ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
asliaral
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
40
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Kasım 2016 15:17
Son Ziyaret:
12 Haziran 2026 17:52
Toplam Mesaj:
432 [0.12 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aslı B.
Doğum Tarihi:
01 Mayıs 1980
Yaş:
46
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Su Kaplumbağası Yumurtlama Dönemi
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Başka birşey ararken konuya denk geldim. Mesajı okudum ama çok uzun. Tane tane sorsanız daha iyi olacak.
Kaplumbağa alan bulamazsa suya veya kuru alanına yumurtlar.
Yumurtaları kırabilirler, yiyebilirler. (Boş olunca böyle yaptıkları bilgisi var ama kaynağından emin olmadığımdan kesindir diyemem.)
Yumurtlama genelde Mart'tan yaza doğru başlar var Eylül Ekim gibi biter.
Bizdeki durum yıllardır bu.
Neden bu kadar uğraştığınızı anlayamadım. Üretmek istemiyorsunuz ama aynı zamanda kuluçkaya yumurtlasın istiyorsunuz. Bir de çiftleşmesin istiyorsunuz.
Hayvanları doğal bıraksanız zaten uyum sağlayacaklar.
Özel bir alan yapmak elbette iyidir ama bu sizin yaptığınız gibi değil. Turgay Bora sitesinde örnek yumurtlama alanları vardı.
Velhasıl bizde uzun yıllardır bu şekilde yumurtlama oluyor. Çok eskiden ben de topraktan alan yaptım rağbet etmedi.
Tek sıkıntı, yumurtlama zamanı akvaryumdan kaçmaya çalışıyor. Önlemleri alıyoru ve sonunda ya suya ya kuru alana yumurtluyor.
Kur yapmak için ısırma ve rahatsız etme sürekli olan bir şey. Çok büyük yaralanma ve ciddi bir şey olmadıkça ayırmanıza gerek yok. Ayırmayın çünkü doğal normal halleri o.[EDIT]asliaral,2026-06-12 17:52:57[/EDIT]
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
[QUOTE=enginhayta]
ısıtıcının camında çatlak kaçak yoksa sorun olmaz 10 yıldır kullanılmayan ısıtıcıyı yeni akvaryumumda kullanıyorum [/QUOTE]
Çok teşekkürler. Hiçbir sorunu yok. Sadece çok yüksek diye kullanmam zor oluyor. O yüzden diğerini öne aldım.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
[QUOTE=Esra8181] benim 5 sene önce aldığım ısıtırım bozulmamıştı[/QUOTE]
[QUOTE=BEHSAT53]Bozulmaz.[/QUOTE]
Çok teşekkürler.
Çok Uzun Süre Kullanılmayan Isıtıcı Bozulur Mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Merhabalar.
Bir ara ısıtıcım bozulunca, acil başka bir ısıtıcı almıştım. Sonra garantide değiştirdiler ve 2 tane oldu. İlk sene sonradan aldığımı kullandım ama sonra esas ısıtıcım akvaryumda daha iyi duruyor diye onu kullandım. Epey yıl oldu. Daha da gerek olmadıkça kullanmayı düşünmüyorum.
Acaba çok uzun süre kullanılmayan ısıtıcı bozulur mu? Bir şekilde içindeki malzemenin bozulması vs bir durumla karşılaşan oldu mu?
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
[QUOTE=Cyber_Scout]
Kışı yaza çevirmemek gerekir anlamında söylüyorum..
Kış uykusuna yatan canlıları uyutmama gayreti doğru değil .[/QUOTE]
Bu şekilde mantık kurarsanız; o zaman bu canlıların doğadan alınıp akvaryumda bakılması zaten doğru değil.
Veteriner; yatırmak isteyenler için yardımcı oluyor ancak onun ısısı vs çok önemli ve detaylı. Burada onu sağlayabilecek insan sayısı nadir olur.
Akvaryum şartlarında; ısıtma lambası, ısıtıcı vs olsa da onlar zaten kışın ağırlaşıp az yemek yeme, çok uyuma gibi belirtiler gösteriyorlar. Bu da bir nevi kış uykusu. Veteriner; ille de aylarca uyuyacak diye bir şey yok demişti.[EDIT]asliaral,2026-01-02 22:10:35[/EDIT]
Su Kaplumbağası Mantar Hastalığı
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
[QUOTE=Cyber_Scout]Genele hitap ediyorum .
Şahsi algılamayın bazı yazdıklarımı..
Sürüngenler apayrı bir konudur...
Hidrojen Peroksit köpürme yaparsa mantar (dış)
Tedavisi kolay diyebilirim.
Köpürmüyorsa "kabuk çürümesi"
Bu yıl kış uykusu için kilosu nasıl?
Kaç kilo?
Tartım ve not alma bir sürüngen bakıcısının rutini olmalı..
Yıllardır yatmadığı kış uykusu bedensel hasara sebebiyet verir. Şuanda yaşadığınız gibi.
Doğanın rutinine suni müdahaleler yapmamak daha doğru olur. (Isıtıcı lamba gibi)
Doğa dışarıda nasıl ise evdeki canlıya aynını yansıtmak gayreti iyi olur.
Yüksek yağ içerikli proteinli ve keratin içerikli yemler yada hamsi karides gibi donuktan satın alma gerçek gıdalar destekleyici olacaktır .
(Kış için yağ stoğunun oluşması için)[/QUOTE]
Doğal rutinine ısıtıcı lamba gibi suni müdahale yapmamak gerek yazmışsınız. Bu hayvanların doğasına uygun bir ülkede yaşamadığımız için ısıtma lambası kullanıyoruz. Keza akvaryum ısıtıcısı vb.
[QUOTE=Bubbles]Yakında açık eczane varmış erkek arkadaşım eve dönmesini bekliyorum onunla beraber gidip alacağız bu %3lük Hidrojen Peroksit ve
Potasyum permanganat çözeltisini bunları aldığımda ne yapmam lazım peki nasıl uygulayacağım [:((][:?]
Kış uykusu ve uyandırması hayvan için oldukça stresli olacağı için hiç yapmadım kaynak yetersizliğinden ortaya çıkan bir olgu olduğu için evde yaşayan hayvanlarda şart olan bir şey değildir diye biliyorum. Deneyimlerime dayanarak da şart olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim şimdiye kadar 10 yıldır sadece 1 kez hastalandı o da akvaryumundaki taşların arasına sıkışıp oksijensiz kalması şeklindeydi. O günden sonra da komple taşları mağaraları çıkartıp silis kuma geçtim Allaha şükürler olsun bugüne kadar herhangi bir hastalık veya düşük enerjiyle karşılaşmadık[/QUOTE]
Silis kum en ideali, doğru yapmışsınız. (ince silis) Veteriner tavsiyesi ile biz de o kumu aldık. Akvaryum şartlarında baktığımız için biz de veterinerimizin yönlendirmesi doğrultusunda kış uykusuna yatırmıyoruz.
[QUOTE=Bubbles]Ahdkkdmslskxjs bana niye trip atıldığını anlamış değilim şuan sizden bilgi aldığım gibi başka kaynaklardan da bilgi alıyorum sizin deneyimli biri olduğunuzu düşünerek gelip size soruyorum nasıl bir yol izleyelim diye ısıtıcı lamba kış uykusuna yatırmayışım falan hep veterinerimizin tavsiyesi ile ilerlenmiş durumlar ilk mesajda yazdığım gibi ankaradan taşındığım için veteriner bulamadım o yüzden buraya danışıyorum ama sanırım haftasonu ankaraya gideceğim bu şekilde kulaktan dolma ilerleyemem yani [/QUOTE]
Hangi şehre taşındınız? İstanbul'daysanız işin ehli veteriner tavsiye edebilirim.
Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
[QUOTE=Begumtar]Teşekkür ederim. Ele çok almayı tercih etmemekteyim zaten. Bu aralar ele almamın sebebi antibiyotik içirmek için. Bazen dışarı çıkmak için duvara tırmanmaya çalılıyorlar güneşlenme bahanesi ile çıkartıyorum ve genellikle biraz uzaklarına uzanıyorum o zaman gelip göğsüme tırmanıyorlar onun dışında teması çok tercih etmiyorum[/QUOTE]
Isıtıcı, filtre, ısıtma lambası elzemdir. Aşağıdaki linki incelemenizi tavsiye ederim.
https://sukaplumbagasi.com/threads/slider-turu-su-kaplumbagasi-bakim-kilavuzu.9602/
Su Kaplumbağası İçin Kuru Alan Nasıl Yapmalıyım
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
[QUOTE=Boncukk12]Ben bir su kaplumbağası alcağım her şeyim tam akvaryum hazır tek eksiğim kuru alan bunu satıyorlarmı yoksa ben mi yapmalıyım nasıl yapmalıyım[:?] [/QUOTE]
Satılan da var, kendiniz de yapabilirsiniz.
Google'a ve Youtube'a yazsanız orada yapılış örnekleri vardır.
Akvaryum üzeri kuru alanlar var. Yani bu şekilde akvaryum yaptırabilirsiniz. Kaplumbağa akvaryumu.
Su Kaplumbağası Cinsiyeti Ve Bakım-beslenmesi
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
[QUOTE=Raizial]Kaplumbağaya asıl yemleri haricinde az miktarlarda granül şeklindeki balık yemlerinden veriyorum hoşuna gittiği için ama bir sıkıntı olur mu?[/QUOTE]
İçeriğe bakmak lazım. Mesela tuz vs zararlı. Riske etmeyin derim yani gerek yok. Çünkü siz zararlı bir şey de verseniz onlar yer. Yani oburlar.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Artemia konusunda zararlı olabilir. Aslında kaplumbağa forumuna baksanız; orada başlı başına hastalık, yem, akvaryum gereksinimleri vs konuları var.
Suda üşümemesi için ısıtıcı lazım ama tabi sizin alanınız buna uygun değil. Bu konuda da ilgili foruma bakabilirsiniz.
[QUOTE=Raizial][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251628171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/268193/191020251629201.jpg[/IMG]
Birkaç gün önce sahiplendim normalde iki tanelermiş ama birisi ölmüş bunun cinsiyetini öğrenip yanına zıt cinsiyetli bir tane daha almayı planlıyorum.
İnternetten anladığım kadarıyla dişi ama bilen birilerine de danışmak istedim. Kabuk çapı 5cm
Şu an klasik bir kaplumbağa akvaryumunda duruyor su dışına çıkabileceği bir yer var ama hiç çıktığını görmedim. Yem vakti harici beni görünce kaçıyor.
Üzerine UVA/UVB 0.3 lambası aldım önemliymiş sürüngenler için.
Ortam sıcaklığı ve su sıcaklığı 20 derece civarlarında geziyor sadece lambayla ısınıyor suda ısıtıcı yok, 12 saat açık 12 saat kapalı tutuyorum.
Suyunu 3-4 günde bir dip çekimi mantığıyla pislikleri alacak kadar çekiyorum ve üstünü tekrar dinlenmiş suyla tamamlıyorum.
Yem olarak tetra markasının s şeklinde bir yemi var sabah bir akşam bir ufak ufak bölerek veriyorum yanında da kurutulmuş kan kurdu veya artemia veriyorum (artemiayı daha çok seviyor)
Ekstra olarak ileriki zamanda Sera raffy ı, raffy p, raffy mineral, reptil carnivore ve tetra reptomin stick almayı düşünüyorum. Büyüdüklerinde un kurdu yiyebiliyorlarmış sanırım kaç cm olması gerek yiyebilmesi için?
İlk defa kaplumbağa bakıyorum kabuğunu fırçalamam gerekir mi? Geldikten sonra kabuğunun üzerinden zar düştü bu normal mi? Al veya alma dediğiniz bir şey var mı? Yem tavsiyeleriniz var mı? Suyuna katkı maddesi eklemeli miyim vitamin mineral gibi bir şeyler?
Dikkat etmem gereken bir durum var mı?[/QUOTE]
Cinsiyet anlaşılması için küçük. Daha da büyüdüğünde resmini gönderirseniz kesin fikir yürütülebilir.
Dış Filtremden Gelmeye Başlayan Ses.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
Dün de başka bir ses gelmeye başladı. Ama vınlama değil. Çok hafif bir tıkırtımsı ama tıkırtı bile diyemem.
Gece boruyu suyun içine soktuğumdan en ufak sesi farkediyorum. Yine fişi çıkartıp taktım ve düzeldi..
Bugün bunu araştırırken bir yerde "Pervaneden gelen ses sorunu için bazen fişini çıkartıp geri takmak sorunu çözebilir bunu kesinlikle birkaç sefer deneyin. " şeklinde bir yazı gördüm. Demek ki başkalarının da başına gelmiş.
Ama teknik açıklaması nedir buna dair bir bilgi bulamadım.
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 23:25
Omurgasızlar - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci Ehtiyar, 23:04
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 21:07
Canlı Doğuranlar - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Fatihsm, 16:46
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - 400 Litre Havuz Kınayu, 10:24
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Aguamentist Youtube Video Tanıtımları Aguamentist, 08:08
Akvaryum Dünyasından Haberler - Belirlenmeyen Ölüm Sebepleri Kemal eyilik, 08:06
Yeni Üye Forumu - Yeni Akvaryum Kurulumu Oozer3466, 00:00
Akvaryum Tanıtımı - Elektirk Aydınlatma Sorunu yyiImaz, 22:29
Yeni Üye Forumu - Serpae Tetra Dişleri BerkBey, 22:26
Amerikan Tetraları - Hidra Mı? Cyber_Scout, 19:25
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Yavru Boylandırma VaranusSalvator, 18:47
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - İlk Defa Bitkili Akvaryum Kuruyorum harun reşit, 18:23
Yeni Üye Forumu - Sump murtdmr, 18:21
Filtre ve Sump Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 01:24
- Genç Damızlık Süper Red Shortfin ( Tülden Doğma ) SinanBulut 01:01
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 00:43
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 00:43
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:22
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:22
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 23:39
- Sadece Takas Selçuks 23:15
- Tayvan Bee M510 23:10
- Tibee - Crs - Cbs - Kaplan Türleri M510 23:10
- Nano Akvaryum LEGEND59 22:47
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 22:42
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 22:42
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 22:42
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 22:42
- Eheım 2211 Dış Filtre Pervanesi (sıfır) Bora Bey 22:21
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 21:20
- Bitki Armatürü SeaWorld 21:20
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 21:20
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 21:01
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 20:14
- Elimdeki Özel Türler Satıştadır. Takasa Açıktır Alpbaba 20:03
- Ücretsiz Su Mercimeği Alpbaba 20:03
- Moss -pelia Moss - mightymurat 19:13
- Bitki Büyütme Lambası Full Spectrum mightymurat 19:13
- L333 - L397 Pleco Dişi Arıyorum mightymurat 19:13
- Siyah Molly mightymurat 19:13
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 18:11
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 18:02
- Kendi Üretimim Renk Renk Karidesler AquaShirmp 17:45
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Su Mercimekleri AquaShirmp 17:45
- Gold Laser Corydoras (3d-6e) Emirk 17:28
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:30
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:30
- Brichardi Çift Ve Yavrular emrahdm 15:19
- Çift Bricardi (yavrulu) emrahdm 15:17
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 14:48
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 14:39
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 14:39
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 14:39
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 14:39
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 14:39
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 14:23
- Akvaryum 30*30 metsi 14:23
- Hb White Lepistes omererbas 13:57
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 13:57
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 13:45
- Pistia , Flame Moss , Java Moss gyunda 13:45
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 13:45
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 13:38
KULLANICILAR
- 63 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
Cyber_Scout,
sina cen,
Laetacara,
HarunYILDIRIM,
ternapi,
ereneroglu,
Redko,
altum123,
Merdow,
benji,
HT_Halil,
yeekim,
karavezir,
EKAR,
ErayDemirel,
mareq,
bysmokin,
aycan kurt,
HalilSefaa,
MCY4,
Maverickse,
Jeveux,
osmandbnl,
0rnn,
SMYurtsever,
Sungurr,
salih35xs,
TolgaÜNAL,
cheavy,
Flytheshrimp,
MBurakA,
plutarkhos,
Kfat,
SinanBulut,
egemenc,
emree06,
Malawi34,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
