ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Conix
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ekim 2024 16:26
Son Ziyaret:
2 Saat 6 Dakika önce
Toplam Mesaj:
27 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
8 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Can
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

CONIX

SON 10 MESAJI

Lepistes Havuzu
[QUOTE=Killicory]Saklanma alanı artırılabilir
Lepistes sayısıda[/QUOTE]

aşırı üreme riskine karşı 3 balık ile sınırlandırdım. belki 2 dişi daha atabilirim.
Lepistes Havuzu
Ölçüler: 60 litre
Canlı Türleri: 1 erkek 2 dişi Lepistes
Bitki Türleri: Anubias
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Pipo filtre ve doğal güneş ışığı
Tasarım ve Dekorasyon: Anubias için kaya ve kütük (Fırınlanmış ve kaynatılmış)

60 litrelik bir leğeni lepistes havuzuna çevirdim. Kapalı pimapen bir balkonda. istenirse açılabiliyor hava durumuna göre. Isıtıcı ve pipo filtre kullandım. 2 adet anubias var şimdilik. İleride su üstü bitlikeri eklemeyi düşünüyorum daha doğal bir görüntü için.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/260620261849591.jpg[/IMG]

video yüklenemediği için link ile ekledim.

[URL]https://vimeo.com/1204893058?share=copy&fl=sv&fe=ci[/URL][EDIT]Conix,2026-06-26 19:01:49[/EDIT]
400 Litre Havuz
[QUOTE=Cyber_Scout]
İnşaat malzemeleri satan yerlerden 3cm kalınlığında strafor temin edrseniz ekonomik bir çözüm olur.
Taban ve tüm yan cepheleri kaplamanız ısıtıcının verimli çalışması için gerekli.
Plastik ısı koruma açısından çok zayıf. Yazın aşırı ısınır kışın aşırı soğuk olur.
Isıtıcıların plastik muhafazalı olanlarından kullanın..[/QUOTE]

Japon işini kışa erteledim. Yazın hem çok sıcak olacak ve soğutma riskinden dolayı. Onun yerine yedek projemi hayata geçirdim. 1 haftadır bakteri kültürü ile 60litre bir leğende lepistes havuzu hazırlıyordum. Bugün balıkları attım. Onunla ilgili post açacağım birazdan.
400 Litre Havuz
[QUOTE=Cyber_Scout]
Havuzun tabanı betona-fayansa mı temas ediyor?
Sobo 90xlerden bütçenizin yettiği en büyük dış filtreyi alın.[/QUOTE]

Altına havuzlar için satılan aynı markanın yapboz gibi birleşen yumuşak zeminleri var. onlardan koyacağım zemine direkt temas edip zarar vermesin diye.
400 Litre Havuz
[QUOTE=Aguamentist]
O hacim için bir dış filtre veya pond filtresi kullanmanız daha iyi olur.
Kapalı balkonda su sıcaklığı 30 derecenin üstüne çıkacaktır, o zaman nasıl soğutmayı planlıyorsunuz?
Ayrıca güneş ışığını da hesaba katarsanız alg patlaması da yaşabilirsiniz. [/QUOTE]

Perde ile direkt güneş ışığını önleyebilirim. Ama soğutma gerekirse temmuz ağustosta gerekecektir. Bir dizi fan ile soğutmayı planlıyorum elimde 6 adet pc fanı var. Tabi şuanda ölçtüğümde su sıcaklığı 22-23 civarlarında. Binanın çatısına ısı yalıtımı yapıldı. Filtre için önereceğiniz bir model var mı?
[EDIT]Conix,2026-06-25 14:03:43[/EDIT]
400 Litre Havuz
Sanırım 1 hafta boyunca deneyip su değerlerini kontrol edip ona göre filtre değiştireceğim gibi duruyor. Balıkları yoracak bir akıntı istemiyorum pipo ve şelale aynı anda düşünüyorum. Filtrasyon başarısını su değerlerine bakarak ölçeceğim. Verebileceğiniz önerilere açığım
400 Litre Havuz
[QUOTE=scorpion26]

İzmirde japon balığı için yaz kış ısıtıcı kullanmanıza gerek yok. Filtrasyonu çözün yeter. Kışın biraz güneş görmesi yeterli olacaktır fazlasıyla.[/QUOTE]

filtrasyon için 2 veya 3 büyük pipo filtreyi aralıklı olarak köşelere koysam yeterli olur mu yoksa önerebileceğiniz bir filtre var mı?
400 Litre Havuz
Merhaba,

Aşağıdaki gibi bir havuz sipariş ettim. 400 litre kapasiteli. Kendisini nasıl ısıtabilirim? ısıtcıyı koyduğumda plastiği erir mi? İzmir de yaşıyorum ve içerisinde 15-20cm civarında japon bakmayı düşünüyorum. pimapen ile kapalı bir balkonda olacak. Yazın sıcak ancak kıştan emin değilim.

M[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/230620260854101.jpg[/IMG]

Rope Fish Tank Arkadaşı
[QUOTE=koraykbl]Akvaryumunuz sanırım rooe fish için uygun değil. En az 60cm Akvaryum ortwmında görebilirler. Ayrıca hareketli cisimlere karşı eğilimlidir çünkş doğasu bu yönde. Yanına onla aynı boyutta ama ağzına sığmayacak küçük monster türler eklenebilir ama bence tavsiye etmem çünki çok stresli balıkalrdır. Hiç o yopa girmeden bol bitkili ve bol saklanma alanlı bir akvaryum kurun. Lt kaç litre? Su değişim sıklığınız? Kullandığınız yem gibi şeyleri bizşmle paylaşırsanız yardım etmek isteriz.[/QUOTE]

Merhaba, akvaryumum 80 litre. İçinde canlı yem olarak sadece 5 adet lepistes yavrusu vardı. 4 ünü yedi. Bir anubias var içerisinde bugün birkaç anubias daha ekleyeceğim. Bir adet pipo filtre var. Hava akımı ona göre kıstım akıntı yapmasın diye. Haftalık %30 su değişimi ve dip çekimi, aylık %80 su değişimi. Akvaryumu gerekirse büyütmekten çekinmem[EDIT]Conix,2025-10-25 14:22:13[/EDIT]
Rope Fish Tank Arkadaşı
[IMG]null[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/251784/201020251414211.jpg[/IMG]


Merhaba, kaval balığı (rope fis) için akvaryuma atabileceğim başka uyumlu türler var mıdır? Birkaç lepistes yavrusu var ama onları canlı yem olarak ekledim. 4 tanesini 3 ay gibi bir sürede yedi 1 tanesi kaldı.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.