ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Mfevcil
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Aralık 2020 01:44
Son Ziyaret:
16 Nisan 2025 22:47
Toplam Mesaj:
143 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
M. Fatih Evcil
Doğum Tarihi:
16 Nisan 1994
Yaş:
32
İl:
Batman
Meslek:
İnşaat mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
M. Fatih Evcil
SON 10 MESAJI
100x45x31 Filtre Önerisi
[QUOTE=Berk soyer] 90 litre alıyor ağzını kadar dolu kum dekor falan koyarsaniz 10 litre daha düşük 7-8 cm aşağıda kullanın kayıt kuşak destegi yok cam çok eneme yapiyor filtre olarak dophin 950f kullanıyorum 470 l/h debi ama çok kuvvetli fazla akıntı yapıyor en ideali hailea bt 400 veya aquawing 203f venusaqua 2003f modelleri uygun olacaktır .[/QUOTE]
Anladım çok teşekkür ederim
[QUOTE=Berk soyer] 90 litre alıyor ağzını kadar dolu kum dekor falan koyarsaniz 10 litre daha düşük 7-8 cm aşağıda kullanın kayıt kuşak destegi yok cam çok eneme yapiyor filtre olarak dophin 950f kullanıyorum 470 l/h debi ama çok kuvvetli fazla akıntı yapıyor en ideali hailea bt 400 veya aquawing 203f venusaqua 2003f modelleri uygun olacaktır .[/QUOTE]
Anladım çok teşekkür ederim
100x45x31 Filtre Önerisi
[QUOTE=sea life] aynı tanktan bende de var 90 lt. Alıyor 140 değil 5 litrelik sularla doldurdum. Bu kadar su an 8 cm aşağıda kullanıyorum kayıt kuşak yok bunlarda sonuna kadar doldurma derim çok esniyor cam [/QUOTE]
90 olduğuna emin miyiz hocam ? Filtre ne kullanıyorsunuz peki ?
[QUOTE=sea life] aynı tanktan bende de var 90 lt. Alıyor 140 değil 5 litrelik sularla doldurdum. Bu kadar su an 8 cm aşağıda kullanıyorum kayıt kuşak yok bunlarda sonuna kadar doldurma derim çok esniyor cam [/QUOTE]
90 olduğuna emin miyiz hocam ? Filtre ne kullanıyorsunuz peki ?
100x45x31 Filtre Önerisi
[QUOTE=Orhan76]
3-4 cm ince kum işinizi görecektir. Belirttiğiniz hacim için 4-6 adet sarı prenses uygun olacaktır. Dış filtre pahalı seçenekler Tetra ex 700 veya Aquael ultra 900, ucuz/ekonomik Lifetech 835 olabilir.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. Çok yüksek bütçeli almak istemiyorum açıkçası ama boşa da harcama yapmak istemem
[QUOTE=ERSENS38]Aynı ölçülerde akvaryum bende de mevcut 2-3cm arasında yavru olarak 12 tane blue acara aldım. 6 adet de cüce vatoz var. Eş tutunca azaltmayı düşünüyorum.[/QUOTE]
Filtre olarak ne kullanıyorsun peki ?
[QUOTE=darkaura]Bütçe çok çok kısıtlı olmadıkca lifetech'e bulaşmayı önermem, çok enerji tüketiyor,su debisi kesinlikle üzerinde yazan değer değil, zamanında kullandıklarım gürültülülerdi, yeni modelleri bilmiyorum ama tip özellik olarak eski modelle aynı gözsüküyorlar,
Tetra zamanında kullandım, Tasarım ve performans olarak güzel filtredir ama plastiği kalitel değil. Bu yüzden arıza sızdırma çok yapar. Yapmasa bile onun fiyatına çok güzel alternatifler varken tetrayı önermem.
Şİmdi kendime alsam tercihim ya fluval 207 yada aquael 900 olurdu. Yemkolik de 5200tl ye aquael 900 var. [/QUOTE]
Anladım çok teşekkürler.
[QUOTE=Orhan76]
3-4 cm ince kum işinizi görecektir. Belirttiğiniz hacim için 4-6 adet sarı prenses uygun olacaktır. Dış filtre pahalı seçenekler Tetra ex 700 veya Aquael ultra 900, ucuz/ekonomik Lifetech 835 olabilir.[/QUOTE]
Çok teşekkürler. Çok yüksek bütçeli almak istemiyorum açıkçası ama boşa da harcama yapmak istemem
[QUOTE=ERSENS38]Aynı ölçülerde akvaryum bende de mevcut 2-3cm arasında yavru olarak 12 tane blue acara aldım. 6 adet de cüce vatoz var. Eş tutunca azaltmayı düşünüyorum.[/QUOTE]
Filtre olarak ne kullanıyorsun peki ?
[QUOTE=darkaura]Bütçe çok çok kısıtlı olmadıkca lifetech'e bulaşmayı önermem, çok enerji tüketiyor,su debisi kesinlikle üzerinde yazan değer değil, zamanında kullandıklarım gürültülülerdi, yeni modelleri bilmiyorum ama tip özellik olarak eski modelle aynı gözsüküyorlar,
Tetra zamanında kullandım, Tasarım ve performans olarak güzel filtredir ama plastiği kalitel değil. Bu yüzden arıza sızdırma çok yapar. Yapmasa bile onun fiyatına çok güzel alternatifler varken tetrayı önermem.
Şİmdi kendime alsam tercihim ya fluval 207 yada aquael 900 olurdu. Yemkolik de 5200tl ye aquael 900 var. [/QUOTE]
Anladım çok teşekkürler.
100x45x31 Akvaryuma Filtre Önerisi
[QUOTE=DorukGuppy]Bütçeniz yeterli ise SunSun 303A tercih edebilirsiniz.
6 adet prenses besleyebilirsiniz. Dişi erkek oranıda 1e 5d olabilir.
[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Peki ufak araştırma yaptım da emin olamadım daha uygun fiyatlı XLpro 1000 veya 1200
Lifetech 635 veya 835
Modeller nasıl olur bilginiz var mı ?
[QUOTE=DorukGuppy]Bütçeniz yeterli ise SunSun 303A tercih edebilirsiniz.
6 adet prenses besleyebilirsiniz. Dişi erkek oranıda 1e 5d olabilir.
[/QUOTE]
Teşekkür ederim. Peki ufak araştırma yaptım da emin olamadım daha uygun fiyatlı XLpro 1000 veya 1200
Lifetech 635 veya 835
Modeller nasıl olur bilginiz var mı ?
100x45x31 Filtre Önerisi
Merhaba herkese. Fotoğrafı koyduğum 100x45x31 yaklaşık 140 litre akvaryumu alıp prenses beklemeyi düşünüyorum.
Kaç cm kum olmalı ? Kaç adet beslemeliyim ve çok yüksek fiyatlı olmayacak sessiz dış filtre önerir misiniz ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/110120251952211.jpg[/IMG]
Merhaba herkese. Fotoğrafı koyduğum 100x45x31 yaklaşık 140 litre akvaryumu alıp prenses beklemeyi düşünüyorum.
Kaç cm kum olmalı ? Kaç adet beslemeliyim ve çok yüksek fiyatlı olmayacak sessiz dış filtre önerir misiniz ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/110120251952211.jpg[/IMG]
100x45x31 Akvaryuma Filtre Önerisi
Merhaba herkese. Fotoğrafı koyduğum 100x45x31 yaklaşık 140 litre akvaryumu alıp prenses beklemeyi düşünüyorum.
Kaç adet beslemeliyim ve çok yüksek fiyatlı olmayacak sessiz çalışacak bir dış filtre önerir misiniz ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/110120251952211.jpg[/IMG]
[EDIT]Mfevcil,2025-01-12 08:41:24[/EDIT]
Merhaba herkese. Fotoğrafı koyduğum 100x45x31 yaklaşık 140 litre akvaryumu alıp prenses beklemeyi düşünüyorum.
Kaç adet beslemeliyim ve çok yüksek fiyatlı olmayacak sessiz çalışacak bir dış filtre önerir misiniz ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/110120251952211.jpg[/IMG]
[EDIT]Mfevcil,2025-01-12 08:41:24[/EDIT]
Tortu
Bende de aynı durum vardı balık ölümleri de başlamıştı. ben bitkilerin çoğunu söktüm iyi bir dip çekimi yaptım dış filtre aktif ettim suyun %50 si değişince toparlandı şu anlık problem görünmüyor şükür. Detaylı dip çekimi çözüm olur diye düşünüyorum
Bende de aynı durum vardı balık ölümleri de başlamıştı. ben bitkilerin çoğunu söktüm iyi bir dip çekimi yaptım dış filtre aktif ettim suyun %50 si değişince toparlandı şu anlık problem görünmüyor şükür. Detaylı dip çekimi çözüm olur diye düşünüyorum
Bitkili Akvaryum İçin Tavsiye
Anladım çok teşekkür ederim ilk iş zaman ayarını değiştirecem.
[QUOTE=Rohatx]
Hocam daha tecrübeli arkadaşlar ne der bilmiyorum ama bence ışık süresi çok fazla. Tankınızda kör karanlık yerler de yok. Balıklar ışıktan rahatsız olur diğerlerinden kaçar bir yere gidip saklanamaz. Memur saati gibi de 8-5 ışığa maruz kalması da mutsuz ve stresli olmaları için yeter ve artar bir sebep. Ben 6 saati geçirmiyorum onda bile balıkların karanlık yerlere çekildikleirini farkediyorum. Bitkiler için olmazsa hiç açmazdım. Balık kaybımda yok çok şükür. Yosun problemi de yaşamadım çok şükür. [/QUOTE]
Tavsiyeler için çok teşekkürler. Öndeki micralar baya artmıştı ama bitki formları bozulmuştu o yüzden çoğunu çıkardım akvaryumu düzenledim %50 su değişimi yapıp dış filtre aldım kurdum.
vatozdan sıkılmak değil de nedense vatoz ve karides yaşatamadım.
Dekor eklemesi yapıp dediğiniz balıklara göz atacam. Ama bulunduğum şehirde pek balık çeşidi yok maalesef havalar da soğudu internetten balık almak ta şu dönemde ne kadar mantıklı olur ve nereden temin edebilirim bilmiyorum açıkçası.
[QUOTE=Ömer t]Merhaba her türlü tavsiyeye açığım dediğiniz için acizane kendi fikirlerimi söyleyim..
Cikletler hariç hiç bir balığın kendi ekosisteminde bir boşlukta yaşamadığını biliyoruz tehdit altında kendini koruyacagi bir oyuk kaya dibi,uyuyup dinlenecegi bir ağaç kökü, kendini güneş ışığından koruyacagi saklanacagi kurumuş dökülmüş ağaç yapragina ihtiyaç duyarlar..
Akvaryumun iç camlarını süngerin sert kısmıyla bastırarak silin, suyu %50 değiştirin bir kaç gün sonra dış filtreyi temizleyin ve yoksa elyaf koyun, ışık sürenizi azaltın ve yosunun tekrarlamamasi için (haftalık 5ml Excel ekleyin su degisimlerinden sonra)temizlik ekibi ekleyin cuce vatozdan sıkıldıysanız kelebek vatoz, vantuzlu çöpçü balığı, otocintus gibi balıklar nerite salyangozu edinin..
Orta kisima yati kökü veya mangrow kökü ekleyin kenarlarına beğendiğiniz kayalardan hindistan cevizi kabuğu ekleyebilirsiniz hem balıklar mutlu olacak hemde sizin göz zevkiniz artacak..
Balıklar a gelince lepistesleri çıkardığınız i düşünerek cuce gurami,kribensis,neon rainbov,red fantom tetra, beyaz bulut dağı tetra, serpa tetra,buenes aires tetra, ember tetra gibi türlerden seçip bir iki tür besleyebilirsiniz, yada tek tür barb sürüsü de olabilir dip içinde 6 li bir panda cory düşünebilirsiniz...
Ve suyu siyah yere kadar doldurun.
[/QUOTE]
Çok çok teşekkürler elinize sağlık :) En başta benim akvaryum olduğunu bile anlayamadım sonradan jeton düştü müthiş olmuş :) Becerebilirsem böyle bir kurulum yapmayı dikkate alacam teşekkürler.
[QUOTE=ShineStar]Şahsi görüşüm , iyi bir cam temizliği sonrası arka fonu değiştirin mat siyah seçin , sonrasında bir kaç kaya ve kök ile doğal bir dekor oluşturun bunu da anubias çeşitleri ile destekleyin hem bakımı kolay hem görseli güzel bir bitki çeşidi olacaktır.
Akvaryum hacmi sebebiyle istediğiniz dekoru çok rahat yaparsınız hayal dünyanıza ve biraz hızlı yapıştırıcıya kalmış geri kalan iş :)
Şöyle bir görüntü size yardımcı olur
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241147/240120241203021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Anladım çok teşekkür ederim ilk iş zaman ayarını değiştirecem.
[QUOTE=Rohatx]
Hocam daha tecrübeli arkadaşlar ne der bilmiyorum ama bence ışık süresi çok fazla. Tankınızda kör karanlık yerler de yok. Balıklar ışıktan rahatsız olur diğerlerinden kaçar bir yere gidip saklanamaz. Memur saati gibi de 8-5 ışığa maruz kalması da mutsuz ve stresli olmaları için yeter ve artar bir sebep. Ben 6 saati geçirmiyorum onda bile balıkların karanlık yerlere çekildikleirini farkediyorum. Bitkiler için olmazsa hiç açmazdım. Balık kaybımda yok çok şükür. Yosun problemi de yaşamadım çok şükür. [/QUOTE]
Tavsiyeler için çok teşekkürler. Öndeki micralar baya artmıştı ama bitki formları bozulmuştu o yüzden çoğunu çıkardım akvaryumu düzenledim %50 su değişimi yapıp dış filtre aldım kurdum.
vatozdan sıkılmak değil de nedense vatoz ve karides yaşatamadım.
Dekor eklemesi yapıp dediğiniz balıklara göz atacam. Ama bulunduğum şehirde pek balık çeşidi yok maalesef havalar da soğudu internetten balık almak ta şu dönemde ne kadar mantıklı olur ve nereden temin edebilirim bilmiyorum açıkçası.
[QUOTE=Ömer t]Merhaba her türlü tavsiyeye açığım dediğiniz için acizane kendi fikirlerimi söyleyim..
Cikletler hariç hiç bir balığın kendi ekosisteminde bir boşlukta yaşamadığını biliyoruz tehdit altında kendini koruyacagi bir oyuk kaya dibi,uyuyup dinlenecegi bir ağaç kökü, kendini güneş ışığından koruyacagi saklanacagi kurumuş dökülmüş ağaç yapragina ihtiyaç duyarlar..
Akvaryumun iç camlarını süngerin sert kısmıyla bastırarak silin, suyu %50 değiştirin bir kaç gün sonra dış filtreyi temizleyin ve yoksa elyaf koyun, ışık sürenizi azaltın ve yosunun tekrarlamamasi için (haftalık 5ml Excel ekleyin su degisimlerinden sonra)temizlik ekibi ekleyin cuce vatozdan sıkıldıysanız kelebek vatoz, vantuzlu çöpçü balığı, otocintus gibi balıklar nerite salyangozu edinin..
Orta kisima yati kökü veya mangrow kökü ekleyin kenarlarına beğendiğiniz kayalardan hindistan cevizi kabuğu ekleyebilirsiniz hem balıklar mutlu olacak hemde sizin göz zevkiniz artacak..
Balıklar a gelince lepistesleri çıkardığınız i düşünerek cuce gurami,kribensis,neon rainbov,red fantom tetra, beyaz bulut dağı tetra, serpa tetra,buenes aires tetra, ember tetra gibi türlerden seçip bir iki tür besleyebilirsiniz, yada tek tür barb sürüsü de olabilir dip içinde 6 li bir panda cory düşünebilirsiniz...
Ve suyu siyah yere kadar doldurun.
[/QUOTE]
Çok çok teşekkürler elinize sağlık :) En başta benim akvaryum olduğunu bile anlayamadım sonradan jeton düştü müthiş olmuş :) Becerebilirsem böyle bir kurulum yapmayı dikkate alacam teşekkürler.
[QUOTE=ShineStar]Şahsi görüşüm , iyi bir cam temizliği sonrası arka fonu değiştirin mat siyah seçin , sonrasında bir kaç kaya ve kök ile doğal bir dekor oluşturun bunu da anubias çeşitleri ile destekleyin hem bakımı kolay hem görseli güzel bir bitki çeşidi olacaktır.
Akvaryum hacmi sebebiyle istediğiniz dekoru çok rahat yaparsınız hayal dünyanıza ve biraz hızlı yapıştırıcıya kalmış geri kalan iş :)
Şöyle bir görüntü size yardımcı olur
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/241147/240120241203021.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bitkili Akvaryum İçin Tavsiye
Merhaba iyi günler herkese
55X28X38 ölçülerinde Vitasand siyah kum kullandığım bitkili akvaryum mevcut uzun zamandır yerli tür lepistes besliyorum ( bir dönem neon tetra,vatoz ve karides denedim nedense yaşatamadım ) sıkıldığım için değişiklik yapmak istiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim her türlü tavsiyeye açığım.
Görüldüğü gibi yeşil ve kahverengi yosun da mevcut süngerle ara ara silmeme rağmen kökten çözüm bulamadım.
Filtre : sunsun603b
Aydınlatma : Wolfmar Silver Plant 50 cm LED Aydınlatma zaman ayarlı priz (sabah 8 akşam 5 )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/230120241448461.jpg[/IMG][EDIT]Mfevcil,2024-01-23 17:37:52[/EDIT]
Merhaba iyi günler herkese
55X28X38 ölçülerinde Vitasand siyah kum kullandığım bitkili akvaryum mevcut uzun zamandır yerli tür lepistes besliyorum ( bir dönem neon tetra,vatoz ve karides denedim nedense yaşatamadım ) sıkıldığım için değişiklik yapmak istiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim her türlü tavsiyeye açığım.
Görüldüğü gibi yeşil ve kahverengi yosun da mevcut süngerle ara ara silmeme rağmen kökten çözüm bulamadım.
Filtre : sunsun603b
Aydınlatma : Wolfmar Silver Plant 50 cm LED Aydınlatma zaman ayarlı priz (sabah 8 akşam 5 )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228766/230120241448461.jpg[/IMG][EDIT]Mfevcil,2024-01-23 17:37:52[/EDIT]
Sunsun 603b
İlgi ve detaylı anlatım için çok teşekkürler.Tavsiyeleri dikkate alacam.
yalnız daha şimdiden 2 hortum içinde de full noktalar belirdi bunlar yosun mu veya başka bir oluşum mu çözemedim. birkaç günde böyle olması normal mi ?
Bir de emiş borusunun kısa olması dezavantaj gibi dipte pislik kalıyor dip çekimine ihtiyaç duyulacak gibi görünüyor mecburen veya benim debide problem olduğu için mi öyle acaba ?
[QUOTE=nightsoldier] Sunsun tam bir f/p filtresidir. Ben de yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, sıfır su sızması, sıfır ses. Maşallah diyeyim. [:)]
Benim akvaryumum yaklaşık 55-60 litre civarında. Sunsunun İçinden çıkan süngerler kalitesiz. Bu süngerlerle filtre yaklaşık 1- 1.5 ay gibi bir sürede debisini ciddi oranda düşürüyordu. Mecburen açıp temizlemek gerekiyordu. Bugün en sonunda bu böyle olmayacak dedim, süngerleri çıkarttım ve malzemeleri şu şekilde değiştirdim: (Bu arada motorun yönünü değiştirmedim. Kullanım kılavuzunda önerildiği şekilde montajını yaptım. )
En üstte sera biopur halka kullandım. Hemen altına sera siporax ve onun da altına kalın versiyonu olan sera biofibres kullandım. En altta da aquael sünger toplarını kullandım. 5 adet yetti. Aslında önceden sera crystal clear kullanıyordum ancak debiyi düşürdüğünü farkedince bu seferki kurulumda aquaeli tercih ettim. Dış filtrede hatrı sayılır bir boşluk oluştu tabi. Sunsunu çalıştırdım. Malzemeleri azaltınca debinin çok arttığını farkettim. Sadece sünger ile kurulumdan bile daha iyi bir debi oldu. Ancak en üstteki plastik parça tam oturmadığı için ses oluştu. Ben de dış filtrenin en üst kısmına mecburen filtrenin kutusundan çıkan kalın gözenekli sarı süngeri koydum. Şu haliyle ses yok, debi gayet iyi. Ancak bir sonraki kurulumda az kullanmak kaydıyla sarı süngeri çıkarıp, sera crystal clear kullanacağım.
Şu yazdıklarımı her temizlik sonrası yapıyorum;
1) Yeşil hortumlarda biriken yosunları her dış filtre temizliğinde alıyorum. Bunun için ucunda fırça olan ince tel satılıyor. Teli borunun içinde gezdirip, boruyu temizleyebiliyorsunuz. Bunun yanında emiş ve basış aparatlarının hepsini temizliyorum. Bunlar içinde ince fırçalar satılıyor, edinmenizi tavsiye ederim.
2) Dış filtreyi kapatmadan önce reeflowers'ın bacteria feeder adlı ürününden 20 damla damlatıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra da reeflowers markasının aquaclear ve effective conditioner ürünleri ile de su değerlerini destekliyorum.
3) Sunsununn yanında çıkan boruların uzunluğu benim kurulumuma fazla geldiği için kısalttım. Böylece emiş ve basış ünitelerini akvaryum camına kalıp gibi sabitleyebildim.
Dış ünitenin havasını almaya gelince;
1) Öncelikle pis su girişini ve temiz su girişinin hortumlarını doğru taktığınızdan emin olun. Yanlış takarsanız havasını asla alamazsınız.
2) pis su girişinde bulunan vanayı kapatıp Dış filtre kovasını ağzına kadar doldurun.
3) temiz su çıkış hortumuna dip süpürgesinin ( bendeki pompalı bir model) geniş ağzını takıp, vanayı açın.
4) filtreden daha aşağı gelecek şekilde koyduğunuz kovaya pompalayarak dış filtredeki suyun havasını alın. Eğer pompalamayı bıraktığınızda su geliyorsa hava kalmamıştır.
5)Fişi takın.
6)Süpürgeyi hortumdan ayırıp hortumu vakit kaybetmeden akvaryuma monte edin.
7) Basış için kullanacağınız ( yağmurlama veya jet) ucu takın. 10-15 saniye daha sesli çalışıp sesi tamamen kesilir.
Not: Bütçeniz varsa seachem purigen ve matrix de kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
İlgi ve detaylı anlatım için çok teşekkürler.Tavsiyeleri dikkate alacam.
yalnız daha şimdiden 2 hortum içinde de full noktalar belirdi bunlar yosun mu veya başka bir oluşum mu çözemedim. birkaç günde böyle olması normal mi ?
Bir de emiş borusunun kısa olması dezavantaj gibi dipte pislik kalıyor dip çekimine ihtiyaç duyulacak gibi görünüyor mecburen veya benim debide problem olduğu için mi öyle acaba ?
[QUOTE=nightsoldier] Sunsun tam bir f/p filtresidir. Ben de yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum, sıfır su sızması, sıfır ses. Maşallah diyeyim. [:)]
Benim akvaryumum yaklaşık 55-60 litre civarında. Sunsunun İçinden çıkan süngerler kalitesiz. Bu süngerlerle filtre yaklaşık 1- 1.5 ay gibi bir sürede debisini ciddi oranda düşürüyordu. Mecburen açıp temizlemek gerekiyordu. Bugün en sonunda bu böyle olmayacak dedim, süngerleri çıkarttım ve malzemeleri şu şekilde değiştirdim: (Bu arada motorun yönünü değiştirmedim. Kullanım kılavuzunda önerildiği şekilde montajını yaptım. )
En üstte sera biopur halka kullandım. Hemen altına sera siporax ve onun da altına kalın versiyonu olan sera biofibres kullandım. En altta da aquael sünger toplarını kullandım. 5 adet yetti. Aslında önceden sera crystal clear kullanıyordum ancak debiyi düşürdüğünü farkedince bu seferki kurulumda aquaeli tercih ettim. Dış filtrede hatrı sayılır bir boşluk oluştu tabi. Sunsunu çalıştırdım. Malzemeleri azaltınca debinin çok arttığını farkettim. Sadece sünger ile kurulumdan bile daha iyi bir debi oldu. Ancak en üstteki plastik parça tam oturmadığı için ses oluştu. Ben de dış filtrenin en üst kısmına mecburen filtrenin kutusundan çıkan kalın gözenekli sarı süngeri koydum. Şu haliyle ses yok, debi gayet iyi. Ancak bir sonraki kurulumda az kullanmak kaydıyla sarı süngeri çıkarıp, sera crystal clear kullanacağım.
Şu yazdıklarımı her temizlik sonrası yapıyorum;
1) Yeşil hortumlarda biriken yosunları her dış filtre temizliğinde alıyorum. Bunun için ucunda fırça olan ince tel satılıyor. Teli borunun içinde gezdirip, boruyu temizleyebiliyorsunuz. Bunun yanında emiş ve basış aparatlarının hepsini temizliyorum. Bunlar içinde ince fırçalar satılıyor, edinmenizi tavsiye ederim.
2) Dış filtreyi kapatmadan önce reeflowers'ın bacteria feeder adlı ürününden 20 damla damlatıyorum. Kurulumu tamamladıktan sonra da reeflowers markasının aquaclear ve effective conditioner ürünleri ile de su değerlerini destekliyorum.
3) Sunsununn yanında çıkan boruların uzunluğu benim kurulumuma fazla geldiği için kısalttım. Böylece emiş ve basış ünitelerini akvaryum camına kalıp gibi sabitleyebildim.
Dış ünitenin havasını almaya gelince;
1) Öncelikle pis su girişini ve temiz su girişinin hortumlarını doğru taktığınızdan emin olun. Yanlış takarsanız havasını asla alamazsınız.
2) pis su girişinde bulunan vanayı kapatıp Dış filtre kovasını ağzına kadar doldurun.
3) temiz su çıkış hortumuna dip süpürgesinin ( bendeki pompalı bir model) geniş ağzını takıp, vanayı açın.
4) filtreden daha aşağı gelecek şekilde koyduğunuz kovaya pompalayarak dış filtredeki suyun havasını alın. Eğer pompalamayı bıraktığınızda su geliyorsa hava kalmamıştır.
5)Fişi takın.
6)Süpürgeyi hortumdan ayırıp hortumu vakit kaybetmeden akvaryuma monte edin.
7) Basış için kullanacağınız ( yağmurlama veya jet) ucu takın. 10-15 saniye daha sesli çalışıp sesi tamamen kesilir.
Not: Bütçeniz varsa seachem purigen ve matrix de kullanabilirsiniz. [/QUOTE]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
