ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bburakbudak
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Nisan 2009 16:48
Son Ziyaret:
31 Ağustos 2025 12:55
Toplam Mesaj:
110 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
barış budak
Doğum Tarihi:
06 Ekim 1982
Yaş:
43
İl:
Balikesir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Barış Burak BUDAK
0535 614 77 33
Maltepe / İstanbul
SON 10 MESAJI
Ticari Yemler Ve Artemia'daki Eksikleri Giderme
Ticari bir kuluçhane döngüsünü fitoplankton, rotifer ve artemia olarak kurgular isek hufa tabanlı zenginleştirici olmadan deforme larva sayısında bir hayli artış olacaktır. Bu miktar %30 40 oranlarında olduğunda milyonlarca larva üreten bir tesiste büyük ekonomik kayıplara neden olur. Dolayısıyla rotifer ve artemia mutlak zenginleştirme ister. Larva hayatta kalsa da yeterli yaşan enerjisi ve büyüme performansı olmadığında büyük kayıplar da beraberinde geliyor. Örneğin discus gibi türde kendim uyguladığım yöntem serbest yüzüş sonrası 5. Günde yavruları ayırmak ve zenginleştirilmiş artemia kullanmak. Artemia zenginleştirme aşamasında boyut da nispeten büyüdüğünden, larva ağız açıklığı kritik bir eşikte ise, san Francisco tipi daha küçük artemia çeşitlerini bu işleme almak kritik önem taşıyor. Sonuç olarak ticari zenginleştiriciler ciddi fark yaratmakta. Bunu kendim bizzat gözlemledim. Sağlıklı, hızlı ve ekonomik bir üretim için petshopların bize sunduklarının dışına çıkmak gerekiyor.
Ticari bir kuluçhane döngüsünü fitoplankton, rotifer ve artemia olarak kurgular isek hufa tabanlı zenginleştirici olmadan deforme larva sayısında bir hayli artış olacaktır. Bu miktar %30 40 oranlarında olduğunda milyonlarca larva üreten bir tesiste büyük ekonomik kayıplara neden olur. Dolayısıyla rotifer ve artemia mutlak zenginleştirme ister. Larva hayatta kalsa da yeterli yaşan enerjisi ve büyüme performansı olmadığında büyük kayıplar da beraberinde geliyor. Örneğin discus gibi türde kendim uyguladığım yöntem serbest yüzüş sonrası 5. Günde yavruları ayırmak ve zenginleştirilmiş artemia kullanmak. Artemia zenginleştirme aşamasında boyut da nispeten büyüdüğünden, larva ağız açıklığı kritik bir eşikte ise, san Francisco tipi daha küçük artemia çeşitlerini bu işleme almak kritik önem taşıyor. Sonuç olarak ticari zenginleştiriciler ciddi fark yaratmakta. Bunu kendim bizzat gözlemledim. Sağlıklı, hızlı ve ekonomik bir üretim için petshopların bize sunduklarının dışına çıkmak gerekiyor.
Elin Avrupalisi Ve Uzak Dogulusundan Farkimiz
Uzakdoğu da uzun yıllardır çok yüksek miktarda üretim yapılması sebebi ile yeterli derecede deneme yanılma yapabilmişler. Büyük üreticilerin tanklarına bakarsanız hava taşı haricinde hiç bir şey göremezsiniz. Sular ve tanklar leş gibidir ama balıklar kartpostallıktır. İklim avantajları mevcut ve bunu çok iyi değerlendiriyorlar. Avrupa lı üreticiler ise bilgiyi kullanıyorlar. Bizim ulaşamadığımız bir çok bilgiye ulaşma şansları var. Tedavi yöntemleri ve besleme konusunda avantajlılar. Gelelim bize, bizde ne iklim müsait, ne de bilgi yeterli. Malesef su ürünleri üretimi konusu büyük firmaların argelerinin dışına pek çıkamamakta. Bu sadece discus için geçerli de değil. Yani siz bugün büyük bir üretimhane sahibi olsanız ve bir hastalık etkeni olsa bunu teşhis ve tedavide nokta atışı hallettirebileceğiniz kurumlar yetersiz. Su ürünleri fakülteleri yatışta. Su ürünleri mühendisliği okuyanların %90 ı puanı o bölüme yettiği için tercih yapmış, çoğu bölümde kapanmanın eşiğinde. Bir arkadaş şebeke suyumuz uygun demiş. Tonu 9.5 tl olan şebeke suyu damacana kalitesinde bile olsa malesef balık yetiştirmek ya da üretmek için uygun değildir. Ticari olarak balık üretimi biraz agresiflik gerektiriyor. Bunu yerli üreticiler uygulayamıyor. Sorun çok :) Çözüm zor :) Ama en büyük eksiklik pazar olmaması. Ayda 10.000 balık çıkaran dahi olsa satamayacağı için üretimi sürdüremez. Yani problemin en başında arz talep dengesizliği geliyor.
Uzakdoğu da uzun yıllardır çok yüksek miktarda üretim yapılması sebebi ile yeterli derecede deneme yanılma yapabilmişler. Büyük üreticilerin tanklarına bakarsanız hava taşı haricinde hiç bir şey göremezsiniz. Sular ve tanklar leş gibidir ama balıklar kartpostallıktır. İklim avantajları mevcut ve bunu çok iyi değerlendiriyorlar. Avrupa lı üreticiler ise bilgiyi kullanıyorlar. Bizim ulaşamadığımız bir çok bilgiye ulaşma şansları var. Tedavi yöntemleri ve besleme konusunda avantajlılar. Gelelim bize, bizde ne iklim müsait, ne de bilgi yeterli. Malesef su ürünleri üretimi konusu büyük firmaların argelerinin dışına pek çıkamamakta. Bu sadece discus için geçerli de değil. Yani siz bugün büyük bir üretimhane sahibi olsanız ve bir hastalık etkeni olsa bunu teşhis ve tedavide nokta atışı hallettirebileceğiniz kurumlar yetersiz. Su ürünleri fakülteleri yatışta. Su ürünleri mühendisliği okuyanların %90 ı puanı o bölüme yettiği için tercih yapmış, çoğu bölümde kapanmanın eşiğinde. Bir arkadaş şebeke suyumuz uygun demiş. Tonu 9.5 tl olan şebeke suyu damacana kalitesinde bile olsa malesef balık yetiştirmek ya da üretmek için uygun değildir. Ticari olarak balık üretimi biraz agresiflik gerektiriyor. Bunu yerli üreticiler uygulayamıyor. Sorun çok :) Çözüm zor :) Ama en büyük eksiklik pazar olmaması. Ayda 10.000 balık çıkaran dahi olsa satamayacağı için üretimi sürdüremez. Yani problemin en başında arz talep dengesizliği geliyor.
bitki uzmanlarına 100 puanlık uzmanlık sorusu!
[QUOTE=karideskisehir][QUOTE=bilkay]Nasıl hem karada hem suda yaşayan hayvanlar olduğu gibi hem karada hem suda yaşayan bitkiler elbette vardır zaten akvaryum bitkileri deneme yanılma yoluyla akvaryuma girmiştir bunda hayret edecek bi durum yok
[/QUOTE]
[QUOTE=karideskisehir][QUOTE=bilkay]Nasıl hem karada hem suda yaşayan hayvanlar olduğu gibi hem karada hem suda yaşayan bitkiler elbette vardır zaten akvaryum bitkileri deneme yanılma yoluyla akvaryuma girmiştir bunda hayret edecek bi durum yok
[/QUOTE]
Böyle bir genelleme yapmamız çok yanlış olur.
[/QUOTE]
Bir canlının suda yaşayabiliyor olması ayrı. Sürekli suda yaşayabiliyor olması ayrı bir durum. Bitkiler içinde aynısı geçerli. Bu yazılanlardan çıkarılacak sonuç bu bitkinin hem karada hemde suda yaşayabileceği yönünde sanırım. Pek net bir cevap alamasakta bitkiye akvaryumda bakmaya devam edeceğim sanırım.
bitki uzmanlarına 100 puanlık uzmanlık sorusu!
Mantık olarak çözemediğim bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir tanıdığımız akvaryumcudan suyun içinde Fittonia adında bir bitki satın alır. Bunu saksıya gömer ve büyütür. Bitki büyür. Hiçbir sorunla karşılaşmaz. Sonra bana bunun bir su bitkisi olduğunu söyler. Tabi inanmam. Nasıl bir bitki sadece karada yada sadece suda yaşayabilir. Bende gidip bir Fittonia alırım. Topraktan çıkarıp komple akvaryuma iple sabitlerim. Aylardır suyun içindeki bu bitkide hiçbir bozulma emaresi yok maalesef. Aynı bitki saksıda da yaşamını sürdürüyor. Bu bitki karasal bir bitkiyse suda çürümesi gerekmez miydi? Bilgili arkadaşlar yardımcı olabilir mi?vuslat 2011-11-10 09:43:06
Mantık olarak çözemediğim bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir tanıdığımız akvaryumcudan suyun içinde Fittonia adında bir bitki satın alır. Bunu saksıya gömer ve büyütür. Bitki büyür. Hiçbir sorunla karşılaşmaz. Sonra bana bunun bir su bitkisi olduğunu söyler. Tabi inanmam. Nasıl bir bitki sadece karada yada sadece suda yaşayabilir. Bende gidip bir Fittonia alırım. Topraktan çıkarıp komple akvaryuma iple sabitlerim. Aylardır suyun içindeki bu bitkide hiçbir bozulma emaresi yok maalesef. Aynı bitki saksıda da yaşamını sürdürüyor. Bu bitki karasal bir bitkiyse suda çürümesi gerekmez miydi? Bilgili arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
Karidesler konusunda ilk ve tek site
Nacizane tavsiyem. blog tabanlı bir site yapmsanız daha interaktif kullanıcı tabanlı bir sistem olsa güzel olmazmı? :)
Nacizane tavsiyem. blog tabanlı bir site yapmsanız daha interaktif kullanıcı tabanlı bir sistem olsa güzel olmazmı? :)
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=gurkooo]Üretimi zor demişsin.Ben zoru severim diyorsun öyleyse pengasus,challenger :) [/QUOTE]tugix 2011-09-09 14:54:45
[QUOTE=gurkooo]Üretimi zor demişsin.Ben zoru severim diyorsun öyleyse pengasus,challenger :) [/QUOTE]
Onlar çok büyüyor. üretim için yeterli koşullar sağlanırmı emin değilim. Maksimum hacim 350 lt çünkü.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=avcılarlı][QUOTE=bburakbudak]Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar. Tüm akvaryumlarımı kapattım. Elimde farklı boyutta birkaç akvaryum var. sizlerden ricam üretimi çok zor olan, ancak üretilebilen, üretim su değerleri oluşturması zor olan bir alık tavsiyesi isteyeceğim. yani anlayacağınız üretimi çok zor olan bir türe ihtiyacım var. ancak bu balıkların üreme zamanı gelmiş olanlarını temin edebilmeliyim. ayrıca pahalı olmalılar. tür tavsiyelerinizi ve neredne bulabileceğimi yazarsanız sevinirim. iyi günler.[/QUOTE] Barış Bey,merhaba.Arkadaşlar okadar balık türü saydılar ki halen bir karar verememeniz garip.Bence siz en iyisi elinizdeki akvaryumlarınızın hacimlerini,bu zamana kadar zor olarak bilinen hangi tür balıklardan beslediğinizi ve hobi için de ayırdığınız maddi bütçenizi yazarsanız daha isabetli tavsiyeler alabilirsiniz.Sağlıklı balıklar dilerim.Saygılar.[/QUOTE]
[QUOTE=protex]Bu adam çalıştırma değil forum çalıştırma olmuş bence.Yazıkkkkkkkk.............. [/QUOTE]
[QUOTE=suhamizrak]Galaxy Rasbora üretin bence. Neslini de korumuş olursunuz.[/QUOTE]
bburakbudak 2011-09-08 23:22:48
[QUOTE=avcılarlı][QUOTE=bburakbudak]Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar. Tüm akvaryumlarımı kapattım. Elimde farklı boyutta birkaç akvaryum var. sizlerden ricam üretimi çok zor olan, ancak üretilebilen, üretim su değerleri oluşturması zor olan bir alık tavsiyesi isteyeceğim. yani anlayacağınız üretimi çok zor olan bir türe ihtiyacım var. ancak bu balıkların üreme zamanı gelmiş olanlarını temin edebilmeliyim. ayrıca pahalı olmalılar. tür tavsiyelerinizi ve neredne bulabileceğimi yazarsanız sevinirim. iyi günler.[/QUOTE] Barış Bey,merhaba.Arkadaşlar okadar balık türü saydılar ki halen bir karar verememeniz garip.Bence siz en iyisi elinizdeki akvaryumlarınızın hacimlerini,bu zamana kadar zor olarak bilinen hangi tür balıklardan beslediğinizi ve hobi için de ayırdığınız maddi bütçenizi yazarsanız daha isabetli tavsiyeler alabilirsiniz.Sağlıklı balıklar dilerim.Saygılar.[/QUOTE]
Balıkların birçoğu bulunabilir değil. yada yetişkin olmaları uzun vakit almakta. yada yatırım pahalı. daha önce bütçeden bahsettim. 300 400 tl gibi bir bütçe ayırılabilecek. uzun yıllar üretimhane işlettim bunuda ekleyeyim.
[QUOTE=protex]Bu adam çalıştırma değil forum çalıştırma olmuş bence.Yazıkkkkkkkk.............. [/QUOTE]
neye yazık anlamadım?
[QUOTE=suhamizrak]Galaxy Rasbora üretin bence. Neslini de korumuş olursunuz.[/QUOTE]
bulabileceğimiz biryer biliyormusunuz?
Sanırım bazı arkadaşlar beni yanlış anlamış. burada amaç balık üretip çok para kazanmak vs.. değil. önemli olan bilmediğimiz birşeyi öğrenmek. hakkında çok fazla türkçe bilgiye sahip olmadığımız yabancı forumlarda üretimi başarılmış. oturup üzerinde kafa yorup çalışabileceğimiz bir balık olması. maceraya gerek yok. iyi kötü bir bilgi sahibi olmak amacım.
şunları ilave etmek istiyorum. kamsimum akvaryum hacmi 350 lt dir. a dan z ye her türlü su koşulunu ayarlayabilecek ekipman mevcuttur. mikro plankton ve çeşitli zooplankton temin edilebilir. hastalıklar konusunda profesyonel destek alınabilir. labovatuar hizmetlerinden faydalanılabilir. bu imkanlar mevcut. maksat araştırma yapmak.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=fikret1]Cüce amerikan apistogramma türleri olabilir.Bazıları gerçekten insanı zorluyor.[/QUOTE]
[QUOTE=LACOOOS]Selam siz bence makrakanta üretin yakışır zoru seviyosunuz nasıl olsa[/QUOTE]
[/QUOTE]
[QUOTE=fikret1]Cüce amerikan apistogramma türleri olabilir.Bazıları gerçekten insanı zorluyor.[/QUOTE]
bunlarada bakalım :)
[QUOTE=LACOOOS]Selam siz bence makrakanta üretin yakışır zoru seviyosunuz nasıl olsa[/QUOTE]
çok yaşlı olması gerekmiş :) bekleyecek vakit yok malesef :) elinde 10 yaşında makrakantası olan varsa satarsa alır deneyebiliriz ama :)
bu balığın türü nedir arkadaşlar?
bu balık sanırım yılanbaş. bu olabilir işte :)
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=efsane5]Neon tetra üretimi çok zordur ama üretenler var :)[/QUOTE]tugix 2011-09-09 14:53:08
[QUOTE=efsane5]Neon tetra üretimi çok zordur ama üretenler var :)[/QUOTE]
Tetraların birçoğundan yavru aldım.
Üretimi çok zor olan ancak üretilebilen tür tavsiyesi
[QUOTE=hersanli] Ben altum diyorum. Bildiğim kadarıyla besleyen bir iki kişi var ülkemizde ama yavru alan duymadım. Tam size uygun bir tür bence. [/QUOTE]
[QUOTE=kerimcoskun]O zaman size en iyi melek gider. Hem yavru sayısı çok hem yavruyu yaşatması zor :) ben 10000. yavruları kaybettim geçen :) artemia çıkaramıyorum bi türlü. [/QUOTE]
bburakbudak 2011-09-08 20:54:14
[QUOTE=hersanli] Ben altum diyorum. Bildiğim kadarıyla besleyen bir iki kişi var ülkemizde ama yavru alan duymadım. Tam size uygun bir tür bence. [/QUOTE]
altum melekten bahsediyorsunuz sanırım. bütçeyi aşar altum :)
[QUOTE=kerimcoskun]O zaman size en iyi melek gider. Hem yavru sayısı çok hem yavruyu yaşatması zor :) ben 10000. yavruları kaybettim geçen :) artemia çıkaramıyorum bi türlü. [/QUOTE]
melek discus bunlar olmaz. çok ürettim bıktım.
bu balığın türü nedir arkadaşlar?
SON MESAJLAR
- Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

