ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bymurat06
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Aralık 2013 00:00
Son Ziyaret:
11 Kasım 2024 22:07
Toplam Mesaj:
151 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Murat DURAK
Doğum Tarihi:
02 Ocak 1987
Yaş:
39
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/155242.jpg[/img]
Dıy Co2 Üretimi Seti
https://www.akvaryum.com/Forum/akvaryum_icin_diy_co2_uretimi_seti_i77414.asp
SON 10 MESAJI
Paludaryum Yapımında Derz Dolgusu Kullanımı
Merhaba Arkadaşlar, paludaryum yapında kullanmak üzere kalekimin derz dolgusunu aldım, peki doğal bir görünüm elde etmek adına dolguyla bitki torfunu karıştırsam sizce nasıl olur.
Merhaba Arkadaşlar, paludaryum yapında kullanmak üzere kalekimin derz dolgusunu aldım, peki doğal bir görünüm elde etmek adına dolguyla bitki torfunu karıştırsam sizce nasıl olur.
35 40 Litrede Üretim
[QUOTE=Goldfisha]
Karides bakmak caiz olurmu acaba.kaynak bulamadım merakta ettim açıkçası olmaz bence ama[/QUOTE]
Pardon ?
[QUOTE=Goldfisha]
Karides bakmak caiz olurmu acaba.kaynak bulamadım merakta ettim açıkçası olmaz bence ama[/QUOTE]
Pardon ?
35 40 Litrede Üretim
balık değil karides koy canım kardeşim
balık değil karides koy canım kardeşim
Flame Wood
Merhaba son zamanlarda iyice populer olan bu dallar hangi ağaca ait, bunlari nerden buluyorlar birde sanırım biraz atesle kavurup hazırlıyorlar bilginiz varmi ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/155242/051120200126441.jpg[/IMG][EDIT]bymurat06,2020-11-05 01:26:54[/EDIT]
Merhaba son zamanlarda iyice populer olan bu dallar hangi ağaca ait, bunlari nerden buluyorlar birde sanırım biraz atesle kavurup hazırlıyorlar bilginiz varmi ?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/155242/051120200126441.jpg[/IMG][EDIT]bymurat06,2020-11-05 01:26:54[/EDIT]
Aydınlatma Tavsiyesi
Suya alismadan girmisse şok gecirmis olabilir umarim atlatır.
Suya alismadan girmisse şok gecirmis olabilir umarim atlatır.
Aydınlatma Tavsiyesi
[QUOTE=Nursun]
https://www.akvaryum.com/forum/sadece_grolux_olur_mu_k761337.asp[/QUOTE]
Konu groluxun tek basina kullanilmadi ile alakali gunisigi ne alakasi var anlayamadım. Neyse konu uzamasin boşa, daylight tek basina olur, keyfinize göre dizayn edin. Işıklarda fotosentez icin kelvinden ote PAR değerini referans almak lazim bunu ispatlayan cok guzel videolar var YouTubeda kolay gelsin.
[QUOTE=Nursun]
https://www.akvaryum.com/forum/sadece_grolux_olur_mu_k761337.asp[/QUOTE]
Konu groluxun tek basina kullanilmadi ile alakali gunisigi ne alakasi var anlayamadım. Neyse konu uzamasin boşa, daylight tek basina olur, keyfinize göre dizayn edin. Işıklarda fotosentez icin kelvinden ote PAR değerini referans almak lazim bunu ispatlayan cok guzel videolar var YouTubeda kolay gelsin.
Aydınlatma Tavsiyesi
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Gün ışığı genellikle tek başına kullanılmaz beyaz renk ile desteklenir eğer ki bütçe uygunsa beyaz renkli armatürü de almanızı öneririm .Ancak bu ürün için ayrıca ayaklarını da sipariş etmeniz gerekir (kapak bulunmuyorsa).
https://www.atakanpetshop.com/aqualed-led-aydinlatma-armatur-beyaz-30cm-6500k
Bu armatürleri de inceleyebilirsiniz :
https://www.armaturk.com.tr/urun/124/armaturk-plant-nano25-led-armatur
https://www.akvaryum.com/Forum/power_led_smd_led_armatur_ayarlanabilir_ayakli_i65156.asp[/QUOTE]
Merak ettim neden kullanilmazmis.
[QUOTE=Nursun]Merhaba,
Gün ışığı genellikle tek başına kullanılmaz beyaz renk ile desteklenir eğer ki bütçe uygunsa beyaz renkli armatürü de almanızı öneririm .Ancak bu ürün için ayrıca ayaklarını da sipariş etmeniz gerekir (kapak bulunmuyorsa).
https://www.atakanpetshop.com/aqualed-led-aydinlatma-armatur-beyaz-30cm-6500k
Bu armatürleri de inceleyebilirsiniz :
https://www.armaturk.com.tr/urun/124/armaturk-plant-nano25-led-armatur
https://www.akvaryum.com/Forum/power_led_smd_led_armatur_ayarlanabilir_ayakli_i65156.asp[/QUOTE]
Merak ettim neden kullanilmazmis.
Powerled Aydınlatma Yapımı
Hani devamı ?
Hani devamı ?
Co2 Sistemi Kurulumu Hakkında
Merhaba, tüplü sisteme geçip büyük maliyetler yapmadan önce size limontuzu ve karbonat sistemini öneririm. İlanlarıma bakabilirsiniz.
Merhaba, tüplü sisteme geçip büyük maliyetler yapmadan önce size limontuzu ve karbonat sistemini öneririm. İlanlarıma bakabilirsiniz.
Hiç Jöleli Mayalı Co2 Sistemi Denediniz Mi?
Merhaba, öncelikle söylemeliyim ki ben limon tuzu karbonat sistemini 2 yıldır kullanmaktayım. Vana kapandıktan sonra gaz çıkışı max 1 dakika sonra kesilir, kesilmemesi vanadan kaynalı malesef. Asit ne kadar kuvvetli olursa olsun plastik hortuma zarar veremez. CO2 sistem için özel üretilmiş kapakları kullanmaz gerekiyor, bu kapakların vidaları olduğundan hortumun çıkması mümkün değil, hortum konusunda yırtılma vakasına hiç denk gelmedim ama öyle bir zaafiyet söz konusu olursa pnömatik hortum ile aşılır. Selonoid valf takılabilir ancak vanaları ne kadar aşınmadan devam eder bilemeceğim çünkü metalden oluyorlar. Tabiki tüpteki yüksek basınç ve kaliteli ekipmanlar olmadığından asit baz sistemini tüple kıyaslamak uygun olmayacaktır. Tüpü ve mayalı sistemleri düşündüğümüzde Fiyat/performans ürünü olduğunu düşünüyorum. Asit-baz sistemi ile kaçağanız yoksa 1 ay çıkarması beklenir. Dışarıdan pahalı ürünler satın almadan , mahallenizdeki gros marketten edineceğiniz kiloluk limontuzu ve karbonatla ihtiyacınızı karşılabilirsiniz. "dikkatimi çeken bir hususta karbonat şişesini salladığınızda çok ciddi bir köpürme ve gaz çıkışı olması üstüne birde sitrik asitten dolayı kullandığım co2 hortumu yırtıldı ve her yer asit oldu" evet bu sorunu aşmak için de 2-3 günde bir limontuzu tarafındaki hortumu mıknatıs vasıtası ile yukarı çektikten sonra karbonat tarafını çalkalamak olacaktır. Genel itibari ile de limontuzu tarafındaki hortumu karışımın 1 cm altında tutmak; istenmeyen bir durumda (mesela hortumun difuzorden çıkması ve bir anda azalan basınç sayesinde karışımın karşıya aşırı geçmesi) karışımın komple karşıya geçmesini engelleyecektir.
[QUOTE=darkfreez]
Açıkçası sitrik asit karbonat kullanıyordum ve özellikle aç kapa yapma konusu sıkıntılı olmaya başlamıştı stabil bir co2 için eve geliş saatimle ışık saati uyuşmuyordu (ışık zaman saatine bağlı), selenoid valf alıp takmayı düşündüm ama reaksiyon her ne kadar asit kesildiğinde azalsa da baya bir süre daha gaz çıkışı devam ediyor hatta dikkatimi çeken bir hususta karbonat şişesini salladığınızda çok ciddi bir köpürme ve gaz çıkışı olması üstüne birde sitrik asitten dolayı kullandığım co2 hortumu yırtıldı ve her yer asit oldu, ki tek kullanımlık ista setin hortumu idi . Bende tüp arayışını ve araştırmaya başladım. Neo co2 yi görmeme rağmen nedense nasıl çalıştığını hiç merak etmemiştim ama şans eseri bu konuyu gördüm. 2,5 litrelik şişeye karışımı hazırladım ve 1 gün sonra gaz çıkışı başladı. 2. günde gaz çıkışı stabil bir hal aldı ve bugün 6. gün hala dakikada 0,65 balon çıkıyor yani bir buçuk dakikada 60 baloncuk. Ne kadar süre dayanacağı konusunda bir fikrim yok ama işi biten kısmın sıvılaşması gerektiğini göz önünde bulundurursam daha baya gidecek gibi. Gaz çıkışı durduğunda kısmetse kaç gün çalıştığını, mantıklı olup olmadığını tekrar paylaşırım. Konu için Alper'e tekrar teşekkürler.[/QUOTE][EDIT]bymurat06,2020-10-26 02:31:08[/EDIT]
Merhaba, öncelikle söylemeliyim ki ben limon tuzu karbonat sistemini 2 yıldır kullanmaktayım. Vana kapandıktan sonra gaz çıkışı max 1 dakika sonra kesilir, kesilmemesi vanadan kaynalı malesef. Asit ne kadar kuvvetli olursa olsun plastik hortuma zarar veremez. CO2 sistem için özel üretilmiş kapakları kullanmaz gerekiyor, bu kapakların vidaları olduğundan hortumun çıkması mümkün değil, hortum konusunda yırtılma vakasına hiç denk gelmedim ama öyle bir zaafiyet söz konusu olursa pnömatik hortum ile aşılır. Selonoid valf takılabilir ancak vanaları ne kadar aşınmadan devam eder bilemeceğim çünkü metalden oluyorlar. Tabiki tüpteki yüksek basınç ve kaliteli ekipmanlar olmadığından asit baz sistemini tüple kıyaslamak uygun olmayacaktır. Tüpü ve mayalı sistemleri düşündüğümüzde Fiyat/performans ürünü olduğunu düşünüyorum. Asit-baz sistemi ile kaçağanız yoksa 1 ay çıkarması beklenir. Dışarıdan pahalı ürünler satın almadan , mahallenizdeki gros marketten edineceğiniz kiloluk limontuzu ve karbonatla ihtiyacınızı karşılabilirsiniz. "dikkatimi çeken bir hususta karbonat şişesini salladığınızda çok ciddi bir köpürme ve gaz çıkışı olması üstüne birde sitrik asitten dolayı kullandığım co2 hortumu yırtıldı ve her yer asit oldu" evet bu sorunu aşmak için de 2-3 günde bir limontuzu tarafındaki hortumu mıknatıs vasıtası ile yukarı çektikten sonra karbonat tarafını çalkalamak olacaktır. Genel itibari ile de limontuzu tarafındaki hortumu karışımın 1 cm altında tutmak; istenmeyen bir durumda (mesela hortumun difuzorden çıkması ve bir anda azalan basınç sayesinde karışımın karşıya aşırı geçmesi) karışımın komple karşıya geçmesini engelleyecektir.
[QUOTE=darkfreez]
Açıkçası sitrik asit karbonat kullanıyordum ve özellikle aç kapa yapma konusu sıkıntılı olmaya başlamıştı stabil bir co2 için eve geliş saatimle ışık saati uyuşmuyordu (ışık zaman saatine bağlı), selenoid valf alıp takmayı düşündüm ama reaksiyon her ne kadar asit kesildiğinde azalsa da baya bir süre daha gaz çıkışı devam ediyor hatta dikkatimi çeken bir hususta karbonat şişesini salladığınızda çok ciddi bir köpürme ve gaz çıkışı olması üstüne birde sitrik asitten dolayı kullandığım co2 hortumu yırtıldı ve her yer asit oldu, ki tek kullanımlık ista setin hortumu idi . Bende tüp arayışını ve araştırmaya başladım. Neo co2 yi görmeme rağmen nedense nasıl çalıştığını hiç merak etmemiştim ama şans eseri bu konuyu gördüm. 2,5 litrelik şişeye karışımı hazırladım ve 1 gün sonra gaz çıkışı başladı. 2. günde gaz çıkışı stabil bir hal aldı ve bugün 6. gün hala dakikada 0,65 balon çıkıyor yani bir buçuk dakikada 60 baloncuk. Ne kadar süre dayanacağı konusunda bir fikrim yok ama işi biten kısmın sıvılaşması gerektiğini göz önünde bulundurursam daha baya gidecek gibi. Gaz çıkışı durduğunda kısmetse kaç gün çalıştığını, mantıklı olup olmadığını tekrar paylaşırım. Konu için Alper'e tekrar teşekkürler.[/QUOTE][EDIT]bymurat06,2020-10-26 02:31:08[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
