ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Estella
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
77
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Mart 2013 13:42
Son Ziyaret:
23 Ocak 2025 15:46
Toplam Mesaj:
109 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Abdullah Sürmeli
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Samsun
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[img]https://www.akvaryum.com/Forum/imzalar/145057.jpg[/img]
SON 10 MESAJI
Altyapı Şart Challenge
[QUOTE=brigantes]İlk fotoyu anladım da ikinci fotodaki tabak çanağı anlayamadım [:)] balıkları büyütüp ızgara mı yapıyorsunuz [:)][/QUOTE][:lol:][:lol:]
[QUOTE=brigantes]İlk fotoyu anladım da ikinci fotodaki tabak çanağı anlayamadım [:)] balıkları büyütüp ızgara mı yapıyorsunuz [:)][/QUOTE][:lol:][:lol:]
Low Tech Karma Bitki Akvaryumu
Merhabalar. hayırlı olsun kurulumunuz. Ben de bir micra hayranıyım. Bence mayalı ile denenebilecek türlerin arasında yer alabilir. Düzensiz co2 akışı olduğunu biliyorum ama kendi belirlediğiniz günlerde mayalı şişeyi değiştirir ve her seferinde aynı ölçülerde bir karışım elde ederseniz sorun olmaz gibi. Bir zamanlar açtığım konudaki akvaryumum en son micra sayesinde çoşmuştu. ve mayalı sistemdi. 40 45 cm lik akvaryumların avantajı 2 3 günde bir çok küçük bir müdehaleleyle su değişimi yapabilmek bence. Gübreleme kadar etkili oldu bende. Elimde 5 lt bir şişe. işten gelince hop 5lt çek 5 lt ekle. Resmen 1-3 ay içinde doping etkisi yaptı. üşenmeden düzenli şişedeki karışımı yenilerseniz gece selenoidi kapatmış akşam 7-8 de açmış bir sistemden çok farkı olmaz inşallah. Bende olmadı ama işte uğraşması ayrı konu. Zamanını sektirmemek lazım.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5309697[/URL]
Aşağıya doğru micraların gelişimini izleyin. üstelik 2 3 dal ile yola çıktım hem de erimek üzere olan sadece ışıkla devam edebileceğimi sandığım 2 3 dal micra ile [;)][EDIT]Estella,2018-10-05 23:06:36[/EDIT]
Merhabalar. hayırlı olsun kurulumunuz. Ben de bir micra hayranıyım. Bence mayalı ile denenebilecek türlerin arasında yer alabilir. Düzensiz co2 akışı olduğunu biliyorum ama kendi belirlediğiniz günlerde mayalı şişeyi değiştirir ve her seferinde aynı ölçülerde bir karışım elde ederseniz sorun olmaz gibi. Bir zamanlar açtığım konudaki akvaryumum en son micra sayesinde çoşmuştu. ve mayalı sistemdi. 40 45 cm lik akvaryumların avantajı 2 3 günde bir çok küçük bir müdehaleleyle su değişimi yapabilmek bence. Gübreleme kadar etkili oldu bende. Elimde 5 lt bir şişe. işten gelince hop 5lt çek 5 lt ekle. Resmen 1-3 ay içinde doping etkisi yaptı. üşenmeden düzenli şişedeki karışımı yenilerseniz gece selenoidi kapatmış akşam 7-8 de açmış bir sistemden çok farkı olmaz inşallah. Bende olmadı ama işte uğraşması ayrı konu. Zamanını sektirmemek lazım.
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=5309697[/URL]
Aşağıya doğru micraların gelişimini izleyin. üstelik 2 3 dal ile yola çıktım hem de erimek üzere olan sadece ışıkla devam edebileceğimi sandığım 2 3 dal micra ile [;)][EDIT]Estella,2018-10-05 23:06:36[/EDIT]
Co2 Reaktör
[QUOTE=sinan m.d]Up aqua d-508, JBL Proflora direct inline difüzör gibi... Ben Up aqua kullanıyorum, içi temizlenebiliyor, hortum çapınıza göre 12-16(12mm iç 16mm dış çap), 16-22 (16mm iç 24mm dış çaplı) olanları var. Uygun olanını alabilirsiniz.[/QUOTE]
Up aqua ürünü daha hesaplı ve pratik görünüyor. Elbette JBL ürünü de kalitesini belli ediyor site görüntülerinde bile...Çok teşekkürler. Max co2 çözülümü için zorlanabilecek bir fiyat up aqua. Sağlıklı hobiler.
[QUOTE=sinan m.d]Up aqua d-508, JBL Proflora direct inline difüzör gibi... Ben Up aqua kullanıyorum, içi temizlenebiliyor, hortum çapınıza göre 12-16(12mm iç 16mm dış çap), 16-22 (16mm iç 24mm dış çaplı) olanları var. Uygun olanını alabilirsiniz.[/QUOTE]
Up aqua ürünü daha hesaplı ve pratik görünüyor. Elbette JBL ürünü de kalitesini belli ediyor site görüntülerinde bile...Çok teşekkürler. Max co2 çözülümü için zorlanabilecek bir fiyat up aqua. Sağlıklı hobiler.
Co2 Reaktör
[QUOTE=sinan m.d]Akvaryuma su basan kafa motorunun hortumuna inline difüzör takmanızı öneririm.[/QUOTE]
İlginize teşekkürler Sinan bey. İnternette nasil bir arama yapmalıyım. Internal reaktör mu? Çünkü konumdaki reaktorde external yazıyor? Yada önerebileceğiniz bir link var mi?
[QUOTE=sinan m.d]Akvaryuma su basan kafa motorunun hortumuna inline difüzör takmanızı öneririm.[/QUOTE]
İlginize teşekkürler Sinan bey. İnternette nasil bir arama yapmalıyım. Internal reaktör mu? Çünkü konumdaki reaktorde external yazıyor? Yada önerebileceğiniz bir link var mi?
Co2 Reaktör
Merhabalar. Sağlıklı hobiler. 240 lt bir akvaryum kurulumum devam ediyor. Su anki 40 cm akvaryuma seramik difüzör ile co2 veriyorum. Gayet memnunum. Fakat 240 lt icin reaktör kullanmak istiyorum. Fakat su ana kadar araştırdığım bütün reaktorlerin aciklamalarinda ya filtre giriş hortumuna ya da filtre temiz su çıkışına takilmasi gerektiği yazıyor. Fakat benim kuracagim akvaryum arkadan sump sistemli. Yani su en son bölmeden kafa motoru ile verilecek. Filtre mantığında da reaktör filtrenin bastığı su gücü sayesinde dönüyor degil mi? O zaman ayni mantıkla kafa motorundan akvaryuma su basan hortuma bu reaktörü yerlestirip co2 baglasam fayda görür müyüm?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/145057/050520172211001.jpg[/IMG]
Merhabalar. Sağlıklı hobiler. 240 lt bir akvaryum kurulumum devam ediyor. Su anki 40 cm akvaryuma seramik difüzör ile co2 veriyorum. Gayet memnunum. Fakat 240 lt icin reaktör kullanmak istiyorum. Fakat su ana kadar araştırdığım bütün reaktorlerin aciklamalarinda ya filtre giriş hortumuna ya da filtre temiz su çıkışına takilmasi gerektiği yazıyor. Fakat benim kuracagim akvaryum arkadan sump sistemli. Yani su en son bölmeden kafa motoru ile verilecek. Filtre mantığında da reaktör filtrenin bastığı su gücü sayesinde dönüyor degil mi? O zaman ayni mantıkla kafa motorundan akvaryuma su basan hortuma bu reaktörü yerlestirip co2 baglasam fayda görür müyüm?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/145057/050520172211001.jpg[/IMG]
Bu Bitkinin Türü Nedir Acaba.
Maalesef çıkardım. Neredeyse 2 hafta oldu bitkide en ufak bir tepkime yok. Fotosentez yok. köklenme yok. Yeşili neredeyse aynı kaldı hafif soldu gibi ama anlayamadım. Plastik bitki gibiydi. Ben de çıkardım. İlginize teşekkür ederim. Sağlıklı hobiler
Maalesef çıkardım. Neredeyse 2 hafta oldu bitkide en ufak bir tepkime yok. Fotosentez yok. köklenme yok. Yeşili neredeyse aynı kaldı hafif soldu gibi ama anlayamadım. Plastik bitki gibiydi. Ben de çıkardım. İlginize teşekkür ederim. Sağlıklı hobiler
Kaç Litrelik Ve Hangi Marka Kafa Motoru Acaba
[QUOTE=Kınayu]Selamlar eheim-compact-1000-kafa-motoru-1000l-h gayet iyi olacaktır. [/QUOTE]
TEşekkürler Erhan bey . Ben de 2 3 günlük bir araştırma sonucunda hemen hemen o kanıya vardım. 600 de fena değil ama 1000 alıp debi fazla gelse bile kısma avantajını kullanmak 30 40 tl lik bir fark için değer gibi geldi bana. Fakat bu Eheimin 2 tane 1000 lik motoru var. biri daha az watt lı ama baska bir ayrıntı bulamadım. acaba debi ayarımı yok yoksa daha mı sesli hortum girişimi farklı bilemedim. o yüzden bu konuyu açtım aslında ama pek kullanan yok sanırım .
[QUOTE=Kınayu]Selamlar eheim-compact-1000-kafa-motoru-1000l-h gayet iyi olacaktır. [/QUOTE]
TEşekkürler Erhan bey . Ben de 2 3 günlük bir araştırma sonucunda hemen hemen o kanıya vardım. 600 de fena değil ama 1000 alıp debi fazla gelse bile kısma avantajını kullanmak 30 40 tl lik bir fark için değer gibi geldi bana. Fakat bu Eheimin 2 tane 1000 lik motoru var. biri daha az watt lı ama baska bir ayrıntı bulamadım. acaba debi ayarımı yok yoksa daha mı sesli hortum girişimi farklı bilemedim. o yüzden bu konuyu açtım aslında ama pek kullanan yok sanırım .
Kaç Litrelik Ve Hangi Marka Kafa Motoru Acaba
Herkese merhabalar. Yeni kurulum yapacağım 100cm lik arkadan sump sistemli akvaryumum için kafa motoru konusunda fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar. Şu an hali hazırda 40cm lik bir bitklili nano akvaryumum var Eheim compact 300 modeli kullanıyorum. Çok memnunum. Sessiz ve gayet de debisi yeterli.
Şu an ise 100 cm lik bir akvaryum sipariş ettim. Akvaryum 100x50x40h yaklaşık 200 litre + sump bölümündeki su miktarı. Sump ölçüleri yani motorun duracağı hazne 13cm derinlik 20cm uzunluk olacak. Eheim compact 600 yeterli midir yoksa 1000 daha mı uygun olur. Arkadan sump sistemlerinde forum konularındaki kafa motoru seçme kriterleri pek uygun gelmiyor. Çünkü o konuların bir çoğu alttan sump sistemlerindeki kafa motorları için geçerli ya da bana öyle geldi. Çünkü arkadan sump sisteminde basınç yüksekliği diye bir olay yok örneğin. Bu konuda tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Teşekkürler.
Almayı düşündüğün motorlar bunlar fakat sadece watt farkı gördüm. bu iki modeli kullanan var mı yada belirgin farklarını bilen arkadaş var mıdır acaba?
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-compact-on-1000-kafa-ve-sirkulasyon-motoru-276830341
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-compact-1000-kafa-motoru-1000l-h-269257398[EDIT]Estella,2017-04-18 21:45:13[/EDIT]
Herkese merhabalar. Yeni kurulum yapacağım 100cm lik arkadan sump sistemli akvaryumum için kafa motoru konusunda fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar. Şu an hali hazırda 40cm lik bir bitklili nano akvaryumum var Eheim compact 300 modeli kullanıyorum. Çok memnunum. Sessiz ve gayet de debisi yeterli.
Şu an ise 100 cm lik bir akvaryum sipariş ettim. Akvaryum 100x50x40h yaklaşık 200 litre + sump bölümündeki su miktarı. Sump ölçüleri yani motorun duracağı hazne 13cm derinlik 20cm uzunluk olacak. Eheim compact 600 yeterli midir yoksa 1000 daha mı uygun olur. Arkadan sump sistemlerinde forum konularındaki kafa motoru seçme kriterleri pek uygun gelmiyor. Çünkü o konuların bir çoğu alttan sump sistemlerindeki kafa motorları için geçerli ya da bana öyle geldi. Çünkü arkadan sump sisteminde basınç yüksekliği diye bir olay yok örneğin. Bu konuda tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Teşekkürler.
Almayı düşündüğün motorlar bunlar fakat sadece watt farkı gördüm. bu iki modeli kullanan var mı yada belirgin farklarını bilen arkadaş var mıdır acaba?
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-compact-on-1000-kafa-ve-sirkulasyon-motoru-276830341
http://urun.gittigidiyor.com/evcil-hayvan/eheim-compact-1000-kafa-motoru-1000l-h-269257398[EDIT]Estella,2017-04-18 21:45:13[/EDIT]
40 Lt Nano (yeni Resimler))
Bu arada küçük bir ekleme yapmak isterim. Akvaryumun ışıklandırması el yapımı power led. 2x9 sıralı 18 tane. Önceleri bu led barları akvaryumun üzerinde duruyordu. [:?] Akvaryuma her müdahalemde ya bana engel oluyorlar ya da haberim yokken hop suyun içine düşüyorlardı. [:)))] Camlardaki hafif yosunları çekçek ile silerken de sorun oluşturdular derken bunları yukarı asmak istedim. Küpeşte ile üzerinde bulundukları mobilyaya sabitlemek fikri geldi aklıma. Ama küpeşte hesabı baya bi masraflı çıktı. Ben de bir hırdavatçıda bu alüminyum çubukları gördüm. gayet ince esnek ama ledleri taşıyacak kada sağlamlardı. 3 metresini 15 tl gibi bir fiyata aldım. Evde testere ile keserek bir L şeklinde bir parça ile üst köşeyi oluşturup üzerinde akvaryumun durduğu mobilyaya 2 basit vida ile sabitledim. Ledleri önce soba borularını asmakta kullanılan zincirlerle bağladım. Pek sevmedim. Sonra çok ince şeffaf bir misina ile yukarı astım. Aslında görseli harika oldu. görünmüyordu daha doğrusu [^_^] Ama çok hafif de olsa ledler düzgün durmadı çünkü misina ip misali bir oraya bir buraya eğri büğrü rahatsız etti beni. Sonra düşün düşün düşün aslında belki forumdan yardım alabilirdim ama aklıma gelmedi. Züccaciye el aletleri temizlik hurdavat vb. Herşeyin satıldığı bir mağazaya girdim ve bir rafta eskiden 37 ekran TV lerin tepesine koyduğumuz basit V şeklindeki televizyon antenlerini gördüm. 2.60 TL [:devil:] 4 tane aldım. Eve geldim alüminyum barların yanlarına aralıklı aşama aşama delikler açtım. Antenleri parçaladım sadece çubukları kaldı. Alt taraflarını Ledlerin barlarına silikonla sabitledim üst tarafları da daha önce parçaladığım plastik aksamlarına vidalanan yerlerinden akvaryumun üstüne gelen yerlere vidaladım. Şimdi işim olduğunda sistemi yukarı kaldırıyorum. Amortisör sistemi gibi ledler yukarı çıkıyor. sallanma yok. düşme yok. İSter arkaya doğru eğ ister öne getir. sonra işim bitiyor. akvaryumun camını kapatıp küçük bir el hareketiyle her 2 ledi de aşağı çekiyorum. Antenler içe dışa geçmeli olunca işim artık çok kolay. Belki birilerinin aklına yatar ya da hoşuna gider kullanır diye küçük bir bilgi paylaşmak istedim. Keşke o süreçte bir kaç resim çekseymişim. [:geek:]
Bu arada küçük bir ekleme yapmak isterim. Akvaryumun ışıklandırması el yapımı power led. 2x9 sıralı 18 tane. Önceleri bu led barları akvaryumun üzerinde duruyordu. [:?] Akvaryuma her müdahalemde ya bana engel oluyorlar ya da haberim yokken hop suyun içine düşüyorlardı. [:)))] Camlardaki hafif yosunları çekçek ile silerken de sorun oluşturdular derken bunları yukarı asmak istedim. Küpeşte ile üzerinde bulundukları mobilyaya sabitlemek fikri geldi aklıma. Ama küpeşte hesabı baya bi masraflı çıktı. Ben de bir hırdavatçıda bu alüminyum çubukları gördüm. gayet ince esnek ama ledleri taşıyacak kada sağlamlardı. 3 metresini 15 tl gibi bir fiyata aldım. Evde testere ile keserek bir L şeklinde bir parça ile üst köşeyi oluşturup üzerinde akvaryumun durduğu mobilyaya 2 basit vida ile sabitledim. Ledleri önce soba borularını asmakta kullanılan zincirlerle bağladım. Pek sevmedim. Sonra çok ince şeffaf bir misina ile yukarı astım. Aslında görseli harika oldu. görünmüyordu daha doğrusu [^_^] Ama çok hafif de olsa ledler düzgün durmadı çünkü misina ip misali bir oraya bir buraya eğri büğrü rahatsız etti beni. Sonra düşün düşün düşün aslında belki forumdan yardım alabilirdim ama aklıma gelmedi. Züccaciye el aletleri temizlik hurdavat vb. Herşeyin satıldığı bir mağazaya girdim ve bir rafta eskiden 37 ekran TV lerin tepesine koyduğumuz basit V şeklindeki televizyon antenlerini gördüm. 2.60 TL [:devil:] 4 tane aldım. Eve geldim alüminyum barların yanlarına aralıklı aşama aşama delikler açtım. Antenleri parçaladım sadece çubukları kaldı. Alt taraflarını Ledlerin barlarına silikonla sabitledim üst tarafları da daha önce parçaladığım plastik aksamlarına vidalanan yerlerinden akvaryumun üstüne gelen yerlere vidaladım. Şimdi işim olduğunda sistemi yukarı kaldırıyorum. Amortisör sistemi gibi ledler yukarı çıkıyor. sallanma yok. düşme yok. İSter arkaya doğru eğ ister öne getir. sonra işim bitiyor. akvaryumun camını kapatıp küçük bir el hareketiyle her 2 ledi de aşağı çekiyorum. Antenler içe dışa geçmeli olunca işim artık çok kolay. Belki birilerinin aklına yatar ya da hoşuna gider kullanır diye küçük bir bilgi paylaşmak istedim. Keşke o süreçte bir kaç resim çekseymişim. [:geek:]
40 Lt Nano (yeni Resimler))
[QUOTE=Bir Dünyalı :)] ön bölümde bulunan kısa bitkilerin cinsi ne acaba ? Çimen gibi duruyor görüntü hoş [:iyi:][:)][/QUOTE]
Teşekkürler Abdurrahman bey. Hiç bitkisiz başladım ben bu neon işine. 100cm ile zaman bulamadığım için bakımı daha kolay 40 lt ye çevirmiştim. Ama malum biz hobiciler...dayanamayıp kolay bakılan 3 tür bitki eklerim diye almıştım bu bitkiyi. ön plana ektim ve sadece 1 tutam aldım. Adı [B]micranthemum micranthemoides[/B]. Aslında google da araştırınca çiçek demeti gibi tutam olarak büyüyor ve akvaryumda bir köşe ediniyor. Ben ya fazla ışık verdim ya da budama yapmamdandır bilemiyorum yayılım gösterince ön plan bitkisi edinmekten vazgeçtim. Bu bitki tutamı zamanla büyüdükçe söküp tutam tutam ayırdım. Tam süre veremeyeceğim ama bir süre sonra yukarıdaki resimlerde de olduğu gibi ön planı kapladı. Işığı yakın tutup boylarını kısa tutmaya çalışıyorum ama nafile. her hafta yada 10 günde bir budama yapıyorum. Ama seyir zevki olarak beni memnun ediyor. Beğendiğinize sevindim. Teşekkürler. Yalnız belirtmeden geçemeyeceğim. Bu seviyeye gelirken edindiğim izlenimlere dayanarak...Önce sadece ışıkla büyütürüm dedim. Bitkilerde yada akvaryumda hafif yosun olunca hadi bir de mayalı co2 ekleyeyim dedim...gübreye gerek yok 2 günde 1 su değiştiririm yeter o besinler dedim...baktım olacak gibi değil gübre seti de aldım. Yok arkadaş bu işin seyir keyfi ancak ve ancak bunların hepsi bir araya gelince gerçekleşiyor. 1 tutam bitki tarlaya döndü mübarek. Ve hala su testlerim yok [:$] inşallah büyük bir akvaryum kurarsam o zaman da onları edineceğim.
[QUOTE=emirhancakir]Abdullah bey, Merhaba.
Akvaryumunuz tek kelime ile harika!
Seyir zevki cidden çok güzel olmalı. Yakından görmeyi ve seyretmeyi çok isterdim. Bitkileriniz ve su kaliteniz çok iyi[:iyi:] Aşırı berrak suyunuz var maşAllah[:nazar:] ilk başlarda ışığı yukardan veriyormuşsunuz. Şimdi son fotoğrafda yaklaştırdığınızı görüyorum. Su ısısını arttıracaktır. Buna dikkat edin. Dalgınlığınıza ve ya unutkanlığınıza gelmiştir diye belirtmek istedim, sakın yanlış anlamayın lütfen. Camlar Extra Clear sanırsam? [/QUOTE]
Teşekkürler Emirhan Bey. Beğendiğinize sevindim. Ne demek...Keşke böyle akvaryum karşısında sohbet edebileceğim arkadaşlarım olsa civarımda. Buralarda bir kaç arkadaşım var ama bitki li akvaryum olduğu için biraz uç kalıyorum onlara göre. Onlar daha çok bitkisiz akvaryum meraklısı.
Bakteri sistemi oturunca normal bir filtrasyonla bile en ufak bulanıklık, yemleme sonrası bulanıklığı, budama sonrası bulanıklığı gibi etmenler çok kısa sürede yok oluyorlar. Bunu 3. aydan sonra farkettim ben de. Akvaryumun ön camını aslında extra clear sipariş vermiştim. Ama firma 6mm de çok gerekli olmayacağını söyleyince yaptırmaktan vazgeçtim. Eğer öyle bir görüntü veriyorsa ne mutlu bana.
Işık uzaklığı meselesine gelince...Aslında o resimlerde saç yosunu ile mücadele ediyordum. O yüzden bir faydasını görürüm düşüncesiyle ledleri hafif yukarı çektim. Sonraki dönemlerde bu soru ortadan kalkınca hem fotosentez arttığı için hem de micranthemum micranthemoides ları tabana yaymak için ledleri yaklaştırdım. Şimdilik ısıya etkisi yok. ama yaz daha gelmedi tabi. Duruma göre hareket ederim. Uyarınız için de ayrıca teşekkür ederim. Neden yanlış anlayayım. Burada konuma yazılan hemen hemen her yorum benim için değerli bir tavsiye yada eleştiridir. Teşekkürler. [:)]
[QUOTE=Bir Dünyalı :)] ön bölümde bulunan kısa bitkilerin cinsi ne acaba ? Çimen gibi duruyor görüntü hoş [:iyi:][:)][/QUOTE]
Teşekkürler Abdurrahman bey. Hiç bitkisiz başladım ben bu neon işine. 100cm ile zaman bulamadığım için bakımı daha kolay 40 lt ye çevirmiştim. Ama malum biz hobiciler...dayanamayıp kolay bakılan 3 tür bitki eklerim diye almıştım bu bitkiyi. ön plana ektim ve sadece 1 tutam aldım. Adı [B]micranthemum micranthemoides[/B]. Aslında google da araştırınca çiçek demeti gibi tutam olarak büyüyor ve akvaryumda bir köşe ediniyor. Ben ya fazla ışık verdim ya da budama yapmamdandır bilemiyorum yayılım gösterince ön plan bitkisi edinmekten vazgeçtim. Bu bitki tutamı zamanla büyüdükçe söküp tutam tutam ayırdım. Tam süre veremeyeceğim ama bir süre sonra yukarıdaki resimlerde de olduğu gibi ön planı kapladı. Işığı yakın tutup boylarını kısa tutmaya çalışıyorum ama nafile. her hafta yada 10 günde bir budama yapıyorum. Ama seyir zevki olarak beni memnun ediyor. Beğendiğinize sevindim. Teşekkürler. Yalnız belirtmeden geçemeyeceğim. Bu seviyeye gelirken edindiğim izlenimlere dayanarak...Önce sadece ışıkla büyütürüm dedim. Bitkilerde yada akvaryumda hafif yosun olunca hadi bir de mayalı co2 ekleyeyim dedim...gübreye gerek yok 2 günde 1 su değiştiririm yeter o besinler dedim...baktım olacak gibi değil gübre seti de aldım. Yok arkadaş bu işin seyir keyfi ancak ve ancak bunların hepsi bir araya gelince gerçekleşiyor. 1 tutam bitki tarlaya döndü mübarek. Ve hala su testlerim yok [:$] inşallah büyük bir akvaryum kurarsam o zaman da onları edineceğim.
[QUOTE=emirhancakir]Abdullah bey, Merhaba.
Akvaryumunuz tek kelime ile harika!
Seyir zevki cidden çok güzel olmalı. Yakından görmeyi ve seyretmeyi çok isterdim. Bitkileriniz ve su kaliteniz çok iyi[:iyi:] Aşırı berrak suyunuz var maşAllah[:nazar:] ilk başlarda ışığı yukardan veriyormuşsunuz. Şimdi son fotoğrafda yaklaştırdığınızı görüyorum. Su ısısını arttıracaktır. Buna dikkat edin. Dalgınlığınıza ve ya unutkanlığınıza gelmiştir diye belirtmek istedim, sakın yanlış anlamayın lütfen. Camlar Extra Clear sanırsam? [/QUOTE]
Teşekkürler Emirhan Bey. Beğendiğinize sevindim. Ne demek...Keşke böyle akvaryum karşısında sohbet edebileceğim arkadaşlarım olsa civarımda. Buralarda bir kaç arkadaşım var ama bitki li akvaryum olduğu için biraz uç kalıyorum onlara göre. Onlar daha çok bitkisiz akvaryum meraklısı.
Bakteri sistemi oturunca normal bir filtrasyonla bile en ufak bulanıklık, yemleme sonrası bulanıklığı, budama sonrası bulanıklığı gibi etmenler çok kısa sürede yok oluyorlar. Bunu 3. aydan sonra farkettim ben de. Akvaryumun ön camını aslında extra clear sipariş vermiştim. Ama firma 6mm de çok gerekli olmayacağını söyleyince yaptırmaktan vazgeçtim. Eğer öyle bir görüntü veriyorsa ne mutlu bana.
Işık uzaklığı meselesine gelince...Aslında o resimlerde saç yosunu ile mücadele ediyordum. O yüzden bir faydasını görürüm düşüncesiyle ledleri hafif yukarı çektim. Sonraki dönemlerde bu soru ortadan kalkınca hem fotosentez arttığı için hem de micranthemum micranthemoides ları tabana yaymak için ledleri yaklaştırdım. Şimdilik ısıya etkisi yok. ama yaz daha gelmedi tabi. Duruma göre hareket ederim. Uyarınız için de ayrıca teşekkür ederim. Neden yanlış anlayayım. Burada konuma yazılan hemen hemen her yorum benim için değerli bir tavsiye yada eleştiridir. Teşekkürler. [:)]
SON MESAJLAR
- İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 22:13
Filtreleme Seçenekleri - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Ekin.sinan,
Hidro Dinamik,
Kınayu,
nniiaa,
TheDS,
stopsound,
Urar,
0rnn,
Sungurr,
joko29,
osmandbnl,
DigitalPen,
Koksal Gurkan,
sina cen,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
yeekim,
merutay,
fffurkan9,
EmiirKaan,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
TolgaÜNAL,
ahmetuslu,
LeafyAqua,
Lofta,
mertt1925,
Balikcidede,
Safakk,
kebüç,
mustafakrml,
muspar,
İnci Kefali,
Hakan ARP,
Ciyus,
Tortuga7,
Mehmet.80,
Enisdurdu,
MEO,
kdrackgz,
Deathgrip,
Aquarist101,
888starz_mppt,
ootkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
