ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Kaan ERDAL
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
46
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
16 Haziran 2009 09:15
Son Ziyaret:
26 Mart 2022 00:53
Toplam Mesaj:
452 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kaan ERDAL
Doğum Tarihi:
24 Eylül 1979
Yaş:
46
İl:
Istanbul
Meslek:
mühendis
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
İst- 1979
SON 10 MESAJI
Discus için marşa bastım (yumurtladılar- sf 4)
Selamlar... Yaklaşık 10 senedir hobiden uzak kaldım, evlenip ufak bir eve geçerken "tonlarca suyu ve akvaryumları balık öldürmeden kim taşıyacak" diyerek bozup sattım "sonra yine kurarım" diye ama tabi ki hayatın hayhuyu içinde erteledikçe erteledim. Diğer hobilerime ağırlık verdim. Bir baktım ki, yaş 33 den 43 e ulaşmış.[:)] Şimdilerde yavaş yavaş unuttuklarımı hatırlamaya çalışıyorum, okuyorum ne bulursam...
Benim için önemli bir konu başlığıydı bu, hala o zaman çok iyi bildiğim ama unuttuğum doneleri bu başlığa dönüp hatırlıyorum, fotoğrafları zaman aşımına uğramış tabi ki, eski hard disklerden bulabildiğim fotoğrafları bu mesaja iliştirmeyi becerebilirsem en azından eskisi kadar olmasa da hala devam ettiğini gördüğüm "bitkili-kumlu-discus" sarmalına dair eskilerden bir feyz olur yeni hobidaşlara. 5 cm den alıp bitkili akvaryumda 15+ cm e ulaştırdığım, defalarca yumurtlattığım balıklarımı özlemiyor da değilim. Fotolarına ne zaman baksam bir hüzün kaplar içimi...
Çok çok daha güzel akvaryumlar, çok daha mutlu ve sağlıklı balıklara bakın inşallah...
Kaleydoskopa bakar gibi zaman çizelgesiyle yükleyebilirsem ne mutlu bana. Buyrunuz;
Not: Çok uğraşmama rağmen tam sıra ile yükleyemedim sanırım. Akvaryumun ilk resmi sonda çıkmış. Önemli değil [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049131.jpg
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222050571.jpg[/IMG][EDIT]Kaan ERDAL,2022-03-18 20:55:11[/EDIT]
Selamlar... Yaklaşık 10 senedir hobiden uzak kaldım, evlenip ufak bir eve geçerken "tonlarca suyu ve akvaryumları balık öldürmeden kim taşıyacak" diyerek bozup sattım "sonra yine kurarım" diye ama tabi ki hayatın hayhuyu içinde erteledikçe erteledim. Diğer hobilerime ağırlık verdim. Bir baktım ki, yaş 33 den 43 e ulaşmış.[:)] Şimdilerde yavaş yavaş unuttuklarımı hatırlamaya çalışıyorum, okuyorum ne bulursam...
Benim için önemli bir konu başlığıydı bu, hala o zaman çok iyi bildiğim ama unuttuğum doneleri bu başlığa dönüp hatırlıyorum, fotoğrafları zaman aşımına uğramış tabi ki, eski hard disklerden bulabildiğim fotoğrafları bu mesaja iliştirmeyi becerebilirsem en azından eskisi kadar olmasa da hala devam ettiğini gördüğüm "bitkili-kumlu-discus" sarmalına dair eskilerden bir feyz olur yeni hobidaşlara. 5 cm den alıp bitkili akvaryumda 15+ cm e ulaştırdığım, defalarca yumurtlattığım balıklarımı özlemiyor da değilim. Fotolarına ne zaman baksam bir hüzün kaplar içimi...
Çok çok daha güzel akvaryumlar, çok daha mutlu ve sağlıklı balıklara bakın inşallah...
Kaleydoskopa bakar gibi zaman çizelgesiyle yükleyebilirsem ne mutlu bana. Buyrunuz;
Not: Çok uğraşmama rağmen tam sıra ile yükleyemedim sanırım. Akvaryumun ilk resmi sonda çıkmış. Önemli değil [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049131.jpg
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049141.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049171.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049221.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049241.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222049251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/76663/180320222050571.jpg[/IMG][EDIT]Kaan ERDAL,2022-03-18 20:55:11[/EDIT]
Nerite Salyangoz
Ben de bu salyangozlardan 3 sene besledim. ısıtılan akvaryumlarda uzun ömürlü olmuyorlar, biraz serin su hayvanı bunlar. 20-25 derece arasında tuttuğum akvaryumlarda ph düşük (onlara göre düşük, benim balıklara göre yüksek 7.2-7.5 ph) olursa bir şekilde idare ediyorlar, ölmüyorlar kolay kolay ama yosun temizliği de pek yapmıyorlar. bir tane ısıtılmayan akvaryum yapmıştım oda sıcaklığında, 23 derece ortalamayla sonbahar ve kışı geçirmişti, midye vs bakıyorum diye ph ı da yüksek tutmuştum 8.2 gibi. orada nerite salyangozları çok aktifti ve akvaryumu cam gibi yapıyorlardı, neredeyse elma salyangozları gibi hareketli idiler abartacak olursam :)...
bunlara bazik su, biraz standardın üzerinde kH sağlayıp serin sıcaklık verebilirseniz çok güzel yaşıyorlar, yoksa sefalet sonucunda ölüyorlar benim tecrübem.
Ben de bu salyangozlardan 3 sene besledim. ısıtılan akvaryumlarda uzun ömürlü olmuyorlar, biraz serin su hayvanı bunlar. 20-25 derece arasında tuttuğum akvaryumlarda ph düşük (onlara göre düşük, benim balıklara göre yüksek 7.2-7.5 ph) olursa bir şekilde idare ediyorlar, ölmüyorlar kolay kolay ama yosun temizliği de pek yapmıyorlar. bir tane ısıtılmayan akvaryum yapmıştım oda sıcaklığında, 23 derece ortalamayla sonbahar ve kışı geçirmişti, midye vs bakıyorum diye ph ı da yüksek tutmuştum 8.2 gibi. orada nerite salyangozları çok aktifti ve akvaryumu cam gibi yapıyorlardı, neredeyse elma salyangozları gibi hareketli idiler abartacak olursam :)...
bunlara bazik su, biraz standardın üzerinde kH sağlayıp serin sıcaklık verebilirseniz çok güzel yaşıyorlar, yoksa sefalet sonucunda ölüyorlar benim tecrübem.
Bu Nedir?
Ramshorn salyangoza benziyor, bu tarz resimleri kabuk üstünden çekmeniz daha iyi olur tanımlama açısından ama salyangoz salyangozdur kaçak ise [:)]
camdaki, bitkilerdeki algleri de yer bunlar, dipte kalan artıkları da. faydalı hayvanlar. yeter ki aşırı üremesinler. akvaryumdaki organik yükü abartmadığınız sürece, aşırı yemleme yapmadığınız sürece dengede kalır popülasyonları. artarsa arada elinizle kırıp omnivor veya karnivor (hepçil ve etçil) balıklarınıza verebilirsiniz...
Ramshorn salyangoza benziyor, bu tarz resimleri kabuk üstünden çekmeniz daha iyi olur tanımlama açısından ama salyangoz salyangozdur kaçak ise [:)]
camdaki, bitkilerdeki algleri de yer bunlar, dipte kalan artıkları da. faydalı hayvanlar. yeter ki aşırı üremesinler. akvaryumdaki organik yükü abartmadığınız sürece, aşırı yemleme yapmadığınız sürece dengede kalır popülasyonları. artarsa arada elinizle kırıp omnivor veya karnivor (hepçil ve etçil) balıklarınıza verebilirsiniz...
Discus ve Tatlı su midyesi
Konu açılalı epey olmuş ama kendi tecrübelerimi paylaşmakta fayda görüyorum. Discus akvaryumlarında (bitkili-kumlu) midye kullandığınızda, sisteminiz iyi oturmuş ise su yumuşak karaktere bürünmüş olacağından midyeler hem sıcak su hem yumuşak su ikilisini kaldırmakta zorlanıyor, ömürleri uzun olmuyor. Hem de bence daha önemli nokta, midyeler kumu sürekli kazarak kaydıkları için kumun dibinde oksijensiz çalışan bakterilere oksijen taşıyıp toplu ölmelerini sağlayarak su kimyasında çeşitli anormallikler yaratabiliyorlar.
Konu açılalı epey olmuş ama kendi tecrübelerimi paylaşmakta fayda görüyorum. Discus akvaryumlarında (bitkili-kumlu) midye kullandığınızda, sisteminiz iyi oturmuş ise su yumuşak karaktere bürünmüş olacağından midyeler hem sıcak su hem yumuşak su ikilisini kaldırmakta zorlanıyor, ömürleri uzun olmuyor. Hem de bence daha önemli nokta, midyeler kumu sürekli kazarak kaydıkları için kumun dibinde oksijensiz çalışan bakterilere oksijen taşıyıp toplu ölmelerini sağlayarak su kimyasında çeşitli anormallikler yaratabiliyorlar.
İlk kurulum aşamalarında kullanıp (gerekliyse) sonradan çıkartmak mantıklı olur ama ben zamanında pek faydasını görmedim.
8 soruda karides
[QUOTE=CERKUTAY]Cama yapışanlar adi salyangozdur.Bitki tabakasına gelince sudaki nitrit seviyesini arttırır ve su değerlerini bozar.Dip çekimi yapman gerekiyor.[/QUOTE]
Bitki tabakası dediğiniz şey nitrit seviyesini falan artırmaz, kulaktan dolma bilgiler bunlar. Bitki artığı her daim faydalı bakteri gelişimini artıran ve gelişen bitkilere katı gübre olarak servis olan organik bir artıktır.
Bitki artığı, ortam aşırı kirli değilse ek yük sağlamaz sisteme, çok yavaş bozunur ve bozunma sonucu ortaya çıkan amonyak o kadar azdır ki sistem bakterilerince derhal işlenir, ortaya faydalı bir organik bileşik çıkar... Bitkili akvaryumda dip çekimi denen şey hurafedir çok ciddi bir parazit varlığı yok ise.
Kaan ERDAL 2011-04-17 15:22:20
[QUOTE=CERKUTAY]Cama yapışanlar adi salyangozdur.Bitki tabakasına gelince sudaki nitrit seviyesini arttırır ve su değerlerini bozar.Dip çekimi yapman gerekiyor.[/QUOTE]
Bitki tabakası dediğiniz şey nitrit seviyesini falan artırmaz, kulaktan dolma bilgiler bunlar. Bitki artığı her daim faydalı bakteri gelişimini artıran ve gelişen bitkilere katı gübre olarak servis olan organik bir artıktır.
Bitki artığı, ortam aşırı kirli değilse ek yük sağlamaz sisteme, çok yavaş bozunur ve bozunma sonucu ortaya çıkan amonyak o kadar azdır ki sistem bakterilerince derhal işlenir, ortaya faydalı bir organik bileşik çıkar... Bitkili akvaryumda dip çekimi denen şey hurafedir çok ciddi bir parazit varlığı yok ise.
8 soruda karides
[QUOTE=trkwaw]Bende tortuların yararlı olacağı fikrindeyim
[/QUOTE]
Tortuların saymakla bitmez yararları vardır. Azot döngüsünü sağlayan bakterilerin çokça bulunduğu yerlerdir, bitkilere gübre de olur, yeni yavruların beslenebileceği pek çok mikroorganizma da içerebilir. Nispeten ince kum ve bol tortu bir sistemin "neredeyse" kendi kendine yetmesi demektir.
Co2 mantığında; bitkiler fotosentez yaparken oksijen verir karbondioksit kullanır, gece ise oksijen alır karbondioksit verir bir miktar. Gece karbondioksit miktarı gündüzle aynı olursa tankta karbondioksit miktarı gece artacak, gündüz fotosentezde kullanılırken düşecektir, böylece gündüz ph değerinde artma (bazik), gece ise düşme (asidik) olabilecektir. Bu oynama fazla olursa karidesler olumsuz etkilenebilecektir. Tüplü sistemde bu ayarlanabilir ama mayalıda nasıl olur bilmiyorum hiç kullanmadım.
Ya gündüz gece çok az ve sabit bir karbondioksit çıkışı sağlayın ya da kullanmayın bana göre. Daha önce de dediğim gibi 15 watt/60 litre ışıklandırma oranı bitkilerin çokça fotosentez yapıp karbondioksit tüketmeleri için yeterli bir oran değil, bence sisteminize gereksiz karbondioksit girişi yapmış olursunuz. Ya 1 tane daha 15 watt ışıklandırma koyun ya da Co2 yi kaldırın, korkmayın, bitkileriniz için bu sistemde fark etmeyecektir. Bolca karidesiniz olduğunda yeteri kadar karbondioksit çıkışı canlılardan temin edilebilir, yüzey de çok hareketli değilse karbondioksitte kaçak da fazla olmaz.
içiniz rahat etsin diye örnek vereyim; 60 watt/ 275 net litre (sizinkinden bile düşük aydınlatma oranım) akvaryumumun resimlerine ve bitkilere bakın, karbondioksit kullanmıyorum;
http://www.akvaryum.com/Forum/discus_Icin_marsa_bastim_%28yumurtladilar-_sf_4%29_k342851.asp?PN=4
Kaan ERDAL 2011-04-15 13:24:02
[QUOTE=trkwaw]Bende tortuların yararlı olacağı fikrindeyim
co2 düzenli saat ne demek ? 24 saat açık kalmıyormu ?
Tortuların saymakla bitmez yararları vardır. Azot döngüsünü sağlayan bakterilerin çokça bulunduğu yerlerdir, bitkilere gübre de olur, yeni yavruların beslenebileceği pek çok mikroorganizma da içerebilir. Nispeten ince kum ve bol tortu bir sistemin "neredeyse" kendi kendine yetmesi demektir.
Co2 mantığında; bitkiler fotosentez yaparken oksijen verir karbondioksit kullanır, gece ise oksijen alır karbondioksit verir bir miktar. Gece karbondioksit miktarı gündüzle aynı olursa tankta karbondioksit miktarı gece artacak, gündüz fotosentezde kullanılırken düşecektir, böylece gündüz ph değerinde artma (bazik), gece ise düşme (asidik) olabilecektir. Bu oynama fazla olursa karidesler olumsuz etkilenebilecektir. Tüplü sistemde bu ayarlanabilir ama mayalıda nasıl olur bilmiyorum hiç kullanmadım.
Ya gündüz gece çok az ve sabit bir karbondioksit çıkışı sağlayın ya da kullanmayın bana göre. Daha önce de dediğim gibi 15 watt/60 litre ışıklandırma oranı bitkilerin çokça fotosentez yapıp karbondioksit tüketmeleri için yeterli bir oran değil, bence sisteminize gereksiz karbondioksit girişi yapmış olursunuz. Ya 1 tane daha 15 watt ışıklandırma koyun ya da Co2 yi kaldırın, korkmayın, bitkileriniz için bu sistemde fark etmeyecektir. Bolca karidesiniz olduğunda yeteri kadar karbondioksit çıkışı canlılardan temin edilebilir, yüzey de çok hareketli değilse karbondioksitte kaçak da fazla olmaz.
içiniz rahat etsin diye örnek vereyim; 60 watt/ 275 net litre (sizinkinden bile düşük aydınlatma oranım) akvaryumumun resimlerine ve bitkilere bakın, karbondioksit kullanmıyorum;
http://www.akvaryum.com/Forum/discus_Icin_marsa_bastim_%28yumurtladilar-_sf_4%29_k342851.asp?PN=4
Taşın Köpürmesi İyi midir Kötü müdür?
Kayaların tuz ruhu ile (veya limon suyu vs) köpürmesinin sebebi, asitle tepkimeye giren kalsiyum karbonat (veya magnezyum karbonat vs) mineralidir, karbonatlar zaman içerisinde suya geçtiği için su sertliğini artırırlar.
Karbonat bazlı mineral içermeyen kayalar da tamamen güvenli değildir, içerisinde bolca metalik mineral olan kayalar da zamanla sıkıntı yaratabilir, örneğin silisten oluşma bir kum taşının içeriğinde örneğin bakır minerallerinden kalkopirit, kuprit, kurşun minerallerinden galenit, civa minerali zinober, arsenik mineralleri realgar, orpiment gibi toksik bileşenler olabilir. Doğadan topladığımız kayaçların içeriğini bilmeden doğrudan akvaryuma koyarsak az ihtimalle de olsa kötü sonuçlarla karşılaşabiliriz.
Bu yüzden; su altında uzun süre kalmış (denizde veya gölde) kayaları tercih etmek her zaman daha güvenli olacaktır, bu kayaların zaman içerisinde zararlı tepkimelerini tamamlamış (karbonat dışında), atıl duruma geçmiş olmaları ihtimali daha yüksektir. Daha sonrasında tuz ruhu, sirke, limon suyu gibi asidik sıvılarla test edip ihtiyacımıza göre kullanabiliriz.
Bunlara benzer oluşumları gördüğünüz kayaları kullanmamanızı tavsiye ederim.
http://www.tarimziraat.com/madenler/mineraller/kalkopirit_madeni/
http://www.meinemineraliensammlung.de/dashobby/dashobby/spaltbarkeit.html
Kuvars, Batuhan Bey'in belirttiği gibi gnays (mükemmel dekorasyon sağlar bence), kalkersiz (karbonatsız) sert kum taşları, silis (kuvars minerali) çakılları gibi kayaçlar içinde başkaca bir mineral taşımıyorsa %100 güvenle, suya salınım yapmadan kullanılabilir... Suya karbonat vermesi isteniyorsa da kolayca ufalanmayan, epey sert ve masif hale gelmiş kalker kayalar (kireçtaşı) en kolay bulunan sertleştirici elemanlardır. Bu karbonatlı kayaların rengi krem, bej, beyaza yakın kirli sarı gibi tonlarda olmalıdır. Siyah, kahverengi, kızıl, mavimsi, yeşilimsi karbonat kayalarının içeriğinde demir, bakır gibi metallerin mineralleri olabileceğinden kullanılmasını en azından mineraloji konusuna hakim olmayan kimselere önermiyorum. Saygılar...
Kaan ERDAL 2011-04-15 02:07:01
Kayaların tuz ruhu ile (veya limon suyu vs) köpürmesinin sebebi, asitle tepkimeye giren kalsiyum karbonat (veya magnezyum karbonat vs) mineralidir, karbonatlar zaman içerisinde suya geçtiği için su sertliğini artırırlar.
Karbonat bazlı mineral içermeyen kayalar da tamamen güvenli değildir, içerisinde bolca metalik mineral olan kayalar da zamanla sıkıntı yaratabilir, örneğin silisten oluşma bir kum taşının içeriğinde örneğin bakır minerallerinden kalkopirit, kuprit, kurşun minerallerinden galenit, civa minerali zinober, arsenik mineralleri realgar, orpiment gibi toksik bileşenler olabilir. Doğadan topladığımız kayaçların içeriğini bilmeden doğrudan akvaryuma koyarsak az ihtimalle de olsa kötü sonuçlarla karşılaşabiliriz.
Bu yüzden; su altında uzun süre kalmış (denizde veya gölde) kayaları tercih etmek her zaman daha güvenli olacaktır, bu kayaların zaman içerisinde zararlı tepkimelerini tamamlamış (karbonat dışında), atıl duruma geçmiş olmaları ihtimali daha yüksektir. Daha sonrasında tuz ruhu, sirke, limon suyu gibi asidik sıvılarla test edip ihtiyacımıza göre kullanabiliriz.
Bunlara benzer oluşumları gördüğünüz kayaları kullanmamanızı tavsiye ederim.
http://www.tarimziraat.com/madenler/mineraller/kalkopirit_madeni/
http://www.meinemineraliensammlung.de/dashobby/dashobby/spaltbarkeit.html
Kuvars, Batuhan Bey'in belirttiği gibi gnays (mükemmel dekorasyon sağlar bence), kalkersiz (karbonatsız) sert kum taşları, silis (kuvars minerali) çakılları gibi kayaçlar içinde başkaca bir mineral taşımıyorsa %100 güvenle, suya salınım yapmadan kullanılabilir... Suya karbonat vermesi isteniyorsa da kolayca ufalanmayan, epey sert ve masif hale gelmiş kalker kayalar (kireçtaşı) en kolay bulunan sertleştirici elemanlardır. Bu karbonatlı kayaların rengi krem, bej, beyaza yakın kirli sarı gibi tonlarda olmalıdır. Siyah, kahverengi, kızıl, mavimsi, yeşilimsi karbonat kayalarının içeriğinde demir, bakır gibi metallerin mineralleri olabileceğinden kullanılmasını en azından mineraloji konusuna hakim olmayan kimselere önermiyorum. Saygılar...
nls cichlid formula?
[QUOTE=fenomen34]Peki sadece bu yemle balıkları beslersek herhangi bişey olurmu ?[/QUOTE]
Nls firması diyor ki; etçil, otçul, hepçil, ne tür balık olursa olsun sadece bizim yemle besleyebilirsiniz, ne kabız olur ne rahatsızlanır... Gerekli her türlü bileşen bizim yemde vardır, başka yemlerle karma yapılınca anca besin dengesi bozulur, fayda azalır. Çok iddialı bir yaklaşım. İlk başlarda bana ticari bir taktik gibi gelmişti ama 1 yıldır nls'den başka bir yem kullanmadım neredeyse, yavrular, erişkinler, damızlıklar, hepsinin keyfi yerinde. Su kirliliği minimum, sağlıklar yerinde, tıkır tıkır yumurtluyor hemen her cins, iç parazit falan da hak getire...
Not: Benim balıklar etçil ve hepçil yumuşak su türleri... Discuslar, melekler, corydoraslar, neonlar, çeşitli tetralar vs... Frontosa da etçil bir balık olduğu için bana göre sadece nls ile de besleyebilirsiniz rahatlıkla. Nls firmasının tüm yemleri hemen hemen aynı içerikte olup sadece bileşenlerin oranları, protein vs oranları biraz değişiyor. Thera+a ve cichlid formula kombine edilebilir veya thera+a kendi başına tercih edilebilir, protein oranı bir miktar daha fazla ve sarımsak miktarı da daha yüksek. Frontosalar büyüdükçe yemin daha büyük tanelilerini alarak tüm yemin tüketilmesini ve suyun çok daha az kirlenmesini sağlayabilirsiniz.
Kaan ERDAL 2011-04-15 01:41:32
[QUOTE=fenomen34]Peki sadece bu yemle balıkları beslersek herhangi bişey olurmu ?[/QUOTE]
Nls firması diyor ki; etçil, otçul, hepçil, ne tür balık olursa olsun sadece bizim yemle besleyebilirsiniz, ne kabız olur ne rahatsızlanır... Gerekli her türlü bileşen bizim yemde vardır, başka yemlerle karma yapılınca anca besin dengesi bozulur, fayda azalır. Çok iddialı bir yaklaşım. İlk başlarda bana ticari bir taktik gibi gelmişti ama 1 yıldır nls'den başka bir yem kullanmadım neredeyse, yavrular, erişkinler, damızlıklar, hepsinin keyfi yerinde. Su kirliliği minimum, sağlıklar yerinde, tıkır tıkır yumurtluyor hemen her cins, iç parazit falan da hak getire...
Not: Benim balıklar etçil ve hepçil yumuşak su türleri... Discuslar, melekler, corydoraslar, neonlar, çeşitli tetralar vs... Frontosa da etçil bir balık olduğu için bana göre sadece nls ile de besleyebilirsiniz rahatlıkla. Nls firmasının tüm yemleri hemen hemen aynı içerikte olup sadece bileşenlerin oranları, protein vs oranları biraz değişiyor. Thera+a ve cichlid formula kombine edilebilir veya thera+a kendi başına tercih edilebilir, protein oranı bir miktar daha fazla ve sarımsak miktarı da daha yüksek. Frontosalar büyüdükçe yemin daha büyük tanelilerini alarak tüm yemin tüketilmesini ve suyun çok daha az kirlenmesini sağlayabilirsiniz.
Discus Akvaryumlarında kum kullanılması
[QUOTE=milamber] Konuyu başından sonuna kadar hiç bir mesajı atlamadan okudum.Bazen kişisel tartışmaya doğru kaysada genel olarak discusda benim gibi yeni olan arkadaşlar için çok güzel bir konu olmuş, inanın 16 sayfayı hiç sıkılmadan okudum.Konuya katılan ve bilgi paylaşımında bulunan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Umarım dilediğiniz akvaryumu başarıyla kurarsınız. Bu konuda yapılan en büyük hata sabırsızlık olmakta, bitkili sistemin tam anlamıyla oturması için gereken zaman tanınırsa ve bitkiler hızlı nitrat emen türlerden seçilirse başarılı olmamak için bir sebep yok.
Bu konuda benim kesin önerim (discuslar yetişkin olana kadar bana göre olmazsa olmaz) su üstü bitkilerini bolca kullanmak (pistia-sümbül-su mercimeği gibi, en dehşeti su sümbülüdür) ve onların ışığı kesmesi neticesinde su altı bitkilerinin gelişiminin yavaşlamaması için kuvvetli bir ışık sistemi ve normalden biraz daha fazla sıvı gübre kullanımı olacaktır. Kademe kademe artırılan gübreleme ve ışıklandırma ile zaten gübre yosun oluşumu yapmayacak, oburca besin tüketerek gelişen su üstü bitkilerinden su altı bitkilerine de yeterli gübre kalacaktır. 3 adet bitkili akvaryumumda karşılaştığım tek yosun türü, 2 ay kadar su değiştirmediğimde az miktarda camda yeşil nokta yosunu olmakta. Sakal yosunu vs gibi yosunları ömrümde görmedim desem yeridir... Hem zaten ph oranınız düşük olacak, yosun oluşumu daha az gerçekleşmektedir. Kısaca; su üstü bitkileriyle bol gübreleme = çok çok yavaş yükselen nitrat, az su değişimi, mutlu balıklar.
Kaan ERDAL 2011-04-15 01:07:23
[QUOTE=milamber] Konuyu başından sonuna kadar hiç bir mesajı atlamadan okudum.Bazen kişisel tartışmaya doğru kaysada genel olarak discusda benim gibi yeni olan arkadaşlar için çok güzel bir konu olmuş, inanın 16 sayfayı hiç sıkılmadan okudum.Konuya katılan ve bilgi paylaşımında bulunan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Cama cam yada biyotop a yakın bir bitkili akvaryumda bu güzel canlıları beslemek gibi bir seçim yapmak gerektiğinde, ilk başlarda insanlar yazılanlardan ve anlatılanlardan korktuğu için cama cam akvaryuma yöneliyor(şahsen bende öyle oldu).Her iki yönteminde artıları ve eksileri var.Bu konuyuda okuduktan sonra artan cesaretimle hacmi yüksek bir akvaryum edinip nasipse bu yaz biyotop a yakın bir discus akvaryumu kurmak için hazırlıklara başladım.Kütükler ve bitkilerle dekore edilmiş melek balıklarımın akvaryumunu seyrederken hep discuslarımıda benzer bir akvaryumda seyretmeyi hayal ederdim, umarım gerçekleştirmek nasip olur.
Sevgi ve saygılarımla sağlıklı balıklar...
[/QUOTE]Umarım dilediğiniz akvaryumu başarıyla kurarsınız. Bu konuda yapılan en büyük hata sabırsızlık olmakta, bitkili sistemin tam anlamıyla oturması için gereken zaman tanınırsa ve bitkiler hızlı nitrat emen türlerden seçilirse başarılı olmamak için bir sebep yok.
Bu konuda benim kesin önerim (discuslar yetişkin olana kadar bana göre olmazsa olmaz) su üstü bitkilerini bolca kullanmak (pistia-sümbül-su mercimeği gibi, en dehşeti su sümbülüdür) ve onların ışığı kesmesi neticesinde su altı bitkilerinin gelişiminin yavaşlamaması için kuvvetli bir ışık sistemi ve normalden biraz daha fazla sıvı gübre kullanımı olacaktır. Kademe kademe artırılan gübreleme ve ışıklandırma ile zaten gübre yosun oluşumu yapmayacak, oburca besin tüketerek gelişen su üstü bitkilerinden su altı bitkilerine de yeterli gübre kalacaktır. 3 adet bitkili akvaryumumda karşılaştığım tek yosun türü, 2 ay kadar su değiştirmediğimde az miktarda camda yeşil nokta yosunu olmakta. Sakal yosunu vs gibi yosunları ömrümde görmedim desem yeridir... Hem zaten ph oranınız düşük olacak, yosun oluşumu daha az gerçekleşmektedir. Kısaca; su üstü bitkileriyle bol gübreleme = çok çok yavaş yükselen nitrat, az su değişimi, mutlu balıklar.

8 soruda karides
Karbondioksitten vazgeçin derim. Dengesiz Co2 dengesiz ph demektir, karidesler hassas yaratıklardır biraz. Topluca ölebilirler bir ph dengesizliğinde. Zaten sisteminizde karbondioksiti hızlı emdirecek bir ışıklandırma kuvveti yok, bitkileriniz de karbondioksitsiz gelişecek bitkiler...
Karbondioksitten vazgeçin derim. Dengesiz Co2 dengesiz ph demektir, karidesler hassas yaratıklardır biraz. Topluca ölebilirler bir ph dengesizliğinde. Zaten sisteminizde karbondioksiti hızlı emdirecek bir ışıklandırma kuvveti yok, bitkileriniz de karbondioksitsiz gelişecek bitkiler...
SON MESAJLAR
- Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Elyaf kocoglu, 12:54
Filtreleme Seçenekleri - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
KULLANICILAR
- 68 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Deathgrip,
Rafayel,
mrah,
hakanb.,
Frkn,
HaydarGul,
altuntasseref,
MertGun,
MiSoSiKiaN,
Jotunheim,
oguzkanmaz,
oktay42,
İnci Kefali,
Koksal Gurkan,
0rnn,
sina cen,
Kınayu,
MuratOzdemir,
ternapi,
Şahinöztürk,
888starz_zbma,
Efeayd,
Cyber_Scout,
Tortuga7,
ozan_1903,
Akifs,
ronnno958,
emrahdm,
ballantines,
Soner.x,
reprise,
NotEvenBeginner,
Arch.Hüseyin,
yeekim,
murat efe,
LeafyAqua,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
