ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
miskinkedi
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Ocak 2013 13:44
Son Ziyaret:
04 Mayıs 2014 02:36
Toplam Mesaj:
28 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Kılınç
Doğum Tarihi:
14 Ocak 1973
Yaş:
53
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ahmet Kılınç
SON 10 MESAJI
ramirazi akvaryumum (VİDEO EKLENDİ)
Merhaba, görsel olarak çok beğendim akvaryumumunuz...
Ancak kendi tecrübemden bahsetmek istedim. Kendi 100 lt. akvaryumum 4 adet ramirazi için dar gelmişti. Baskın olan 1 adet ramirazi, diğerlerine nefes aldırmadı... Sizin akvaryum 600 lt. ama umarım 15 adet ramirazi için sorun olmaz ve barış içerisinde yaşarlar...
Merhaba, görsel olarak çok beğendim akvaryumumunuz...
Ancak kendi tecrübemden bahsetmek istedim. Kendi 100 lt. akvaryumum 4 adet ramirazi için dar gelmişti. Baskın olan 1 adet ramirazi, diğerlerine nefes aldırmadı... Sizin akvaryum 600 lt. ama umarım 15 adet ramirazi için sorun olmaz ve barış içerisinde yaşarlar...
Bir de ramiraziler çok iyi avcılardır... Doğacak olan lepisteslerin saklanacağı yer göremedim. Yavrular için şimdiden bir çözüm düşünmelisiniz...
Başarılar...
İlk cüce vazoz yavrularım...
3 dişi ve 1 erkek yetişkin cüce vatozlarımdan yaklaşık 3 hafta önce aldığım ilk yavrularım artık iyice ortalıkta dolanmaya başladılar. akvaryumum çok taşlı olduğu için tam sayılarını hiç öğrenemeyeceğim galiba ama 30'dan fazla oldukları kesin...
miskinkedi 2014-03-04 22:48:24
3 dişi ve 1 erkek yetişkin cüce vatozlarımdan yaklaşık 3 hafta önce aldığım ilk yavrularım artık iyice ortalıkta dolanmaya başladılar. akvaryumum çok taşlı olduğu için tam sayılarını hiç öğrenemeyeceğim galiba ama 30'dan fazla oldukları kesin...
Bu arada erkek cüce vatozum yine yumurta bekçiliğine başladı...
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=_R_OwqWNnJI&feature=youtu.be[/VID]
Cüce vatozlarımın dışında akvaryumumda 6 adet neon tetra ve 29 adet rasbora bulunmakta... 1 adet de ramirezi vardı, ancak cüce vatoz yavrularını avlamaya çalıştığını görünce, onu tanktan ayırdım...
Cüce vatoz yavru büyütme tekniği
Bu başlığı takip edenler için not düşmek istedim... Yavrular akvaryumda dolaşmaya başladılar 1 haftadır, ancak yine de çok fazla ortalıkta görünmüyorlardı. Geçen gün ramireziyi yavru avlamaya çalışırken yakaladım... Ayırdım kendisini (şimdi verecek yer arıyorum...) Ardından yavrular daha rahat dolaşmaya başladılar...
Bu başlığı takip edenler için not düşmek istedim... Yavrular akvaryumda dolaşmaya başladılar 1 haftadır, ancak yine de çok fazla ortalıkta görünmüyorlardı. Geçen gün ramireziyi yavru avlamaya çalışırken yakaladım... Ayırdım kendisini (şimdi verecek yer arıyorum...) Ardından yavrular daha rahat dolaşmaya başladılar...
Cüce vatoz yavru büyütme tekniği
Gökhan bey merhaba,
miskinkedi 2014-01-31 16:41:46
Gökhan bey merhaba,
Benim akvaryumumda (100 lt bitkili) 3d 1e 4 adet cüce vatoz var. Erkek 1 haftadır ortalarda yoktu. Hatta kayaların arasında öldüğünü bile düşündüm bir ara. Ancak sonradan fark ettim ki taşların arasında daracık bir yerde sabit duruyor. Sonradan anladım ki, bizimkisi küp yerine taşların arasını tercih etmiş yumurtlatmak için... Ardından önceki gün gece bir tane yarvu gördüm camda, tam fotoğrafını çekmeye yeltenmişken, gözden kaybettim... Sonra da bir daha görmedim.
Bu küçükken alıp büyüttüğüm cüce vatozlarımın ilk yavrulaması...
Akvaryumum çok taşlı. ( http://www.akvaryum.com/Forum/akvaryumlarim.asp?id=141153 ) Değil yavruları ayırmak, göremiyorum bile...
Merak ettiklerim;
Merak ettiklerim;
1) yavrular ne kadar sürede ortalığa çıkarlar sizce? (Baba hala aynı yerde durmakta)
2) yavruları ayıramazsam eğer (ki ayrı bir tankım da hazırda yok zaten) mevcut tank içinde bakarken su değişimi, yemleme vs. gibi konularda nelere dikkat etmem lazım?
2) yavruları ayıramazsam eğer (ki ayrı bir tankım da hazırda yok zaten) mevcut tank içinde bakarken su değişimi, yemleme vs. gibi konularda nelere dikkat etmem lazım?
3) akvaryumda 1 adet ramirezi mevcut.. yavrular için tehdit oluşturur mu?
şimdiden teşekkürler..
Video çekimi ve kurgu
[QUOTE=ttolay]Akvaryumun temelinde hayvan sevgisi vs gibi şeyler varken, görsel zevk de çok büyük yer tutmaktadır. Görsellikte videoyla alakalıdır. Anlatım için teşekkürler akşam kameramla yazan bir iki püf noktasını denemek için bekliyorum. Sağlıklı balıklar.
[/QUOTE]
[QUOTE=ttolay]Akvaryumun temelinde hayvan sevgisi vs gibi şeyler varken, görsel zevk de çok büyük yer tutmaktadır. Görsellikte videoyla alakalıdır. Anlatım için teşekkürler akşam kameramla yazan bir iki püf noktasını denemek için bekliyorum. Sağlıklı balıklar.
[/QUOTE]
Sonucunu şimdiden merak ettim... Başarılar :)
Bitkili lepistes akvaryumu
Rica ederim İlker bey,
Rica ederim İlker bey,
Ayrıca müzik seçiminizi de çok beğendim. Akvaryumun verdiği dinginlik ve huzur duygusunu güçlendiriyor. Videoda konuya uygun müzik seçimi bu bakımdan gerçekten önemli... Tebrikler...
Ayrıca iyi bir video çekimi konusunda kendinizi geliştirmek istiyorsanız, başlangıç olarak, çok basit anlatımla iyi bir video çekebilmek için dikkat edilmesi gereken hususları ifade etmeye çalıştığım şu yazımı da okuyabilirsiniz...
http://www.akvaryum.com/Forum/video_cekimi_ve_kurgu_k749841.asp
Ardından farklı kaynaklara ulaşarak biraz araştırma yaparsanız, daha iyi videolar çekeceğinize eminim...
Akvaryumunuzla ilgili konuyu saptırdığım için özür dilerim...
Saygılarımla...
Video çekimi ve kurgu
[QUOTE=EGECAN020]Ya burası akvaryum ile ilgi bilgilerin oluşdugu bir forum kamera ne alaka anlamadım:)Neyse paylaşım için teşekkürler..
[/QUOTE]
miskinkedi 2014-01-29 11:53:48
[QUOTE=EGECAN020]Ya burası akvaryum ile ilgi bilgilerin oluşdugu bir forum kamera ne alaka anlamadım:)Neyse paylaşım için teşekkürler..
[/QUOTE]
Akvaryum videoları çeken arkadaşların paylaşımlarını gördükten sonra, bu çekimleri daha başarılı bir şekilde yapabilmeleri konusunda, naçizane bilgi aktarma ihtiyacı duydum.
Hepimiz kendi göz zevkimize hitap eden bir aktivite yapıyoruz ve güzel bir şey yaptığımızı düşündüğümüz zaman da bunu başkalarının da görmesini istiyoruz. Bunun bir yolu fotoğrafsa, diğer yolu da videodur... Ama dünyanın en güzel akvaryumunu yapsak da, bunun videosunu başarılı bir şekilde çekemezsek, onun dünyanın en güzel akvaryumu olduğuna başkalarını inandırmakta güçlük çekeriz...
Ayrıca "kamera" akvaryumla ilgili olmasa da, forumun alt konusu olarak fotoğraf varsa neden video olmasın? Zaten paylaşımı da bu alt başlık altında yaptım... :)
Video çekimi ve kurgu
Merhabalar,
Merhabalar,
Videolarla ilgili bir alt başlık olmadığı için, konuyu fotoğraf bölümüne açtım.
Özellikle cep telefonlarının kamera özelliklerinin gün geçtikçe iyileşmesi sonucu, herkes çok kolay bir şekilde video çekebilmeye ve bunları internet ortamında paylaşmaya başladı. Dijital video ve fotoğraf makinaları ile cep telefonlarının bu hızlı gelişimi sayesinde, evet herkes bir "fotoğrafçı" ve "yönetmen" oldu ama, ortaya çıkan fotoğraf ve videoların kalitesi de ciddi bir o ölçüde düştü...
Bu yazıyla, çok fazla teknik terimlere girmeden, ortalamanın üzerinde bir video çekmenin ve kurgulamanın yöntemlerini, basit ve pratik bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Umarım faydalı olur.
FORMAT:
Çekeceğiniz videonun kayıt formatıdır. Eskiden kasete kayıt yapan (DV) kameralar yaygındı. Ancak dijital videonun ve dosya sıkıştırma tekniklerinin ilerlemesiyle bunun yerini dijital kayıt yapan kameralar aldı. Artık çoğu cep telefonu bile HD (high defination) video kaydı yapabiliyor.
Videolarınızı çekerken, elinizdeki kamera ya da telefonun kayıt formatında en yüksek kaliteli formatı seçin. Sonradan bu videoyu kullanacağınız yere göre formatı dönüştürebileceğiniz bir çok programlar var.
ÇEKİM TEKNİKLERİ:
Kameralarda çekim yaparken sorun yok, ancak cep telefonuyla çekim yaparken mutlaka dikkat etmemiz gereken ilk konu, telefonu yatay tutarak çekim yapmak. Eğer telefonu dik tutarak çekim yaparsanız, çektiğiniz görüntü oynatıcıda (televizyon, bilgisayar ekranı vs.) iki yanda siyah şerit arasına sıkışmış dar bir görüntü olarak görünecektir. Bu da hiçbir şekilde istenmeyen bir sonuçtur.
Kameranızı mümkün olduğu kadar sabit tutun. Eğer hareket ettirecekseniz de, bu hareketi düzgün bir şekilde yapıp tamamlayın ve ondan sonra kayıttan çıkın.
Örneğin; akvaryumun sağından soluna doğru kamerayı hareket ettirmek istiyorsunuz diyelim, akvaryumun sağında sabit bir şekilde durun, kayda girin, kayda girdikten sonra 1-2 sn. bekleyip, sola doğru titretmeden ve duraksamadan, düz bir hareketle kamerayı kaydırın, kaydırmayı durdurduktan sonra 1-2 sn. sabit bekleyin ve kayıttan çıkın.
Zoom in - zoom out (görüntüyü yakınlaştırıp, uzaklaştırma) yaparken de harekete başlamadan önce sabit durun, harekete başlayın, hareketi bitirin ve sonra kayıttan çıkın.
Mutlaka bütün kamera hareketlerinden önce ve sonra kameranız sabit dursun, yani başında ve sonunda 1-2 saniye sabit görüntü alın.
Eğer hareketler arasında bu sabit kareler olmazsa, bütününde video, amatör düğün videolarından öteye gitmiyor ve izleyenler ne izlediklerini bir türlü anlayamadan sadece başları dönüyor.
Aslında ideal olan kamerayı en az hareket ettirmek, hareket ettirecekseniz de düzgün ve duraksamadan hareket ettirmektir.
Sakın balığı takip edeceğim diye balıkla birlikte sağa, sola, aşağı, yukarıya hareketler yapmayın. Başımızı döndürmekten başka bir işe yaramaz... Onun yerine biraz daha geniş bir çerçevede kamerayı sabit tutun, o sabit çerçeve içinde balığınızı (ya da akvaryum dışındaki herhangi bir objenizi) biz daha iyi görürüz.
Tabi sabit kamerayla çekim yaptığımız obje (yani akvaryum için konuşursak balık ya da diğer canlılar) sabitse, izleyenleri sıkmamak adına görüntü süresini çok fazla uzatmamakta fayda var. En fazla 6 saniye kadar bir sabit görüntü yeterlidir. Ama sabit kare içerisinde hareketli bir obje varsa, onun hareketini tamamlamasını da beklemek gerekir.
Çekim yaparken bir başka dikkat etmemiz gereken konu, tıpkı fotoğrafta olduğu gibi kompozisyon. Çektiğimiz objenin çerçeve (kadraj) içersindeki konumu, arkadaki objelerden asıl konumuzu ayırmak, ışığın dengelenmesi gibi fotoğrafta dikkat etmemiz gereken tüm etmenlere video çekimlerimizde de dikkat etmeliyiz...
KURGU:
Kamerayı hareket ettirmeyerek veya az hareketlerle bir video oluşturmak istiyorsak, farklı planlarda görüntüleri peşi sıra birbirlerine bağlamamız gerekir. Buna kurgu diyoruz.
Kurguyu iki şekilde yapabilirsiniz. Birincisi kayıt sırasında kamerayla, ikincisi kayıttan sonra tüm görüntüleri bilgisayara aktararak bilgisayardaki çeşitli programlar aracılığıyla.
Kurgulu çekim yapabilmemiz için, kameramızda kayda girdikten sonra parça parça görüntülerimizi çekerken kamerayı kapatmıyoruz, görüntüler arasında sadece kaydı donduruyoruz.
İlk görüntü çektikten sonra kaydı dondurup (pause), ikinci görüntü için çerçevemizi oluşturuyor ve ardından kayda giriyoruz. İkinci görüntünün sonunda da yine kaydı dondurup, üçüncü görüntü için çerçevemizi hazırlıyoruz ve bu son görüntüyü kaydeden kadar bu şekilde devam ediyor. Son görüntüyü de çektikten sonra kayıttan çıkıyoruz. Kayda girerken, kaydı dondururken ve kayıttan çıkarken kamerayı hareket ettirmemeye özen gösteriyoruz.
Kurgulu çekimde ve bilgisayarda kurgu yaparken dikkat etmemiz gereken temel nokta ise şöyle.
Görüntüler birbirini tamamlayacak şekilde olmalı ama bir önceki görüntünün son karesi ile ardından gelecek görüntünün ilk karesi aynı açı ve çerçeveden olmamalı. Yani geniş açı bir görüntünün peşine, aynı geniş açıdan aynı yerin görüntüsünü eklersek, bu videoda bir "sıçrama" etkisi yaratır. Onun yerine geniş açı görüntünün ardına, bir detay görüntü ekleyip, sonra onun da ardına yeniden geniş açı bir görüntü ekleyebiliriz.
Ya da bir balığın yakın plan bir görüntüsünün ardına aynı balığın başka yakın plan bir görüntüsünü eklemek yerine, araya ya geniş açı bir görüntü, ya da başka bir canlının yakın plan görüntüsünü ekleyebiliriz.
Bilgisayarda kurgu yapmak için profesyonel ve amatör çok çeşitli programlar var. Bunların en yaygını ve benim de kullandığım programlardan Adobe Premier'i herkese öneririm. Hiç video kurgulama mantığını bilmeyen birisi için biraz karmaşık gelecektir ama bu işi yapmak isteyenler için araştırmaya ve öğrenmeye değer.
Windows'un kendi içindeki programı Windows Live Movie Maker da daha basit kullanımlı ve daha pratik olabilir.
Ama amatör çekimler için en pratiği, çekim yaparken kurgulu çekim yapmak olacaktır.
Buraya örnek olarak cep telefonumla kurgulu çekim tekniğiyle yapmış olduğum bir video ekliyorum...
Tabi bu video da dört dörtlük diyemem ama anlatmak istediklerimin temel mantığını görsel olarak kavramanız açısından bir örnek teşkil edecektir.
[VID]http://www.youtube.com/watch?v=1Pw0tQR2dqk[/VID]
Bir de bilgisayarda kurguladığım, yönetmenliğini de yaptığım bir belgeseli, daha profesyonel bir örnek teşkil etmesi açısından ekliyorum...
[VID]http://www.dailymotion.com/video/x9nxod_derindeki-turuncu-eller_shortfilms[/VID]
Çok basit bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım faydası olur...
Saygılarımla...
Bitkili lepistes akvaryumu
İlker bey merhaba,
İlker bey merhaba,
Öncelikle tebrik ederim, çok güzel görünen bir akvaryum oluşturmuşsunuz...
Ancak ben tamamen alakasız bir konuda yazma ihtiyacı hissettim. Karşılaştığım benzer durumlarda, bu konuda uyarıda bulunmadan edemiyorum. Kusuruma bakmayın...
Sadece akvaryum için değil, her ne zaman cep telefonuyla bir video çekme ihtiyacı duyarsanız, siz siz olun, çep telefonunu dik tutarak çekim yapmayın. Hiç bir ekran, hiç bir televizyon, hiç bir video oynatıcı dik boyutlarda değil. Siz videoyu dik çekince, biz onu dar bir çerçeveden izlemek zorunda kalıyoruz. Telefonunuzu yatay tutarak video çekerseniz, hem izlemesi daha keyifli olur, hem de siz göstermek istediğiniz şeyi daha başarılı bir şekilde ortaya koymuş olursunuz. Aynı videoyu bir de yatay olarak çeker ve paylaşırsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.
Kolay gelsin,
Saygılarımla...
Sadece akvaryum için değil, her ne zaman cep telefonuyla bir video çekme ihtiyacı duyarsanız, siz siz olun, çep telefonunu dik tutarak çekim yapmayın. Hiç bir ekran, hiç bir televizyon, hiç bir video oynatıcı dik boyutlarda değil. Siz videoyu dik çekince, biz onu dar bir çerçeveden izlemek zorunda kalıyoruz. Telefonunuzu yatay tutarak video çekerseniz, hem izlemesi daha keyifli olur, hem de siz göstermek istediğiniz şeyi daha başarılı bir şekilde ortaya koymuş olursunuz. Aynı videoyu bir de yatay olarak çeker ve paylaşırsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.
Kolay gelsin,
Saygılarımla...
Karmaşıklıktan sadeliğe: Bitkili akvaryumun evrimi
[QUOTE=Gecko]5 gun henuz cok erken. En az iki hafta devam edin. Mutlaka gerileme goreceksiniz. Ozellikle sae, kiraz karides ve salyangozlar yumusayan yosunlara mudehale edebilirler. Sac yosununda bu sekilde ama bu inatci sakal yosununda ayni durum olur mu tam bilemedim. Haydi hayirlisi :)[/QUOTE]
[QUOTE=Gecko]5 gun henuz cok erken. En az iki hafta devam edin. Mutlaka gerileme goreceksiniz. Ozellikle sae, kiraz karides ve salyangozlar yumusayan yosunlara mudehale edebilirler. Sac yosununda bu sekilde ama bu inatci sakal yosununda ayni durum olur mu tam bilemedim. Haydi hayirlisi :)[/QUOTE]
Tekrar merhaba,
Düzenli olarak Exel kullanmaya devam ediyorum. Ancak aklıma bir şey takıldı...
Akvaryumun ışıklarını sabah 1 saat (yemleme zamanında) ve akşam 3 saat yanacak şekilde ayarladım. (1 adet Sylvania Aquastar 24w 550mm 16mm çaplı lamba / 1 adet Sylvania Grolux 24w 550mm 16mm çaplı lamba)
Düzenli olarak Exel kullanmaya devam ediyorum. Ancak aklıma bir şey takıldı...
Akvaryumun ışıklarını sabah 1 saat (yemleme zamanında) ve akşam 3 saat yanacak şekilde ayarladım. (1 adet Sylvania Aquastar 24w 550mm 16mm çaplı lamba / 1 adet Sylvania Grolux 24w 550mm 16mm çaplı lamba)
Ben Exel'i akşamları ışık yanarken veriyorum.
Işıklı ortamda ya da karanlık ortamda vermek gibi bir kriteri var mı bunun? Yani sonuçta bitki gündüz fotosentez yapıyor... Yani karbondioksiti kullandığı zaman gündüz ya da ışıkların açık olduğu zaman olmalı, değil mi?
SON MESAJLAR
- Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 95 Online Kullanıcı, 54 Üye
Online Kullanıcılar
yigitksm,
0rnn,
Mirt,
GhostKoi,
Yusuf77777,
HaydarGul,
Urar,
Kınayu,
simsela,
aXarayli,
Sungurr,
sina cen,
Ramazan Güleç,
mightymurat,
oguzozt,
MiSoSiKiaN,
lojistisyen,
yeekim,
nniiaa,
DigitalPen,
omerali06,
JujuSeri,
Kuduoglu,
osmandbnl,
TheDS,
Goldfish2000,
LeafyAqua,
Tatar10,
merutay,
Redrainbow,
yyiImaz,
Ehtiyar,
Kaangzkr,
Mr. WingMan,
Arch.Hüseyin,
metekaan,
nazemert1,
Balikcidede,
cheavy,
zebra93042,
Burak PEKDEMİR,
Jotunheim,
Shortbuff,
Akrattin,
Denizinc,
Ozzgur,
Tayyareci,
Pandkoal,
DY1903,
CevdetSERBEST,
TolgahanA,
Hidro Dinamik,
Umutoty,
ali özer,
alecozan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
