ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Merennn
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Temmuz 2025 23:13
Son Ziyaret:
05 Ekim 2025 02:58
Toplam Mesaj:
27 [0.08 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Eren
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Yozgat
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mustafa Eren
SON 10 MESAJI
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
Merhabalar,
Tekrardan güncelleme yapmak istedim. Bugün tam 25 gün oldu. Bitki açısından neredeyse hiç kaybım olmadı, kadifemsi birkaç bitki eridi ama yan kısımlarından tekrardan filizlendi. Akvaryumda adi salyangozlar kendiliğinden baya ürediler, sanırım 30 adet falan var şu anda. 3 4 tanesi büyüdü sadece, diğerleri çok küçük. Birkaç gündür minik solucanların sayısı çok arttı akvaryumun içinde çok küçük canlılar da var. Fotoğraf eklemeye çalışacağım :) 1 ay kaldı ama sabırsızlanmaya başladım :) dün akvaryum üstü bitki ekledim, gittikçe güzelleşiyor. Balık ekleyeceğim günü sabırla bekliyorum. Minik solucanlar biraz sorun olacak galiba fakat hiç dokunmak istemiyorum şimdilik.
Teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317301.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Tekrardan güncelleme yapmak istedim. Bugün tam 25 gün oldu. Bitki açısından neredeyse hiç kaybım olmadı, kadifemsi birkaç bitki eridi ama yan kısımlarından tekrardan filizlendi. Akvaryumda adi salyangozlar kendiliğinden baya ürediler, sanırım 30 adet falan var şu anda. 3 4 tanesi büyüdü sadece, diğerleri çok küçük. Birkaç gündür minik solucanların sayısı çok arttı akvaryumun içinde çok küçük canlılar da var. Fotoğraf eklemeye çalışacağım :) 1 ay kaldı ama sabırsızlanmaya başladım :) dün akvaryum üstü bitki ekledim, gittikçe güzelleşiyor. Balık ekleyeceğim günü sabırla bekliyorum. Minik solucanlar biraz sorun olacak galiba fakat hiç dokunmak istemiyorum şimdilik.
Teşekkürler :)[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317261.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/011020252317301.jpg[/IMG]
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/170920252338031.jpg[/IMG]
Güncelleme :)
4 gündür tanka yem döküyorum ve yaprak delinmesi nerdeyse tamamen durdu. Bazı yapraklar tamamen koptu ama yeni filizlenmeler de var. Sadece 2 bitki eridi, ikisi de aynı tür. Umarım fazla kayıp vermeden adapte olurlar :) Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/170920252338031.jpg[/IMG]
Güncelleme :)
4 gündür tanka yem döküyorum ve yaprak delinmesi nerdeyse tamamen durdu. Bazı yapraklar tamamen koptu ama yeni filizlenmeler de var. Sadece 2 bitki eridi, ikisi de aynı tür. Umarım fazla kayıp vermeden adapte olurlar :) Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
[QUOTE=darkaura]
Bitki tanklarının özelliklede walstad tanklarının ilk zamanları zorlayıcı problemli oluyor. Çoğu hobici hemen bezip bozuyor yada sert müdahalelerde bulunarak tankın düzeninin oturmasına fırsat vermiyor. Özellikle walstadda sabır önemli tank eskiyip oturdurdukça daha verimli daha canlı hale geliyor. Temelden büyük hata yapmadıkca, bitkinin ana ihtiyaçlarından biri eksik yada aşırı fazla değilse bitki tankı zamanla daha güzelleşen bir şey.
Sizim bitkilere bakınca sadece potasyum eksikliği gözükmüyor. Potasyum eksikliğinde ince nokta delikler olur, sizin bitkilerde parça parca kopmalar var, bölgeli sararmalar var. Bunlar genel olarak npk (makro besin nitrat, fosfat, potasyum) eksikliğinin işaretleri. İlk adaptasyonunda etkileri var elbet ama herşey npk eksik diyor. Dışardan gübre olarak verelebilsede önermem, bitkiler yeni şartlara adapte olsunlar, olamayan bitkilere takılmayın, adapte olanlarla devam edin. Tanka her gün yem atabilirsiniz. Tankda balık olmasada yemi bakteriler tüketip suya npk ve co2 salacaklardır. İlk zamanlar tank tam oturmadığı için suyu bozabilir. Sudan çürümüş gibi kötü koku alırsanız yada içine ayran dökülmüş gibi sislenme bulanıklaşma olursa su değişimi yapın. Başta az verin ama tank oturdukca biraz fazlalaştırın. Walstadda bitkinin gübresi yemden gelir. Tank yeni iken yemdeki micro gübreleri çürütüp serbest bırakamaz ama sorun değil, ilk aşamada micro besinler toprakdan gelecek, macrolar yemden gelir. Toprakdaki mineraler tükenmeye başladığında yaklaşık, 1 sene içinde, Tankdaki çürükcül ekosistem oturup yemden mikro element sağlamaya başlıyacaktır. [/QUOTE][QUOTE=darkaura]
Bitki tanklarının özelliklede walstad tanklarının ilk zamanları zorlayıcı problemli oluyor. Çoğu hobici hemen bezip bozuyor yada sert müdahalelerde bulunarak tankın düzeninin oturmasına fırsat vermiyor. Özellikle walstadda sabır önemli tank eskiyip oturdurdukça daha verimli daha canlı hale geliyor. Temelden büyük hata yapmadıkca, bitkinin ana ihtiyaçlarından biri eksik yada aşırı fazla değilse bitki tankı zamanla daha güzelleşen bir şey.
Sizim bitkilere bakınca sadece potasyum eksikliği gözükmüyor. Potasyum eksikliğinde ince nokta delikler olur, sizin bitkilerde parça parca kopmalar var, bölgeli sararmalar var. Bunlar genel olarak npk (makro besin nitrat, fosfat, potasyum) eksikliğinin işaretleri. İlk adaptasyonunda etkileri var elbet ama herşey npk eksik diyor. Dışardan gübre olarak verelebilsede önermem, bitkiler yeni şartlara adapte olsunlar, olamayan bitkilere takılmayın, adapte olanlarla devam edin. Tanka her gün yem atabilirsiniz. Tankda balık olmasada yemi bakteriler tüketip suya npk ve co2 salacaklardır. İlk zamanlar tank tam oturmadığı için suyu bozabilir. Sudan çürümüş gibi kötü koku alırsanız yada içine ayran dökülmüş gibi sislenme bulanıklaşma olursa su değişimi yapın. Başta az verin ama tank oturdukca biraz fazlalaştırın. Walstadda bitkinin gübresi yemden gelir. Tank yeni iken yemdeki micro gübreleri çürütüp serbest bırakamaz ama sorun değil, ilk aşamada micro besinler toprakdan gelecek, macrolar yemden gelir. Toprakdaki mineraler tükenmeye başladığında yaklaşık, 1 sene içinde, Tankdaki çürükcül ekosistem oturup yemden mikro element sağlamaya başlıyacaktır. [/QUOTE]
Bende yaprak yem var, ondan kullansam olur mu peki?
[QUOTE=darkaura]
Bitki tanklarının özelliklede walstad tanklarının ilk zamanları zorlayıcı problemli oluyor. Çoğu hobici hemen bezip bozuyor yada sert müdahalelerde bulunarak tankın düzeninin oturmasına fırsat vermiyor. Özellikle walstadda sabır önemli tank eskiyip oturdurdukça daha verimli daha canlı hale geliyor. Temelden büyük hata yapmadıkca, bitkinin ana ihtiyaçlarından biri eksik yada aşırı fazla değilse bitki tankı zamanla daha güzelleşen bir şey.
Sizim bitkilere bakınca sadece potasyum eksikliği gözükmüyor. Potasyum eksikliğinde ince nokta delikler olur, sizin bitkilerde parça parca kopmalar var, bölgeli sararmalar var. Bunlar genel olarak npk (makro besin nitrat, fosfat, potasyum) eksikliğinin işaretleri. İlk adaptasyonunda etkileri var elbet ama herşey npk eksik diyor. Dışardan gübre olarak verelebilsede önermem, bitkiler yeni şartlara adapte olsunlar, olamayan bitkilere takılmayın, adapte olanlarla devam edin. Tanka her gün yem atabilirsiniz. Tankda balık olmasada yemi bakteriler tüketip suya npk ve co2 salacaklardır. İlk zamanlar tank tam oturmadığı için suyu bozabilir. Sudan çürümüş gibi kötü koku alırsanız yada içine ayran dökülmüş gibi sislenme bulanıklaşma olursa su değişimi yapın. Başta az verin ama tank oturdukca biraz fazlalaştırın. Walstadda bitkinin gübresi yemden gelir. Tank yeni iken yemdeki micro gübreleri çürütüp serbest bırakamaz ama sorun değil, ilk aşamada micro besinler toprakdan gelecek, macrolar yemden gelir. Toprakdaki mineraler tükenmeye başladığında yaklaşık, 1 sene içinde, Tankdaki çürükcül ekosistem oturup yemden mikro element sağlamaya başlıyacaktır. [/QUOTE][QUOTE=darkaura]
Bitki tanklarının özelliklede walstad tanklarının ilk zamanları zorlayıcı problemli oluyor. Çoğu hobici hemen bezip bozuyor yada sert müdahalelerde bulunarak tankın düzeninin oturmasına fırsat vermiyor. Özellikle walstadda sabır önemli tank eskiyip oturdurdukça daha verimli daha canlı hale geliyor. Temelden büyük hata yapmadıkca, bitkinin ana ihtiyaçlarından biri eksik yada aşırı fazla değilse bitki tankı zamanla daha güzelleşen bir şey.
Sizim bitkilere bakınca sadece potasyum eksikliği gözükmüyor. Potasyum eksikliğinde ince nokta delikler olur, sizin bitkilerde parça parca kopmalar var, bölgeli sararmalar var. Bunlar genel olarak npk (makro besin nitrat, fosfat, potasyum) eksikliğinin işaretleri. İlk adaptasyonunda etkileri var elbet ama herşey npk eksik diyor. Dışardan gübre olarak verelebilsede önermem, bitkiler yeni şartlara adapte olsunlar, olamayan bitkilere takılmayın, adapte olanlarla devam edin. Tanka her gün yem atabilirsiniz. Tankda balık olmasada yemi bakteriler tüketip suya npk ve co2 salacaklardır. İlk zamanlar tank tam oturmadığı için suyu bozabilir. Sudan çürümüş gibi kötü koku alırsanız yada içine ayran dökülmüş gibi sislenme bulanıklaşma olursa su değişimi yapın. Başta az verin ama tank oturdukca biraz fazlalaştırın. Walstadda bitkinin gübresi yemden gelir. Tank yeni iken yemdeki micro gübreleri çürütüp serbest bırakamaz ama sorun değil, ilk aşamada micro besinler toprakdan gelecek, macrolar yemden gelir. Toprakdaki mineraler tükenmeye başladığında yaklaşık, 1 sene içinde, Tankdaki çürükcül ekosistem oturup yemden mikro element sağlamaya başlıyacaktır. [/QUOTE]
Bende yaprak yem var, ondan kullansam olur mu peki?
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
[QUOTE=ternapi]
Merhaba.
Ekstra hiçbir şey yapmanıza gerek yok, adaptasyon dönemini atlatınca düzelirler endişelenmeyin. Henüz çok çok erken, bitkilerde bu dönem bozulmalar olabilir ama adaptasyon başlayınca taze filizler verecekler[:iyi:]
*Bu arada haftada bir %25 kadar su değişimi yapabilirsiniz, isterseniz daha sık da yapabilirsiniz. Su değişiminde sorun yok, gerek olsa da olmasa da taze su iyidir[:)]
Kurulumunuz hayırlı olsun.
Burayı atlamışım, 8 saat çok[:cik:]
Başlangıç olarak 4 ya da 6 saat iyidir, 8 saat şimdilik fazla gelir.
Bitkiler şöyle bir kendine gelip ortama alışmaya başlasın, sonra kademeli olarak 8 saate çıkarabilirsiniz.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim, saatlerdir ne yapsam diye araştırıyorum :) Biraz inatçıyım ve her şeyi doğru yapma konusunda takıntılıyım. Bu konuya da biraz takıldım ve böyle aksilikler oldukça daha da inat ediyorum 😅
Yazınızı defalarca kez okudum. Eğer yorum yazmasaydınız komple father fish yöntemiyle baştan yapmak için araştırmaya başlamıştım :) küçük akvaryumda walstad yöntemini denemek için yapmıştım, bazı bitkilerde ölen yapraklar oldu fakat tekrardan filizlenmeler de var. Bu akvaryum da tüm bitkilerde aynı sorun olunca endişelendim açıkçası. Bitkilerin çürümesi değil asıl sorun o kadar uğraşıp başaramamış olma düşüncesi :) Tekrardan teşekkür ediyorum ve akvaryumu kendi haline bırakıyorum :) [EDIT]Merennn,2025-09-13 02:12:33[/EDIT]
[QUOTE=ternapi]
Merhaba.
Ekstra hiçbir şey yapmanıza gerek yok, adaptasyon dönemini atlatınca düzelirler endişelenmeyin. Henüz çok çok erken, bitkilerde bu dönem bozulmalar olabilir ama adaptasyon başlayınca taze filizler verecekler[:iyi:]
*Bu arada haftada bir %25 kadar su değişimi yapabilirsiniz, isterseniz daha sık da yapabilirsiniz. Su değişiminde sorun yok, gerek olsa da olmasa da taze su iyidir[:)]
Kurulumunuz hayırlı olsun.
Burayı atlamışım, 8 saat çok[:cik:]
Başlangıç olarak 4 ya da 6 saat iyidir, 8 saat şimdilik fazla gelir.
Bitkiler şöyle bir kendine gelip ortama alışmaya başlasın, sonra kademeli olarak 8 saate çıkarabilirsiniz.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim, saatlerdir ne yapsam diye araştırıyorum :) Biraz inatçıyım ve her şeyi doğru yapma konusunda takıntılıyım. Bu konuya da biraz takıldım ve böyle aksilikler oldukça daha da inat ediyorum 😅
Yazınızı defalarca kez okudum. Eğer yorum yazmasaydınız komple father fish yöntemiyle baştan yapmak için araştırmaya başlamıştım :) küçük akvaryumda walstad yöntemini denemek için yapmıştım, bazı bitkilerde ölen yapraklar oldu fakat tekrardan filizlenmeler de var. Bu akvaryum da tüm bitkilerde aynı sorun olunca endişelendim açıkçası. Bitkilerin çürümesi değil asıl sorun o kadar uğraşıp başaramamış olma düşüncesi :) Tekrardan teşekkür ediyorum ve akvaryumu kendi haline bırakıyorum :) [EDIT]Merennn,2025-09-13 02:12:33[/EDIT]
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
[QUOTE=Bare]Merhaba bir kaç soru soracağım.
Ne kadar süre ile ışık veriyorsunuz ?
Nasıl bir ışığa sahipsiniz ?
Kurulumdan bu zamana ne kadar ve kac kere su değişimi yaptınız?[/QUOTE]
Günde 8 saat. 2 adet beyaz 6500 k led ışık kullanıyorum. Tüm adımları ternapi nin walstad kurulumu yazısına uygun yapmaya çalıştım. Hiç su değişimi yapmadım henüz. 3. Günden sonra yapraklarda bu sorun oluşmaya başladı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Bitki besin eksikliği belirtilerine bakmışsınızdır.
Sizin 6.7.gün .
Karma tüm gübreler ile bir tur besleme yapıp gözlemlerdim. Suyu test edip ph kh gh değerlerini kontrol ederdim. Suda toprak kaynaklı çözünmeler dengesizleşip besin alamama durumuda yararmış olabilir. Ben olsam İlk suyu %100 değişip gübreleme ve takip yapardım. Ancak siz bilirsiniz.[/QUOTE]
Aynı toprakla daha küçük bir akvaryum daha kurmuştum, şuan 14. günde. Bu akvaryum da hiçbir sorun yok ama büyük akvaryum da neden oldu anlam veremedim. Galiba söylediğiniz gibi kurulumu tamamen baştan yapacağım :/
[QUOTE=Bare]Merhaba bir kaç soru soracağım.
Ne kadar süre ile ışık veriyorsunuz ?
Nasıl bir ışığa sahipsiniz ?
Kurulumdan bu zamana ne kadar ve kac kere su değişimi yaptınız?[/QUOTE]
Günde 8 saat. 2 adet beyaz 6500 k led ışık kullanıyorum. Tüm adımları ternapi nin walstad kurulumu yazısına uygun yapmaya çalıştım. Hiç su değişimi yapmadım henüz. 3. Günden sonra yapraklarda bu sorun oluşmaya başladı
[QUOTE=Cyber_Scout]
Bitki besin eksikliği belirtilerine bakmışsınızdır.
Sizin 6.7.gün .
Karma tüm gübreler ile bir tur besleme yapıp gözlemlerdim. Suyu test edip ph kh gh değerlerini kontrol ederdim. Suda toprak kaynaklı çözünmeler dengesizleşip besin alamama durumuda yararmış olabilir. Ben olsam İlk suyu %100 değişip gübreleme ve takip yapardım. Ancak siz bilirsiniz.[/QUOTE]
Aynı toprakla daha küçük bir akvaryum daha kurmuştum, şuan 14. günde. Bu akvaryum da hiçbir sorun yok ama büyük akvaryum da neden oldu anlam veremedim. Galiba söylediğiniz gibi kurulumu tamamen baştan yapacağım :/
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
Peki sizce ne yapmam gerekiyor, potasyum mu eklemeliyim? Toprak olarak siyah toprak kullandım ve bulmam gerçekten zaman aldı, ona rağmen böyle olması üzdü biraz. [EDIT]Merennn,2025-09-12 23:19:53[/EDIT]
Peki sizce ne yapmam gerekiyor, potasyum mu eklemeliyim? Toprak olarak siyah toprak kullandım ve bulmam gerçekten zaman aldı, ona rağmen böyle olması üzdü biraz. [EDIT]Merennn,2025-09-12 23:19:53[/EDIT]
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
Bu delinmeleri balık yemi atarak çözebilir miyim yani? Tam olarak anlamadım
Bu delinmeleri balık yemi atarak çözebilir miyim yani? Tam olarak anlamadım
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
2.5 cm toprak (Doğal toprak, bahçenin köşesinden yaklaşık 20 30 cm derinden aldım) 2.5 cm kum, kurumuş dere yatağından aldım ve 1 gün boyunca toprak ve kumu yıkadım.
2.5 cm toprak (Doğal toprak, bahçenin köşesinden yaklaşık 20 30 cm derinden aldım) 2.5 cm kum, kurumuş dere yatağından aldım ve 1 gün boyunca toprak ve kumu yıkadım.
Walstad Akvaryumu Bitki Delinme Sorunu
Merhabalar,
Uzun bir süreden sonra walstad akvaryumu mu yaptım ve bugün 6. günde. Fakat bitkilerde delikler oluşmaya başladı. Forumda potasyum eksikliğinden olduğunu yazmışlar ama Walstad yöntemiyle kurduğum için dokunmak istemiyorum. Neredeyse tüm bitkilerde bu şekilde delinme ve yaprak uçlarında kararma var. Nasıl bir yol izlemeliyim? Müdahale etmek istemiyorum fakat en azından sebebini bilmek için buraya yazmak istedim. Teşekkürler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023151.jpg[/IMG]
Merhabalar,
Uzun bir süreden sonra walstad akvaryumu mu yaptım ve bugün 6. günde. Fakat bitkilerde delikler oluşmaya başladı. Forumda potasyum eksikliğinden olduğunu yazmışlar ama Walstad yöntemiyle kurduğum için dokunmak istemiyorum. Neredeyse tüm bitkilerde bu şekilde delinme ve yaprak uçlarında kararma var. Nasıl bir yol izlemeliyim? Müdahale etmek istemiyorum fakat en azından sebebini bilmek için buraya yazmak istedim. Teşekkürler [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252022581.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023011.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023081.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/264008/120920252023151.jpg[/IMG]
Walstad Kurulumu Tavsiyesi
[QUOTE=K0L0Ni]
Forumda birçok tartışmanın odağı olmuş bu yöntemle ilgili girişiminiz hayırlı olsun:)
Bitki dağılımı konusunda tecrübeli üyeler fikir vereceklerdir. Nitekim bazıları toprağı iyi temizlerken bazıları suyu iyi temizliyor. Amonyak gibi bileşikleri tüketme kapasitesi açısından da farklılaşıyor bitkiler.
Benim size sunacağım yönlendirme ise dibe sermek için 1x bitki toprağı (kompozit toprak vb.) üzerine de 2x kum şeklinde olacak. Epey bir bitki eklemeniz gerekiyor. Işığı da normalden daha yüksek wattlarda kullanmanız gerekiyor. Balıklarınızın ölme sebebi tahminimce bitki sayısının azlığından ve dolayısıyla filtrasyon ve oksijen yetersizliğinden kaynaklanmıştır. Bu konularda bilgi verirseniz daha net tahminler üretilebilir.
Bir diğer konu da bakteriler. Kurulumu tamamladıktan sonra bakteri kültürü eklemeyi ve döngü oluşumunu hızlandırmayı deneyebilirsiniz. Bitkilerin tüketemediği amonyağın bir kısmından da onlar sorumlu olacak çünkü. Ancak bitki az olursa, oksijen de az olacaktır. Bakterilerin bir kısmı oksijene ihtiyaç duyduğu için sistemdeki kilit nokta bitkilerin fazla olması gerektiği diyebiliriz. Onun dışında yemleme ve sıcaklık gibi faktörler kişiden kişiye göre değişebiliyor. Balık ekleme aşamasında daha detaylı yorumlanır bu faktörler.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim :)
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Hayırlı olsun kurulumunuz. Forumda ternapi adlı üyenin walstad anlatımı konusu var. Bulabileceğiniz en iyi kaynaktır. Onu dikkatle okumanız ve takip etmeniz halinde sıkıntı yaşamazsınız.
Orada 2,5 cm toprak ve 2,5 cm kum öneriliyor, çünkü yöntemin bulucusu Diana Walstad bunun en optimum olduğunu bulmuş. Ancak ben de bir önceki yorum gibi 5 cm kum önereceğim. Sizin gibi yeni arkadaşlar bitki sök-dik sık yapabiliyor, çok hassas yapamayabiliyor, toprak su üstüne çıkmasın, kum kalın olsun.
Yine Diana Walstad'a göre her tip bitki bulunmalı walstadda. Köklü, gövdeli, rizomlu gibi. Bunlardan CO2 isteri olmayan, low tech dediğimiz bitkileri seçin. Tabanı oluşturup bitkileri diktikten sonra bir hafta kadar bekleyip salyangozları ekleyin. Salyangozlardan sonra genelde 2 ay falan canlı eklenmesi önerilmez. Balığı o sırada araştırırsınız. Ternapi ve yabancı kaynaklarda normal yoğunlukta balık beslenebileceği yazar ama Trde çoğu walstad tam düzgün kurulmasını ve birçok normal akvaryum da fazla kalabalık olduğundan, herkes az balık besleyin diyecektir. Sizin acemiliği atmanız için az bio yükle başlamanız bence de iyi olur. Kolay gelsin. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Evet o konuyu birkaç kez okudum. Her detayına dikkat etmeye çalışacağım. Balık konusunda da lepistes düşünüyordum ama son günlerde beta'ya doğru yöneliyorum :)
[QUOTE=K0L0Ni]
Ben 2.5 santime 5 santim oranını dipteki oksijeni en aza indirme amacıyla önermiştim, siz sebepleri güçlendirmiş oldunuz. Ayrıca sayın @ternapi tarafından yazılmış güzel kaynağı eklediğiniz için teşekkür ederim. Konuyla ilgili bir süredir kafayı takmış olmama rağmen kendisinin şahane makalesine denk gelmemişim. Vesile oldunuz. Kendisine de bu yalın ve derin kaynak için teşekkür etmiş olalım.[/QUOTE]
Konuya bende biraz kafayı takmış olabilirim :) 2.5-5 oranını uygulayacağım. @ternapi gerçekten güzel bir kaynak olmuş, neredeyse tüm detayı vermiş. Teşekkürler.
[QUOTE=K0L0Ni]
Forumda birçok tartışmanın odağı olmuş bu yöntemle ilgili girişiminiz hayırlı olsun:)
Bitki dağılımı konusunda tecrübeli üyeler fikir vereceklerdir. Nitekim bazıları toprağı iyi temizlerken bazıları suyu iyi temizliyor. Amonyak gibi bileşikleri tüketme kapasitesi açısından da farklılaşıyor bitkiler.
Benim size sunacağım yönlendirme ise dibe sermek için 1x bitki toprağı (kompozit toprak vb.) üzerine de 2x kum şeklinde olacak. Epey bir bitki eklemeniz gerekiyor. Işığı da normalden daha yüksek wattlarda kullanmanız gerekiyor. Balıklarınızın ölme sebebi tahminimce bitki sayısının azlığından ve dolayısıyla filtrasyon ve oksijen yetersizliğinden kaynaklanmıştır. Bu konularda bilgi verirseniz daha net tahminler üretilebilir.
Bir diğer konu da bakteriler. Kurulumu tamamladıktan sonra bakteri kültürü eklemeyi ve döngü oluşumunu hızlandırmayı deneyebilirsiniz. Bitkilerin tüketemediği amonyağın bir kısmından da onlar sorumlu olacak çünkü. Ancak bitki az olursa, oksijen de az olacaktır. Bakterilerin bir kısmı oksijene ihtiyaç duyduğu için sistemdeki kilit nokta bitkilerin fazla olması gerektiği diyebiliriz. Onun dışında yemleme ve sıcaklık gibi faktörler kişiden kişiye göre değişebiliyor. Balık ekleme aşamasında daha detaylı yorumlanır bu faktörler.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim :)
[QUOTE=İnci Kefali]Merhaba. Hayırlı olsun kurulumunuz. Forumda ternapi adlı üyenin walstad anlatımı konusu var. Bulabileceğiniz en iyi kaynaktır. Onu dikkatle okumanız ve takip etmeniz halinde sıkıntı yaşamazsınız.
Orada 2,5 cm toprak ve 2,5 cm kum öneriliyor, çünkü yöntemin bulucusu Diana Walstad bunun en optimum olduğunu bulmuş. Ancak ben de bir önceki yorum gibi 5 cm kum önereceğim. Sizin gibi yeni arkadaşlar bitki sök-dik sık yapabiliyor, çok hassas yapamayabiliyor, toprak su üstüne çıkmasın, kum kalın olsun.
Yine Diana Walstad'a göre her tip bitki bulunmalı walstadda. Köklü, gövdeli, rizomlu gibi. Bunlardan CO2 isteri olmayan, low tech dediğimiz bitkileri seçin. Tabanı oluşturup bitkileri diktikten sonra bir hafta kadar bekleyip salyangozları ekleyin. Salyangozlardan sonra genelde 2 ay falan canlı eklenmesi önerilmez. Balığı o sırada araştırırsınız. Ternapi ve yabancı kaynaklarda normal yoğunlukta balık beslenebileceği yazar ama Trde çoğu walstad tam düzgün kurulmasını ve birçok normal akvaryum da fazla kalabalık olduğundan, herkes az balık besleyin diyecektir. Sizin acemiliği atmanız için az bio yükle başlamanız bence de iyi olur. Kolay gelsin. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. Evet o konuyu birkaç kez okudum. Her detayına dikkat etmeye çalışacağım. Balık konusunda da lepistes düşünüyordum ama son günlerde beta'ya doğru yöneliyorum :)
[QUOTE=K0L0Ni]
Ben 2.5 santime 5 santim oranını dipteki oksijeni en aza indirme amacıyla önermiştim, siz sebepleri güçlendirmiş oldunuz. Ayrıca sayın @ternapi tarafından yazılmış güzel kaynağı eklediğiniz için teşekkür ederim. Konuyla ilgili bir süredir kafayı takmış olmama rağmen kendisinin şahane makalesine denk gelmemişim. Vesile oldunuz. Kendisine de bu yalın ve derin kaynak için teşekkür etmiş olalım.[/QUOTE]
Konuya bende biraz kafayı takmış olabilirim :) 2.5-5 oranını uygulayacağım. @ternapi gerçekten güzel bir kaynak olmuş, neredeyse tüm detayı vermiş. Teşekkürler.
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
