ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
falcata
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ocak 2007 21:54
Son Ziyaret:
02 Ağustos 2011 19:40
Toplam Mesaj:
89 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet T.
SON 10 MESAJI
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Bahçem olsaydı keske..:)
Kağlumbağlarımı kimseye veremem..Gerçek anlamda uyğraşılırsa bakımı zor.Ve kimsenin kaplumbağalarım için benim kadar uğraşacağına inanmıyorum.
Açıkçası küvet çok güzel oldu.Su değiştirmesi çok kolay.
Ama dediğim gibi yinede hayvanlar doğadaki özgürlüklerini yaşayamıyorlar.
Çözüm doğal ortamlarına bırakabilmek.Doğaya bırakmaktan vazgeçmedim büyükçekmeceden vazgeçtim.Havaalanında çalışan tanıdıklarım var.
Bu konuda çalışmalarım var.
Eğer olmazsa gerçekten büyük ve doğal ortamını az da olsa simile edebilecek bir çalışmam olacak.Ama tabiki doğalı gibi olmayacak.
Açıkçası sürekli yeni fikirler geliyor ve fikrim değişiyor.
Yayın balığıyla ilgili araştırma yaptım biraz.Eğer bu dev balık büyükçekmecede varsa herşeyi yiyebilir...:)
falcata 2009-06-09 16:05:33
Bahçem olsaydı keske..:)
Kağlumbağlarımı kimseye veremem..Gerçek anlamda uyğraşılırsa bakımı zor.Ve kimsenin kaplumbağalarım için benim kadar uğraşacağına inanmıyorum.
Açıkçası küvet çok güzel oldu.Su değiştirmesi çok kolay.
Ama dediğim gibi yinede hayvanlar doğadaki özgürlüklerini yaşayamıyorlar.
Çözüm doğal ortamlarına bırakabilmek.Doğaya bırakmaktan vazgeçmedim büyükçekmeceden vazgeçtim.Havaalanında çalışan tanıdıklarım var.
Bu konuda çalışmalarım var.
Eğer olmazsa gerçekten büyük ve doğal ortamını az da olsa simile edebilecek bir çalışmam olacak.Ama tabiki doğalı gibi olmayacak.
Açıkçası sürekli yeni fikirler geliyor ve fikrim değişiyor.
Yayın balığıyla ilgili araştırma yaptım biraz.Eğer bu dev balık büyükçekmecede varsa herşeyi yiyebilir...:)
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Şuanda çözüm araştırmalarım devam ediyor arkadaşlar.Ailemden de farklı öneriler geliyor.
Onur Bey,
Kaplumbağalarımı büyükçekmeceye bırakmayı düşündüğüm gün onları alıp mimarobadaki evime getirdim.Şuanda burada kullanmadığımız bir küvet var oradalar.Orası da inanın 200 lt vardır.Asıl akvaryumları bakırköyde.Yarısını telle ayırıp çakıl ve kum doldurdum(doğala yakın olsun diye).
Sığmıyorlardan kastım yaşamıyorlar değil.Mutlu değiller.En azından rahat değiller.Olsalardı çiftleşirlerdi diye düşünüyorum.İki kulaç atıyorlar bitiyor.Kaplumbağaların sadece kabuğu değil 25 cm olan,kafa ve kuyruk dahil.Bakırköye döndüğümüzde size fotoğrafını yollarım.
Şunu biliyorum iyi bakıldığında çok iyi gelişim gösteriyorlar.Benim kaplumbağam ilk senesinde arkaşımın ondan 2 aylık büyük olan kaplumbağasının 1.5 katı olmuştu.
Hiç bir balığın kaplumbağalarımı yieyebileceğini sanmıyorum onlar balıkları yer.:) Ben yemlerini bazen elimle veriyorum ve bazen parmağımı ısırıyorlar.Bu ısırığa bir balığın dayabileceğini sanmıyorum.
Ayrıca hiçbir sürüngenin evcilleşmediğini, çok kolay bir şekilde doğaya adepte olabileceğini düşünüyorum.
Sözlerimden onları bırakacağım anlaşılmasın şuanki düşüncem kesinlikle bırakmak değil.
falcata 2009-06-09 13:03:48
Şuanda çözüm araştırmalarım devam ediyor arkadaşlar.Ailemden de farklı öneriler geliyor.
Onur Bey,
Kaplumbağalarımı büyükçekmeceye bırakmayı düşündüğüm gün onları alıp mimarobadaki evime getirdim.Şuanda burada kullanmadığımız bir küvet var oradalar.Orası da inanın 200 lt vardır.Asıl akvaryumları bakırköyde.Yarısını telle ayırıp çakıl ve kum doldurdum(doğala yakın olsun diye).
Sığmıyorlardan kastım yaşamıyorlar değil.Mutlu değiller.En azından rahat değiller.Olsalardı çiftleşirlerdi diye düşünüyorum.İki kulaç atıyorlar bitiyor.Kaplumbağaların sadece kabuğu değil 25 cm olan,kafa ve kuyruk dahil.Bakırköye döndüğümüzde size fotoğrafını yollarım.
Şunu biliyorum iyi bakıldığında çok iyi gelişim gösteriyorlar.Benim kaplumbağam ilk senesinde arkaşımın ondan 2 aylık büyük olan kaplumbağasının 1.5 katı olmuştu.
Hiç bir balığın kaplumbağalarımı yieyebileceğini sanmıyorum onlar balıkları yer.:) Ben yemlerini bazen elimle veriyorum ve bazen parmağımı ısırıyorlar.Bu ısırığa bir balığın dayabileceğini sanmıyorum.
Ayrıca hiçbir sürüngenin evcilleşmediğini, çok kolay bir şekilde doğaya adepte olabileceğini düşünüyorum.
Sözlerimden onları bırakacağım anlaşılmasın şuanki düşüncem kesinlikle bırakmak değil.
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Pınar Hanım alınmadım merak etmeyin.Açıkçası sizin de kaplumbağanız olduğunu tahmin etmiştim.Çünkü bu vicdan azabını çekmeyen sizin yazdıklarınızı yazamaz.
En iyi çözüm için biraz daha düşüneceğim.
Pınar Hanım alınmadım merak etmeyin.Açıkçası sizin de kaplumbağanız olduğunu tahmin etmiştim.Çünkü bu vicdan azabını çekmeyen sizin yazdıklarınızı yazamaz.
En iyi çözüm için biraz daha düşüneceğim.
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Mehmet Bey teşekkür ederim.Şu an için Büyükçekmece'den vazgeçtim.
Araştımalarıma göre yaşayacağını düşünüyordum ama eleştirileri de değerlendireceğim.
Daha iyi araştıracağım.
En son isteyeceğim şey kaplumbağalarımın ölmesi...
falcata 2009-06-07 14:14:48
Mehmet Bey teşekkür ederim.Şu an için Büyükçekmece'den vazgeçtim.
Araştımalarıma göre yaşayacağını düşünüyordum ama eleştirileri de değerlendireceğim.
Daha iyi araştıracağım.
En son isteyeceğim şey kaplumbağalarımın ölmesi...
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Pınar Hanım ben kaplumbağalarımdan sıkılmadım.Onlar için istediğim şey kesinlikle "sepetlemek" değil.Öyle bir niyetim olsaydı k"kaplumbağalarımı bedavaya vermek istiyorum" derdim.15 dakikada da talibi çıkardı.
Yüzde yüz haklısınız kaplumbağa balık gibi değil,alırken düşünmek hatta kesinlikle almamak lazım,çünkü rahatsız oluyorlar,mahkum olarak hayatlarını tamamlıyorlar.Bana bunları satan satıcı,adı üzerinde satıcı, beni kandırdı.Ben de araştırmadım hatalıyım.Bana bunlar cüce kaplumbağa 6 yılda 5 cm büyürler dedi.Neyse bu konuda hata yaptım ve artık bu hatadan dönmek istiyorum.
Biraz önce eşim de aynı öneriyi sundu hayvanat bahçeleriyle görüşeceğim büyük,doğala yakın ortamı olan hayvanat bahçeleriyle.Ama onda da içim rahat değil acaba iyi bakacaklarmı? İnsanın emek verdiği sevdiği hayvanını doğaya bırakmsıyla başka ellere vermesi aynı şey değil.
Kaplumbağa alacaklara tavsiyem ;ALMAYIN...
Bu hayvanlarlar kesinlikle doğada yaşamalı...
Pınar Hanım ben kaplumbağalarımdan sıkılmadım.Onlar için istediğim şey kesinlikle "sepetlemek" değil.Öyle bir niyetim olsaydı k"kaplumbağalarımı bedavaya vermek istiyorum" derdim.15 dakikada da talibi çıkardı.
Yüzde yüz haklısınız kaplumbağa balık gibi değil,alırken düşünmek hatta kesinlikle almamak lazım,çünkü rahatsız oluyorlar,mahkum olarak hayatlarını tamamlıyorlar.Bana bunları satan satıcı,adı üzerinde satıcı, beni kandırdı.Ben de araştırmadım hatalıyım.Bana bunlar cüce kaplumbağa 6 yılda 5 cm büyürler dedi.Neyse bu konuda hata yaptım ve artık bu hatadan dönmek istiyorum.
Biraz önce eşim de aynı öneriyi sundu hayvanat bahçeleriyle görüşeceğim büyük,doğala yakın ortamı olan hayvanat bahçeleriyle.Ama onda da içim rahat değil acaba iyi bakacaklarmı? İnsanın emek verdiği sevdiği hayvanını doğaya bırakmsıyla başka ellere vermesi aynı şey değil.
Kaplumbağa alacaklara tavsiyem ;ALMAYIN...
Bu hayvanlarlar kesinlikle doğada yaşamalı...
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Bu hayvanların doğal habitatı aslında güney amerika.
Samimi söylüyorum keşke oraya bırakabilsem ama imkansız.
Akvaryumda da mutlu olamadıklarını hissediyorum.İnanın herseyi yaptım.
Akvaryumun bir kısmını kum bir kısmını su bırkatım kum olan bölgede kayalar var ve spot lamba.Ama mutlu değiller.Böyle 30 sene yaşadıklarını düşünelim,bence işkenceye yaklaşıyor.
En basitinden örnek vermek için bu hayvanların çiftleşme hakkını elleirinden almak bana zalimce geliyor.Hayvanları aldığım anla şu anki düşünce yapım çok farklı ozaman hevesle almıştım ama şimdi onları gerçekten seviyorum.
Komik olacak ama onlardan ayrılmayı nekadar istemesemde onların iyiliği için bunu yapmak istiyorum.
Haklısınız büyükçekmece tabiatı değil.Ama daha iyi önerisi olan varmı?lütfen söylesin.
Bu hayvanların doğal habitatı aslında güney amerika.
Samimi söylüyorum keşke oraya bırakabilsem ama imkansız.
Akvaryumda da mutlu olamadıklarını hissediyorum.İnanın herseyi yaptım.
Akvaryumun bir kısmını kum bir kısmını su bırkatım kum olan bölgede kayalar var ve spot lamba.Ama mutlu değiller.Böyle 30 sene yaşadıklarını düşünelim,bence işkenceye yaklaşıyor.
En basitinden örnek vermek için bu hayvanların çiftleşme hakkını elleirinden almak bana zalimce geliyor.Hayvanları aldığım anla şu anki düşünce yapım çok farklı ozaman hevesle almıştım ama şimdi onları gerçekten seviyorum.
Komik olacak ama onlardan ayrılmayı nekadar istemesemde onların iyiliği için bunu yapmak istiyorum.
Haklısınız büyükçekmece tabiatı değil.Ama daha iyi önerisi olan varmı?lütfen söylesin.
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Bence kaplumbağalarım evcilleşmediler.İçgüdüsel olarak avlanma yetenekleri var.Çünkü hala, güneşlenme kayalarının üzerine yem koyduğumda alıp suda yiyorlar bu onların avını suya çekme içgüdüsünü kaybetmediklerini gösteriyor. Ayrıca geçen hafta suya gözümüzün önünde bir kara sinek düştü inanın belgesellerdeki köpek balıkları gibi iki birden bir hısımla saldırdılar.
Birde biliyorsunuz bu kaplumbağalar ot yiyorlar hiç birşey bulamazlarsa ilk günler yosun yiyebilirler.
Bu kaplumbağaların evcilleşmemelerinin temel sebebi mecbur kalmadıkça kaplumbağalarımıza hiç temas etmedik.Hiç krem vb. sürmedik.
Yanlış anlamayın bunları söylüyorum çünkü sizin gibi bende acaba yaşayabilirlermi diye 1 ay düşündüm ve yaşayacaklarına inanıyorum.
Tek dezavantajları insandan kaçmamaları olabilir.Oyüzden insandan uzak bir yere bırakmalıyım.
Daha iyi bir yer önerisi olan varsa lütfen söylesin.
Bence kaplumbağalarım evcilleşmediler.İçgüdüsel olarak avlanma yetenekleri var.Çünkü hala, güneşlenme kayalarının üzerine yem koyduğumda alıp suda yiyorlar bu onların avını suya çekme içgüdüsünü kaybetmediklerini gösteriyor. Ayrıca geçen hafta suya gözümüzün önünde bir kara sinek düştü inanın belgesellerdeki köpek balıkları gibi iki birden bir hısımla saldırdılar.
Birde biliyorsunuz bu kaplumbağalar ot yiyorlar hiç birşey bulamazlarsa ilk günler yosun yiyebilirler.
Bu kaplumbağaların evcilleşmemelerinin temel sebebi mecbur kalmadıkça kaplumbağalarımıza hiç temas etmedik.Hiç krem vb. sürmedik.
Yanlış anlamayın bunları söylüyorum çünkü sizin gibi bende acaba yaşayabilirlermi diye 1 ay düşündüm ve yaşayacaklarına inanıyorum.
Tek dezavantajları insandan kaçmamaları olabilir.Oyüzden insandan uzak bir yere bırakmalıyım.
Daha iyi bir yer önerisi olan varsa lütfen söylesin.
Kaplumbağalarımı azad etmek istiyorum.
Arkadaşlar kaplumbağalarımı çok seviyorum.
Ancak 3 senedir baktığım kaplumbağalarım yaklaşık 25 cm oldu.
Onlar büyüdükçe ben de akvaryumu büyüttüm bu 3. akvaryum ama artık buna da sığamıyorlar.Onlar için en iyisinin artık gerçek doğada yaşamak olduğuna inanıyorum.Hazır havalarda iyiyken yaz başlarken onları azad etmek istiyorum.Konuştuğum arkadaşlar bunun için en güzel yerin BÜYÜKÇEKMECE gölü olduğunu söyledi.
Orada çok sayıda kaplumbağa varmış.Bu sabah son yemlerini verdim ..:(
Daha iyi bir yer bilen varsa lütfen söylesin.
Not:kesinlikle kaplumbağalarımı vermeyi düşünmüyorum.Onların artık doğayı hak ettiklerine inanıyorum.Hiç bir akvaryum doğanın yerini tutamaz.(benimki 200 lt tam donanımlı ama yetersiz)
falcata 2009-06-07 14:27:47
Arkadaşlar kaplumbağalarımı çok seviyorum.
Ancak 3 senedir baktığım kaplumbağalarım yaklaşık 25 cm oldu.
Onlar büyüdükçe ben de akvaryumu büyüttüm bu 3. akvaryum ama artık buna da sığamıyorlar.Onlar için en iyisinin artık gerçek doğada yaşamak olduğuna inanıyorum.Hazır havalarda iyiyken yaz başlarken onları azad etmek istiyorum.Konuştuğum arkadaşlar bunun için en güzel yerin BÜYÜKÇEKMECE gölü olduğunu söyledi.
Orada çok sayıda kaplumbağa varmış.Bu sabah son yemlerini verdim ..:(
Daha iyi bir yer bilen varsa lütfen söylesin.
Not:kesinlikle kaplumbağalarımı vermeyi düşünmüyorum.Onların artık doğayı hak ettiklerine inanıyorum.Hiç bir akvaryum doğanın yerini tutamaz.(benimki 200 lt tam donanımlı ama yetersiz)
Kuşaksız - Kayıtsız akvaryum nasıl oluyor
Alper bey,
Öncelikle konuya bilimsel olarak yaklaşmak istediğiniz için teşekkürler.
Ama cad programlarında akvaryumu tasarlarken sanki yekpareymiş gibi tasarlıyoruz bu yüzden hiç bir zaman gerçek değerler elde edilemez.
Çünkü silikonların esneme payı vardır.Ve 1mm lik esneme bile stresi aşırı derecede azaltabilir.Dahilinde silikonları da attırabilir.Silikonların malzemesi ile camın malzemesi tamamen farklıdır.Ayrıca cam net bir akma ve gerilme değerine sahip değildir.Bu yüzden sayısal çözümler gereklidir.
Konuya dönersek.Aslında konunun mantığı şu;
Kuvvet basınç ve alan ile doğru orantılıdır.Yani camın alanı arttıkça oraya gelen kuvvette artar.Basınca etki eden parametreler ise, hidrolik basınç başta olmak üzere,titreşimler,sürtünmeler ,dalgalanmalar v.b. etkilerdir.Bu yüzden yüksekliği az tutmak önemlidir.Basınç akvaryumun en çok alt kısmına etki eder ancak akvaryum alt kısımlardan silikonlandığı için buralardaki esneme yukarılara göre daha azdır bu da strese sebep olur.Yani belli bir stresten sonra akvaryum açılmasa bile patlar.Üst kısımlardaki esneme ise hiç kontrol edilmezse akvaryum yukarıdan açılabilir.Ancak akvaryumun tamamen esnemesini kuşaklarla engellersek akvaryum çok büyük gerilmelere maruz kalacaktır.Bu yüzden akvaryumun birkaç milim dahi olsa esnemesine izin verilmelidir.
Saygılar.
Alper bey,
Öncelikle konuya bilimsel olarak yaklaşmak istediğiniz için teşekkürler.
Ama cad programlarında akvaryumu tasarlarken sanki yekpareymiş gibi tasarlıyoruz bu yüzden hiç bir zaman gerçek değerler elde edilemez.
Çünkü silikonların esneme payı vardır.Ve 1mm lik esneme bile stresi aşırı derecede azaltabilir.Dahilinde silikonları da attırabilir.Silikonların malzemesi ile camın malzemesi tamamen farklıdır.Ayrıca cam net bir akma ve gerilme değerine sahip değildir.Bu yüzden sayısal çözümler gereklidir.
Konuya dönersek.Aslında konunun mantığı şu;
Kuvvet basınç ve alan ile doğru orantılıdır.Yani camın alanı arttıkça oraya gelen kuvvette artar.Basınca etki eden parametreler ise, hidrolik basınç başta olmak üzere,titreşimler,sürtünmeler ,dalgalanmalar v.b. etkilerdir.Bu yüzden yüksekliği az tutmak önemlidir.Basınç akvaryumun en çok alt kısmına etki eder ancak akvaryum alt kısımlardan silikonlandığı için buralardaki esneme yukarılara göre daha azdır bu da strese sebep olur.Yani belli bir stresten sonra akvaryum açılmasa bile patlar.Üst kısımlardaki esneme ise hiç kontrol edilmezse akvaryum yukarıdan açılabilir.Ancak akvaryumun tamamen esnemesini kuşaklarla engellersek akvaryum çok büyük gerilmelere maruz kalacaktır.Bu yüzden akvaryumun birkaç milim dahi olsa esnemesine izin verilmelidir.
Saygılar.
Aşama aşama arka fon imalatım!...
Bence şekil verme mükemmel olmuş.
Sorun boyamada,o da çogunlukla sizin suçunuz değil.Boya renkleri maalesefki çok canlı ve parlak oluyor.Aslında o kütüğün daha mat ve eski gözükmesi gerekirdi.Bir de ağacın kesitinin ana rengiyle dairelerin rengi arasında ton farkı çok.
Yine de güzel bir çalışma,tebrikler.
falcata 2007-06-10 12:53:20
Bence şekil verme mükemmel olmuş.
Sorun boyamada,o da çogunlukla sizin suçunuz değil.Boya renkleri maalesefki çok canlı ve parlak oluyor.Aslında o kütüğün daha mat ve eski gözükmesi gerekirdi.Bir de ağacın kesitinin ana rengiyle dairelerin rengi arasında ton farkı çok.
Yine de güzel bir çalışma,tebrikler.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 48 Online Kullanıcı, 27 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
