ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
harun reşit
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
9
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Ağustos 2011 12:58
Son Ziyaret:
12 Saat 21 Dakika önce
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
harun resit
Doğum Tarihi:
28 Ocak 1995
Yaş:
31
İl:
Karaman
Meslek:
-
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
Benim Walstad tankımda ember tetralar ve karidesler uyum içinde yaşıyor. Her ne kadar karideslerin birçoğu dişi bettalar tarafından avlansa da kalan karideslerle ember tetraların birbirleriyle etkileşime girdiklerini hiç görmedim. Ayrıca tankta nematod denilen beyaz kurtçuklara da izin vermiyorlar. Ancak karides yavruları konusunda çok emin olamıyorum büyük ihtimalle avlayacaklardır.
Benim Walstad tankımda ember tetralar ve karidesler uyum içinde yaşıyor. Her ne kadar karideslerin birçoğu dişi bettalar tarafından avlansa da kalan karideslerle ember tetraların birbirleriyle etkileşime girdiklerini hiç görmedim. Ayrıca tankta nematod denilen beyaz kurtçuklara da izin vermiyorlar. Ancak karides yavruları konusunda çok emin olamıyorum büyük ihtimalle avlayacaklardır.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
[QUOTE=NightWist]
Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.
[QUOTE=NightWist]
Walstad yapacağım diye kendinizi bu kadar yormaya gerek yok bence. Yerinizde olsam dışarıdan NPK girişi yapardım. Sonuçta her toprağın besin değeri bir değil. Aynı orman içinde bile değişiyor besin değerleri. [/QUOTE]
Açıkçası hobiye dönme sebeplerimden biri de Walstad yönteminin işe yarayıp yaramadığını kendim gözlemlemek. O yüzden şimdilik bu konuda ısrarcıyım. Zaten çürüme olayı da bitti sayılır. İleride tank kendi kendini çeviremez hale gelirse tabii ki dışarıdan takviye yaparım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Açıkçası ne olduklarını hala çözemedim. Biraz daha artarlarsa küçük bir dip çekimiyle sayılarının azaltmayı düşünüyorum.
Çürüme konusunda, dediğiniz gibi potasyum eksikliğinden şüpheleniyorum ancak tankları Walstad yöntemiyle kurduğum için dışarıdan destek vermek istemiyorum. Zaten şu anda çürüme problemi neredeyse bitti diyebilirim. Ayrıca bitkilerin büyüme hızları da iyi durumda.
En son suyun puslanması problemi vardı. Su değişimi yapmamama rağmen o da büyük oranda düzeldi. Şimdilik tankı zamana bırakıyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-20 22:52:06[/EDIT]
Açıkçası ne olduklarını hala çözemedim. Biraz daha artarlarsa küçük bir dip çekimiyle sayılarının azaltmayı düşünüyorum.
Çürüme konusunda, dediğiniz gibi potasyum eksikliğinden şüpheleniyorum ancak tankları Walstad yöntemiyle kurduğum için dışarıdan destek vermek istemiyorum. Zaten şu anda çürüme problemi neredeyse bitti diyebilirim. Ayrıca bitkilerin büyüme hızları da iyi durumda.
En son suyun puslanması problemi vardı. Su değişimi yapmamama rağmen o da büyük oranda düzeldi. Şimdilik tankı zamana bırakıyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-20 22:52:06[/EDIT]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese tekrar merhaba.
Yeni konu kalabalığı olmaması için buradan sormak istedim.
Bu beyaz, ipliksi şeyler nedir?
Canlı olduklarını düşünmüyorum çünkü herhangi bir hareket göstermiyorlar. Ayrıca tabana kök salma gibi bir durumları da yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262137151.jpg[/IMG][EDIT]harun reşit,2026-06-19 21:37:28[/EDIT]
Herkese tekrar merhaba.
Yeni konu kalabalığı olmaması için buradan sormak istedim.
Bu beyaz, ipliksi şeyler nedir?
Canlı olduklarını düşünmüyorum çünkü herhangi bir hareket göstermiyorlar. Ayrıca tabana kök salma gibi bir durumları da yok.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132161.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262132191.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/190620262137151.jpg[/IMG][EDIT]harun reşit,2026-06-19 21:37:28[/EDIT]
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese tekrar merhaba.
Akvaryumları kurmamın ikinci ayını tamamlamasıyla birlikte geniş bir durum güncellemesi yapmak istiyorum.
Öncelikle tankların ilk kurulum ve şu anki halini paylaşalım.
Bitkilerin ekilmesinden 4 gün sonra, yani 10 Nisan tarihli görüntü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262205011.jpg[/IMG]
Tankların güncel hâli:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262206431.jpg[/IMG]
Öncelikle akvaryumlara alt katman olarak orman arazisinden alıp elediğim toprağı yaklaşık 4 cm olacak şekilde serdim. Üst katmana da yaklaşık 4 cm siyah bazalt kullandım.
Ardından akvaryumları tamamen doldurup %90 oranında boşalttım.
Hemen ardından @syerli'nin konusundan destek alarak seçtiğim Çınar, Wendtii Green, Ludwigia Repens Rubin, Rotala Rotundifolia Reddish Vietnam, Zeytin, Wendtii Brown, Limnophila Sessiliflora ve Monte Carlo'nun dikimini gerçekleştirdim. (Bu bitkilere 1 ay sonra Hygrophila Salicifolia da eklendi.) Su üstü bitkisi olarak su mercimeği ve frogbit kullandım.
Şimdi gelelim sürece.
Ekimlerin ardından bu zamana kadar geçen sürede düzensiz aralıklarla 7-8 sefer, her defasında yaklaşık %20 oranında su değişimi yaptım.
Bu süreçte ilk 15 gün güzel geçerken, 1. ayın sonuna doğru bitkilerin yaprakların ciddi çürümeler ve dökümleri oldu. Gövdeden çürüyen bitkiler kesilip tekrar dikildi.
Yaklaşık 45. günden sonra bitkiler hızlı bir toparlanmaya girdi, yeni sürgünler verdiler, yapraklar açtılar ve boylandılar.
Tanklarda yetiştiremediğim tek bitki Çınar oldu. 20 kökten sadece 2-3 tanesi yaşadı. Çınarları saymazsak, tamamen çürüme kaynaklı bitki kaybımın yüzde %10 larda kaldığını söyleyebilirim.
Monte Carlo ise ne azaldı ne de çoğaldı denilebilir.
Geçen bu 2 aylık sürede tanklara hiçbir gübre eklenmedi ve ışık ortalama 8 saat açık kaldı. Daha önce bitkili tank kurmadığım için bitkilerin gelişimi hakkında yorum yapamasamda en azından hayatta olmalarından mutluyum. Ayrıca tanklarda ilk gün hariç ısıtıcı ve herhangi bir filtre kullanılmadı.
Canlılar
Büyük tanka 25. günde ramshorn salyangozları ve 20 kiraz karides, 35. günde 9 ember tetra, 45. günde ise 15 endler ve 2 dişi betta ekledim.
Küçük tankların her birine 25. günde ramshorn salyangozları ve 6 kiraz karides, 45. günde ise bir Betta mahachaiensis ve bir Betta imbellis erkeği ekledim.
Bu süreçte su kaynaklı hiçbir canlı kaybı yaşamadım; ancak maalesef bütün tanklarda karidesler boyutlarına bakılmaksızın bettalar tarafından avlandı.
Canlılar noktasında yaşadığım tek sorun, Betta mahachaiensis tankına koyduğum 3 ramshorn'un yüzlerce yavru yapması oldu. Mahachaiensis kuru yemi bir türlü yemeyince fazla yemleme yaptım ve bu durum ramshornlara yaradı. Yetişkin salyangozları tanktan çıkardım ancak tankta tahminimce 200'den fazla ramshorn yavrusu ve bunlara ilave yüzlerce yumurta var.
Benim için en büyük sürpriz ise Mahachaiensis'in kuru yem yemek yerine çok küçük boyuttaki salyangoz yavruları yemesi oldu. Kuru yem yememesine rağmen formunu korumasından anlamalıydım. Bir sağlık sorunu yaşamadan kendi evindeki salyangoz sorununu çözeceğini umuyorum.
Ramshornlar dışında büyük tankın suyunda puslanma sorunu yaşıyorum ancak doğal sürece müdahale etmek istemediğim için büyük bir su değişimi yapmayı da düşünmüyorum.
Öneri, tavsiye ve eleştirilerinizi bekliyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-06 23:30:20[/EDIT]
Herkese tekrar merhaba.
Akvaryumları kurmamın ikinci ayını tamamlamasıyla birlikte geniş bir durum güncellemesi yapmak istiyorum.
Öncelikle tankların ilk kurulum ve şu anki halini paylaşalım.
Bitkilerin ekilmesinden 4 gün sonra, yani 10 Nisan tarihli görüntü:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262205011.jpg[/IMG]
Tankların güncel hâli:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/060620262206431.jpg[/IMG]
Öncelikle akvaryumlara alt katman olarak orman arazisinden alıp elediğim toprağı yaklaşık 4 cm olacak şekilde serdim. Üst katmana da yaklaşık 4 cm siyah bazalt kullandım.
Ardından akvaryumları tamamen doldurup %90 oranında boşalttım.
Hemen ardından @syerli'nin konusundan destek alarak seçtiğim Çınar, Wendtii Green, Ludwigia Repens Rubin, Rotala Rotundifolia Reddish Vietnam, Zeytin, Wendtii Brown, Limnophila Sessiliflora ve Monte Carlo'nun dikimini gerçekleştirdim. (Bu bitkilere 1 ay sonra Hygrophila Salicifolia da eklendi.) Su üstü bitkisi olarak su mercimeği ve frogbit kullandım.
Şimdi gelelim sürece.
Ekimlerin ardından bu zamana kadar geçen sürede düzensiz aralıklarla 7-8 sefer, her defasında yaklaşık %20 oranında su değişimi yaptım.
Bu süreçte ilk 15 gün güzel geçerken, 1. ayın sonuna doğru bitkilerin yaprakların ciddi çürümeler ve dökümleri oldu. Gövdeden çürüyen bitkiler kesilip tekrar dikildi.
Yaklaşık 45. günden sonra bitkiler hızlı bir toparlanmaya girdi, yeni sürgünler verdiler, yapraklar açtılar ve boylandılar.
Tanklarda yetiştiremediğim tek bitki Çınar oldu. 20 kökten sadece 2-3 tanesi yaşadı. Çınarları saymazsak, tamamen çürüme kaynaklı bitki kaybımın yüzde %10 larda kaldığını söyleyebilirim.
Monte Carlo ise ne azaldı ne de çoğaldı denilebilir.
Geçen bu 2 aylık sürede tanklara hiçbir gübre eklenmedi ve ışık ortalama 8 saat açık kaldı. Daha önce bitkili tank kurmadığım için bitkilerin gelişimi hakkında yorum yapamasamda en azından hayatta olmalarından mutluyum. Ayrıca tanklarda ilk gün hariç ısıtıcı ve herhangi bir filtre kullanılmadı.
Canlılar
Büyük tanka 25. günde ramshorn salyangozları ve 20 kiraz karides, 35. günde 9 ember tetra, 45. günde ise 15 endler ve 2 dişi betta ekledim.
Küçük tankların her birine 25. günde ramshorn salyangozları ve 6 kiraz karides, 45. günde ise bir Betta mahachaiensis ve bir Betta imbellis erkeği ekledim.
Bu süreçte su kaynaklı hiçbir canlı kaybı yaşamadım; ancak maalesef bütün tanklarda karidesler boyutlarına bakılmaksızın bettalar tarafından avlandı.
Canlılar noktasında yaşadığım tek sorun, Betta mahachaiensis tankına koyduğum 3 ramshorn'un yüzlerce yavru yapması oldu. Mahachaiensis kuru yemi bir türlü yemeyince fazla yemleme yaptım ve bu durum ramshornlara yaradı. Yetişkin salyangozları tanktan çıkardım ancak tankta tahminimce 200'den fazla ramshorn yavrusu ve bunlara ilave yüzlerce yumurta var.
Benim için en büyük sürpriz ise Mahachaiensis'in kuru yem yemek yerine çok küçük boyuttaki salyangoz yavruları yemesi oldu. Kuru yem yememesine rağmen formunu korumasından anlamalıydım. Bir sağlık sorunu yaşamadan kendi evindeki salyangoz sorununu çözeceğini umuyorum.
Ramshornlar dışında büyük tankın suyunda puslanma sorunu yaşıyorum ancak doğal sürece müdahale etmek istemediğim için büyük bir su değişimi yapmayı da düşünmüyorum.
Öneri, tavsiye ve eleştirilerinizi bekliyorum.[EDIT]harun reşit,2026-06-06 23:30:20[/EDIT]
Kum Tercihi
[QUOTE=Att19]Bu kumun türü ne olarak geçiyor?
Ayrica alta lav kırığı üstüne bu kum olarak mı yapayım?
Kumlari kaç cm yükseklik olacak şekilde yapayım?
Bu kumu alırsam co2 gübre gibi ihtiyaçlarım olur mu?
Bitkiler basit usul olsun ıstiyorum. Ayrıca hagen kum markanın adıymış şuanda hagen olarak satılan kumlarin çoğu salınım yapan kumlarmiş diye okudum. Sipariş vermiştim iptal ettim.[/QUOTE]
10 gün walstad yöntemiyle akvaryum kurdum. Üst katman kumu için Trendyoldan siyah bazalt kum aldım. Herhangi bir salınım yapmadı ve bitkilerin durumu şimdilik iyi. Kum 1-2mm arası olduğu için dikim işlemide kolay oldu. Hagen kuma göre rengi daha mat ama bence fiyat farkına değmez.
[QUOTE=Att19]Bu kumun türü ne olarak geçiyor?
Ayrica alta lav kırığı üstüne bu kum olarak mı yapayım?
Kumlari kaç cm yükseklik olacak şekilde yapayım?
Bu kumu alırsam co2 gübre gibi ihtiyaçlarım olur mu?
Bitkiler basit usul olsun ıstiyorum. Ayrıca hagen kum markanın adıymış şuanda hagen olarak satılan kumlarin çoğu salınım yapan kumlarmiş diye okudum. Sipariş vermiştim iptal ettim.[/QUOTE]
10 gün walstad yöntemiyle akvaryum kurdum. Üst katman kumu için Trendyoldan siyah bazalt kum aldım. Herhangi bir salınım yapmadı ve bitkilerin durumu şimdilik iyi. Kum 1-2mm arası olduğu için dikim işlemide kolay oldu. Hagen kuma göre rengi daha mat ama bence fiyat farkına değmez.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ben çok çeşit yapmayacağım 3-4 tür yeterli. Tek eksiğim bitkiler kaldı. Önümüzdeki hafta kurulumu gerçekleştirip güncellemeleri paylaşırım.
Çok teşekkür ediyorum hocam. Ben çok çeşit yapmayacağım 3-4 tür yeterli. Tek eksiğim bitkiler kaldı. Önümüzdeki hafta kurulumu gerçekleştirip güncellemeleri paylaşırım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Teşekkürler hocam. Aydınlatma kısmını biraz daha araştırayım o zaman. Son olarak bitkileri nerden temin ettiniz ? Yaşadığım şehirde bitki satan yer yok mecbur internetten alacağım.
Teşekkürler hocam. Aydınlatma kısmını biraz daha araştırayım o zaman. Son olarak bitkileri nerden temin ettiniz ? Yaşadığım şehirde bitki satan yer yok mecbur internetten alacağım.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
[QUOTE=syerli]Yaklaşık 7 haftalık walstad kurulumum var. Birilerine belki faydası olur ümidiyle açtığım ve sürekli güncellediğim bir konu var, onu incelerseniz belki fikir verebilir.
https://www.akvaryum.com/Forum/60x40x40_walstad_akvaryum_ve_kurulum_sureci_k1014924.asp
Monte Carlo sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Aslında benim de hoşuma giden bir bitki ama anladığım kadarıyla walstad veya lowtech için pek uygun olmadığını düşündüm.
Kurulumu yapmadan önce aylarca bitki araştırması yaptım. Canlı bitki satan siteleri tek tek inceledim. Aynı bitkileri forumdan veya başka kaynaklardan araştırdım, yetiştirenlerin deneyimlerini okumaya çalıştım. Defalarca liste oluşturdum, değiştirdim. Bu kadar uğraş sonrası inşallah güzel olur.
Benim tavsiyem planlamayı çok iyi yapmanız yönünde olur, çünkü walstad kurulumunda değişiklik yapmak ya mümkün değil ya da büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünmek lazım. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Akvaryumda çimen görüntüsü çocukluktan beri hayalim olduğu için deneyeceğim, olmazsa sağlık olsun.
Kendi konunuzda paylaştığınız bitkiler de işimi çok kolaylaştıracak, onların arasından beğendiklerimi seçmeyi düşünüyorum[:iyi:]
Taban içinde bende sizin gibi ormanlık bölgeden aldığım toprak ve siyah bazalt kullanacağım.
Merak ettiğim aydınlatma kaç lümen kullanıyorusunuz. Tank ebatlarımız yakın ve derinliğimiz aynı, benzer bir ışıklandırma işime yarayacaktır.
[QUOTE=syerli]Yaklaşık 7 haftalık walstad kurulumum var. Birilerine belki faydası olur ümidiyle açtığım ve sürekli güncellediğim bir konu var, onu incelerseniz belki fikir verebilir.
https://www.akvaryum.com/Forum/60x40x40_walstad_akvaryum_ve_kurulum_sureci_k1014924.asp
Monte Carlo sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Aslında benim de hoşuma giden bir bitki ama anladığım kadarıyla walstad veya lowtech için pek uygun olmadığını düşündüm.
Kurulumu yapmadan önce aylarca bitki araştırması yaptım. Canlı bitki satan siteleri tek tek inceledim. Aynı bitkileri forumdan veya başka kaynaklardan araştırdım, yetiştirenlerin deneyimlerini okumaya çalıştım. Defalarca liste oluşturdum, değiştirdim. Bu kadar uğraş sonrası inşallah güzel olur.
Benim tavsiyem planlamayı çok iyi yapmanız yönünde olur, çünkü walstad kurulumunda değişiklik yapmak ya mümkün değil ya da büyük sorunlar çıkarabilir diye düşünmek lazım. [/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim.
Akvaryumda çimen görüntüsü çocukluktan beri hayalim olduğu için deneyeceğim, olmazsa sağlık olsun.
Kendi konunuzda paylaştığınız bitkiler de işimi çok kolaylaştıracak, onların arasından beğendiklerimi seçmeyi düşünüyorum[:iyi:]
Taban içinde bende sizin gibi ormanlık bölgeden aldığım toprak ve siyah bazalt kullanacağım.
Merak ettiğim aydınlatma kaç lümen kullanıyorusunuz. Tank ebatlarımız yakın ve derinliğimiz aynı, benzer bir ışıklandırma işime yarayacaktır.
İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum
Herkese merhaba,
15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
15 yıllık bir aradan sonra dönüş yapmaya çalıştığım akvaryum hobisinde önerilerinize ihtiyacım var.
80x40x40 bitkili akvaryum ve 2 adet 30x30x30 bitkili betta akvaryumu kuracağım.(Merak edenler için 3 akvaryumun tamamı 8mm ve 4mm normal camdan yaptırıldı, toplam maliyet 3.500 TL oldu)
Tüm akvaryumları Walstad metoduyla kuracağım. Tabanda “halı görünümü” tam oluşmasa da Monte Carlo kullanmak istiyorum. Diğer bitkileri ise sizin önerilerinize göre şekillendireceğim.
Aydınlatmada Armatürk markasının 80 cm akvaryumlar için iki modeli var. "34W – 6500K – 1400 lümen" ve "66W – 6500K – 11300 lümen". Sanırım biri düşük kalırken diğeri fazla güçlü geliyor. Bu ölçülerde Walstad/low-tech kurulum için hangisi daha uygun olur ? Ne önerirsiniz ?
Küçük akvaryumlar için masa lambası+ led ampül kullanacağım.
Isıtıcı olarak Tetra HT-100W modelini almayı düşünüyorum sizce yeterli mi ?
Genel olarak ışık, bitki seçimi, ısıtıcı ve kurulum hakkında tüm önerilerinizi bekliyorum. Özellikle bitkiler konusunda çünkü latince isimler işimi çok zorlaştırıyor.
Akvaryumlar şu anda boş. Aynı masadan bir tane daha gelince küçükleri ona alacağım ve toprak ile bazaltı yıkayıp kuruluma başlayacağım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/114759/010420262356231.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
