ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
salih_alpbaz
Kullanıcı Grubu:
Kurumsal Üye
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
58
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Mayıs 2008 15:11
Son Ziyaret:
15 Ekim 2021 09:09
Toplam Mesaj:
146 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Salih Alpbaz
Doğum Tarihi:
13 Haziran 1974
Yaş:
52
İl:
Izmir
Meslek:
Makina Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Salih ALPBAZ - Rotifer Su Ürünleri ve Yay.San.Tic.Ltd.Şti., www.rotifer.com.tr
SON 10 MESAJI
Rotıfısh Kabuksuz Artemia Değişti Mi?
Herkese merhaba,
Öncelikle yıllardır kendine pazarda iyi bir yer edinmiş dekapsüle artemia ile ilgili yaşanan sorundan dolayı herkesten özür dilerim.
Son partide nedenini çözemediğimiz bir sorun var, suya atılınca tepkileri eskilerden farklı, serbest dolaşıma geçmesi gerekirken topaklanıyor. Önce bunu ambalaj değişikliği kaynaklı diye düşündük, ama sorunun gerçek kaynağının ürünün kendisinden olduğunu farkettik. Hammadde tedarikçimiz, üründe teknik veya biyolojik bir sorun olmadığını, sadece su içinde davranışının topaklanma olduğunu ısrarla söylüyor. Ama ben bu şekilde piyasaya vermek istemediğim için başka bir tedarikçiden temin etmeye başladım ve yeni parti ürünün gelmesi birkaç ay daha sürecek. Bu pandemi döneminde hem nakliye firmalarında büyük sorunlar ve gecikmeler yaşanıyor, hem de yurtdışında imalatta da büyük yavaşlamalar var.
Öncelikle şunu belirteyim, balıklarımıza zarar verecek sağlık ile ilgili bir sorunu yok, sadece su içerisinde tepkisi alışkın olduğumuz, ve bence olması gereken tepkiden farklı. Benim beklentim, suya girince birbiri ile topaklanmadan gezinmesi. Kİ küçük balık yavruları rahatlıkla ağzına alıp yiyebilsin.
Bu sorun ile ilgili ilk e.mail geldiği gün satışlarımızı durdurduk. İnceledikten sonra toptancılarımızdan ellerindeki ürünleri geri göndermelerini rica ettik, onlar da gönderdiler. Ama binlerce petshoplara dağılan ürünleri geri toplamayı başaramıyoruz, çünkü biz direkt temasta değiliz, toptancılarımız temasta, yani ülkemizde binlerce olan petshopların kapısını çalıp, "biz geldik, raflarınızdaki dekapsüle artemia ürünlerimizi geri topluyoruz, bu da verdiğiniz ücret" diyemiyoruz. Toptancılarımız kendilerine ulaşmaya çalışıyorlar ama bir kısım petshopa ulaşamıyorlar, Bir kısım petshop da, bir süre daha piyasada bu ürün olmayacağı için ve satılan bir ürün olduğu için geri vermek istemiyorlar diye düşünüyorum, ben ne kadar geri toplamak istesem de. Buradan bu ürünü son kullanıcıya satanlara da sesleniyorum, lütfen bizimle iletişime geçsinler, faturalı son kullanma tarihi geçmemiş ürünleri geri almak istiyoruz. Son kullanma tarihi geçmemiş dememizin sebebi tekrar satış amaçlı değil, yanlış anlaşılmak istemem. SKT'si geçmiş ürünleri zaten satamayacaklar, onların stok anlamında da maddi bir değeri yok. Yeni parti gelene kadar bu iadeleri alacağım, çünkü bu işe gönül vererek, hobi tarafından gelmemiş, sadece ticari düşünen bazı evcil hayvan ürünü satan kişilerin yeni parti gelene kadar stoksuz kalmamak için ellerindeki ürünleri satmaya çalışacaklarından endişe ediyorum.
Dediğim gibi sağlık açısından bir sorun yok, ama su içindeki tepkisi farklı, topaklanıyor.
Sizlerden ricam, ürünü kullanmak istemeyen hobicilerin bana özelden alım faturanızı/fişinizi ve iban numaralarınızı göndermeniz, adresinizi de yazarsanız sevinirim. Ürün için ödediğiniz tutarı telafi etmek isterim. e.mail adresim: salih@rotifer.com.tr
Yeni parti geldiğinde, ki gelmesine birkaç ay var, yeni parti ürünlerin ambalajlarında, yeni sorunsuz parti olduğunun kolayca anlaşılması için, mevcut etiketin yanında/üzerinde veya kapağın üzerinde ek bir etiket daha olacak veya parti numarasında rakamların yanında bir ibare daha olacak, daha hangisini uygulayacağıma karar vermedim. İleride alırken bu farklılığa dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Bu sorun için herkesten tekrar özür dileriz.
Selamlar ve iyi forumlar
Salih Alpbaz
Genel Müdür
Makina Mühendisi
Rotifer Su Ürünleri Ltd.Şti.
e.mail adresim : salih@rotifer.com.tr
Herkese merhaba,
Öncelikle yıllardır kendine pazarda iyi bir yer edinmiş dekapsüle artemia ile ilgili yaşanan sorundan dolayı herkesten özür dilerim.
Son partide nedenini çözemediğimiz bir sorun var, suya atılınca tepkileri eskilerden farklı, serbest dolaşıma geçmesi gerekirken topaklanıyor. Önce bunu ambalaj değişikliği kaynaklı diye düşündük, ama sorunun gerçek kaynağının ürünün kendisinden olduğunu farkettik. Hammadde tedarikçimiz, üründe teknik veya biyolojik bir sorun olmadığını, sadece su içinde davranışının topaklanma olduğunu ısrarla söylüyor. Ama ben bu şekilde piyasaya vermek istemediğim için başka bir tedarikçiden temin etmeye başladım ve yeni parti ürünün gelmesi birkaç ay daha sürecek. Bu pandemi döneminde hem nakliye firmalarında büyük sorunlar ve gecikmeler yaşanıyor, hem de yurtdışında imalatta da büyük yavaşlamalar var.
Öncelikle şunu belirteyim, balıklarımıza zarar verecek sağlık ile ilgili bir sorunu yok, sadece su içerisinde tepkisi alışkın olduğumuz, ve bence olması gereken tepkiden farklı. Benim beklentim, suya girince birbiri ile topaklanmadan gezinmesi. Kİ küçük balık yavruları rahatlıkla ağzına alıp yiyebilsin.
Bu sorun ile ilgili ilk e.mail geldiği gün satışlarımızı durdurduk. İnceledikten sonra toptancılarımızdan ellerindeki ürünleri geri göndermelerini rica ettik, onlar da gönderdiler. Ama binlerce petshoplara dağılan ürünleri geri toplamayı başaramıyoruz, çünkü biz direkt temasta değiliz, toptancılarımız temasta, yani ülkemizde binlerce olan petshopların kapısını çalıp, "biz geldik, raflarınızdaki dekapsüle artemia ürünlerimizi geri topluyoruz, bu da verdiğiniz ücret" diyemiyoruz. Toptancılarımız kendilerine ulaşmaya çalışıyorlar ama bir kısım petshopa ulaşamıyorlar, Bir kısım petshop da, bir süre daha piyasada bu ürün olmayacağı için ve satılan bir ürün olduğu için geri vermek istemiyorlar diye düşünüyorum, ben ne kadar geri toplamak istesem de. Buradan bu ürünü son kullanıcıya satanlara da sesleniyorum, lütfen bizimle iletişime geçsinler, faturalı son kullanma tarihi geçmemiş ürünleri geri almak istiyoruz. Son kullanma tarihi geçmemiş dememizin sebebi tekrar satış amaçlı değil, yanlış anlaşılmak istemem. SKT'si geçmiş ürünleri zaten satamayacaklar, onların stok anlamında da maddi bir değeri yok. Yeni parti gelene kadar bu iadeleri alacağım, çünkü bu işe gönül vererek, hobi tarafından gelmemiş, sadece ticari düşünen bazı evcil hayvan ürünü satan kişilerin yeni parti gelene kadar stoksuz kalmamak için ellerindeki ürünleri satmaya çalışacaklarından endişe ediyorum.
Dediğim gibi sağlık açısından bir sorun yok, ama su içindeki tepkisi farklı, topaklanıyor.
Sizlerden ricam, ürünü kullanmak istemeyen hobicilerin bana özelden alım faturanızı/fişinizi ve iban numaralarınızı göndermeniz, adresinizi de yazarsanız sevinirim. Ürün için ödediğiniz tutarı telafi etmek isterim. e.mail adresim: salih@rotifer.com.tr
Yeni parti geldiğinde, ki gelmesine birkaç ay var, yeni parti ürünlerin ambalajlarında, yeni sorunsuz parti olduğunun kolayca anlaşılması için, mevcut etiketin yanında/üzerinde veya kapağın üzerinde ek bir etiket daha olacak veya parti numarasında rakamların yanında bir ibare daha olacak, daha hangisini uygulayacağıma karar vermedim. İleride alırken bu farklılığa dikkat etmenizi tavsiye ederim.
Bu sorun için herkesten tekrar özür dileriz.
Selamlar ve iyi forumlar
Salih Alpbaz
Genel Müdür
Makina Mühendisi
Rotifer Su Ürünleri Ltd.Şti.
e.mail adresim : salih@rotifer.com.tr
Bu Kabuksuz Artemia Mi
[QUOTE=mehmetvolkan88]
Demişsin ürünün açıklaması yani kutuda yazan da bu ;
Kabuksuz Artemia (Naturel Yavru Balık Besleme Yemi) 35 ml
UTAH, Salt Lake Artemia Yumurtalarının kabukları eritilerek elde edilmiştir.
Direk olarak yavru ve yetişkin balıklara kuru yem olarak verilebilir.
Akvaryuma atılmadan önce 5 dakika kadar akvaryum içerisinden alınan bir bardak su içerisinde bekletilerek hidrasyon işlemine tabi tutulması önerilir.
Yumurta kabukları eritilerek elde edilmistir yazıyor özellikle kutu üzerinde burdan çıkardım nerden bu fikre bende bulunan ürünün muhteviyatiyla aynı olan rotifish ten direk kopyalayip yapistirdim bilgin olsun.Üretici de özellikle belirtmiş yanı yumurta kabuklarının eritilmiş olduğunu...[/QUOTE]
Merhaba,
Ben Salih Alpbaz, Rotifer Su Ürünleri'nden. Elinizdeki ürün, yani Rotifish bizim markamız. :)
Üzerindeki yazıları da ben yazdım, ama kimsenin sizin anlayacağınız şekilde anlam çıkaracağını gerçekten düşünemedim.
Yanlış anlaşılmalara açık bir şekilde yazmışım, bunun için özür dilerim.
Yumurta kabukları eritilerek elde edilmiştir demek şudur; artemia yumurtasının kabukları kimyasal işlemle eritiliyor, buna dekapsülasyon deniyor, bu işlemde önce artemialar su içinde bekletilir, sonrasında sodyumhipoklorit eklenir, sonra sodyumhidroksit eklenir, en sonunda da sodyumtiyosülfat eklenerek önceki kimyasallar nötrlenerek işlem tamamlanır. Sonrasında bol su ile mikron filtre üzerinde defalarca yıkanıp, santrifüj makinasında fazla suyu atılıp, fırınlarda dikkatlice ve düşük sıcaklıklarda yavaş yavaş kurutularak son ürün elde edilir. Artemia yumurtasının erimiş kabukları yıkama esnasında üründen uzaklaştırılmış olur. Yani satışa sunulan ürünün içinde artemia yumurtası kabuğu kesinlikle yoktur. Sadece yumurtanın içerisinden alınmış artemialar vardır.
Selamlar ve iyi forumlar
[QUOTE=mehmetvolkan88]
Demişsin ürünün açıklaması yani kutuda yazan da bu ;
Kabuksuz Artemia (Naturel Yavru Balık Besleme Yemi) 35 ml
UTAH, Salt Lake Artemia Yumurtalarının kabukları eritilerek elde edilmiştir.
Direk olarak yavru ve yetişkin balıklara kuru yem olarak verilebilir.
Akvaryuma atılmadan önce 5 dakika kadar akvaryum içerisinden alınan bir bardak su içerisinde bekletilerek hidrasyon işlemine tabi tutulması önerilir.
Yumurta kabukları eritilerek elde edilmistir yazıyor özellikle kutu üzerinde burdan çıkardım nerden bu fikre bende bulunan ürünün muhteviyatiyla aynı olan rotifish ten direk kopyalayip yapistirdim bilgin olsun.Üretici de özellikle belirtmiş yanı yumurta kabuklarının eritilmiş olduğunu...[/QUOTE]
Merhaba,
Ben Salih Alpbaz, Rotifer Su Ürünleri'nden. Elinizdeki ürün, yani Rotifish bizim markamız. :)
Üzerindeki yazıları da ben yazdım, ama kimsenin sizin anlayacağınız şekilde anlam çıkaracağını gerçekten düşünemedim.
Yanlış anlaşılmalara açık bir şekilde yazmışım, bunun için özür dilerim.
Yumurta kabukları eritilerek elde edilmiştir demek şudur; artemia yumurtasının kabukları kimyasal işlemle eritiliyor, buna dekapsülasyon deniyor, bu işlemde önce artemialar su içinde bekletilir, sonrasında sodyumhipoklorit eklenir, sonra sodyumhidroksit eklenir, en sonunda da sodyumtiyosülfat eklenerek önceki kimyasallar nötrlenerek işlem tamamlanır. Sonrasında bol su ile mikron filtre üzerinde defalarca yıkanıp, santrifüj makinasında fazla suyu atılıp, fırınlarda dikkatlice ve düşük sıcaklıklarda yavaş yavaş kurutularak son ürün elde edilir. Artemia yumurtasının erimiş kabukları yıkama esnasında üründen uzaklaştırılmış olur. Yani satışa sunulan ürünün içinde artemia yumurtası kabuğu kesinlikle yoktur. Sadece yumurtanın içerisinden alınmış artemialar vardır.
Selamlar ve iyi forumlar
Bu Kabuksuz Artemia Mi
[QUOTE=mehmetvolkan88]Bu Artemia değil şu piresi kan kurdu ve Artemia kabuklarinin ogutulmesiyle oluşturulmuş yavru balık yemidir suda beklettiginizde canlı Artemia çıkacak diye bi beklentiniz olmasın direk te akvaryum atabilirsiniz ama çok az miktarda vermelisiniz çünkü yem suda şişer o yüzden suda bekleyerek vermeniz tavsiye edilir ayrıca ben bunun başka marka olanını kullaniyorum onu suda bekletmek gerekiyor ama sizinkini suda bekletmek gerekebilir [:iyi:][/QUOTE]
Merhaba,
Bu ürün sadece dekapsüle edilmiş ve sonrasında kurutulmuş artemia içermektedir. Su Piresi, kan kurdu ve özellikle belirtiyorum, öğütülmüş artemia yumurtası kabuğu kesinlikle içermez. Artemia yumurtası kabuğu balıklar için sindirimi çok zor, belki de imkansız bir üründür. İçeriğinde bunların olduğu fikrine nereden vardınız anlayamadım.
Zero Artemia Yumurtaları, yani içindeki artemia canlıları ölü olan, canlandırılamayacak artemia yumurtalarının kabukları eritilerek ayrıştırılır ve yumurtanın içindeki artemialar elde edilerek kurutulur.
İçinde kurutulmuş artemia dışında bir ürün yoktur.
Selamlar ve iyi forumlar
[QUOTE=mehmetvolkan88]Bu Artemia değil şu piresi kan kurdu ve Artemia kabuklarinin ogutulmesiyle oluşturulmuş yavru balık yemidir suda beklettiginizde canlı Artemia çıkacak diye bi beklentiniz olmasın direk te akvaryum atabilirsiniz ama çok az miktarda vermelisiniz çünkü yem suda şişer o yüzden suda bekleyerek vermeniz tavsiye edilir ayrıca ben bunun başka marka olanını kullaniyorum onu suda bekletmek gerekiyor ama sizinkini suda bekletmek gerekebilir [:iyi:][/QUOTE]
Merhaba,
Bu ürün sadece dekapsüle edilmiş ve sonrasında kurutulmuş artemia içermektedir. Su Piresi, kan kurdu ve özellikle belirtiyorum, öğütülmüş artemia yumurtası kabuğu kesinlikle içermez. Artemia yumurtası kabuğu balıklar için sindirimi çok zor, belki de imkansız bir üründür. İçeriğinde bunların olduğu fikrine nereden vardınız anlayamadım.
Zero Artemia Yumurtaları, yani içindeki artemia canlıları ölü olan, canlandırılamayacak artemia yumurtalarının kabukları eritilerek ayrıştırılır ve yumurtanın içindeki artemialar elde edilerek kurutulur.
İçinde kurutulmuş artemia dışında bir ürün yoktur.
Selamlar ve iyi forumlar
Artakua Ve Rotifish Yemler Hakkında
Merhaba,
Rotifish Cichlid Green yeminin hem yüzen hem de yavaş batan çeşitleri piyasada bulunmaktadır.
Eğer yavaş batan yem tercih ediyorsanız, Rotifish Cichlid Green yavaş batan (slow sinking) kullanabilirsiniz.
[IMG]https://www.mybestpetshop.com/sites/default/files/rotifish_cichlid_green_medium_yavas_batan_balik_yemi_2mm_100ml_70gr.jpg[/IMG]
Adresinizi özelden gönderirseniz, size Rotifish Cichlid Green yavaş batan üründen ücretsiz göndermek isterim.
Selamlar ve saygılarımla
Merhaba,
Rotifish Cichlid Green yeminin hem yüzen hem de yavaş batan çeşitleri piyasada bulunmaktadır.
Eğer yavaş batan yem tercih ediyorsanız, Rotifish Cichlid Green yavaş batan (slow sinking) kullanabilirsiniz.
[IMG]https://www.mybestpetshop.com/sites/default/files/rotifish_cichlid_green_medium_yavas_batan_balik_yemi_2mm_100ml_70gr.jpg[/IMG]
Adresinizi özelden gönderirseniz, size Rotifish Cichlid Green yavaş batan üründen ücretsiz göndermek isterim.
Selamlar ve saygılarımla
*rotifish Artemia Mix* Hakkında
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle 2 ayı aşkın süre sonra da olsa cevap vermeniz takdire şayan sanırım Türkiye şartlarında... Olaya gelirsek aslen ben olayın tarafı değilim, kırıcı birşey yazmamaya da gayret ediyorum ama paketin arkasında gerekli bilgi verildiyse İbrahim bey paketin önüne bakmış arkasına bakmamış mı yani? Bana pek inandırıcı gelmedi. Ya baskı kalitesi, ya defolu ambalaj ya da belki eski ambalajda yoktu sonradan eklediniz bilemiyorum ama bir sebepten aradığı cevapları bulamamış sonuçta. Dediğim gibi müşteri İbrahim bey:) arkasını okumamışsa da kendi ayıbı...[/QUOTE]
Cem Bey merhaba,
Yazdıklarınızda kırıcı hiçbir şey yok, latife olsun diye "cevap hakkımı kullanmak istiyorum" yazdım. :)))
Aylardır pek foruma giremedim, benim ayıbım, gözümden kaçmış, daha erken cevap vermem gerekirdi.
Ambalaj konusunda ise, eski ambalajda da bu yazılanlar vardı, ama resimdeki yeni ambalaj. 3-4 yıldır bu ambalajı kullanıyoruz.
Eminim ki arkası da benim paylaştığım fotoğraftaki gibidir.
Defolu ambalaj kalite kontrolümüzden geçmiş ise bizim ayıbımızdır, hatasız kul olmaz, ama ekibimin bu konuda dikkatli olduğunu düşünüyorum.
"Dekapsüle artemia" ile "artemia yumurtası"; kafalarsa soru işareti bırakan iki ürün.
Bilenler için sorun olmuyor (sizin gibi).
Ama hobiye yeni başlayanlar veya artemia ile yeni tanışanlar tarafından karıştırılabiliyor.
İbrahim Bey'in de kafasını karıştıran internette "dekapsüle artemia kullanımı" ile ilgili yazılanları "artemia yumurtası" ile ilişkilendirmesi, ki yeni kullanmaya başlayan biri için çok normal bir durum.
Selamlar ve saygılarımla
[QUOTE=ityo39]
Öncelikle 2 ayı aşkın süre sonra da olsa cevap vermeniz takdire şayan sanırım Türkiye şartlarında... Olaya gelirsek aslen ben olayın tarafı değilim, kırıcı birşey yazmamaya da gayret ediyorum ama paketin arkasında gerekli bilgi verildiyse İbrahim bey paketin önüne bakmış arkasına bakmamış mı yani? Bana pek inandırıcı gelmedi. Ya baskı kalitesi, ya defolu ambalaj ya da belki eski ambalajda yoktu sonradan eklediniz bilemiyorum ama bir sebepten aradığı cevapları bulamamış sonuçta. Dediğim gibi müşteri İbrahim bey:) arkasını okumamışsa da kendi ayıbı...[/QUOTE]
Cem Bey merhaba,
Yazdıklarınızda kırıcı hiçbir şey yok, latife olsun diye "cevap hakkımı kullanmak istiyorum" yazdım. :)))
Aylardır pek foruma giremedim, benim ayıbım, gözümden kaçmış, daha erken cevap vermem gerekirdi.
Ambalaj konusunda ise, eski ambalajda da bu yazılanlar vardı, ama resimdeki yeni ambalaj. 3-4 yıldır bu ambalajı kullanıyoruz.
Eminim ki arkası da benim paylaştığım fotoğraftaki gibidir.
Defolu ambalaj kalite kontrolümüzden geçmiş ise bizim ayıbımızdır, hatasız kul olmaz, ama ekibimin bu konuda dikkatli olduğunu düşünüyorum.
"Dekapsüle artemia" ile "artemia yumurtası"; kafalarsa soru işareti bırakan iki ürün.
Bilenler için sorun olmuyor (sizin gibi).
Ama hobiye yeni başlayanlar veya artemia ile yeni tanışanlar tarafından karıştırılabiliyor.
İbrahim Bey'in de kafasını karıştıran internette "dekapsüle artemia kullanımı" ile ilgili yazılanları "artemia yumurtası" ile ilişkilendirmesi, ki yeni kullanmaya başlayan biri için çok normal bir durum.
Selamlar ve saygılarımla
*rotifish Artemia Mix* Hakkında
[QUOTE=ityo39]Youtube a artemia nasıl çıkartılır yazın, çıkan videolardan en az 3-4 tanesini izleyin sorularınızın yanıtlarını bulacaksınız muhtemelen.
Bu aldığınız şey yumurta. Bunları suya atıp artemiaların yumurtadan çıkmasını bekleyeceksiniz, yalnız paketin tamamını bir kerede açın, beklerse nemlenir bozulur zaten öyle parça parça yapılacak iş değil. Su sıcaklığı, hava verilmesi, ışık önemli detaylar. Dediğim gibi benim yazdıklarıma değil videolara bakın derim.
Bu arada böyle bir ürün satıyorsan nasıl kullanacağını da yazacaksın arkadaş...bu sözüm de üretici firmaya!![/QUOTE]
Cem Bey merhaba,
Üretici firma olarak cevap hakkımı kullanmak istiyorum :)))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/48967/020120181500131.jpg[/IMG]
Ambalaljın arkasında nasıl kullanılacağını detaylıca olarak yazmaya çalıştık. Sığdırabildiğimiz kadarını. :)
Selamlar ve iyi forumlar.
[QUOTE=ityo39]Youtube a artemia nasıl çıkartılır yazın, çıkan videolardan en az 3-4 tanesini izleyin sorularınızın yanıtlarını bulacaksınız muhtemelen.
Bu aldığınız şey yumurta. Bunları suya atıp artemiaların yumurtadan çıkmasını bekleyeceksiniz, yalnız paketin tamamını bir kerede açın, beklerse nemlenir bozulur zaten öyle parça parça yapılacak iş değil. Su sıcaklığı, hava verilmesi, ışık önemli detaylar. Dediğim gibi benim yazdıklarıma değil videolara bakın derim.
Bu arada böyle bir ürün satıyorsan nasıl kullanacağını da yazacaksın arkadaş...bu sözüm de üretici firmaya!![/QUOTE]
Cem Bey merhaba,
Üretici firma olarak cevap hakkımı kullanmak istiyorum :)))
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/48967/020120181500131.jpg[/IMG]
Ambalaljın arkasında nasıl kullanılacağını detaylıca olarak yazmaya çalıştık. Sığdırabildiğimiz kadarını. :)
Selamlar ve iyi forumlar.
Artemia
[QUOTE=fikret06]Merhaba bende sürekli özelyem den alırım artemiaları ve satarkende diyor zaten bu rus artemiası açılımı daha az zaten ondan ucuz diye üründede yazıyor zaten salt lake artemia diye salt lake tuz gölü demek siz sanırım great salt lake ile karıştırdınız onun açılımıda %95 yazmasına rağmen o değerlerde AÇILMADIĞI için sürekli dünyanın bende en iyi artemia markası olan INVE yi satıyor kendisi yakında yeniden getirecek zaten siz o satıcıya bu açılmadı derseniz muhtemelen size hediye edecektir. Bana fikrimi sorarsanız biraz bekleyin ve INVE marka artemia stoklara girdiğinde ondan siparis verin.[/QUOTE]
Merhaba,
GSLA (Great Salt Lake Artemia) 'nın Türkiye distribütörü olarak cevap Hakkı doğdu sanırım.
INVE ve GSLA aynı gölden çıkan Artemia yumurtalarını satmaktadır. Bunun yanında INVE diğer kaynaklardan da Artemia Yumurtası temin etmektedir. Sibirya, Rusya, Çin gibi.
AMERİKA'da Great Salt Lake gölünden Artemia çıkaran şirketler bir kooperatif altında birleşmişlerdir. Toplanan Artemia yumurtaları bu kooperatifte birleştirilir ve bütün dünyaya satılır. INVE de bu kooperatifin üyelerindendir.
Bizim ithal ettiğimiz Artemia yumurtaları %95 açılımlı değildir. Zaten Amerika'da %85'den daha yüksek açılıma sahip Artemia yumurtası yıllardır elde edilememektedir. Bizim ithal ettiğimiz Artemia yumurtaları da en yüksek değerde olan %85 açılıma sahip Artemia yumurtalarıdır. Bunun yanında kovalarda kulıçkahaneler için %85, %80 ve %75 açılıma sahip Artemia yumurtaları ithal edilmektedir. Yılda 24.000 - 25.000 kg kadar Artemia yumurtası ithal etmekteyiz.
Eğer arada sizin belirttiğiniz gibi hiçbir dayanağı olmayan bir fark olsa idi Türkiye'deki çipura levrek kuluçkahanelerine yılda bu kadar çok GSLA Artemia yumurtasını INVE ile aynı Fiyatlardan satamazdık. Kuluçkahaneler her partiyi test etmekte ve taahhüt edilen açılımdan bir puan düşük çıkarsa iade ederler, ama 2001 yılından beri böyle bir sorun yaşamadık.
Özetle piyasada %95 açılımlı UTAH SALT LAKE orijinli Artemia yumurtası yok. Ne GSLA olarak, ne de INVE olarak.
Özetle her marka farklı açılım oranlarına sahip Artemia yumurtası bulundurmakta.
%85 açılımlı GSLA ile %85 açılımlı INVE arasında bir fark yoktur.
INVE'nin patentini aldığı Sep-Art teknolojisi de GSLA Tarafından kullanılmakta olup birkaç yıldır sep-art özellikli Artemia yumurtası ithal etmekteyiz.
Artemia'nın açılım oranını etkileyen en önemli faktör saklama koşulları. +4 derecede depolanması gerekmekte. Bizim depomuza girene kadar soğuk sevkiyat reefer container ile gelmekte. Daha sıcak ortamlarda uzun süre kaldığında (günlerce, haftalarca) açılım oranı zamanla düşmekte. Sizce kaç tane Petshop bu Artemia yumurtaların buzdolabında saklamakta???
Eğer bize satın aldığınız Artemia yumurtasının parti numarasını bildirirseniz, size açılım oranı vs özelliklerini söyleyebiliriz.
Selamlar.
[QUOTE=fikret06]Merhaba bende sürekli özelyem den alırım artemiaları ve satarkende diyor zaten bu rus artemiası açılımı daha az zaten ondan ucuz diye üründede yazıyor zaten salt lake artemia diye salt lake tuz gölü demek siz sanırım great salt lake ile karıştırdınız onun açılımıda %95 yazmasına rağmen o değerlerde AÇILMADIĞI için sürekli dünyanın bende en iyi artemia markası olan INVE yi satıyor kendisi yakında yeniden getirecek zaten siz o satıcıya bu açılmadı derseniz muhtemelen size hediye edecektir. Bana fikrimi sorarsanız biraz bekleyin ve INVE marka artemia stoklara girdiğinde ondan siparis verin.[/QUOTE]
Tekrar merhaba,
2013 yılında da bir konuda "dünyanın en iyi artemiası INVE, diğer markalarla kıyaslamayın kesinlikle" diye belirterek bir konu açmışsınız. O konuda size yanıt vermişim. Buraya tekrar kopyalamak istedim.
--------
Sizden alıntı yaparak başlasam da genel olarak Artemia konusunda bazı bilgiler verme ihtiyacı hissettim.
Biraz uzun olacak, umarım sıkıcı olmamıştır.
2002 yılından beri Türkiye'ye yılda 20.000 kg kadar Salt Lake Artemia Yumurtası ithal etmekteyiz. Ayrıca New Life Spectrum, Ocean Nutrition, Dainichi ve Bio Marine Aquafauna (artemia ve rotifer zenginleştiricileri) firmalarının Türkiye Distribütörlüğünü yürütmekteyiz.
Önce Utah'daki artemia işletmelerinden bahsedeyim. Eskiden Utah'da Salt Lake'in kenarında çeşitli artemia toplayan ve işleyen işletmeler vardı. Kendi aralarında rekabet vardı. Biz Larva Su Ürünleri olarak JHCRPN Ltd. dba Global Aquafeeds firması ile ortak çalışıyorduk ve onların gölden topladığı artemia yumurtalarını getirip satıyorduk. Inve de bu firmalardan biriydi. Kendi yumurtasını gölden toplar ve işlerdi. 2007 yılında artemia işi yapan 17 firma birleşip kısaca GSLA COOP diye bilinen Great Salt Lake Brine Shrimp Cooperative, Inc. adındaki kooperatifi kurdular. Ve bütün dünyaya artemiaları tek elden satmaya başladılar. 2007 yılında biz Rotifer Su Ürünlerini kurarak GSLA COOP'un Türkiye temsilciliğini aldık.
www.gsla.us, kendi sitelerinden alıntı; Great Salt Lake Artemia (GSLA), officially known as Great Salt Lake Brine Shrimp Cooperative, Inc., is a group of member companies working together to produce the world's greatest artemia source-Great Salt Lake
Members,
1. A&P Holdings LLC,
2. CW Artemia, LLC,
3. Dolphin Shrimp LLC
4. Durham Artemia LLC
5. Golden West Artemia,
6. Golden West Sanders Consolidated LLC
7. GSL Artemia Worldwide LLC
8. Inland Sea Inc.
9. INVE Aquaculture, Inc.
10. JHCRPN Ltd. dba Global Aquafeeds
11. JR Miller Capital LC
12. Keywey Holdings LLC
13. Mackay Marine Brine Shrimp Co., Inc.
14. Peterson GSL Artemia, LLC
15. Poseidon Artemia, LLC
16. Sanders Brine Shrimp
17. South Shore LLC
GSLA COOP her bölgede iki tane satıcı istemekte. Tek satıcının pazarda istediği gibi davranmasını engellemek istiyorlar. Tüketici açısından faydalı bir durum. Avrupa'da bu işi CATVIS ve INVE yürütmekte. Türkiye'de ise INVE ve ROTİFER SU ÜRÜNLERİ.
GSLA COOP yaptığı üretimi dünyaya üyelerinin eski markalarında satmaktadır. Bütün artemialar depoda toplanır, açılım oranlarına göre ayrılır ve satışa hazır hale gelir. İsteyen firma alıştığı markada artemia siparişini verir ve artemia paketlenerek alıcıya gönderilir.
Artemia gölden toplandıktan sonra açılım oranına göre gruplara ayrılır. Yumurta kalitesinde en önemli konu çatlama oranı olup 100 adet yumurtadaki çatlayan yumurta ve elde edilen larva miktarını belirtir. Genel olarak Salt Lake orijinli yumurtalarda bir gramda 270.000-280.000 dolayında yumurta bulunur.
%85-90 açılım oranına sahip artemia yumurtasında 270.000 civarında cpg (cyst per gram - yumurta/gram) bulunur ve bu yumurtalardan elde edilecek larva sayısı yaklaşık olarak 250.000-260.000 (npg - nauplii per gram) olacaktır.
2007 yılında kooperatif kurulduğundan beri Inve firması da yumurtalarını GSLA COOP'dan satın alıp Belçika'da paketlemektedir. Inve çeşitli kaynaklardan artemia yumurtası alıp satmaktadır. Rus artemiası ve ince artemia da satmaktadır. Kuluçkahanelerin çeşitli ihtiyaçlarına cevap vermektedir.
Inve'nin patentini aldığı SEP-ART teknolojisi ile üretilmiş artemia yumurtaları da vardır. Bunlarda artemia yumurtaları manyetik olarak kaplanmış ve çatlama tankında artemianın yumurtadan çıkmasından sonra mıknatıslar tanka yerleştirilmekte ve sonrasında kabuklar ve açılmamış yumurtalar mıknatıslara yapışmaktadır. Bu sayede canlı artemialar ile kabuklar/açılmamış yumurtalar birbirinden çok rahatlıkla birbirinden ayrılabilmekte. Geçen sene GSLA COOP'un bu patenti kullanma hakkını satın almasıyla beraber biz de Rotifer Su Ürünleri olarak SEP-ART teknolojisine sahip artemia yumurtası ithal etmeye başladık. Hobicilere ve akvaryum balığı üreticilerinin kullanabileceği mıknatıslar konusunda çalışmalarımız devam etmekte. Ama kuluçkahanelerde mıknatıs düzenekleri hazır olduğu için onlara SEP-ART artemia yumurtası teslim ettik ve kullanmaya başladılar. Aynı şekilde Ocean Nutrition firması da bu teknolojinin kullanım hakkını alarak küçük ambalajlarda SEP-ART artemia yumurtası çıkarmıştır.
Ince artemia dediğimiz artemia eskiden San Francisco Bay Brand firması tarafından toplanan ve dünyaya satılan artemiadır. Tuzlu su artemiasıdır. 350.000 npg civarındadır. Bizim de yılda bir ton kadar ithal ettiğimiz bir artemia yumurtasıydı. Ama artık San Francisco artemiası kalmamıştır. Artık mikro artemia dediğimiz ince artemia Vietnam'daki üreticilerden temin edilmekte.
Biz yıllardır %70-90 hp (çatlama oranı) aralığında Salt Lake artemia yumurtası ithal etmekteyiz. Ama akvaryum sektörüne yıllardır düzenli olarak %85 çatlama oranına sahip artemiayı satmaktayız. Sebebi de istikrar ve üründe süreklilik oluşsun diye. Ve piyasada bu ürün yıllardır %99 - %100 açılımlı diye satılmakta.
"Inve dünyanın en iyi artemiasıdır" konusuna gelirsek. Biz 2002 yılından beri Salt Lake Artemia'sını çipura ve levrek üreticilerinin kuluçkahanelerinde kullanılması için satmaktayız. Inve ile aynı çatlama oranına sahip GSLA Artemia'sını üreticiler 11 yıldır kuluçkahanelere Inve ile aynı fiyattan (+/- %1 oynar) yılda 20.000 kg. kadar alıyorlarsa, bu artemialar arasında işletmeler açısından fark yok demektir. Bu kuluçkahanelerde bu artemiayı çatlatanlar bu işte uzmanlaşmış Su Ürünleri Mühendisleri'dir. Çok titiz çalışmaktadırlar. Üretimdeki küçük bir aksaklık yavru balıkların beslenmesinde ve büyümesinde sorunlar ve gecikmeler yaratacaktır. Özetle artemia yumurtası denildiği kadar açılmazsa balıklar aç kalacaktır.
Artemia'nın açılma oranını belirleyen önemli bir konu saklama koşullarıdır. Artemia yumurtaları Amerika'da +4 ºC soğuk hava depolarında tutulmaktadır. İthal ettiğimizde reefer, yani soğutmalı konteynır ile gönderilmekte. Türkiye'de limana geldiğinde ithalat işlemleri sonuçlanana kadar +4 derece soğuk hava odalarına alınmakta. Gümrük işlemlerinden sonra da +4 depolarda saklanmakta. Kuluçkahaneler de bizden teslim aldıktan sonra kendi +4 ºC depolarında tutmakta. Inve de aynı titizlikle çalışmakta. Çünkü gereği bu. Akvaryumculara artemia yumurtası gönderirken de saklama koşulları konusunda bilgilendirmekteyiz. Konserve üzerine yapıştırılan Türkçe etikette de bu konuda bilgiler ve uyarılar yer almakta.
Artemia yumurtaları 15-20 gün kadar 20ºC ve daha üstü sıcaklıklara maruz kaldıklarında açılma oranları düşmekte. Ve bu açılım oranındaki düşüş devam etmekte. Yani yumurtalar ölmekte. Bu bilinen bir gerçek. Piyasada hobiciler çoğunlukla bilinen bir marka artemiaların az açıldığından şikayet etmekte. Ama bu konservenin içindeki artemia da Salt Lake artemiasıdır. Kaliteli bir artemiadır. Yurtdışında bir petshoptan aynı artemiayı satın alırsanız, size buzdolabından çıkarıp verir, ve görürsünüz ki çok güzel bir çatlama oranına sahiptir. Ama sizce o artemialar yurtdışından buraya ithal edilirken soğuk zincire uyuluyor mudur, yoksa birkaç koli artemia yumurtası gemide diğer yemlerin yanına konularak mı gönderiliyordur. Emin olun o artemia da uygun koşullarda saklansa bizim sattığımız veya Inve'nin sattığı artemia kadar iyi bir açılma oranına sahiptir.
-----------
Selamlar ve iyi forumlar.
[QUOTE=fikret06]Merhaba bende sürekli özelyem den alırım artemiaları ve satarkende diyor zaten bu rus artemiası açılımı daha az zaten ondan ucuz diye üründede yazıyor zaten salt lake artemia diye salt lake tuz gölü demek siz sanırım great salt lake ile karıştırdınız onun açılımıda %95 yazmasına rağmen o değerlerde AÇILMADIĞI için sürekli dünyanın bende en iyi artemia markası olan INVE yi satıyor kendisi yakında yeniden getirecek zaten siz o satıcıya bu açılmadı derseniz muhtemelen size hediye edecektir. Bana fikrimi sorarsanız biraz bekleyin ve INVE marka artemia stoklara girdiğinde ondan siparis verin.[/QUOTE]
Merhaba,
GSLA (Great Salt Lake Artemia) 'nın Türkiye distribütörü olarak cevap Hakkı doğdu sanırım.
INVE ve GSLA aynı gölden çıkan Artemia yumurtalarını satmaktadır. Bunun yanında INVE diğer kaynaklardan da Artemia Yumurtası temin etmektedir. Sibirya, Rusya, Çin gibi.
AMERİKA'da Great Salt Lake gölünden Artemia çıkaran şirketler bir kooperatif altında birleşmişlerdir. Toplanan Artemia yumurtaları bu kooperatifte birleştirilir ve bütün dünyaya satılır. INVE de bu kooperatifin üyelerindendir.
Bizim ithal ettiğimiz Artemia yumurtaları %95 açılımlı değildir. Zaten Amerika'da %85'den daha yüksek açılıma sahip Artemia yumurtası yıllardır elde edilememektedir. Bizim ithal ettiğimiz Artemia yumurtaları da en yüksek değerde olan %85 açılıma sahip Artemia yumurtalarıdır. Bunun yanında kovalarda kulıçkahaneler için %85, %80 ve %75 açılıma sahip Artemia yumurtaları ithal edilmektedir. Yılda 24.000 - 25.000 kg kadar Artemia yumurtası ithal etmekteyiz.
Eğer arada sizin belirttiğiniz gibi hiçbir dayanağı olmayan bir fark olsa idi Türkiye'deki çipura levrek kuluçkahanelerine yılda bu kadar çok GSLA Artemia yumurtasını INVE ile aynı Fiyatlardan satamazdık. Kuluçkahaneler her partiyi test etmekte ve taahhüt edilen açılımdan bir puan düşük çıkarsa iade ederler, ama 2001 yılından beri böyle bir sorun yaşamadık.
Özetle piyasada %95 açılımlı UTAH SALT LAKE orijinli Artemia yumurtası yok. Ne GSLA olarak, ne de INVE olarak.
Özetle her marka farklı açılım oranlarına sahip Artemia yumurtası bulundurmakta.
%85 açılımlı GSLA ile %85 açılımlı INVE arasında bir fark yoktur.
INVE'nin patentini aldığı Sep-Art teknolojisi de GSLA Tarafından kullanılmakta olup birkaç yıldır sep-art özellikli Artemia yumurtası ithal etmekteyiz.
Artemia'nın açılım oranını etkileyen en önemli faktör saklama koşulları. +4 derecede depolanması gerekmekte. Bizim depomuza girene kadar soğuk sevkiyat reefer container ile gelmekte. Daha sıcak ortamlarda uzun süre kaldığında (günlerce, haftalarca) açılım oranı zamanla düşmekte. Sizce kaç tane Petshop bu Artemia yumurtaların buzdolabında saklamakta???
Eğer bize satın aldığınız Artemia yumurtasının parti numarasını bildirirseniz, size açılım oranı vs özelliklerini söyleyebiliriz.
Selamlar.
[QUOTE=fikret06]Merhaba bende sürekli özelyem den alırım artemiaları ve satarkende diyor zaten bu rus artemiası açılımı daha az zaten ondan ucuz diye üründede yazıyor zaten salt lake artemia diye salt lake tuz gölü demek siz sanırım great salt lake ile karıştırdınız onun açılımıda %95 yazmasına rağmen o değerlerde AÇILMADIĞI için sürekli dünyanın bende en iyi artemia markası olan INVE yi satıyor kendisi yakında yeniden getirecek zaten siz o satıcıya bu açılmadı derseniz muhtemelen size hediye edecektir. Bana fikrimi sorarsanız biraz bekleyin ve INVE marka artemia stoklara girdiğinde ondan siparis verin.[/QUOTE]
Tekrar merhaba,
2013 yılında da bir konuda "dünyanın en iyi artemiası INVE, diğer markalarla kıyaslamayın kesinlikle" diye belirterek bir konu açmışsınız. O konuda size yanıt vermişim. Buraya tekrar kopyalamak istedim.
--------
Sizden alıntı yaparak başlasam da genel olarak Artemia konusunda bazı bilgiler verme ihtiyacı hissettim.
Biraz uzun olacak, umarım sıkıcı olmamıştır.
2002 yılından beri Türkiye'ye yılda 20.000 kg kadar Salt Lake Artemia Yumurtası ithal etmekteyiz. Ayrıca New Life Spectrum, Ocean Nutrition, Dainichi ve Bio Marine Aquafauna (artemia ve rotifer zenginleştiricileri) firmalarının Türkiye Distribütörlüğünü yürütmekteyiz.
Önce Utah'daki artemia işletmelerinden bahsedeyim. Eskiden Utah'da Salt Lake'in kenarında çeşitli artemia toplayan ve işleyen işletmeler vardı. Kendi aralarında rekabet vardı. Biz Larva Su Ürünleri olarak JHCRPN Ltd. dba Global Aquafeeds firması ile ortak çalışıyorduk ve onların gölden topladığı artemia yumurtalarını getirip satıyorduk. Inve de bu firmalardan biriydi. Kendi yumurtasını gölden toplar ve işlerdi. 2007 yılında artemia işi yapan 17 firma birleşip kısaca GSLA COOP diye bilinen Great Salt Lake Brine Shrimp Cooperative, Inc. adındaki kooperatifi kurdular. Ve bütün dünyaya artemiaları tek elden satmaya başladılar. 2007 yılında biz Rotifer Su Ürünlerini kurarak GSLA COOP'un Türkiye temsilciliğini aldık.
www.gsla.us, kendi sitelerinden alıntı; Great Salt Lake Artemia (GSLA), officially known as Great Salt Lake Brine Shrimp Cooperative, Inc., is a group of member companies working together to produce the world's greatest artemia source-Great Salt Lake
Members,
1. A&P Holdings LLC,
2. CW Artemia, LLC,
3. Dolphin Shrimp LLC
4. Durham Artemia LLC
5. Golden West Artemia,
6. Golden West Sanders Consolidated LLC
7. GSL Artemia Worldwide LLC
8. Inland Sea Inc.
9. INVE Aquaculture, Inc.
10. JHCRPN Ltd. dba Global Aquafeeds
11. JR Miller Capital LC
12. Keywey Holdings LLC
13. Mackay Marine Brine Shrimp Co., Inc.
14. Peterson GSL Artemia, LLC
15. Poseidon Artemia, LLC
16. Sanders Brine Shrimp
17. South Shore LLC
GSLA COOP her bölgede iki tane satıcı istemekte. Tek satıcının pazarda istediği gibi davranmasını engellemek istiyorlar. Tüketici açısından faydalı bir durum. Avrupa'da bu işi CATVIS ve INVE yürütmekte. Türkiye'de ise INVE ve ROTİFER SU ÜRÜNLERİ.
GSLA COOP yaptığı üretimi dünyaya üyelerinin eski markalarında satmaktadır. Bütün artemialar depoda toplanır, açılım oranlarına göre ayrılır ve satışa hazır hale gelir. İsteyen firma alıştığı markada artemia siparişini verir ve artemia paketlenerek alıcıya gönderilir.
Artemia gölden toplandıktan sonra açılım oranına göre gruplara ayrılır. Yumurta kalitesinde en önemli konu çatlama oranı olup 100 adet yumurtadaki çatlayan yumurta ve elde edilen larva miktarını belirtir. Genel olarak Salt Lake orijinli yumurtalarda bir gramda 270.000-280.000 dolayında yumurta bulunur.
%85-90 açılım oranına sahip artemia yumurtasında 270.000 civarında cpg (cyst per gram - yumurta/gram) bulunur ve bu yumurtalardan elde edilecek larva sayısı yaklaşık olarak 250.000-260.000 (npg - nauplii per gram) olacaktır.
2007 yılında kooperatif kurulduğundan beri Inve firması da yumurtalarını GSLA COOP'dan satın alıp Belçika'da paketlemektedir. Inve çeşitli kaynaklardan artemia yumurtası alıp satmaktadır. Rus artemiası ve ince artemia da satmaktadır. Kuluçkahanelerin çeşitli ihtiyaçlarına cevap vermektedir.
Inve'nin patentini aldığı SEP-ART teknolojisi ile üretilmiş artemia yumurtaları da vardır. Bunlarda artemia yumurtaları manyetik olarak kaplanmış ve çatlama tankında artemianın yumurtadan çıkmasından sonra mıknatıslar tanka yerleştirilmekte ve sonrasında kabuklar ve açılmamış yumurtalar mıknatıslara yapışmaktadır. Bu sayede canlı artemialar ile kabuklar/açılmamış yumurtalar birbirinden çok rahatlıkla birbirinden ayrılabilmekte. Geçen sene GSLA COOP'un bu patenti kullanma hakkını satın almasıyla beraber biz de Rotifer Su Ürünleri olarak SEP-ART teknolojisine sahip artemia yumurtası ithal etmeye başladık. Hobicilere ve akvaryum balığı üreticilerinin kullanabileceği mıknatıslar konusunda çalışmalarımız devam etmekte. Ama kuluçkahanelerde mıknatıs düzenekleri hazır olduğu için onlara SEP-ART artemia yumurtası teslim ettik ve kullanmaya başladılar. Aynı şekilde Ocean Nutrition firması da bu teknolojinin kullanım hakkını alarak küçük ambalajlarda SEP-ART artemia yumurtası çıkarmıştır.
Ince artemia dediğimiz artemia eskiden San Francisco Bay Brand firması tarafından toplanan ve dünyaya satılan artemiadır. Tuzlu su artemiasıdır. 350.000 npg civarındadır. Bizim de yılda bir ton kadar ithal ettiğimiz bir artemia yumurtasıydı. Ama artık San Francisco artemiası kalmamıştır. Artık mikro artemia dediğimiz ince artemia Vietnam'daki üreticilerden temin edilmekte.
Biz yıllardır %70-90 hp (çatlama oranı) aralığında Salt Lake artemia yumurtası ithal etmekteyiz. Ama akvaryum sektörüne yıllardır düzenli olarak %85 çatlama oranına sahip artemiayı satmaktayız. Sebebi de istikrar ve üründe süreklilik oluşsun diye. Ve piyasada bu ürün yıllardır %99 - %100 açılımlı diye satılmakta.
"Inve dünyanın en iyi artemiasıdır" konusuna gelirsek. Biz 2002 yılından beri Salt Lake Artemia'sını çipura ve levrek üreticilerinin kuluçkahanelerinde kullanılması için satmaktayız. Inve ile aynı çatlama oranına sahip GSLA Artemia'sını üreticiler 11 yıldır kuluçkahanelere Inve ile aynı fiyattan (+/- %1 oynar) yılda 20.000 kg. kadar alıyorlarsa, bu artemialar arasında işletmeler açısından fark yok demektir. Bu kuluçkahanelerde bu artemiayı çatlatanlar bu işte uzmanlaşmış Su Ürünleri Mühendisleri'dir. Çok titiz çalışmaktadırlar. Üretimdeki küçük bir aksaklık yavru balıkların beslenmesinde ve büyümesinde sorunlar ve gecikmeler yaratacaktır. Özetle artemia yumurtası denildiği kadar açılmazsa balıklar aç kalacaktır.
Artemia'nın açılma oranını belirleyen önemli bir konu saklama koşullarıdır. Artemia yumurtaları Amerika'da +4 ºC soğuk hava depolarında tutulmaktadır. İthal ettiğimizde reefer, yani soğutmalı konteynır ile gönderilmekte. Türkiye'de limana geldiğinde ithalat işlemleri sonuçlanana kadar +4 derece soğuk hava odalarına alınmakta. Gümrük işlemlerinden sonra da +4 depolarda saklanmakta. Kuluçkahaneler de bizden teslim aldıktan sonra kendi +4 ºC depolarında tutmakta. Inve de aynı titizlikle çalışmakta. Çünkü gereği bu. Akvaryumculara artemia yumurtası gönderirken de saklama koşulları konusunda bilgilendirmekteyiz. Konserve üzerine yapıştırılan Türkçe etikette de bu konuda bilgiler ve uyarılar yer almakta.
Artemia yumurtaları 15-20 gün kadar 20ºC ve daha üstü sıcaklıklara maruz kaldıklarında açılma oranları düşmekte. Ve bu açılım oranındaki düşüş devam etmekte. Yani yumurtalar ölmekte. Bu bilinen bir gerçek. Piyasada hobiciler çoğunlukla bilinen bir marka artemiaların az açıldığından şikayet etmekte. Ama bu konservenin içindeki artemia da Salt Lake artemiasıdır. Kaliteli bir artemiadır. Yurtdışında bir petshoptan aynı artemiayı satın alırsanız, size buzdolabından çıkarıp verir, ve görürsünüz ki çok güzel bir çatlama oranına sahiptir. Ama sizce o artemialar yurtdışından buraya ithal edilirken soğuk zincire uyuluyor mudur, yoksa birkaç koli artemia yumurtası gemide diğer yemlerin yanına konularak mı gönderiliyordur. Emin olun o artemia da uygun koşullarda saklansa bizim sattığımız veya Inve'nin sattığı artemia kadar iyi bir açılma oranına sahiptir.
-----------
Selamlar ve iyi forumlar.
Artemia
[QUOTE=gkhnbl]Merhaba. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim fakat bu belirttiğiniz [B]Hidrojen peroksit ile ön dekapsülasyon[/B] işlemi nasıl uygulanır ?[/QUOTE]
Merhaba,
Daha önce hiç Rus artemiası ithal etmediğimiz için detayını tam olarak bilmiyorum.
Sadece Utah/USA'den GSL Artemia yumurtası ithal ediyoruz.
İnternette araştırınca aşağıdaki linkteki bazı bilgilere ulaştım.
http://www.akuademi.net/sg/?USG2005:Yetistiricilik:y38
Araştırınca başka sitelerde daha detaylı bilgi bulunabilir.
Daha önce de dediğim gibi size bu Artemia yumurtasını satan veya ithal eden kişi/şirket daha kesin bilgiler verebilir.
Selamlar ve kolay gelsin.
[QUOTE=gkhnbl]Merhaba. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim fakat bu belirttiğiniz [B]Hidrojen peroksit ile ön dekapsülasyon[/B] işlemi nasıl uygulanır ?[/QUOTE]
Merhaba,
Daha önce hiç Rus artemiası ithal etmediğimiz için detayını tam olarak bilmiyorum.
Sadece Utah/USA'den GSL Artemia yumurtası ithal ediyoruz.
İnternette araştırınca aşağıdaki linkteki bazı bilgilere ulaştım.
http://www.akuademi.net/sg/?USG2005:Yetistiricilik:y38
Araştırınca başka sitelerde daha detaylı bilgi bulunabilir.
Daha önce de dediğim gibi size bu Artemia yumurtasını satan veya ithal eden kişi/şirket daha kesin bilgiler verebilir.
Selamlar ve kolay gelsin.
Artemia
Merhaba,
Satın olduğunuz Artemia yumurtasının Great Salt Lake Artemia'sı olduğunu sanmıyorum.
En azından GSLA veya INVE tarafından paketlenmiş bir Salt Lake/Utah Artemia yumurtası değil.
Büyük ihtimalle Rus artemiasıdır.
Rus artemiası, salt Lake artemiasına göre biraz daha iridir.
Kabuğu da daha kalındır.
Hidrojen peroksit ile ön dekapsülasyon işlemine tabi tutularak kabuk inceltildikten sonra açılması daha kolaydır.
Yani Salt Lake Artemia yumurtasına göre zahmetlidir.
Rengi turuncu/kahverengi değil di mi?
Fotoğraftan tam anlaşılmıyor.
Eğer kahveRengi/turuncu renginde ise dekapsüle Artemia da olabilir, yani kabuksuz Artemiadır. Direkt balıklarınıza verebilirsiniz.
Artemia yumurtasının rengi biraz daha koyu gri gibidir.
Satın aldığınız yer ile iletişime geçerek bilgi almanızı tavsiye ederim.
Kolay gelsin. [EDIT]salih_alpbaz,2016-06-26 22:11:03[/EDIT]
Merhaba,
Satın olduğunuz Artemia yumurtasının Great Salt Lake Artemia'sı olduğunu sanmıyorum.
En azından GSLA veya INVE tarafından paketlenmiş bir Salt Lake/Utah Artemia yumurtası değil.
Büyük ihtimalle Rus artemiasıdır.
Rus artemiası, salt Lake artemiasına göre biraz daha iridir.
Kabuğu da daha kalındır.
Hidrojen peroksit ile ön dekapsülasyon işlemine tabi tutularak kabuk inceltildikten sonra açılması daha kolaydır.
Yani Salt Lake Artemia yumurtasına göre zahmetlidir.
Rengi turuncu/kahverengi değil di mi?
Fotoğraftan tam anlaşılmıyor.
Eğer kahveRengi/turuncu renginde ise dekapsüle Artemia da olabilir, yani kabuksuz Artemiadır. Direkt balıklarınıza verebilirsiniz.
Artemia yumurtasının rengi biraz daha koyu gri gibidir.
Satın aldığınız yer ile iletişime geçerek bilgi almanızı tavsiye ederim.
Kolay gelsin. [EDIT]salih_alpbaz,2016-06-26 22:11:03[/EDIT]
Dondurulmuş Yemler (ocean.nutrition.frozen.foods)
[QUOTE=MurathanM] Dondurulmuş yemlerin iç parazit taşıma riskleri var mı sizce? Ya da bozulma ihtimallerini göz ardı etmemek gerekiyor. Alıyoruz evet ama şu ihtimali düşünmeden edemiyorum; üreticiden ithalatçıya, ithalatçıdan toptancıya ya da akvaryumcuya bu evrelerde dondurulmuş balığın çözülüp tekrardan dondurulma süreci içerisinde yemler içeriğini kaybedip faydasından çok zarar sağlıyor olabilir mi?[/QUOTE]
Merhaba,
Dondurulmuş balık yemleri akvaryumcuya ulaşana kadar soğuk zincir bozulmadan teslim edilmektedir.
Üretici firmadan, firmamıza gelirken de, firmamızdan akvaryumculara giderken de -18 derecede nakliyesi yapılmaktadır.
Çözülüp tekrar dondurulmamaktadır.
Selamlar.
[QUOTE=MurathanM] Dondurulmuş yemlerin iç parazit taşıma riskleri var mı sizce? Ya da bozulma ihtimallerini göz ardı etmemek gerekiyor. Alıyoruz evet ama şu ihtimali düşünmeden edemiyorum; üreticiden ithalatçıya, ithalatçıdan toptancıya ya da akvaryumcuya bu evrelerde dondurulmuş balığın çözülüp tekrardan dondurulma süreci içerisinde yemler içeriğini kaybedip faydasından çok zarar sağlıyor olabilir mi?[/QUOTE]
Merhaba,
Dondurulmuş balık yemleri akvaryumcuya ulaşana kadar soğuk zincir bozulmadan teslim edilmektedir.
Üretici firmadan, firmamıza gelirken de, firmamızdan akvaryumculara giderken de -18 derecede nakliyesi yapılmaktadır.
Çözülüp tekrar dondurulmamaktadır.
Selamlar.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
