ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Bunyaminerk99
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
16
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Mayıs 2018 21:56
Son Ziyaret:
12 Nisan 2026 16:36
Toplam Mesaj:
45 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bünyamin Erkaya
Doğum Tarihi:
05 Temmuz 2000
Yaş:
25
İl:
Aksaray
Meslek:
İngilizce Öğretmeni, Biyolog
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bilmek yetmez, anlamak şart.
SON 10 MESAJI
Yeni Low-tech Akvaryum Planlama
[QUOTE=Orhan76]Bitki konusundan çok anlayan biri değilim ama yine de diyebilirim ki planın iyi ve peyzaj yeteneğine de güveniyorsan elbette ki güzel bir görüntü yakalayabilirsin. Betta karides uyumunda bir sıkıntı olacağını sanmam nerite de kullanacağın aktif toprağı zaman zaman havalandırmada iyi bir rol oynayacaktır. CO2 sistem kullanmasan dahi bitkilerin besin emilimini kolaylaştırman için zaman zaman sıvı organik CO2 kullanmanı tavsiye ederim ve elbette ki uygun bir spectrum led fotosenteze yardımcı olacaktır. Kolaylıklar dilerim [:)][/QUOTE]
Çok teşekkürler. Akvaryum camı kestirmedim, bir dostum 2 tane akvaryumunu verebileceğini söyledi. Birini aldım, ölçüleri 65*35*35 civarı, net ölçünce güncelleyeceğim burayı.
OASEBase Soil 10lt Substrate Aktif Toprak
Eurostar Aquaclay Bitki Kumu 10Lt
Silis Akvaryum Kumu 0.5mm - 10kg
Aquael Pat Mini İç Filtre 4W 400L/S
Paslanmaz Çelik Ince Ağızlı Makas 13 Cm
Cımbız 30 Cm.
Tetra Balık Kepçesi Small
Az önce bunların da siparişlerini geçtim.
Planımda değişiklik yok, -akvaryumun sağ tarafını 15 cm boş bırakıp- cama değdirmeden Aquaclay, üstüne sineklik, üstüne toprak. Sağ kısıma da sadece silis kum. (
Toprağın üstü toprak görünmeyecek şekilde tamamen moss, sol arka taraftan ortaya doğru gittkçe kısalan bitkiler, orta-sağ kısma da bir ağaç figürü.
Suyun üstünde de büyük yapraklı, köklerini suya salan bitkilerden düşünüyorum.
[QUOTE=Orhan76]Bitki konusundan çok anlayan biri değilim ama yine de diyebilirim ki planın iyi ve peyzaj yeteneğine de güveniyorsan elbette ki güzel bir görüntü yakalayabilirsin. Betta karides uyumunda bir sıkıntı olacağını sanmam nerite de kullanacağın aktif toprağı zaman zaman havalandırmada iyi bir rol oynayacaktır. CO2 sistem kullanmasan dahi bitkilerin besin emilimini kolaylaştırman için zaman zaman sıvı organik CO2 kullanmanı tavsiye ederim ve elbette ki uygun bir spectrum led fotosenteze yardımcı olacaktır. Kolaylıklar dilerim [:)][/QUOTE]
Çok teşekkürler. Akvaryum camı kestirmedim, bir dostum 2 tane akvaryumunu verebileceğini söyledi. Birini aldım, ölçüleri 65*35*35 civarı, net ölçünce güncelleyeceğim burayı.
OASEBase Soil 10lt Substrate Aktif Toprak
Eurostar Aquaclay Bitki Kumu 10Lt
Silis Akvaryum Kumu 0.5mm - 10kg
Aquael Pat Mini İç Filtre 4W 400L/S
Paslanmaz Çelik Ince Ağızlı Makas 13 Cm
Cımbız 30 Cm.
Tetra Balık Kepçesi Small
Az önce bunların da siparişlerini geçtim.
Planımda değişiklik yok, -akvaryumun sağ tarafını 15 cm boş bırakıp- cama değdirmeden Aquaclay, üstüne sineklik, üstüne toprak. Sağ kısıma da sadece silis kum. (
Toprağın üstü toprak görünmeyecek şekilde tamamen moss, sol arka taraftan ortaya doğru gittkçe kısalan bitkiler, orta-sağ kısma da bir ağaç figürü.
Suyun üstünde de büyük yapraklı, köklerini suya salan bitkilerden düşünüyorum.
Balıklara Nasıl İsim Veriyoruz?
[QUOTE=babur alimov]Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim. [/QUOTE]
Senin örneğinden gidersek; Metriaclima fainzilberi 'Lundo' ile Metriaclima sp. 'Msobo Magunga' çiftleşti diyelim ve ortaya gerçekten güzel, farklı ve sabit bir form çıktı. Bu durumda, teknik olarak elimizde artık bir melez (hybrid) var. İki farklı türün karışımından oluştuğu için, doğada olmayan ama akvaryum ortamında üreyen bir canlıdan bahsediyoruz.
Bilimsel olarak bu türler yeni bir "species" yani tür olarak sayılmaz. Çünkü yeni bir tür olarak kabul edilmesi için bazı şeylerin yapılması gerekiyor: mesela genetik analiz, bilimsel bir yayında detaylı tanım, o türe ait sabit bir örneğin bir müzede saklanması gibi. Yani biz hobicilerin evde üretip sabitlediği canlılar, bu süreci geçirmediği için bilimsel anlamda yeni bir tür değil.
Ama bu, elimizdeki canlının değersiz veya önemsiz olduğu anlamına da gelmiyor. Sadece bilimsel ismiyle değil, melez olarak adlandırılması daha doğru olur. Mesela bu canlıya şöyle diyebilirsin:
Metriaclima hybrid 'Lundo x Msobo'
ya da daha da sadeleştirilmiş şekilde:
Metriaclima sp. (aquarium strain)
Bazı kişiler bu tarz canlılara kendi buldukları ticari isimler de verebiliyor: “Yellow Blaze”, “Lemon Flame” gibi. Ama bu isimler daha çok pazarlama amaçlı oluyor. Bilimsel veya evrensel geçerliliği yok.
İşin içine ıslah da girerse, yani o melezlerden sadece belirli özellikleri taşıyan bireyleri seçip üretmeye devam edersen ve bu form nesiller boyunca sabit kalırsa, bu artık “line bred” yani sabitlenmiş bir melez haline gelir. Yine bu durumda da "hybrid" veya "aquarium strain" ibaresi kullanılmaya devam eder.
Sonuç olarak, bu tarz balıklara yeni bir tür ismi vermek uygun olmaz ama sabit, karakteristik bir form kazandıysa “Metriaclima hybrid” gibi bir isimle tanıtmak hem doğru hem de etik olur. Bu, başka hobicilerin de kafasını karıştırmaz, doğadaki türlerle karışmasına sebep olmaz.
Kısacası, isim vermek istiyorsan bunu bilimsel değil, hobi içi tanımlama olarak yapmak en doğrusudur. Ama ne olursa olsun, bu canlının bir melez olduğunu vurgulamak önemli. Çünkü ileride biri bu balığı doğal bir tür sanıp üretmeye kalkarsa işler karışabilir.
[QUOTE=babur alimov]Şimdi kimsenin yüzüne bakmadığı ve kimsenin konuyla ilgisinin olmadığı aşikar.
Benim bir kaç sorum olacak ?
konuyu kişiselleştirmeden mantık çerçevesinde açıklayıcı bir yanıt verirseniz sevinirim.
Neolmaprologus buescheri ismi de türü keşfeden Heinz Büscher'e ithafen verilmiş bir isim. Sadece tür isimlerinde değil diğer basamaklarda verilen Latince isimlerin de anlamları var. Bunların anlamları için biraz araştırma yapmak gerekiyor.
Bu tamamen sizin yazınızdan alınan bir yazı.
AKIL seviyemizi zorlayarak farazi olarak düşünelim. diyelim ki metriaclima fainzilberi lundo türü ile metriaclime msobo magunga türü akvaryum ortamında bizim isteğimizin dışında çiftleşti, ve bizde artık herşeyin geç olduğunu düşünerek hobi merakımızdan dolayı yavrusu nasıl çıkacak acaba diye bekliyoruz ve yavruları büyütüyoruz.
Çok da güzel bir renk yakalamış diyelim. bu türünde renk skalasının daha baskın olması için ISLAH ettik ve bir renk ortaya çıktı ve yavrularıda artık tamamen anne baba gibi form ve renk düzeyinde.
Sizce bu türü ne diye adlandırmalıyız ? yada en doğru isim tanısı ne olmalı ?
Çünkü artık bu tür var elimizde ve yavrularıda birebir anne baba gibi çıkıyor istesek istemesek bu tür artık yayılacak buna ne isim vermeliyiz?
Bilimsel olarak açıklayıp örneklendirirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkür ederim. [/QUOTE]
Senin örneğinden gidersek; Metriaclima fainzilberi 'Lundo' ile Metriaclima sp. 'Msobo Magunga' çiftleşti diyelim ve ortaya gerçekten güzel, farklı ve sabit bir form çıktı. Bu durumda, teknik olarak elimizde artık bir melez (hybrid) var. İki farklı türün karışımından oluştuğu için, doğada olmayan ama akvaryum ortamında üreyen bir canlıdan bahsediyoruz.
Bilimsel olarak bu türler yeni bir "species" yani tür olarak sayılmaz. Çünkü yeni bir tür olarak kabul edilmesi için bazı şeylerin yapılması gerekiyor: mesela genetik analiz, bilimsel bir yayında detaylı tanım, o türe ait sabit bir örneğin bir müzede saklanması gibi. Yani biz hobicilerin evde üretip sabitlediği canlılar, bu süreci geçirmediği için bilimsel anlamda yeni bir tür değil.
Ama bu, elimizdeki canlının değersiz veya önemsiz olduğu anlamına da gelmiyor. Sadece bilimsel ismiyle değil, melez olarak adlandırılması daha doğru olur. Mesela bu canlıya şöyle diyebilirsin:
Metriaclima hybrid 'Lundo x Msobo'
ya da daha da sadeleştirilmiş şekilde:
Metriaclima sp. (aquarium strain)
Bazı kişiler bu tarz canlılara kendi buldukları ticari isimler de verebiliyor: “Yellow Blaze”, “Lemon Flame” gibi. Ama bu isimler daha çok pazarlama amaçlı oluyor. Bilimsel veya evrensel geçerliliği yok.
İşin içine ıslah da girerse, yani o melezlerden sadece belirli özellikleri taşıyan bireyleri seçip üretmeye devam edersen ve bu form nesiller boyunca sabit kalırsa, bu artık “line bred” yani sabitlenmiş bir melez haline gelir. Yine bu durumda da "hybrid" veya "aquarium strain" ibaresi kullanılmaya devam eder.
Sonuç olarak, bu tarz balıklara yeni bir tür ismi vermek uygun olmaz ama sabit, karakteristik bir form kazandıysa “Metriaclima hybrid” gibi bir isimle tanıtmak hem doğru hem de etik olur. Bu, başka hobicilerin de kafasını karıştırmaz, doğadaki türlerle karışmasına sebep olmaz.
Kısacası, isim vermek istiyorsan bunu bilimsel değil, hobi içi tanımlama olarak yapmak en doğrusudur. Ama ne olursa olsun, bu canlının bir melez olduğunu vurgulamak önemli. Çünkü ileride biri bu balığı doğal bir tür sanıp üretmeye kalkarsa işler karışabilir.
Yeni Low-tech Akvaryum Planlama
Akvaryum hobisine tekrar başladım ve bütçemi zorlamadan, hem görsel hem de biyolojik açıdan sağlıklı bir low-tech bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Tüm sistemi kendim kuracağım, camları kestirip yapıştırma dahil.
Akvaryum Ölçülerim:
70x40x30h (cm)
Yüzey alanı geniş, yüksekliği çok derin tutmadım bettadan dolayı.
Amaç:
Bol bitkili, sade, doğala yakın bir ada temalı tank
İçinde sadece:
1 adet Crowntail Betta
10–15 adet Cherry Karides
3–5 adet Nerite ?
CO₂ sistemsiz
Taban Katmanları
Alt Katman:
Camın merkezine yayılmış 2–3 cm EuroStar Aquaclay veya lav taşı kırığı (kenarlara taşmıyor)
Orta Katman:
Tamamen kaplayan, besinli aktif toprak (muhtemelen Tropica veya yerli bir aktif soil, fiyatlar çok pahalı)
Üst Katman:
Yok – görüntü önemli değil, çünkü toprak yüzeyinin tamamını yosun kaplayacağım
Tasarımda kumlu açık bir sahil de olacak.
Bitki Planım:
Sahil (kumlu alan) hariçYüzeyin tamamını yosunlarla kaplayacağım
Arka ve yanlarda bazı kolay gövdeli bitkiler düşünüyorum
Filtrasyon:
Aquael Pat Mini filtre alacağım
Betta için akıntısız, karides için yeterli olacak gibi görünüyor
Aydınlatma:
Forumdan destek alacağım
Sizce bu sistem mantıklı mı?
Özellikle:
Taban katmanı seçimim
Toprak üstü moss kaplama fikri
CO₂’siz bu hacimde karides+betta uyumu
gibi konularda (veya diğer tüm konularda) deneyimli arkadaşlardan görüş almak isterim.
Teşekkür ederim şimdiden [3)]
Birkaç link bırakayım,
https://www.instagram.com/p/DK1qzf0oW-0/
https://www.akvaryum.com/Forum/fangorn_forest_-_doga_akvaryumu_k992502.asp?PID=5998490
https://www.instagram.com/p/CiVS0SuIRdT/
Ayrıca adanın ortasına böyle bir "ağaç" da yapmak istiyorum.
Akvaryum hobisine tekrar başladım ve bütçemi zorlamadan, hem görsel hem de biyolojik açıdan sağlıklı bir low-tech bitkili akvaryum kurmak istiyorum. Tüm sistemi kendim kuracağım, camları kestirip yapıştırma dahil.
Akvaryum Ölçülerim:
70x40x30h (cm)
Yüzey alanı geniş, yüksekliği çok derin tutmadım bettadan dolayı.
Amaç:
Bol bitkili, sade, doğala yakın bir ada temalı tank
İçinde sadece:
1 adet Crowntail Betta
10–15 adet Cherry Karides
3–5 adet Nerite ?
CO₂ sistemsiz
Taban Katmanları
Alt Katman:
Camın merkezine yayılmış 2–3 cm EuroStar Aquaclay veya lav taşı kırığı (kenarlara taşmıyor)
Orta Katman:
Tamamen kaplayan, besinli aktif toprak (muhtemelen Tropica veya yerli bir aktif soil, fiyatlar çok pahalı)
Üst Katman:
Yok – görüntü önemli değil, çünkü toprak yüzeyinin tamamını yosun kaplayacağım
Tasarımda kumlu açık bir sahil de olacak.
Bitki Planım:
Sahil (kumlu alan) hariçYüzeyin tamamını yosunlarla kaplayacağım
Arka ve yanlarda bazı kolay gövdeli bitkiler düşünüyorum
Filtrasyon:
Aquael Pat Mini filtre alacağım
Betta için akıntısız, karides için yeterli olacak gibi görünüyor
Aydınlatma:
Forumdan destek alacağım
Sizce bu sistem mantıklı mı?
Özellikle:
Taban katmanı seçimim
Toprak üstü moss kaplama fikri
CO₂’siz bu hacimde karides+betta uyumu
gibi konularda (veya diğer tüm konularda) deneyimli arkadaşlardan görüş almak isterim.
Teşekkür ederim şimdiden [3)]
Birkaç link bırakayım,
https://www.instagram.com/p/DK1qzf0oW-0/
https://www.akvaryum.com/Forum/fangorn_forest_-_doga_akvaryumu_k992502.asp?PID=5998490
https://www.instagram.com/p/CiVS0SuIRdT/
Ayrıca adanın ortasına böyle bir "ağaç" da yapmak istiyorum.
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=BeyzPl]Ek olarak, işlev açısından lav kırığı ile siyah kum farklı değil. İki farklı katman şekilde kullanarak karışıp görselliği bozma riskini almanıza değmez.
Bitkilerin kuma iyi tutunması için en az 6-8 cm olması iyi olur bu arada.
Vatozun da corynin de genel anlamda akvaryum için gereklilik sebebi olacak özellikleri yok. Sevip özellikle istemiyorsanız akvaryumlara eklemeyin. 30 litrede betanın yanına herhangi bir balık türü de eklemeniz mantıklı olmaz zaten.
Ama salyangozlar fayda sağlayacak canlılar. Elma, nerite, helena, minare salyangozu vs. hangisini seviyorsanız araştırıp onu alabilirsiniz. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
[QUOTE=BeyzPl]Ek olarak, işlev açısından lav kırığı ile siyah kum farklı değil. İki farklı katman şekilde kullanarak karışıp görselliği bozma riskini almanıza değmez.
Bitkilerin kuma iyi tutunması için en az 6-8 cm olması iyi olur bu arada.
Vatozun da corynin de genel anlamda akvaryum için gereklilik sebebi olacak özellikleri yok. Sevip özellikle istemiyorsanız akvaryumlara eklemeyin. 30 litrede betanın yanına herhangi bir balık türü de eklemeniz mantıklı olmaz zaten.
Ama salyangozlar fayda sağlayacak canlılar. Elma, nerite, helena, minare salyangozu vs. hangisini seviyorsanız araştırıp onu alabilirsiniz. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim.
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=MasterChiefHakan][URL]http://www.akvaryum.com/Hesaplayici/filtrasyon_isitici_kum.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim ama maalesef eklenti desteklenmiyor hatası almaktayım, bilgisayarımdaki tarayıcılardan ve telefonumdan denedim ama erişemedim.
[QUOTE=Alp3]
Kaç cm olmsısnı istiyorsanız 50 uzunluk 20 en ise ve 3cm kalınlığında bir kum istiyorsanuz 50.20.3/1000 olması lazımdı formülü. [/QUOTE]
Hiç düşünmedim kac cm olması gerektiğini, bu konuda da yardıma ihtiyacım var [:P][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 04:17:30[/EDIT]
[QUOTE=MasterChiefHakan][URL]http://www.akvaryum.com/Hesaplayici/filtrasyon_isitici_kum.asp[/URL][/QUOTE]
Teşekkür ederim ama maalesef eklenti desteklenmiyor hatası almaktayım, bilgisayarımdaki tarayıcılardan ve telefonumdan denedim ama erişemedim.
[QUOTE=Alp3]
Kaç cm olmsısnı istiyorsanız 50 uzunluk 20 en ise ve 3cm kalınlığında bir kum istiyorsanuz 50.20.3/1000 olması lazımdı formülü. [/QUOTE]
Hiç düşünmedim kac cm olması gerektiğini, bu konuda da yardıma ihtiyacım var [:P][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 04:17:30[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=Alp3]
Lav taşını sağdan soldan ve önden görünmesini istemiyorsanız oraları hagen ile doldurun daha hoş bir görüntü oluşacaktır. Siyah kum üstüne grimsi beyazımsı bir taş bulursanız o da hoş duracaktır. Saydığınız bitkiler low teche uygunsa o2 ye gerek yok bence ama olursa daha iyi olur fakat güzel bir ışıklandırma yeterli olur gibi geldi. Pek bilgim olmadığı için bu kadar yaeısmcı olabiliyorum [/QUOTE]
Tekrar teşekkürler. Aslında görünmemesi gibi bir amacım yok, sadece şu an güzel duracağını düşündüm, forumda bulduğum (ve tekrar aradığımda bulamadığım bu yüzden kaynak gösteremediğim) bir kurulum şu şekilde,
[img]https://i.imgur.com/ACGJ6fX.jpg[/img]
Kafamdaki tasarımın ana konsepti şimdilik bu şekilde, belki taşı
[img]https://i.imgur.com/vK29yGK.jpg[/img]
Şu şekilde bir kök ile değiştirebilirim, ne dersiniz?
Ek olarak, 50x20x30 bir tanka bu şekilde bir tasarım yapacağımı düşünürsek eğer, kaç litre/kilo lavtaşı kırığı ve hagen kum kullanmam gerektiğini de bilmiyorum, bu konuda da yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. [:D][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:46:59[/EDIT]
[QUOTE=Alp3]
Lav taşını sağdan soldan ve önden görünmesini istemiyorsanız oraları hagen ile doldurun daha hoş bir görüntü oluşacaktır. Siyah kum üstüne grimsi beyazımsı bir taş bulursanız o da hoş duracaktır. Saydığınız bitkiler low teche uygunsa o2 ye gerek yok bence ama olursa daha iyi olur fakat güzel bir ışıklandırma yeterli olur gibi geldi. Pek bilgim olmadığı için bu kadar yaeısmcı olabiliyorum [/QUOTE]
Tekrar teşekkürler. Aslında görünmemesi gibi bir amacım yok, sadece şu an güzel duracağını düşündüm, forumda bulduğum (ve tekrar aradığımda bulamadığım bu yüzden kaynak gösteremediğim) bir kurulum şu şekilde,
[img]https://i.imgur.com/ACGJ6fX.jpg[/img]
Kafamdaki tasarımın ana konsepti şimdilik bu şekilde, belki taşı
[img]https://i.imgur.com/vK29yGK.jpg[/img]
Şu şekilde bir kök ile değiştirebilirim, ne dersiniz?
Ek olarak, 50x20x30 bir tanka bu şekilde bir tasarım yapacağımı düşünürsek eğer, kaç litre/kilo lavtaşı kırığı ve hagen kum kullanmam gerektiğini de bilmiyorum, bu konuda da yardımcı olabilirseniz minnettar olurum. [:D][EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:46:59[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
[QUOTE=Alp3]
Walstad metodu için aramaya ternapi yazarsanız bulabilirsiniz. Aklınıza takılan bir şey olursa sorarsınız yine. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, konuyu inceledim.
Kafamdaki set-up'u da yazayım da öyle bedavadan, hiçbir şey araştırmadan bilgi istiyormuş gibi görünmeyeyim :)
En alta lavtaşı kırıkları, üstüne ince-orta kalınlıkta siyah hagen kum. Kumun üstüne 2-3 adet büyük lav taşı kırıkları, taşların sağından solundan ve arkasından yukarı uzanan bolca elodea bitkisi, lav taşlarına gömülü java fern ve Vallisneria Nana kökleri, birkaç adet kızılağaç kozalağı, 5-6 yapraklı bir kök Anubias Barteri, kaliteli bir siesta aydınlatma, düşük debili bir şelale filtre ve ısıtıcı satın almayı düşünüyorum.
Sizce kafamdaki tanka ekleme, çıkarma yapılmalı mı? Bahsettiğim bitkiler için (sayılarının fazla olduğunu düşünürsek) CO2 kullanmalı mıyım?
[EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:53:03[/EDIT]
[QUOTE=Alp3]
Walstad metodu için aramaya ternapi yazarsanız bulabilirsiniz. Aklınıza takılan bir şey olursa sorarsınız yine. [/QUOTE]
Teşekkür ederim, konuyu inceledim.
Kafamdaki set-up'u da yazayım da öyle bedavadan, hiçbir şey araştırmadan bilgi istiyormuş gibi görünmeyeyim :)
En alta lavtaşı kırıkları, üstüne ince-orta kalınlıkta siyah hagen kum. Kumun üstüne 2-3 adet büyük lav taşı kırıkları, taşların sağından solundan ve arkasından yukarı uzanan bolca elodea bitkisi, lav taşlarına gömülü java fern ve Vallisneria Nana kökleri, birkaç adet kızılağaç kozalağı, 5-6 yapraklı bir kök Anubias Barteri, kaliteli bir siesta aydınlatma, düşük debili bir şelale filtre ve ısıtıcı satın almayı düşünüyorum.
Sizce kafamdaki tanka ekleme, çıkarma yapılmalı mı? Bahsettiğim bitkiler için (sayılarının fazla olduğunu düşünürsek) CO2 kullanmalı mıyım?
[EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 03:53:03[/EDIT]
Beta Balığı İçin Akvaryum Kurulum Önerileri
Merhaba,
En son kurduğum (yarım kalan) ve beyaz benek hastalığına yakalanıp ölen balığımdan sonra aradan uzun bir süre geçti ve tekrar bitkili bir Beta tankı kurmak istiyorum. Yarım kalan tankımın görüntüsü şu şekildeydi; (2018 yılı)
[img]https://i.imgur.com/F0ILU9J.jpg[/img]
[IMG]https://i.imgur.com/4l67s2X.jpg[/IMG]
Görebileceğiniz gibi yarım ve gayet sade. Biraz aceleci davranıp önce sadece bilinçsizce Beta almıştım sonrasında forumdan öneriler neticesinde bol bitkili bir tanka dönüştürmek istiyordum ama bahsettiğim gibi balığımı kaybettim.
Şimdi yine yaklaşık olarak bu ölçülerde (50x20x30h) veya daha büyük bir tank içerisine bol bitkili bir kurulum istiyorum. Sizler eğer limitsiz bütçeniz olsa idi, tercihen lowtech, bol bitkili bir Beta'ya uygun göze güzel görünen bir akvaryum kurmak isteseydiniz tercihleriniz neler olurdu?
Örneğin bitki seçiminde nelere dikkat etmeliyim, taban seçimi önceki tankımda olduğu gibi lavtaşı kırığı üstüne hagen yerine önerebileceğiniz bir taban, beta yanına apple snail mi yoksa başka snail türü mü, karides eklenmeli mi eklenmemeli mi, çöpçü/vatoz eklenmeli mi, eklenmeliyse hangi tür eklenmeli tarzı sorulara cevap arıyorum.
Forumdaki konulardan veya kendi tanklarınızdan örnekler gösterebilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi günler, şimdiden teşekkürler.[:geek:]
Ekleme:Walstad Metodu kullananlar veya bilenlerden de yorum alabilir miyim? [EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 02:51:43[/EDIT]
Merhaba,
En son kurduğum (yarım kalan) ve beyaz benek hastalığına yakalanıp ölen balığımdan sonra aradan uzun bir süre geçti ve tekrar bitkili bir Beta tankı kurmak istiyorum. Yarım kalan tankımın görüntüsü şu şekildeydi; (2018 yılı)
[img]https://i.imgur.com/F0ILU9J.jpg[/img]
[IMG]https://i.imgur.com/4l67s2X.jpg[/IMG]
Görebileceğiniz gibi yarım ve gayet sade. Biraz aceleci davranıp önce sadece bilinçsizce Beta almıştım sonrasında forumdan öneriler neticesinde bol bitkili bir tanka dönüştürmek istiyordum ama bahsettiğim gibi balığımı kaybettim.
Şimdi yine yaklaşık olarak bu ölçülerde (50x20x30h) veya daha büyük bir tank içerisine bol bitkili bir kurulum istiyorum. Sizler eğer limitsiz bütçeniz olsa idi, tercihen lowtech, bol bitkili bir Beta'ya uygun göze güzel görünen bir akvaryum kurmak isteseydiniz tercihleriniz neler olurdu?
Örneğin bitki seçiminde nelere dikkat etmeliyim, taban seçimi önceki tankımda olduğu gibi lavtaşı kırığı üstüne hagen yerine önerebileceğiniz bir taban, beta yanına apple snail mi yoksa başka snail türü mü, karides eklenmeli mi eklenmemeli mi, çöpçü/vatoz eklenmeli mi, eklenmeliyse hangi tür eklenmeli tarzı sorulara cevap arıyorum.
Forumdaki konulardan veya kendi tanklarınızdan örnekler gösterebilirseniz çok sevinirim.
Herkese iyi günler, şimdiden teşekkürler.[:geek:]
Ekleme:Walstad Metodu kullananlar veya bilenlerden de yorum alabilir miyim? [EDIT]Bunyaminerk99,2023-07-25 02:51:43[/EDIT]
Su Bulanık Bir Türlü Düzeltemedim
[QUOTE=MehmetDuysak]İç filitrenin süngerini çıkarıp tetra balanceball filitre malzemesi ile doldurun. Ayrıca eheim 2217'nin üst katmanı olarak cam elyafı kullanın sorununuz çözülecektir.[/QUOTE]
Her filtrede cam elyafı mı kullanılıyor?
yokda buna özel mi [:D]
[QUOTE=MehmetDuysak]İç filitrenin süngerini çıkarıp tetra balanceball filitre malzemesi ile doldurun. Ayrıca eheim 2217'nin üst katmanı olarak cam elyafı kullanın sorununuz çözülecektir.[/QUOTE]
Her filtrede cam elyafı mı kullanılıyor?
yokda buna özel mi [:D]
Elma Salyangoz Cinsiyet Ayrımı
Selamlar. Cinsiyet ayrımını yapamıyorum. Forumda bir iki konuda anlatılmış ama fotoğraflar silinmiş [:(]
Diğer kaynaklardan baktım ama elimdeki salyangozların cinsiyeti hk emin olamadım. Acaba video upload etsem bakıp yorumlar mısınız :)
Teşekkür ederim.
Selamlar. Cinsiyet ayrımını yapamıyorum. Forumda bir iki konuda anlatılmış ama fotoğraflar silinmiş [:(]
Diğer kaynaklardan baktım ama elimdeki salyangozların cinsiyeti hk emin olamadım. Acaba video upload etsem bakıp yorumlar mısınız :)
Teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
