ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Mart 2026 20:08
Son Ziyaret:
17 Nisan 2026 11:29
Toplam Mesaj:
10 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
10 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Başar sürmegöz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Başar
SON 10 MESAJI
Hangi Balığı Beslemeliyim?
Merhaba ,
Burası sanırım genel olarak hangi balığa nasıl bakılması gerektiği ile alakalı soruların yöneltildiği başlık diye düşünüyorum son mesaj 2 yıl öncesine ait olsa da :)
Bir biyotop temalı akvaryum kuruyorum. Kurulumu kakadu veya ramirezi beslemek üzere karar verdim her şey bu balıkların doğası beslenmesi vs üzerine kuruluyor.
Ben bu balıklardan yavru almaya ilave olarak , başka tür yine aynı habitatta , ( aynı habitat olmasa bile siyah su veya sarı su nitelendirebileceğimiz sularda doğasında yaşayan balıklardan ) eklemek istiyorum.
Söz konusu kakadu veya ramirezi ile uyumlu yaşayacak ancak yumurtalarına ve olası yavrularına zarar vermeyecek ve bu çiftleri strese sokmayacak türler önerebilir misiniz ?
Not : Akvaryum 40*40*40 ve dekorasyon olarak blackwater akvaryumlarında olan hemen hemen her şey mevcut olacak dizaynda ( mangrow flame wood çeşitli yapraklar kızılağaç kozalağı blackwater özellikli bitkiler vs )
Merhaba ,
Burası sanırım genel olarak hangi balığa nasıl bakılması gerektiği ile alakalı soruların yöneltildiği başlık diye düşünüyorum son mesaj 2 yıl öncesine ait olsa da :)
Bir biyotop temalı akvaryum kuruyorum. Kurulumu kakadu veya ramirezi beslemek üzere karar verdim her şey bu balıkların doğası beslenmesi vs üzerine kuruluyor.
Ben bu balıklardan yavru almaya ilave olarak , başka tür yine aynı habitatta , ( aynı habitat olmasa bile siyah su veya sarı su nitelendirebileceğimiz sularda doğasında yaşayan balıklardan ) eklemek istiyorum.
Söz konusu kakadu veya ramirezi ile uyumlu yaşayacak ancak yumurtalarına ve olası yavrularına zarar vermeyecek ve bu çiftleri strese sokmayacak türler önerebilir misiniz ?
Not : Akvaryum 40*40*40 ve dekorasyon olarak blackwater akvaryumlarında olan hemen hemen her şey mevcut olacak dizaynda ( mangrow flame wood çeşitli yapraklar kızılağaç kozalağı blackwater özellikli bitkiler vs )
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
[QUOTE=merutay]3 mm ortaya doğru çökecektir. Ben çok daha fazla hava deliği olan ayda 1 falan ters çevirip çökmesini engellediğim kapaklar kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234606/110420262012341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bakalım dediğiniz gibi olursa bu şekilde bir alternatif yaptırabilirim. Teşekkürler.
[QUOTE=merutay]3 mm ortaya doğru çökecektir. Ben çok daha fazla hava deliği olan ayda 1 falan ters çevirip çökmesini engellediğim kapaklar kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/234606/110420262012341.jpg[/IMG][/QUOTE]
Bakalım dediğiniz gibi olursa bu şekilde bir alternatif yaptırabilirim. Teşekkürler.
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
[QUOTE=Jotunheim]Güzel ve hoş olmuş güle güle kullanın lakin pleksi için şöyle kötü bi tecrübem oldu: Pleksi nemi görünce esneme ve bombe yapıyor malesef bende üste buhar camı gibi düşünmüştüm sürekli aşağı doğru bombe yaptığı için tekrar cama dönmek zorunda kaldım. umarım sizin başınıza aynı olay gelmez. [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle :)
Özellikle dediğiniz konuyu sordum problem olmaz olursa da bir tane daha yaparız dedi çizimlerini koydu bilgisayarın bir kenarına.
Tamam dedim artık.
Problem yaşarsam farklı bir yol buluruz inşallah.
[QUOTE=Jotunheim]Güzel ve hoş olmuş güle güle kullanın lakin pleksi için şöyle kötü bi tecrübem oldu: Pleksi nemi görünce esneme ve bombe yapıyor malesef bende üste buhar camı gibi düşünmüştüm sürekli aşağı doğru bombe yaptığı için tekrar cama dönmek zorunda kaldım. umarım sizin başınıza aynı olay gelmez. [:)][/QUOTE]
Teşekkür ederim öncelikle :)
Özellikle dediğiniz konuyu sordum problem olmaz olursa da bir tane daha yaparız dedi çizimlerini koydu bilgisayarın bir kenarına.
Tamam dedim artık.
Problem yaşarsam farklı bir yol buluruz inşallah.
40x40x40 Akvaryum Pleksi Kapak Yaptırdım
Merhaba ,
Oldukça yavaş ve düşünerek kurulum yapma sürecindeyim.
Bugün creaqua 64 LT lik tanka pleksiden kapak yaptırdım.
Nazımın geçtiği, reklam firması olan bir arkadaştan rica ettim. Sağolsun kırmadı beni.
Kenarları 2 cm bükümlü , üstünde yemleme ya da su değişimi için bir sürgü kapağı bulunan kapağımı sizlere de fikir olabilir düşüncesiyle paylaşıyorum.
Akvaryumun arka bölümünde filtrelerin borularının geçtiği kısımlara pleksinin üstüne bir kapak gibi pleksi daha kestirip oraya kondurdum.
Arkadak filtre borularına oturan parçayı portatif şekilde yapmamın sebebi , olurda ileride bu tanka şelale filtre ya da farklı bir filtre takılacak olursa, bu ek parçayı yerinden alıp rahat kullanabilmek içindir.
Pleksi kalınlığı 3 mm bunda biraz çekincem oldu ince mi acaba diye ama kibar ve şık durdu. Yapan arkadaş da nem ve sıcak olsa dahi bir problem olmayacağını belirtti.
İlave olarak akvaryumumda su üstü bitkileri de kullanmak istiyorum aslında. Bunu da ya arkadaki kapağı yerinden alarak ya da arka kapak dursa bile ön yemlik kısmını yarım açarak nem oluşmasının önüne geçerim diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834531.jpg[/IMG][EDIT]Bsr99,2026-04-11 18:42:37[/EDIT]
Merhaba ,
Oldukça yavaş ve düşünerek kurulum yapma sürecindeyim.
Bugün creaqua 64 LT lik tanka pleksiden kapak yaptırdım.
Nazımın geçtiği, reklam firması olan bir arkadaştan rica ettim. Sağolsun kırmadı beni.
Kenarları 2 cm bükümlü , üstünde yemleme ya da su değişimi için bir sürgü kapağı bulunan kapağımı sizlere de fikir olabilir düşüncesiyle paylaşıyorum.
Akvaryumun arka bölümünde filtrelerin borularının geçtiği kısımlara pleksinin üstüne bir kapak gibi pleksi daha kestirip oraya kondurdum.
Arkadak filtre borularına oturan parçayı portatif şekilde yapmamın sebebi , olurda ileride bu tanka şelale filtre ya da farklı bir filtre takılacak olursa, bu ek parçayı yerinden alıp rahat kullanabilmek içindir.
Pleksi kalınlığı 3 mm bunda biraz çekincem oldu ince mi acaba diye ama kibar ve şık durdu. Yapan arkadaş da nem ve sıcak olsa dahi bir problem olmayacağını belirtti.
İlave olarak akvaryumumda su üstü bitkileri de kullanmak istiyorum aslında. Bunu da ya arkadaki kapağı yerinden alarak ya da arka kapak dursa bile ön yemlik kısmını yarım açarak nem oluşmasının önüne geçerim diye düşünüyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834431.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834471.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/110420261834531.jpg[/IMG][EDIT]Bsr99,2026-04-11 18:42:37[/EDIT]
Sera Bio Nitrivec Ve Tropical Bacto Active Aynı Mı
Merhaba ,
Tankımı kurma arefesindeyim ancak bir arkadaşım kafamı karıştırdı.
Önceden kendi araştırmamda yukarıdaki bakteri kültürlerinden sadece birinin yeterli olacağını düşünüyordum.
Ancak arkadaşım nitrivec ile bacto active 'in benzer olsada farklı amaçlar için kullanıldığını belirtiyor.
Her ikisinden de aldım ve şimdi kurulumda su düzenleyicinin arkasından hangisini nasıl kullanacağıma karar veremiyorum.
Kendisi ikisinden de belirtilen ölçüde dök diyor suya ama sanki fazla doz atıyorum gibi düşünüyorum. Her ikisinin de açıklamasını resmi sitelerinden okuduğumda benzer amaçlar görünüyor.
Lütfen tecrübeli kişiler bir bilgi verebilir mi ? Bu ikisini hangi döngüde veya birlikte mi kullanmam gerekli gerçekten ?
Merhaba ,
Tankımı kurma arefesindeyim ancak bir arkadaşım kafamı karıştırdı.
Önceden kendi araştırmamda yukarıdaki bakteri kültürlerinden sadece birinin yeterli olacağını düşünüyordum.
Ancak arkadaşım nitrivec ile bacto active 'in benzer olsada farklı amaçlar için kullanıldığını belirtiyor.
Her ikisinden de aldım ve şimdi kurulumda su düzenleyicinin arkasından hangisini nasıl kullanacağıma karar veremiyorum.
Kendisi ikisinden de belirtilen ölçüde dök diyor suya ama sanki fazla doz atıyorum gibi düşünüyorum. Her ikisinin de açıklamasını resmi sitelerinden okuduğumda benzer amaçlar görünüyor.
Lütfen tecrübeli kişiler bir bilgi verebilir mi ? Bu ikisini hangi döngüde veya birlikte mi kullanmam gerekli gerçekten ?
İlk Akvaryum İlk Biyotop (quebrada Pobreza)
Ölçüler: 40x40x40
Canlı Türleri: Neon Tetra , hyphessobrycon,ancistrus sp , Apistpgramma kakadu
Bitki Türleri: pistia stratiotes,limnobium laevigatum
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin cf300 seachem matrix, aquaclay /Armatürk gün ışığı led
Tasarım ve Dekorasyon:Silis kum,Mangrow kökleri ,Flame wood ,cattapa, çınar,meşe,mango,muz ağacı yaprakları,kızılağaç kozalakları [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609061.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
Bir süredir araştırma ve ne yapacağıma karar verme sürecindeydim.
Doğal bir akvaryum olması önceliğimdi.
Araştırma yaparken blackwater teması ilgimi çekti ve bunu araştırırken de biyotop akvaryumlara denk gelip ilgimi çekti. Araştırmaya başladım.
Blackwater özelliklerinin hangi habitatta olduğunu araştırırken asya ve g. Amerika içerisinden tercihimi g.amerika olarak belirledim.
Sonrasında hangi bölge almayı planladığım balıkların doğasında var diye bakınırken ,
Peru'nun Iquitos şehrinin yakınlarında olan, Amazon'un rio blanco kolunu besleyen ufak derelerin , blackwater ve beslemek istediğim türlerin yaşadığı en iyi yerlerden biri olduğunu öğrendim.
Daha sonra bu bölgeyi araştırmaya koyuldum ve zeminin tamamen bitkisiz, oldukça sık ağaç köklerini bünyesinde barındıran ve oldukça koyu renkli bir habitatının olduğunu öğrendim.
Yukarıdaki almak istediğim balıkların da bu bölgede yaşayan türler olduğunu öğrenince planlamaya başladım.
Sadece Cüce vatozun bu bölgede yaşadığından emin değilim ancak onu da dip temizliği yosun vb konularda maharetlerinden dolayı koymak istedim.
Henüz tamamlanmış değil ancak tasarımımı tamamladım.
Kendi bildiğim eksiğim biyotop için malesef doğasındaki ph ve su değerlerini yakalayamayacağım şu an için.
Bahsettiğim bölgedeki su neredeyse saf suya eşdeğer 4,5-5 ph dolaylarında oldukça asidik.
Ancak besleyeceğim türlerin mevcut şartlardaki ph ve su değerlerine uyumlu hale geldiğini öğrendikten sonra ve üretim yavru almak gibi önceliklerim olmadığı için, şimdilik bu şekilde devam etme kararı aldım
Şu an ki görsellere ilave olarak yapraklar kozalakalar ve su üstü bitkileri gelecek.
İlk halini paylaşmak istedim sizlerle
Olumlu olumsuz yorumlarınızı memnuniyetle okuyacağım :)
[EDIT]Bsr99,2026-04-04 17:37:54[/EDIT]
Ölçüler: 40x40x40
Canlı Türleri: Neon Tetra , hyphessobrycon,ancistrus sp , Apistpgramma kakadu
Bitki Türleri: pistia stratiotes,limnobium laevigatum
Tankın Yaşı: 0
Filtrasyon ve Işıklandırma: Dophin cf300 seachem matrix, aquaclay /Armatürk gün ışığı led
Tasarım ve Dekorasyon:Silis kum,Mangrow kökleri ,Flame wood ,cattapa, çınar,meşe,mango,muz ağacı yaprakları,kızılağaç kozalakları [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609031.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/276454/040420261609061.jpg[/IMG]
Herkese merhaba,
Bir süredir araştırma ve ne yapacağıma karar verme sürecindeydim.
Doğal bir akvaryum olması önceliğimdi.
Araştırma yaparken blackwater teması ilgimi çekti ve bunu araştırırken de biyotop akvaryumlara denk gelip ilgimi çekti. Araştırmaya başladım.
Blackwater özelliklerinin hangi habitatta olduğunu araştırırken asya ve g. Amerika içerisinden tercihimi g.amerika olarak belirledim.
Sonrasında hangi bölge almayı planladığım balıkların doğasında var diye bakınırken ,
Peru'nun Iquitos şehrinin yakınlarında olan, Amazon'un rio blanco kolunu besleyen ufak derelerin , blackwater ve beslemek istediğim türlerin yaşadığı en iyi yerlerden biri olduğunu öğrendim.
Daha sonra bu bölgeyi araştırmaya koyuldum ve zeminin tamamen bitkisiz, oldukça sık ağaç köklerini bünyesinde barındıran ve oldukça koyu renkli bir habitatının olduğunu öğrendim.
Yukarıdaki almak istediğim balıkların da bu bölgede yaşayan türler olduğunu öğrenince planlamaya başladım.
Sadece Cüce vatozun bu bölgede yaşadığından emin değilim ancak onu da dip temizliği yosun vb konularda maharetlerinden dolayı koymak istedim.
Henüz tamamlanmış değil ancak tasarımımı tamamladım.
Kendi bildiğim eksiğim biyotop için malesef doğasındaki ph ve su değerlerini yakalayamayacağım şu an için.
Bahsettiğim bölgedeki su neredeyse saf suya eşdeğer 4,5-5 ph dolaylarında oldukça asidik.
Ancak besleyeceğim türlerin mevcut şartlardaki ph ve su değerlerine uyumlu hale geldiğini öğrendikten sonra ve üretim yavru almak gibi önceliklerim olmadığı için, şimdilik bu şekilde devam etme kararı aldım
Şu an ki görsellere ilave olarak yapraklar kozalakalar ve su üstü bitkileri gelecek.
İlk halini paylaşmak istedim sizlerle
Olumlu olumsuz yorumlarınızı memnuniyetle okuyacağım :)
[EDIT]Bsr99,2026-04-04 17:37:54[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Herkese tekrardan merhaba,
Sürekli yeni bir konu açıp dağıtmadan tüm süreci buradan devam ettirmek istiyorum.
Uzun araştırmalarım ve balıkların da doğasını inceleyerek bir biyotop akvaryum kurmaya karar verdim.
Özellikle apistoların yanına koymak istediğim tetra grubu balıklar da böyle bir ortam istiyormuş.Yani karanlık yumuşak ve akıntısı az bir ortamı seven balıklardan tercih yapacağım.
1- çok kalın olmayan ama dallanmış mangrov kökleri bularak akvaryumun içine yerleştirmeyi planlıyorum
2- Tabanda bölgenin de doğası gereği gördüğüm kadarıyla silis kum oluyor bunu döşeyip üzerinde bolca catappa yaprakları ve kızılçam kozalakları serpiştireceğim.
Bunları önce yıkayıp kaynatıp suyuyla birlikte koymayı planlıyorum akvaryuma.
3- su üstü bitkileri alacağım özellikle kökleri uzayan cinslerden ve bunları da apistoların yuvasını yani mağarasını planladığım yer olan yere gölgeler oluşturacak şekilde koymayı düşünüyorum.
Sormak istediğim 2-3 soru var ;
1- Bu kaynatıp dökeceğim su bu suyu çeşme suyuyla mı kaynatmalıyım ? Özellikle ilk kurulumdan sonra akvaryumun rengi açılmaya başlarsa bu sefer akvaryum suyu ile mi kaynatmam gerekir ?
2- Su üstü bitki tutucu aparatlar var ama bunlar akvaryumun özüne amacına ve doğasına aykırı duruyor yapay bir görüntü veriyor. Tutucu olarak maydanoz vey ıspanak gibi bir bitkinin sapını ip amacıyla kullanıp yuvarlar şekilde bağlasam bitkileri bu halkanın içine yerleştirsem problem olur mu?
3- Balıkların karanlık bir mağara benzeri yuvası olması gerekiyor anladığım kadarıyla ama ben hindistan cevizi kabuğu da aslında koymak istemiyorum. Tamamen doğalarında yuvalanması nasılsa öyle yapmak istiyorum. Sizler ne önerirsiniz biyotop akvaryuma yönelik olarak ?
Değerli yorumlarınızı rica ederim.[EDIT]Bsr99,2026-03-29 09:47:22[/EDIT]
Herkese tekrardan merhaba,
Sürekli yeni bir konu açıp dağıtmadan tüm süreci buradan devam ettirmek istiyorum.
Uzun araştırmalarım ve balıkların da doğasını inceleyerek bir biyotop akvaryum kurmaya karar verdim.
Özellikle apistoların yanına koymak istediğim tetra grubu balıklar da böyle bir ortam istiyormuş.Yani karanlık yumuşak ve akıntısı az bir ortamı seven balıklardan tercih yapacağım.
1- çok kalın olmayan ama dallanmış mangrov kökleri bularak akvaryumun içine yerleştirmeyi planlıyorum
2- Tabanda bölgenin de doğası gereği gördüğüm kadarıyla silis kum oluyor bunu döşeyip üzerinde bolca catappa yaprakları ve kızılçam kozalakları serpiştireceğim.
Bunları önce yıkayıp kaynatıp suyuyla birlikte koymayı planlıyorum akvaryuma.
3- su üstü bitkileri alacağım özellikle kökleri uzayan cinslerden ve bunları da apistoların yuvasını yani mağarasını planladığım yer olan yere gölgeler oluşturacak şekilde koymayı düşünüyorum.
Sormak istediğim 2-3 soru var ;
1- Bu kaynatıp dökeceğim su bu suyu çeşme suyuyla mı kaynatmalıyım ? Özellikle ilk kurulumdan sonra akvaryumun rengi açılmaya başlarsa bu sefer akvaryum suyu ile mi kaynatmam gerekir ?
2- Su üstü bitki tutucu aparatlar var ama bunlar akvaryumun özüne amacına ve doğasına aykırı duruyor yapay bir görüntü veriyor. Tutucu olarak maydanoz vey ıspanak gibi bir bitkinin sapını ip amacıyla kullanıp yuvarlar şekilde bağlasam bitkileri bu halkanın içine yerleştirsem problem olur mu?
3- Balıkların karanlık bir mağara benzeri yuvası olması gerekiyor anladığım kadarıyla ama ben hindistan cevizi kabuğu da aslında koymak istemiyorum. Tamamen doğalarında yuvalanması nasılsa öyle yapmak istiyorum. Sizler ne önerirsiniz biyotop akvaryuma yönelik olarak ?
Değerli yorumlarınızı rica ederim.[EDIT]Bsr99,2026-03-29 09:47:22[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
Peki 2 farklı cins tipte Apisto koysam yine kavgacı ve huzursuz olurlar mı ?
Çift olarak yavru istiyorsak sadece akvaryumda 1 çift mi olmalılar ? [EDIT]Bsr99,2026-03-28 14:27:22[/EDIT]
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
Peki 2 farklı cins tipte Apisto koysam yine kavgacı ve huzursuz olurlar mı ?
Çift olarak yavru istiyorsak sadece akvaryumda 1 çift mi olmalılar ? [EDIT]Bsr99,2026-03-28 14:27:22[/EDIT]
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Teşekkür ederim katkınız için.
Siz ne önerirsiniz peki kırmızı burun yerine ?
Renkli ve hareketli balıkları seviyorum genel olarak
Teşekkür ederim katkınız için.
Siz ne önerirsiniz peki kırmızı burun yerine ?
Renkli ve hareketli balıkları seviyorum genel olarak
40x40x40 Popilasyon Ve Cins Uyumu Hk
Merhaba ,
İsmim Başar.
Bir süredir forumda araştırma yapmaktayım ama bazı noktalarda kafa karışıklığım var.
Yeni bir 40X40X40 akvaryum alma arefesindeyim.
Akvaryumun suyu hazır hale geldikten sonrası için bir planlama yaptım kendimce ;
- Yeni başlayacağım için bakımı nispeten daha kolay olan bitkilerle olabildiğince yeşil tonda ve yer yer gölgeli ,korunaklı bölgeleri bir akvaryum kurmak istiyorum.
- İçerisine ; 5 neon ve 5 kırmızı burun neon 2 cüce gurami ile 2 çöpçü ve 1 çift de apisto koymak istiyorum. Apistoların sosyal ilişkileri yumurtlama sonrası korumacı iç güdüleri vs çok etkiliyor beni.
Sorum şu ki böyle bir akvaryumda bu popülasyon fazla mıdır ? Fazla ise maksimum hangi cinsten ne kadar koymalıyım ? Açıkçası önceliğim apistoları koymak onlardan vazgeçmek istemiyorum :)
Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
[EDIT]Bsr99,2026-03-27 20:16:59[/EDIT]
Merhaba ,
İsmim Başar.
Bir süredir forumda araştırma yapmaktayım ama bazı noktalarda kafa karışıklığım var.
Yeni bir 40X40X40 akvaryum alma arefesindeyim.
Akvaryumun suyu hazır hale geldikten sonrası için bir planlama yaptım kendimce ;
- Yeni başlayacağım için bakımı nispeten daha kolay olan bitkilerle olabildiğince yeşil tonda ve yer yer gölgeli ,korunaklı bölgeleri bir akvaryum kurmak istiyorum.
- İçerisine ; 5 neon ve 5 kırmızı burun neon 2 cüce gurami ile 2 çöpçü ve 1 çift de apisto koymak istiyorum. Apistoların sosyal ilişkileri yumurtlama sonrası korumacı iç güdüleri vs çok etkiliyor beni.
Sorum şu ki böyle bir akvaryumda bu popülasyon fazla mıdır ? Fazla ise maksimum hangi cinsten ne kadar koymalıyım ? Açıkçası önceliğim apistoları koymak onlardan vazgeçmek istemiyorum :)
Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
[EDIT]Bsr99,2026-03-27 20:16:59[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
KULLANICILAR
- 55 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
MuratOzdemir,
oktay42,
Kuduoglu,
osmandbnl,
aktugsedat,
EmirY,
zen666,
HaydarGul,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
0rnn,
altuntasseref,
exCaLiSTa,
oguzsel,
ternapi,
zekigonlum,
banned,
syerli,
ereneroglu,
hasancn,
ballantines,
ochischeni_rcmr,
abstract07,
drtanganyika,
Conix,
yeekim,
BASARSURMEGOZ,
ochischeni_pspl,
LeafyAqua,
SEYTAL33,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
