ÖZELLİKLER
BİLGİLER
İMZA
SON 10 MESAJI
Merhaba,
Substrat demekle kastınız Eheim substrat ise; madem para verdiniz almışken substrat pro alın derim.
Ama ben her ikisini almadım, almam. Küp şeklinde kesilmiş biyolojik sünger kullanıyorum, tavsiye ederim. Bu konuda daha önce yapılmış tartışmaları okumanızı öneririm.
Yeni kurulmuş akvaryumlarımızda bakteri oluşumu hemen başlar. Ancak amonyak-nitrit-nitrat döngüsünü sağlayacak sayıya ulaşması 4-6 hafta sürmektedir. Akvaryumunuz yeni kurulmamış ise normal şartlarda zaten bakteri florası kurulmuş demektir. Ancak yine de filtre temizliği-malzeme değişimi ile su değişimini aynı anda yapmamakta fayda var.
Mesut bey merhaba,
Formül ile ilgili kişisel fikrim:
1. Tehlikeli bir karışım
Birim dozda akvaryuma yaptığı makro besin desteği nedir?
Hangi dozda verilecek? Genelleme yapmak imkansız, hepimizin fosfat, nitrat ihtiyacı farklı. Mutlaka ölçüm yapılmalı varsa gereken miktarda eksik karşılanmalı (örneğin sadece potasyum nitrat)
2. Sera florena eşdeğeri değil.
Hatırladığım kadarıyla sera florena'da makro besin içermiyor. Sadece mikro...
3. Bitkiler nitratı halleder düşüncesine karşı; Balıklarımız da nitrat desteğini sağlıyor, o halde neden takviye...
Sonuç olarak yukarıdaki her iki genelleme de yanlış.
Akvaryumunuzda bitki fazla, balık yükü az ise veya bitki gelişimi hızlı ise: nitrat desteği neden olmasın...
4. Su mercimeği vb. bitkiler ile nitratın hızlı tüketilmesi hedeflendiğinde, diğer mikro ve makro besin tüketiminin de hızlanacağı için desteklenmesi gerekebileceği unutulmamalıdır. Ayrıca nitratın (ve diğer besinlerin) hızlı tüketilmeye çalışılması diğer ortam sakini bitkilerin aleyhine bir büyüme olabilir (besin açlığı)
Kişisel uygulamam:
Düzenli aralıklarla bitki gelişimini takip ederek mikro besin (PMDD) desteği sağlıyorum. Makro besinleri ise yemleme, balık artıkları ile çözmeye çalışıyorum.
Ahmet bey merhaba,
Bize bu konu hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilirmisiniz?
Etki mekanizması nedir, Nitrat ortadan kalkıyor ise -bitkisiz akvaryumlarda- su değişimine çözüm müdür?
Yazılarınızdan anladığım kH üzerinde etkili, bu etki nedir? Dolaylı olarak pH'a olması muhtemel etkisi nedir?
Akvaryumlarımızda kullanıma duyulan ihtiyaç ve kullanım şekli nedir?
Asıl merak ettiğim ise bitki akvaryumlarında yeri...
Bütün bunlar aklıma gelen ve peşi sıra yazdığım çömezce sorular. Siz bilgilerinizi paylaştıkça eminim bizim sorularımızın kalitesi ve sayısı çeşitlenecektir.
Teşekkürler...
Şuayip bey tekrar merhaba,
Hastalığın adını koyduğumuza göre oluşum nedenlerini ve tedavisini konuşabiliriz.
Cevap yazan diğer arkadaşlarımızın verdikleri bilgilerin çoğu; tedavi değil, oluşum nedenleri başlığı altında yer almaktadır. Ancak verilen cevaplardan bir genellemeye varmayınız. Yani ''bu neden bende yok, o halde olamaz'' demeyiniz. Yazılanlardan bir tanesini incelersek sanırım kendimi daha iyi ifade edebilirim.
Akvaryum direkt güneş ışığı görüyorsa yeşil alg oluşabilir.
Yorum:
1. Direkt güneş ışığı alg oluşumunu tetikleyebilir. Bu alg, yeşil su'da olabilir. Ancak her güneş gören akvaryum'da yeşil su olacağı anlamına gelmez. Ayrıca yeşil su oluşmuş ise, güneş ışığından uzaklaştırmak çözüm değildir.
Yukarda örnekte verilen direkt güneş ışığı kelimelerini kaldırınız ve yerine diğer tüm nedenleri (aşırı nitrat, aşırı fosfat, yetersiz filtrasyon vb.) koyunuz. Verilen bilgi halen geçerli olacaktır.
Bu konu ile ilgili yapılabilecek tek genelleme: Yeşil su akvaryumdaki ekstrem (aşırı, uç diyelim) durumlarda görülür. Bu ekstrem durumlara bakıldığında yanlış ışık seçimi ön plandadır.
Ekstrem durumlar ne idi derseniz - olay olduğu zamanki su değerlerinizi ölçmediğinizi varsayarak- kesin bir şey söylemek zor. Ancak daha sonra, dilerseniz akvaryumunuz hakkında daha ayrıntılı bilgi alıp risk faktörlerini belirleriz ve ortadan kaldırabiliriz.
Cümleniz:
İş arkadaşlarımında ve benim de 1,5 yıldır akvaryumumuz var cichlit agırlıklı.Hiç birimizdede böyle bir sorun olmadı. dahası işyerindeki diger akvaryumda böyle bir sorun yok.
Yorum: Sizin durumunuz ''Hiç bir sorun görünmemesi, sorun olmadığı veya olmayacağı anlamına gelmez'' cümlesine çok iyi bir örnek.
Kırıkkale- Ankara arasını normalde 60 dakika sürerken, bir keresinde 32 dakikada -emniyet kemersiz- gitmiştik.(ambulans ile hasta nakli). Bu örneğe bakarak biz gittik bir şey olmadı, siz niye kaza yapıyorsunuz diyebilirmiyiz.
Örneğin: çevremde akvaryum su değişiminde doğrudan çeşme suyu kullanmayan bir tek ben varım gibi... Arkadaşların yorumlarına bakılırsa balıkları gayet sağlıklı bir anlamda ben boşuna uğraşıyorum. Gerçekten öyle mi?
Sonraki yorumlarımı sizi tenzih ederek yazıyorum. Kayıt tarihinize bakarak size ancak ''Hoş geldiniz'' diyebiliriz.
Maalesef ''ben yaptım bir şey olmadı, kim komuş bu kuralı, yıllardır böyle yaparım-balıklarım sağlıklı'' türünden uygulamalar akvaryumseverler arasında sıkça mevcut. Arkadaşlarımıza kalkıp ''NH4 seviyen kaç, niye nitrat ölçmüyorsun'' diyemeyiz. Ancak şunu çok rahatlıkla söyleriz. ''Akvaryumlarımız ile ilgili elimizde sayılamayacak ölçüde bir bilgi birikimi var. Bunları kullanıp-kullanmama kararı senin. Ancak kendi yanlışlarını bilgi birikimine dahil edemezsin.''
Cümleniz:
...akvaryumumuzda bitki yok nitrat nitrit de yok çünkü suyu komple 2 veya 3 günde bir, sıklıkla degişmek ZORUNDA kalıyoruz.
Yorum:
Genellemeniz doğrudur. Yeşil su genelde bitki akvaryumlarında görülür. Sebebi ise: Yeşil su dahil tüm algler bitki gelişimi için benzer besinlere ihtiyaç duyar. Mevcut koşullar bitkinin aleyhine geliştiğinde (besinlerden bir veya birkaçının fazlalığı veya azlığı) bitkilerin tüketemediği besinleri algler alır. Biz bitkiseverler ise kendi elimizle bu besinleri çoğaltmaya çalışırken bazen kontrolü kaybederiz. Örneğin halen ''staghorne alg'' olduğunu tahmin ettiğim (türkçesini bulamadım) bir bela ile uğraşıyorum. Ancak bitki olsun olmasın her akvaryumda bu besinler vardır. Sadece varsayım: belki de akvaryumunuzda bitki olsaydı, yeşil su gelişimi için gerekli besinler tüketilecekti.
Tedavi kısmına gelince:
Tüm önerilerim burada yazıyor. http://www.akvaryum.com/Forum/forum_posts.asp?TID=23154& PN=1&TPN=2
Yerinizde olsam bu linkte ismi geçen Mustafa bey (bignose) ile de temasa geçerdim. En güncel bilgi-tecrübe onda...
Gelişmelerden bizleri de haberdar ederseniz seviniriz.
Saygılar.
Merhaba,
Önerim, benim de malawi'de halen kullandığım Atman F103
Sirkülasyon: 1000 lt/st. Seramik mil kullanmışlar.
Fazla gelir derseniz, su çıkışını ayarlama imkanınız var.
Kendi kullanımımda ilk zamanlar gerçekten fazla idi ve sonuna kadar kıstım. Ancak balıklar büyüdükçe ve süngerin gözenekleri doldukça su çıkışını tersine giderek arttırdım.
Şuayip bey merhaba,
Açıkçası yeşillenme derken neyi tarif ettiğinizi anlayamadım. Aklıma yeşil su geliyor ama, olmadığını söylemişsiniz.
[QUOTE=Şuayip ŞEN]....yeşil su olsa akvaryumumuzda bitki yok nitrat nitrit de yok çünkü suyu komple 2 veya 3 günde bir, sıklıkla degişmek ZORUNDA kalıyoruz. yem olarakta hepimizde aynı yemi kullanıyoruz. [/QUOTE]
Gerçi satır aralarına baktığımızda:
Verilen sayfadaki yeşil su tarifine uymuyor derseniz kabul. Ancak bitki ve nitrat olmamasından yola çıkarak olamaz diyorsanız; bu bilgi yanlış.
Aşağıda verilen fotoğraf sizin sorununuza benziyor mu?
(tekrar olacak ama lütfen bitki varlığını-yokluğunu dikkate almayın, ayrıca yeşillenmenin şiddeti değişken olabilir.)
Mustafa bey tekrar geçmiş olsun ve de tebrikler 
''Koyun can, kasap et'' tarzı bir yaklaşım olacak ama, başınıza gelen bela sonrası hepimiz bilgilendik-güçlendik.
Ayrıca sayenizde sıkı bir yeşil su arşivimiz oldu.
Saygılar...
Serkan bey ellerinize sağlık diyerek
Malawi sevdam giderek azalıyor. Askerliğimi yaptıktan sonra sanırım tanganika'ya geçeceğim. Bunu temel sebebini de Serkan bey çok güzel özetlemiş.
Ben daha açık ifade edeyim. Malawi'den soğyorum çünkü akvaryumumdaki balıkların ne olduğunu bilmiyorum. Yunuslarımın tamamı melez biliyorum. Sarı prenseslerimin latincesi bildiğiniz üzere Labidochrimis cereleus ama hangisi... (bkz. http://www.cichlid-forum.com/profiles/category.php?cat=2 )
Kırıkkaleden 15 gün önce rastladığım bir akvaryumcu anısı: Gözlerimin önünde erkek sarı prenses ile red snow diye satılan bir dişinin eşleştiğini gördüm. Öncesinde uzun uğraşlar sonucu bu balığın metraclima greyshakei-maylandia melezi olduğunu hatta bir parça pseudetropheus'da olabileceğini öğrendim. Peki bu balığın sarı prenses'ten olan yavruları ne olacak. Ben söyleyeyim: sarıya kaçarsa sarı prenses yoksa red snow deriz ve yola devam... Tüm bunlar da sıkıntıyı gidermez ise elimizde iki büyük güç var ''prenses'' ve ''imparator''
Malawi'nin değerinin düşük olmasının sebebi sanırım bilinçsizce üretilmesidir. Bunun ticari amaçla yapılmasına -karşı olsam da- şaşırmam. Ama amatör bir akvaryumsever olarak destek vermem.
Yine Serkan bey'in cümlesi ile bitireyim.
Kırdığım arkadaşlar olduysa da onlardan özür diler, saygılarımı sunarım.
Sağlıklı balıklar dileğiyle...
Yukarda yazılanlara ve verilen kimyasal analize bakarak '' yoğun element desteği etkisi var'' anlamı çıkarıldığını düşünmüştüm. Sonrasında itiraz edercesine bir şeyler yazmıştım. Serhat bey'in aquaclay kullanımı ile ilgili yazısını görünce bir tek yanlış anlayanın ben olduğumu farkettim ve yazımı tekrar düzenledim.
Sonuçta da böyle gereksiz bir yazı çıktı kusuruma bakmayın 
Fatih bey merhaba,
Belirttiğiniz gibi, gevşek yapısı ile ısıyı eşit dağıtması ve besinlerin köklere homojen dağılımını sağlamasında hemfikiriz. Serhat bey'in de vurguladığı gibi mikro gözenekleri ile biyolojik materyal olarak da üstünlüğü mevcut. Ancak bitki akvaryumunda ilk kurulum esnasında zenginleştirilmiş taban malzemesi (derekumu, terralit, lavalit vb.) kullanılmasının tavsiye edildiğine sıklıkla rastladım. Bu andan itibaren ise şüphelerim başladı.
''Rastladım'' ve ''şüphelerim'' kelimelerini özellikle kullandım çünkü; akvaryumum kurulmuş olduğu için -biraz da tembellikten
- pek de üstüne düşmedim.
Sizin de vurguladığınız gibi ben de aquaclay ile ilgili bir sıkıntı yaşamadım. Ancak diğer malzemeler ile ilgili övgülere bakarak ''neyi kaçırdığımı bilmiyorum'' diyebilirim.
Konu açılmışken, keşke bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarımızdan birisi bu konuda bize bilgi verse...
Mesela şöyle bir başlık: Bitki akvaryumunda taban malzemesi seçimi
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
KULLANICILAR
- 38 Online Kullanıcı, 21 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
