ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Deniz001
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
03 Kasım 2025 19:17
Son Ziyaret:
15 Haziran 2026 14:37
Toplam Mesaj:
26 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
11 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Deniz Özgün
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Mardin
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Deniz Özgün
SON 10 MESAJI
Japon Balığımda Sorun Var
2 ay öncesine kadar iki balıktı 2 ay önce diğer balığım aniden öldü, ve ölmeden önce buna göre belirgin büyümüştü. Bu balığımdaki sorunu ise bilmiyorum iki balıkta beraber gelmişti ikisinin de neredeyse aynı miktarda yem yemelerine özen gösterdim diğerinin daha baskın olması nedeniyle bazen daha çok yediği oluyordu, ama bunun da az yememesi için uğraşıp yem yediriyordum. Neden küçük kaldığını bilmiyorum pek yüzen hareketli bir balıkta değil çok fazla yüzeyde takılır, hava yutmaz ama durur yüzeyde. Kuyruğun yırtılması konusunda ne düşünüyorsunuz? Akvaryumda 4 yosun topu ve kum dışında dekor yok sadece filtre boruları. Bir de filtreleme de sunsun 603b içinde de biyolojik filtreleme olarak 500 ml siporax var, haricinde elyaf ve süngerde var.
Ne yapmam gerektiği konusunda yardım edebilir misiniz?
2 ay öncesine kadar iki balıktı 2 ay önce diğer balığım aniden öldü, ve ölmeden önce buna göre belirgin büyümüştü. Bu balığımdaki sorunu ise bilmiyorum iki balıkta beraber gelmişti ikisinin de neredeyse aynı miktarda yem yemelerine özen gösterdim diğerinin daha baskın olması nedeniyle bazen daha çok yediği oluyordu, ama bunun da az yememesi için uğraşıp yem yediriyordum. Neden küçük kaldığını bilmiyorum pek yüzen hareketli bir balıkta değil çok fazla yüzeyde takılır, hava yutmaz ama durur yüzeyde. Kuyruğun yırtılması konusunda ne düşünüyorsunuz? Akvaryumda 4 yosun topu ve kum dışında dekor yok sadece filtre boruları. Bir de filtreleme de sunsun 603b içinde de biyolojik filtreleme olarak 500 ml siporax var, haricinde elyaf ve süngerde var.
Ne yapmam gerektiği konusunda yardım edebilir misiniz?
Japon Balığımda Sorun Var
Resimleri olabildiğince net çekmek için uğraştım ve belki yüzüşü de görmek istersiniz diye video da çektim. ilk video linkini bırakacam altına da iki resim yardımcı olursanız çok sevinirim artık çok yoruldum bu yükü taşımak çok yordu beni.
[URL]https://youtube.com/shorts/y68wHOWhIzk?si=jECab8HARWsnvFSi[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/120620262214041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/120620262214051.jpg[/IMG]
Şimdiden teşekkürler.
Resimleri olabildiğince net çekmek için uğraştım ve belki yüzüşü de görmek istersiniz diye video da çektim. ilk video linkini bırakacam altına da iki resim yardımcı olursanız çok sevinirim artık çok yoruldum bu yükü taşımak çok yordu beni.
[URL]https://youtube.com/shorts/y68wHOWhIzk?si=jECab8HARWsnvFSi[/URL]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/120620262214041.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/120620262214051.jpg[/IMG]
Şimdiden teşekkürler.
Japon Balığımda Sorun Var
Kendim zaten zor bir hastalık sürecinden geçiyorken akvaryumumda da sorunların artması artık çok yormaya başladı beni, yaşadığım sorunu ChatGPT ye yazdırdım. Bu yazıda bir hata varsa kusura bakmayın, son 3 ayım kendi hastalıklarımla geçiyor ve son 2 ayımda akvaryum sorunları da dahil oldu yazıyı kopyala yapıştır aşağı bırakıyorum
Merhaba,
Fancy fantail japon balığım hakkında görüşlerinizi almak istiyorum.
Akvaryum Bilgileri
* Brüt hacim: 96 litre
* Balık sayısı: 1 adet fantail japon balığı
* Balığın boyu: Yaklaşık 6 cm
* Balık yaklaşık 7 aydır bende
* Filtre mevcut ve akvaryum döngüsü oturmuş durumda
* Son dönemde sıcaklık sorunu yaşadım, su 27-29°C arasında seyrediyordu
* Yaklaşık 1 haftadır termostatlı fan kullanıyorum
* Şu an sıcaklık 25-25,5°C arasında sabit tutuluyor
Davranışlar
* Son günlerde zaman zaman köşede hareketsiz bekliyordu
* Sıcaklık düştükten sonra bu durum bir miktar azaldı
* Hâlâ sık sık yüzeye çıkıyor, bir süre yüzeye yakın durup tekrar orta seviyelere iniyor
* Nefes alışverişi normal görünüyor, yüzeyden hava yutma davranışı fark etmedim
* Ara ara cama sürtünerek yüzüyor, bu davranış ilk geldiği dönemlerden beri zaman zaman vardı
Yem ve Sindirimle İlgili Gözlemler
* Kullandığım yemler: Sera Goldy Gran Nature ve Sera Goldy Color Nature tetra goldfish flake
* Birkaç kez granül yem verirken sorun yaşadım
* Bir seferinde ıslatılmamış granülü ağzına aldıktan sonra çırpınmaya başladı, aşağı inmeye çalışıyor gibiydi fakat inemedi, daha sonra yemi ağzından attı
* Başka bir gün ıslatılmış granül verdim, bir tanesini yedikten sonra neredeyse ters dönecek gibi oldu
* Kalan granülleri sudan çıkardım
* Aynı gün akşam ıslatılmış Tetra pul yem verdim, dibe battıktan sonra yedi ve sonrasında belirgin şekilde daha hareketliydi
* Bir gün bezelye verdim, bir kısmını yedi ve sonrasında birkaç parça yeşil dışkı yaptı
* Şu an birkaç gündür daha çok ıslatılmış pul yem kullanıyorum
Yüzüş Şekli
* Kuyruğu bana biraz aşağı yönlü gibi geliyor
* Dönüşlerde bazen hafif yana yatıyor
* Yüzeye çıkarken kafasını neredeyse dik şekilde yukarı, aşağı inerkende neredeyse dik aşağı doğru eğiyor bu durum ne kadar normal bilgim yok
* Tam ters dönme veya sürekli yan yatma yok
* Ancak yem sonrası zaman zaman denge sorunu var gibi hissediyorum
Kuyrukla İlgili Son Durum
* Bugün kuyruğun kenarında beyaz bir nokta fark ettim
* Sanki o noktadan çıkan çok ince ve kısa bir ipliksi yapı vardı
* Birkaç saat sonra tekrar baktığımda aynı bölgede küçük bir yırtık oluşmuştu
* Daha sonra kuyruk kenarında iki yeni beyaz nokta fark ettim
* Noktaların pamuksu mu yoksa düz beyaz leke mi olduğunu net seçemiyorum
* Kızarıklık fark etmedim
Yaptığım İşlemler
* Bugün yaklaşık 15 dakika süreyle 3 kat doz tuz banyosu yaptırdım
* Tuz banyosu sırasında daha hareketliydi
* Banyodan sonra biraz daha fazla sürtünüyormuş gibi geldi
Bu belirtiler sizce yüzme kesesi/sindirim kaynaklı mı, parazit mi, yüzgeç erimesi mi yoksa kuyrukta fiziksel bir hasar mı olabilir? Özellikle kuyruktaki beyaz noktalar ve sonrasında oluşan yırtık konusunda görüşlerinizi merak ediyorum.
Kendim zaten zor bir hastalık sürecinden geçiyorken akvaryumumda da sorunların artması artık çok yormaya başladı beni, yaşadığım sorunu ChatGPT ye yazdırdım. Bu yazıda bir hata varsa kusura bakmayın, son 3 ayım kendi hastalıklarımla geçiyor ve son 2 ayımda akvaryum sorunları da dahil oldu yazıyı kopyala yapıştır aşağı bırakıyorum
Merhaba,
Fancy fantail japon balığım hakkında görüşlerinizi almak istiyorum.
Akvaryum Bilgileri
* Brüt hacim: 96 litre
* Balık sayısı: 1 adet fantail japon balığı
* Balığın boyu: Yaklaşık 6 cm
* Balık yaklaşık 7 aydır bende
* Filtre mevcut ve akvaryum döngüsü oturmuş durumda
* Son dönemde sıcaklık sorunu yaşadım, su 27-29°C arasında seyrediyordu
* Yaklaşık 1 haftadır termostatlı fan kullanıyorum
* Şu an sıcaklık 25-25,5°C arasında sabit tutuluyor
Davranışlar
* Son günlerde zaman zaman köşede hareketsiz bekliyordu
* Sıcaklık düştükten sonra bu durum bir miktar azaldı
* Hâlâ sık sık yüzeye çıkıyor, bir süre yüzeye yakın durup tekrar orta seviyelere iniyor
* Nefes alışverişi normal görünüyor, yüzeyden hava yutma davranışı fark etmedim
* Ara ara cama sürtünerek yüzüyor, bu davranış ilk geldiği dönemlerden beri zaman zaman vardı
Yem ve Sindirimle İlgili Gözlemler
* Kullandığım yemler: Sera Goldy Gran Nature ve Sera Goldy Color Nature tetra goldfish flake
* Birkaç kez granül yem verirken sorun yaşadım
* Bir seferinde ıslatılmamış granülü ağzına aldıktan sonra çırpınmaya başladı, aşağı inmeye çalışıyor gibiydi fakat inemedi, daha sonra yemi ağzından attı
* Başka bir gün ıslatılmış granül verdim, bir tanesini yedikten sonra neredeyse ters dönecek gibi oldu
* Kalan granülleri sudan çıkardım
* Aynı gün akşam ıslatılmış Tetra pul yem verdim, dibe battıktan sonra yedi ve sonrasında belirgin şekilde daha hareketliydi
* Bir gün bezelye verdim, bir kısmını yedi ve sonrasında birkaç parça yeşil dışkı yaptı
* Şu an birkaç gündür daha çok ıslatılmış pul yem kullanıyorum
Yüzüş Şekli
* Kuyruğu bana biraz aşağı yönlü gibi geliyor
* Dönüşlerde bazen hafif yana yatıyor
* Yüzeye çıkarken kafasını neredeyse dik şekilde yukarı, aşağı inerkende neredeyse dik aşağı doğru eğiyor bu durum ne kadar normal bilgim yok
* Tam ters dönme veya sürekli yan yatma yok
* Ancak yem sonrası zaman zaman denge sorunu var gibi hissediyorum
Kuyrukla İlgili Son Durum
* Bugün kuyruğun kenarında beyaz bir nokta fark ettim
* Sanki o noktadan çıkan çok ince ve kısa bir ipliksi yapı vardı
* Birkaç saat sonra tekrar baktığımda aynı bölgede küçük bir yırtık oluşmuştu
* Daha sonra kuyruk kenarında iki yeni beyaz nokta fark ettim
* Noktaların pamuksu mu yoksa düz beyaz leke mi olduğunu net seçemiyorum
* Kızarıklık fark etmedim
Yaptığım İşlemler
* Bugün yaklaşık 15 dakika süreyle 3 kat doz tuz banyosu yaptırdım
* Tuz banyosu sırasında daha hareketliydi
* Banyodan sonra biraz daha fazla sürtünüyormuş gibi geldi
Bu belirtiler sizce yüzme kesesi/sindirim kaynaklı mı, parazit mi, yüzgeç erimesi mi yoksa kuyrukta fiziksel bir hasar mı olabilir? Özellikle kuyruktaki beyaz noktalar ve sonrasında oluşan yırtık konusunda görüşlerinizi merak ediyorum.
Japon Balığımın Yem Düzeni
[QUOTE=Zuzu2446]Merhaba. Japon balığımın 1 hafta da yediği yem düzenini sizinle paylaşmak istiyorum. Önerisi olan varsa yanıtlayabilir. Teşekkürler iyi hobiler.
Pazartesi - Sera Goldy Gran Nature
Salı - Tetra Goldfish Flakes
Çarşamba - Ahm Spirulina And Garlic
Perşembe - Sera Goldy Gran Nature
Cuma - Tetra Goldfish Flakes
Cumartesi - Haşlanmış bezelye[/QUOTE]
Merhabalar, bende Japon balığı besliyorum elinizdeki yemlerden sadece Ahm Spirulina And Garlic elimde yok. Tavsiye eder misiniz acaba, yemleme olarakta sera ve bu sarımsaklı yemden kaçar granül veriyordunuz? Son olarak sormak istediğim son bir şey var, bugün gördüğüm bir yazı hakkında; sera goldy gran nature ile ilgili kutunun kapağı açıldıktan sonra 6 ay içinde kullanılması gerektiğine dair bir yazıydı. Sizde 6 ayı geçtiyse bir sorun yaşadınız mı? Bu sorularım hakkında bilgisi olanlar da cevaplarsa sevinirim.
[QUOTE=Zuzu2446]Merhaba. Japon balığımın 1 hafta da yediği yem düzenini sizinle paylaşmak istiyorum. Önerisi olan varsa yanıtlayabilir. Teşekkürler iyi hobiler.
Pazartesi - Sera Goldy Gran Nature
Salı - Tetra Goldfish Flakes
Çarşamba - Ahm Spirulina And Garlic
Perşembe - Sera Goldy Gran Nature
Cuma - Tetra Goldfish Flakes
Cumartesi - Haşlanmış bezelye[/QUOTE]
Merhabalar, bende Japon balığı besliyorum elinizdeki yemlerden sadece Ahm Spirulina And Garlic elimde yok. Tavsiye eder misiniz acaba, yemleme olarakta sera ve bu sarımsaklı yemden kaçar granül veriyordunuz? Son olarak sormak istediğim son bir şey var, bugün gördüğüm bir yazı hakkında; sera goldy gran nature ile ilgili kutunun kapağı açıldıktan sonra 6 ay içinde kullanılması gerektiğine dair bir yazıydı. Sizde 6 ayı geçtiyse bir sorun yaşadınız mı? Bu sorularım hakkında bilgisi olanlar da cevaplarsa sevinirim.
Balığım Ölüyor Galiba
Balığım dün akşama doğru hayatını kaybetti. Neden öyle olduğu hakkında da pek bi fikir sahibi değilim, akvaryumumdan bahsedeyim size belki sorunu bulabilirsiniz kalan canlılar için tavsiye verebilirsiniz. 6 ay önce ilk akvaryumum olan bu akvaryumu kurdum, 1.5mm bi kum aldım. 96 litrelik hacmi var akvaryumun 2 Japon balığı besliyordum, hiç bir dekor veya bitki yoktu ışıkta yoktu. Filtreleme olarak sunsun 603b kullanıyordum içinde de büyük gözenekli sünger, 500 ml sera siporax ve elyaf vardı. Şelale aparatıyla suyun çıkışını akvaryuma vermiştim, oradan gelen oksijen yeter diye düşünüyordum belki de yetmiyordu bilmiyorum. Yem olarak sera markasının goldygran granül yemini ve goldfish color yemlerini kullanıyordum bazen de tetranın pul yemini kullanıyordum. 5 6 gün önce salyangozu ekledim akvaryuma hangi tür salyangoz olduğunu bilmiyordum, belki de o salyangoz bir hastalık getirdi bilmiyorum. Şu an balığım için çok üzgünüm sadece keşke daha iyi bakabilseydim. Benim gibi bu hobide yeni olanlara bi kaç önerim olacak benim dün zora düştüğüm gibi düşmesinler diye. Benimki gibi bir ilçede yaşıyorsanız bir çok şeye hazırlıklı olmalısınız dün bir çok yer gezdim balığı belki kurtarabilirim diye bir kaç şey alacaktım, en azından bi hava motoru ve hava taşı alacaktım balığı daha sakin bi yere aktarabilmek için. Ama oksijen sağlayamadığımdan sadece kısa süreliğine daha rahat edebileceği yere alabildim. Araştırmamda İngiliz tuzu denilen bir tuzun şişkinliğe iyi geldiğini öğrendim çevremdeki tüm eczanelere gittim yoktu medikale gittim yoktu bulamadım. En son evde kendi imkanlarımla elimden geleni yaptım ama acı son değişmedi. İlk balığımı kaybettim acı bi durum umarım siz benden daha iyi bakabilirsiniz. Kalan balığım ve salyangozum için öneri ve tavsiyeleriniz varsa lütfen söyleyin onları da kaybetmek istemiyorum.
Balığım dün akşama doğru hayatını kaybetti. Neden öyle olduğu hakkında da pek bi fikir sahibi değilim, akvaryumumdan bahsedeyim size belki sorunu bulabilirsiniz kalan canlılar için tavsiye verebilirsiniz. 6 ay önce ilk akvaryumum olan bu akvaryumu kurdum, 1.5mm bi kum aldım. 96 litrelik hacmi var akvaryumun 2 Japon balığı besliyordum, hiç bir dekor veya bitki yoktu ışıkta yoktu. Filtreleme olarak sunsun 603b kullanıyordum içinde de büyük gözenekli sünger, 500 ml sera siporax ve elyaf vardı. Şelale aparatıyla suyun çıkışını akvaryuma vermiştim, oradan gelen oksijen yeter diye düşünüyordum belki de yetmiyordu bilmiyorum. Yem olarak sera markasının goldygran granül yemini ve goldfish color yemlerini kullanıyordum bazen de tetranın pul yemini kullanıyordum. 5 6 gün önce salyangozu ekledim akvaryuma hangi tür salyangoz olduğunu bilmiyordum, belki de o salyangoz bir hastalık getirdi bilmiyorum. Şu an balığım için çok üzgünüm sadece keşke daha iyi bakabilseydim. Benim gibi bu hobide yeni olanlara bi kaç önerim olacak benim dün zora düştüğüm gibi düşmesinler diye. Benimki gibi bir ilçede yaşıyorsanız bir çok şeye hazırlıklı olmalısınız dün bir çok yer gezdim balığı belki kurtarabilirim diye bir kaç şey alacaktım, en azından bi hava motoru ve hava taşı alacaktım balığı daha sakin bi yere aktarabilmek için. Ama oksijen sağlayamadığımdan sadece kısa süreliğine daha rahat edebileceği yere alabildim. Araştırmamda İngiliz tuzu denilen bir tuzun şişkinliğe iyi geldiğini öğrendim çevremdeki tüm eczanelere gittim yoktu medikale gittim yoktu bulamadım. En son evde kendi imkanlarımla elimden geleni yaptım ama acı son değişmedi. İlk balığımı kaybettim acı bi durum umarım siz benden daha iyi bakabilirsiniz. Kalan balığım ve salyangozum için öneri ve tavsiyeleriniz varsa lütfen söyleyin onları da kaybetmek istemiyorum.
Balığım Ölüyor Galiba
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/060520261327041.jpg[/IMG]
Merhabalar herkese, biraz telaşlıyım bu sabah uyandığımda balığımı bu halde gördüm. Başta ölü sandım sonra hareket ettiğini fark ettim. Yüzeyde bu şekilde yan yatarken bir anda yere doğru yüzüyor sonra çok geçmeden tekrar bu şekilde yükseliyor. Hastalığı nedir bilmiyorum ne yapmam lazım bilmiyorum. Biraz doğal kaya tuzu ekledim akvaryuma başka pek bir şey yapmadım ne yapacağımı da bilmiyorum. Bilgi verirseniz çok sevinirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/060520261327041.jpg[/IMG]
Merhabalar herkese, biraz telaşlıyım bu sabah uyandığımda balığımı bu halde gördüm. Başta ölü sandım sonra hareket ettiğini fark ettim. Yüzeyde bu şekilde yan yatarken bir anda yere doğru yüzüyor sonra çok geçmeden tekrar bu şekilde yükseliyor. Hastalığı nedir bilmiyorum ne yapmam lazım bilmiyorum. Biraz doğal kaya tuzu ekledim akvaryuma başka pek bir şey yapmadım ne yapacağımı da bilmiyorum. Bilgi verirseniz çok sevinirim.
Akvaryumda Işıkla Görülen Beyaz Noktalar
[QUOTE=Akrattin]
Işığa geliyorlar ise copepodstur. Böyle zıplayarak hareket ederler ama her an değil. Bazen de sabit kalıp yavaş hareket ederler[/QUOTE]
Ne oldukları hakkında pek bilgim yok, siz daha iyi anlayabilirsiniz diye youtubeye yüklediğim videosunun linkini bırakıyorum buraya.
[URL]https://youtube.com/shorts/kjOpz36jpDI?si=eB4QSaWsV7HXo6Na[/URL]
Eğer dediğiniz canlılardansa nasıl kurtulabileceğim hakkında da bilgi verirseniz çok sevinirim.
[QUOTE=Akrattin]
Işığa geliyorlar ise copepodstur. Böyle zıplayarak hareket ederler ama her an değil. Bazen de sabit kalıp yavaş hareket ederler[/QUOTE]
Ne oldukları hakkında pek bilgim yok, siz daha iyi anlayabilirsiniz diye youtubeye yüklediğim videosunun linkini bırakıyorum buraya.
[URL]https://youtube.com/shorts/kjOpz36jpDI?si=eB4QSaWsV7HXo6Na[/URL]
Eğer dediğiniz canlılardansa nasıl kurtulabileceğim hakkında da bilgi verirseniz çok sevinirim.
Salyangozum Hangi Tür
[QUOTE=Gökdeniz Kale]Salyangozu gezerken, kabuğunun dışındayken çekebilirseniz güzel olur.
Hercul gibime geliyor. [/QUOTE]
Yeni fotoğraflar çektim yükleyeyim hemen. Umarım yeteri kadar nettir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520262221401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520262221441.jpg[/IMG]
[QUOTE=Gökdeniz Kale]Salyangozu gezerken, kabuğunun dışındayken çekebilirseniz güzel olur.
Hercul gibime geliyor. [/QUOTE]
Yeni fotoğraflar çektim yükleyeyim hemen. Umarım yeteri kadar nettir.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520262221401.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520262221441.jpg[/IMG]
Akvaryumda Işıkla Görülen Beyaz Noktalar
[QUOTE=Akrattin]Copepods olabilir mi? İnternetten görsellerine bakabilirsiniz. [/QUOTE]
Canlı oldukları konusunda şüphelerim var. Özellikle emiş borusunun etrafında çok yoğun derecede var farklı bölgelerde bu yoğunlukta değil.
[QUOTE=Akrattin]Copepods olabilir mi? İnternetten görsellerine bakabilirsiniz. [/QUOTE]
Canlı oldukları konusunda şüphelerim var. Özellikle emiş borusunun etrafında çok yoğun derecede var farklı bölgelerde bu yoğunlukta değil.
Akvaryumda Işıkla Görülen Beyaz Noktalar
Merhaba, yaklaşık 6 aydır kurulu olan 96 litrelik akvaryumumda başından beri olan bir durum var.
Akvaryumda 2 adet japon balığı ve yaklaşık 4 gündür bende olan, trompet türü olduğunu düşündüğüm bir salyangoz bulunuyor.
Özellikle ışık tuttuğumda camda ve suyun içinde çok sayıda, oldukça küçük, beyaz noktalar görünüyor. Bunlar sabit durmuyor, hareket halindeler. Normalde çok fark edilmiyorlar ama ışık altında belirgin hale geliyorlar.
Filtrasyon olarak Sunsun 603B dış filtre kullanıyorum. Filtre içerisinde:
* Büyük gözenekli sünger
* 500 ml Sera Siporax
* Elyaf
bulunuyor.
Yemlemeyi abartmamaya çalışıyorum, genelde granül yem veriyorum ve kısa sürede tüketiliyor.
Bu beyaz noktaların ne olabileceğini merak ediyorum. Sayılarının fazla olması normal midir, azaltmak için ekstra bir şey yapmak gerekir mi?
Yorumlarınız için teşekkürler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520261931501.jpg[/IMG]
Merhaba, yaklaşık 6 aydır kurulu olan 96 litrelik akvaryumumda başından beri olan bir durum var.
Akvaryumda 2 adet japon balığı ve yaklaşık 4 gündür bende olan, trompet türü olduğunu düşündüğüm bir salyangoz bulunuyor.
Özellikle ışık tuttuğumda camda ve suyun içinde çok sayıda, oldukça küçük, beyaz noktalar görünüyor. Bunlar sabit durmuyor, hareket halindeler. Normalde çok fark edilmiyorlar ama ışık altında belirgin hale geliyorlar.
Filtrasyon olarak Sunsun 603B dış filtre kullanıyorum. Filtre içerisinde:
* Büyük gözenekli sünger
* 500 ml Sera Siporax
* Elyaf
bulunuyor.
Yemlemeyi abartmamaya çalışıyorum, genelde granül yem veriyorum ve kısa sürede tüketiliyor.
Bu beyaz noktaların ne olabileceğini merak ediyorum. Sayılarının fazla olması normal midir, azaltmak için ekstra bir şey yapmak gerekir mi?
Yorumlarınız için teşekkürler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/269207/050520261931501.jpg[/IMG]
SON MESAJLAR
- Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum NightWist, 16:42
Omurgasızlar - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
URAS,
NotEvenBeginner,
ternapi,
darkaura,
Ertug22,
nniiaa,
Sungurr,
ArifhbsAquatics,
osmandbnl,
berat76,
DABARAKATO,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
omerkaya40,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
yeekim,
FurkanYnk,
Kuduoglu,
Hidro Dinamik,
Ehtiyar,
Ozzgur,
Kınayu,
0rnn,
altuntasseref,
FurkanTezcan,
Tortuga7,
E1mRe,
EmiirKaan,
Kaangzkr,
Shortbuff,
JujuSeri,
AquaVita,
Redrainbow,
brk-krnc,
onuribrahim,
Byknss97,
Hsrt,
emre12ozkan,
Mitralyöz34,
Rafayel,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
