ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
vozkol
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
09 Nisan 2012 23:18
Son Ziyaret:
11 Eylül 2024 09:14
Toplam Mesaj:
12 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
vol oz
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1978
Yaş:
46
İl:
Manisa
Meslek:
Dr.
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

volkan ozkol

SON 10 MESAJI

Bitki yapraklarında kararma..
O bitkiler cryptocoryne x willisii ve yaprakların kenarındaki kararma dediğiniz normal ve bitkinin sağlıklı yeni yaprakları.
nano tank kurulum desteği
Merhaba, 14 yaşındasın demek, ne güzel. İnternet çağın en büyük icadı gerçekten.
İnternette gördüğün o güzelim bitkili, olduğundan çok daha büyükmüş gibi görünen nano tankların çok büyük kısmı CO2, sıvı gübre, düzenli su değişimi, düzenli su testleri, yüksek ışık ve günlük bakım ile sağlanıyor. Bunlardan bir ya da birkaçını ihmal ettiğinde işlerin kısa sürede kötüye gideceğini söylemeliyim.
 
Dolayısıyla önce nasıl bir nano akvaryum istiyorsun, onu tasarlaman gerekli. Yukarıda dediğim tarzda bir nano akvaryum hem çok tecrübe ister hem de para ve ekipman zenginliği ister. Dolayısıyla 14 yaş için daha mütevazı bir küçük akvaryumun yeterli olabileceğini düşünüyorum.
 
30 cm akvaryumunun derinliği yeterince varsa (>20 cm), küçük bir dallı kök peyzajı zenginleştirecektir. Nano akvaryumlarda genellikle akvaryumu olduğundan daha büyük göstermek, peyzajda bir görsel bütünlük oluşturmak adına küçük yapraklı bitkiler, hatta çok daha iyisi sadece yosunlar kullanılır, tabii ki değişmez kural değil. Elodea, zeytin, gül, tilki kuyruğu gibi bitkiler görece yer kaplayan bitkiler olduğundan nano akvaryuma pek gitmeyecektir. CO2 (karbondioksit) ile uğraşmayacağını düşünüyorum (şimdilik uğraşmamalısın da). O nedenle sık su değişimi ile yaşatabileceğin, CO2'siz de yapabilen bitkiler olan java moss ve christmas moss gibi yosunlar, ayrıca küçük anubiaslar, cüce cryptocoryneler ve düşük destekte hayatta kalabilen diğer küçük yapraklı bitkiler senin önceliğin olmalı. Ayrıca küçük bir akvaryumda çok çeşitli bitki hem göz yorar hem de gereksiz masraftır. En fazla 3-4 çeşit bitki düşük destekli nano'da yeterli olacaktır.
 
Kum için öncelikle göz zevkini düşünmelisin.
 
Akvaryum kurulumunu da (nano bile olsa) aceleye getirmemelisin. Küçük akvaryumda denge daha çabuk bozulabileceğinden tüm kurulum aynı anda değil, sırayla yapılmalı.  Önce taban ve kütük, taş vs. dengedeki diğer akvaryumundan biraz taban ile aşılama ve en az 1 hafta bekleme sonrası bitki dikimi. Sık su değişimi, iki üç hafta sonra ilk hayvanlar. Başlangıç döneminde yosunlaşmayı minimuma indirmek için tilki kuyruğunu şiddetle tavsiye ederim. Akvaryum iyice oturunca gidişata ve kendi arzuna göre ekleme, ekipman takviyesi.
 
Keyifli hobiler kardeşim :)
 
Nedenini bilmediğim su sorunu

Yeterince bilgi vermemişsiniz aslında, özellikle son zamanlarda herhangi bir yeni ekleme yaptınız mı? Görünüşe göre akvaryumunuzda herhangi bir dengesizlikten dolayı mikroorganizma patlaması (bakteri, mantar) olmuş. Olası senaryolarım kuvvetliden zayıfa doğru;

1- Suya maya mı karıştı?
2- Isıtıcının termostatı arızalandı ve su sıcaklığı mı arttı?
3- Aşırı yemleme --> nitrat fazlalığı --> toplu ölüm ve bakteri patlaması
4- Aşırı gübreleme          
bikilerimde bir sorun mu var? (resim ve videolu)
Eğer akvaryumu bir hafta önce kurmuşsanız, yani tüm içeriği 1 haftada tanka eklemişseniz biraz acele olmuş. Ayrıca 35 lt başlangıçta dengelerin çabuk bozulabileceği kadar küçük bir hacim. O nedenle önce biyolojik denge oturmalı, ardından bitkiler ve sonra balıklar eklenmeli. Sizin akvaryumunuzda bitkilerin ihityacı olan nitrat henüz yeterince yoktur. CO2 veriyorsanız bitkilerinizin diğer ihtiyaçlarını daha çabuk karşılamalısınız. Azar azar sıvı gübre vermenizi tavsiye ederim, zira sadece siyah kum varsa bitkinin ihtiyacı olan besinleri içermemektedir.
Cam Önünde Işıksız Bitkili Akvaryum
Tilki kuyruğu, anubiaslar, büyük ve küçük cryptocoryneler,java moss benim tecrübe ettiklerim. Zamanında 1 m karides akvaryumumda sadece indirekt gün ışığı ile çok güzel büyüdüler.
Lepistes için Kaya ? PH ?
Musluk suyu kullandığım 200 lt akvaryumumda iki mangrove kökü, bir adet büyük redmoor kökü var. Kumun %20'si lav kırığı içeriyor. 10 saat CO2 çalıştırdıktan sonra dahi Ph ölçümüm 8 çıkıyor ve bu beni mutlu ediyor (kardinal karideslerimden dolayı).  Eğer bu kütükler suyu çok yumuşatsaydı Ph'ımın belirgin düşmesi gerekirdi. Ben bu kütükleri su ph stabilitesini sağlamaya katkısından dolayı çok seviyorum ve hem bitkili peyzajında, hem de balıkların mutluluğu için vazgeçilmez buluyorum. 
Esaslı Bir Yosun Yiyici Aranıyor.
Güneş vuran camdaki yosun tabakasını hiç bir akvaryum canlısı temizleyemiyor. SAE'ler, CAE'ler, karidesler, salyangozlar, vatozlar ancak kısmen azaltabiliyor. Ottocinclus hiç bulamadığımdan yorum yapamam. Madem japon akvaryumunuz var ve doğal olarak bitkili değil, en iyisi suyun içeriğinde yosunun yararlanabileceği hiç bir şey bırakmamak. Düzenli ve bolca su değişimi, sık dip temizliği, iyi filtrasyon ve cam temizliği için jilet benzeri ekipman. Yani anlayacağınız benim tecrübeme göre yine iş insan gücüne düşüyor :)     
70*30*30 bitkili ile ilgili sorular
20 yıllık akvaryumculuk hobimin yaklaşık 10 yılında yalnızca midye kırığı kullanarak son derece sağlıklı bitkilerden çok yoğun bitkili canlıdoğuran akvaryumlarım oldu. Hatta bir tanesini 5 yıl hiç bozmadan sürdürdüm. Midye kırığı ile çeşitli sazlar, güller, zeytinler, cryptocoryne türleri, anubiaslar yetiştirdim. Tamamında hep mangrow ya da redmoor kökleri vardı. Midye kırığının hiçbir substrat değeri olmayabilir, ancak hagen denilen siyah kuartz kumun da hiçbir substrat değeri yok. Zaten burada amaç low-tech akvaryumda balık dışkılarının bitki tarafından kullanılması ve bitki için köklerinin tutunabileceği, fazla sertleşip sıkılaşmayan tabanlar. Aynı durum irice taneli silis kumlar için de geçerli. Lav kırığı iyi güzel bir malzeme ancak diğer kumlarla karıştırmaya gelmiyor, hep üste çıkıyor. Tek başına da seyir zevki yok bence. Sineklik teli vs de bizi low-tech / low-work hedefimizden uzaklaştırır.

akyuz52 arka fon resminizde bakımı zor ve masraflı taban bitkileri mevcut. Bu bitkiler için CO2 ve sıvı gübre şart. DIY CO2 sürdürülebilirliği zor, bazen sizi akvaryumdan soğutabilecek kadar sıkıntı çıkarabilen bir yöntem. Sabırlı ve azimli olmak gerek. Tüplü sistemlerin kurulumu ise maliyetli. Oysa size anlatmaya çalıştığım üzere;



böyle bir akvaryum hem güzel, hem de bakımı çok kolay. Tabandaki silis kumu farketmişsinizdir. 

Bitki akvaryumlarında hi-tech'e doğru gidildikçe para, süre, bel ağrısı da doğru orantılı olarak artıyor. Burada kendinizin verebileceği imkan doğrultusunda bir setup kurmak en iyisi olacaktır.

Kolay gelsin :)
70*30*30 bitkili ile ilgili sorular
Masrafsız bitki akvaryumu (low-tech) da çok güzel olabilir. Dallı budaklı büyükçe bir kütük, çevresinde birkaç taş ve tabanda silis kum, dere kumu ya da midye kırığı gibi ucuz kumlar kullanabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli şey düşük ışık ve co2 desteğine ihtiyaç duymayan bitkileri seçmek.
Anubias çeşitleri çok dayanıklıdır, kütük ve taşlara sarılabilir. Cryptocoryne türlerinin neredeyse tamamı düşük ışıkta yaşayabilen ve minimal bakım isteyen bitkilerdir. Limon, zeytin gibi bitkiler Co2'siz yapabilse de yüksek ışık istediğinden az sayıda ledler yeterli gelmeyecektir ve bunları önermem.
 
Ben uzun süre anubias ve cryptocoryne türleri ve java moss ile düşük ışık ortamında minimal bakım isteyen akvaryum keyfi yaşadım. 1 m akvaryumda yalnızca 36 waat ışık (günde 4-6 saat açık), filtrasyon yok, Co2 yok, gübre yok. Sadece ayda bir %50 su değişimi ve 2-3 ayda bir zeminin yüzeyel dip temizliğini yaptım. Pipo filtreye de gerek yok yani, ancak fazla atık yükü olmaması için balık sayısını sınırlı tutmalısınız. Akvaryumunuza göre 6-8 balık civarı. Bu şekilde masrafsız, bakımı kolay ancak seyir zevki yüksek tankınız olabilir.
 
  
Bitkili akvaryumda O2 sorunu

Akvaryumunuz hacmine göre canlı açısından epey yüklü. Bitkileriniz ve balıklarınız geceleri oksijenli solunum yaparak sudaki oksijeni birlikte tüketiyorlar. Su yüzeyi daima gaz alışverişinin gerçekleştiği yerdir ancak su yüzeyindeki yoğun su mercimekleriniz de serbest su yüzey alanını azaltmış. Yapabilecekleriniz; su yüzeyindeki bitkileri kaldırmak, geceleri hava motoru ya da su şırıltısı sesi istemiyorsanız filtrenin çıkış borusunu suyun hemen altında kalacak ve şırıltı yapmayan yüzeyi hafifçe dalgalandıracak şekilde konumlandırmak, son olarak da su sıcaklığını geceleri 23-24 derecenin üstüne çıkarmamak olmalı. Bu şekilde yaparsanız geceleri O2 sorunu kalmayacaktır.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.