ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
berkesim
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
91
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Mart 2013 17:24
Son Ziyaret:
21 Şubat 2026 13:20
Toplam Mesaj:
700 [0.14 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Berk kesim
Doğum Tarihi:
26 Aralık 1982
Yaş:
43
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
[IMG]https://s31.postimg.org/iiw6st6ej/12527.jpg[/IMG]
SON 10 MESAJI
İletkenlik Sorunsalı
Kerem Bey,
Ankara'da mı oturuyorsunuz? Eğer öyle ise cihazınızın marka ve modeli nedir?
Ben Ankara Birlik Mah. da 3 yıldır adwa ad-31 markalı cihazla 700 ün üzerinde çeşme suyu görmedim. Genelde çeşme 560 lı değerlerde akıyor.( cihaz orta seviye bi cihaz zamanında 70-100 tl arası bi fiyata almıştım). 1700 gibi bir değeri hiç göremedim. Acaba birimde mi bir sorun var. Karideslerin aşırı koşullara dayandığını daha önceleri de gördüm. Üstelik üreyebilirlerde. Tahminimizden daha dayanıklı canlılar. Kh düşük Gh yüksek ise üreme ihtimalleri bile vardır bence. Nitekim çeşme suyunda üretim yapanları duyduk, gördük. Fakat hiç bu değerlerde görmemiştim.
Dilerseniz benimle bağlantıya geçin. Yakınlardaysanız bir de benim cihazımla kontrol edin. Cihazımı günlük kalibre edebiliyorum. Kalibrasyon sıvısıyla birlikte deneyebiliriz.
kontrol amaçlı:
http://www.birimler.info/Siemens+birimini+Mikrosiemens+birimine+donustur.php
Not: Bendeki değerler ms'dir.
Kerem Bey,
Ankara'da mı oturuyorsunuz? Eğer öyle ise cihazınızın marka ve modeli nedir?
Ben Ankara Birlik Mah. da 3 yıldır adwa ad-31 markalı cihazla 700 ün üzerinde çeşme suyu görmedim. Genelde çeşme 560 lı değerlerde akıyor.( cihaz orta seviye bi cihaz zamanında 70-100 tl arası bi fiyata almıştım). 1700 gibi bir değeri hiç göremedim. Acaba birimde mi bir sorun var. Karideslerin aşırı koşullara dayandığını daha önceleri de gördüm. Üstelik üreyebilirlerde. Tahminimizden daha dayanıklı canlılar. Kh düşük Gh yüksek ise üreme ihtimalleri bile vardır bence. Nitekim çeşme suyunda üretim yapanları duyduk, gördük. Fakat hiç bu değerlerde görmemiştim.
Dilerseniz benimle bağlantıya geçin. Yakınlardaysanız bir de benim cihazımla kontrol edin. Cihazımı günlük kalibre edebiliyorum. Kalibrasyon sıvısıyla birlikte deneyebiliriz.
kontrol amaçlı:
http://www.birimler.info/Siemens+birimini+Mikrosiemens+birimine+donustur.php
Not: Bendeki değerler ms'dir.
Salyangoz Kahverengi Yosun Yer Mi
[URL]https://www.akvaryum.com/algle_mucadele_makaler_37_5011.asp[/URL]
Önce burdaki konulara bir dikkat edin. Genelde her hafta yapılacak cam temizliği bu sorunu çözer. DAha üst düzey bir çözüm arıyorsanız daha pahalı cihazlar da var. Fakat önerim her hafta basitçe kredi kartı ve süngerle cam temizliği yapmanız ve akvaryumunuzun döngüsünü bozacak şekilde su değişiminden kaçınmanızdır.
Sevgiler, saygılar
Not: Bir canlı alarak genelde sorunu çözmek pek mümkün olmaz. Bir canlı yeni bakım şartları ve daha zor bir ekosistem idamesini de beraberinde getirir. Akvaryumdaki yük de artacaktır.
[URL]https://www.akvaryum.com/algle_mucadele_makaler_37_5011.asp[/URL]
Önce burdaki konulara bir dikkat edin. Genelde her hafta yapılacak cam temizliği bu sorunu çözer. DAha üst düzey bir çözüm arıyorsanız daha pahalı cihazlar da var. Fakat önerim her hafta basitçe kredi kartı ve süngerle cam temizliği yapmanız ve akvaryumunuzun döngüsünü bozacak şekilde su değişiminden kaçınmanızdır.
Sevgiler, saygılar
Not: Bir canlı alarak genelde sorunu çözmek pek mümkün olmaz. Bir canlı yeni bakım şartları ve daha zor bir ekosistem idamesini de beraberinde getirir. Akvaryumdaki yük de artacaktır.
Neocaridina İçin Aktif Toprak Seçimi
[QUOTE=Prayer]Mavi meleklerimin ıslağı için yeni bir akvaryum kurmayı planlıyorum ve bu sefer aktif toprak ile kurulum yapmayı istiyorum. Elimde Ista shrimp soil var ve bu kum suyu 5,5 pH'a ayarladığını söylüyor. Forumda ve internette 5,5 pH ile neocaridina'ları performanslı üretemediklerini okudum. Kaldı ki elimdeki akvaryumlar 6,3-6,7 pH arasında değişiyor, 5,5 pH akvaryum ile bu akvaryumlar arası canlı geçişlerinde de sorun yaşarım diye düşündüm. Bu yüzden neocaridina kurulumları için Ista plant and shrimp soil yani 6,5 pH kum edinmeyi düşünüyorum. Sizce doğru mu düşünüyorum ?[/QUOTE]
Sorunun özü şu sanırım: neocaridinaları, caridinalarla birlikte bakarken, verim almak mümkün müdür?
Sarı ateş neon karideslerimden ayrılamayıp ben de 1-2 sene öncesinde onları caridina su değerlerine alıştırmaya kastım. Oldukça zor oldu, üreme yavaş oldu, az oldu ama oldu.
2 sene sonunda bir kısmını da ph 7.8 gh, kh normal neocaridina değerlerinde olan suya aldım. üremelerini gözlemledim.. üreme hızlarında artış olmadı. ( 6 aydır )
Kısaca bir caridina ,bir neocaridina sistemim var ve her ikisinde de sarı ateş neon karideslerimin üreme sıklığı aynı sayılır. Bu tamamen benim kişisel tecrübem. Teori ile de çeliştiğinin farkındayım ama sonuç bu oldu.
Not: İmkanım olsa işi neocaridina su değerlerinde yapmayı isterdim. İmkansızlıktan dolayı böyle bir gözlemi yapma fırsatım oldu. Şimdi olsa şimdi de teorik olarak doğru su değerlerinde bakmaya devam etmek isterim. Bu zorlama bi durum oluyor ve türlere göre, bakıma göre değişkenlik gösterebilir. Her ne kadar benim örneğimde oldu dedimse de bu uç bir örnek olsa gerek.
Sevgiler, saygılar.[EDIT]berkesim,2016-04-04 10:53:48[/EDIT]
[QUOTE=Prayer]Mavi meleklerimin ıslağı için yeni bir akvaryum kurmayı planlıyorum ve bu sefer aktif toprak ile kurulum yapmayı istiyorum. Elimde Ista shrimp soil var ve bu kum suyu 5,5 pH'a ayarladığını söylüyor. Forumda ve internette 5,5 pH ile neocaridina'ları performanslı üretemediklerini okudum. Kaldı ki elimdeki akvaryumlar 6,3-6,7 pH arasında değişiyor, 5,5 pH akvaryum ile bu akvaryumlar arası canlı geçişlerinde de sorun yaşarım diye düşündüm. Bu yüzden neocaridina kurulumları için Ista plant and shrimp soil yani 6,5 pH kum edinmeyi düşünüyorum. Sizce doğru mu düşünüyorum ?[/QUOTE]
Sorunun özü şu sanırım: neocaridinaları, caridinalarla birlikte bakarken, verim almak mümkün müdür?
Sarı ateş neon karideslerimden ayrılamayıp ben de 1-2 sene öncesinde onları caridina su değerlerine alıştırmaya kastım. Oldukça zor oldu, üreme yavaş oldu, az oldu ama oldu.
2 sene sonunda bir kısmını da ph 7.8 gh, kh normal neocaridina değerlerinde olan suya aldım. üremelerini gözlemledim.. üreme hızlarında artış olmadı. ( 6 aydır )
Kısaca bir caridina ,bir neocaridina sistemim var ve her ikisinde de sarı ateş neon karideslerimin üreme sıklığı aynı sayılır. Bu tamamen benim kişisel tecrübem. Teori ile de çeliştiğinin farkındayım ama sonuç bu oldu.
Not: İmkanım olsa işi neocaridina su değerlerinde yapmayı isterdim. İmkansızlıktan dolayı böyle bir gözlemi yapma fırsatım oldu. Şimdi olsa şimdi de teorik olarak doğru su değerlerinde bakmaya devam etmek isterim. Bu zorlama bi durum oluyor ve türlere göre, bakıma göre değişkenlik gösterebilir. Her ne kadar benim örneğimde oldu dedimse de bu uç bir örnek olsa gerek.
Sevgiler, saygılar.[EDIT]berkesim,2016-04-04 10:53:48[/EDIT]
Neden Takashi Amano?
Neden Takashi Amano?
Birçok iyi tasarımcı varken neden üstad bu işte dünya lideri oldu? Herşey nasıl başladı? vs.
Sebebi hepimizin bilmesi ve ilham alması gereken bir hikayedir. Bir videoda karşılaştığım bu hikayeyi ingilizcesi olmayan arkadaşlar için de kısaca özetlemek isterim.
Kendisi bilindiği üzere "akvaryumcu" (En kaba haliyle), fotoğraf sanatçısı, amano veya Yamato karidesi keşfeden kişi. Ama Bunun ötesi var.
Genç amano 4. sınıfa giderken evinin çevresinde bulunan lagün (Yoroigata) japon hükümeti tarafından kurutuluyor. Bilirsiniz ki 1970 lerde dünyada bir ekonomik kriz oluyor. Japonlar da arazi kısıtlı. Bir ada ülkesi. Tarım alanı ihtiyaçları var. Kurutulan lagün pirinç tarlasına çevriliyor. Bütün türler yok ediliyor (1968). Takashi bu türleri ve çocukluğunun geçtiği lagünü kurtarmak için fikir arayışına giriyor. Malesef bu lagün kurtarılamıyor. Fakat zaman geçiyor ve bu fikir orta yaşlarındaki Amano için bir tutkuya dönüşüyor. Küresel ısınmadan tutun da birçok çevre felaketinin yaşandığı bu zaman zarfında Amano Fotosentez fikrini ortaya atıyor ( Aslında bu bir nasa projesinden esinlenme. İlgili dönemlerde fotosentezin bir atmosfer kurmak için kullanılması fikri. Marsa bitki göndermek vs. Bu videoda her ne kadar olmasa da bunun geçtiği bir videosunu izlemiştim). Ona göre kirlenmiş bataklık suyunu kurtarmak için oksijen vermek yerine karbondioksit vererek bitkilerin fotosentezini arttırmak mümkün. ( videodaki karbonatlı su hikayesi)
Evet, Suya bugün tüple co2 veriyorsanız bunu bulan kişi üstad.
Bunu deniyor üstad. Hatta bunu bütün akvaryumlarında deniyor. Türleri kurtarmaya da çalışıyor. Akvaryum onun için cocukluğunun geçtiği kurtaramadığı bataklık. Bu aslında bir çevre projesidir. Bilimsel altyapısıyla bir denemedir.
Bugün koskocaman bir sektöre dönüşmüş olan bu camiadan arkadaşlarımızın bunu bilmeden bu işe başlamalarını istemedim. En azında birileri araştırırsa bulsun diye buraya yazdım. Bir yanlışım varsa lütfen düzeltiniz.
Tüm hobicilere ve kendime, "akvaryumcu" olmanın özünü unutmamaları dileğiyle.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=cKU-wBPcNDg[/VID][EDIT]berkesim,2016-03-30 23:36:01[/EDIT]
Neden Takashi Amano?
Birçok iyi tasarımcı varken neden üstad bu işte dünya lideri oldu? Herşey nasıl başladı? vs.
Sebebi hepimizin bilmesi ve ilham alması gereken bir hikayedir. Bir videoda karşılaştığım bu hikayeyi ingilizcesi olmayan arkadaşlar için de kısaca özetlemek isterim.
Kendisi bilindiği üzere "akvaryumcu" (En kaba haliyle), fotoğraf sanatçısı, amano veya Yamato karidesi keşfeden kişi. Ama Bunun ötesi var.
Genç amano 4. sınıfa giderken evinin çevresinde bulunan lagün (Yoroigata) japon hükümeti tarafından kurutuluyor. Bilirsiniz ki 1970 lerde dünyada bir ekonomik kriz oluyor. Japonlar da arazi kısıtlı. Bir ada ülkesi. Tarım alanı ihtiyaçları var. Kurutulan lagün pirinç tarlasına çevriliyor. Bütün türler yok ediliyor (1968). Takashi bu türleri ve çocukluğunun geçtiği lagünü kurtarmak için fikir arayışına giriyor. Malesef bu lagün kurtarılamıyor. Fakat zaman geçiyor ve bu fikir orta yaşlarındaki Amano için bir tutkuya dönüşüyor. Küresel ısınmadan tutun da birçok çevre felaketinin yaşandığı bu zaman zarfında Amano Fotosentez fikrini ortaya atıyor ( Aslında bu bir nasa projesinden esinlenme. İlgili dönemlerde fotosentezin bir atmosfer kurmak için kullanılması fikri. Marsa bitki göndermek vs. Bu videoda her ne kadar olmasa da bunun geçtiği bir videosunu izlemiştim). Ona göre kirlenmiş bataklık suyunu kurtarmak için oksijen vermek yerine karbondioksit vererek bitkilerin fotosentezini arttırmak mümkün. ( videodaki karbonatlı su hikayesi)
Evet, Suya bugün tüple co2 veriyorsanız bunu bulan kişi üstad.
Bunu deniyor üstad. Hatta bunu bütün akvaryumlarında deniyor. Türleri kurtarmaya da çalışıyor. Akvaryum onun için cocukluğunun geçtiği kurtaramadığı bataklık. Bu aslında bir çevre projesidir. Bilimsel altyapısıyla bir denemedir.
Bugün koskocaman bir sektöre dönüşmüş olan bu camiadan arkadaşlarımızın bunu bilmeden bu işe başlamalarını istemedim. En azında birileri araştırırsa bulsun diye buraya yazdım. Bir yanlışım varsa lütfen düzeltiniz.
Tüm hobicilere ve kendime, "akvaryumcu" olmanın özünü unutmamaları dileğiyle.
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=cKU-wBPcNDg[/VID][EDIT]berkesim,2016-03-30 23:36:01[/EDIT]
Twinstar Nano
Selamlar ozan bey,
Bildiğim kadarıyla yok. Ürünü üreticisinden asyadan almak en ucuz yol. Bana aracılık eden arkadaşım ve aldığımız fiyat oldukça eski. Ürünün muadillerinin de oldukça verimli olduğunu duydum.
Not: işletme maliyetlerini de unutmamak lazım. Ürün yaklaşık 5 ay sonunda kartuş bitirmişti. Bu bağlamda şuan kursam ben twinstar yerine uv filtre, excel, ro-cihazı gibi daha kolay erişilebilen cihazlardan ve yöntemlerden faydalanmayı tercih ederdim. Söz konusu profesyönel galeri tanklarının günlük bakımları ve ölçümleri mühendisler tarafında yapılmakta ve üst düzey cihazlar kullanılmakta. Kanımca, Bu tek bir cihazın yapabileceği bir şey değil.
Ayrıca hacminizi de mutlaka göz önünde bulundurmak lazım. Cihaz belirli hacimlerde daha verimli.
[EDIT]berkesim,2016-03-20 00:22:18[/EDIT]
Selamlar ozan bey,
Bildiğim kadarıyla yok. Ürünü üreticisinden asyadan almak en ucuz yol. Bana aracılık eden arkadaşım ve aldığımız fiyat oldukça eski. Ürünün muadillerinin de oldukça verimli olduğunu duydum.
Not: işletme maliyetlerini de unutmamak lazım. Ürün yaklaşık 5 ay sonunda kartuş bitirmişti. Bu bağlamda şuan kursam ben twinstar yerine uv filtre, excel, ro-cihazı gibi daha kolay erişilebilen cihazlardan ve yöntemlerden faydalanmayı tercih ederdim. Söz konusu profesyönel galeri tanklarının günlük bakımları ve ölçümleri mühendisler tarafında yapılmakta ve üst düzey cihazlar kullanılmakta. Kanımca, Bu tek bir cihazın yapabileceği bir şey değil.
Ayrıca hacminizi de mutlaka göz önünde bulundurmak lazım. Cihaz belirli hacimlerde daha verimli.
[EDIT]berkesim,2016-03-20 00:22:18[/EDIT]
Yeni Kurulum
Denemelere devam umut :)
Aktif olduğunu görmek güzel.. Bence heryere atlama bi türe odaklan
Sevgiler, saygılar
Denemelere devam umut :)
Aktif olduğunu görmek güzel.. Bence heryere atlama bi türe odaklan
Sevgiler, saygılar
Twinstar Nano
Balon değil. Ama pahalı.
Balon değil. Ama pahalı.
Karidesler Suyun Ustunde
Bi sıkıntı olmadığını söyleyebilirim. Su değişiminizde doğru miktarda yapmaya özen göstermenizi tavsiye ederim.
Bi sıkıntı olmadığını söyleyebilirim. Su değişiminizde doğru miktarda yapmaya özen göstermenizi tavsiye ederim.
Karidesler Suyun Ustunde
Kişisel tecrübeme dayanarak 3 sebebi olabilir:
1. Azot dengesi bozulmuştur. Aşırı su değişimi veya fazlaca değişim vs den olabilir.
2. Suya andazol atılınca böyle bişi yapıolar.
3. Su yüzeyindeki filmde oluşan bakterileri yemek için.
Eğer karideslerin %80 i bu hareketi yapiosa muhtemelen ilk iki şık. Yok sadece % 30 u bu şekildeyse 3. Şık ki bunda anormal bi durum yok. Zaten sudan çıkma eğilimindedirler. Ama ilk iki şıksa bi dikkat etmek lazım.[EDIT]berkesim,2015-11-07 20:50:55[/EDIT]
Kişisel tecrübeme dayanarak 3 sebebi olabilir:
1. Azot dengesi bozulmuştur. Aşırı su değişimi veya fazlaca değişim vs den olabilir.
2. Suya andazol atılınca böyle bişi yapıolar.
3. Su yüzeyindeki filmde oluşan bakterileri yemek için.
Eğer karideslerin %80 i bu hareketi yapiosa muhtemelen ilk iki şık. Yok sadece % 30 u bu şekildeyse 3. Şık ki bunda anormal bi durum yok. Zaten sudan çıkma eğilimindedirler. Ama ilk iki şıksa bi dikkat etmek lazım.[EDIT]berkesim,2015-11-07 20:50:55[/EDIT]
Neocaridina Ve Caridina Aynı Tankta
Kaplanlar yumuşak su şartları sever ph ı da düşük, neocaridina ise nispeten daha sert ve phı yüksek sever.
Her ne kadar doğal ortamı olmasa da arada bir değer bulunabilir. Su şartlarını ölçmeniz mümkün değil ise ve bodos musluk suyunda devam edicekseni eğer oldukça tecrübeli olmalısınız.
Olmasına olur ama kayıp artacak verim düşecektir. Başlangıç setleri uyum sürecinde bol kayıp verecektir.
Ben neocaridinalarımı caridina su değerlerinde üretmekteyim. Fakat üremeleri çok uzun zaman aldı. Hatta şuan sarı ateş neonlarım ph 6.2 tds 250 ms de ürüyorlar. 30 lu setim 150 yü geçti. Oturması 6 ayı aldığını belirtmem gerek. ( 30 lu başlangıç setimdeki tüm bireyler 1-3 aylıktı. Özellikle büyük bi set ve uyum kabiliyeti yüksek yavru bireylerle başladım. Buna rağmen bi ara 12 bireye kadar düştüm. Kendi temin ettiğim özel mineral ve yemlerle özenle beslediğimi ve takviye ettiğimi de unutmamak gerekli. Dolayısıyla kolay değil.)
Sonuçta: tavsiye etmiyorum. Ama olur. Ben yaptım.[EDIT]berkesim,2015-10-27 21:41:44[/EDIT]
Kaplanlar yumuşak su şartları sever ph ı da düşük, neocaridina ise nispeten daha sert ve phı yüksek sever.
Her ne kadar doğal ortamı olmasa da arada bir değer bulunabilir. Su şartlarını ölçmeniz mümkün değil ise ve bodos musluk suyunda devam edicekseni eğer oldukça tecrübeli olmalısınız.
Olmasına olur ama kayıp artacak verim düşecektir. Başlangıç setleri uyum sürecinde bol kayıp verecektir.
Ben neocaridinalarımı caridina su değerlerinde üretmekteyim. Fakat üremeleri çok uzun zaman aldı. Hatta şuan sarı ateş neonlarım ph 6.2 tds 250 ms de ürüyorlar. 30 lu setim 150 yü geçti. Oturması 6 ayı aldığını belirtmem gerek. ( 30 lu başlangıç setimdeki tüm bireyler 1-3 aylıktı. Özellikle büyük bi set ve uyum kabiliyeti yüksek yavru bireylerle başladım. Buna rağmen bi ara 12 bireye kadar düştüm. Kendi temin ettiğim özel mineral ve yemlerle özenle beslediğimi ve takviye ettiğimi de unutmamak gerekli. Dolayısıyla kolay değil.)
Sonuçta: tavsiye etmiyorum. Ama olur. Ben yaptım.[EDIT]berkesim,2015-10-27 21:41:44[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
