ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
KerimGulmez
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
89
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Nisan 2018 12:36
Son Ziyaret:
29 Ocak 2020 10:13
Toplam Mesaj:
111 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kerim Gülmez
Doğum Tarihi:
10 Mayıs 1983
Yaş:
43
İl:
Istanbul
Meslek:
Grafiker
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kerim Gülmez
[URL=https://www.youtube.com/channel/UCCOsq5Nz9NMPWTHrLqHe-FQ/videos/]Kerim'in Pet Dünyası / YouTube[/URL]
SON 10 MESAJI
Betta Kuyruk Kısılması
Arkadaşlar sıkça karşılaştığım kuyruk kısması hastalığı için denediğim ilaçlar sonunda en hasarsız verim aldığım çözelti malahit yeşili oldu.
Aşağıdaki linkte uygulama hakkında ve genel bilgiler bulabilirsiniz.
http://www.keriminpetdunyasi.com/kuyruk-kismasi-ilaci-green-ixir/
İlaç %3 malahit yeşili çözeltisidir.
[IMG]http://www.keriminpetdunyasi.com/wp-content/uploads/2019/02/FB_IMG_1550924538037-1.jpg[/IMG]
Arkadaşlar sıkça karşılaştığım kuyruk kısması hastalığı için denediğim ilaçlar sonunda en hasarsız verim aldığım çözelti malahit yeşili oldu.
Aşağıdaki linkte uygulama hakkında ve genel bilgiler bulabilirsiniz.
http://www.keriminpetdunyasi.com/kuyruk-kismasi-ilaci-green-ixir/
İlaç %3 malahit yeşili çözeltisidir.
[IMG]http://www.keriminpetdunyasi.com/wp-content/uploads/2019/02/FB_IMG_1550924538037-1.jpg[/IMG]
Akvaryum Alsam Mı Yaptırsam Mı ?
[QUOTE=harunf]Teşekkür ederim
Kerim hocam hazır armatürler çok pahalı gibi geldi bana özellikle hopar resun gibi markalar. Acaba kendim yaptırabilir miyim öneriniz var mıdır bu konuda ?
İçine akvaryum için özel satılan t5-t8 lerden koymayı düşünüyorum ?[/QUOTE]
Yapabilirsin tabii. Floresanlar için balast alırsın, kablo, fiş alırsın. Bağlamayı da araştırırsan biraz yapabilirsin. Bende bitki üretim akvaryumlarım için kendim yapmıştım kışın.
Kasa olarakta ben alçıpanların montajında kullanılan alüminyum kasalar var 1 mm kalınlıkta, onlardan kesip içine yerleştirdim bütün floresan terbitatını.
[QUOTE=harunf]Teşekkür ederim
Kerim hocam hazır armatürler çok pahalı gibi geldi bana özellikle hopar resun gibi markalar. Acaba kendim yaptırabilir miyim öneriniz var mıdır bu konuda ?
İçine akvaryum için özel satılan t5-t8 lerden koymayı düşünüyorum ?[/QUOTE]
Yapabilirsin tabii. Floresanlar için balast alırsın, kablo, fiş alırsın. Bağlamayı da araştırırsan biraz yapabilirsin. Bende bitki üretim akvaryumlarım için kendim yapmıştım kışın.
Kasa olarakta ben alçıpanların montajında kullanılan alüminyum kasalar var 1 mm kalınlıkta, onlardan kesip içine yerleştirdim bütün floresan terbitatını.
Akvaryum Alsam Mı Yaptırsam Mı ?
[QUOTE=ityo39]
Anlattıklarınızı daha önceden okumuşluğum var, biyolojim hiçbir zaman süper olmadı ama anlattıklarınızı anlayacak kadar altyapı var neyse ki:)
"yosunların geliştiği aydınlatmayla bitkilerde gelişebilir diyemeyiz" ifadesi size ait, bana değil ve %100 doğrudur elbette ama konu bu değil.
Benim çelişki olarak ortaya koyduğum kısım sizin açıkladığınız kısım değil bence. Şöyle ki ben şurda çelişki var diyorum: "bitkinin renginin yeşil olması yeşili yansıtmasından yani yeşil dalga boyu en az kullandığı dalga boyudur" çıkarımı yapmışsınız. Oysa ki yosun da yeşil. Yosun daha geniş bir dalga boyu aralığından besleniyor olabilir ama "en az yeşilden beslendiği" gerçeği değişmiyor. Dolayısıyla yeşil dalga boyu yüksek ışık kullanırsan yosunları beslersiniz sadece çıkarımı çok sağlıklı değil diyorum.
Ufak bir detay bu takılmaya gerek yok bence zaten. Aşağıdaki yazıyı öneririm okumanızı benim bakış açımı özetliyor son paragrafta...gerçi çok özet değil ama değerli bir yazıdır bence:)
[/QUOTE]
Cem, teşekkürler ancak bu çıkarımı ben yapmadım. Zaten bu bilimsel olarak bitkilerin en az yeşil dalga boyunu ve buna bağlı olarakta yeşil rengi yansıttıkları kanıtlanmış ve kabul edilmiş bir şey.
Buradan da mantık olarak şu çıkıyor; bitkiler fotosentezde en az yeşil dalga boyunu kullanıyorsa demek ki benim yeşil dalga boyu yüksek olan lambaları tercih etmemem gerekiyor ki bitkiler o ışığı kullanmazsa algler kullanıyor ve gelişiyor. Madem ben alg gelişimini istemiyorum o zaman yeşil dalga boyu yüksek olan lambaları çok tercih etmemem gerekir. Çünkü olay zaten besin rekabetinden ibaret. Eğer bitkilerin istediği mavi-mor-kırmızı dalga boylarında ışık olmazsa fotosentezde az olacağından bitkiler sudaki besinleri tüketemiyor. Bu durumda algler meydana çıkıyor.
Ama zaten piyasada kullandığımız lambaların çoğunda da yeşil dalga boyu yüksek ancak mavi-kırmızı da olduğu için bitkiler daha fazla enerji elde ediyorlar ve alglere meydan vermiyorlar. Bir de alg gelişimi sadece ışıktan da ibaret değil aslında. Yemleme, balık sayısı, yanlış gübreleme gibi nedenlere bağlı olabiliyor.
Yine, yeşil dalga boyu insan gözünün daha net görmesi için gerekli olduğundan olmazsa olmaz zaten.
Diye yorumluyorum :)
[QUOTE=ityo39]
Anlattıklarınızı daha önceden okumuşluğum var, biyolojim hiçbir zaman süper olmadı ama anlattıklarınızı anlayacak kadar altyapı var neyse ki:)
"yosunların geliştiği aydınlatmayla bitkilerde gelişebilir diyemeyiz" ifadesi size ait, bana değil ve %100 doğrudur elbette ama konu bu değil.
Benim çelişki olarak ortaya koyduğum kısım sizin açıkladığınız kısım değil bence. Şöyle ki ben şurda çelişki var diyorum: "bitkinin renginin yeşil olması yeşili yansıtmasından yani yeşil dalga boyu en az kullandığı dalga boyudur" çıkarımı yapmışsınız. Oysa ki yosun da yeşil. Yosun daha geniş bir dalga boyu aralığından besleniyor olabilir ama "en az yeşilden beslendiği" gerçeği değişmiyor. Dolayısıyla yeşil dalga boyu yüksek ışık kullanırsan yosunları beslersiniz sadece çıkarımı çok sağlıklı değil diyorum.
Ufak bir detay bu takılmaya gerek yok bence zaten. Aşağıdaki yazıyı öneririm okumanızı benim bakış açımı özetliyor son paragrafta...gerçi çok özet değil ama değerli bir yazıdır bence:)
[/QUOTE]
Cem, teşekkürler ancak bu çıkarımı ben yapmadım. Zaten bu bilimsel olarak bitkilerin en az yeşil dalga boyunu ve buna bağlı olarakta yeşil rengi yansıttıkları kanıtlanmış ve kabul edilmiş bir şey.
Buradan da mantık olarak şu çıkıyor; bitkiler fotosentezde en az yeşil dalga boyunu kullanıyorsa demek ki benim yeşil dalga boyu yüksek olan lambaları tercih etmemem gerekiyor ki bitkiler o ışığı kullanmazsa algler kullanıyor ve gelişiyor. Madem ben alg gelişimini istemiyorum o zaman yeşil dalga boyu yüksek olan lambaları çok tercih etmemem gerekir. Çünkü olay zaten besin rekabetinden ibaret. Eğer bitkilerin istediği mavi-mor-kırmızı dalga boylarında ışık olmazsa fotosentezde az olacağından bitkiler sudaki besinleri tüketemiyor. Bu durumda algler meydana çıkıyor.
Ama zaten piyasada kullandığımız lambaların çoğunda da yeşil dalga boyu yüksek ancak mavi-kırmızı da olduğu için bitkiler daha fazla enerji elde ediyorlar ve alglere meydan vermiyorlar. Bir de alg gelişimi sadece ışıktan da ibaret değil aslında. Yemleme, balık sayısı, yanlış gübreleme gibi nedenlere bağlı olabiliyor.
Yine, yeşil dalga boyu insan gözünün daha net görmesi için gerekli olduğundan olmazsa olmaz zaten.
Diye yorumluyorum :)
Akvaryum Alsam Mı Yaptırsam Mı ?
Merhaba Cem,
Alg'ler yani yosun denilen canlılar bitkilerin yapısına benziyorlar ama bitki değiller aslında. Dolayısıyla bitki ne kadar kullanıyorsa yosunda o kadar kullanıyor ya da -kullanamıyorlarsa diyemeyiz.
Ancak onlarda fotosentez yapabiliyor bu doğru. Ama örneğin bitki 100 ışık kullanıyorsa algler 0,01 kullanıyordur diyelim. Ancak bu alglere yetiyor ki hemen meydana çıkıyorlar. Çünkü bitkilere göre daha basit farklı yapıdalar. Bu nedenle her türlü ışıkla gelişim gösterebiliyorlar. Zaten diğer mor ve kırmızı dalga boylarını da kullanıyorlar.
Özetle, yosunların geliştiği aydınlatmayla bitkilerde gelişebilir diyemeyiz. Dolayısıyla da çelişki diye algıladığın konuya açıklık getirdiğimi düşünüyorum. Değilse de tekrar yazışmaya devam edelim memnuniyetle.
Merhaba Cem,
Alg'ler yani yosun denilen canlılar bitkilerin yapısına benziyorlar ama bitki değiller aslında. Dolayısıyla bitki ne kadar kullanıyorsa yosunda o kadar kullanıyor ya da -kullanamıyorlarsa diyemeyiz.
Ancak onlarda fotosentez yapabiliyor bu doğru. Ama örneğin bitki 100 ışık kullanıyorsa algler 0,01 kullanıyordur diyelim. Ancak bu alglere yetiyor ki hemen meydana çıkıyorlar. Çünkü bitkilere göre daha basit farklı yapıdalar. Bu nedenle her türlü ışıkla gelişim gösterebiliyorlar. Zaten diğer mor ve kırmızı dalga boylarını da kullanıyorlar.
Özetle, yosunların geliştiği aydınlatmayla bitkilerde gelişebilir diyemeyiz. Dolayısıyla da çelişki diye algıladığın konuya açıklık getirdiğimi düşünüyorum. Değilse de tekrar yazışmaya devam edelim memnuniyetle.
Akvaryum Alsam Mı Yaptırsam Mı ?
Tabii sump her zaman kolaylık. Doğru tasarlanmış bir sumpsa tabii.
Onun dışında aydınlatmanız pek doğru değil aslında en baştan onu söyleyeyim.
Zaten 8 aylık akvaryum olması ve bitkilerin durumundan da belli bitkilerin çok gelişmediği. Yerinizde olsam ben o led ampülleri çıkarır yerine 2x23w Osram 865 tasarruflu lamba takarak daha iyi gelişim sağlardım.
Led lambalarda yeşil ve sarı dalga boyu çok yüksektir. Bitkilerde fotosentezde en az yeşil ve sarıyı kullanırlar. Dolayısıyla bitkiler hızlı gelişemez. Alg gelişimi artar.
Aşağıdaki video'yu izlemenizi tavsiye ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=5CVsJ_-9fIw[/VID]
Tabii sump her zaman kolaylık. Doğru tasarlanmış bir sumpsa tabii.
Onun dışında aydınlatmanız pek doğru değil aslında en baştan onu söyleyeyim.
Zaten 8 aylık akvaryum olması ve bitkilerin durumundan da belli bitkilerin çok gelişmediği. Yerinizde olsam ben o led ampülleri çıkarır yerine 2x23w Osram 865 tasarruflu lamba takarak daha iyi gelişim sağlardım.
Led lambalarda yeşil ve sarı dalga boyu çok yüksektir. Bitkilerde fotosentezde en az yeşil ve sarıyı kullanırlar. Dolayısıyla bitkiler hızlı gelişemez. Alg gelişimi artar.
Aşağıdaki video'yu izlemenizi tavsiye ederim.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=5CVsJ_-9fIw[/VID]
Veda ~ Hobi Başlamadan Bitiyor
Silikonları sökmek çok kolay neden vazgeçiyorsun hemen?
Yeni bir falçata bıçağını silikonla cam arasına yukarıdan takarak aşağı doğru bastır.
1 gedik açtın mı aşağı doğru inersin basitçe.
Ondan sonra da bir tane dış filtre alarak yola devam.
Silikonları sökmek çok kolay neden vazgeçiyorsun hemen?
Yeni bir falçata bıçağını silikonla cam arasına yukarıdan takarak aşağı doğru bastır.
1 gedik açtın mı aşağı doğru inersin basitçe.
Ondan sonra da bir tane dış filtre alarak yola devam.
Türk Yapımı Efsane Teraryum!
Çok güzel olmuş. İnşallah kalıcı olur.
Çok güzel olmuş. İnşallah kalıcı olur.
Akvaryum Alsam Mı Yaptırsam Mı ?
[QUOTE=harunf][:geek:][:)]Merhaba ;
Yaklaşık 3 yıldır akvaryumla ilgileniyorum 56 lt lik tankta denemediğim bir deniz akvaryumu kaldır [:)] forumu inceleyerek sizlerin engin bilgilerinden faydalanmaya devam ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
evimin salonuna 300 litre civarı akvaryum almayı veya yaptırmayı düşünüyorum henüz ölçülerine kesin karar veremedim
bitkili sumplu kurulumlar mantıklı geliyor ancak konya da tanıdığım ne akvaryumcu ne camcı var mobilyacı arkadaşım var o da daha önce akvaryum yapmamış yapabileceğine inanıyorum ancak riske atmak istemiyorum..
KONYA da bulunan tanıdığınız yardımcı olabilecek biri varsa iletişim kurmak istiyorum.
cama cam yaptırıp resun hopar gibi armatür almak istemiyorum bitkili kurulumlar çok hoşuma gidiyor maliyeti abartmadan yardımcı olursanız sevinirim lütfen.[:)][/QUOTE]
Hayırlı olsun.
Başlangıç için eledoa, tilki kuyruğu, anubias gibi bakımı kolay bitkilerle başlayarak bitki deneyimi elde edebilirsiniz.
Önerim, her ne olursa olsun bir bitki akvaryumunda dikkat edilmesi gereken en önemli şey, aydınlatmadır.
Dünya'nın en iyi kumuna sahip olun, aydınlatmanız yanlışsa hiç bir işe yaramaz yosundan kurtulamazsınız.
Aydınlatma konusunda bitkilerin fotosentezde en çok kullandığı mor ve kırmızı dalga boyu yayan lambalar seçin ve bilindik markaları tercih edin.
Ucuza kaçacağım diye elektrikçiden gidip şerit led döşeterek malesef sonuç genelde hüsran olabiliyor.
Bitki akvaryumu prensibi tamamen sudaki besin tüketimine göre çalışıyor. Eğer bitkiler sudan besinleri alglerden daha yavaş tüketirse algler ortaya çıkıyor ve yosun oluyor.
Ama bitkiler daha hızlı tüketirse bu defa alglere besin kalmadığı için algler meydana çıkamıyor.
İşte bitkilerin besinleri hızlı tüketmeleri için önce çok yorulmadan fotosentez yapmaları gerekiyor. Bu da doğru aydınlatmayla mümkün.
[QUOTE=harunf][:geek:][:)]Merhaba ;
Yaklaşık 3 yıldır akvaryumla ilgileniyorum 56 lt lik tankta denemediğim bir deniz akvaryumu kaldır [:)] forumu inceleyerek sizlerin engin bilgilerinden faydalanmaya devam ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim.
evimin salonuna 300 litre civarı akvaryum almayı veya yaptırmayı düşünüyorum henüz ölçülerine kesin karar veremedim
bitkili sumplu kurulumlar mantıklı geliyor ancak konya da tanıdığım ne akvaryumcu ne camcı var mobilyacı arkadaşım var o da daha önce akvaryum yapmamış yapabileceğine inanıyorum ancak riske atmak istemiyorum..
KONYA da bulunan tanıdığınız yardımcı olabilecek biri varsa iletişim kurmak istiyorum.
cama cam yaptırıp resun hopar gibi armatür almak istemiyorum bitkili kurulumlar çok hoşuma gidiyor maliyeti abartmadan yardımcı olursanız sevinirim lütfen.[:)][/QUOTE]
Hayırlı olsun.
Başlangıç için eledoa, tilki kuyruğu, anubias gibi bakımı kolay bitkilerle başlayarak bitki deneyimi elde edebilirsiniz.
Önerim, her ne olursa olsun bir bitki akvaryumunda dikkat edilmesi gereken en önemli şey, aydınlatmadır.
Dünya'nın en iyi kumuna sahip olun, aydınlatmanız yanlışsa hiç bir işe yaramaz yosundan kurtulamazsınız.
Aydınlatma konusunda bitkilerin fotosentezde en çok kullandığı mor ve kırmızı dalga boyu yayan lambalar seçin ve bilindik markaları tercih edin.
Ucuza kaçacağım diye elektrikçiden gidip şerit led döşeterek malesef sonuç genelde hüsran olabiliyor.
Bitki akvaryumu prensibi tamamen sudaki besin tüketimine göre çalışıyor. Eğer bitkiler sudan besinleri alglerden daha yavaş tüketirse algler ortaya çıkıyor ve yosun oluyor.
Ama bitkiler daha hızlı tüketirse bu defa alglere besin kalmadığı için algler meydana çıkamıyor.
İşte bitkilerin besinleri hızlı tüketmeleri için önce çok yorulmadan fotosentez yapmaları gerekiyor. Bu da doğru aydınlatmayla mümkün.
Betam Yüzmüyor
[QUOTE=zesaz][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198385/100720180849311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198385/100720180849391.jpg[/IMG]
İyi günler son 1 aydır beta balığım sürekli yaptığım taşlık dinlenme yerinde sürekli dinleniyor.Ara sıra yukarı çıkıp nefes alıyor o da çok nadir oluyor.Ne yapmam gerekiyor yukarı çıkıp yem bile yemiyor bundan bir buçuk ay önce 50 litrelik bir akvaryumda başka türler ile besleme hatasında bulundum ondan olabilir mi.15 litrelik akvaryumda tek başına bakıyorum betaya[:'(][/QUOTE]
Ayrı bir kapta antibiotik tedavisi uygulamak gerekir.
Ben böyle durumlarda oksitetrasiklin uyguluyorum.
Bulunduğu kaba su sararıncaya kadar oksitetra atıyorum. Sonra her gün %20 oranında su çekip yerine taze su ilave ediyorum.
Geçen hafta bu şekilde 2 balığımı düzelttim çok şükür ki.
Oksitetra geniş spektrumlu bir antibiyotik olduğu için bir çok enfeksiyonel tedavide işe yarayabiliyor.
[QUOTE=zesaz][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198385/100720180849311.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/198385/100720180849391.jpg[/IMG]
İyi günler son 1 aydır beta balığım sürekli yaptığım taşlık dinlenme yerinde sürekli dinleniyor.Ara sıra yukarı çıkıp nefes alıyor o da çok nadir oluyor.Ne yapmam gerekiyor yukarı çıkıp yem bile yemiyor bundan bir buçuk ay önce 50 litrelik bir akvaryumda başka türler ile besleme hatasında bulundum ondan olabilir mi.15 litrelik akvaryumda tek başına bakıyorum betaya[:'(][/QUOTE]
Ayrı bir kapta antibiotik tedavisi uygulamak gerekir.
Ben böyle durumlarda oksitetrasiklin uyguluyorum.
Bulunduğu kaba su sararıncaya kadar oksitetra atıyorum. Sonra her gün %20 oranında su çekip yerine taze su ilave ediyorum.
Geçen hafta bu şekilde 2 balığımı düzelttim çok şükür ki.
Oksitetra geniş spektrumlu bir antibiyotik olduğu için bir çok enfeksiyonel tedavide işe yarayabiliyor.
Sumplu Kurulum
Hayırlı olsun.
Ama çok fazla doldurmuşsunuz bence. Süngerleri biraz azaltın derim.
Demek ki sump'ı kapasiteye göre büyük yapmışsınız. 80 lt'ye daha ufak ve daha şık bir sump olabilirmiş aslında. Hatta yandan değil arkada belirli bir köşeye de yapılabilirdi.
Akvaryuma dökülüş sesini de şöyle çözebilirsiniz. Oraya bir dirsek boru takın, boruyu tamamen suyun yüzeyine veya ses durumuna göre içine girecek şekilde ayarlayın.
Sump'tan gelen su borunun içinden geçsin ve öyle akvaryuma girsin.
Hayırlı olsun.
Ama çok fazla doldurmuşsunuz bence. Süngerleri biraz azaltın derim.
Demek ki sump'ı kapasiteye göre büyük yapmışsınız. 80 lt'ye daha ufak ve daha şık bir sump olabilirmiş aslında. Hatta yandan değil arkada belirli bir köşeye de yapılabilirdi.
Akvaryuma dökülüş sesini de şöyle çözebilirsiniz. Oraya bir dirsek boru takın, boruyu tamamen suyun yüzeyine veya ses durumuna göre içine girecek şekilde ayarlayın.
Sump'tan gelen su borunun içinden geçsin ve öyle akvaryuma girsin.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
