ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
a.kemal
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
105
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Mayıs 2009 21:12
Son Ziyaret:
24 Nisan 2026 23:00
Toplam Mesaj:
148 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
kemal sever
Doğum Tarihi:
20 Haziran 1976
Yaş:
50
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
you don't have a life. You are life itself. Discover this and be free
SON 10 MESAJI
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Akvarist Batuhan]Mikro element olarak seachem kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE] merhaba aslında amacım en az bütçe ile ne yapabiliriz.
[QUOTE=Akvarist Batuhan]Mikro element olarak seachem kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE] merhaba aslında amacım en az bütçe ile ne yapabiliriz.
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231439561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231439441.jpg[/IMG]
Uzun süredir tüm deneyimlerimi paylaştım. Bu haliyle tamamen istediğim hale geldi.
En son yeşil nokta yosunu artmaya başlamıştı fosfatı artırdım çok azaldı. Akabinde
micro element gübresini de arttırdım. renkler gelişim gözle görünür derecede değişti.
Zemin ve aydınlatmam aynı başladığım gibi kullandığım gübrelerden bahsetmek istiyorum
macro element için evvelden bahsettiğim gibi diy gübre kullanıyorum. birçok problem
yaşamama rağmen bundan vaz geçmedim. asıl amaç maliyeti düşürmekti ve sizlere de
tavsiye ediyorum boşu boşuna markalı ürünlere para vermeyin. Düzenim şu şekilde:
akvaryumumum net hacmi 340 lt civarı
haftada bir %50 su değişimi yapıyorum bunu hiç aksatmadım su değişimi günü
5 gram potasyum sülfat
5 gram potasyum nitrat
1 gram mono potasyum fosfat (2 haftadır 2 grama çıkarttım) 2 gram olarak devam
etmeli miyim yorum yaparsanız sevinirim. Bu konu da kararsızım
micro elementi yapmayı denemedim kendime de güvenemedim reeflowers ın micro
elementini kullanıyorum
6 kapak 36 ml (iki haftadır 8 kapak 48 ml olarak kullanıyorum)
Demir için yine reeflowers demir kullanıyorum
2 kapak 12ml (son iki haftadır 3 kapak 18ml kullanıyorum)
co2 7/24 indikatörüm yeşil
bu benim gözlemlediğim en iyi durum .
not: Kameramdan dolayı renkler soluk çıkmış [EDIT]a.kemal,2023-02-09 15:12:34[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440161.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231440071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231439561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/090220231439441.jpg[/IMG]
Uzun süredir tüm deneyimlerimi paylaştım. Bu haliyle tamamen istediğim hale geldi.
En son yeşil nokta yosunu artmaya başlamıştı fosfatı artırdım çok azaldı. Akabinde
micro element gübresini de arttırdım. renkler gelişim gözle görünür derecede değişti.
Zemin ve aydınlatmam aynı başladığım gibi kullandığım gübrelerden bahsetmek istiyorum
macro element için evvelden bahsettiğim gibi diy gübre kullanıyorum. birçok problem
yaşamama rağmen bundan vaz geçmedim. asıl amaç maliyeti düşürmekti ve sizlere de
tavsiye ediyorum boşu boşuna markalı ürünlere para vermeyin. Düzenim şu şekilde:
akvaryumumum net hacmi 340 lt civarı
haftada bir %50 su değişimi yapıyorum bunu hiç aksatmadım su değişimi günü
5 gram potasyum sülfat
5 gram potasyum nitrat
1 gram mono potasyum fosfat (2 haftadır 2 grama çıkarttım) 2 gram olarak devam
etmeli miyim yorum yaparsanız sevinirim. Bu konu da kararsızım
micro elementi yapmayı denemedim kendime de güvenemedim reeflowers ın micro
elementini kullanıyorum
6 kapak 36 ml (iki haftadır 8 kapak 48 ml olarak kullanıyorum)
Demir için yine reeflowers demir kullanıyorum
2 kapak 12ml (son iki haftadır 3 kapak 18ml kullanıyorum)
co2 7/24 indikatörüm yeşil
bu benim gözlemlediğim en iyi durum .
not: Kameramdan dolayı renkler soluk çıkmış [EDIT]a.kemal,2023-02-09 15:12:34[/EDIT]
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=ukilavuz]Sol da en arkada olan yeşil bitki Java fern mi? [/QUOTE] limon bitkisi
[QUOTE=ukilavuz]Sol da en arkada olan yeşil bitki Java fern mi? [/QUOTE] limon bitkisi
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
Bitkilerim yanal şekilde büyüyorlardı. Yaprak araları kısaldı ve yapraklar küçüldü yanal büyüme olmasaydı. Müdahale etmeyecektim. Armatürümde 90 derece lensler var. Onları çıkarttım iki üç günde gözle görülür dikey uzamalar başladı. Bu da son durum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/150620221518421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/150620221518571.jpg[/IMG]
Bitkilerim yanal şekilde büyüyorlardı. Yaprak araları kısaldı ve yapraklar küçüldü yanal büyüme olmasaydı. Müdahale etmeyecektim. Armatürümde 90 derece lensler var. Onları çıkarttım iki üç günde gözle görülür dikey uzamalar başladı. Bu da son durum[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/150620221518421.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/150620221518571.jpg[/IMG]
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
Bitkili akvaryumda yosun problemi bitmedi. Ta ki bu yazıyı okuyana kadar —————————————————————— Yazan: Ulvi Özuğur Akvaryum bitkileri konusunda uzman sayılmam, tecrübem de 1-2 yılı geçmez fakat şöyle bir okuduklarımı ve gözlemlerimi düşününce aşağıdaki yazıyı özellikle yosunlar ile başı dertte olan arkadaşlar için çok açıklayıcı buldum.
Yazı başka bir başlıktan alıntıdır, İlyas Beye aittir. Şiddetle ve sindire sindire okunmasını tavsiye ederim...
Yazar: ringo
Diğer taraftan gübreleme hususunda da bir iki tavsiye vermek isterim. Öncelikle eklediğiniz gübrelerin harcandığını düşünmeyin. Bitkilerin daha doğrusu organik bütün yapıların temel taşları C,H,O dur ve diğer büyük bir kısmı sudur. Yani bir kilo bitki ürettiğinizde bunun yüzde doksanı su, kalan 100 gramın da yüzde doksanı C,H ve oksijendir. Bio kimya kuru bitki ağırlığı vs aratırsanız yeterli bilgilere ulaşabilirsiniz. Sizde su var karbonda karbondioksitten geliyor yani C, H VE O açısından sıkıntınız yok, ışığınız da oldu mu aslında tamamdır. Diğer ca, mg, potasyum, soduyum, kükürt, cl , azot, fosfor vs gibi element ihtiyaç ve harcanım miktarları ise çok kısıtlıkdır. Kısacası 10mg azotu veya potasyumu tüketebilmek için yaklaşık bir kilo bitki üretebilmeniz lazım. Devamlı surette gübre kullanımı yapacaksanız büyük su değişimleri ile bu eklediğiniz içeriği de geri boşaltmanız lazım. Yani eklediğiniz gübrenin aynen duruduğunu farz edip, yüzde yirmi su değişimi yapıyorsanız ona göre gübrelemede bulununuz. Hatta kim su değişimlerimde hiç kullanmayıp biraz dinlendiriniz. Diğer tür yapanların günlük yüzde elli su değişiminden bahsettiklerini unutmayın. TDS metrenizi kullanarak yazdıklarımı test edebilirsiniz, bakın bakalım tuzlulukta azalma oluyor mu, hatta buharlaşma ve diğer taraftan biyolojik faaliyet sebebiyle nitrat veya fosfat vs üretimi nedeniyle tuzluluğunuz zamanla artar. Yani akvaryumdan birşey eksiltebilmek öyle kolay değil. Bütün bunları da değerlendirerek uygulamalarınızı belirlemeniz ileride büyük çaplı yosun sorunları yaşamamanız için önem arz etmektedir.(bir not daha ekleyeyim mesela akvaryumunuza eklediğiniz suda 25ppm (mg/lt) kasiyum veya potasyum var diyelim, bu sadece bir litredeki miktardır, 100 lt lik akvaryumdaki miktarı bunun yüz katı oluyor yani 2,5 gram, bu kadar calsiyum veya potasyumla ne kadar bitki üretebileceğinizi araştırınca şaşıracaksınız)
Saygılar.
Yine aynı başlıktan
Yazar: ringo
Can bey,önceki yazılarımda bitkilerin ihtiyacının ne kadar kısıtlı olduğunu, bir takım element ve mineralleri ne ölçüde az kullandıklarını yazarak aslında sizi uyarmaya çalışmıştım. Nedense şöyle yanlış bir inanış var, sanki bir takım sıvılar akvaryuma karıştırılarak balıkların beslendiği gibi bitkilerin beslendiği düşünülüyor. Halbuki doğada bir damla saf h2o yani bir damla yağmur suyu ile hiçbir besin değeri olmayan bir çöl kumunun üzerinde koskocaman yemyeşil bir bitki oluşuveriyor. Nasıl oluyor bu düşünmek gerek. Tabiki her bitkinin ihtiyacı farklı olmakla birlikte akvaryuma koyduğumuz suyun kendisinin başlı başına bir gübre olduğunu bilmemiz gerek. Siz osmos filtre alarak az çok bazı bilgilere vakıf olduğunuz, yüzdeyirmi karışımlı olarak kullandığınız su bile saf bir yağmur suyu ile karşılaştırıldığında içeriği bakımından ne kadar zengin olduğunu anlayabilirsiniz.
Kullandığınız suyun içinde az yada çok sodyumu potasyumu kalsiyumu magnezyumu karbonatı floru kloru kükürtü sülfatı bakırı demiri vesaire aslında yer alıyor. Halbuki bunların hiçbiri yağmur suyunda yer almazken bir parça toprağa yağmur yağdığında kocaman bir ağaç üreyebiliyor.
Kısacası bitkilerin ihtiyaçlarının çok küçük miktarlarda olduğunu bilmek anlamak gerek. Sucul ortamda bazı yetersiz element ve mineralleri takviye etmek bitkilerin daha hızlı büyümesini sağlamak için önemli olmakla beraber, bunların fazlalığı özellikle tam oturmamış akvaryum ortamlarında örnekteki gibi yosun sorunlarına neden olabiliyor.
Mevcut sorununuzu ne nitrat fosfat fazlalığı veya azlığına ne ışığa ne de başka bir sebebe dayandırmıyorum ben. Tabii sizin akvaryumunuzda nitrat ve fosfatın fazlalaşmış olduğu kesin, bunun yanında tabana eklediğiniz bana göre miktarı ve zamanlaması yanlış olan micro element ve demir gübrelemelerinizin hepsi topyekün bir fazlalık oluşturmuş.
Ancak akvaryumunuz tam oturmuş bir akvaryum olsa yine bu yaptıklarınızı yapsaydınız da aynı sonuçla karşılaşmazdınız onun için nitrat ve fosfata bağlamıyorum dedim. Sorun sadece nitrat fosfat fazlalığı olsaydı aynı yosunu sadece balık akvaryumu olan herkesin yaşaması gerekirdi çünkü bu akvaryumlarda nitrat ve fosfat yukarıda değindiğim gibi inanılmaz yükselebilmektedir. Sizin akvaryumunuzda ise bunların az olma ihtimali dahi yok çünkü hem balıklarınız var hem de üstelik gübre olarak takviye ettiniz. Nitrat ve fosfat az da olsa fazla da olsa o yosunların başlıca sebebi değil yani. Benim akvaryumumda 3mg/lt fosfatı görmeme rağmen yosun olmuyor kısacası asıl sebep akvaryumun tam oturmamış olması olmakla birlikte, sizin hatalı gübreleme yapmanız da eklenince oluşmuş bir durum sözkonusu. Bunun böyle olacağını bildiğim için daha önce aslında sizi uyarmaya çalışmıştım. Fakat bu yosunlar sizin canınızı sıkmasın, biraz sabırlı olmanız gerekiyor sadece. Öncelikle şunları yapmanız gerekiyor.
Su değişimi sıklığını artırmanız gerekiyor, üçgünde bir 1/3 gibi bir oran uygun olabilir. Bol su değişimi ile suyunuzda biriken organik yükü boşaltırken, eklediğiniz misket gübrelerin salınımları neticesi oluşan fazlalık micro elementleri de elemine etmiş olacaksınız.
Bu süre zarfında kesinlikle gübre kullanmayın, belki bir kaç su değişiminde bir biraz potasyum kullanabilirsiniz. Demir ve başkaca gübre kullanmamaya özen gösterin. Yani suyunuzda besin eksikliği değil besin fazlalığı var aslında. Zaten kumunuzunda biraz besleyiciliği varken, demir micro potas nitrat ve fosfat kullanmış olmanız ve su değişim miktarınız da az olduğu için bir birikim olduğu sonucunu çıkarıyorum.
Yosunlardan bir anda kurtulamayacağınızı bilmeniz ve biraz sabırlı olarak su değişimine öncelik vermeniz, zaman içerisinde bir miktar yapabildiğiniz kadar mekanik temizlik yapmanız, sudan çürüyebilecek şeyleri (kütük gibi) çıkarmanız uygun olabilir. Bu şekil devam ettiğiniz takdirde zaman içerisinde yosunlarınız hem su değerlerinin daha normalleşmesi hem akvaryum suyunun daha oturabilmesi nedenleriyle zaman içerisinde sıfıra yakın bir noktaya inecektir.
Exel gibi bir ürünü sırınga ile yosunların direk üzerine püskürtmeyi de arada bir deneyebilirsiniz, ancak sınrılı olmak kaydıyla, kısacası fazla kullanmayın, mesela 15 gün su değişimi yoluyla devam edip 15 gün sonra böyle bir uygulama yapıp, tekrar su değişimi metoduyla devam edin. Suya fazlalık değişik kimyasal katılmasını çok doğru bulmuyorum, yan etkiler olabiliyor çünkü.
Sonuç olarak söylediğim şudur, bol su değişimi ve biraz sabır.
Saygılar.
[EDIT]a.kemal,2022-06-02 10:41:33[/EDIT]
Ulvi beyin yazısının devamıdır. Konuya Ek bir alıntı;
Alıntı
Bitkiler gelişmek için ışığa, karbondiokside (CO2), demir (Fe) v.b. gibi minerallere/eser elementlere, amonyum veya nitrat gibi bileşikler şeklinde azota ve ayrıca fosfata ihtiyaç duyar.
Yaşamsal önem taşıyan bu bileşenleri kronolojik olarak ele alırsak, bitkilerin gelişimine ilişkin sorunlar güvenli bir biçimde çözülür. Her akvaryum sahibi bitkilerin gelişmesi için Justus von Liebig'in daha 1828 yılında tanımlamış olduğu bir biyolojik yasanın geçerli olduğunu bilmek zorundadır: Bu yasaya göre bitkilerin gelişmesi oransal olarak en kıt olan kaynakla (besin maddeleri, su, ışık, vb) sınırlıdır. Bu kaynak minimum faktör olarak da adlandırılır. Bu faktör söz konusu olduğunda zaten ihtiyaç kadarı mevcut olan bir kaynağa ilave yapılması gelişmeyi etkilemez. Minimum yasası diğerlerinin yanı sıra gübreleme konusunda da önemli bir esas oluşturur (Örnek: Bitki CO2 eksikliğine maruz. Bu eksiklik nedeniyle bitkiye artık bol miktarda gübre ve ışık verilse dahi, bitki yeterince gelişemeyecektir).
Üstteki alıntı yazıda yeterince değinilmeyen kısma biraz daha değinmek istiyorum.
Bitkili akvaryumlar için 3 temel kriterde her daim bir denge gözetilmeli. Bu kriterler -ışık, -co2 ve -besin. Eğer bunlardan birisi diğerlerinden fazla veya az ise yosun kaçınılmaz sonuç oluyor.
Örneğin :
* Co2 verilmeyen akvaryumlara bol ışık verilirse yosun oluşuyor
* Gübre verilmeyen akvaryumlara bol ışık ve co2 verilirse de yosun oluşuyor
* Işık ve gübreyi verip co2 verilmezse de yine yosun oluşuyor.
* Hiç su değiştirilmeyen akvaryumlara bol ışık, co2 ve gübre verilirse de yosun oluşuyor. Çünkü arada su değişimiyle mineralleri yenilemek gerekir.
Bitkili akvaryumlarda başarılı olmak için tüm bu etkenler için bir denge, orta yol bulmalı...
Yine biyolojik döngüsü oturmamış yeni kurulan bir akvaryumda bakteriler yeterince çoğalamadığı ve bitkiler de hızla kullanamadığı için amonyak devamlı artık kalıyor (pik yapıyor). Bu durum en çok saç yosunu, sakal yosunu, geyik boynuzu gibi yosun türlerine yarıyor.
Yeni kurulumlarda en çok karşılaşılan bu yosun türlerinden kurtulmanın en basit yolu ışık ve co2'yi azaltarak bakteri kültürü eklemek.
Bakteriyel dengeyi sağlamak ve sabırla beklemek varken çeşitli gübreler ekleyip türlü yosun tedavilerine girişerek dünyanın parasını harcıyoruz, sonuç ta alamıyoruz.
Umarım yosunlarla başı dertte olanlara faydalı olur...
Herkese sağlıklı akvaryumlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/020620221045071.jpg[/IMG] Son durum bu hobici bitir arkadaşımdan aldığım bolca rotala green,red , aromatica,Sessiflora Alternanthera Reinicki bocapa. Bitkilerini ekledim neredeyse yeni bir kurulum oldu. Budamaya yetişemediğim zeytin bitkisinin yarısını hediye ettim. Bu arada düzenimi oturtmama çok faydası oldu. Diğer yarısınıda diğer bitkiler geliştikçe yeni bir düzenlemeyle çıkartmayı düşünüyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/020620221055571.jpg[/IMG]
Bitkili akvaryumda yosun problemi bitmedi. Ta ki bu yazıyı okuyana kadar —————————————————————— Yazan: Ulvi Özuğur Akvaryum bitkileri konusunda uzman sayılmam, tecrübem de 1-2 yılı geçmez fakat şöyle bir okuduklarımı ve gözlemlerimi düşününce aşağıdaki yazıyı özellikle yosunlar ile başı dertte olan arkadaşlar için çok açıklayıcı buldum.
Yazı başka bir başlıktan alıntıdır, İlyas Beye aittir. Şiddetle ve sindire sindire okunmasını tavsiye ederim...
Yazar: ringo
Diğer taraftan gübreleme hususunda da bir iki tavsiye vermek isterim. Öncelikle eklediğiniz gübrelerin harcandığını düşünmeyin. Bitkilerin daha doğrusu organik bütün yapıların temel taşları C,H,O dur ve diğer büyük bir kısmı sudur. Yani bir kilo bitki ürettiğinizde bunun yüzde doksanı su, kalan 100 gramın da yüzde doksanı C,H ve oksijendir. Bio kimya kuru bitki ağırlığı vs aratırsanız yeterli bilgilere ulaşabilirsiniz. Sizde su var karbonda karbondioksitten geliyor yani C, H VE O açısından sıkıntınız yok, ışığınız da oldu mu aslında tamamdır. Diğer ca, mg, potasyum, soduyum, kükürt, cl , azot, fosfor vs gibi element ihtiyaç ve harcanım miktarları ise çok kısıtlıkdır. Kısacası 10mg azotu veya potasyumu tüketebilmek için yaklaşık bir kilo bitki üretebilmeniz lazım. Devamlı surette gübre kullanımı yapacaksanız büyük su değişimleri ile bu eklediğiniz içeriği de geri boşaltmanız lazım. Yani eklediğiniz gübrenin aynen duruduğunu farz edip, yüzde yirmi su değişimi yapıyorsanız ona göre gübrelemede bulununuz. Hatta kim su değişimlerimde hiç kullanmayıp biraz dinlendiriniz. Diğer tür yapanların günlük yüzde elli su değişiminden bahsettiklerini unutmayın. TDS metrenizi kullanarak yazdıklarımı test edebilirsiniz, bakın bakalım tuzlulukta azalma oluyor mu, hatta buharlaşma ve diğer taraftan biyolojik faaliyet sebebiyle nitrat veya fosfat vs üretimi nedeniyle tuzluluğunuz zamanla artar. Yani akvaryumdan birşey eksiltebilmek öyle kolay değil. Bütün bunları da değerlendirerek uygulamalarınızı belirlemeniz ileride büyük çaplı yosun sorunları yaşamamanız için önem arz etmektedir.(bir not daha ekleyeyim mesela akvaryumunuza eklediğiniz suda 25ppm (mg/lt) kasiyum veya potasyum var diyelim, bu sadece bir litredeki miktardır, 100 lt lik akvaryumdaki miktarı bunun yüz katı oluyor yani 2,5 gram, bu kadar calsiyum veya potasyumla ne kadar bitki üretebileceğinizi araştırınca şaşıracaksınız)
Saygılar.
Yine aynı başlıktan
Yazar: ringo
Can bey,önceki yazılarımda bitkilerin ihtiyacının ne kadar kısıtlı olduğunu, bir takım element ve mineralleri ne ölçüde az kullandıklarını yazarak aslında sizi uyarmaya çalışmıştım. Nedense şöyle yanlış bir inanış var, sanki bir takım sıvılar akvaryuma karıştırılarak balıkların beslendiği gibi bitkilerin beslendiği düşünülüyor. Halbuki doğada bir damla saf h2o yani bir damla yağmur suyu ile hiçbir besin değeri olmayan bir çöl kumunun üzerinde koskocaman yemyeşil bir bitki oluşuveriyor. Nasıl oluyor bu düşünmek gerek. Tabiki her bitkinin ihtiyacı farklı olmakla birlikte akvaryuma koyduğumuz suyun kendisinin başlı başına bir gübre olduğunu bilmemiz gerek. Siz osmos filtre alarak az çok bazı bilgilere vakıf olduğunuz, yüzdeyirmi karışımlı olarak kullandığınız su bile saf bir yağmur suyu ile karşılaştırıldığında içeriği bakımından ne kadar zengin olduğunu anlayabilirsiniz.
Kullandığınız suyun içinde az yada çok sodyumu potasyumu kalsiyumu magnezyumu karbonatı floru kloru kükürtü sülfatı bakırı demiri vesaire aslında yer alıyor. Halbuki bunların hiçbiri yağmur suyunda yer almazken bir parça toprağa yağmur yağdığında kocaman bir ağaç üreyebiliyor.
Kısacası bitkilerin ihtiyaçlarının çok küçük miktarlarda olduğunu bilmek anlamak gerek. Sucul ortamda bazı yetersiz element ve mineralleri takviye etmek bitkilerin daha hızlı büyümesini sağlamak için önemli olmakla beraber, bunların fazlalığı özellikle tam oturmamış akvaryum ortamlarında örnekteki gibi yosun sorunlarına neden olabiliyor.
Mevcut sorununuzu ne nitrat fosfat fazlalığı veya azlığına ne ışığa ne de başka bir sebebe dayandırmıyorum ben. Tabii sizin akvaryumunuzda nitrat ve fosfatın fazlalaşmış olduğu kesin, bunun yanında tabana eklediğiniz bana göre miktarı ve zamanlaması yanlış olan micro element ve demir gübrelemelerinizin hepsi topyekün bir fazlalık oluşturmuş.
Ancak akvaryumunuz tam oturmuş bir akvaryum olsa yine bu yaptıklarınızı yapsaydınız da aynı sonuçla karşılaşmazdınız onun için nitrat ve fosfata bağlamıyorum dedim. Sorun sadece nitrat fosfat fazlalığı olsaydı aynı yosunu sadece balık akvaryumu olan herkesin yaşaması gerekirdi çünkü bu akvaryumlarda nitrat ve fosfat yukarıda değindiğim gibi inanılmaz yükselebilmektedir. Sizin akvaryumunuzda ise bunların az olma ihtimali dahi yok çünkü hem balıklarınız var hem de üstelik gübre olarak takviye ettiniz. Nitrat ve fosfat az da olsa fazla da olsa o yosunların başlıca sebebi değil yani. Benim akvaryumumda 3mg/lt fosfatı görmeme rağmen yosun olmuyor kısacası asıl sebep akvaryumun tam oturmamış olması olmakla birlikte, sizin hatalı gübreleme yapmanız da eklenince oluşmuş bir durum sözkonusu. Bunun böyle olacağını bildiğim için daha önce aslında sizi uyarmaya çalışmıştım. Fakat bu yosunlar sizin canınızı sıkmasın, biraz sabırlı olmanız gerekiyor sadece. Öncelikle şunları yapmanız gerekiyor.
Su değişimi sıklığını artırmanız gerekiyor, üçgünde bir 1/3 gibi bir oran uygun olabilir. Bol su değişimi ile suyunuzda biriken organik yükü boşaltırken, eklediğiniz misket gübrelerin salınımları neticesi oluşan fazlalık micro elementleri de elemine etmiş olacaksınız.
Bu süre zarfında kesinlikle gübre kullanmayın, belki bir kaç su değişiminde bir biraz potasyum kullanabilirsiniz. Demir ve başkaca gübre kullanmamaya özen gösterin. Yani suyunuzda besin eksikliği değil besin fazlalığı var aslında. Zaten kumunuzunda biraz besleyiciliği varken, demir micro potas nitrat ve fosfat kullanmış olmanız ve su değişim miktarınız da az olduğu için bir birikim olduğu sonucunu çıkarıyorum.
Yosunlardan bir anda kurtulamayacağınızı bilmeniz ve biraz sabırlı olarak su değişimine öncelik vermeniz, zaman içerisinde bir miktar yapabildiğiniz kadar mekanik temizlik yapmanız, sudan çürüyebilecek şeyleri (kütük gibi) çıkarmanız uygun olabilir. Bu şekil devam ettiğiniz takdirde zaman içerisinde yosunlarınız hem su değerlerinin daha normalleşmesi hem akvaryum suyunun daha oturabilmesi nedenleriyle zaman içerisinde sıfıra yakın bir noktaya inecektir.
Exel gibi bir ürünü sırınga ile yosunların direk üzerine püskürtmeyi de arada bir deneyebilirsiniz, ancak sınrılı olmak kaydıyla, kısacası fazla kullanmayın, mesela 15 gün su değişimi yoluyla devam edip 15 gün sonra böyle bir uygulama yapıp, tekrar su değişimi metoduyla devam edin. Suya fazlalık değişik kimyasal katılmasını çok doğru bulmuyorum, yan etkiler olabiliyor çünkü.
Sonuç olarak söylediğim şudur, bol su değişimi ve biraz sabır.
Saygılar.
[EDIT]a.kemal,2022-06-02 10:41:33[/EDIT]
Ulvi beyin yazısının devamıdır. Konuya Ek bir alıntı;
Alıntı
Bitkiler gelişmek için ışığa, karbondiokside (CO2), demir (Fe) v.b. gibi minerallere/eser elementlere, amonyum veya nitrat gibi bileşikler şeklinde azota ve ayrıca fosfata ihtiyaç duyar.
Yaşamsal önem taşıyan bu bileşenleri kronolojik olarak ele alırsak, bitkilerin gelişimine ilişkin sorunlar güvenli bir biçimde çözülür. Her akvaryum sahibi bitkilerin gelişmesi için Justus von Liebig'in daha 1828 yılında tanımlamış olduğu bir biyolojik yasanın geçerli olduğunu bilmek zorundadır: Bu yasaya göre bitkilerin gelişmesi oransal olarak en kıt olan kaynakla (besin maddeleri, su, ışık, vb) sınırlıdır. Bu kaynak minimum faktör olarak da adlandırılır. Bu faktör söz konusu olduğunda zaten ihtiyaç kadarı mevcut olan bir kaynağa ilave yapılması gelişmeyi etkilemez. Minimum yasası diğerlerinin yanı sıra gübreleme konusunda da önemli bir esas oluşturur (Örnek: Bitki CO2 eksikliğine maruz. Bu eksiklik nedeniyle bitkiye artık bol miktarda gübre ve ışık verilse dahi, bitki yeterince gelişemeyecektir).
Üstteki alıntı yazıda yeterince değinilmeyen kısma biraz daha değinmek istiyorum.
Bitkili akvaryumlar için 3 temel kriterde her daim bir denge gözetilmeli. Bu kriterler -ışık, -co2 ve -besin. Eğer bunlardan birisi diğerlerinden fazla veya az ise yosun kaçınılmaz sonuç oluyor.
Örneğin :
* Co2 verilmeyen akvaryumlara bol ışık verilirse yosun oluşuyor
* Gübre verilmeyen akvaryumlara bol ışık ve co2 verilirse de yosun oluşuyor
* Işık ve gübreyi verip co2 verilmezse de yine yosun oluşuyor.
* Hiç su değiştirilmeyen akvaryumlara bol ışık, co2 ve gübre verilirse de yosun oluşuyor. Çünkü arada su değişimiyle mineralleri yenilemek gerekir.
Bitkili akvaryumlarda başarılı olmak için tüm bu etkenler için bir denge, orta yol bulmalı...
Yine biyolojik döngüsü oturmamış yeni kurulan bir akvaryumda bakteriler yeterince çoğalamadığı ve bitkiler de hızla kullanamadığı için amonyak devamlı artık kalıyor (pik yapıyor). Bu durum en çok saç yosunu, sakal yosunu, geyik boynuzu gibi yosun türlerine yarıyor.
Yeni kurulumlarda en çok karşılaşılan bu yosun türlerinden kurtulmanın en basit yolu ışık ve co2'yi azaltarak bakteri kültürü eklemek.
Bakteriyel dengeyi sağlamak ve sabırla beklemek varken çeşitli gübreler ekleyip türlü yosun tedavilerine girişerek dünyanın parasını harcıyoruz, sonuç ta alamıyoruz.
Umarım yosunlarla başı dertte olanlara faydalı olur...
Herkese sağlıklı akvaryumlar.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/020620221045071.jpg[/IMG] Son durum bu hobici bitir arkadaşımdan aldığım bolca rotala green,red , aromatica,Sessiflora Alternanthera Reinicki bocapa. Bitkilerini ekledim neredeyse yeni bir kurulum oldu. Budamaya yetişemediğim zeytin bitkisinin yarısını hediye ettim. Bu arada düzenimi oturtmama çok faydası oldu. Diğer yarısınıda diğer bitkiler geliştikçe yeni bir düzenlemeyle çıkartmayı düşünüyorum. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/020620221055571.jpg[/IMG]
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290520221426341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290520221426371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/280520221433321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/280520221433401.jpg[/IMG] gübre kullanımım şu şekilde; haftalık su degişiminde 1gr potasyum sülfat,0,5 gr potasyum nitrat, 0,2 gr monopotasyumfosfat ekliyorum. Su değişiminden 2 gün sonra 6ml reeflowers mikro element ,3ml Demir. Demir ve microyu arttırmayı planlıyorum. Ayrıca epson tuzu magnezyum sülfat kullanmayı düşünüyorum bitkili akvaryum da acaba kullanan var mı?[EDIT]a.kemal,2022-05-29 14:56:22[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290520221426341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290520221426371.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/280520221433321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/280520221433401.jpg[/IMG] gübre kullanımım şu şekilde; haftalık su degişiminde 1gr potasyum sülfat,0,5 gr potasyum nitrat, 0,2 gr monopotasyumfosfat ekliyorum. Su değişiminden 2 gün sonra 6ml reeflowers mikro element ,3ml Demir. Demir ve microyu arttırmayı planlıyorum. Ayrıca epson tuzu magnezyum sülfat kullanmayı düşünüyorum bitkili akvaryum da acaba kullanan var mı?[EDIT]a.kemal,2022-05-29 14:56:22[/EDIT]
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
Yosunla mücadelede gübrelemeyi çok azalttığımdan bahsetmiştim. Yosun derdinden kurtuldum fakat bitki gelişimin çok yavaşladı özellikle rotala h'ra gelişim durdu. Evvelden yosun vardı fakat budamaya yerişemiyordum. Yaptak üstünde nokta nokta erimeler. Görünce haftada mikro element (6ml) demir (3ml)ekledim ve gelişim hızlandı son durum bu[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/130420221330441.jpg[/IMG]. Gelişim hızlandı bitkiler canla
Yosunla mücadelede gübrelemeyi çok azalttığımdan bahsetmiştim. Yosun derdinden kurtuldum fakat bitki gelişimin çok yavaşladı özellikle rotala h'ra gelişim durdu. Evvelden yosun vardı fakat budamaya yerişemiyordum. Yaptak üstünde nokta nokta erimeler. Görünce haftada mikro element (6ml) demir (3ml)ekledim ve gelişim hızlandı son durum bu[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/130420221330441.jpg[/IMG]. Gelişim hızlandı bitkiler canla
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290320221430461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290320221431061.jpg[/IMG]. Kurulum üzerinden 2 sene geçmiş ve yılmadan uğraştım. Birçok problemden sonra son bir iki aydır düzenim oturdu. Problemim aşırı gübrelemeymiş. Şu anda haftada bir defa su değişiminde 1 gr potasyum sülfat ekleyerek yoluma devam esiyorum. Birçok sefer zemin bitkisi denemem hüsran oldu en son vazgeçmiştim fakat mini parvula ekledim inşallah bu defa başarılı olur. Rotalalarda gelişimin yavaşlaması ve yapraklarda küçük deliklerin oluşmasından dolayı mikro element 6ml ekledim ve 4 günde gözle görülür büyüme görünce haftada 4 ml mikro eklemeye karar verdim. Demir nitrat ve fosfat şimdilik kullanmıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/300320220956451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290320221430461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/290320221431061.jpg[/IMG]. Kurulum üzerinden 2 sene geçmiş ve yılmadan uğraştım. Birçok problemden sonra son bir iki aydır düzenim oturdu. Problemim aşırı gübrelemeymiş. Şu anda haftada bir defa su değişiminde 1 gr potasyum sülfat ekleyerek yoluma devam esiyorum. Birçok sefer zemin bitkisi denemem hüsran oldu en son vazgeçmiştim fakat mini parvula ekledim inşallah bu defa başarılı olur. Rotalalarda gelişimin yavaşlaması ve yapraklarda küçük deliklerin oluşmasından dolayı mikro element 6ml ekledim ve 4 günde gözle görülür büyüme görünce haftada 4 ml mikro eklemeye karar verdim. Demir nitrat ve fosfat şimdilik kullanmıyorum
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/300320220956451.jpg[/IMG]
Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ?
[QUOTE=Güven42]Merhabalar, 53 sayfa konu var hepsi okudum, herkes gübrenin çok ucuza geldiğini markalara verilen paraların boşa olduğundan bahsetmiş ama kimse akvaryumun detaylı fotoğrafını atıp pahalı markaların yakaladığı başarıyı bakın bende yakaladım deyip paylaşmamış. Açıkçası bu bana markalara verilen paranın boşa olmadığını hissettirdi. Diy gübre kullanıp uzun vadede başarı sağlayan var mı acaba?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/220120221242321.jpg[/IMG] fakat bol ve ucuz olmasında mütevellit gübreyi fazla kaçırmamak lazım. Uzun süre yosunla mücadele ettim.yılmadım çok uğraştım. Farklı bir gübre kullanmadım son bir ayda kulladığım gübreyi çok çok azalttım. Sıkıntılarım bitti. [EDIT]a.kemal,2022-01-22 12:53:25[/EDIT]
[QUOTE=Güven42]Merhabalar, 53 sayfa konu var hepsi okudum, herkes gübrenin çok ucuza geldiğini markalara verilen paraların boşa olduğundan bahsetmiş ama kimse akvaryumun detaylı fotoğrafını atıp pahalı markaların yakaladığı başarıyı bakın bende yakaladım deyip paylaşmamış. Açıkçası bu bana markalara verilen paranın boşa olmadığını hissettirdi. Diy gübre kullanıp uzun vadede başarı sağlayan var mı acaba?[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/220120221242321.jpg[/IMG] fakat bol ve ucuz olmasında mütevellit gübreyi fazla kaçırmamak lazım. Uzun süre yosunla mücadele ettim.yılmadım çok uğraştım. Farklı bir gübre kullanmadım son bir ayda kulladığım gübreyi çok çok azalttım. Sıkıntılarım bitti. [EDIT]a.kemal,2022-01-22 12:53:25[/EDIT]
150 50 60 Bitkili Akvaryum Kurulumu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/121120211529561.jpg[/IMG] Bitkili akvaryumda birçok arkadaşımın dediği gibi nitrat fosfat ve demir için test almak doğru özellikle gübrenizi kendiniz yapıyorsanız. Fakat çok pahalı. Olunca bu kararımdan vaz geçtim deneme yanılma ile bulma yolumu seçtim şu anda nitratı azaltarak gözlemleme yapıyorum. Diatom sıkıntısı yaşadığımda otocat çok faydalı olmuştu. Akvaryuma 3 adet balack molly ekledim bir saat sonra kıtlıktan çıkmışçasına bitkilere saldırdılar yosunları yemeye başladılar. Şiddetle tavsiye ederim mollylerin videosunu yüklemek istedim ama olmadı seyretmenizi isterdim[EDIT]a.kemal,2021-11-15 10:55:36[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/74362/121120211529561.jpg[/IMG] Bitkili akvaryumda birçok arkadaşımın dediği gibi nitrat fosfat ve demir için test almak doğru özellikle gübrenizi kendiniz yapıyorsanız. Fakat çok pahalı. Olunca bu kararımdan vaz geçtim deneme yanılma ile bulma yolumu seçtim şu anda nitratı azaltarak gözlemleme yapıyorum. Diatom sıkıntısı yaşadığımda otocat çok faydalı olmuştu. Akvaryuma 3 adet balack molly ekledim bir saat sonra kıtlıktan çıkmışçasına bitkilere saldırdılar yosunları yemeye başladılar. Şiddetle tavsiye ederim mollylerin videosunu yüklemek istedim ama olmadı seyretmenizi isterdim[EDIT]a.kemal,2021-11-15 10:55:36[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
