ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Paradoks
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
24 Temmuz 2019 23:17
Son Ziyaret:
19 Ağustos 2019 15:18
Toplam Mesaj:
11 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Utku Oskay
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Utku
SON 8 MESAJI
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=Yordle]
Yakalamak buyuk dert daha buyuk bir suzgec ile daha rahat olur. Vatozlar icin tuz buyuk dert. Benim tavsiyem tanktaki 30 derece suda kalsin sansa kaliyor kurtulmalari tuz atinca hemen oluyorlar çünkü. Ancak 3 gun olmis post acali bir an once harekete gecmelisiniz. [/QUOTE]
şuan aslında 2. gün 31 derece sıcaklık. öyle bekliyorum 3-4 gün sonra benekler giderse %50 su değişimi yapıcam. elimde de ne bi ilaç birşey yok öylesine bekliyorum.
[QUOTE=Yordle]
Yakalamak buyuk dert daha buyuk bir suzgec ile daha rahat olur. Vatozlar icin tuz buyuk dert. Benim tavsiyem tanktaki 30 derece suda kalsin sansa kaliyor kurtulmalari tuz atinca hemen oluyorlar çünkü. Ancak 3 gun olmis post acali bir an once harekete gecmelisiniz. [/QUOTE]
şuan aslında 2. gün 31 derece sıcaklık. öyle bekliyorum 3-4 gün sonra benekler giderse %50 su değişimi yapıcam. elimde de ne bi ilaç birşey yok öylesine bekliyorum.
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=Yordle]Ayri bir kaba alin buyukce bir kova ona pipo veya hava tasi koyun 30 derece ye cikartin suyu yavas yavas. Kaya tuzu ilave edin 2-3 gun sinra hepsi gider. Tekrar kendi tankina eklersiniz. Ama bakteri kulturunu oldurmeden %50 su degisimi yapin. Ana tankta. Oradaki suyu 26 ya yvasca düşürüp sabitleyin. Bu sekilde buyun baliklarimi kurtardım. Tuz bitki ve vatozlari yok eder. Ondan disarda tedavi etmekten baska care yok[/QUOTE]
peki o ayrı kovada hasta tetra ve vatozlarım olacak onlara tuz atınca ölme durumları yok mu? ayrıca bitkili akvaryumum tetraları bi türlü yakalayamıyorum nasıl yapıcam? yakalıcam diye bitkiler dolanıp kökünden kopuyor :(
[QUOTE=Yordle]Ayri bir kaba alin buyukce bir kova ona pipo veya hava tasi koyun 30 derece ye cikartin suyu yavas yavas. Kaya tuzu ilave edin 2-3 gun sinra hepsi gider. Tekrar kendi tankina eklersiniz. Ama bakteri kulturunu oldurmeden %50 su degisimi yapin. Ana tankta. Oradaki suyu 26 ya yvasca düşürüp sabitleyin. Bu sekilde buyun baliklarimi kurtardım. Tuz bitki ve vatozlari yok eder. Ondan disarda tedavi etmekten baska care yok[/QUOTE]
peki o ayrı kovada hasta tetra ve vatozlarım olacak onlara tuz atınca ölme durumları yok mu? ayrıca bitkili akvaryumum tetraları bi türlü yakalayamıyorum nasıl yapıcam? yakalıcam diye bitkiler dolanıp kökünden kopuyor :(
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=Cmlcngz]Beyaz benek tedavisi için sıcaklığı 30 C ye çıkartıp,bir miktar kaya tuzu ilave ettim(ölçüsünü forum da bulabilirsiniz,ben kendi ölçüme göre göz kararı kullandım).
Karartma,yem vermeme gibi hurafelere gereksiz olduğunu düşündüğüm için hiç girmedim.
Bu sıcaklıkta balığın üzerindeki bakteriler 2-3 gün içinde üreme boyuna gelip zemine bölünmek için inerler.Bu 2-3 günde benekler ciddi atak gösterdi ama balık canlılığını kaybetmediği için sorun yapmadım.
Kene gibi balığın üzerindeyken kafası deri altında olduğu için işe yaramayan tuz bu noktada bakterileri zeminde öldürür.Ayrıca bu bakteri (ICY) 28 C üzerindeki sıcaklıkta hareketsiz kalır ve tuzdan kurtulsa bile açlıktan ölür.
Toplamda tedaviyi son benek döküldükten 3-4 gün sonra biraz su değişimiyle bitiririm.
Bunlar benim yöntemim.Uygulamak size kalmış.
[/QUOTE]
tavsiye için teşekkür ederim ancak belirtttiğim gibi akvaryumumda bitkilerim, vatozum, ve tetralarım var tuz döktüğüm zaman bu canlıların durumu ne olacak?[:?]
[QUOTE=Cmlcngz]Beyaz benek tedavisi için sıcaklığı 30 C ye çıkartıp,bir miktar kaya tuzu ilave ettim(ölçüsünü forum da bulabilirsiniz,ben kendi ölçüme göre göz kararı kullandım).
Karartma,yem vermeme gibi hurafelere gereksiz olduğunu düşündüğüm için hiç girmedim.
Bu sıcaklıkta balığın üzerindeki bakteriler 2-3 gün içinde üreme boyuna gelip zemine bölünmek için inerler.Bu 2-3 günde benekler ciddi atak gösterdi ama balık canlılığını kaybetmediği için sorun yapmadım.
Kene gibi balığın üzerindeyken kafası deri altında olduğu için işe yaramayan tuz bu noktada bakterileri zeminde öldürür.Ayrıca bu bakteri (ICY) 28 C üzerindeki sıcaklıkta hareketsiz kalır ve tuzdan kurtulsa bile açlıktan ölür.
Toplamda tedaviyi son benek döküldükten 3-4 gün sonra biraz su değişimiyle bitiririm.
Bunlar benim yöntemim.Uygulamak size kalmış.
[/QUOTE]
tavsiye için teşekkür ederim ancak belirtttiğim gibi akvaryumumda bitkilerim, vatozum, ve tetralarım var tuz döktüğüm zaman bu canlıların durumu ne olacak?[:?]
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/216626/110820191612501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/216626/110820191613161.jpg[/IMG]
merhaba arkadaşlar akvaryumumun fotoğrafları ile tekrar yazabildim. Sanırım sorunun ne olduğunu buldum. Maalesef tüm lepisteslerim ve bir kaç tetralarım beyaz beneğe yakalanmışlar. dün 29 dereceye bugün 30 dereceye aldım akvaryumumu. ışığını da kapattım. artık sadece günde 1 kez yem veriyorum. hava hortumunu bağladım filtrem entegre hava motoruna sahip olduğu için mecbur çalışır durumda tutuyorum. ancak elimde ne bir ilaç yada başka birşey yok. ne yapcağım bu bakterilerden tankı tamamiyle nasıl temizleyeceğim? forumda birçok yöntem var ama ne yapacağımı bilemiyorum. vatozum var bitkilerim var tuz atsam sıkıntı tetralarım var?[:?]
[QUOTE=nvrkcy]Akvaryuma baliklari nasıl eklediniz? Bakteri uyuşmazlığı olabilir belki veya bir hastalık resim yükleme şansınız var mı?[/QUOTE][QUOTE=GirayKaan]Balıkları çıkarıp su sıcaklığını 30 dereceye yükseltin daha sonra 26-28e sabitleyip bir miktar bakteri kültürü ekleyip devam edin sorun çözülecektir. Bakteri çakışması değil direk mevcut yararlı bakteriler ölmüş, zararlı bakteriler balıklarınıza saldırıyor. [/QUOTE][QUOTE=Oguzhank]Selamlar ben size ne yapmaniz gerektiğini söylemeyeceğim zira gerçekten bilmiyorum.Sadece benim ne yaptiğimi söyleyebilirim.3 sene önce 120 lt akvaryum ile başladim.600lt saat çevirecek dış filtre ile.Baliklar 2 adet makrakanta 2 melek sonrasinda 2 farkli botia daha ve kiliç lepistes bir adet cüce vatoz toplasan 10-12 varlar..Haftalik su değişimi yüzde 20 diyelim.Başta sorun yoktu.ölümde yoktu.Sonra bazi canli doğuran ve botialarda kuma bitkilere sürtünme başladi.Araştirdik ya parazit ya nitrat deniliyordu.Gözlemledim nitrat olduğuna karar verdim.ölmüyordu zira baliklar.ama demekki su dğerleri iyi değildi o kadarda.Su değişimini yuzde 10 yakin 2 günde bir yapmaya başladim.Sürtünmeler bitti.Baliklarida öldürmüyordum.Ancak arada nadirende olsa baliklar erken ölebiliyordu.Mesela moliler gibi.Moli hassas baliktir.Su değerleri açisindan.Akvaryum bitkili bu arada.Dedim garanti olsun günlük su değişimine geçtim.(Zor gelebilir bazilarina)Çok uzattim farkindayim.Arada akvaryum patladi.150 lt aldim.4 yil oldu toplamda.Hergun 10 lt dinlenmiş suyu değiştirim.Haftada 2 günde(bu garip olabilir) akşamlari ekstradan 10 lt daha değiştiririm.Baliklar artti yavrular vs vs.Saydim 25 tane varlar.Zaten çok az ölüm yaşamiştim bu dört yilda.Artik oda bitti.Kuma sağa sola sürtünme zaten çoktan bitti.Nitrat 5-10 mg arasi gider gelir.Nitrit hep sifirin biraz biraz üstünde.Baliklara bakiyorum zaten sağlikliyiz diyorlar zira bir baştan bir başa koşturup duruyorlar.Herkes dip çekimi diyor.Hiç yapmadim dip çekimi.Yavrular olunca akvaryumda yemlemeyide abarttim.Yine deniliyorduki az verin dibe çökmesin.Ben çok veriyorum.İyi büyüsün diye yavrular.(Herşeyi doğru yapiyorum diye bir iddiam yok.Ne yaptiğimi yaziyorum.)Aldim bir 6wlik küçük bir dış filtre daha(bazilarina saçma gelecektir.)Bir bir baştan biri diğe rbaştan filtrleyip duruyor suyu.Umarim yardimci olabilmişimdir[/QUOTE][QUOTE=Kromatit]Fotoğraf koyarsanız belki bir şeyler anlaşılır. Alttaki başlıktan da iç parazit, beyaz benek, columnaris başlıklarına bakın. Hasta balıkları almış olabilirsiniz. Çok oluyor bu şekilde. Su değişimini de aksatmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/tedavi_edilebilmis_baliklar_ve_tedavi_yontemleri_k785798.asp[/QUOTE][QUOTE=Urar]Tepe fılitreler suyu ıyı temizler cam gıbı yapar ama biolojik olarak faydası azdır Bu sızdekı tepe fılitrenın haznesı buyuk mu eğer hazne kucukse tavsıyem hemen bır pipo filitre ekleyın yada bır iç filitre ne kadar hızlı o kadar iyi bırde tanıdığınız bır arkadaşınızın akvaryumu varsa sağlıklı biraz su aşılayın ondan sızdekı sorun fılıtreniz suyu temizliyor ama biolojık olarak zayıf kalıyor Eğer tepe fılıtrenizin haznesı buyukse sünger koyun bakterı tutabılecek dar gözeneklı bir sünger ama pipo fılıtre eklerseniz süper olur Bakterı kulturu eklemişsiniz ama bu gercekden geçiçi çözüm olmuyor 6 saat 7 saat etkısı oluyor Geçmiş olsun Bu arada moralinizi bozmayın bu iş böyle 8 balık banamsın demez bır akvaryumda 2 tane daha eklersiniz işde filitrasyon kaldırmazsa o ıkı taneyı ama 1 hafta ama 1 ayda eler şünkü doğal ortam deyıl bızdekıler yapay ortamlar [/QUOTE]
yaşadığım beyaz benek sorunu konusunda edindiğiniz tecrübe ve çözümleriniz nelerdir arkadaşlar?
[EDIT]Paradoks,2019-08-11 16:25:24[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/216626/110820191612501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/216626/110820191613161.jpg[/IMG]
merhaba arkadaşlar akvaryumumun fotoğrafları ile tekrar yazabildim. Sanırım sorunun ne olduğunu buldum. Maalesef tüm lepisteslerim ve bir kaç tetralarım beyaz beneğe yakalanmışlar. dün 29 dereceye bugün 30 dereceye aldım akvaryumumu. ışığını da kapattım. artık sadece günde 1 kez yem veriyorum. hava hortumunu bağladım filtrem entegre hava motoruna sahip olduğu için mecbur çalışır durumda tutuyorum. ancak elimde ne bir ilaç yada başka birşey yok. ne yapcağım bu bakterilerden tankı tamamiyle nasıl temizleyeceğim? forumda birçok yöntem var ama ne yapacağımı bilemiyorum. vatozum var bitkilerim var tuz atsam sıkıntı tetralarım var?[:?]
[QUOTE=nvrkcy]Akvaryuma baliklari nasıl eklediniz? Bakteri uyuşmazlığı olabilir belki veya bir hastalık resim yükleme şansınız var mı?[/QUOTE][QUOTE=GirayKaan]Balıkları çıkarıp su sıcaklığını 30 dereceye yükseltin daha sonra 26-28e sabitleyip bir miktar bakteri kültürü ekleyip devam edin sorun çözülecektir. Bakteri çakışması değil direk mevcut yararlı bakteriler ölmüş, zararlı bakteriler balıklarınıza saldırıyor. [/QUOTE][QUOTE=Oguzhank]Selamlar ben size ne yapmaniz gerektiğini söylemeyeceğim zira gerçekten bilmiyorum.Sadece benim ne yaptiğimi söyleyebilirim.3 sene önce 120 lt akvaryum ile başladim.600lt saat çevirecek dış filtre ile.Baliklar 2 adet makrakanta 2 melek sonrasinda 2 farkli botia daha ve kiliç lepistes bir adet cüce vatoz toplasan 10-12 varlar..Haftalik su değişimi yüzde 20 diyelim.Başta sorun yoktu.ölümde yoktu.Sonra bazi canli doğuran ve botialarda kuma bitkilere sürtünme başladi.Araştirdik ya parazit ya nitrat deniliyordu.Gözlemledim nitrat olduğuna karar verdim.ölmüyordu zira baliklar.ama demekki su dğerleri iyi değildi o kadarda.Su değişimini yuzde 10 yakin 2 günde bir yapmaya başladim.Sürtünmeler bitti.Baliklarida öldürmüyordum.Ancak arada nadirende olsa baliklar erken ölebiliyordu.Mesela moliler gibi.Moli hassas baliktir.Su değerleri açisindan.Akvaryum bitkili bu arada.Dedim garanti olsun günlük su değişimine geçtim.(Zor gelebilir bazilarina)Çok uzattim farkindayim.Arada akvaryum patladi.150 lt aldim.4 yil oldu toplamda.Hergun 10 lt dinlenmiş suyu değiştirim.Haftada 2 günde(bu garip olabilir) akşamlari ekstradan 10 lt daha değiştiririm.Baliklar artti yavrular vs vs.Saydim 25 tane varlar.Zaten çok az ölüm yaşamiştim bu dört yilda.Artik oda bitti.Kuma sağa sola sürtünme zaten çoktan bitti.Nitrat 5-10 mg arasi gider gelir.Nitrit hep sifirin biraz biraz üstünde.Baliklara bakiyorum zaten sağlikliyiz diyorlar zira bir baştan bir başa koşturup duruyorlar.Herkes dip çekimi diyor.Hiç yapmadim dip çekimi.Yavrular olunca akvaryumda yemlemeyide abarttim.Yine deniliyorduki az verin dibe çökmesin.Ben çok veriyorum.İyi büyüsün diye yavrular.(Herşeyi doğru yapiyorum diye bir iddiam yok.Ne yaptiğimi yaziyorum.)Aldim bir 6wlik küçük bir dış filtre daha(bazilarina saçma gelecektir.)Bir bir baştan biri diğe rbaştan filtrleyip duruyor suyu.Umarim yardimci olabilmişimdir[/QUOTE][QUOTE=Kromatit]Fotoğraf koyarsanız belki bir şeyler anlaşılır. Alttaki başlıktan da iç parazit, beyaz benek, columnaris başlıklarına bakın. Hasta balıkları almış olabilirsiniz. Çok oluyor bu şekilde. Su değişimini de aksatmayın.
https://www.akvaryum.com/Forum/tedavi_edilebilmis_baliklar_ve_tedavi_yontemleri_k785798.asp[/QUOTE][QUOTE=Urar]Tepe fılitreler suyu ıyı temizler cam gıbı yapar ama biolojik olarak faydası azdır Bu sızdekı tepe fılitrenın haznesı buyuk mu eğer hazne kucukse tavsıyem hemen bır pipo filitre ekleyın yada bır iç filitre ne kadar hızlı o kadar iyi bırde tanıdığınız bır arkadaşınızın akvaryumu varsa sağlıklı biraz su aşılayın ondan sızdekı sorun fılıtreniz suyu temizliyor ama biolojık olarak zayıf kalıyor Eğer tepe fılıtrenizin haznesı buyukse sünger koyun bakterı tutabılecek dar gözeneklı bir sünger ama pipo fılıtre eklerseniz süper olur Bakterı kulturu eklemişsiniz ama bu gercekden geçiçi çözüm olmuyor 6 saat 7 saat etkısı oluyor Geçmiş olsun Bu arada moralinizi bozmayın bu iş böyle 8 balık banamsın demez bır akvaryumda 2 tane daha eklersiniz işde filitrasyon kaldırmazsa o ıkı taneyı ama 1 hafta ama 1 ayda eler şünkü doğal ortam deyıl bızdekıler yapay ortamlar [/QUOTE]
yaşadığım beyaz benek sorunu konusunda edindiğiniz tecrübe ve çözümleriniz nelerdir arkadaşlar?
[EDIT]Paradoks,2019-08-11 16:25:24[/EDIT]
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=Urar]Yağmurlama aparaıyla mı iniyor su tepe filitreden yanı yukardan aşşağıya bu malzemelerın üzerıne debısıde önemlı 3 kere çeveri yormu akvaryumunuzu en azından elyafı cıkarın su akışını biraz hızlandırın Bendekıde ithal akvaryum kendınden fılıtrelıydı balıkları kaybedıyordum cıkardım dış filitre aldım su akışınıda tepe sumpuna verdım yeterlı oldumu derseniz Nasıl desem bunyesı güçlü türleri artık kaybetmıyordum Melek tetralar ama canlı doğuranlara yetmediğini gördüm şünkü içinde kı malzemem kalıtesizdi yanı 3 yada 5 ayda kaybedıyorum canlıdoğuranları diyererı banamasın demiyordu Beslediğiniz türler az su deyişimini cok sever yani geç su deyişimini bunun içinde ıyı filitrasyon ve ıyı donanımlı biolojık malzeme lazım [/QUOTE]
evet yağmurlama şeklinde tepeden aşağı akıyor su. akvaryum hacmim 70L filtre gücü saatte 500L. aslında saatte 7 kez çevirdiğini söylüyor bütün suyu. su değişimini ne kadar sürede ve oranda yapmamı önerirsiniz?
[QUOTE=Urar]Yağmurlama aparaıyla mı iniyor su tepe filitreden yanı yukardan aşşağıya bu malzemelerın üzerıne debısıde önemlı 3 kere çeveri yormu akvaryumunuzu en azından elyafı cıkarın su akışını biraz hızlandırın Bendekıde ithal akvaryum kendınden fılıtrelıydı balıkları kaybedıyordum cıkardım dış filitre aldım su akışınıda tepe sumpuna verdım yeterlı oldumu derseniz Nasıl desem bunyesı güçlü türleri artık kaybetmıyordum Melek tetralar ama canlı doğuranlara yetmediğini gördüm şünkü içinde kı malzemem kalıtesizdi yanı 3 yada 5 ayda kaybedıyorum canlıdoğuranları diyererı banamasın demiyordu Beslediğiniz türler az su deyişimini cok sever yani geç su deyişimini bunun içinde ıyı filitrasyon ve ıyı donanımlı biolojık malzeme lazım [/QUOTE]
evet yağmurlama şeklinde tepeden aşağı akıyor su. akvaryum hacmim 70L filtre gücü saatte 500L. aslında saatte 7 kez çevirdiğini söylüyor bütün suyu. su değişimini ne kadar sürede ve oranda yapmamı önerirsiniz?
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=nvrkcy]
Aklınızda bulunsun biride bu yorumu okursa farklı tanklaran alınan balıklar bir poşete konuldugunda metilen mavısı damlatılır amaç buradaki bakteriler ölsün diyedir sonra sizin yaptıgınız damlatma işlemiyle bu süreç biraz uzun tutulur 35 40 dk kadar aşılama yapılır tabi bu arada bir hava taşı bağlanır balıklar oksijensiz kalmasın diye riskli bir işlem yapmışsınız sonucta kötü olmuş moralinizi bozmayın ben bakteri uyuşmazlığı olduğunu düşünüyorum ama bir hastalıkta olabilir genellikle kendi gözlemlerim hobicilerin buyuk bir geleni balık kayıplarını ya bakteri uyuşmazlıgından yada iç pazrazitten kaybeder [/QUOTE]
akvaryumcum balıkları suya koymadan önce nitrofur diye bir sıvı damlatmamı önermişti. sarı bi sıvı. peki bilginiz var mı kullanmamı önerir misiniz. işe yarar mı?
[QUOTE=Urar]Tepe fılitreler suyu ıyı temizler cam gıbı yapar ama biolojik olarak faydası azdır Bu sızdekı tepe fılitrenın haznesı buyuk mu eğer hazne kucukse tavsıyem hemen bır pipo filitre ekleyın yada bır iç filitre ne kadar hızlı o kadar iyi bırde tanıdığınız bır arkadaşınızın akvaryumu varsa sağlıklı biraz su aşılayın ondan sızdekı sorun fılıtreniz suyu temizliyor ama biolojık olarak zayıf kalıyor Eğer tepe fılıtrenizin haznesı buyukse sünger koyun bakterı tutabılecek dar gözeneklı bir sünger ama pipo fılıtre eklerseniz süper olur Bakterı kulturu eklemişsiniz ama bu gercekden geçiçi çözüm olmuyor 6 saat 7 saat etkısı oluyor Geçmiş olsun Bu arada moralinizi bozmayın bu iş böyle 8 balık banamsın demez bır akvaryumda 2 tane daha eklersiniz işde filitrasyon kaldırmazsa o ıkı taneyı ama 1 hafta ama 1 ayda eler şünkü doğal ortam deyıl bızdekıler yapay ortamlar [/QUOTE]
merhaba. tepe filtrem yaklaşık 30cm boyunda içine öncelikle su giriş sırasıyla elyaf altında mavi biyolojik sünger. altında 300 gr civarı komple sera siporax koydum. yetersiz kalır mı? akvaryumum ithal olduğu için kapaklı set halinde pipo filtre eklemem sanırım zor olabilir diye düşünüyorum.
[QUOTE=nvrkcy]
Aklınızda bulunsun biride bu yorumu okursa farklı tanklaran alınan balıklar bir poşete konuldugunda metilen mavısı damlatılır amaç buradaki bakteriler ölsün diyedir sonra sizin yaptıgınız damlatma işlemiyle bu süreç biraz uzun tutulur 35 40 dk kadar aşılama yapılır tabi bu arada bir hava taşı bağlanır balıklar oksijensiz kalmasın diye riskli bir işlem yapmışsınız sonucta kötü olmuş moralinizi bozmayın ben bakteri uyuşmazlığı olduğunu düşünüyorum ama bir hastalıkta olabilir genellikle kendi gözlemlerim hobicilerin buyuk bir geleni balık kayıplarını ya bakteri uyuşmazlıgından yada iç pazrazitten kaybeder [/QUOTE]
akvaryumcum balıkları suya koymadan önce nitrofur diye bir sıvı damlatmamı önermişti. sarı bi sıvı. peki bilginiz var mı kullanmamı önerir misiniz. işe yarar mı?
[QUOTE=Urar]Tepe fılitreler suyu ıyı temizler cam gıbı yapar ama biolojik olarak faydası azdır Bu sızdekı tepe fılitrenın haznesı buyuk mu eğer hazne kucukse tavsıyem hemen bır pipo filitre ekleyın yada bır iç filitre ne kadar hızlı o kadar iyi bırde tanıdığınız bır arkadaşınızın akvaryumu varsa sağlıklı biraz su aşılayın ondan sızdekı sorun fılıtreniz suyu temizliyor ama biolojık olarak zayıf kalıyor Eğer tepe fılıtrenizin haznesı buyukse sünger koyun bakterı tutabılecek dar gözeneklı bir sünger ama pipo fılıtre eklerseniz süper olur Bakterı kulturu eklemişsiniz ama bu gercekden geçiçi çözüm olmuyor 6 saat 7 saat etkısı oluyor Geçmiş olsun Bu arada moralinizi bozmayın bu iş böyle 8 balık banamsın demez bır akvaryumda 2 tane daha eklersiniz işde filitrasyon kaldırmazsa o ıkı taneyı ama 1 hafta ama 1 ayda eler şünkü doğal ortam deyıl bızdekıler yapay ortamlar [/QUOTE]
merhaba. tepe filtrem yaklaşık 30cm boyunda içine öncelikle su giriş sırasıyla elyaf altında mavi biyolojik sünger. altında 300 gr civarı komple sera siporax koydum. yetersiz kalır mı? akvaryumum ithal olduğu için kapaklı set halinde pipo filtre eklemem sanırım zor olabilir diye düşünüyorum.
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
[QUOTE=nvrkcy]Akvaryuma baliklari nasıl eklediniz? Bakteri uyuşmazlığı olabilir belki veya bir hastalık resim yükleme şansınız var mı?[/QUOTE]
Merhaba. Öncelikle hepsini aynı petshoptan almıştım ama tabi farklı farklı tanklardan. aldıktan sonra poşeti açmadan 10dk ısı eşitlemesi için suya koydum. daha sonra balıkları başka bir kaba akvaryumcunun suyu ile koydum ve kendi akvaryumumdan vanalı dip hortumuyla damla damla su vererek alıştırdım daha sonra balık kepçesi ile kaptan alarak avaryuma koydum. akvaryumcunun suyunu akvaryuma kullanmadım gidere boşalttım. yarın tekrar fotoğraf ile görselide paylaşacağım. peki başka bir sebep olabilir mi? balıklarımın renginde bir değişiklik yok canlılar halbuki hareketliler de aynı zamanda. beyaz noktalara da baktım ama öyle birşey de göremedim.
[QUOTE=nvrkcy]Akvaryuma baliklari nasıl eklediniz? Bakteri uyuşmazlığı olabilir belki veya bir hastalık resim yükleme şansınız var mı?[/QUOTE]
Merhaba. Öncelikle hepsini aynı petshoptan almıştım ama tabi farklı farklı tanklardan. aldıktan sonra poşeti açmadan 10dk ısı eşitlemesi için suya koydum. daha sonra balıkları başka bir kaba akvaryumcunun suyu ile koydum ve kendi akvaryumumdan vanalı dip hortumuyla damla damla su vererek alıştırdım daha sonra balık kepçesi ile kaptan alarak avaryuma koydum. akvaryumcunun suyunu akvaryuma kullanmadım gidere boşalttım. yarın tekrar fotoğraf ile görselide paylaşacağım. peki başka bir sebep olabilir mi? balıklarımın renginde bir değişiklik yok canlılar halbuki hareketliler de aynı zamanda. beyaz noktalara da baktım ama öyle birşey de göremedim.
Balıklarımı Tek Tek Kaybediyorum Çözüm Bulamıyorum
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre): 70
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Lepistes, Molly, Neon Tetra, L144, Saz, Tilki Kuyruğu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 derece
Filitrasyon: Tepe Filtresi
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Sera Nitrivec
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık %30
Merhaba abilerim, ablalarım, kardeşlerim acemiyim ilk defa bu hobiyle ilgileniyorum uzun süren araştırmalarım sonunda 70 litrelik bitkili akvaryumumda 7 neon, 2e 5d Lepistes, 1e 2d Molly, 2 L144 cüce vatoz besliyordum. Bitki olarak 4 kök saz ve 3 kök tilki kuyruğu, kum aquadeco hagen ve 3 parça gnays mevcut. 100w eheim ve hava motorlu tepe filtre sistemi kullanıyorum ancak hava borusunu kullanmıyorum. Akvaryumumu hazırladıktan 1 hafta sonra sera bakteri kültürünü 20ml olarak kullandım 3 gün geçtikten sonra yavaş yavaş lepistes, vatoz ve tetralarımı aldım 1 hafta sonrasında da Mollylerimi aldım. ilk 10 gün bir sıkıntı yaşamadım ilk haftanın sonunda %30 su değişimi yaptım. günde 12 saatte bir iki kez ufalayarak bir çimdik kadar tetramin yem verdim. çeşmeden doldurduğum suyumu kovada 3 gün beklettim değiştirmeden önce. su değişimi yaptıktan sonra akvaryum sıcaklığım 27 derece olarak sabitlendi. aradan 3 gün geçtikten sonra 1 tetramı filtrenin yanında yapışmış ölü buldum ve akvaryumdan çıkardım. filtrenin debisi yüzünden yapıştığını zannettim ve debisini biraz azaltmanın yollarını denedim. ancak ertesi gün kalktığımda 1 silver molly ve 1 L144 vatozumunda cansız bedenlerini kumun üzerinde buldum onları da akvaryumdan çıkardım. akvaryuma müdahale etmem gerektiği zamanda ellerimi sabunla yıkayıp uzun süre bol suyla duruluyorum elimden bir takım bakteri bile suya geçmesin diye. Neden böyle olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ve diğer balıklarımında ölmesinden korkuyorum gün geçtikçe tek tek kaybediyorum. ne yapacağımı bilmiyorum bana yardımcı olur musunuz? ilgileriniz için çok teşekkür ederim. [:?][EDIT]Paradoks,2019-08-10 21:26:41[/EDIT]
Fotoğraf:
Hastalık Belirtileri:
Akvaryum Kapasitesi (litre): 70
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: Lepistes, Molly, Neon Tetra, L144, Saz, Tilki Kuyruğu
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat): 27 derece
Filitrasyon: Tepe Filtresi
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: Sera Nitrivec
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftalık %30
Merhaba abilerim, ablalarım, kardeşlerim acemiyim ilk defa bu hobiyle ilgileniyorum uzun süren araştırmalarım sonunda 70 litrelik bitkili akvaryumumda 7 neon, 2e 5d Lepistes, 1e 2d Molly, 2 L144 cüce vatoz besliyordum. Bitki olarak 4 kök saz ve 3 kök tilki kuyruğu, kum aquadeco hagen ve 3 parça gnays mevcut. 100w eheim ve hava motorlu tepe filtre sistemi kullanıyorum ancak hava borusunu kullanmıyorum. Akvaryumumu hazırladıktan 1 hafta sonra sera bakteri kültürünü 20ml olarak kullandım 3 gün geçtikten sonra yavaş yavaş lepistes, vatoz ve tetralarımı aldım 1 hafta sonrasında da Mollylerimi aldım. ilk 10 gün bir sıkıntı yaşamadım ilk haftanın sonunda %30 su değişimi yaptım. günde 12 saatte bir iki kez ufalayarak bir çimdik kadar tetramin yem verdim. çeşmeden doldurduğum suyumu kovada 3 gün beklettim değiştirmeden önce. su değişimi yaptıktan sonra akvaryum sıcaklığım 27 derece olarak sabitlendi. aradan 3 gün geçtikten sonra 1 tetramı filtrenin yanında yapışmış ölü buldum ve akvaryumdan çıkardım. filtrenin debisi yüzünden yapıştığını zannettim ve debisini biraz azaltmanın yollarını denedim. ancak ertesi gün kalktığımda 1 silver molly ve 1 L144 vatozumunda cansız bedenlerini kumun üzerinde buldum onları da akvaryumdan çıkardım. akvaryuma müdahale etmem gerektiği zamanda ellerimi sabunla yıkayıp uzun süre bol suyla duruluyorum elimden bir takım bakteri bile suya geçmesin diye. Neden böyle olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ve diğer balıklarımında ölmesinden korkuyorum gün geçtikçe tek tek kaybediyorum. ne yapacağımı bilmiyorum bana yardımcı olur musunuz? ilgileriniz için çok teşekkür ederim. [:?][EDIT]Paradoks,2019-08-10 21:26:41[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 18:59
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:42
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci CoryCory, 18:16
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi Ancalagon, 15:41
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 12:26
Canlı Doğuranlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Süpriz Corydoras Yumurtası İnci Kefali, 14:11
Kedi Balıkları Forumu - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Filtre Tercihi Akvaryumcu_Doru, 10:01
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryumumda Hydra Mı Var? Aguamentist, 08:14
Hastalıklar ve İlaçlar - Köyden Akvaryuma Aguamentist, 08:09
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:16
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:16
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 14:39
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 14:28
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 14:17
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 14:17
- Balık Yavruluğu - Akvaryum Malzemeleri - Teraryum karidesrehberi 14:16
- Anubias - Bucephalandra - Moss Çeşitleri karidesrehberi 14:16
- Neocaridina - Caridina Karides- Cüce Kerevit - Yem karidesrehberi 14:16
- Fanlı Akvaryum Soğutma Termostatlı karidesrehberi 14:16
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:50
- Tailand İthal Halfmoon & Fil Kulak Ve Plakat Bett betta.ist 13:38
- 100/200/300 Watt Isıtıcı Sıfır betta.ist 13:38
- Artemia İster Kg & Microfex betta.ist 13:37
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 13:36
- Megastoma - Cacatuoides - T.candidi HarunYILDIRIM 12:58
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 12:52
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 12:38
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 12:38
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 12:38
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 12:38
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 12:38
- Albino Cüce Vatoz Erkekleri Damızlık 500tl ferhattt 12:14
- Sarı Veya Mavi Karides Arıyorum ferhattt 12:14
- 4 Lü Akvaryum Seti ( Alüminyum Profil) soliter83 12:08
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 11:39
- Sadece Takas Selçuks 10:56
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 10:46
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 10:13
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 49 Üye
Online Kullanıcılar
Osmansaydam,
OKIRATLI,
Jeveux,
Sungurr,
DigitalPen,
mightymurat,
osmandbnl,
Ancalagon,
yeekim,
bysmokin,
sina cen,
Meryemmm,
MiSoSiKiaN,
hasancn,
IgorVladimir,
nniiaa,
HalilSefaa,
AreS,
0rnn,
EKAR,
layper,
emreemin,
sharkemre,
Erenguven,
aupqua,
ochischeni_fqmr,
ncmberk,
darkaura,
Manguday,
omererbas,
heserx,
portre,
ochischeni_qtpl,
EmrahGuloglu,
Ers1905,
Betul_,
Uriel,
emirkagan,
nazemert1,
Cyber_Scout,
MelihB,
NotEvenBeginner,
mustafatelli,
Ahmetsefa05,
Brdk64,
SedatC,
Hknçkl,
Dextran,
dimbeleth,
cenkistan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
