ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
BiGGER_TAURUS
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
38
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ekim 2015 01:07
Son Ziyaret:
04 Kasım 2019 00:23
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim akkoyunlu
Doğum Tarihi:
25 Nisan 1980
Yaş:
46
İl:
Adana
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Selim akkoyunlu
SON 10 MESAJI
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=kemakinen35]Ledlerle alakasi yok ama mustafa bey 200ltlik tankimda sac yosunu mevcut ! isiklandirma 2 * t5 39 watt aquamedic reef ve aquamedic plantgrow! demir fazlaligi mi diye mi düsünüyorum ! uzun zamandir gübrede vermiyorum ama bitkilerim ( sessifloralarim kahverengilesiyor ) ! tabanda lav kirigi ve jbl manado var ( demir icerikli ) .simdi acaba reef t5 bu yosunun sebebi olabilir mi ? reef white deniz akvaryumlarinda kullaniliyormus !mus diyorum alirken dikkatli okumadim [:(][/QUOTE]
Gübreyi kesmeniz hata, npk demir ve micro element gübrelerini eksik etmeyin, floresanınız eski ise yenileyin ve floresanınız mavi ağırlıklı olduğu için kırmızı takviyesi lazım birini philips 840 ile değiştirin, gübrelemeyi bir gün npk bir gün demir + micro element olarak 6 gün uygulayın 7. Gün %30 su değişimi yapın, co2 yi eksik etmeyin ayrıca, reeflowers remalgae üzerinde yazan değerin 3te biri kadar npk yı eklerken ekleyin 1-2 hafta içinde tüm yazdığınız sorunlar çözülmüş olur, imkanınız varsa sae ve adi salyangoz ekleyin.
[QUOTE=kemakinen35]Ledlerle alakasi yok ama mustafa bey 200ltlik tankimda sac yosunu mevcut ! isiklandirma 2 * t5 39 watt aquamedic reef ve aquamedic plantgrow! demir fazlaligi mi diye mi düsünüyorum ! uzun zamandir gübrede vermiyorum ama bitkilerim ( sessifloralarim kahverengilesiyor ) ! tabanda lav kirigi ve jbl manado var ( demir icerikli ) .simdi acaba reef t5 bu yosunun sebebi olabilir mi ? reef white deniz akvaryumlarinda kullaniliyormus !mus diyorum alirken dikkatli okumadim [:(][/QUOTE]
Gübreyi kesmeniz hata, npk demir ve micro element gübrelerini eksik etmeyin, floresanınız eski ise yenileyin ve floresanınız mavi ağırlıklı olduğu için kırmızı takviyesi lazım birini philips 840 ile değiştirin, gübrelemeyi bir gün npk bir gün demir + micro element olarak 6 gün uygulayın 7. Gün %30 su değişimi yapın, co2 yi eksik etmeyin ayrıca, reeflowers remalgae üzerinde yazan değerin 3te biri kadar npk yı eklerken ekleyin 1-2 hafta içinde tüm yazdığınız sorunlar çözülmüş olur, imkanınız varsa sae ve adi salyangoz ekleyin.
Akvaryum İmalatçıları
Sonrada esnaf ağlıyor hobiciler yüzünden iş yapamıyoruz diye, esnaflığı bilmeyen adam her zaman suçu başka bir şeye atar. Sana tavsiyem camcı olarak mahalle aralarına gitme büyük camcılara git rodaj makinası olan onlar uygun fiyat verir, ellerinde her çeşit cam olduğu için ve sürekli iş yaptıkları için ufak hesaplar peşinde koşmazlar. Akvaryumu yapacağın zaman yardım ederim, altı üstü kıytırık 5 tane camı yapıştırmak mühendislik dehası gerektirmiyor.
Sonrada esnaf ağlıyor hobiciler yüzünden iş yapamıyoruz diye, esnaflığı bilmeyen adam her zaman suçu başka bir şeye atar. Sana tavsiyem camcı olarak mahalle aralarına gitme büyük camcılara git rodaj makinası olan onlar uygun fiyat verir, ellerinde her çeşit cam olduğu için ve sürekli iş yaptıkları için ufak hesaplar peşinde koşmazlar. Akvaryumu yapacağın zaman yardım ederim, altı üstü kıytırık 5 tane camı yapıştırmak mühendislik dehası gerektirmiyor.
176 Litre Resif Akvaryumu
Yengeç balıklara veya diğer canlılara zarar vermeyecek mi?
Yengeç balıklara veya diğer canlılara zarar vermeyecek mi?
Akvaryum Dekorunu Temizlemek
Plastik kısımları çamaşır suyu ile çizmeden pırıl pırıl yapabilirsiniz.[EDIT]BiGGER_TAURUS,2016-02-01 15:10:29[/EDIT]
Plastik kısımları çamaşır suyu ile çizmeden pırıl pırıl yapabilirsiniz.[EDIT]BiGGER_TAURUS,2016-02-01 15:10:29[/EDIT]
500w Metal Halide Armatür
[QUOTE=fatihsahin]Pek ilgilenen olmadığı için yazmadım. Aklınızdaki soru işaretleri neler?
Sizin yaşayabileceğiniz olası sorunlar şöyle olur;
1- Adana sıcak memleket soğutucu olmadan yazın kullanamazsınız.
2- 200 cm uzunlukta ışığın dağılımı için en az 3 lamba olması lazım.
[/QUOTE]
Bugün denemek için elektrikçiden metal halide ampul aldım 5000k fotosentez iyi ama rengi pek hoşuma gitmedi suyu pembe gibi değişik bir renk yaptı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/4_image.jpeg[/IMG]
Merak ettiğim balıklar metal halide kambadan rahatsız oluyor mu çünkü 70 watt bile dehşet parlak , 2.si bitki gelişi nası?
3. Olarak yosunlanma durumunu merak ediyorum
4.zaman geçtikçe renk sıcaklığında kaymalar oluyormuş sizde oldumu veya farkettiniz mi?
[QUOTE=fatihsahin]Pek ilgilenen olmadığı için yazmadım. Aklınızdaki soru işaretleri neler?
Sizin yaşayabileceğiniz olası sorunlar şöyle olur;
1- Adana sıcak memleket soğutucu olmadan yazın kullanamazsınız.
2- 200 cm uzunlukta ışığın dağılımı için en az 3 lamba olması lazım.
[/QUOTE]
Bugün denemek için elektrikçiden metal halide ampul aldım 5000k fotosentez iyi ama rengi pek hoşuma gitmedi suyu pembe gibi değişik bir renk yaptı [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/4_image.jpeg[/IMG]
Merak ettiğim balıklar metal halide kambadan rahatsız oluyor mu çünkü 70 watt bile dehşet parlak , 2.si bitki gelişi nası?
3. Olarak yosunlanma durumunu merak ediyorum
4.zaman geçtikçe renk sıcaklığında kaymalar oluyormuş sizde oldumu veya farkettiniz mi?
500w Metal Halide Armatür
[QUOTE=fatihsahin]Aydınlatmanın yeni keşfettiğim bir özelliği de UV ışığı yayması. Bunun sonucu olarak akvaryumda floresana göre daha az alg ürüyor. 500w aydınlatma ile geçenlerde ml olarak değil, şarrr diye dökerek gübre verdim denemek için hiç alg olmadı. Kayaların ışık görmeyen yerlerinde yosun oluyor. [/QUOTE]
Fatih bey, bende de 200x55x65 bitkili tank var yeni kurulum yaptım floresan ile metal halide arasında gidip geliyorum, uzun zamandır yazamamışsınız, akvaryumunuzun son durumu nedir, gözlemleriniz nedir.
[QUOTE=fatihsahin]Aydınlatmanın yeni keşfettiğim bir özelliği de UV ışığı yayması. Bunun sonucu olarak akvaryumda floresana göre daha az alg ürüyor. 500w aydınlatma ile geçenlerde ml olarak değil, şarrr diye dökerek gübre verdim denemek için hiç alg olmadı. Kayaların ışık görmeyen yerlerinde yosun oluyor. [/QUOTE]
Fatih bey, bende de 200x55x65 bitkili tank var yeni kurulum yaptım floresan ile metal halide arasında gidip geliyorum, uzun zamandır yazamamışsınız, akvaryumunuzun son durumu nedir, gözlemleriniz nedir.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Merhaba,
Mustafa beyin tavsiyesi ile perpayı kontrol edeyim dedim, bir arkadaşım zaten perpa civarında çalışıyor, ondan rica ettim, sanırım 8. Kat dedi, orada ledcilerin olduğu yerde sadece bir dükkanda varmış, $5+ kdv, fiyat çinden iyi gerçekten.
Yani mantıkende 24V girerse max o kadar çıkar, arada V yükseltici bir cihaz bişiy yoksa ki sanmıyorum bizde olduğunu,
bu durumda 24 V ile çok az led yakarım, 7 adet gibi,
peki bu DIMM olmayan driverların DC çıkışını bu LDD 350H ye versem nasıl olur? sonuçta o driverlar boşa çıkacaktı, hatta elimde fazlada var, bu driver'ları adaptör gibi kullanabilir miyim sizce? 350ma çıktısı var sonuçta onlarında,,,[/QUOTE]
Adana'da malesef bu tür parçalar yok, muhtemelen forumda bu parçadan isteyen çok çıkacak, satışa sunulsa iyi olur bence.
24V yerine 48v kulanabilirsiniz driverınız 48v çıkış verebiliyorsa veya LDD-700h alıp içinde Aynı ledler olan 2 tane 7 li led gurubunu paralel bağlayabilirsiniz. 48 voltta ise toplamda 28 taneyi ledi sürebilirsiniz. Satıcının elinde varsa çeşit bir liste verebilirse iyi olur ben de alıp denemek istiyorum, renkli ekranlı arduinom var güzel bir çalışma yapabilirim :)
[QUOTE=darkaura]Yeni aydınlatma bitmek üzere ama hep bir aksilik sorun çıkıyor. Dün elektronik olarak herşeyi tamamlandı. Mükemmel çalışmaya başladı. Hatta aşırı mükemmel çalışıyordu. Gündoğumu ve günbatımını sorunsuz simüle etti. Ay ışığı için yeni eklediğim kanalda sorun çıkarmadan çalıştı. Maksimum güce getirince ışığın rengide çok hoşuma gitti. Bunda cyan ledlerinde etkisi var tabiyki. Isınma testi için maksimum güce getirdim. Zaten abartılı bir soğutucu kullandığımdan hiç ısınma gerçekleşmedi. Gelgelelim güç kaynağı aynı fikirde değilmiş. Bir anda patladı gitti. Allahdan arduino devre kısmına bir zarar vermedi. 6.5amper 156w güç kaynağı 108w led için fazlasıyla yeterli olması gerekirdi ama öyle olmadı işte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/14506999899233.jpg[/IMG] [/QUOTE]
Soldaki siyah led driverların modeli nedir neden o kadar büyükler?
[QUOTE=enginm2000]Merhaba,
Mustafa beyin tavsiyesi ile perpayı kontrol edeyim dedim, bir arkadaşım zaten perpa civarında çalışıyor, ondan rica ettim, sanırım 8. Kat dedi, orada ledcilerin olduğu yerde sadece bir dükkanda varmış, $5+ kdv, fiyat çinden iyi gerçekten.
Yani mantıkende 24V girerse max o kadar çıkar, arada V yükseltici bir cihaz bişiy yoksa ki sanmıyorum bizde olduğunu,
bu durumda 24 V ile çok az led yakarım, 7 adet gibi,
peki bu DIMM olmayan driverların DC çıkışını bu LDD 350H ye versem nasıl olur? sonuçta o driverlar boşa çıkacaktı, hatta elimde fazlada var, bu driver'ları adaptör gibi kullanabilir miyim sizce? 350ma çıktısı var sonuçta onlarında,,,[/QUOTE]
Adana'da malesef bu tür parçalar yok, muhtemelen forumda bu parçadan isteyen çok çıkacak, satışa sunulsa iyi olur bence.
24V yerine 48v kulanabilirsiniz driverınız 48v çıkış verebiliyorsa veya LDD-700h alıp içinde Aynı ledler olan 2 tane 7 li led gurubunu paralel bağlayabilirsiniz. 48 voltta ise toplamda 28 taneyi ledi sürebilirsiniz. Satıcının elinde varsa çeşit bir liste verebilirse iyi olur ben de alıp denemek istiyorum, renkli ekranlı arduinom var güzel bir çalışma yapabilirim :)
[QUOTE=darkaura]Yeni aydınlatma bitmek üzere ama hep bir aksilik sorun çıkıyor. Dün elektronik olarak herşeyi tamamlandı. Mükemmel çalışmaya başladı. Hatta aşırı mükemmel çalışıyordu. Gündoğumu ve günbatımını sorunsuz simüle etti. Ay ışığı için yeni eklediğim kanalda sorun çıkarmadan çalıştı. Maksimum güce getirince ışığın rengide çok hoşuma gitti. Bunda cyan ledlerinde etkisi var tabiyki. Isınma testi için maksimum güce getirdim. Zaten abartılı bir soğutucu kullandığımdan hiç ısınma gerçekleşmedi. Gelgelelim güç kaynağı aynı fikirde değilmiş. Bir anda patladı gitti. Allahdan arduino devre kısmına bir zarar vermedi. 6.5amper 156w güç kaynağı 108w led için fazlasıyla yeterli olması gerekirdi ama öyle olmadı işte.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/101090/14506999899233.jpg[/IMG] [/QUOTE]
Soldaki siyah led driverların modeli nedir neden o kadar büyükler?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Merhaba Mustafa bey,
ardunio yu aldım,
ldd 350H'da aldım, direnç mirenç onlarda tamam:)
rtc time kontrol de aldım
şimdi kaldı bağlantılara, onu kendim halledicem bi şekilde, beceririm sanıyorum, kafamda tasarladım zaten çoğu şeyi,
sadece birşey sorucam, siz daha önceki postlarda driver için 24 voltluk bir DC unitesi kullanıyorum demiştiniz, LDD 350H 9-56V çalışıyor, yani 24 V alsam uyar, ama 24V giriş olursa, 52V çıkış olur mu? yani 24 V girerse max 24V çıkar diye düşünüyorum, bu durumda benim 12 lik PCB deki ledleri bile yakamaz sanıyorum, dimi? bu durumda 60 led için bir sürü driver almam gerekecek gibi bişiy mi olmalı?
birde bu alacağım adaptör 1A amper olursa, 3 adet driver'ı buna paralel bağlarsam olur mu sizce? yani driver başına 24V 1A/3=330mA falan düşer, çalışır mı acaba öyle???mantık doğru mu bilemedim.[/QUOTE]
Engin bey Ldd 350h yi nereden kaça temin ettiniz rica etsem, ldd 350h sabit akım vermek için tasarlanmış o yüzden 10 amper güç kaynağı da bağlasanız yalnızca 350ma çıkış alırsınız, voltaj ise ne girerse o çıkar çok az kayıp olabilir belki tolerans.
[QUOTE=enginm2000]Merhaba Mustafa bey,
ardunio yu aldım,
ldd 350H'da aldım, direnç mirenç onlarda tamam:)
rtc time kontrol de aldım
şimdi kaldı bağlantılara, onu kendim halledicem bi şekilde, beceririm sanıyorum, kafamda tasarladım zaten çoğu şeyi,
sadece birşey sorucam, siz daha önceki postlarda driver için 24 voltluk bir DC unitesi kullanıyorum demiştiniz, LDD 350H 9-56V çalışıyor, yani 24 V alsam uyar, ama 24V giriş olursa, 52V çıkış olur mu? yani 24 V girerse max 24V çıkar diye düşünüyorum, bu durumda benim 12 lik PCB deki ledleri bile yakamaz sanıyorum, dimi? bu durumda 60 led için bir sürü driver almam gerekecek gibi bişiy mi olmalı?
birde bu alacağım adaptör 1A amper olursa, 3 adet driver'ı buna paralel bağlarsam olur mu sizce? yani driver başına 24V 1A/3=330mA falan düşer, çalışır mı acaba öyle???mantık doğru mu bilemedim.[/QUOTE]
Engin bey Ldd 350h yi nereden kaça temin ettiniz rica etsem, ldd 350h sabit akım vermek için tasarlanmış o yüzden 10 amper güç kaynağı da bağlasanız yalnızca 350ma çıkış alırsınız, voltaj ise ne girerse o çıkar çok az kayıp olabilir belki tolerans.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=Prayer]Mustafa Bey merhaba, sizin önerilerinizden yola çıkarak 4 adet deep red (650-670nm), 3 adet royal blue (450-455 nm) ve 11 adet 6500K beyaz LED kullanarak 700mA ile sürerek 40W civarında bir armatür yaptım. Kullanacağım tank 60 lt civarında ve high-tech olacak, 0,3W/lt hesabına göre armatürü DIM ederek 18W civarında kullanacağım. 40W güç ile armatürü teste soktuğumda ekteki renk spektrumunu elde ettim, DIM ettiğimde de renk oranları aynı şekilde kalıyor. Renk spektrumuna göre kırmızıyı ya da maviyi kısın gibi öneriniz/düzeltmeniz olursa DIM oranlarını ona göre ayarlayacağım. Yorum yaparsanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/84070/kurereport.jpg[/IMG][/QUOTE]
İlkay bey testi nerede yaptırdınız?
Son bir kaç gündür kafamı kurcalayan bir şey var, geçen gün ADA nın bir tankını gördüm aşağıdaki resimde siz de görebilirsiniz, dikkatimi ışığın yeşil olması çekti, acaba resimde bir hata mı var yeşilimsi gözüküyor dedim,ADA nın sayfasında o ışığı radım ve buldum modeli: GRAND SOLAR 250 108-0661 with NAMH-250W Green Lamp Bu adrestende siz de görebilirsiziniz http://www.adana.com.my/products/lightingsystem.htm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/ADA_akvaryum1.jpg[/IMG]
Bunu öğrendikten sonra merak etmeye başladım, herbiri 1700$ olarn bu yeşil armatürleri show için mi koydular yoksa yeşil renk bitkiler tarafından kullanılıyor mu, bilindik markalardan biri olan JBL in en iyi floresanı olan yosun oluşumunu engelleyen ve bitki gelişimi için epey övündükleri JBL SOLAR TROPIC ULTRA'nın 4000K ışık spekturumuna baktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/JBLgrandsolarUltra.jpg[/IMG]
Grafikte göründüğü gibi yeşil değerleri epey yüksek.
Sonra kendi tankımda kullandığım Philips 840 floresanın spektrumuna bakayım dedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/Philips840.jpg[/IMG]
Bu da tankım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/12592557_10153460155463981_60648827253092327_n.jpg[/IMG]
Bunların üzerinde kafamda soru işretleri oluşmaya başladı, yeşil renk acaba gerçekten gereksiz mi yoksa sanılanın eksine gerekli mi?
[QUOTE=Prayer]Mustafa Bey merhaba, sizin önerilerinizden yola çıkarak 4 adet deep red (650-670nm), 3 adet royal blue (450-455 nm) ve 11 adet 6500K beyaz LED kullanarak 700mA ile sürerek 40W civarında bir armatür yaptım. Kullanacağım tank 60 lt civarında ve high-tech olacak, 0,3W/lt hesabına göre armatürü DIM ederek 18W civarında kullanacağım. 40W güç ile armatürü teste soktuğumda ekteki renk spektrumunu elde ettim, DIM ettiğimde de renk oranları aynı şekilde kalıyor. Renk spektrumuna göre kırmızıyı ya da maviyi kısın gibi öneriniz/düzeltmeniz olursa DIM oranlarını ona göre ayarlayacağım. Yorum yaparsanız sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/84070/kurereport.jpg[/IMG][/QUOTE]
İlkay bey testi nerede yaptırdınız?
Son bir kaç gündür kafamı kurcalayan bir şey var, geçen gün ADA nın bir tankını gördüm aşağıdaki resimde siz de görebilirsiniz, dikkatimi ışığın yeşil olması çekti, acaba resimde bir hata mı var yeşilimsi gözüküyor dedim,ADA nın sayfasında o ışığı radım ve buldum modeli: GRAND SOLAR 250 108-0661 with NAMH-250W Green Lamp Bu adrestende siz de görebilirsiziniz http://www.adana.com.my/products/lightingsystem.htm
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/ADA_akvaryum1.jpg[/IMG]
Bunu öğrendikten sonra merak etmeye başladım, herbiri 1700$ olarn bu yeşil armatürleri show için mi koydular yoksa yeşil renk bitkiler tarafından kullanılıyor mu, bilindik markalardan biri olan JBL in en iyi floresanı olan yosun oluşumunu engelleyen ve bitki gelişimi için epey övündükleri JBL SOLAR TROPIC ULTRA'nın 4000K ışık spekturumuna baktım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/JBLgrandsolarUltra.jpg[/IMG]
Grafikte göründüğü gibi yeşil değerleri epey yüksek.
Sonra kendi tankımda kullandığım Philips 840 floresanın spektrumuna bakayım dedim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/Philips840.jpg[/IMG]
Bu da tankım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/178329/12592557_10153460155463981_60648827253092327_n.jpg[/IMG]
Bunların üzerinde kafamda soru işretleri oluşmaya başladı, yeşil renk acaba gerçekten gereksiz mi yoksa sanılanın eksine gerekli mi?
Bitkili Tankda Led Kullanımı
[QUOTE=enginm2000]Mustafa bey merhaba,
[URL]http://www.ebay.com/itm/Dimmable-Driver-LED-Driver-Transformer-Power-Ceiling-Light-lamp-6-9-12-15-18-21W/301664367702?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3Dfcaded62de0c4849bb2be9b36c23a612%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D291288992942[/URL]
bu linkteki dimm driver'i almayı düşünüyorum, ama gözden kaçırdığım bir spec var mıdır emin olamadım, 300ma da çalışıyor diyor, bendeki 1w lık power ledlerle uyumlu diye düşünüyorum, ve 21w lik olan modeli de max 21 led ışıldatır diye anlıyorum, başka dikkat etmem gereken spec var mı bilemedim? aurdino ile olan ilişkisi nedir hiç bilmediğimden specler den emin olamadım,
daha aurdino konusuna gelemedim, biraz ebay'den baktım ama ilk bakışta çok spec var, anlamladırmak güç, biraz daha konuya bakıp yine görüşünüze sunucam,
tşkler.
[/QUOTE]
Engin bey belki bu işinize yarar.
http://tr.aliexpress.com/store/product/2-4G-4-zone-touch-LED-dimmer-controller-DC12-24V-input-free-shipping/1390012_32503199285.html
[QUOTE=enginm2000]Mustafa bey merhaba,
[URL]http://www.ebay.com/itm/Dimmable-Driver-LED-Driver-Transformer-Power-Ceiling-Light-lamp-6-9-12-15-18-21W/301664367702?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20131003132420%26meid%3Dfcaded62de0c4849bb2be9b36c23a612%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D6%26sd%3D291288992942[/URL]
bu linkteki dimm driver'i almayı düşünüyorum, ama gözden kaçırdığım bir spec var mıdır emin olamadım, 300ma da çalışıyor diyor, bendeki 1w lık power ledlerle uyumlu diye düşünüyorum, ve 21w lik olan modeli de max 21 led ışıldatır diye anlıyorum, başka dikkat etmem gereken spec var mı bilemedim? aurdino ile olan ilişkisi nedir hiç bilmediğimden specler den emin olamadım,
daha aurdino konusuna gelemedim, biraz ebay'den baktım ama ilk bakışta çok spec var, anlamladırmak güç, biraz daha konuya bakıp yine görüşünüze sunucam,
tşkler.
[/QUOTE]
Engin bey belki bu işinize yarar.
http://tr.aliexpress.com/store/product/2-4G-4-zone-touch-LED-dimmer-controller-DC12-24V-input-free-shipping/1390012_32503199285.html
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 39 Üye
Online Kullanıcılar
aquariumkara,
DABARAKATO,
Koksal Gurkan,
altuntasseref,
capodicapii,
yeekim,
Sungurr,
osmandbnl,
darkaura,
Hoppala,
sina cen,
Kınayu,
Mesaquarium,
Kuduoglu,
sinor,
tunahannn28,
pusathan01,
MiSoSiKiaN,
NightWist,
Ertug22,
0rnn,
Lepistes175,
erimgorgulu,
MEA84,
Conix,
Yiğitçelik,
K3r3m,
EfeC,
OzanUB,
Azem,
tarikyksl,
Cyber_Scout,
Hilmi22,
abstract07,
altum123,
speed944,
TolgahanA,
mkursun,
Rafayel,
mehaniches_vrmt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
