ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
karavere
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Nisan 2022 11:39
Son Ziyaret:
06 Nisan 2022 22:11
Toplam Mesaj:
3 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ümit Karakuş
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Tekirdag
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ümit Karakuş
SON 3 MESAJI
İlk Akvaryum Tecrübem Ve Yaşadıklarım
[QUOTE=MertSoyumert]
Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, ironik olarak son kurulumumda Bacteria Feeder aldım ancak kullanmadım. Onun yerine bakteri üremesi için sıfırlandıkça saf amonyak dozladım. Saf amonyağın beslemede
yetersiz olduğunu düşünüyor musunuz acaba?
Ümit bey, japon balıkları sandığınız kadar küçük balıklar değil, oldukça büyüyor ve uzun yaşıyorlar uygun şartlarda, sizin gördükleriniz yavru ya da büyüyememiş sağlıksız balıklardır. Size bir konu atayım, 5-6 japonlar için 10 litre rahat olur mu siz karar verin:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/100x45x45_japon_baligi_akvaryumum_k979638.asp[/URL]
15-20 yıl kadar yaşayan (en uzun örneği sanırım 43 yaşında) japon balığı yavru halde alınırsa belki 3-4 yıl yaşar (sanmam ama olabilir), 15 yıl yaşayabilen bir balığın 4 yıl yaşaması pek de yaşamak sayılmaz bence. Ayrıca büyüyemeyecekler, yani yanık, küçük kalacaklar. Petshop 5-6 balık uygun dediyse bence oradan alışverişi kesin. Yaşamasına yaşar ancak nasıl ve ne kadar yaşar. 5-6 balığı japon balığı değil de başka balık olarak söylediyse yine uygun olmaz maalesef.
[/QUOTE]
Evet haklısınız. Şaşırdım derken de bunu kast ediyorum aslında. Ne kadar da yanlış yönlendirilmişim. Şimdi gelen tavsiyeler doğrultusunda akvaryumumu daha yaşanılabilir ortam haline getirmek için gerekenleri yapmaya başlayacağım.
[QUOTE=MertSoyumert]
Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, ironik olarak son kurulumumda Bacteria Feeder aldım ancak kullanmadım. Onun yerine bakteri üremesi için sıfırlandıkça saf amonyak dozladım. Saf amonyağın beslemede
yetersiz olduğunu düşünüyor musunuz acaba?
Ümit bey, japon balıkları sandığınız kadar küçük balıklar değil, oldukça büyüyor ve uzun yaşıyorlar uygun şartlarda, sizin gördükleriniz yavru ya da büyüyememiş sağlıksız balıklardır. Size bir konu atayım, 5-6 japonlar için 10 litre rahat olur mu siz karar verin:
[URL]https://www.akvaryum.com/Forum/100x45x45_japon_baligi_akvaryumum_k979638.asp[/URL]
15-20 yıl kadar yaşayan (en uzun örneği sanırım 43 yaşında) japon balığı yavru halde alınırsa belki 3-4 yıl yaşar (sanmam ama olabilir), 15 yıl yaşayabilen bir balığın 4 yıl yaşaması pek de yaşamak sayılmaz bence. Ayrıca büyüyemeyecekler, yani yanık, küçük kalacaklar. Petshop 5-6 balık uygun dediyse bence oradan alışverişi kesin. Yaşamasına yaşar ancak nasıl ve ne kadar yaşar. 5-6 balığı japon balığı değil de başka balık olarak söylediyse yine uygun olmaz maalesef.
[/QUOTE]
Evet haklısınız. Şaşırdım derken de bunu kast ediyorum aslında. Ne kadar da yanlış yönlendirilmişim. Şimdi gelen tavsiyeler doğrultusunda akvaryumumu daha yaşanılabilir ortam haline getirmek için gerekenleri yapmaya başlayacağım.
İlk Akvaryum Tecrübem Ve Yaşadıklarım
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.
Okudukça ne kadar az bilgi sahibi olduğum ve öğrenmem gereken daha ne kadar çok şey olduğunu çok net bir şekilde anladım.
İlk etapta bu akvaryumda 1-2 balık besleyip; onlara ihtiyaç duydukları ortamı sağlayabileceğime emin olduktan sonra daha fazla ne yapabilirim diye bakmak istedim ama neler yaşadığımı okudunuz sizler de.
Şimdi daha küçük adımlar ile ilerleyip önce akvaryumumu yaşanılabilir hale getirip daha sonra canlılar ile tanıştırmam gerektiğini anladım.
Akvaryumumdaki suyu boşaltmadan filtreyi tekrar çalıştırarak yavaş yavaş bahsettiğiniz eklemeleri yapmaya çalışacağım. Çevremdeki işletmelerden salyangoz veya karides temin edebilir miyim onu bilmiyorum. Bu konuyu araştırmam gerekecek.
Bir de balıklar için bu akvaryumun küçük olduğunu söylemenize çok şaşırdım açıkçası, akvaryumu satan kişi 5-6 tanesi içinde kolay yaşar demişti. Boyutları : 28*23*15 (9,66 litre)
Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.
Okudukça ne kadar az bilgi sahibi olduğum ve öğrenmem gereken daha ne kadar çok şey olduğunu çok net bir şekilde anladım.
İlk etapta bu akvaryumda 1-2 balık besleyip; onlara ihtiyaç duydukları ortamı sağlayabileceğime emin olduktan sonra daha fazla ne yapabilirim diye bakmak istedim ama neler yaşadığımı okudunuz sizler de.
Şimdi daha küçük adımlar ile ilerleyip önce akvaryumumu yaşanılabilir hale getirip daha sonra canlılar ile tanıştırmam gerektiğini anladım.
Akvaryumumdaki suyu boşaltmadan filtreyi tekrar çalıştırarak yavaş yavaş bahsettiğiniz eklemeleri yapmaya çalışacağım. Çevremdeki işletmelerden salyangoz veya karides temin edebilir miyim onu bilmiyorum. Bu konuyu araştırmam gerekecek.
Bir de balıklar için bu akvaryumun küçük olduğunu söylemenize çok şaşırdım açıkçası, akvaryumu satan kişi 5-6 tanesi içinde kolay yaşar demişti. Boyutları : 28*23*15 (9,66 litre)
İlk Akvaryum Tecrübem Ve Yaşadıklarım
Merhaba değerli arkadaşlar,
Bu hobiye yeni başlamış biri olarak 10 günlük süreçte neler yaşadığımı ve 2 Japon balığımı nasıl kaybettiğimi anlatacağım. Sizlerden ricam da bahsedeceğim süreçte nerelerde hata yaptığımı ve tekrar bu üzücü olayın yaşanmaması için nasıl önlemler almam gerektiğini anlatmanız. Aynı zamanda bu hobiye yeni başlayacak olan arkadaşlarımızın bu tecrübeden yararlanacağını düşünüyorum. Biraz uzun gelebilir ancak detayları vermem anlaşılmam için çok önemli diye düşünüyorum.
Yaklaşık 10 gün kızım ile beraber balık bakmaya karar verdiğimiz için bir petshoptan 7-8 litre su alabilen bir fanus ve biri turuncu biri de beyaz ama kafasında kırmızı bir işaret olan 2 japon balığı aldık.
Yanlarında da standart balık yemi aldık. (Ufalanarak servis edilen küçük kapsüller, içeriğini bilmiyorum)
Fanusu yarısına kadar su (Erikli damacanadan) doldurdum, içerisine de yine petshoptan aldığım renkli taşlar ve bir adet plastik aksesuar koydum. Daha sonra da balıkları içerisine yerleştirdim.
İlk 3 gün büyük bir keyifle balıklarımı izledim. (Petshopçu 10 günde bir suyun bir kısmı değiştirsen yeter dedi. Başka bir bilgi vermedi.)
Daha sonra balıkları çok sevdiğim için onlar için neler yapabilirim diye araştırmaya başladım. Bir çok yerde fanusta bakmanın sağlıklı olmadığı ve bir akvaryumda yaşamaları gerektiğini öğrendim.
Bunun sonucunda da yaklaşık olarak 10 litre su alabilen bir akvaryum ve pipo filtre aldım. Balıklarımı da kendi suları ile birlikte buraya aktardım. (Bu sırada plastik aksesuar ve renkli taşların sağlıksız olabileceğini okuduğum için onları yeni akvaryuma aktarmadım.
Yine 3-4 gün günde bir kez 1 buçuk adet kapsül ufalayarak onları beslemeye devam ettim.
Balıkları başka bir petshoptan, akvaryumu ise başka bir petshoptan almıştım.
Akvaryumu satan petshopçu haftada bir kez suyun %20'si kadarı dip çekimi yapmam gerektiği söylemişti. Elimde uygun ekipman olmadığı için pipetle vs. denedim ama bir türlü beceremedim. Ben de 4. gün sonunda üstten %20 su aldım. 5 gündür sürahide bekleyen çeşme suyunu da bu aşamada akvaryuma dahil ettim (O zamana kadar hep Erikli damacana suyu kullanmıştım.)
Sanırım olaylar da bundan sonra gelişti. Ertesi gün her iki balığımın da kuyruklarının bir kısmının olmadığı fark ettim. Onları izlediğimde birbirlerini ısırmaya çalışıyorlar gibi geldiği için ilk aklıma gelen kavga ettikleri ve birbirlerine zarar verdikleri oldu. Bu nedenle turuncu olanı fanusa aldım beyaz olanı (daha hırpalanmış gözüküyordu) akvaryumda bıraktım.
Turuncuyu fanusa alırken %50 akvaryum suyundan %50 de Erikli su ekledim.
Bu esnada ikisinin de kuyruklarının giderek yok olduğunu gözlemledim ve bir hastalık olabileceğinden şüphelendim. Aynı gün içerisinde henüz ben müdahale edemeden akvaryumdaki beyazın pullarının döküldüğünü, kuyruğunun da neredeyse tamamen yok olduğunu gördükten kısa bir süre sonra beyaz balığımı ne yazık ki kaybettim. Bu aşamada ilginç olan beyaz bütün bu deformasyona rağmen suda hep yatay bir şekilde kalmayı başarmıştı ve öldüğünde de öyleydi.
Turuncu ise kuyruk eridikçe baş aşağı bir şekil almaya fakat ihtiyaç duyduğunda yüzmeye devam etti.
Beyaz öldükten sonra turuncuyu tekrar akvaryuma aldım. Bu noktada bilgisizliğimden ötürü akvaryumu dezenfekte etmek vs. aklıma gelmedi. Biraz da mevcut suyu korumanın bakteri çeşitliliği açısında önemli olduğunu duyduğum için değiştirmedim diye düşünebilirsiniz. Nitekim akvaryuma aktarırken turuncu balığım fanusta çoğunlukla baş aşağı duran ancak beslenme ihtiyacı olduğunda o kuyruksuz hali ile dolaşabilen ve gerekirse dibe kadar inebilen bir durumdaydı. Ancak kendini bıraktığında tıpkı bir balon gibi suyun yüzeyine çıkıyordu.
Akvaryuma aktardığımda artık bu akşam ölür diye düşünüyordum. Ertesi gün kalktığımda hala aynı hareketleri yaptığını ama istediği zaman da suyun dibine kadar gittiğini gördüm.
Bu kez bu mücadelesinin hakkını verebilmek adına ne yapabilirim diye düşünmeye başladım ve bir petshoptan metilen mavisi ve akvaryum tuzu aldım.
Metilen mavisini 10 lt suya 2 damla damlattım ve bir de akvaryum tuzu attım içeriye. İlk gün her ne kadar fiziksel olarak bir değişim olmasa da hareketlilik açısından bir canlanma olduğunu hissettirdi bana. Ben de onu suyu ile birlikte fanusa aldım.
Bu arada bakteriler vs. hakkında araştırma yapıp az çok bilgi sahibi olduğumu düşündüğüm için akvaryumu sıcak su ile yıkadım temizledim ve ertesi gün yeni su ve fanus suyunu karıştırarak turuncu balığımı tekrar akvaryuma aktardım. Yeni bir geçiş olduğu düşündüğüm için yine akvaryum dibine tuz attım.
Bu arada pipo filtre de sürekli çalışıyordu. Akvaryumu temizlerken pipo filtreyi yıkamadım ama sıkarak temizlemeye çalıştım.
Balığım toplam 4 gün baş aşağı bir şekilde yaşam mücadelesi verdikten sonra dün akşam yani akvaryuma onu aktardıktan yaklaşık olarak 13-14 saat sonra öldü ne yazık ki.
Şu an yolda olan ve biraz sonra gelecek olan ısıtıcıyı, vitaminli besini, dip çekme aparatını göremeden gitti ne yazık ki.
Tecrübesizliğim başta başından beri diğerine göre daha sakin olan beyaz "Kalp Yıldızı" nın ve bu kadar mücadeleci olacağını asla tahmin edemeyeceğim turuncu ufaklığın "Sevgi" (isimler kızım koydu) yaşamaları gerekenden daha kısa sürede ölmelerine sebep oldu.
Yeniden balık başlamaya başlamadan önce yaptığım hatalardan ders çıkarmak ve bundan sonraki misafirlerimize daha iyi koşullar sunmak istediğim için bu foruma üye olarak sizlerle bu mesajı paylaşıyorum.
Bu hobiye başlayana kadar 7-8 liraya alınan bu ufacık şeylerin bu kadar büyük bir sevgi ile bakılabileceğini ve ölümlerinin bu kadar üzücü olabileceğini asla tahmin edemezdim.
Balıklarına büyük bir ilgi ve sevgi ile bakan bütün akvaryum severlere selamlarımla.
Merhaba değerli arkadaşlar,
Bu hobiye yeni başlamış biri olarak 10 günlük süreçte neler yaşadığımı ve 2 Japon balığımı nasıl kaybettiğimi anlatacağım. Sizlerden ricam da bahsedeceğim süreçte nerelerde hata yaptığımı ve tekrar bu üzücü olayın yaşanmaması için nasıl önlemler almam gerektiğini anlatmanız. Aynı zamanda bu hobiye yeni başlayacak olan arkadaşlarımızın bu tecrübeden yararlanacağını düşünüyorum. Biraz uzun gelebilir ancak detayları vermem anlaşılmam için çok önemli diye düşünüyorum.
Yaklaşık 10 gün kızım ile beraber balık bakmaya karar verdiğimiz için bir petshoptan 7-8 litre su alabilen bir fanus ve biri turuncu biri de beyaz ama kafasında kırmızı bir işaret olan 2 japon balığı aldık.
Yanlarında da standart balık yemi aldık. (Ufalanarak servis edilen küçük kapsüller, içeriğini bilmiyorum)
Fanusu yarısına kadar su (Erikli damacanadan) doldurdum, içerisine de yine petshoptan aldığım renkli taşlar ve bir adet plastik aksesuar koydum. Daha sonra da balıkları içerisine yerleştirdim.
İlk 3 gün büyük bir keyifle balıklarımı izledim. (Petshopçu 10 günde bir suyun bir kısmı değiştirsen yeter dedi. Başka bir bilgi vermedi.)
Daha sonra balıkları çok sevdiğim için onlar için neler yapabilirim diye araştırmaya başladım. Bir çok yerde fanusta bakmanın sağlıklı olmadığı ve bir akvaryumda yaşamaları gerektiğini öğrendim.
Bunun sonucunda da yaklaşık olarak 10 litre su alabilen bir akvaryum ve pipo filtre aldım. Balıklarımı da kendi suları ile birlikte buraya aktardım. (Bu sırada plastik aksesuar ve renkli taşların sağlıksız olabileceğini okuduğum için onları yeni akvaryuma aktarmadım.
Yine 3-4 gün günde bir kez 1 buçuk adet kapsül ufalayarak onları beslemeye devam ettim.
Balıkları başka bir petshoptan, akvaryumu ise başka bir petshoptan almıştım.
Akvaryumu satan petshopçu haftada bir kez suyun %20'si kadarı dip çekimi yapmam gerektiği söylemişti. Elimde uygun ekipman olmadığı için pipetle vs. denedim ama bir türlü beceremedim. Ben de 4. gün sonunda üstten %20 su aldım. 5 gündür sürahide bekleyen çeşme suyunu da bu aşamada akvaryuma dahil ettim (O zamana kadar hep Erikli damacana suyu kullanmıştım.)
Sanırım olaylar da bundan sonra gelişti. Ertesi gün her iki balığımın da kuyruklarının bir kısmının olmadığı fark ettim. Onları izlediğimde birbirlerini ısırmaya çalışıyorlar gibi geldiği için ilk aklıma gelen kavga ettikleri ve birbirlerine zarar verdikleri oldu. Bu nedenle turuncu olanı fanusa aldım beyaz olanı (daha hırpalanmış gözüküyordu) akvaryumda bıraktım.
Turuncuyu fanusa alırken %50 akvaryum suyundan %50 de Erikli su ekledim.
Bu esnada ikisinin de kuyruklarının giderek yok olduğunu gözlemledim ve bir hastalık olabileceğinden şüphelendim. Aynı gün içerisinde henüz ben müdahale edemeden akvaryumdaki beyazın pullarının döküldüğünü, kuyruğunun da neredeyse tamamen yok olduğunu gördükten kısa bir süre sonra beyaz balığımı ne yazık ki kaybettim. Bu aşamada ilginç olan beyaz bütün bu deformasyona rağmen suda hep yatay bir şekilde kalmayı başarmıştı ve öldüğünde de öyleydi.
Turuncu ise kuyruk eridikçe baş aşağı bir şekil almaya fakat ihtiyaç duyduğunda yüzmeye devam etti.
Beyaz öldükten sonra turuncuyu tekrar akvaryuma aldım. Bu noktada bilgisizliğimden ötürü akvaryumu dezenfekte etmek vs. aklıma gelmedi. Biraz da mevcut suyu korumanın bakteri çeşitliliği açısında önemli olduğunu duyduğum için değiştirmedim diye düşünebilirsiniz. Nitekim akvaryuma aktarırken turuncu balığım fanusta çoğunlukla baş aşağı duran ancak beslenme ihtiyacı olduğunda o kuyruksuz hali ile dolaşabilen ve gerekirse dibe kadar inebilen bir durumdaydı. Ancak kendini bıraktığında tıpkı bir balon gibi suyun yüzeyine çıkıyordu.
Akvaryuma aktardığımda artık bu akşam ölür diye düşünüyordum. Ertesi gün kalktığımda hala aynı hareketleri yaptığını ama istediği zaman da suyun dibine kadar gittiğini gördüm.
Bu kez bu mücadelesinin hakkını verebilmek adına ne yapabilirim diye düşünmeye başladım ve bir petshoptan metilen mavisi ve akvaryum tuzu aldım.
Metilen mavisini 10 lt suya 2 damla damlattım ve bir de akvaryum tuzu attım içeriye. İlk gün her ne kadar fiziksel olarak bir değişim olmasa da hareketlilik açısından bir canlanma olduğunu hissettirdi bana. Ben de onu suyu ile birlikte fanusa aldım.
Bu arada bakteriler vs. hakkında araştırma yapıp az çok bilgi sahibi olduğumu düşündüğüm için akvaryumu sıcak su ile yıkadım temizledim ve ertesi gün yeni su ve fanus suyunu karıştırarak turuncu balığımı tekrar akvaryuma aktardım. Yeni bir geçiş olduğu düşündüğüm için yine akvaryum dibine tuz attım.
Bu arada pipo filtre de sürekli çalışıyordu. Akvaryumu temizlerken pipo filtreyi yıkamadım ama sıkarak temizlemeye çalıştım.
Balığım toplam 4 gün baş aşağı bir şekilde yaşam mücadelesi verdikten sonra dün akşam yani akvaryuma onu aktardıktan yaklaşık olarak 13-14 saat sonra öldü ne yazık ki.
Şu an yolda olan ve biraz sonra gelecek olan ısıtıcıyı, vitaminli besini, dip çekme aparatını göremeden gitti ne yazık ki.
Tecrübesizliğim başta başından beri diğerine göre daha sakin olan beyaz "Kalp Yıldızı" nın ve bu kadar mücadeleci olacağını asla tahmin edemeyeceğim turuncu ufaklığın "Sevgi" (isimler kızım koydu) yaşamaları gerekenden daha kısa sürede ölmelerine sebep oldu.
Yeniden balık başlamaya başlamadan önce yaptığım hatalardan ders çıkarmak ve bundan sonraki misafirlerimize daha iyi koşullar sunmak istediğim için bu foruma üye olarak sizlerle bu mesajı paylaşıyorum.
Bu hobiye başlayana kadar 7-8 liraya alınan bu ufacık şeylerin bu kadar büyük bir sevgi ile bakılabileceğini ve ölümlerinin bu kadar üzücü olabileceğini asla tahmin edemezdim.
Balıklarına büyük bir ilgi ve sevgi ile bakan bütün akvaryum severlere selamlarımla.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
