ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
lgaquatic
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
103
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Kasım 2021 15:37
Son Ziyaret:
24 Haziran 2026 14:35
Toplam Mesaj:
45 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Levent Gürkan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Tekirdag
Meslek:
Memur
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Akvarist Levent
SON 10 MESAJI
Aquael Ultramax Kulanan Varmı ?
Merhaba,
400L tankımda uzun süredir Aquael Ultramax 2000 modelini kullanıyorum. Sessiz çalışan, güçlü ve debisi düşmeyen bir cihaz. Ön filtreleme haznesi sayesinde komple içini açmanıza gerek kalmıyor. Malzeme olarak benim gibi kalından inceye (10-40 ppi) sadece sünger kullanarak çok güzel bir filtrasyon elde edebilirsiniz, hem de paranız cebinizde kalır.
Sağlıklı hobiler.
Merhaba,
400L tankımda uzun süredir Aquael Ultramax 2000 modelini kullanıyorum. Sessiz çalışan, güçlü ve debisi düşmeyen bir cihaz. Ön filtreleme haznesi sayesinde komple içini açmanıza gerek kalmıyor. Malzeme olarak benim gibi kalından inceye (10-40 ppi) sadece sünger kullanarak çok güzel bir filtrasyon elde edebilirsiniz, hem de paranız cebinizde kalır.
Sağlıklı hobiler.
Yalnızlığım Ve Balıklarım.
Merhaba. Size özelden mesaj attım. İletişime geçerseniz yardımcı olmak isterim.
Merhaba. Size özelden mesaj attım. İletişime geçerseniz yardımcı olmak isterim.
Baktomix
Ürünü kullanmadım fakat satıcısını az çok tanıyorum, ticari zekası yüksek bir arkadaş. Yurt dışında olsa eminim ki ünlü firmaların bize dayattığı gereksiz malzemelerin pazarlama bölümünde rahatlıkla çalışabilirdi. Her yerde bir "hard kapitalizm" var [:)]
Ürünü kullanmadım fakat satıcısını az çok tanıyorum, ticari zekası yüksek bir arkadaş. Yurt dışında olsa eminim ki ünlü firmaların bize dayattığı gereksiz malzemelerin pazarlama bölümünde rahatlıkla çalışabilirdi. Her yerde bir "hard kapitalizm" var [:)]
Dış Filtre İle Tuzlu Su Akvaryumu Hakkında
Merhaba,
Şu kadarını söylemek isterim. Uzun süredir tatlı suda çalıştırdığım dış filtremi (içerisinde sadece belli ppi aralığında sünger var), şu an 400L olan tuzlu su akvaryumumda yaklaşık 3 aydır sorunsuz şekilde kullanmaktayım. Tatlı suda bize kural olarak dayatılan mitlerden daha fazlası tuzlu suda mevcut. Herkese ve her şeye inanmadan elinizdeki mevcut malzemeler ile bu hobiyi yürütmeniz gayet mümkün olup, gönül rahatlığıyla filtrenizi kullanabilirsiniz.
Sağlıklı hobiler.
Merhaba,
Şu kadarını söylemek isterim. Uzun süredir tatlı suda çalıştırdığım dış filtremi (içerisinde sadece belli ppi aralığında sünger var), şu an 400L olan tuzlu su akvaryumumda yaklaşık 3 aydır sorunsuz şekilde kullanmaktayım. Tatlı suda bize kural olarak dayatılan mitlerden daha fazlası tuzlu suda mevcut. Herkese ve her şeye inanmadan elinizdeki mevcut malzemeler ile bu hobiyi yürütmeniz gayet mümkün olup, gönül rahatlığıyla filtrenizi kullanabilirsiniz.
Sağlıklı hobiler.
Seachem Matrix Ve Pomza Taşı
Merhaba Arif bey, çok güzel bir konuya değinmişsiniz tebrik ederim.
Daha önceki konularda da benim belirtmek istediğim şeylerden biri de buydu aslında. Bunu sadece A yada B firması olarak düşünmemek lazım çünkü bir çok ithal marka doğadan bizlerin kolaylıkla temin edebileceği materyalleri süsleyip, bizlere yüksek fiyatlara satıyor ve biz hobicileri bir yerde kandırmış oluyor. Bir de ürünlerin üzerlerinde yazdıkları amaçları dışında aslında etkisi olmayan ama işe yaradığını iddia ettikleri noktalar da mevcut. Bu ürünlere olan şüpheci yaklaşımımın temel sebebi budur. Bu iddiaların zamanla araştırıldıkça gerçeklerin ortaya çıkacağından eminim.
Ayrıca yazmayı düşündüğünüz ‘biyoyük mekanizması ve idare ettirme yöntemleri’ konusunda benim için dünyanın en iyi substratlarından biri olan "sünger" i lütfen es geçmeyin [:)]
Günümüz şartlarında herkese doğanın bizlere sunduğu nimetlerden sonuna kadar yararlanabildiği bir hobi diliyorum...
[EDIT]lgaquatic,2023-09-06 10:53:32[/EDIT]
Merhaba Arif bey, çok güzel bir konuya değinmişsiniz tebrik ederim.
Daha önceki konularda da benim belirtmek istediğim şeylerden biri de buydu aslında. Bunu sadece A yada B firması olarak düşünmemek lazım çünkü bir çok ithal marka doğadan bizlerin kolaylıkla temin edebileceği materyalleri süsleyip, bizlere yüksek fiyatlara satıyor ve biz hobicileri bir yerde kandırmış oluyor. Bir de ürünlerin üzerlerinde yazdıkları amaçları dışında aslında etkisi olmayan ama işe yaradığını iddia ettikleri noktalar da mevcut. Bu ürünlere olan şüpheci yaklaşımımın temel sebebi budur. Bu iddiaların zamanla araştırıldıkça gerçeklerin ortaya çıkacağından eminim.
Ayrıca yazmayı düşündüğünüz ‘biyoyük mekanizması ve idare ettirme yöntemleri’ konusunda benim için dünyanın en iyi substratlarından biri olan "sünger" i lütfen es geçmeyin [:)]
Günümüz şartlarında herkese doğanın bizlere sunduğu nimetlerden sonuna kadar yararlanabildiği bir hobi diliyorum...
[EDIT]lgaquatic,2023-09-06 10:53:32[/EDIT]
Sünger Deyip Geçme
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Kimse karar merci değil hobi konusunda; varsa bir konu tartışılıyor zaten. Burada sorun olan şey, örnek verdiğiniz ‘bilim’ sitesidir. Yönetim olarak bu tarz sorunlu sitelerin reklamının yapılmasına itirazımız var!
Levent bey "Temporal and Spatial Stability of Ammonia-Oxidizing Archaea and Bacteria in Aquarium Biofilters" adlı makaleyi Dr. Stephan dan aldığınızı söylüyorsunuz. İnstagram dan bu makaleyi size ben gönderdim. Bu makaleyi konuştuğumuz bir canlı yayından sonra benden istemiştiniz. Konuyu nasıl oraya bağladınız?
Biyolojik sünger kullanın, diğerleri çöptür demek mi bilimsellik? Size ufuklar açan, sizin gibi düşünenlere ufuklar açan bu sitede yapılan şey sadece bu! Önceki yorumumda da yazdım sitedeki çelişkilere örnekleri.
Her akvaristin yoğurt yeme şekli ayrı olabilir ama kimya, biyoloji ve doğa kanunları akvaristin tavrına bakmaz![/QUOTE]
Öncelikle bir sitenin sorunlu olup olmadığını bırakın önce herkes bir okusun, kendisi düşünsün ona göre kararını verir zaten. "Direk bu site, bu link ban!" demekle olmaz. Hepsini geçtim, kişi yada kurumların açıklamaları için emeğe saygı diyorum.
Dr. Stephan'ın kendisine ait köpük/sünger firması var. Kendisi ile konuşmam da biyolojik süngerin etkinliğini göstermek adına o makaleyi bana yolladı ve evet bu konunun başlığı bu "sünger".
Ama bundan önce dediğiniz gibi aynı makaleyi sizden istemiştim sonrasında canlı yayında dahi bu konuyu tartışmıştınız. Lakin şu an sizinle olan özel yazışmalarımıza ulaşamıyorum çünkü Dr. Stephan'ın bana yolladığı makale sanki daha uzun hali miydi, daha değişik miydi onu karşılaştıramadığım için bir fark var mıydı bilemeyeceğim.
Bir noktaya tekrar açıklık getirmek isterim; [B]Sünger dışındaki filtre materyallerine çöp demiyorum. Süngerin diğer pahalı ithal subtratlar kadar filtremizde etkili biyo popülasyon oluşturabildiğini, f/p olarak da ilk sıralarda tercih edilebileceğini, bununla ilgili bilimsel verilerin olduğunu diğer ithal firmaların ürün iddialarına ise şüpheci yaklaşım gerektiğini, binlerce üretimhane/petshop/evlerde olduğu gibi yıllardır sadece pipo/sünger/hamburg/biolife filtre kullanarak çok değerli canlıların sağlıklı bir şekilde üretilip, büyütülebildiğini söylüyorum![/B]
[EDIT]lgaquatic,2023-08-24 15:48:47[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]
Kimse karar merci değil hobi konusunda; varsa bir konu tartışılıyor zaten. Burada sorun olan şey, örnek verdiğiniz ‘bilim’ sitesidir. Yönetim olarak bu tarz sorunlu sitelerin reklamının yapılmasına itirazımız var!
Levent bey "Temporal and Spatial Stability of Ammonia-Oxidizing Archaea and Bacteria in Aquarium Biofilters" adlı makaleyi Dr. Stephan dan aldığınızı söylüyorsunuz. İnstagram dan bu makaleyi size ben gönderdim. Bu makaleyi konuştuğumuz bir canlı yayından sonra benden istemiştiniz. Konuyu nasıl oraya bağladınız?
Biyolojik sünger kullanın, diğerleri çöptür demek mi bilimsellik? Size ufuklar açan, sizin gibi düşünenlere ufuklar açan bu sitede yapılan şey sadece bu! Önceki yorumumda da yazdım sitedeki çelişkilere örnekleri.
Her akvaristin yoğurt yeme şekli ayrı olabilir ama kimya, biyoloji ve doğa kanunları akvaristin tavrına bakmaz![/QUOTE]
Öncelikle bir sitenin sorunlu olup olmadığını bırakın önce herkes bir okusun, kendisi düşünsün ona göre kararını verir zaten. "Direk bu site, bu link ban!" demekle olmaz. Hepsini geçtim, kişi yada kurumların açıklamaları için emeğe saygı diyorum.
Dr. Stephan'ın kendisine ait köpük/sünger firması var. Kendisi ile konuşmam da biyolojik süngerin etkinliğini göstermek adına o makaleyi bana yolladı ve evet bu konunun başlığı bu "sünger".
Ama bundan önce dediğiniz gibi aynı makaleyi sizden istemiştim sonrasında canlı yayında dahi bu konuyu tartışmıştınız. Lakin şu an sizinle olan özel yazışmalarımıza ulaşamıyorum çünkü Dr. Stephan'ın bana yolladığı makale sanki daha uzun hali miydi, daha değişik miydi onu karşılaştıramadığım için bir fark var mıydı bilemeyeceğim.
Bir noktaya tekrar açıklık getirmek isterim; [B]Sünger dışındaki filtre materyallerine çöp demiyorum. Süngerin diğer pahalı ithal subtratlar kadar filtremizde etkili biyo popülasyon oluşturabildiğini, f/p olarak da ilk sıralarda tercih edilebileceğini, bununla ilgili bilimsel verilerin olduğunu diğer ithal firmaların ürün iddialarına ise şüpheci yaklaşım gerektiğini, binlerce üretimhane/petshop/evlerde olduğu gibi yıllardır sadece pipo/sünger/hamburg/biolife filtre kullanarak çok değerli canlıların sağlıklı bir şekilde üretilip, büyütülebildiğini söylüyorum![/B]
[EDIT]lgaquatic,2023-08-24 15:48:47[/EDIT]
Sünger Deyip Geçme
[QUOTE=Edge]
Merhaba, emeğinize ve vaktinize sağlık.
Benim gibi düşünenlerin olduğunu görmek güzel. Ama bu yazı burda tepki çekecektir %100 eminim :)
O yüzden bu gibi bilimsel konuları tartışmak için asla tercih etmiyorum burayı. Yabancı forumlarda/Discordlarda tartışmak en doğrusu benim için. [/QUOTE]
Merhaba,
Maalesef haklısınız. Doğru da olsa sanırım bazı şeyleri dile getirince bu platformda yanlış kabul ediliyor ve yasaklanıyorsunuz. Halbuki böyle şeylerin forum sitesi adı altında tartışılıp, konuşulması gerekmez mi? İlla ki karşıt görüşler olacaktır ve olmalıdır fakat forum olmak bu değil mi? Bizler burada tabi ki bazı kurallar çerçevesinde özgürce fikrimizi açıklayamadıktan sonra ne anlamı kalıyor! Bana göre bu gibi kısıtlamaların sebebi her ortamda genelde, egoistlik ve ticari kaygılardan kaynaklanmıştır. Ben herkesin fikrine saygı duyarım, karşıdan da bunu beklerim. Konu ile alakalı alakalı bilginiz ve tecrübeniz var ise zaten her türlü tartışırsınız. İlgilendiğimiz bu hobide tek bir doğru olmadığı ve her akvaryumun kendine has bir ekolojik dengesi olduğu için hiç kimse burada tek başına karar merci olmamalıdır!
Teşekkür ederim.
[QUOTE=Edge]
Merhaba, emeğinize ve vaktinize sağlık.
Benim gibi düşünenlerin olduğunu görmek güzel. Ama bu yazı burda tepki çekecektir %100 eminim :)
O yüzden bu gibi bilimsel konuları tartışmak için asla tercih etmiyorum burayı. Yabancı forumlarda/Discordlarda tartışmak en doğrusu benim için. [/QUOTE]
Merhaba,
Maalesef haklısınız. Doğru da olsa sanırım bazı şeyleri dile getirince bu platformda yanlış kabul ediliyor ve yasaklanıyorsunuz. Halbuki böyle şeylerin forum sitesi adı altında tartışılıp, konuşulması gerekmez mi? İlla ki karşıt görüşler olacaktır ve olmalıdır fakat forum olmak bu değil mi? Bizler burada tabi ki bazı kurallar çerçevesinde özgürce fikrimizi açıklayamadıktan sonra ne anlamı kalıyor! Bana göre bu gibi kısıtlamaların sebebi her ortamda genelde, egoistlik ve ticari kaygılardan kaynaklanmıştır. Ben herkesin fikrine saygı duyarım, karşıdan da bunu beklerim. Konu ile alakalı alakalı bilginiz ve tecrübeniz var ise zaten her türlü tartışırsınız. İlgilendiğimiz bu hobide tek bir doğru olmadığı ve her akvaryumun kendine has bir ekolojik dengesi olduğu için hiç kimse burada tek başına karar merci olmamalıdır!
Teşekkür ederim.
Sünger Deyip Geçme
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Başka bir konudaki yönlendirme vesilesiyle bu başlığı gördüm. Amonyak oksitleyen arkeler ince gözenekli elyaf veya süngerlerde daha fazla kolonize oluyorlar makaleye göre. Diğer markaları substratlarda oran olarak ince gözenekli elyaf veya sünger yapıdan ne kadar az olduklarını söylemiyor ve yüzey alanından hiç bahsetmiyor. Yüzey alanı ve bakterilerin koloni kurmayı sevdikleri ortam birbirinden farklı şeyler. Ve burada sadece amonyak oksitleyen arkelerden bahsediliyor. Daha onlarca bakteri ve arke çeşidinin akvaryum ekosisteminde çoğalıp üreyeceği alanlar bulunmaktadır. Makalede test edilen süre de göz önüne alındığında, ilerleyen aylarda hangi substratta oran olarak ne kadar oldukları test edilmeye muhtaçtır. Geçen seneydi sanırım; bu makaleyi tartışmıştık Emre abi ile canlı yayında. Makalenin ana teması AOA (amonyak oksitleyen arkeler) idi. Genel olarak biz bakteriler olduğunu düşünürdük; değilmiş. İnce gözenekli yapılarda kolonize olma davranışlarına gelince, yüzey alanı olarak substratlar (matrix, eheim pro vb) süngerlere oranla daha fazla yüzey alanına sahiptir. Seachem’ in deneyi bunu kanıtlıyor (diğer markalar da bu deneye ait makaleyi ürünlerini tanıtırken kullanıyor). Ama bu arke grubu öncelikle suyun içinden geçebildiği yüzeyleri daha çok kullanıyorlar, substratların yüzey alanı kıtlığından değil. Hak böyle olunca da hobiye başladım başlayalı bu arkelerden bi haber olarak 30 ppi, 20 ppi süngerleri hep kullanmışımdır. Mekanik ve biyolojik olarak etkin olduklarını kimse inkar edemez. Sorun şu ki; Emre abinin de dediği gibi nitratlar ne olacak? Bunun için substratlar daha önemli ve uzun vadede daha işlevsel. Tekraren; onlarca bakteri ve arke bulunmakta tanklarımızda ve biyolojik süngerinden substrata dek kullanmak bu mikroorganizmaların her biri için faydalıdır.
Gelelim şu malum siteye; sahibini google da araştırınca hakkında en ufak bir akademik bilgi bulunmamakta. Çok iyi bir kimyager ve istatistikçi olarak lanse ediyor kendini. Halbuki tutarsızlıklarla dolu iddiaları. O kadar bilimsel iddialarda bulunup ortaya attığı savların hiçbirinde akademik bir atıf bulunmamakta. İddialarının aksine hareket edenlere ‘aptal’ diyecek kadar taassup sahibi biri. Amonyakla ilgili iddiaları son derece sıkıntılı. 0.900 küsür amonyağın balıklara hiçbir zararı olmadığını iddia ederken başka bir yerde en az dört hafta tanka balık eklenmemesi gerektiğinden bahsediyor. Bir yerde kh ın ve ph ın bakteriler için önemi olmadığını söylerken başka bir yerde bakteri kolonilerinin iyi çalışabilmesi için karbonat eklenmesi tavsiyesinde bulunuyor. Her tür habitatta yaşayan balıkların bir arada rahatlıkla beslenebileceğinden tutun, inç başına bir tanka absürt sayıda balık eklenebileceğinden bile söz edebiliyor. O kadar çok çelişkili bilgiler veriyor ki, zaman içerisinde bu çelişkili ifadeleri değiştirdiği bile oluyor gelen eleştiriler sebebiyle. O kadar kendinden emin ve bilgili ki (!) hobi alanında her şeyi çözdüğünü ima ediyor. Hiçbir ihtiyolog, biyolog ve kimyager, hobi üzerine böyle bir iddiada bulunmuyor! Öyle olsa araştırmalar, makaleler neden yapılsın ki? Örneğini verdiğiniz makale bile bunun bir delili. Sürekli yeni bilgiler öğreniyor ve yeni gelişmelere şahit oluyoruz ve durum böyle iken bir doğruya bin safsata karıştırıp her şeyi en iyi bilen biri olarak tüm ticari markalara cephe alan, altı boş iddialarla atıp tutan bir adam ve sitesi bu kadar ciddiye alınmamalı. Hangi okuldan mezun olduğu bilgisi bile bulunmamakta. Velhasıl; az çok bilgi birikimi olan ve yeni başlayan birilerini yanlış yönlendirebilecek onlarca safsatayla dolu bir sayfa bu. Lütfen çok itibar etmeyin ve reklamını yapmayın!
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
David L. Bogert ve söyledikleri ile ilgili bende ilk başlarda şüpheci yaklaşmıştım. Sonra kendisine özelden ulaştım ve bayağı bir yazıştık. Sorduğum sorular üzerine bana iddiaları için bilimsel makaleleri ve ABD patent tabanında kayıtlı kendi buluşları olan 43 çalışmayı gösterdi. Bu bilgileri daha detaylıca kontrol ettiğimde ise isim, adres, ünvan ve çalışmalarının doğruluğunu teyit ettim. Yetmedi sitesi üzerinde iyi/kötü yorum yapan bir kaç bilim insanına rastladım ve onlara kadar ulaştım.
İletişime geçtiğim bir çok akademisyen, akvarist ve kendimde dahil olmak üzere tecrübelerimiz gösteriyor ki bu hobi de tek bir doğru yok ve çok farklı bir açıdan bakıldığında bile fikir birlikteliği olabilecek konu ve kişiler fazlasıyla mevcut. Belki de Mr. Bogert'in sert üslubu kendini ticari markaların eline bırakmış bundan çıkar sağlayan şahıs ve reklamcıları için doğru bir söylemdir. Bu yüzden büyük rantların döndüğü ithal markaların, yaptığı ürün testlerinin güvenilirliği de kesinlikle sorgulanmalıdır.
Kimi hobici X bir substrat kullanır bunu över, bazısı Y bir materyal kullanır bunu metheder, kimisi X+Y kombinasyonu yapar anlata anlata bitiremez vb. farklı düşünceler her zaman olacaktır ve olmalıdır ki bunun gibi platformlarda özgürce tartışılsın. En azından ben böyle düşünüyorum...
[EDIT]lgaquatic,2023-08-11 10:45:19[/EDIT]
[QUOTE=ArifhbsAquatics]Başka bir konudaki yönlendirme vesilesiyle bu başlığı gördüm. Amonyak oksitleyen arkeler ince gözenekli elyaf veya süngerlerde daha fazla kolonize oluyorlar makaleye göre. Diğer markaları substratlarda oran olarak ince gözenekli elyaf veya sünger yapıdan ne kadar az olduklarını söylemiyor ve yüzey alanından hiç bahsetmiyor. Yüzey alanı ve bakterilerin koloni kurmayı sevdikleri ortam birbirinden farklı şeyler. Ve burada sadece amonyak oksitleyen arkelerden bahsediliyor. Daha onlarca bakteri ve arke çeşidinin akvaryum ekosisteminde çoğalıp üreyeceği alanlar bulunmaktadır. Makalede test edilen süre de göz önüne alındığında, ilerleyen aylarda hangi substratta oran olarak ne kadar oldukları test edilmeye muhtaçtır. Geçen seneydi sanırım; bu makaleyi tartışmıştık Emre abi ile canlı yayında. Makalenin ana teması AOA (amonyak oksitleyen arkeler) idi. Genel olarak biz bakteriler olduğunu düşünürdük; değilmiş. İnce gözenekli yapılarda kolonize olma davranışlarına gelince, yüzey alanı olarak substratlar (matrix, eheim pro vb) süngerlere oranla daha fazla yüzey alanına sahiptir. Seachem’ in deneyi bunu kanıtlıyor (diğer markalar da bu deneye ait makaleyi ürünlerini tanıtırken kullanıyor). Ama bu arke grubu öncelikle suyun içinden geçebildiği yüzeyleri daha çok kullanıyorlar, substratların yüzey alanı kıtlığından değil. Hak böyle olunca da hobiye başladım başlayalı bu arkelerden bi haber olarak 30 ppi, 20 ppi süngerleri hep kullanmışımdır. Mekanik ve biyolojik olarak etkin olduklarını kimse inkar edemez. Sorun şu ki; Emre abinin de dediği gibi nitratlar ne olacak? Bunun için substratlar daha önemli ve uzun vadede daha işlevsel. Tekraren; onlarca bakteri ve arke bulunmakta tanklarımızda ve biyolojik süngerinden substrata dek kullanmak bu mikroorganizmaların her biri için faydalıdır.
Gelelim şu malum siteye; sahibini google da araştırınca hakkında en ufak bir akademik bilgi bulunmamakta. Çok iyi bir kimyager ve istatistikçi olarak lanse ediyor kendini. Halbuki tutarsızlıklarla dolu iddiaları. O kadar bilimsel iddialarda bulunup ortaya attığı savların hiçbirinde akademik bir atıf bulunmamakta. İddialarının aksine hareket edenlere ‘aptal’ diyecek kadar taassup sahibi biri. Amonyakla ilgili iddiaları son derece sıkıntılı. 0.900 küsür amonyağın balıklara hiçbir zararı olmadığını iddia ederken başka bir yerde en az dört hafta tanka balık eklenmemesi gerektiğinden bahsediyor. Bir yerde kh ın ve ph ın bakteriler için önemi olmadığını söylerken başka bir yerde bakteri kolonilerinin iyi çalışabilmesi için karbonat eklenmesi tavsiyesinde bulunuyor. Her tür habitatta yaşayan balıkların bir arada rahatlıkla beslenebileceğinden tutun, inç başına bir tanka absürt sayıda balık eklenebileceğinden bile söz edebiliyor. O kadar çok çelişkili bilgiler veriyor ki, zaman içerisinde bu çelişkili ifadeleri değiştirdiği bile oluyor gelen eleştiriler sebebiyle. O kadar kendinden emin ve bilgili ki (!) hobi alanında her şeyi çözdüğünü ima ediyor. Hiçbir ihtiyolog, biyolog ve kimyager, hobi üzerine böyle bir iddiada bulunmuyor! Öyle olsa araştırmalar, makaleler neden yapılsın ki? Örneğini verdiğiniz makale bile bunun bir delili. Sürekli yeni bilgiler öğreniyor ve yeni gelişmelere şahit oluyoruz ve durum böyle iken bir doğruya bin safsata karıştırıp her şeyi en iyi bilen biri olarak tüm ticari markalara cephe alan, altı boş iddialarla atıp tutan bir adam ve sitesi bu kadar ciddiye alınmamalı. Hangi okuldan mezun olduğu bilgisi bile bulunmamakta. Velhasıl; az çok bilgi birikimi olan ve yeni başlayan birilerini yanlış yönlendirebilecek onlarca safsatayla dolu bir sayfa bu. Lütfen çok itibar etmeyin ve reklamını yapmayın!
Keyifli hobiler.[/QUOTE]
David L. Bogert ve söyledikleri ile ilgili bende ilk başlarda şüpheci yaklaşmıştım. Sonra kendisine özelden ulaştım ve bayağı bir yazıştık. Sorduğum sorular üzerine bana iddiaları için bilimsel makaleleri ve ABD patent tabanında kayıtlı kendi buluşları olan 43 çalışmayı gösterdi. Bu bilgileri daha detaylıca kontrol ettiğimde ise isim, adres, ünvan ve çalışmalarının doğruluğunu teyit ettim. Yetmedi sitesi üzerinde iyi/kötü yorum yapan bir kaç bilim insanına rastladım ve onlara kadar ulaştım.
İletişime geçtiğim bir çok akademisyen, akvarist ve kendimde dahil olmak üzere tecrübelerimiz gösteriyor ki bu hobi de tek bir doğru yok ve çok farklı bir açıdan bakıldığında bile fikir birlikteliği olabilecek konu ve kişiler fazlasıyla mevcut. Belki de Mr. Bogert'in sert üslubu kendini ticari markaların eline bırakmış bundan çıkar sağlayan şahıs ve reklamcıları için doğru bir söylemdir. Bu yüzden büyük rantların döndüğü ithal markaların, yaptığı ürün testlerinin güvenilirliği de kesinlikle sorgulanmalıdır.
Kimi hobici X bir substrat kullanır bunu över, bazısı Y bir materyal kullanır bunu metheder, kimisi X+Y kombinasyonu yapar anlata anlata bitiremez vb. farklı düşünceler her zaman olacaktır ve olmalıdır ki bunun gibi platformlarda özgürce tartışılsın. En azından ben böyle düşünüyorum...
[EDIT]lgaquatic,2023-08-11 10:45:19[/EDIT]
Biolife Bora V-15
[QUOTE=Barsans]
Şu teknik bilgiyi istiyorum, filtrede kullanılan süngerin özelliği nedir,sadece sünger kullanarak akvaryumdaki bütün döngüyü sağlamak mümkünse diğer filtre malzemelerine boşunamı para veriyorum, sadece biolife süngerlerinden iç filtreme koysam yeterli döngüyü sağlamış olurmuyum [/QUOTE]
Merhaba,
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sunger_deyip_gecme_k989603.asp[/URL]
Sağlıklı hobiler.
[QUOTE=Barsans]
Şu teknik bilgiyi istiyorum, filtrede kullanılan süngerin özelliği nedir,sadece sünger kullanarak akvaryumdaki bütün döngüyü sağlamak mümkünse diğer filtre malzemelerine boşunamı para veriyorum, sadece biolife süngerlerinden iç filtreme koysam yeterli döngüyü sağlamış olurmuyum [/QUOTE]
Merhaba,
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sunger_deyip_gecme_k989603.asp[/URL]
Sağlıklı hobiler.
Hangi Biyolojik Filtre Malzemesini Almalıyım?
Merhaba,
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sunger_deyip_gecme_k989603.asp[/URL]
Sağlıklı hobiler.
Merhaba,
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/sunger_deyip_gecme_k989603.asp[/URL]
Sağlıklı hobiler.
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
KULLANICILAR
- 38 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
