ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
sonsuzpati
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
88
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ekim 2017 15:44
Son Ziyaret:
12 Mayıs 2022 22:06
Toplam Mesaj:
165 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
binnur kavlak
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
sonsuzpati
SON 10 MESAJI
Kapon Balığı Karnı Şiş Ve Yukarda
Akvaryumunuz hakkında bilgi verirseniz iyi olur, hacmi, filtrasyon ve ısıtıcı durumu. Bir iki gün yem vermeyin, sonrasında haşlanmış bezelye tanesinin zarını çıkarıp ezip verebilirsiniz, kabızlığa iyi gelir. Ayrıca mutlaka batan yem kullanın, kaliteli ve taze yem kullanmaya özen gösterin. Ortam değişikliği ve ısı farkı nedeniyle bağışıklıkları düşmüş ve beyaz benek olmuş olabilirler, suyun ısınını kademeli olarak birer derece arttırın 29-30 derecede bir kaç gün kaldıktan sonra düzelme olursa yine kademeli olarak ısıyı 22-24 dereceye indirin. Isı artınca oksijen azalacağı için filtrasyonu dalgalanma yapacak şekilde ayarlayın.
Akvaryumunuz hakkında bilgi verirseniz iyi olur, hacmi, filtrasyon ve ısıtıcı durumu. Bir iki gün yem vermeyin, sonrasında haşlanmış bezelye tanesinin zarını çıkarıp ezip verebilirsiniz, kabızlığa iyi gelir. Ayrıca mutlaka batan yem kullanın, kaliteli ve taze yem kullanmaya özen gösterin. Ortam değişikliği ve ısı farkı nedeniyle bağışıklıkları düşmüş ve beyaz benek olmuş olabilirler, suyun ısınını kademeli olarak birer derece arttırın 29-30 derecede bir kaç gün kaldıktan sonra düzelme olursa yine kademeli olarak ısıyı 22-24 dereceye indirin. Isı artınca oksijen azalacağı için filtrasyonu dalgalanma yapacak şekilde ayarlayın.
Oronda Da Kafada Beyazlaşma Ve Kuyrukta Matlaşma
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Üç gündür tek balıkta kafasında beyazlaşma ve kuyrukta matlaşma
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 8 gold fish, 3 elma salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 24 derece
Filitrasyon: Tetra Tech ex 700 dış, eheim 2000, halea iç filtreler.
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Üç gündür günde 1-2 defa küçük kapta 2-3 dakikalık sera mycopur ve metilen mavisi banyosu.
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık %30 su değişimi. Haftalık iç filtre temizliği. İki ayda bir dış filtre temizliği. En son dün dış filtreyi temizledim. Tank 8-9 aylık, sıfır numara silis kum var. Yem olarak kaliteli, batan yemlerden 5-6 çeşit kullanıyorum. Hatta üç tane yavru verdiler daha yaşlarında olmamalarına rağmen. Tankta o üç yavru da var, hepsinin gelişimi gayet güzel.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/070120221143291.jpg[/IMG]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri: Üç gündür tek balıkta kafasında beyazlaşma ve kuyrukta matlaşma
Akvaryum Kapasitesi (litre): 200
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 8 gold fish, 3 elma salyangozu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 24 derece
Filitrasyon: Tetra Tech ex 700 dış, eheim 2000, halea iç filtreler.
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Üç gündür günde 1-2 defa küçük kapta 2-3 dakikalık sera mycopur ve metilen mavisi banyosu.
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık %30 su değişimi. Haftalık iç filtre temizliği. İki ayda bir dış filtre temizliği. En son dün dış filtreyi temizledim. Tank 8-9 aylık, sıfır numara silis kum var. Yem olarak kaliteli, batan yemlerden 5-6 çeşit kullanıyorum. Hatta üç tane yavru verdiler daha yaşlarında olmamalarına rağmen. Tankta o üç yavru da var, hepsinin gelişimi gayet güzel.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/070120221143291.jpg[/IMG]
Kaç tane japon balığı , kaç litrede bakılır?
300 litrelik bitkili tank yaptım 5 santimlik 7 balığıma... Aslında sayıları beşti. Bir arkadaştan bir common goldfish geldi, bir de petshopta tek gözlü görünce dayanamayıp aldım. Dış filtreye ek iki güçlü iç filtre, haftalık %30 su değişimi, ondan fazla çeşit yemle besliyorum.
Evet fanusta yaşıyorlar bir kaç sene, ama ne sağlıklı, ne mutlu oluyorlar ne de büyüyorlar. Ortalama ömürler 10-15 sene olan, hatta otuz sene yaşayabilen japon balıkları, ucuz, kolay bulunabilir olması ve sevimli olduklarından, en çok kötü koşullara maruz bırakılan, ölümlerine neden olunan türlerden birisi. Hiçbir canlı kötü koşullarda tutulmayı hakketmiyor. Aslen balıklar evcil hayvan bile değil. Ne kadar büyük tank, harika filtrasyon, doğasına yakın dekarasyon, kaliteli yem de olsa sonuçta tutsaklar. Doğada yaşadıkları ortamlara götürüp bırakın bakalım, bir tane balık size geri dönecek mi ?
İlla bakacaksanız da imkanınız doğrultusunda değil, hakkettikleri en iyi koşuşları sağlayarak bakın. O koşulları sağlayacak imkanınız yoksa bakmayın. Kimse balık bakmadığı için ölmüyor, ama yetersiz koşullarda bakılan bir sürü canlı ölüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG]
300 litrelik bitkili tank yaptım 5 santimlik 7 balığıma... Aslında sayıları beşti. Bir arkadaştan bir common goldfish geldi, bir de petshopta tek gözlü görünce dayanamayıp aldım. Dış filtreye ek iki güçlü iç filtre, haftalık %30 su değişimi, ondan fazla çeşit yemle besliyorum.
Evet fanusta yaşıyorlar bir kaç sene, ama ne sağlıklı, ne mutlu oluyorlar ne de büyüyorlar. Ortalama ömürler 10-15 sene olan, hatta otuz sene yaşayabilen japon balıkları, ucuz, kolay bulunabilir olması ve sevimli olduklarından, en çok kötü koşullara maruz bırakılan, ölümlerine neden olunan türlerden birisi. Hiçbir canlı kötü koşullarda tutulmayı hakketmiyor. Aslen balıklar evcil hayvan bile değil. Ne kadar büyük tank, harika filtrasyon, doğasına yakın dekarasyon, kaliteli yem de olsa sonuçta tutsaklar. Doğada yaşadıkları ortamlara götürüp bırakın bakalım, bir tane balık size geri dönecek mi ?
İlla bakacaksanız da imkanınız doğrultusunda değil, hakkettikleri en iyi koşuşları sağlayarak bakın. O koşulları sağlayacak imkanınız yoksa bakmayın. Kimse balık bakmadığı için ölmüyor, ama yetersiz koşullarda bakılan bir sürü canlı ölüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG]
12 Lt Akvaryum Betta
Elimde arkadaşımdan gelme ledli, tepe filtreli 10 litrelik akvaryum var, kimseye veremiyorum alıp içinde bir balığa işkence yaparlar diye... Betta için minimum 30 litre, ısıtıcılı, bitkili, şelale filtreli akvaryum gerekir. Bardakta yaşıyorlar deyip de eziyet etmenin anlamı yok...
Elimde arkadaşımdan gelme ledli, tepe filtreli 10 litrelik akvaryum var, kimseye veremiyorum alıp içinde bir balığa işkence yaparlar diye... Betta için minimum 30 litre, ısıtıcılı, bitkili, şelale filtreli akvaryum gerekir. Bardakta yaşıyorlar deyip de eziyet etmenin anlamı yok...
Goldfish Kum Tavsiyesi
Ben 300 litrelik tankta sıfır numara sarı silis kullanıyorum. Bitkileri de saksılara diktim, bitki kumları japonlar için ölümcül olanbiliyor. Saksıların üstünü iri lav taşlarıyla kapattım ki bitki kumuna ulaşamasınlar.
Tankın tanıdımına aşağıdaki başlıktan ulaşabilirsini
https://www.akvaryum.com/Forum/300_litre_bitkili_oranda_tankim_k974960.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212052431.jpg[/IMG]
Ben 300 litrelik tankta sıfır numara sarı silis kullanıyorum. Bitkileri de saksılara diktim, bitki kumları japonlar için ölümcül olanbiliyor. Saksıların üstünü iri lav taşlarıyla kapattım ki bitki kumuna ulaşamasınlar.
Tankın tanıdımına aşağıdaki başlıktan ulaşabilirsini
https://www.akvaryum.com/Forum/300_litre_bitkili_oranda_tankim_k974960.asp
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212052431.jpg[/IMG]
300 Litre Bitkili Oranda Tankım
Edit : Şimdi çıkardım 25 gram purigen ve elyaf koydum karbon yerine.
Çıkaracağım, yeni kurduğum için sudaki kimyasallardan kurtulmak için koydum, prime de eklemiştim. Bitkileri dün koydum tanka zaten, balıkları da bugün aldım. Dış filtre ve eheim iç filtre diğer tankta bir aydır çalışıyordu zaten.
Karbonu çıkarıp purigen koyacağım. Yati kökünü 4 saat kaynattım, bir aydır da kovada suda beklettim, ama yine de suyu sarartacaktır. Kum da ince olduğundan partiküller yüzüyor. Purigenle berraklaştıracağım. Dış filtrede siporaxlar zaten bakteri dolu, bir kaç haftaya su iyice oturunca herşey yoluna girer diye umuyorum. Çok kalabalık olmasın diye iki orandoyu diğer tankta bıraktım. Bu tankta bir common gold fish dört de orando olmuş oldu. [EDIT]sonsuzpati,2021-05-11 20:35:43[/EDIT]
Edit : Şimdi çıkardım 25 gram purigen ve elyaf koydum karbon yerine.
Çıkaracağım, yeni kurduğum için sudaki kimyasallardan kurtulmak için koydum, prime de eklemiştim. Bitkileri dün koydum tanka zaten, balıkları da bugün aldım. Dış filtre ve eheim iç filtre diğer tankta bir aydır çalışıyordu zaten.
Karbonu çıkarıp purigen koyacağım. Yati kökünü 4 saat kaynattım, bir aydır da kovada suda beklettim, ama yine de suyu sarartacaktır. Kum da ince olduğundan partiküller yüzüyor. Purigenle berraklaştıracağım. Dış filtrede siporaxlar zaten bakteri dolu, bir kaç haftaya su iyice oturunca herşey yoluna girer diye umuyorum. Çok kalabalık olmasın diye iki orandoyu diğer tankta bıraktım. Bu tankta bir common gold fish dört de orando olmuş oldu. [EDIT]sonsuzpati,2021-05-11 20:35:43[/EDIT]
300 Litre Bitkili Oranda Tankım
Ölçüler: 100*50*60
Canlı Türleri: Oranda(4), red cap(2), common(1) gold fish, 2 yetişkin elma salyangozu
Bitki Türleri: Java fern, eleoda, bambu, japonica,
diamond rose, atlantis rose
Tankın Yaşı: 0 :)
Filtrasyon ve Işıklandırma: 50 cm beyaz pembe, 60 cm beyaz roxin led
Tetra tech ex 700 dış filtre içinde 3 litre sera siporax
Eheim Pick up 200
Hailea rp 600 iç filtreler.
Hailea'da ilk etepta aktif karbon var, bir haftaya purigen ile değiştireceğim.
Tasarım ve Dekorasyon: 2 yati, 1 mangrow kökü, lav kayası, sıfır numara sarı silis kum
Daha iyi fotoğraflarını bir kaç güne ekleyeceğim. Henüz iki red cap ve 2 elma salyangozu var içinde, diğerlerini bir kaç gün sonra ekleyeceğim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212052351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG][EDIT]sonsuzpati,2021-05-11 20:54:36[/EDIT]
Ölçüler: 100*50*60
Canlı Türleri: Oranda(4), red cap(2), common(1) gold fish, 2 yetişkin elma salyangozu
Bitki Türleri: Java fern, eleoda, bambu, japonica,
diamond rose, atlantis rose
Tankın Yaşı: 0 :)
Filtrasyon ve Işıklandırma: 50 cm beyaz pembe, 60 cm beyaz roxin led
Tetra tech ex 700 dış filtre içinde 3 litre sera siporax
Eheim Pick up 200
Hailea rp 600 iç filtreler.
Hailea'da ilk etepta aktif karbon var, bir haftaya purigen ile değiştireceğim.
Tasarım ve Dekorasyon: 2 yati, 1 mangrow kökü, lav kayası, sıfır numara sarı silis kum
Daha iyi fotoğraflarını bir kaç güne ekleyeceğim. Henüz iki red cap ve 2 elma salyangozu var içinde, diğerlerini bir kaç gün sonra ekleyeceğim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212052351.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/110520212054141.jpg[/IMG][EDIT]sonsuzpati,2021-05-11 20:54:36[/EDIT]
Kaç tane japon balığı , kaç litrede bakılır?
Uzun süre 150 litrelik tankta iki japon balığı besledim, engelli balıklardı, birinde omurga eğriliği vardı, birinin tek gözü yoktu. Buna rağmen geldiklerinde 3-4 cm olan balıklar üç sene içinde 15 cm den büyük oldular, gelişimleri gayet iyidi. Ama engelleri dört seneden uzun yaşamalarına izin vermedi.
Şimdi tekrar orando sahiplendim. Biri tek gözlü. Bir de arkadaşımdan on litrelik akvaryumda olan common gold fîsh aldım. Şu an sayı toplam 7. İki ya da üçünü 150 litrelik tankta tutmaya devam edeceğim. 4-5 tanesini de 300 litrelik tanka alacağım. Hazırlıklar sürüyor. Saksılarda bitki de ekliyorum tanklara, daha mutlu oluyorlar. Dış filtrelerin yanında bir veya iki güçlü iç filtre ile mekanik temizliği sağlıyorum. Haftalık minimum %20-30 su değişimi yapıyorum. Ondan fazla çeşit yemleri var. Yüzen yemlerden kaçınıyorum. Yapılan araştırmalar yüzen yemleri yiyen balıklarda hava kesesi sorununa yatkınlığın arttığı gözlenmiş.
Ben de okuduğum bir çok kaynakda geniş hacim ve yüzme alanı ihtiyaçları olduğunu biliyorum, ama bizim insanımıza anlatmak çok zor... Çoğu akvaryum fotoğraf, video paylaşımlarını görünce nefessiz kalıyorum, öyle tıklım tıkış, birbiriyle uyumsuz canları hobi adı altında işkenceye maruz bırakıyorlar ki... Onların da canlı olduğunu umursamıyorlar.
İmkanı, yeri, uğraşacak zamanı, masraf yapacak parası olmayan da balık bakmasın. En çok kavgalarımı ondan yapıyorum. Vay efendim öğrenciymiş de 20-30 litrelik akvaryumu varmış, başka alamazmış. Şart mı balık beslemek, illa bakacaksanız o hacimlerde bitkili bir tank yapıp tek beta bakın diyorum.
Özetle bence minimum balık başı 50 litre hacim, uygun dekarasyon, süper filtrelemeye ek, haftalık su değişimi japon balıkları için olması gereken minimum koşullar.
Ben bir tek canlı yem veremiyorum, o kadarına da katlansın keratalar.
Uzun süre 150 litrelik tankta iki japon balığı besledim, engelli balıklardı, birinde omurga eğriliği vardı, birinin tek gözü yoktu. Buna rağmen geldiklerinde 3-4 cm olan balıklar üç sene içinde 15 cm den büyük oldular, gelişimleri gayet iyidi. Ama engelleri dört seneden uzun yaşamalarına izin vermedi.
Şimdi tekrar orando sahiplendim. Biri tek gözlü. Bir de arkadaşımdan on litrelik akvaryumda olan common gold fîsh aldım. Şu an sayı toplam 7. İki ya da üçünü 150 litrelik tankta tutmaya devam edeceğim. 4-5 tanesini de 300 litrelik tanka alacağım. Hazırlıklar sürüyor. Saksılarda bitki de ekliyorum tanklara, daha mutlu oluyorlar. Dış filtrelerin yanında bir veya iki güçlü iç filtre ile mekanik temizliği sağlıyorum. Haftalık minimum %20-30 su değişimi yapıyorum. Ondan fazla çeşit yemleri var. Yüzen yemlerden kaçınıyorum. Yapılan araştırmalar yüzen yemleri yiyen balıklarda hava kesesi sorununa yatkınlığın arttığı gözlenmiş.
Ben de okuduğum bir çok kaynakda geniş hacim ve yüzme alanı ihtiyaçları olduğunu biliyorum, ama bizim insanımıza anlatmak çok zor... Çoğu akvaryum fotoğraf, video paylaşımlarını görünce nefessiz kalıyorum, öyle tıklım tıkış, birbiriyle uyumsuz canları hobi adı altında işkenceye maruz bırakıyorlar ki... Onların da canlı olduğunu umursamıyorlar.
İmkanı, yeri, uğraşacak zamanı, masraf yapacak parası olmayan da balık bakmasın. En çok kavgalarımı ondan yapıyorum. Vay efendim öğrenciymiş de 20-30 litrelik akvaryumu varmış, başka alamazmış. Şart mı balık beslemek, illa bakacaksanız o hacimlerde bitkili bir tank yapıp tek beta bakın diyorum.
Özetle bence minimum balık başı 50 litre hacim, uygun dekarasyon, süper filtrelemeye ek, haftalık su değişimi japon balıkları için olması gereken minimum koşullar.
Ben bir tek canlı yem veremiyorum, o kadarına da katlansın keratalar.
Dış Filtre Varken Gece İç Filtreler Kapasa?
300 litrelik alttan sumplı tankım var. Sump borusunun ek yerinden sızdırma olunca iptal ettim. 7 orando bakacağım, biraz da bitki olacak. Orandolar henüz 4-5 santim kadar. Tabana sıfır numara silis kum koydum. Bitkileri de saksılara yerleştirdim, aquaclay bitki kumu ve üstüne de iri lav taşları yerleştirdim ki orandolar bitki kumunu ağızlarına alamasın (ölümcül olabiliyor).
Şu an balıkların bir kısmı 150 litre bir kısmı 70 litrelik tankta. 70'lik olanı kuralı bir ayı geçti. Bakteri kültürü ve kurulu tanktan biyolojik filtre malzemesi aktarmıştım başlangıçta. Tetra tech ex 700 dış filtre içine siporax doldurdum. Geçeceğim yeni tankta da onu alacağım, bakteriler oluşmuştur diye düşünüyorum.
Uzun yazdım, ama gelelim sorunuma... Tanklar salonda ve izmir depreminden sonra annem bana yerleştiğinden ben de salonda uyumak zorundayım. Akşam sessizlikte en ufak ses bile beni çok etkiler. Elimde bir çok güçlü iç filtre olmasına rağmen yeni kuracağım tanka yorumlarına bakarak eheim pick up 200 ve halea rp-600 iç filtreleri aldım. Ama ikisi de bariz sesli. Eheimde boğuk bir uğultu, halea'da ise mil ve pervanenin sesi var. Gündüz fark edilmeselerde gece dayanılmaz oluyorlar. Oysa çok daha yüksek kapesitesi ve elektrik tüketimi olan diğer iç filtrelerimden en ufak ses çıkmıyor.
Tamam şimdi geldim soruma... Dış filtreyi sadece biyolojik filtrasyon için kullanacağım. İç filtreleri de kimyasal ve mekanik filtrasyon için. Başta bir süre purigen de koymayı düşünüyorum iç filtrelerden birine. Suya oksiyeni de dış filtreye şelale aparatı takarak ve iç filtrelerle dalgalanma yaparak sağlayacağım. Geceleri iç filtreleri kapatmamın zararı olur mu ? Biyolojik bir filtrasyon beklemiyorum, ve kapatmanın yararlı bakteriler açısından olumsuz olduğunu biliyorum. Ama benim yararlı bakteri beklentim yok iç filtrelerden. Kafamı sadece filtreleri kapattığımda ölebilecek (dış filtre suyu döndüse de iç filtre haznelerinde sirkülasyon olmayacağından) yararlı bakterilerin sudaki nitrit, nitrat dengesine olumsuz etkisi yapıp yapmayacağı.
Halea içindeki seramik mili metal mille değiştirerek sesin azalıp azalmadığına da bakacağım.
Sesleri yok etmenin yolu var mı ?
Akşamları kapatmanın zararı olur mu ?
Tank da henüz düzenleme aşamasında
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212126441.jpg[/IMG]
300 litrelik alttan sumplı tankım var. Sump borusunun ek yerinden sızdırma olunca iptal ettim. 7 orando bakacağım, biraz da bitki olacak. Orandolar henüz 4-5 santim kadar. Tabana sıfır numara silis kum koydum. Bitkileri de saksılara yerleştirdim, aquaclay bitki kumu ve üstüne de iri lav taşları yerleştirdim ki orandolar bitki kumunu ağızlarına alamasın (ölümcül olabiliyor).
Şu an balıkların bir kısmı 150 litre bir kısmı 70 litrelik tankta. 70'lik olanı kuralı bir ayı geçti. Bakteri kültürü ve kurulu tanktan biyolojik filtre malzemesi aktarmıştım başlangıçta. Tetra tech ex 700 dış filtre içine siporax doldurdum. Geçeceğim yeni tankta da onu alacağım, bakteriler oluşmuştur diye düşünüyorum.
Uzun yazdım, ama gelelim sorunuma... Tanklar salonda ve izmir depreminden sonra annem bana yerleştiğinden ben de salonda uyumak zorundayım. Akşam sessizlikte en ufak ses bile beni çok etkiler. Elimde bir çok güçlü iç filtre olmasına rağmen yeni kuracağım tanka yorumlarına bakarak eheim pick up 200 ve halea rp-600 iç filtreleri aldım. Ama ikisi de bariz sesli. Eheimde boğuk bir uğultu, halea'da ise mil ve pervanenin sesi var. Gündüz fark edilmeselerde gece dayanılmaz oluyorlar. Oysa çok daha yüksek kapesitesi ve elektrik tüketimi olan diğer iç filtrelerimden en ufak ses çıkmıyor.
Tamam şimdi geldim soruma... Dış filtreyi sadece biyolojik filtrasyon için kullanacağım. İç filtreleri de kimyasal ve mekanik filtrasyon için. Başta bir süre purigen de koymayı düşünüyorum iç filtrelerden birine. Suya oksiyeni de dış filtreye şelale aparatı takarak ve iç filtrelerle dalgalanma yaparak sağlayacağım. Geceleri iç filtreleri kapatmamın zararı olur mu ? Biyolojik bir filtrasyon beklemiyorum, ve kapatmanın yararlı bakteriler açısından olumsuz olduğunu biliyorum. Ama benim yararlı bakteri beklentim yok iç filtrelerden. Kafamı sadece filtreleri kapattığımda ölebilecek (dış filtre suyu döndüse de iç filtre haznelerinde sirkülasyon olmayacağından) yararlı bakterilerin sudaki nitrit, nitrat dengesine olumsuz etkisi yapıp yapmayacağı.
Halea içindeki seramik mili metal mille değiştirerek sesin azalıp azalmadığına da bakacağım.
Sesleri yok etmenin yolu var mı ?
Akşamları kapatmanın zararı olur mu ?
Tank da henüz düzenleme aşamasında
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212126441.jpg[/IMG]
150 Litre Bitkili Tank İçin Tür Önerisi
Şu an 150 ve 70 litrelik geçici tanklarındalar
Bu 70 litrelik olan
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/230420211615581.jpg[/IMG]
Bu da 150 litrelik olan
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212104261.jpg[/IMG]
Burda da 300 litreye yakın olan hazırlamaya başladığım tank, sazlar ve iki değişik bitki var , elodalardan da ekleyeceğim, kenarlara cama tutturmayı düşünüyorum, severek yiyiyorlar çünkü :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212126441.jpg[/IMG]
Şu an 150 ve 70 litrelik geçici tanklarındalar
Bu 70 litrelik olan
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/230420211615581.jpg[/IMG]
Bu da 150 litrelik olan
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212104261.jpg[/IMG]
Burda da 300 litreye yakın olan hazırlamaya başladığım tank, sazlar ve iki değişik bitki var , elodalardan da ekleyeceğim, kenarlara cama tutturmayı düşünüyorum, severek yiyiyorlar çünkü :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/200735/080520212126441.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
