ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
erhansavan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
87
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Şubat 2006 11:18
Son Ziyaret:
02 Ağustos 2025 17:04
Toplam Mesaj:
150 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erhan Savan
Doğum Tarihi:
08 Mart 1977
Yaş:
49
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erhan SAVAN
------------
İstanbul
SON 10 MESAJI
Purigen Sadece Çamaşır Suyuyla Temizlenir Mi?
Yok aynı iş olmaz, purigen emici bir madde olduğundan, su da ki bütün ağır metalleri, klor vs ne var ise içerisine alacaktır.
prime veya muadilleri purigen i komple temizlemek için kullanılıyor.
Ama su RO ise ola da bilir gibi geliyor bana.
Yok aynı iş olmaz, purigen emici bir madde olduğundan, su da ki bütün ağır metalleri, klor vs ne var ise içerisine alacaktır.
prime veya muadilleri purigen i komple temizlemek için kullanılıyor.
Ama su RO ise ola da bilir gibi geliyor bana.
Bol Bitkili Caridina Lar..
Ölçüler: 40x35x30
Canlı Türleri: blue bolt ve sarı ateş
Bitki Türleri:Mini Parvula,Rotala Indica Green,Rotala Vietnam H'ra Red ,Pogostemon Erectus. Bucephalandra varyeteleri
Tankın Yaşı:1,5 yıl.
Filtrasyon ve Işıklandırma:Eheim Liberty 130, ışıklandırma rifai yapımı.
Tasarım ve Dekorasyon: alt taban Tropica Substrate 1Lt,JBL Manado ve üstte Ista Shrimp Soil pH 5.5 4 lt
tds 200
2 tank ta caridina sevdasına tutulmayla başladı ama bombos karides akvaryumları pek bana göre değildi bende 3 yıldır çoğalttığım Bucephalandra larla 2 ayrı tank kurdum, aslında
High tech olarak başlayan kurulum, co2 dalgalanmaları yüzünden kesildi ve caridina ya cevrildi co2 kesildikten sonra caridinalar dan 2 parti yavru aldım, bitkilerin de blue boltların da keyfi yerinde, gübreleme haftada bir 2 pompa Tropica Premium Fertiliser olarak yapılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232317011.jpg[/IMG]
ikinci tankımız
30x30x30 taban kurulumu ve gübrelemelerimiz yine aynı eheim liberty 75 ile destekleniyor.
prl ve Mavi Melek Karideslerimiz var
prl ler den 3. annemiz de yavrularını saldı ve sırada olan ufaklıkları bekliyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323391.jpg[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232324471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232325531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232335571.jpg[/IMG][EDIT]erhansavan,2023-07-28 10:32:22[/EDIT]
Ölçüler: 40x35x30
Canlı Türleri: blue bolt ve sarı ateş
Bitki Türleri:Mini Parvula,Rotala Indica Green,Rotala Vietnam H'ra Red ,Pogostemon Erectus. Bucephalandra varyeteleri
Tankın Yaşı:1,5 yıl.
Filtrasyon ve Işıklandırma:Eheim Liberty 130, ışıklandırma rifai yapımı.
Tasarım ve Dekorasyon: alt taban Tropica Substrate 1Lt,JBL Manado ve üstte Ista Shrimp Soil pH 5.5 4 lt
tds 200
2 tank ta caridina sevdasına tutulmayla başladı ama bombos karides akvaryumları pek bana göre değildi bende 3 yıldır çoğalttığım Bucephalandra larla 2 ayrı tank kurdum, aslında
High tech olarak başlayan kurulum, co2 dalgalanmaları yüzünden kesildi ve caridina ya cevrildi co2 kesildikten sonra caridinalar dan 2 parti yavru aldım, bitkilerin de blue boltların da keyfi yerinde, gübreleme haftada bir 2 pompa Tropica Premium Fertiliser olarak yapılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316481.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316511.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232316581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232317011.jpg[/IMG]
ikinci tankımız
30x30x30 taban kurulumu ve gübrelemelerimiz yine aynı eheim liberty 75 ile destekleniyor.
prl ve Mavi Melek Karideslerimiz var
prl ler den 3. annemiz de yavrularını saldı ve sırada olan ufaklıkları bekliyoruz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323281.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232323391.jpg[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232324471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232325531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232326461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/8189/180620232335571.jpg[/IMG][EDIT]erhansavan,2023-07-28 10:32:22[/EDIT]
Kurulu Caridina Tankında Nasıl Gh Düşer ?
[QUOTE=Cem Altay]Ppm değeriniz yüksek bu sebeple Gh değeri de buna bağlı yüksek seyrediyor.
Ppm değeri ortalama 120/150 değerinde tutulmalı.Mineral ürünü olarak ne kullanıyor ve ppm değerini nasıl ayarlayıp ekliyorsunuz ?
Ben Caridina tanklarımda Ph,Gh,Kh ölçümü hiç yapmadım dwsem yeridir.
Değişim suyunu istedim ppm değerinde mineralize ederek ekleme yaparım.
Fazlasıyla yeterli oluyor.[/QUOTE]
Seachem in shrimp gh sıvısını kullanıyordum ( bitti şimdi shrimps forever ın gh ını kullanmaya başlicam ) 150 ppm e geldiğin de su değişimini yapıyordum eklediğim su gh ve ppm olarak sorunsuz aslında ama ilk caridina ya geçtiğimde kurulu olan su ro suz olarak co2 destekli tank üzerine kuruldu, eski suyun yarısını boşaltıp yerine ro su ile devam ettim, gh ı 18 lerden indirdim, bir süre sonra da akvaryumu değil eklediğim suyu ölçmeye başladığım, akvaryum arada kaynadı açıkçası.
Yeni gh plus a geçerken, yavrular da gelin ce şeytan dürttü ve tankı ölçtüm, sonuç vahim çıktı [:)]
Şimdi azar azar yüzde 5 leri geçmeyecek şekilde, katkısız olarak ro su değişimi yapıp gh ve ppm i düşürmeye devam edim diyorum.
[QUOTE=Cem Altay]Ppm değeriniz yüksek bu sebeple Gh değeri de buna bağlı yüksek seyrediyor.
Ppm değeri ortalama 120/150 değerinde tutulmalı.Mineral ürünü olarak ne kullanıyor ve ppm değerini nasıl ayarlayıp ekliyorsunuz ?
Ben Caridina tanklarımda Ph,Gh,Kh ölçümü hiç yapmadım dwsem yeridir.
Değişim suyunu istedim ppm değerinde mineralize ederek ekleme yaparım.
Fazlasıyla yeterli oluyor.[/QUOTE]
Seachem in shrimp gh sıvısını kullanıyordum ( bitti şimdi shrimps forever ın gh ını kullanmaya başlicam ) 150 ppm e geldiğin de su değişimini yapıyordum eklediğim su gh ve ppm olarak sorunsuz aslında ama ilk caridina ya geçtiğimde kurulu olan su ro suz olarak co2 destekli tank üzerine kuruldu, eski suyun yarısını boşaltıp yerine ro su ile devam ettim, gh ı 18 lerden indirdim, bir süre sonra da akvaryumu değil eklediğim suyu ölçmeye başladığım, akvaryum arada kaynadı açıkçası.
Yeni gh plus a geçerken, yavrular da gelin ce şeytan dürttü ve tankı ölçtüm, sonuç vahim çıktı [:)]
Şimdi azar azar yüzde 5 leri geçmeyecek şekilde, katkısız olarak ro su değişimi yapıp gh ve ppm i düşürmeye devam edim diyorum.
Kurulu Caridina Tankında Nasıl Gh Düşer ?
Hi tech kurulu 30x30luk akvaryumu caridina tankına çevirdim, co2 kesildi ve aktif toprak eklendi. R.O suyu gh 5 olarak ayarlıyorum ph 6. prl karideslerimiz eklendi ve bir tanesinden yavru aldım hatta ama tankın içinde ki gh 8 10, tds 300 aralığında, bunu nasıl düşürebilirim ?
Ro dan çıkan suyu yüzde 5 oranında haftalık ekledim biraz daha düştü. bu şekilde devam mı edim ? başka bir yol var mıdır ? yavru da olduğundan büyük su değişimine gidemiyorum.
Hi tech kurulu 30x30luk akvaryumu caridina tankına çevirdim, co2 kesildi ve aktif toprak eklendi. R.O suyu gh 5 olarak ayarlıyorum ph 6. prl karideslerimiz eklendi ve bir tanesinden yavru aldım hatta ama tankın içinde ki gh 8 10, tds 300 aralığında, bunu nasıl düşürebilirim ?
Ro dan çıkan suyu yüzde 5 oranında haftalık ekledim biraz daha düştü. bu şekilde devam mı edim ? başka bir yol var mıdır ? yavru da olduğundan büyük su değişimine gidemiyorum.
High Tech Akvaryum İçin Canlı Önerileri
Selam, ben 60x50x40 lık high tech te eheim 2217 kullanıyorum ve anca kesti diyebilirim, liliy pipe la fazla debiyi ortalığı karıştırmadan kullanabiliyorum.
En basta liberyt 200 denedim olmadı, 2213 te denedim o da kesmedi en son eski emektar 2217 yi bağlayınca her şey rayına oturdu diyebilirim.
Green Aqua gibi profesyonellerin tank kurulumlarına baktığınız da da hep büyük hacimli filtreler kullanıyorlar.
Eheim gibi bir markanın 2. ellerin de size bir ihtimal açacağı en fazla masraf mil ve pervane olur, biraz kovalarsanız, insaflı hobidaşlara denk gelebiliyorsunuz.
Selam, ben 60x50x40 lık high tech te eheim 2217 kullanıyorum ve anca kesti diyebilirim, liliy pipe la fazla debiyi ortalığı karıştırmadan kullanabiliyorum.
En basta liberyt 200 denedim olmadı, 2213 te denedim o da kesmedi en son eski emektar 2217 yi bağlayınca her şey rayına oturdu diyebilirim.
Green Aqua gibi profesyonellerin tank kurulumlarına baktığınız da da hep büyük hacimli filtreler kullanıyorlar.
Eheim gibi bir markanın 2. ellerin de size bir ihtimal açacağı en fazla masraf mil ve pervane olur, biraz kovalarsanız, insaflı hobidaşlara denk gelebiliyorsunuz.
Caridina Akv Da Ph Nasıl Yükseltilir ?
[:D]şimdi beyler mevzu biraz çetrefilli [:D]
40 litrelik co2 destekli bitki için dizayn edilmiş bi akvaryumum var iken caridina blue bolt a merak sardım 10 adet satın aldım ve 4 ünü kaybettikten sonra bu iş olmayacak derken 2 tane hamile karidesi görünce yine alevlendi ve tds değerim şebeke suyu yüzünden 450 civarlarında olduğundan karidesler için tasarlanmış bi su arıtma aldım.( henüz yolda ) ph değerim co2 yüzünden 6 / 6,5 civarlarında ama arıtma suyu da o civarlarda su vereceğinden ve buna co2 de etki edeceğinden daha da düşecek gibi görünüyor.
soruma gelirsek, suyun ph ını tamponlamak için askı filtrenin içine birkaç tane mercan kırığı mı koysam yoksa ph tamponlayıcı Seachem Aquavitro Shrimp PHB tarzı bir ürün mü koysam bilemedim.
[:D]şimdi beyler mevzu biraz çetrefilli [:D]
40 litrelik co2 destekli bitki için dizayn edilmiş bi akvaryumum var iken caridina blue bolt a merak sardım 10 adet satın aldım ve 4 ünü kaybettikten sonra bu iş olmayacak derken 2 tane hamile karidesi görünce yine alevlendi ve tds değerim şebeke suyu yüzünden 450 civarlarında olduğundan karidesler için tasarlanmış bi su arıtma aldım.( henüz yolda ) ph değerim co2 yüzünden 6 / 6,5 civarlarında ama arıtma suyu da o civarlarda su vereceğinden ve buna co2 de etki edeceğinden daha da düşecek gibi görünüyor.
soruma gelirsek, suyun ph ını tamponlamak için askı filtrenin içine birkaç tane mercan kırığı mı koysam yoksa ph tamponlayıcı Seachem Aquavitro Shrimp PHB tarzı bir ürün mü koysam bilemedim.
Dıy Co2 Leri Ne Kadar Zamandır Kullanıyorsunuz ?
[QUOTE=Burakaksu]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.[/QUOTE]
aynı sorun bende de oldu, haftalarca uğraştım durdum, bahsettiğin gibi ince ayar vanası da aldım, selenoid dedim onu da iptal ettim, damla sayacı dedim onu da iptal ettim, sızdırıyor mudur diye doğalgaz borularına sıkılan sıvı conta ile de denedim, olmadı da olmadı. bu halde ne satabiliyorum ne atabiliyorum, dolapta gördükçe küfrediyorum [:/]
[QUOTE=Burakaksu]
Merhaba aynı ürünü bende bir yılı biraz aşkın süredir kullanıyorum yalnız uzun zamandır şöyle bir sorunum var. Gaz çıkışını ayarlıyorum misal saniyede bir damla olacak şekilde. İlk aldığım zamanlarda o ayarını uzun süre koruyordu sürekli ve aynı oranda gaz çıkışı veriyordu. Yalnız beş altı aydır içinde 2 bar ve hatta üzerinde basınç olsa bile gaz çıkışı zamanla azalıyor sonra duruyor. Öyleki şuan saniyede 2 damla verecek kadar açsam dahi yarım saat geçmeden neredeyse durma noktasına geliyor. Herhangi bir yerden kaçak yok co2 hortumu vs yeniledim içinde basınçta var. Ayar vanası bozuldu desem onuda çözemiyorum. Belli bir ayarda açtıktan sonra ne olurda kapanır çıkış durur ki.? Lütfen yardımcı olabilir misiniz. Aklıma co2 ince ayar vanası alıp hortuma eklemek geldi. Kendi vanasını sonuna kadar açıp basıncı ince ayar vanasıyla tutup gaz ayarını öyle yapayım diyorum. Onunda dıy sistem için satılanı muhtemelen kalitesiz bir şey o bile 150 lira gibi adam akıllı bir şey alsam 300 400 neredeyse sistemi o paraya almıştım zaten. Yapabileceğim demeyebileceğim bir şey var mı ? Teşekkür ederim.[/QUOTE]
aynı sorun bende de oldu, haftalarca uğraştım durdum, bahsettiğin gibi ince ayar vanası da aldım, selenoid dedim onu da iptal ettim, damla sayacı dedim onu da iptal ettim, sızdırıyor mudur diye doğalgaz borularına sıkılan sıvı conta ile de denedim, olmadı da olmadı. bu halde ne satabiliyorum ne atabiliyorum, dolapta gördükçe küfrediyorum [:/]
Caridina İçin Hangi Gh+
Caridina akvaryumu için hangi marka Gh+ ürünü kullanıyorsunuz ?
Ben yeterli dir diye düşünerek Seachem Aquavitro Shrimp Gh aldım ama önerilerinize de açığım.
Caridina akvaryumu için hangi marka Gh+ ürünü kullanıyorsunuz ?
Ben yeterli dir diye düşünerek Seachem Aquavitro Shrimp Gh aldım ama önerilerinize de açığım.
Seachem Acid Regulator Ve Co2 Kullanılır Mı
[QUOTE=Cem Altay]
Stabil olarak Co 2 dozlandığında öyle bariz bir değişim olmuyor,olsa da sabit kalıyor.
Bizim hightech tankta 24 saat kesintisiz co2 var ve tabanda aktif toprak.Hatta onlarca neocaridina sağlıklı bir sekilde yaşıyor ve ürüyor..
Ben co2 yi kesintisiz verdiğim için farklı uygulamalar yapan(gece kapanan,ışıktan önce açılan vs.)tanklar için pek yorum yapmayayım.
Sonuçta söz konusu olan Caridina türleri ve değişim ne oranda etkiler yada etkilenmez kestirmek zor.[/QUOTE]
Siz böyle anlatınca bir aydınlanma geldi, bende co2 yi selenoid ile kullananlardanım, ve bir araştırma yaptım makale bayaa uzun ve sonunda co2 surekli verildiğinde ph dalgalanması olmayacağı gece suya bir dalgalanma verilerek fazla co2 nin de balıklara tehlike teşkil etmesi önleneceği anlatılıyor ki ben zaten şelale filtre kullandığım için akıntı hep var.
Şimdi co2 yi ayarlayarak ph ı sabit bir halde tutma düşüncesindeyim.
Son olarak sizde co2 takviyesi ile aktif toprak kullanınca Ph kaç oluyor ?
makale : https://www.karidesdunyasi.net/sayfa/co2-ve-akvaryum
[QUOTE=Cem Altay]
Stabil olarak Co 2 dozlandığında öyle bariz bir değişim olmuyor,olsa da sabit kalıyor.
Bizim hightech tankta 24 saat kesintisiz co2 var ve tabanda aktif toprak.Hatta onlarca neocaridina sağlıklı bir sekilde yaşıyor ve ürüyor..
Ben co2 yi kesintisiz verdiğim için farklı uygulamalar yapan(gece kapanan,ışıktan önce açılan vs.)tanklar için pek yorum yapmayayım.
Sonuçta söz konusu olan Caridina türleri ve değişim ne oranda etkiler yada etkilenmez kestirmek zor.[/QUOTE]
Siz böyle anlatınca bir aydınlanma geldi, bende co2 yi selenoid ile kullananlardanım, ve bir araştırma yaptım makale bayaa uzun ve sonunda co2 surekli verildiğinde ph dalgalanması olmayacağı gece suya bir dalgalanma verilerek fazla co2 nin de balıklara tehlike teşkil etmesi önleneceği anlatılıyor ki ben zaten şelale filtre kullandığım için akıntı hep var.
Şimdi co2 yi ayarlayarak ph ı sabit bir halde tutma düşüncesindeyim.
Son olarak sizde co2 takviyesi ile aktif toprak kullanınca Ph kaç oluyor ?
makale : https://www.karidesdunyasi.net/sayfa/co2-ve-akvaryum
Seachem Acid Regulator Ve Co2 Kullanılır Mı
[QUOTE=Cem Altay]Seachem sitesinden alıntıdır..
Asit Regülatörü™ bitkili bir akvaryumda kullanabilir miyim?
Evet, bitkilerinize zarar vermez, ancak Acid Regulator™ fosfat bazlı bir tampondur, bu nedenle kullanıma bağlı olarak bazı istenmeyen yosun oluşumu yaşayabilirsiniz. Bitkili akvaryumda pH'ı düşürmek için Acid Buffer™ öneririz . Acid Buffer™, pH 4–6,8 asit aralığında pH'ı düşürmek ve stabilize etmek için fosfat/karbonat içermeyen bir tampondur.
Bence de en sağlıklı olanı aktif toprak.
Jbl ph minus tarzı Ph düşürücü ürünler de mevcut.Fakat tankta değişkenler çok fazla olduğundan tecrübe dahilinde ve sürekli ölçümlerle yol alınmalı..
Ayrıca bu ürünler de maliyetli ürünler,biraz daha üzerine koyup garanti gitmek bence çok daha sağlıklı.
İyi hobiler.[/QUOTE]
Evet sitesinde bende bunu okudum, Acid Buffer daha mantıklıya geliyor ama o da ülkede yok sanırım ve ya ben bulamadım. Mevzu en sağlıklı olarak dönüp dolaşıp aktif toprağa geliyor.
O zaman da şu soru çıkıyor, aktif toprak olan bir bitkili akv da, co2 kullanıldığında ph aktif toprağın tamponlandığı seviyeden aşağıya düşer mi ?
Bu gidişle bu sevda başka bahara kalacak gibi.
[QUOTE=Cem Altay]Seachem sitesinden alıntıdır..
Asit Regülatörü™ bitkili bir akvaryumda kullanabilir miyim?
Evet, bitkilerinize zarar vermez, ancak Acid Regulator™ fosfat bazlı bir tampondur, bu nedenle kullanıma bağlı olarak bazı istenmeyen yosun oluşumu yaşayabilirsiniz. Bitkili akvaryumda pH'ı düşürmek için Acid Buffer™ öneririz . Acid Buffer™, pH 4–6,8 asit aralığında pH'ı düşürmek ve stabilize etmek için fosfat/karbonat içermeyen bir tampondur.
Bence de en sağlıklı olanı aktif toprak.
Jbl ph minus tarzı Ph düşürücü ürünler de mevcut.Fakat tankta değişkenler çok fazla olduğundan tecrübe dahilinde ve sürekli ölçümlerle yol alınmalı..
Ayrıca bu ürünler de maliyetli ürünler,biraz daha üzerine koyup garanti gitmek bence çok daha sağlıklı.
İyi hobiler.[/QUOTE]
Evet sitesinde bende bunu okudum, Acid Buffer daha mantıklıya geliyor ama o da ülkede yok sanırım ve ya ben bulamadım. Mevzu en sağlıklı olarak dönüp dolaşıp aktif toprağa geliyor.
O zaman da şu soru çıkıyor, aktif toprak olan bir bitkili akv da, co2 kullanıldığında ph aktif toprağın tamponlandığı seviyeden aşağıya düşer mi ?
Bu gidişle bu sevda başka bahara kalacak gibi.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
