ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
Savvah
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Haziran 2026 15:34
Son Ziyaret:
22 Haziran 2026 21:26
Toplam Mesaj:
4 [0.36 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
3 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Gülce Özerkan
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Mugla
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Gülce Özerkan

SON 3 MESAJI

Dizayn Önerisi
[QUOTE=fishhyy]Merhaba öncelikle söyleyeceklerimin profesyonel bir tarafı yok sadece öznel düşüncelerim.
Ben olsam sağ üst köşedeki beyaz bitki kökleri her neyden kaynaklanıyorsa o bitkiyi çıkarmakla başlardım. Akvaryumunuzun dağınık gözükmesinin asıl sebepleriyse düzensiz bakım ve bitkilerin yaprak şekilleri. Tek başınayken bile dağınık gözükebilen büyük ve seyrek yapraklı türleri bocalamak karışık görüntüyü kaçınılmaz kılar. Ben olsam kayaların ortasındakini tutar sağda kalan saz hariç hepsini çıkarırdım. Sazlar da tüm arka planda bakılmak isteniyorsa el yardımıyla düzenli taranıp tüm yüzeyde kıvrılmadan budanmalı. Ama hem arka planı ful saz yapmak hem de farklı tür bitkileri ön plana almak yine karışıklığa sebep olabilir, bu yüzden çizdiğim örnek resimde sazları tüm arkaya değil kayaların arkasına sık sık belirli alan içerisine yerleştirdim. Sol camı kapatacak şekilde de ince bitkiyi yerleştirdim ama ön cama yakın tarafa zemin bitkileri için alan bıraktım ki elimizden geldiğince 3 boyut kazandırıp akvaryumu sıkışık göstermeyelim.

Toplam 4 tür bitki çizdim dağınık görünümün azalması için o yüzden resimdekilere en yakın görüntüdeki bitkilerinizi tutabilir kalanını çıkarabilirsiniz. Kombinasyona salvinia gibi kısa köklü su üstü bitkileri de eklenebilir. Bakım olarak boynu eğilen yüzeye ulaşan tüm sazları yüzey seviyesinde budarsanız düzenli görüntüyü daha kolay elde edersiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/140620261814491.jpg[/IMG][/QUOTE]


Merhaba, cevabınızı geç gördüm kusura bakmayın.
Son 2 haftadır ulaşmaya çalıştığım dizayn sizin önerinize çok benziyor açıkçası, teşekkür ederim. Sazların çoğunu kaldırmayı planlıyorum dediğiniz gibi kayanın ön plana çıkması için arka kısmında birkaç kök bırakacağım.
Soldaki rotalaları çalı görüntüsü alacak şekilde budamaya çalışıyorum.
Zemin içinde başta monte carlo düşünmüştüm ama CO2 takviyem olmadığı için çimensi türlere yöneldim.
Tekrardan öneriniz için teşekkürler kesinlike taslağınızdan yararlanacağım :)

Son olarak bir şey sormak istiyorum. Sizce akvaryuma tanin eklemeli miyim? Tam blackwater değil ama suda bir tık kahverengilik olursa güzel durur mu. Tankı doğal jungle tarzı bir görsele taşımaya çalışıyorum.
Dizayn Önerisi
Yanıtlarınız için teşekkür ederim. Sanırım bende aynı fikirdeyim, ellememeye karar verdim. Sazlar konusunda, CPD’lerim aralarında saklanmayı çok seviyor bu yüzden çıkarmayı çok istemiyorum açıkçası. Yalnız dediğiniz gibi fazla karmaşık duruyor, budanması gerek.
Dizayn Önerisi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283216/130620261537551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/283216/130620261538031.jpg[/IMG][IMG]null[/IMG]


Herkese selam, tank yaklaşık 3 aylık içinde 3 tür nano sürü balığı bakıyorum. Ölçüleri 50.35.35.
Beni rahatsız eden konu bitkilerin çok karmaşık duruşu, göz yoruyor. Ama nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum, deneyimli arkadaşlar yardım ederse çok mutlu olurum. Açıkçası her türlü öneriye açığım, yeni bitki türleri, hardscape’in yerini değiştirme vb. İyi günler dilerim :)
[EDIT]Savvah,2026-06-13 15:54:04[/EDIT]

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

KULLANICILAR

  • 25 Online Kullanıcı, 14 Üye

Online Kullanıcılar

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.