ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ahmetcirali
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
72
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Nisan 2018 21:08
Son Ziyaret:
04 Kasım 2023 08:57
Toplam Mesaj:
40 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Ahmet Çıralı
https://www.facebook.com/aydinakvaryumplatformu/
SON 10 MESAJI
Ceyhun's
Günaydın cafe sakinleri. Geceleri yatmak bilmiyonuz maşallah. İşe falanda mı? gitmiyorsunuz bilemedim ki ben. [:D]
Günaydın cafe sakinleri. Geceleri yatmak bilmiyonuz maşallah. İşe falanda mı? gitmiyorsunuz bilemedim ki ben. [:D]
Hobiyi Bırakıyorum Çaresizim
Merhaba Adem. Gideceğin yerde ,tekrar bir kurulum yapma imkanın yok mu?
Merhaba Adem. Gideceğin yerde ,tekrar bir kurulum yapma imkanın yok mu?
Ceyhun's
Yasemin bu Walstad Metodu ile ilgili bir sorum olacak. Bu metod için kullanılacak toprak marketlerde satılan bitki torfu olurmu?
Yasemin bu Walstad Metodu ile ilgili bir sorum olacak. Bu metod için kullanılacak toprak marketlerde satılan bitki torfu olurmu?
525 Litre Apistogramma Akvaryum Kurulumum
[QUOTE=burakabi11]Arkadaşlar Öncelikle herkeze merhaba Ben burak.
Konuya şöyle girmek istiyorum. Yaklaşık olarak 2 yıldır araştırdıgım tür olan apistogrammalar için artık kolları sıvamaya karar verdim. Çok zor türler oldugunu bildigim için 2 yıldır herşeyi araştırarak bir türlü ceraret edemiyordum. Fakat artık yeter diyerek kolları sıvadım.
Bir dostumdan uygun fiyata aldıgım 125*50*60 ölçülerinde olan mobilyalı bir akvaryumum var.
Elimde bulunan malzemelerin resimlerini aşagıya ekledim.
Öncelikle Sizlerden bu konuda bilgili olan abilerim ve kardeşlerimden Bu konuda bana destek çıkmasını istiyorum.
Baktıgım çogu apisto akvaryumunda genelde bitki yoktu fakat ben azda olsa bu akvaryuma bitki de eklemek istiyorum.
1: Apistogramma akvaryumunda yati kökü çınar yaprakları hindistan cevizi kabugundan hariç ekleyebilecegim şeyler varmı ve bitki olurmu.
2: Zemin için aldıgım Reeflowers Natural Aquasand bitki için uygunmu yoksa zemine lav kırıgı üstüne aquaclay ve en üst katmana Natural Aquasand atsam saglıklı olurmu.
3: Eger bitki olacaksa sıvı gübre yeterli olurmu yoksa zemin için gübre kullanmalımıyım ( co2 tüpüm var )
4: Bitki olmayacaksa dizayn ı elimdeki malzemeler ile nasıl yapmamı önerirsiniz.
5: bu litre de kaç çift apistogramma beslemeliyim.
Bu konuda yardımlarınız sayesinde akvaryumun kurulumunu güncel olarak forumda paylaşmaya devam edicem sıfırdan bitene kadar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192158051.jpg[/IMG]
Aklımdaki Proje bunun gibi kökü tek degil 2 taraftan uzatıcam bu şekilde bitkileri kök etrafına ortada da beyaz kumdan bir ova tarzı bir alan oluşturmak istiyorum Fakat Apistogramma düşündügüm için suyun ph ını yükseltmeyecek kaya seçimi yapmam gerekir ve bu kayalar hangileri bilmiyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192106091.jpg[/IMG]
Akvaryumum bu genişilik 125 derinlik 50 yükseklik 60 cm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192108111.jpg[/IMG]
Suyu doldurduktan sonra Bakteri kültürünü ekleyip 24 saat de suyu hazırlayabilecegimi ve yandaki ürün ile haftalık 20 damla atarak bakteri kültürünü beslemem gerektigi söylendi Acaba ne kadar dogru zararlımı kullanmalımıyım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192109571.jpg[/IMG]
Arkadaşlar Co2 tüpüm bu yangın işleri yapan bir akrabamdan aldım üzerindeki etikete bakmayın yasal olabilmesi için gerekli tüpün içinde saf co2 basılı. Eger bitkisiz olursa kullanmaya gerek yoksanırım yada az bitki olacaksa kullanmayıp küçük bir bitkili nano tank yapmayı düşünüyororum sizce hangisinde kullanmalıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192112311.jpg[/IMG]
Bu şekilde bir çelik ısıtıcım var ama wat ını tam bilmiyorum 300 olması lazım yeterli olurmu bu sizce.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192114161.jpg[/IMG]
Dış filtre olarak tetra ex 1200 üm var yeterli olurmu 500 litre tankı çevirmeye
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192115441.jpg[/IMG]
Dış filtre yeterli olsada olmasada bu ilç filtre ile desteklememe gerek varmı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192117081.jpg[/IMG]
Bunlarda Lav taşlarım ve Hindistan cevizi kabuklarım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192118161.jpg[/IMG]
Zemin için elimde olan kum bu 25 kilo var ama bitki olur derseniz hazırda lav kırıgı ve aquaclay im de var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192119481.jpg[/IMG]
ve son olarak yati köklerim yaklaşık 3.5 kilo kadar
Arkadaşlar elimde olan malzemeler bunlar sizce bu litre de apistogramma için uygun mu yoksa farklı şeyler mi yapmalıyım. Ama bir apistogramma hayranıyım ve daha özel bir cins oldugu için tercih ediyorum fikirlerinize ihtiyacım var. Yorumlarınız geldikçe kuruluma başlayacagım henüz başlamadım. Tasarım ve fikir önerilerinizi bekliyorum. Teşekkür ediyorum.
Vereceginiz bilgiler ve bu bilgilerden hariç önereceğiniz tasarımlar benim için çok degerli elimde olan malzemeleri gerekirse degiştirebilirim.[/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun. Kurulum aşamalarını buradan paylaşırsanız severek takipte olacağım. Sağlıklı hobiler dilerim.
[QUOTE=burakabi11]Arkadaşlar Öncelikle herkeze merhaba Ben burak.
Konuya şöyle girmek istiyorum. Yaklaşık olarak 2 yıldır araştırdıgım tür olan apistogrammalar için artık kolları sıvamaya karar verdim. Çok zor türler oldugunu bildigim için 2 yıldır herşeyi araştırarak bir türlü ceraret edemiyordum. Fakat artık yeter diyerek kolları sıvadım.
Bir dostumdan uygun fiyata aldıgım 125*50*60 ölçülerinde olan mobilyalı bir akvaryumum var.
Elimde bulunan malzemelerin resimlerini aşagıya ekledim.
Öncelikle Sizlerden bu konuda bilgili olan abilerim ve kardeşlerimden Bu konuda bana destek çıkmasını istiyorum.
Baktıgım çogu apisto akvaryumunda genelde bitki yoktu fakat ben azda olsa bu akvaryuma bitki de eklemek istiyorum.
1: Apistogramma akvaryumunda yati kökü çınar yaprakları hindistan cevizi kabugundan hariç ekleyebilecegim şeyler varmı ve bitki olurmu.
2: Zemin için aldıgım Reeflowers Natural Aquasand bitki için uygunmu yoksa zemine lav kırıgı üstüne aquaclay ve en üst katmana Natural Aquasand atsam saglıklı olurmu.
3: Eger bitki olacaksa sıvı gübre yeterli olurmu yoksa zemin için gübre kullanmalımıyım ( co2 tüpüm var )
4: Bitki olmayacaksa dizayn ı elimdeki malzemeler ile nasıl yapmamı önerirsiniz.
5: bu litre de kaç çift apistogramma beslemeliyim.
Bu konuda yardımlarınız sayesinde akvaryumun kurulumunu güncel olarak forumda paylaşmaya devam edicem sıfırdan bitene kadar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192158051.jpg[/IMG]
Aklımdaki Proje bunun gibi kökü tek degil 2 taraftan uzatıcam bu şekilde bitkileri kök etrafına ortada da beyaz kumdan bir ova tarzı bir alan oluşturmak istiyorum Fakat Apistogramma düşündügüm için suyun ph ını yükseltmeyecek kaya seçimi yapmam gerekir ve bu kayalar hangileri bilmiyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192106091.jpg[/IMG]
Akvaryumum bu genişilik 125 derinlik 50 yükseklik 60 cm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192108111.jpg[/IMG]
Suyu doldurduktan sonra Bakteri kültürünü ekleyip 24 saat de suyu hazırlayabilecegimi ve yandaki ürün ile haftalık 20 damla atarak bakteri kültürünü beslemem gerektigi söylendi Acaba ne kadar dogru zararlımı kullanmalımıyım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192109571.jpg[/IMG]
Arkadaşlar Co2 tüpüm bu yangın işleri yapan bir akrabamdan aldım üzerindeki etikete bakmayın yasal olabilmesi için gerekli tüpün içinde saf co2 basılı. Eger bitkisiz olursa kullanmaya gerek yoksanırım yada az bitki olacaksa kullanmayıp küçük bir bitkili nano tank yapmayı düşünüyororum sizce hangisinde kullanmalıyım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192112311.jpg[/IMG]
Bu şekilde bir çelik ısıtıcım var ama wat ını tam bilmiyorum 300 olması lazım yeterli olurmu bu sizce.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192114161.jpg[/IMG]
Dış filtre olarak tetra ex 1200 üm var yeterli olurmu 500 litre tankı çevirmeye
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192115441.jpg[/IMG]
Dış filtre yeterli olsada olmasada bu ilç filtre ile desteklememe gerek varmı
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192117081.jpg[/IMG]
Bunlarda Lav taşlarım ve Hindistan cevizi kabuklarım
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192118161.jpg[/IMG]
Zemin için elimde olan kum bu 25 kilo var ama bitki olur derseniz hazırda lav kırıgı ve aquaclay im de var.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/202197/260620192119481.jpg[/IMG]
ve son olarak yati köklerim yaklaşık 3.5 kilo kadar
Arkadaşlar elimde olan malzemeler bunlar sizce bu litre de apistogramma için uygun mu yoksa farklı şeyler mi yapmalıyım. Ama bir apistogramma hayranıyım ve daha özel bir cins oldugu için tercih ediyorum fikirlerinize ihtiyacım var. Yorumlarınız geldikçe kuruluma başlayacagım henüz başlamadım. Tasarım ve fikir önerilerinizi bekliyorum. Teşekkür ediyorum.
Vereceginiz bilgiler ve bu bilgilerden hariç önereceğiniz tasarımlar benim için çok degerli elimde olan malzemeleri gerekirse degiştirebilirim.[/QUOTE]
Kurulumunuz hayırlı olsun. Kurulum aşamalarını buradan paylaşırsanız severek takipte olacağım. Sağlıklı hobiler dilerim.
Ceyhun's
[QUOTE=ternapi]
Öncelikle teşekkürler [:3]
Müsaadenle özet geçmek isterim zira esasen konu çok detaylı...
Temel amacımız küçük hacimde bir göl ekosistemi oluşturmak. Önce göl tabanını taklit etmemiz gerekiyor. Geçirgenliği engelleyen tabakayı akvaryum camı sağladığı için biz bunun bir üstünden başlıyoruz, toprak tabakası.
Olabildiğince el değmemiş, insan eliyle gübre ya da ilaç vs eklenmemiş toprak bulmamız gerekiyor ki bu, işin en zor ama önemli kısmı.
Toprağın çer çöpünü ayıkladıktan sonra birkaç tur üstüne su dolduruyoruz, bulanıklık çökene kadar bekleyip suyunu dökerek bir nevi toprağı yıkıyoruz. Bu işlem bir kovada yapılabilir.
İşlediğimiz toprağı açık havada birkaç gün havalandırarak ıslaklığını kaybetmesini bekliyoruz. Avucumuzda toprağı hafifçe sıkıp elimizi gevşettiğimizde dağılmayacak, ıslak bir görüntüsü de olmayacak.
Artık hazır olan toprağı akvaryum zeminine, elimizle hafifçe bastırarak yayıyoruz. Toprak tabakamızın en az 2,5 cm olması gerekiyor.
(Diana genellikle küçük tanklar kullandığı için böyle ama dikdörtgen prizma olarak düşünürsek 60 litre ve üstü tanklarda bu kalınlık 5 cm kadar olmalı)
Toprak tabakasını hazırladıktan sonra bir üst tabakaya geçiyoruz, kum tabakası.
Mümkünse doğal, dişli dere kumu tercih edilmeli. Kumu da birkaç kez su ile yıkayıp havalandırdıktan sonra toprak katmanın üstüne, yine hafifçe bastırarak yayıyoruz. Toprak tabakası kaç cm ise kum tabakasının da aynı kalınlıkta olması gerekiyor.
Zemin hazır. Dinlenmiş suyumuzu ekledikten sonra sıra bitkilerde...
1.grupta kökleriyle topraktan beslenen bitkiler var. Mutlaka bu gruba ait bitkilerden en az bir tane dikeceğiz. Mesela en bilinenlerden subulata bu gruptandır.
2.grupta dal ve gövdeleriyle sudan beslenen bitkiler yer alıyor. Bu bitkilerden de en azından tankın oturma aşamasında kullanmamız gerekiyor. Amonyak döngüsünün oturmasına yardımcı oluyorlar.
Tanka bu bitkileri serbest şekilde suyun içine bırakarak ya da kuma dikerek ekleyebiliriz. Tank oturmaya başladıktan sonra bu gruptakileri çıkarabiliriz ama kalmalarında fayda var. Tilki kuyruğu bu gruba örnektir.
Bitkilerimizi kuma, ortalama 1cm derine dikiyoruz, daha fazla daldırmıyoruz, oturma aşamasında kendileri kök geliştirerek toprağa ulaşacaklar.
3.grup ise su üstü bitkileri. En azından su mercimeği eklemekte fayda var. Bu grup da kökleriyle ama sudan beslenenler, özellikle hızlı nitrat tüketme açısından işimize yarayacaklar.
Göl ekosisteminde kabuklular da bulunmalı. Minare salyangozu gibi hem kumu havalandıran hem de çürükçül beslenen canlıların eklenmesi iyi olur. Onlar sayesinde bitkilerimizde ilk aşamada oluşabilecek bozulmalara müdahale etmemiz gerekmeyecek.
Tankımız hazır. Mümkünse güneş alabileceği bir yere konumlandıracağız ama bunu yapamıyorsak gündüzleri 6-8 saat ışık (önerilen 6500k soğuk beyaz ışık) vermemiz gerekecek.
Sonra beklemeye başlıyoruz. Buharlaşma ile eksilen suyu, su değişimi ile tamamlıyoruz. Yaklaşık haftada bir kez diyebiliriz. Bunun dışında tanka hiç müdahale etmiyoruz.
İlk aşamayı sağlıklı atlattığımızın ilk göstergesi bitkilerin anlamlı gelişme göstermeye başlamaları (sürgün verme, yeni yaprak çıkarma, uzama gibi) ki yaklaşık 4-6 hafta sonraya tekabül ediyor.
Sonrası sabır, altı ay-bir yıl kadar sonra (Diana 2-4 ay sonrasını güvenli bulsa da ben garantici yaklaşıyorum) her şey yolunda devam ediyorsa daha gelişkin canlıları (balık) güvenle ekleyebiliriz.
Allah için özet geçtim [:)))][/QUOTE]
Bilgiler için teşekkür ederim. Mutfağa kurduğum akvaryumu ileride güzel bir bitkili tanka dönüştürmek gibi bir diyetim vardı, ama bunun için henüz detaylı bir araştırma yapmamıştım. Bu verdiğin bilgiler, benim için gayet iyi oldu diyebilirim. Teşekkürler Yasemin.
[QUOTE=ternapi]
Öncelikle teşekkürler [:3]
Müsaadenle özet geçmek isterim zira esasen konu çok detaylı...
Temel amacımız küçük hacimde bir göl ekosistemi oluşturmak. Önce göl tabanını taklit etmemiz gerekiyor. Geçirgenliği engelleyen tabakayı akvaryum camı sağladığı için biz bunun bir üstünden başlıyoruz, toprak tabakası.
Olabildiğince el değmemiş, insan eliyle gübre ya da ilaç vs eklenmemiş toprak bulmamız gerekiyor ki bu, işin en zor ama önemli kısmı.
Toprağın çer çöpünü ayıkladıktan sonra birkaç tur üstüne su dolduruyoruz, bulanıklık çökene kadar bekleyip suyunu dökerek bir nevi toprağı yıkıyoruz. Bu işlem bir kovada yapılabilir.
İşlediğimiz toprağı açık havada birkaç gün havalandırarak ıslaklığını kaybetmesini bekliyoruz. Avucumuzda toprağı hafifçe sıkıp elimizi gevşettiğimizde dağılmayacak, ıslak bir görüntüsü de olmayacak.
Artık hazır olan toprağı akvaryum zeminine, elimizle hafifçe bastırarak yayıyoruz. Toprak tabakamızın en az 2,5 cm olması gerekiyor.
(Diana genellikle küçük tanklar kullandığı için böyle ama dikdörtgen prizma olarak düşünürsek 60 litre ve üstü tanklarda bu kalınlık 5 cm kadar olmalı)
Toprak tabakasını hazırladıktan sonra bir üst tabakaya geçiyoruz, kum tabakası.
Mümkünse doğal, dişli dere kumu tercih edilmeli. Kumu da birkaç kez su ile yıkayıp havalandırdıktan sonra toprak katmanın üstüne, yine hafifçe bastırarak yayıyoruz. Toprak tabakası kaç cm ise kum tabakasının da aynı kalınlıkta olması gerekiyor.
Zemin hazır. Dinlenmiş suyumuzu ekledikten sonra sıra bitkilerde...
1.grupta kökleriyle topraktan beslenen bitkiler var. Mutlaka bu gruba ait bitkilerden en az bir tane dikeceğiz. Mesela en bilinenlerden subulata bu gruptandır.
2.grupta dal ve gövdeleriyle sudan beslenen bitkiler yer alıyor. Bu bitkilerden de en azından tankın oturma aşamasında kullanmamız gerekiyor. Amonyak döngüsünün oturmasına yardımcı oluyorlar.
Tanka bu bitkileri serbest şekilde suyun içine bırakarak ya da kuma dikerek ekleyebiliriz. Tank oturmaya başladıktan sonra bu gruptakileri çıkarabiliriz ama kalmalarında fayda var. Tilki kuyruğu bu gruba örnektir.
Bitkilerimizi kuma, ortalama 1cm derine dikiyoruz, daha fazla daldırmıyoruz, oturma aşamasında kendileri kök geliştirerek toprağa ulaşacaklar.
3.grup ise su üstü bitkileri. En azından su mercimeği eklemekte fayda var. Bu grup da kökleriyle ama sudan beslenenler, özellikle hızlı nitrat tüketme açısından işimize yarayacaklar.
Göl ekosisteminde kabuklular da bulunmalı. Minare salyangozu gibi hem kumu havalandıran hem de çürükçül beslenen canlıların eklenmesi iyi olur. Onlar sayesinde bitkilerimizde ilk aşamada oluşabilecek bozulmalara müdahale etmemiz gerekmeyecek.
Tankımız hazır. Mümkünse güneş alabileceği bir yere konumlandıracağız ama bunu yapamıyorsak gündüzleri 6-8 saat ışık (önerilen 6500k soğuk beyaz ışık) vermemiz gerekecek.
Sonra beklemeye başlıyoruz. Buharlaşma ile eksilen suyu, su değişimi ile tamamlıyoruz. Yaklaşık haftada bir kez diyebiliriz. Bunun dışında tanka hiç müdahale etmiyoruz.
İlk aşamayı sağlıklı atlattığımızın ilk göstergesi bitkilerin anlamlı gelişme göstermeye başlamaları (sürgün verme, yeni yaprak çıkarma, uzama gibi) ki yaklaşık 4-6 hafta sonraya tekabül ediyor.
Sonrası sabır, altı ay-bir yıl kadar sonra (Diana 2-4 ay sonrasını güvenli bulsa da ben garantici yaklaşıyorum) her şey yolunda devam ediyorsa daha gelişkin canlıları (balık) güvenle ekleyebiliriz.
Allah için özet geçtim [:)))][/QUOTE]
Bilgiler için teşekkür ederim. Mutfağa kurduğum akvaryumu ileride güzel bir bitkili tanka dönüştürmek gibi bir diyetim vardı, ama bunun için henüz detaylı bir araştırma yapmamıştım. Bu verdiğin bilgiler, benim için gayet iyi oldu diyebilirim. Teşekkürler Yasemin.
Malawi Karma Akvaryum Kurma Hakkında
[QUOTE=UlasYilmaz]Merhabalar evimde 288 lt bir akvaryumum var ve karışık malawi ciklet kurmayı düşünüyorum ekleyeceğim balıklar;
-Sarı Prenses
-Mavi Prenses
-Demasoni
-Yunus
ek olarak 2 cüce vatos almayı düşünüyorum
1 erkek 2 dişi şeklinde toplam 12 ciklet + 2 vatos 288 litrede sağlıklı bakabilirmiyim[/QUOTE]
Bu kadar karışık türü, 280 litrede bakmanın çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca, istediğiniz türlerin özelliklerini incelemenizi tavsiye ederim. Aşağıdaki linkler yardımcı olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/labidochromis_caeruleus_sari_prenses_tatlisur_3_201.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/chindongo_socolofi_mavi_prenses_tatlisur_3_411.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/chindongo_demasoni_malawi_zebra_tatlisur_3_230.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/cyrtocara_moorii__yunus_cichlid_tatlisur_3_225.asp[/URL]
[EDIT]ahmetcirali,2019-06-28 13:14:56[/EDIT]
[QUOTE=UlasYilmaz]Merhabalar evimde 288 lt bir akvaryumum var ve karışık malawi ciklet kurmayı düşünüyorum ekleyeceğim balıklar;
-Sarı Prenses
-Mavi Prenses
-Demasoni
-Yunus
ek olarak 2 cüce vatos almayı düşünüyorum
1 erkek 2 dişi şeklinde toplam 12 ciklet + 2 vatos 288 litrede sağlıklı bakabilirmiyim[/QUOTE]
Bu kadar karışık türü, 280 litrede bakmanın çok doğru olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca, istediğiniz türlerin özelliklerini incelemenizi tavsiye ederim. Aşağıdaki linkler yardımcı olacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/labidochromis_caeruleus_sari_prenses_tatlisur_3_201.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/chindongo_socolofi_mavi_prenses_tatlisur_3_411.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/chindongo_demasoni_malawi_zebra_tatlisur_3_230.asp[/URL]
[URL]https://www.akvaryum.com/cyrtocara_moorii__yunus_cichlid_tatlisur_3_225.asp[/URL]
[EDIT]ahmetcirali,2019-06-28 13:14:56[/EDIT]
Ceyhun's
[QUOTE=çulsuz]Çay bitmiş herhalde. Oturan yok burda. [/QUOTE]
Öğle arası ya ondandır. Yemekten sonra taze çay demleyeceğiz. Tabi birde malum, çoğu arkadaş gece kuşu olunca, gündüzleri in cin top oynuyor[:D]
[QUOTE=çulsuz]Çay bitmiş herhalde. Oturan yok burda. [/QUOTE]
Öğle arası ya ondandır. Yemekten sonra taze çay demleyeceğiz. Tabi birde malum, çoğu arkadaş gece kuşu olunca, gündüzleri in cin top oynuyor[:D]
Ceyhun's
[QUOTE=Beta_balik]Arkadaşlar dikkatinizi çektimi bilmiyorum ama MeldCome adlı üye birkaç tane konu açmış. Hepsi de ingilizce. Zaten üye (son baktığımda) 37 dk önce foruma kaydolmuş. Son ziyareti ise 27 dk önce. Benim ingilizcem olmadığı için translate yardımı ile okumaya çalıştım. Saolsun hiç bir şey anlamadım. Duruşma, turuva ati gibi birkaç kelime yakaladım o kadar. Bu konular hakkında bir fikri olan var mı??[:?][/QUOTE]
Konularındaki bağlı linkler bana pek güvenli gelmedi. spamlı iletiler olabilir. konular çok saçma çünkü
[QUOTE=Beta_balik]Arkadaşlar dikkatinizi çektimi bilmiyorum ama MeldCome adlı üye birkaç tane konu açmış. Hepsi de ingilizce. Zaten üye (son baktığımda) 37 dk önce foruma kaydolmuş. Son ziyareti ise 27 dk önce. Benim ingilizcem olmadığı için translate yardımı ile okumaya çalıştım. Saolsun hiç bir şey anlamadım. Duruşma, turuva ati gibi birkaç kelime yakaladım o kadar. Bu konular hakkında bir fikri olan var mı??[:?][/QUOTE]
Konularındaki bağlı linkler bana pek güvenli gelmedi. spamlı iletiler olabilir. konular çok saçma çünkü
Ceyhun's
[QUOTE=Yas400]
oyyy kribensis oyy[/QUOTE]
Yasin valla yakın olsan benim çifti vercem sana. Olurda Aydın'a gelen gidenin olursa haberimiz olsun. [:iyi:]
[QUOTE=Yas400]
oyyy kribensis oyy[/QUOTE]
Yasin valla yakın olsan benim çifti vercem sana. Olurda Aydın'a gelen gidenin olursa haberimiz olsun. [:iyi:]
Ceyhun's
[QUOTE=Flexa]
Sanırım tüm balıklar arasından en estetik bulamadıklarım japon balıkları, hiç bana göre değil [:)))] Linç için gardımı alayım mı [:)))][/QUOTE]
Valla ben kribensis tankını japona çeviresim bile geliyor arada ben çok beğeniyorum.
[QUOTE=Flexa]
Sanırım tüm balıklar arasından en estetik bulamadıklarım japon balıkları, hiç bana göre değil [:)))] Linç için gardımı alayım mı [:)))][/QUOTE]
Valla ben kribensis tankını japona çeviresim bile geliyor arada ben çok beğeniyorum.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
