ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yesilll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2013 11:32
Son Ziyaret:
27 Ağustos 2015 12:49
Toplam Mesaj:
102 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
HAKKI GÜN
Doğum Tarihi:
01 Haziran 1979
Yaş:
47
İl:
Konya
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA

Balık seven gönlünü suya koyar.
SON 10 MESAJI
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Tank kurulumunun 25. günü ilk gübrelemeyi yaptım. Gübre olarak Winra markaWinmix i yazan dozajın yarısı kadar kullandım ve sabahına kahverengi yosun vardı. Gübrelemeden önce yosunlanmaya önlem olsun diye ottocadler iki gün ara ile öldü. Galiba yosun olmadığı için açlıktan öldüler diye düşünerek iki adet daha aldım ve bu sefer daha çabuk öldüler. Tankta yosun olmasına rağmen öldüler sebep açlık değildi. Tekrar ottocad almadım hassas balıklar olduklarını okumuştum ve cae aldım 1 adet ve hazin son yine. Diğer balıkların tamamı yaşarken sadece yosun yiyiciler ölüyor. Bugün hiç istemesemde sae eklemeyi düşünüyorum bu sefer umarım yaşar. Yosunlar fotosentez bile yapmaya başladılar iş çığrından çıkmak üzere :)
Parvula denemem
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Enes bey tekrar hayırlı olsun. Sizin konuya yazdıktan sonta bendede aynı sıkıntı başladı. 2 otto mu kaybettim sonra 2 tane daha aldım onlar daha çabuk öldü. 24 saat bile sürmedi şimdi sizde kumdan dolayı dediniz kafam karıştı benim tanktada hagen değil ama türevi siyah bir kum var. Şimdilik istemeye istemeye sae aldım 1 tane deneyeceğim bakalım umarım bende kumu değiştirmek zorunda kalmam.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
[QUOTE=bayram11]Güzel bir akvaryum su oturdukça arka tarafı güzel bitkiler ekebilirsiniz [/QUOTE]
Teşekkürler Bayram bey. Elimizden geldiğince bişeyler yapmaya çalışıyoruz umarım başarırım. Arka plan içinde yine basit türlerden bir kaç düşüncem var dediğiniz gibi su biraz daha otursun diye bekliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Teşekkürler Özcan bey. Evet tropicanın programını uygulamaya çalışıyorum. Android için uygulamasınıda telefona kurdum tam çalışmıyor gibi biraz karıştırdım galiba ama okuyarak uygulamaya devam ediyorum. Tek eksiğim Co2 oda bu bitkiler icin o kadar acil değil diye biliyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Tavsiye ederim Serdar bey, basitte olsa biryerden başlamak gerek bence. Hayallerinizde kalmasın denedikçe öğrenirsiniz. Bende o kadar profesyonel değilim nette okuduklarım ve forum sayesinde başladım umarım düzenli devam eder. Yorum aldıkça ve sorunlara yardım aldıkça bu iş daha güzel ilerler diye düşünüyorum.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Dün gece tekrar %25 su değişimi yapıldı. Sterbai çöpçüler ışıkta kesinlikle dışarı çıkmıyorlar ama ışık kapandığı an dışarıda görebiliyorum. Yem yedirme sorunum vardı rasboralar birşey yemiyor ve yem dipte kalıyordu. Çöpçülerde hala alışamadığı için sürekli dipten artıkları çekmekten bıkmıştım. Fakat dün akşamdan buyana yemi herkez yemeye başladı. Her ihtimale karşı iki adet daha çöpçü ekleyeceğim bugün. Tankta yosunlanma yok ama 1 haftadır dış filtrenin debisi düşüyor muhtemelen hortumlar yosunlanmaya başladı umarım devamı tanka gelmez.
Tank ile ilgili birkaç sorum olacak cevap verebilirseniz sevinirim.
1- Anubias yaprakları üzeri beyaz bir tabaka ile kaplı sanki kreç gibi. Sizce bu nedir ve nasıl yok edebilirim? Elimle tek tek silmemin sakıncası olur mu?
2- Tanka 5-6 cm boylarında 6 adet melek türü yada 2 adet bolivian ram yada kribensis eklemeyi düşünüyorum. Sizce bu cinslerden birini eklemelimiyim yada farklı bir tür tavsiye eder misiniz?
3- Gübrelemeye kurulumun 1 ayı doldurduğu gün başlamayı düşünüyorum. Elimde eski tanklardan kalma Winra Win-Mix gübre var. Bu gübreyi kullanmalımıyım ve nasıl bir gübreleme takvimi önerirsiniz?
4- Dün gece sprey tüp Co2 de eklendi tanka ama içime tam sinmemişti ve sabaha kadar difüzördeki Co2 bitmişti. Bu normal mi yoksa eklerde kaçak mı vardır?
İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Parvula denemem
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Enes bey aslında bende şuan bir kurulum yaptım ve bilmediğim ama hagene çok yakın değerleri olan bir kum aldım ve kullandım. Şimdilik bir kayıp yok ama bende şüpheye düştüm. Yalnız ben açıkçası kumdan olacağını zannetmiyorum öyle olsa sadece yosun yiyicileri etkilemez tüm canlıları etkilerdi diye düşünüyorum.
Yakın bir zamanda bir yazı okumuştum ve zehirli bir kahverengi yosun türünden bahsediyordu. İnsan sağlığı için zararlı olmayan ama içerisinde ağır metaller toplayan bir tür diye yazıyordu. Belki bu tür bir yosun sizin ölümlerin sebebidir.
Sessiz, huzurlu ve Yeşil...
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor

Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım

yesilll 2015-02-19 10:56:04
Fotoğraf:
18.02.2015


Bir tek ottocat i yakalayabildim. Ne çöpçü ışıkta dışarı çıkıyor nede rasboralar sabit duruyor


Boyut (cm):
80x40x50 h
Kapasite (litre):
Brüt 160 lt- Net (ilk kurulumda ölçmeye çalıştığım) 134 lt
Canlılar:
Anubias barteri var. nana 3 kök
Anubias barteri var. angustifolia 4 kök ( İç içe geçmiş şekilde 10 kökten oluşuyor)
Cryptocoryne wendtii ‘Green' 3 kök ( Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir )
Ludwigia repens 8 kök (Hediye bir bitki türü bu olmaydabilir)
Fissidens-moss Taşa sarılı (Temin edildi eklenecek)
Flame-moss 3x3 plaka halinde 8 adet (Temin edildi eklenecek)
Alternanthera reineckii mini 5 kök (Temin edilecek)
Melek türü 5 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Rasbora 9 adet ------ eklendi
Ottocat 2 adet ------ eklendi
Cüce vatoz 1 adet ------ eklemeyi düşünüyorum
Nerite salyangozu 2 adet ------ eklenecek
Helena salyangozu 2 adet ------ eklemeyi düşünüyorum ama aç kalırlarmı şüphesindeyim
Çöpçü türü 2 adet ------ eklendi
Malzemeler:
Taban Malzemeleri
Tetra Complete Substrate Bitki Gübresi 2.8 kg
Prodac Fondo Vivo Bitki kumu 2,5 kg
Aquarium gravel siyah kum 15 kg
Silis kumu 3 kg
Yati kökü ( Muhtemelen yati değil ama kullanımda sıkıntıda yok gibi)
Doğadan toplanmış kayalar ( 3 senedir her akvaryumumda olan kayalar)
Aydınlatma
24x4 watt 60 cm T5
Sylvania grolüx 2 adet
Sylvania aquastar 2adet
4 adet reflektör
Co2 Sistem
Şuan için yok. İlk etapta sprey tüpten basarak 1 ay geçirmeyi sonrasında tüplü
sisteme geçmeyi planlıyorum.
Filtrasyon
eJet 3368 (seramik halka,biosünger,zeolit,eheim substrat pro)
Akvaryum Bakımı:
21 güne kadar dinlendirilmiş çeşme suyu ile %50 su değişimi ve bakteri kültürü ilavesi
21. günden sonra yine aynı dinlendirilmiş su ile %25 su değişimi (bakteri kültürü ilavesi yok)
Kullanılan Yemler:
Tetra bits
Jbl novofect (Eklenecek türlere göre yemler belirlenecek)
Kullanılan İlaçlar ve/veya Katkılar:
Sera Nitrivec
Sera Aquatan
Tüm akvaryum severlere merhaba. Birçok hobici gibi bende hep bitkili akvaryum hayali kuranlardanım ve bu hayali hep parça parça bitkiler eklediğim tanklarda yaşamaya çalıştım. Tabiki ortam bitki için olmadığı içinde hüsranla biten çok bitki ekimleri yaşadım. Sonunda bir cesaret ile bu işe soyunduk ve umarım form üyelerimizin desteği ilede başarılı olacağım. Bitkilerin tamamı neredeyse hediye ve tam isimlerini bilmiyorum. İnternetten fotolarla karşılaştırarak isimlerini bulmaya çalıştım umarım hatalı olarak isimlerini belirtmemişimdir. İçlerinde emin olduğum anubiaslar ve moss türleri ( Bu arada fissidens ile bu kuruluma başlamak umarım beni zorlamaz)
Tankımın kurulumunu 04.02.2015 te yaptım ve 3 günlük periyotlarla % 50 su değişimi uyguluyorum. Aydınlatma olarak 1 adet sylvia 24 watt daylight ile günlük aralıklı olarak 8 saat aydınlatma yaptım ve 14.02.2015 te 9 adet rasbora eklemesi yaptım. 17.02.2015 te aydınlatma 4x 24 watt sylvia grolux ve aquastar olarak değiştirildi ve günlük fasılalı 9 saate çıkartıldı. Aynı gün yemleme ve aydınlatmanın artmasını ve suyun tam olarak oturmamasının yosunlanmayı tetiklemesi ihtimaline karşı 2 adet Ottocat ve 2 çöpçü eklemesi yaptım. İlerleyen zamanlarda melek türündende eğer sizlerde uygun görürseniz eklemeyi planlıyorum.
CO2 konusunda başlangıç için sprey tüple satılan çeşitten temin ettim ilerleyen zamanda tüplü sisteme geçmeyi düşünüyorum yalnız eşim tedirgin olduğu için tüp yerine biraz masraflı olacak ama istanın 92 gramlık setini kuracağım
Normalde su değişim periyodunu 21. güne kadar devam ettirmeyi planlıyordum ama balıkları eklediğim için canlıların etkilenmemesi için %25 e düşüreceğim. Gübreleme konusu çok hassas bir konu ve ilk 1 ay gübreleme yapmadan kontrol ederek ilerlemeyi ve sonrasında bir takvim oluşturmayı planlıyorum. Bitkili tank kurulumunun tamamı ile sabır işi okuduğum bir çok konuda bunu gördüm umarım hatasız bir şekilde bende başarılı olurum ve düşük bakım isteyenden yüksek bakım isteyen tanklara geçiş yapabilirim. Form arkadaşlarımdan yardım ve yorumlar benim için çok değerli ve her zaman uyarı ve yorumlarınıza açığım. Sorun elbetteki olacaktır ama bu sorunlar karşısında tankı bozmadan devam etmek en büyük dileğim. Şimdilik eşimin çekmiş olduğu bir fotoğrafı ekliyorum ama elimden geldiğince düzenli ilerlemelere ait fotoğraf eklemeye çalışacağım
Son olarak kurulumdaki malzemeleri ve bazı bitkileri temin etmemde yardımcı olan Ferhat bey'e (CERKUTAY) ve Kıvaç bey'e (crunchhh) tekrar tekrar teşekkür etmek isterim. Bu daha başlangıç muhtemelen daha çok başınızı ağrıtacağım


Parvula denemem
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Enes bey merhaba. Galiba sistemi bozmuşsunuz eğer öyleyse çok üzüldüm doğrusu. Gerçekten ilgi ve bilgi dolu bir şekilde yapıyordunuz bu hobiyi.
Konunuzda okuduğum kadarı ile yosun yiyicilerinizi yaşatamadığınızdan bahsediyorsunuz. Benim size sormak istediğim şu bu yosunlarla savaşmak için yosun yiyicilerden önce herhangibir kimyasal ile yosunlardan kurtulmayı denediğiniz oldumu hiç? Eğer bu şekilde kurtulmayı deneyip sonradan yosun yiyicilere geçtiyseniz muhtemelen yosunlardaki artıklarda kalan kimyasalıda yemiş olan yosun yiyicileriniz öleceklerdir. Aynı olay benim başıma geldi ve ben karbon filtre ve 1 ay boyunca günlük %20 su değişimi ile suyumu temizleyebildim ve sonrasında yosun yiyiciler sqağlıklı bir şekilde yaşadılar.
Bitkili akvaryumda canlı seçimi?
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
Tüm form üyelerine merhaba. Uzun zamandır akvaryum hobisi ile uğraşan biri olarak sonunda bende bitkili akvaryuma kavuştum. Bitkili dediysekte en kolay kurulum tabiki.
Elimde daha önceki akvaryumlarda kullandığım ve arkadaşlarımdan hediye ağırlıklı anubias türlerinden oluşan bir bitki grubu var. Bu bitkilerle başlama tavsiyesi aldım ve kurulumu yaptım. yaklaşık bir hafta oldu ve su değişimi takvimine göre devam eden bir süreçteyim.
Araştırmalarıma göre ağırlıklı olarak yosun problemi ve çözümleri üzerinde bir çok konu ile karşılaştım. Bu sorun için en iyi çözüm olarak ilk sıraya kiraz karides verilmiş ve devam eden bir çeşit sıralaması var. Yalnız karideslerin anubiasın budanması ile çıkabilecek atıklardan zehirlenebileceği ifadesinide okudum ve tereddütte kaldım.
Benim asıl sorum şu anubiasın çok olduğu tankıma kiraz karides eklemem doğru olurmu ayrıca elimde bulunan iki adet SAE bir cüce vatoz ile karidesler sıkıntı yaşarmı. İkinci bir sorum ise elimde iki adette çöpçü türü var sizce bu çöpçüleride tankıma eklemelimiyim. ( Tankımda balık olarak Rasbora ve neon tetra beslemeyi düşünüyorum)
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
