ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
yakuplu
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Eylül 2010 02:18
Son Ziyaret:
01 Eylül 2012 15:20
Toplam Mesaj:
121 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ş. YAKUP ŞEKER
Doğum Tarihi:
23 Nisan 1986
Yaş:
40
İl:
Istanbul
Meslek:
Petrokimya
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ş. YAKUP ŞEKER isatanbul/maltepe
SON 10 MESAJI
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Verdiğin bilgiler için sağol güzel kardeşim ufak ama önemli bir ayrıntı daha öğrenmiş oldum. :)
Verdiğin bilgiler için sağol güzel kardeşim ufak ama önemli bir ayrıntı daha öğrenmiş oldum. :)
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu]Piyasa malı şerit Ledlerde seri dirençle akım sınırlaması yapıldığı için en uygun çözüm bilgisayar güç kaynağı (veya smps her türlü sabit gerilim kaynağı) olacaktır.
[/QUOTE]
[QUOTE=msurucu]Piyasa malı şerit Ledlerde seri dirençle akım sınırlaması yapıldığı için en uygun çözüm bilgisayar güç kaynağı (veya smps her türlü sabit gerilim kaynağı) olacaktır.
Ancak power ledlerle veya seri direnç bağlı olmayan şerit ledlerle devre kurduysanız "sabit gerilim kaynağı sakın kullanmayın" uyarımı yine yapayım.
O sebeple elinizde fazladan bilgisayar güç kaynağı var ise ve ucuz şerit ledlerden kullanıyorsanız mutlaka bilgisayar güç kaynağını kullanın. Boşa para vermeyin başka devrelere.
Power led kullanırsanız veya akım sınırlaması olmayan ledlerle devrenizi kurarsanız ekonomik aydınlatma o zaman yapmış olursunuz ki bu kez bilgisayar güç kaynağı yerine aşağıdakine benzer devrelerden kullanmanız gerekmektedir (sabit akım kaynağı)
Benim anladığım kadarıyla bu alete takılan şey ne kadar akım istiyorsa o kadar akım üretiyor doğrumudur?
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=Eray59] http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24322&b=250W---21-Amper-serit-Led-Trafosu
http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24518&b=60W---5-Amper-serit-LED-Trafosu
Adamlar led için özel olarak üretmiş fiyatıda makul bence ve oldukça çok çeşit var ihtiyaca göre. 75 metre led şerit bağlayabiliyormuşuk :)
[/QUOTE]
[QUOTE=Eray59] http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24322&b=250W---21-Amper-serit-Led-Trafosu
http://www.bitenekadar.com/index.cfm?fuseaction=urunlerimiz.detay&ID=24518&b=60W---5-Amper-serit-LED-Trafosu
Adamlar led için özel olarak üretmiş fiyatıda makul bence ve oldukça çok çeşit var ihtiyaca göre. 75 metre led şerit bağlayabiliyormuşuk :)
[/QUOTE]
Güzel kardeşim o trafoların çalışma sistemi PSU ile aynı isimleride aynı "switching power supply" burda amaç çöpe gidecek olan psu yu işe yarar hale getirip kullanmak vasıtasıyla tüketim çılgınlığına kendi çapımızda tepki koyabilmek yoksa almaya kalksan power daha pahalıdır diye tahmin ediyorum.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
[QUOTE=78kral78] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
Entegreyi desteklemen gerek, kondansatör vb. taşıyıcılar ve zener diyot kullanırsan soğutucuya bile gerek kalmaz ısınmadan hallolur ama bu kadar uğraşa değermi? Ben şahsen PSU dan şaşmam.
[/QUOTE]
Zaten bu şekilde uğraşırken trafoyu da yakyım
Bir de sizin psu ların 12v çıkışı kaç volt ben ölçtüm 11.47 çıktı ledlerim biraz sönük yanıyor fakat çok güzel bir sistem yaptım elektirik kesildiğinde aküden kullanıyor akünün elektriği azaldığında kapanıyor tam 12-15v arası tüm ledler yanıyor 10-12 v arası 1sıra gün ışığı yanıyor 0-10 v arası da asla hiçbir şey çalışmıyor.Yanlız zener diyot vb. nasıl bağlıyacağım burda olmassa başka bir yerde lazım olur bilelim de
[/QUOTE]
Bir de sizin psu ların 12v çıkışı kaç volt ben ölçtüm 11.47 çıktı ledlerim biraz sönük yanıyor fakat çok güzel bir sistem yaptım elektirik kesildiğinde aküden kullanıyor akünün elektriği azaldığında kapanıyor tam 12-15v arası tüm ledler yanıyor 10-12 v arası 1sıra gün ışığı yanıyor 0-10 v arası da asla hiçbir şey çalışmıyor.Yanlız zener diyot vb. nasıl bağlıyacağım burda olmassa başka bir yerde lazım olur bilelim deBenim psu 13 küsür veriyor ama bir kw akıllara zarar bir tüketim ya elektrik saatin bozun yada psu bozuk, beyaz yada gün ışığı ledler 3,3volt gerilimle çalışır fakat 6 volt 2,5 volt arası da çalıştırılabilir. 3,3 volt gerilimi geçtiğinde ısınma sorunu doğar şerit ledlerdeyse her bir modül 3 adet led 1 adet direnç seri bağlanmasıyla net 12 volt çalışma gerilimi yakalanır besleme gerilimini en fazla 12,5 volt ta tutmalısın aksi halde ısınma sorunu olur.
Gelelim voltajı düşürme yollarına lm 7812 entegresiyle yapılabilir fakat anlatımı biraz uzun üstüne hesaplamaları da var yeni konu açmak gerekir fakat en kolayı bu bir diğer yol direnç kullanmaktır ki olabilecek en sade mevzudur akımı biraz fazla yiyebilir, zener diyotsa bir çeşit sigortadır + - kutuba paralel bağlanır ve gerilim istenilen voltajı geçince fazla gerilimi kendisinden geçirerek yok eder çeşitleri çalışma voltajlarına göre adlandırılır örneğin 12 v zener gibi.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
[QUOTE=78kral78] Evet lm7812 taktım 52derece oldu soğutucu trafo kadar büyüktü...[/QUOTE]
Entegreyi desteklemen gerek, kondansatör vb. taşıyıcılar ve zener diyot kullanırsan soğutucuya bile gerek kalmaz ısınmadan hallolur ama bu kadar uğraşa değermi? Ben şahsen PSU dan şaşmam.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Sakalımız yokki sözümüz dinlensin 1 adet lm 7812 entegresine ihtiyacınız var.
Sakalımız yokki sözümüz dinlensin 1 adet lm 7812 entegresine ihtiyacınız var.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu] [QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
[/QUOTE]
Hem akım hem gerilim sabit olamaz. Teoriyi biraz daha araştırmanızı tavsiye edeceğim. Bilgisayar güç kaynakları sabit gerilim kaynağıdır, sabit akım kaynağı değildir.
[/QUOTE]
Hayır çıkışı DC amperajıda nerdeyse sabit yani yazılan güç kadar çekişi var geçen iki takım zenon farları denedim çalıştırdı ki 140 watt yapıyor ki bu da 11,7 amper yapar tek sıkıntı benim powerde 0,5 volt yüksek voltajlı çıkışlar ama dedemden kalma power arızalıda olabilir bişey diyemem.
[/QUOTE]
Akım sabit olmaz arkadaşım. Ayrıntıya gir dersen girerim. Mesleğim sonuçta. Ama gerilim kaynağı ise akım değişir, akım kaynağı ise gerilim değişir. 12V güç kaynağı diyorsan o gerilim kaynağıdır ve LED'ler için uygun değildir. Çalıştırır mı, çalıştırır. Ama ömrü 10000 saat olur mu, ekonomik olur mu, hayır olmaz.
Bu arada halen güç akım gerilim karıştırılıyor. DC bölgede GÜÇ=GERİLİMxAKIM dır. Ayrıca bir sisteme giren güç/enerji, çıkan güç/enerji ve oluşan ısının toplamıdır. Yani güç kaynağınız ne kadar çok ısınıyorsa o kadar çok verimsizdir. Ve bilgisayar güç kaynakları anahtarlama ile çalıştığı için trafolu güç kaynaklarına göre çok çok verimlidir. Üzerinde 500W yazıyor diye sürekli 500W çekmez. Aynı arabanız 100 beygir diye sürekli o kadar güç üretmesi gerekmediği gibi.
[/QUOTE]
O güzel mesleğinizde kaç tane led adaptörü gördünüz bilmem ama bi tane elinize alıp bakınız üzerinde ne yazıyo, ben söyleyeyim power supply.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
Arkadaşlar kuyuya bir taş attım ben dahi çıkaramaz oldum güzel kardeşlerim psu tip adaptörlere dc çıkışına ne kadar yük yüklerseniz şebekeden çekeceği akımda aynı orandadır örneğin 200 watt girişli 12 amper çıkışlı psu da siz 1 amperlik bir ürün kullanırsanız yalnızca 16,7 watt şebeke elektriği kullanmış olursunuz.
Arkadaşlar kuyuya bir taş attım ben dahi çıkaramaz oldum güzel kardeşlerim psu tip adaptörlere dc çıkışına ne kadar yük yüklerseniz şebekeden çekeceği akımda aynı orandadır örneğin 200 watt girişli 12 amper çıkışlı psu da siz 1 amperlik bir ürün kullanırsanız yalnızca 16,7 watt şebeke elektriği kullanmış olursunuz.
Eski tip trafo adaptörlerde ise durum farklıdır herzaman adaptörün gücü kadar şebekeden akım çekilir, bu farka sebep olan etken ise psu larda akım trafoya girmeden önce doğrultulur trafoya doğru akım olarak girer düz adaptörlerde enerji önce trafoya girer 12 v alternetif akım olur sonra doğrultulur alternatif akımda kutuplar sabit olmadığı içinde trafoda ters manyetik alan oluşmaz ve hep akım çeker.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=msurucu] [QUOTE=yakuplu]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
[/QUOTE]
Hem akım hem gerilim sabit olamaz. Teoriyi biraz daha araştırmanızı tavsiye edeceğim. Bilgisayar güç kaynakları sabit gerilim kaynağıdır, sabit akım kaynağı değildir.
[/QUOTE]
Hayır çıkışı DC amperajıda nerdeyse sabit yani yazılan güç kadar çekişi var geçen iki takım zenon farları denedim çalıştırdı ki 140 watt yapıyor ki bu da 11,7 amper yapar tek sıkıntı benim powerde 0,5 volt yüksek voltajlı çıkışlar ama dedemden kalma power arızalıda olabilir bişey diyemem.
Power supply den led için adaptör yapımı resimli
[QUOTE=78kral78]Sıradan ledlere 3 v yerine 5-6 v verdim yandı ki bu daha 2 katı değil 12v luk lede 24 v verince yanmaz mı ben 15 volt gider de yakar di korkuyorum bir sorun olmuyor mu yani 15 v verebilir miyim?[/QUOTE]
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
[QUOTE=78kral78]Sıradan ledlere 3 v yerine 5-6 v verdim yandı ki bu daha 2 katı değil 12v luk lede 24 v verince yanmaz mı ben 15 volt gider de yakar di korkuyorum bir sorun olmuyor mu yani 15 v verebilir miyim?[/QUOTE]
Fazladan verdiğin her volt ledleri yakmasa da bir kaç ay içinde sana içi kararmış ve kanı çekilmiş bir solucan gibi yanacak ledler olarak geri dönecektir, ısınma sorunu olacaktır, daha uzun vadede bazı 3 ledli modüller yanacak ve çalışmayacak hasılı ışık sistemin yamalı dana görüntüsü alacaktır.
[QUOTE=msurucu]Bilgisayar PSU'ları trafolu adaptörlere nazaran oldukça verimlidir. Switch mode güç kaynağı diye geçer genel olarak. Kullanılmasında fayda var.
Ancak Ledler sabit gerilim değil sabit akımla sürülmesi gereken elemanlardır. Eğer led gruplarınızda akım sınırlayıcı devre yok ise bu şekilde sabit gerilim kaynağına bağlamanızı tavsiye etmem. Bunun için led güç kaynağı kullanmalısınız ki ledlere verdiğiniz paralara yazık olmasın.
[/QUOTE]
İyide ben ölçtüm PSU larda akımda gerilimde sabit hem teorikte hemde pratikte sorun çıkmıyor.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
