeden yapamayız. Sadece eğitim değil, sağlık, kültür, tarım, sanayi, bilim, ekonomi..... her alanda bir gerileme yaşanıyorsa bunun köklerini köy enstitülerinin kapanmasında, marshall yardımlarının gelmesinde, koreye asker gönderip karşılığında Nato'ya girmemizde bile arayabiliriz.
Konuya dönecek olursak 80'lerin başlarında okul çağında olanlar henüz 12 eylül sonrası depolitizasyon ve özelleşme furyasından etkilenmemiş idiler. Bu dönüm noktasının ardından 40 yılda bu güne geldik, sözü uzatmayayım. Son 20 yılda yaşananlar işin kabak tadı veren kısmını oluşturuyor. O günden bu güne sadece eğitim-öğretim değil yaşamın her alanında toplumumuzun düşünce perspektiflerinin daraldığı, kitlelerin yaşam standartlarının gerilediği istatistik verilerle sabit. Yok bu böyle değil, yanlış söylüyorsun diyecek halinden memnun saflar ya da bal tutup parmağını yaladığı için durumu inkar edecek kişiler de fazla sayıda mevcuttur.
Eğitim sisteminin ve ailelerin motivasyonunun çocuğu yarış atı gibi görmek olduğu konusunda size katılıyorum. Bu, 40 yıl öncesinde de böyleydi. Keşke bireyin arzularına ve toplumun esas gereksinimlerine uygun insanlar yetiştirebilen ve yetişmiş insanlarını işgücü olarak verimli bir şekilde değerlendirebilen ve herkesin emeklerinin, haklarının karşılığını veren bir toplum düzenimiz olsaydı.[/QUOTE]
Diyecek hiç bir sözüm yok,gayet haklısınız.
Bizde sınav merakı var onu aşabilsek gerisi bence gelir. Şuanda kimsenin hayatı eğlenip haftada bir tiyatroya gidip akşamları halı saha maçına gittiğini düşünmüyorum. Ben en başta konuyu yanlış: anladım zorluk olarak.
İyi günler.
[QUOTE=GhostKoi]@Akvaryumis ,ben gerilemeyi mizah yoluyla açıklamaya çalıştım. Sorun hangi sınavda zor ya da basit soru sorulduğu değildir. Zaten o sınavlarda yüksek puan alıp da "dayısı" olmayanlar mülakatta eleniyorlar. Sorun bir kuşağın ötekisinden üstün ya da aşağı olması mevzusu da değildir.
Süreci politik açıdan görmeden yapamayız. Sadece eğitim değil, sağlık, kültür, tarım, sanayi, bilim, ekonomi..... her alanda bir gerileme yaşanıyorsa bunun köklerini köy enstitülerinin kapanmasında, marshall yardımlarının gelmesinde, koreye asker gönderip karşılığında Nato'ya girmemizde bile arayabiliriz.
Konuya dönecek olursak 80'lerin başlarında okul çağında olanlar henüz 12 eylül sonrası depolitizasyon ve özelleşme furyasından etkilenmemiş idiler. Bu dönüm noktasının ardından 40 yılda bu güne geldik, sözü uzatmayayım. Son 20 yılda yaşananlar işin kabak tadı veren kısmını oluşturuyor. O günden bu güne sadece eğitim-öğretim değil yaşamın her alanında toplumumuzun düşünce perspektiflerinin daraldığı, kitlelerin yaşam standartlarının gerilediği istatistik verilerle sabit. Yok bu böyle değil, yanlış söylüyorsun diyecek halinden memnun saflar ya da bal tutup parmağını yaladığı için durumu inkar edecek kişiler de fazla sayıda mevcuttur.
Eğitim sisteminin ve ailelerin motivasyonunun çocuğu yarış atı gibi görmek olduğu konusunda size katılıyorum. Bu, 40 yıl öncesinde de böyleydi. Keşke bireyin arzularına ve toplumun esas gereksinimlerine uygun insanlar yetiştirebilen ve yetişmiş insanlarını işgücü olarak verimli bir şekilde değerlendirebilen ve herkesin emeklerinin, haklarının karşılığını veren bir toplum düzenimiz olsaydı.[/QUOTE]
Diyecek hiç bir sözüm yok,gayet haklısınız.
Bizde sınav merakı var onu aşabilsek gerisi bence gelir. Şuanda kimsenin hayatı eğlenip haftada bir tiyatroya gidip akşamları halı saha maçına gittiğini düşünmüyorum. Ben en başta konuyu yanlış: anladım zorluk olarak.
İyi günler.
Yanlış Eğitim Öğretim
[QUOTE=GhostKoi]Eğitim sistemimizin geldiği nokta şöyle de anlatılabilir:
80'li yıllar: Şekildeki üçgenin alanını hesaplayın
90'lı yıllar: Şekildeki üçgenin iç açıları toplamını yazın
2000'li yıllar: Şekildeki cismin kaç köşesi olduğunu yazın
günümüz: Şekildeki cismin içini dışarı taşırmadan boyayın. [:D][/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]Eğitim sistemimizin geldiği nokta şöyle de anlatılabilir:
80'li yıllar: Şekildeki üçgenin alanını hesaplayın
90'lı yıllar: Şekildeki üçgenin iç açıları toplamını yazın
2000'li yıllar: Şekildeki cismin kaç köşesi olduğunu yazın
günümüz: Şekildeki cismin içini dışarı taşırmadan boyayın. [:D][/QUOTE]
Erkut hocam kesinlikle katılmıyorum.
1987 öys sorusu:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020181.jpg[/IMG]
2016 teog: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020301.jpg[/IMG]
2021 lgs:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020561.jpg[/IMG]
(Teog normale göre çok daha basit bir sınav) ama geçmişe göre şuanda eğitim sistemi daha zor ve rekabet aşırı fazla. Saydığınız kronoloji bana kalırsa tam tersi.
Düzeltme: buradaki üç soruda çalışana basit. İlk iki soruyu yapamayan yoktur diye varsayıyorum üçüncü sorudada formulü bildiğinizde çok rahat yapılıyor.
Bizim eğitim sistemi çocukları tabiri caizse eşşek gibi çalıştırmak istiyor. Okullar ganyan bayiye döndü çocuklar at gibi yarıştırılıyor. [EDIT]Akvaryumis,2023-04-18 13:43:50[/EDIT]
[QUOTE=GhostKoi]Eğitim sistemimizin geldiği nokta şöyle de anlatılabilir:
80'li yıllar: Şekildeki üçgenin alanını hesaplayın
90'lı yıllar: Şekildeki üçgenin iç açıları toplamını yazın
2000'li yıllar: Şekildeki cismin kaç köşesi olduğunu yazın
günümüz: Şekildeki cismin içini dışarı taşırmadan boyayın. [:D][/QUOTE][QUOTE=GhostKoi]Eğitim sistemimizin geldiği nokta şöyle de anlatılabilir:
80'li yıllar: Şekildeki üçgenin alanını hesaplayın
90'lı yıllar: Şekildeki üçgenin iç açıları toplamını yazın
2000'li yıllar: Şekildeki cismin kaç köşesi olduğunu yazın
günümüz: Şekildeki cismin içini dışarı taşırmadan boyayın. [:D][/QUOTE]
Erkut hocam kesinlikle katılmıyorum.
1987 öys sorusu:[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020181.jpg[/IMG]
2016 teog: [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020301.jpg[/IMG]
2021 lgs:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/233081/180420230020561.jpg[/IMG]
(Teog normale göre çok daha basit bir sınav) ama geçmişe göre şuanda eğitim sistemi daha zor ve rekabet aşırı fazla. Saydığınız kronoloji bana kalırsa tam tersi.
Düzeltme: buradaki üç soruda çalışana basit. İlk iki soruyu yapamayan yoktur diye varsayıyorum üçüncü sorudada formulü bildiğinizde çok rahat yapılıyor.
Bizim eğitim sistemi çocukları tabiri caizse eşşek gibi çalıştırmak istiyor. Okullar ganyan bayiye döndü çocuklar at gibi yarıştırılıyor. [EDIT]Akvaryumis,2023-04-18 13:43:50[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
