ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ethem
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Kasım 2007 17:04
Son Ziyaret:
14 Haziran 2018 22:54
Toplam Mesaj:
464 [0.07 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
ethem hocaoğlu
Doğum Tarihi:
15 Eylül 1968
Yaş:
57
İl:
Istanbul
Meslek:
gıda toptancısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ethem HOCAOĞLU 0533 726 29 49
SON 10 MESAJI
GUPPY KOLLEKSİYONUMDAN GÖRÜNTÜLER
Herkese teşekkür ederim.Kapımız herkeze açıktır.
Sadece lepistes deği malavisinden -tanganikasından -kılıcından-vatozuna-melekten-çöpçüsüne birçok türle uğraşıyorum.
Geleneksel Pazar Kahvaltısı
Yaşadığım vakadan dolayı aranıza katılamıcam. Listeden ismim çıkarılabilir.
Yaşadığım vakadan dolayı aranıza katılamıcam. Listeden ismim çıkarılabilir.
Herkese iyi eğlenceler.
Özel Akvaryum : Özel Balık Türleri
İbrahim bey hayırlı uğurlu olsun. Kazancın bol bereketli olmasını dilerim.
İbrahim bey hayırlı uğurlu olsun. Kazancın bol bereketli olmasını dilerim.
En yakın zaman içinde ziyaretine gelmek istiyorum.
Geleneksel Pazar Kahvaltısı
Kısmet olursa aranızda bulunmak isterim.
[QUOTE=OSMANLI]Tarih : 14 Nisan 2013 Pazar
Saat : 10:00 - Gittiği yere kadar
Yer : Eminönü Saray Muhallebicisi (Yeni Cami Meydanında)
Fiyat : 18.5 Lira (Açık Büfe + Sınırsız Çay)
Ekstra : Muhtemelen devamında Eminönü turu
1. Ümit TUNÇ (reis)
2. Refet Ali Yalçın (bjkalley)
3. Muammer Yolgiden (aquatopya)
4. Meltem Yolgiden (missyolgiden)
5. Köksal Gürkan (Köksal Gürkan)
6. Mert ÇİMŞİR (ColorTR)
7. Ersin Tutar (sempathyc)
8. Selami Muran (SELAMİ)
9. İbrahim Hakkı ÖZEL (GuneyAmerikanEvi)
10. Fatih Domurcuk (Tosyalı)
11. Ebubekir Atar (ebubekiratar)
12. Hayrettin Koyuncu (tinimini)
13. Enes Uçar (coldglave)
14. Hasan Karakuş (Hasan KARAKUŞ)
15. Yunus Emre Karakuş ()
16. Tarık Gürses (PRİSONBREAK)
17. Adem Sezginer (Sezginer)
18. Murat Tanrıkolu (cafein)
19. Emrah Kurt (emrah29)
20. Ercan Uçar ( nikoncu_85) +1!!!
21. Hakan TOPLU
22. Ethem HOCAOĞLU (Ethem)
23. Muhammed Uçar (_rammstein_)
Saat : 10:00 - Gittiği yere kadar
Yer : Eminönü Saray Muhallebicisi (Yeni Cami Meydanında)
Fiyat : 18.5 Lira (Açık Büfe + Sınırsız Çay)
Ekstra : Muhtemelen devamında Eminönü turu
1. Ümit TUNÇ (reis)
2. Refet Ali Yalçın (bjkalley)
3. Muammer Yolgiden (aquatopya)
4. Meltem Yolgiden (missyolgiden)
5. Köksal Gürkan (Köksal Gürkan)
6. Mert ÇİMŞİR (ColorTR)
7. Ersin Tutar (sempathyc)
8. Selami Muran (SELAMİ)
9. İbrahim Hakkı ÖZEL (GuneyAmerikanEvi)
10. Fatih Domurcuk (Tosyalı)
11. Ebubekir Atar (ebubekiratar)
12. Hayrettin Koyuncu (tinimini)
13. Enes Uçar (coldglave)
14. Hasan Karakuş (Hasan KARAKUŞ)
15. Yunus Emre Karakuş ()
16. Tarık Gürses (PRİSONBREAK)
17. Adem Sezginer (Sezginer)
18. Murat Tanrıkolu (cafein)
19. Emrah Kurt (emrah29)
20. Ercan Uçar ( nikoncu_85) +1!!!
21. Hakan TOPLU
22. Ethem HOCAOĞLU (Ethem)
24. Niyazi Topçu ( izayin )
25.Ibrahim Seyhanlioglu (OSMANLI)
26.
[/QUOTE] Kond İsimli Üyenin İlanlarına Aldanmayın
Arkadaşlar dikkatimi çeken konu açılışından bu yana yaprak yada sap diye konuşuluyor.
Kök üzerinde onlarca sap yada diger terimle yaprak bulunuyor.
Yeni sürgün kök tek yaprak olarak daha sonradan yaprak sayısını arttırarak gelişimine devam eder.
Alış veriş yaparken aslında detayı ile konuşmak gerekir diye düşünüyorum.
Egerki sürdürülebilir dostluk ve alış veriş olması için özveri gerekiyor.
Murat bey sizinle degişik zamanlarda birkaç telefon görüşmesi yaptıgımızı hatırlıyorum,alışveriş yapmamız nasip olmadı.Kişiliğiniz hakkında sizi tanımadıgımdan alış verişte bulunmadıgımdan dolayı yorum yapamam. Konuşma karakteriniz öz güvenilirdi, bu konuşmalar samimiyetinden dolayı bu kadar kişinin gönlünü alıp tatlılıkla halletmek sizin elinizdedir diyebilir.
Albino Full Red
[QUOTE=zerkus]Merhaba, Ethem kardeşim yazdıklarını anlayabilmiş değilim. Bunu daha öncede yazdım ve söyledim ama nedendirki hep aynı konu üzerinde çakıldınız kaldınız. Birincisi, benim yeni bir ırk yaratmak gibi bir düşüncem yok. İkincisi, elimde bulunan ki bu paylaşımı yaptığımda sadece bunlar vardı ama şu an elimde 5 farklı kan var, bu kanı korumak hatta seçicilikle ve özel yemlerle daha da ileri götürmek amacım. Ama görüyorumki, Raif kardeşimde sizde beni birçok sorunuzla sorgulamaya, sıkıştırmaya ve detaylı vermediğim cevaplarla , tatmin olmadımlara getirdiniz. Tekrar yazıyorum, ben sadece elimdeki varyeteyi paylaştım ve daha sonrada diğer kanlarımı paylaşmak istemedim. Çünkü, bu tür tartışmalara girmek istemiyorum. Tabiri caizse sidik yarışı yapma niyetinde değilim. Kusura bakma. İnşallah çalışmalarınız sonucu "x" adında bir varyete yaratırsınız ve ben de , işte bu, Türkiyenin ve Ethem Beyin varyetesi diyerek, bu çalışmanızı ayakta alkışlarım. Uzun uğraşlarınız umarım dilediğiniz gibi sonuçlanır ve emeğinizin karşılığını alırsınız. Sevgi ve saygılarımla.[/QUOTE]
[QUOTE=zerkus]Merhaba, Ethem kardeşim yazdıklarını anlayabilmiş değilim. Bunu daha öncede yazdım ve söyledim ama nedendirki hep aynı konu üzerinde çakıldınız kaldınız. Birincisi, benim yeni bir ırk yaratmak gibi bir düşüncem yok. İkincisi, elimde bulunan ki bu paylaşımı yaptığımda sadece bunlar vardı ama şu an elimde 5 farklı kan var, bu kanı korumak hatta seçicilikle ve özel yemlerle daha da ileri götürmek amacım. Ama görüyorumki, Raif kardeşimde sizde beni birçok sorunuzla sorgulamaya, sıkıştırmaya ve detaylı vermediğim cevaplarla , tatmin olmadımlara getirdiniz. Tekrar yazıyorum, ben sadece elimdeki varyeteyi paylaştım ve daha sonrada diğer kanlarımı paylaşmak istemedim. Çünkü, bu tür tartışmalara girmek istemiyorum. Tabiri caizse sidik yarışı yapma niyetinde değilim. Kusura bakma. İnşallah çalışmalarınız sonucu "x" adında bir varyete yaratırsınız ve ben de , işte bu, Türkiyenin ve Ethem Beyin varyetesi diyerek, bu çalışmanızı ayakta alkışlarım. Uzun uğraşlarınız umarım dilediğiniz gibi sonuçlanır ve emeğinizin karşılığını alırsınız. Sevgi ve saygılarımla.[/QUOTE]
Aşagıdaki yazılar hatırlatma mahiyetinde önceki mesajlardan alıntıdır.
Raif kardeşim belki Ziya bey balıklarının paylaşımını yaptıgı konu üzerinden belki rahatsızlık duyabilir,müsade ederse devam ederiz.
Merhaba, estağfurullah Ethem kardeşim müsade etmek ne demek, tabiki devam edilebilir.
Merhaba, estağfurullah Ethem kardeşim müsade etmek ne demek, tabiki devam edilebilir.
Anlaşıldıgı üzere siz farklı degerler içindesiniz.
Raif kardeşimin yaklaşık 2 sene kadardır sesini duymadım .1 sene kadardırda msn veya başka formlar üzerinden özel mesajlaşmalarım olmamıştır hatırladıgım kadar ile .
Yukarıdaki ifade sıcaklıgınızla konunuza birşeyler katmak istedim.(Tabiri caizse sidik yarışı yapma niyetinde değilim. )(Yakışık kelimeler degil) Yukarıdaki ifadelerdeki düşüncelerinizden sonra zaten yazıcak birşeyim olamaz .
Albino Full Red
[QUOTE=zerkus] Ethem Bey merhaba,bu eşleşmeler yani baba-kız ve anne-oğlu arada bir fark yaratmaz. Bunu yapmamızın nedeni, öncelikle çoğul eşleşmeden doğacak farklılıklar gösterecek yavru almamak ve kardeş eşleşmesini önlemek. Bilirsinizki kardeş eşleşmesi sonucu doğan yavrular da kamburluk, renk solgunluğu gibi istemediğimiz durumlar ortaya çıkıyor. Ama söylediğim eşleşmelerde yavrular yine aynı baba ve anne yani varyete özelliklerinde çıkıyor. Arada istisnalar olabiliyor ama doğrusu ve teorik olarak yazan deneyerek pratikte bulduğumuz da budur. Yeni bir varyete elde etmek tabiki çok istediğim bir konu. Ancak, şu an buna ne zamanım nede ayıracak ilgim var. İnşallah ilerde diyeceğim. Öncelikle bizden çok ilerde olan uzak doğu ve avrupa hatta amerikalı üreticileri yakalamalıyız. Tabiki bunu herkesden bekleyemeyiz. Bunları belirli kişiler yapmalı ve hobicilerde katkı sağlamalıdır. Siz ve ben gibiler bu çalışmaları yaparak hobimizi daha ileri götürmeli ve diğer hobicilerede öncülük etmeliyiz. Bence şu an elimizde olmayan kanları yani var olan kanları elde etmeliyiz. Etmeliyizki, yeni bir varyete yaratabilecek sağlam ve kaliteli kanlar elimizde olsun. Daha sonra çaprazlamalarla yeni bir varyete elde etme çalışmaları yapmalıyız. Naçizane düşüncelerimdir. Sevgi ve saygılarımla. [/QUOTE]
[QUOTE=zerkus] Ethem Bey merhaba,bu eşleşmeler yani baba-kız ve anne-oğlu arada bir fark yaratmaz. Bunu yapmamızın nedeni, öncelikle çoğul eşleşmeden doğacak farklılıklar gösterecek yavru almamak ve kardeş eşleşmesini önlemek. Bilirsinizki kardeş eşleşmesi sonucu doğan yavrular da kamburluk, renk solgunluğu gibi istemediğimiz durumlar ortaya çıkıyor. Ama söylediğim eşleşmelerde yavrular yine aynı baba ve anne yani varyete özelliklerinde çıkıyor. Arada istisnalar olabiliyor ama doğrusu ve teorik olarak yazan deneyerek pratikte bulduğumuz da budur. Yeni bir varyete elde etmek tabiki çok istediğim bir konu. Ancak, şu an buna ne zamanım nede ayıracak ilgim var. İnşallah ilerde diyeceğim. Öncelikle bizden çok ilerde olan uzak doğu ve avrupa hatta amerikalı üreticileri yakalamalıyız. Tabiki bunu herkesden bekleyemeyiz. Bunları belirli kişiler yapmalı ve hobicilerde katkı sağlamalıdır. Siz ve ben gibiler bu çalışmaları yaparak hobimizi daha ileri götürmeli ve diğer hobicilerede öncülük etmeliyiz. Bence şu an elimizde olmayan kanları yani var olan kanları elde etmeliyiz. Etmeliyizki, yeni bir varyete yaratabilecek sağlam ve kaliteli kanlar elimizde olsun. Daha sonra çaprazlamalarla yeni bir varyete elde etme çalışmaları yapmalıyız. Naçizane düşüncelerimdir. Sevgi ve saygılarımla. [/QUOTE]
Sayın abim,
aşagıdaki soruma
(Babalara dişi yavrularla ,Anneleride erkek yavrularla eşlersek ( Çogul yada birebir eşlersek) arada ne farklar oluşur?)
Ethem Bey merhaba,bu eşleşmeler yani baba-kız ve anne-oğlu arada bir fark yaratmaz.
bu cevabı verirseniz beni tatmin etmemiş olursunuz.Bu eşlemeler gerektiğnde yapılır,iki eşleme arasında uçurum olucak kadar fark vardır.Bunu kısa vade çalışmada görebilirsiniz fakat uzun vade çalışmada bariz derecede fark olur.
Yapıcanız çalışmaya göre anne ve baba yavrularla ,aynı batın yavrular gerek kendi aralarında , ebeveynler gerek batın atlıyarak yavrularıyla ,yavrular batın atlıyarak gene kendi aralarında olabilir.
Fakat bu çalışmalar uzmanlık ,yeteri kadar tank, yeterikadar gerke teori gerek pratik tecrübe yada bilgi ister.
(((Bilirsinizki kardeş eşleşmesi sonucu doğan yavrular da kamburluk, renk solgunluğu gibi istemediğimiz durumlar ortaya çıkıyor. Ama söylediğim eşleşmelerde yavrular yine aynı baba ve anne yani varyete özelliklerinde çıkıyor. ))) Demişsiniz.
Kardeş eşlemelerinde sorun çıkmaz fakat nezaman durulması gerektiğini bilmez isen dediğiniz gibi sonuç üzücü olurki bu sonucu toparlamak ırk için içinden çıkılmaz hal alır.
Ziya abim uzun ugraşlarımdan dolayı katettiğim çok şey var fakat bu lepistesin son türü diye birşey olmasada teorik hep aynıdır, sanmıyorumki teorik olarak yeni birşeyler eklensin belkide eklenebilir.
Albino Full Red
[QUOTE=radenko] [QUOTE=B@MM-B@MM]Emeği geçen herkese teşekkürler. Şu ATFG bağımlılığından bi kurtulabilsek çok sevincem.[/QUOTE]
[QUOTE=zerkus] [QUOTE=radenko] [QUOTE=B@MM-B@MM]Emeği geçen herkese teşekkürler. Şu ATFG bağımlılığından bi kurtulabilsek çok sevincem.[/QUOTE]
Ziya bey merhaba,
[QUOTE=radenko] [QUOTE=B@MM-B@MM]Emeği geçen herkese teşekkürler. Şu ATFG bağımlılığından bi kurtulabilsek çok sevincem.[/QUOTE]
ATFG veya başka bir yerin bağımlığından kurtulabilmek için öncelikle o kalitede balık üretmek gerekli diye düşünüyorum.
[/QUOTE]
Raif merhaba,
dışardan yeni bir tür edinmek çok önemli vede güzel, türü stabil tutabilmek ondanda güzel.
Kalite balık üretmek derken yeni tür çıkartmakmı? yoksa elimizde bulunan türü stabil tutmakmı ?
[QUOTE=zerkus] [QUOTE=radenko] [QUOTE=B@MM-B@MM]Emeği geçen herkese teşekkürler. Şu ATFG bağımlılığından bi kurtulabilsek çok sevincem.[/QUOTE]
ATFG veya başka bir yerin bağımlığından kurtulabilmek için öncelikle o kalitede balık üretmek gerekli diye düşünüyorum.
[/QUOTE] ATFG veya başka bir üretici yada toplayıcı fark etmez, bağımlılık diye birşey söz konusu değil. Ancak, bizlerinde bu kanları üretip stabilleştirmemiz için öncelikle elimizde olması gerekiyordu ve bu yüzden alındılar. Öldürmedik, adaptasyonlarını yaptık ve videodaki balıklardan 3 batın yavru aldım. İlk batınlardan bu ay sonu itibariyle seçmeler başlayacak. Kasım ayında Line 2 oluşturulacak. Babalar kızlarını annelerde oğlanlarını bekliyorlar :) . Bağımlılık diye birşey söz konusu değil. Dediğim gibi gelmeleri gerekiyordu, geldiler ve artık canım ülkemde üretiliyorlar. Sevgi ve saygılarımla.[/QUOTE]
(((Ancak, bizlerinde bu kanları üretip stabilleştirmemiz için öncelikle elimizde olması gerekiyordu ve bu yüzden alındılar)))
Bu varyeteleri birileri üretip piyasaya çıkyor.Biz tabiri ricai armut piş ağzıma düş diyoruz.
Sizce var olan kanlar edinmek zorundamıyız?
((((Babalar kızlarını annelerde oğlanlarını bekliyorlar :) )))
Babalara dişi yavrularla ,Anneleride erkek yavrularla eşlersek ( Çogul yada birebir eşlersek) arada ne farklar oluşur?
Odanın yük taşıma kapasitesi?
Taşınmaz malların bina üzerinde ki agırlık üzerine ne kadar olması gerektiği hakkında çevremdeki mütahit ve mühendislerden aldıgım cevap şöyle idi,
Günümüzüm yapıları m2 ye 350 -400 kg oldugu yönünde oldu.Bunuda örnek olarak şöyle bir açıklama getirdiler: m2 konulan taşınmaz malın her açıdan 1 m2 açıgına basınç uyguladıgı ve buda 1 m2 konan yükün 9 m2 başınç uyguladıgı yönünde idi.
Agır taşınmaz malların genelde kolon veya kirişlerin geçtiği yerlerde kullanılması daha saglıklı olucagı eger ki orta kısımlarda kullanılırsa zaman içinde bel verebilecegi yönünde açıklama yaptılar.
Bu çevapları aldıgımda salonuma sump ,cam ve profil agırlıgı hariç sadece su hacmi 1600 lt olan 2 katlı tanklarımı kurdum bunun haricinde hobi odası olarak 80 akvaryumlu dinlendirme depoları hariç yaklaşık her tank 25-35 lt arasında ırk lepistes üretim akvaryumu kurdum hiç bir sorun yaşamadım.
Biz yaptık siz yapmayın ,tavsiyem binanızı tanıyın ve mesken sakinlerini tedirgin etmeyin.
Ben tüm araştırmalarımı yapmama ramen büyük tankların önünden geçen bireyler tedirgin oluyorlardı.
Taşınmaz malların bina üzerinde ki agırlık üzerine ne kadar olması gerektiği hakkında çevremdeki mütahit ve mühendislerden aldıgım cevap şöyle idi,
Günümüzüm yapıları m2 ye 350 -400 kg oldugu yönünde oldu.Bunuda örnek olarak şöyle bir açıklama getirdiler: m2 konulan taşınmaz malın her açıdan 1 m2 açıgına basınç uyguladıgı ve buda 1 m2 konan yükün 9 m2 başınç uyguladıgı yönünde idi.
Agır taşınmaz malların genelde kolon veya kirişlerin geçtiği yerlerde kullanılması daha saglıklı olucagı eger ki orta kısımlarda kullanılırsa zaman içinde bel verebilecegi yönünde açıklama yaptılar.
Bu çevapları aldıgımda salonuma sump ,cam ve profil agırlıgı hariç sadece su hacmi 1600 lt olan 2 katlı tanklarımı kurdum bunun haricinde hobi odası olarak 80 akvaryumlu dinlendirme depoları hariç yaklaşık her tank 25-35 lt arasında ırk lepistes üretim akvaryumu kurdum hiç bir sorun yaşamadım.
Biz yaptık siz yapmayın ,tavsiyem binanızı tanıyın ve mesken sakinlerini tedirgin etmeyin.
Ben tüm araştırmalarımı yapmama ramen büyük tankların önünden geçen bireyler tedirgin oluyorlardı.
Albino Full Red
Aslında ırk lepistese heveslenen ve gönül vererek beslemek isteyen çok kişi var fakat ırk ile seri üretilen lepistes arasında ki farkı bir çok kişi göremiyor .
Sonuç olarak temel bilgilere göz atmadan edindiğimiz balıkları bir çok paralar vererek beslemeye ve üretmeye çalışıyoruz.
Şahsım adına konuşmak istiyorum .Irk lepistes beslemeye karar aldıgım anda araştırmalar yaptım yaklaşık 1 sene kadar sürdü.Daha sonrasında anlatılanları bellek ederek fakat ben bunu varyete başına 3 akvaryumla yapabilirim mantıgını kullandım fakat dogucak problemlere kendimi hazırlamıştım.1.tank ebveyn ve yavrularla olur yavruları dişi erkek olarak 2.ve 3 cü tanka yerleştiririm oldu malesef kaz ayagı perdeliymiş yanıldıgımı gördüm .
Kafamdaki 2 .çizelge varyeteye ait 5 tanktı,
1 = ebeveyn tankı
2=bebe tankı (yavrular dogdugu gün yada 1 hafta sonrası 1 ay kadara kalacakları tank)
3=gençe bebe tankı (1 aydan 2-2.5 aya kadar kalacakları tank)
4 ve 5 genç erkek ve genç dişi tankı.
Varyeteye 5 tank kesinlikle yetmiyor. Belirtmek isterim benim tankım çok çok fazla oldugundan kontrolüm zorlamıyordu beni.(üretimimdeki balık (1+1)(142)(2+3) gibiydi en fazla.
Minimum olaraktan
1 tank üretim tankı
2 ci tank bebe tankı (lepistes 3 günlükken dişi erkek ayrılabiliyor)
3 cü ve 4 cü tank genç bebeler içindir.
5 ve 6 genç balıklar yani 2 ci ayını geride bırakmış balıklar için
7 ve 8 ci tanklar 3 ve 4 ayını tamamlayan tanklar olmalı ve
son olarak 9ve 10 cu tanklar artık gelişimini bitirmiş yada bitirmek üzere olan genç damızlıklar olmalı
bu 10 tank sınırlı çalışma içindir.
Gelişim süreci 4 ile 5 ay sürecektir.Bu süre zarfında seçili ebeveynlerimizin her ay yavru verdiğini kabul edersek bu tankların ne kadar yetebilecegini hepimiz hesaplaya biliriz.
Bu arada neden 4-5 ay balıgı gelişiminin bitmesini beklemek gerekir?Irkı devam ettirebilmek adına en iyi varyete özelliği taşıyan balıgı kullanabilmek içindir.
Burdan sonrası yeni üretim için farklı batın kardeşleri veya ana veya babayı yavrusuna kullanmak üreticinin kararıdır.
Dış pazarlarda benim bildiğim seri üretilen lepistes 15-20 krş civarı iken 100 usa civarı ederi bulunan balıklar var .
Düşünmek ister lepistesin bu kadar bol üretildiği bir pazarda bu kadar fiyat uçurumu bulmak nedendir?Fakat her ikisininde pazarı çok açık alıcı bulmama gibi şansı yok.
Burda akla ilk gelenlerden biri eve yada kullandıgımız alanlara 10larca akvaryum konurmu?
Evet lepistes tankları 20-30 lt arasında olması kafidir.10 akvaryum 300 lt kadar eder .Bir çogumuzun yaşam alanında tonlarca lt ye tekabul eden akvaryumlar mevcut.
Irk lepistese bakış açımızı degiştirerek sürdürülebilir keyfini çıkartarak fikir alış verişinde bulunmak en iyi sonuçlara bizi taşır.
Aslında ırk lepistese heveslenen ve gönül vererek beslemek isteyen çok kişi var fakat ırk ile seri üretilen lepistes arasında ki farkı bir çok kişi göremiyor .
Sonuç olarak temel bilgilere göz atmadan edindiğimiz balıkları bir çok paralar vererek beslemeye ve üretmeye çalışıyoruz.
Şahsım adına konuşmak istiyorum .Irk lepistes beslemeye karar aldıgım anda araştırmalar yaptım yaklaşık 1 sene kadar sürdü.Daha sonrasında anlatılanları bellek ederek fakat ben bunu varyete başına 3 akvaryumla yapabilirim mantıgını kullandım fakat dogucak problemlere kendimi hazırlamıştım.1.tank ebveyn ve yavrularla olur yavruları dişi erkek olarak 2.ve 3 cü tanka yerleştiririm oldu malesef kaz ayagı perdeliymiş yanıldıgımı gördüm .
Kafamdaki 2 .çizelge varyeteye ait 5 tanktı,
1 = ebeveyn tankı
2=bebe tankı (yavrular dogdugu gün yada 1 hafta sonrası 1 ay kadara kalacakları tank)
3=gençe bebe tankı (1 aydan 2-2.5 aya kadar kalacakları tank)
4 ve 5 genç erkek ve genç dişi tankı.
Varyeteye 5 tank kesinlikle yetmiyor. Belirtmek isterim benim tankım çok çok fazla oldugundan kontrolüm zorlamıyordu beni.(üretimimdeki balık (1+1)(142)(2+3) gibiydi en fazla.
Minimum olaraktan
1 tank üretim tankı
2 ci tank bebe tankı (lepistes 3 günlükken dişi erkek ayrılabiliyor)
3 cü ve 4 cü tank genç bebeler içindir.
5 ve 6 genç balıklar yani 2 ci ayını geride bırakmış balıklar için
7 ve 8 ci tanklar 3 ve 4 ayını tamamlayan tanklar olmalı ve
son olarak 9ve 10 cu tanklar artık gelişimini bitirmiş yada bitirmek üzere olan genç damızlıklar olmalı
bu 10 tank sınırlı çalışma içindir.
Gelişim süreci 4 ile 5 ay sürecektir.Bu süre zarfında seçili ebeveynlerimizin her ay yavru verdiğini kabul edersek bu tankların ne kadar yetebilecegini hepimiz hesaplaya biliriz.
Bu arada neden 4-5 ay balıgı gelişiminin bitmesini beklemek gerekir?Irkı devam ettirebilmek adına en iyi varyete özelliği taşıyan balıgı kullanabilmek içindir.
Burdan sonrası yeni üretim için farklı batın kardeşleri veya ana veya babayı yavrusuna kullanmak üreticinin kararıdır.
Dış pazarlarda benim bildiğim seri üretilen lepistes 15-20 krş civarı iken 100 usa civarı ederi bulunan balıklar var .
Düşünmek ister lepistesin bu kadar bol üretildiği bir pazarda bu kadar fiyat uçurumu bulmak nedendir?Fakat her ikisininde pazarı çok açık alıcı bulmama gibi şansı yok.
Burda akla ilk gelenlerden biri eve yada kullandıgımız alanlara 10larca akvaryum konurmu?
Evet lepistes tankları 20-30 lt arasında olması kafidir.10 akvaryum 300 lt kadar eder .Bir çogumuzun yaşam alanında tonlarca lt ye tekabul eden akvaryumlar mevcut.
Irk lepistese bakış açımızı degiştirerek sürdürülebilir keyfini çıkartarak fikir alış verişinde bulunmak en iyi sonuçlara bizi taşır.
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 20:27
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
KSK lee,
dınay,
Ozzgur,
pusathan01,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Ehtiyar,
0rnn,
MerterKorkmaz,
dream07,
ozan_1903,
Koksal Gurkan,
Joec,
Ertug22,
Kınayu,
altuntasseref,
melektrikci,
Sungurr,
darknessmania,
osmandbnl,
DABARAKATO,
avukathasan06,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
macagil,
darkaura,
FurkanYnk,
Hakan034,
Hidro Dinamik,
yeekim,
mehaniches_jqpi,
gokalp674,
sorbiek,
Umutoty,
Tatar10,
Tata,
Kturan06,
EfeC,
iLeDiC,
Pyblichnaya kadastro,
Silvermosso,
SuperSport,
eksisekiz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
