ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
TheOscar
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
76
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ocak 2024 14:25
Son Ziyaret:
18 Ocak 2025 15:07
Toplam Mesaj:
76 [0.09 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ayberk P.
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Ayberk
540 Litre Karma Güney Amerikan
SON 10 MESAJI
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
[QUOTE=ahmetfiratozkaya]Suda nitrat olması biyolojik olarak filitrenizin çalıştığının bir kanıtı. Eğerki fiziksel bir filitrasyona ihtiyaç duyuyorsanız ve akvaryumdaki balıklarınız fazla akıntıdan rahatsız olmuyorsa güçlü bir iç filitre koyabilirsiniz. Keyifli hobiler.
Bu arada balık yoğunluğunuza bağlı su değişimlerini ayarlamanız lazım . Bazen ayda bir yeterken bazen haftalık olmak zorunda. Bunun için nitrat test kiti alıp nekadar sürede değişim yapmanız gerektiğini keşfetmeniz gerekmekte. Ve kesinlikle doğrudan şebeke suyunu vermemelisiniz. Ya suyu dinlendirmeniz gerekir ya su düzenleyici kullanmanız gerekir ya da 3 lü kartuş filitreyle yapmanız gerekir. [/QUOTE]
Teşekkür ederim. İç filtre bende düşündüm ama çabuk tıkanır gibi geldi. Akvaryum 540 litre canlı olarak 4 oscar 1 leopar vatoz birde leporinus var. Balıklar ortalama 25-30 santim civarındalar. Akvaryumun altında 120-130 litre civarı yedek bir tank mevcut suyu burada dinlendiriyorum ama hortumlarla su taşımak açıkcası zahmetli oluyor o nedenle dediğiniz kartuş filtre tarzı bir sistem yapmak gerecek herhalde.[:iyi:]
[QUOTE=ogurcay]Merhaba,
Sump resimlerinizi incelediğimde bazı mantık hataları gördüm;
1.İlk su inişinden gelen suyun altında elyaf ve/veya mavi sünger olmalı.Mutlaka su seviyesinden üstte olmalı ki elyaf ve /veya mavi süngerde biriken pislikler tekrar suya karışamasın
2.Bu sebeple İlk gelen su bölmesinde bulunan bioballlarınızda pislik tutuyor.
3.İlk mekanik temizlikten sonra 2.bölmeye geçecek su hazmesine bioballarınızı koyabilirsiniz.İster bu bölmeye isterseniz bir yan bölmesine de biyolojik filtre malzemelerinizi yerleştirebilirsiniz.
Mantık olarak mekanik temizlikte kullandığınız mavi sünger ve/veya elyaf su içinde olmamalıdır.
4.Sump pompanız ve iniş boru çapınız yeterli ise 180 cm yol katetmesi filtrasyonu negatif etkilemez.
Saygılarımla[/QUOTE]
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim hepsini aşama aşama uygulayacağım yalnız süngerin suyun üstüne kalmasını tam olarak anlayamadım. Suyla hiç temas etmeden nasıl durabilir? Yani teknik olarak durabilir aslında ama sadece en tepede bir yerde ve çok sınırlı miktarda süngerimiz kalmış olur bu durumda suya temas eden diğer süngerleri de çıkarttığımızda sump haznesi iyice boşalmış olmaz mı? Sonuça sumpun büyük bölümünü(yarıdan fazlası) süngerler dolduruyor. Ya da ben anlamadım diyelim tam olarak. Sizde örnek varsa yol göstermesi açısından rica etsem buraran paylaşır mısınız [:?]
Bu arada dediğiniz gibi bütün pisliği bioballlar tutmuş gibi. Haddinden fazla çamur çıktı. Yeni dizilim nasıl olmalı şimdi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251355251.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:56:47[/EDIT]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Teşekkür ederim kirlilikten kastım sanki nitrat fazlaymış gibi geliyor. Daha önce hiç alt sump kullanmadım sumpun içinde o gördüğüm çamurumsu oluşumlar bana o izlenimi veriyor. Çünkü balıklarda filan da hep kuma sürtünme oluyor. Muhtemelen kafaya taktığım için o şekilde geliyor olabilir dediğim gibi. Şuan bilgisayardayım telefona geçince resimleri atarım sizde sump diziliminde, konumlanmasında vs. bir sorun olup olmadığını yorumlarsanız sevinirim ama dediğim gibi bana sanki fazla kirliymiş gibi geliyor ve o kirlilikten dolayı balıklar sağlıklı gelişemiyor gibi. [:?]
Not: birde su değişimi konusunda açıkcası haftalık olarak yapamıyorum bazen 2 yada 3 haftaya sarktığı oluyor çünkü bu yeni oturduğum evde eski tip musluk olmadığı için hortumu direk olarak bağlayıp da çeşmeden suyu alamıyorum. Sadece banyodaki duş musluğu vasıtasıyla su alabiliyorum o da hem mesafe çok uzak hem de suyu alabilmem için bir aparat yardımıyla duş başlığını söküp hortumu bağladığım için her seferinde çok zahmetli oluyor. İleride arıtma suyu gibi bişey yapmayı tasarlıyorum sırf o yüzden. Anlatabilmişimdim umarım… [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251232151.jpg[/IMG]
[QUOTE=omerali06]
Sorularınızı alıntı yaparsanız elimden geldiğince cevaplarım. Sumptaki filtre malzemeleriniz yeterliyse hacminize göre hiç dokunmayın temizlemeyi gerçekten unutun desem yeridir resim paylaşırsanız yardımcı olabilirim. Balık gelişimi konusundada haftalık su değişimini aksatmayın su kirli görünmesende mineralleri zamanla yok olur buda gelişimlerini yavaşlatır balıkların. Suyun sürekli kirli gibi durmasıda kullandığınız dekor taş kum vs şeylerdende olabilir.[/QUOTE]
Bu arada sumpun fotolarını elimden geldiğimde çektim fazla iyi olmadı ama en azından bir izlenim verir.
Soldan sağa birinci bölme suyun ilk düştüğü yerde sadece 35-40 adet bioball mevcut. Daha sonra ikinci bölmenin en tepesinde elyaf ve sırasıyla sünger-matrix-sünger mevcut. Üçüncü bölmede yine sünger-siporax-sünger var. En sonda ise ısıtıcı ve kafa motoru ile su akvaryuma gidiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243461.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243501.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243561.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/180120251243591.jpg[/IMG]
Bu arada akvaryumu yaparken bir tasarım hatası olduğu için sump sağ tarafta ama kulenin kendisi sol tarafta oldu. Yani en soldan akvaryuma düşen su hortum vasıtasıyla akvaryumun uzunluğunda mesafe kat ettikten sonra(180cm) tekrar en sağdan akvaryuma geri dönüyor yani en uzak taraftan. Bu durumda filtrasyonu kötü etkiliyor sanırım…[:(][EDIT]TheOscar,2025-01-18 13:00:20[/EDIT]
Dayanıklı Balık Önerisi
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Merhaba konu biraz eskiymiş ama dayanıklılıktan kasıt kötü su şartlarını tolere eden, çabuk hastalanmayan balıklarsa bu türleri kolay kolay öldüremezsiniz.
Leopar Vatoz
Amerikan Zebra(en dayanıklısı diyebilirim)
Astronot Oscar
Pacu Pirana
Midas(aşırı serttir)
Papağan Ciklet(laboratuvar balığı ama çok dayanıklıdır)
Koi ve Japon Balıkları(oranda gibi özel tür olmayan)
Büyük Kedi Balıkları(red tail catfish gibi)
Ama akvaryumunuz 200 litre ve bu saydığım türler için ufak gibi. Monster türler Pacu, Red tail catfish vs. onlar zaten akvaryum balığı değiller. Oscar, Midas gibi büyük Amerikan türleri için de en azından 350-400 litre üstünde beslenmesi gereken türler. Siz 200 litrede düz japon beslerseniz daha sağlıklı olur.[:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-17 12:24:16[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
[QUOTE=Orhan76]
Yüzeydeki ve dipteki balıkların her ikisi de aç gözlü ona bırakmıyorlardır doğal olarak [:D] Leporinus içi taze sebze (salatalık, marul gibi) ve haşlanmış bezelye hazırlayın. Onları severek tüketecektir [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Evet öyleler maalesef birde vatozu sonradan ekledim pişman oldum tozu dumana kattı akvaryumda. Yosun temizlesin diye aldık eleman devamlı kum kazıyor ve taşların yerini değiştiriyor çünkü [:)))] Taze sebze konusu benim de aklıma geldi açıkcası ama ben onu Vatoz için düşünmüştüm Leporinus’un yiyeceğini bilmiyordum. Peki ne sıklıkla vermeliyim?
Yem demişken bugün ilk defa balıklarım için dondurulmuş karides aldım marketten bunları işlemden geçirmeden direkt çiğ olarak verebilir miyim? Çok sordum kusura bakmayın hocam…
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
[QUOTE=Orhan76]
Sert yapılı bir balıktır, o yüzden Oscar'ın yanına 'cuk' oturmuş diyebilirim [:)] Kendini ezdirmez [:)] [:iyi:][/QUOTE]
Aslında şuana kadar pek sertliğini görmedim baha ürkek ve seri hareket eden bir balık izlenimi verdi. Ağır ve cesur Oscarların tam tersi gibi yani. Bilmiyorum belki elimdeki böyledir. [:)] Yalnız ufak bir sorun var. Oscarlar çok iştahlı oldukları için bu tatlı arkadaşa yem yedirtmiyorlar. Yemlerin büyük bölümünü onlar yiyor geri kalanı da zaten Vatoz süpürüyor. Bu konuda Ne yapabilirim?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251028061.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/170120251029451.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-17 10:29:48[/EDIT]
Bu Balığın Türü Nedir
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
[QUOTE=Orhan76]
Yanılmıyorsam Leporinus. Bir kaç üyesi var fasciatus, affinis vs. gibi. Güney Amerika'ya özgü bir balık.[/QUOTE]
Teşekkür ederim eğer öyleyse Oscarlarla uyumlu olur diye düşünüyorum. Bu arada arattım ve Bantlı Leporinus olarak çıktı evet. [:)]
Bantlı Leporinus: Tropik Akvaryumların Renkli ve Dinamik Sakini
Bantlı Leporinus, Leporinus affinis, Güney Amerika’nın tropik sularında yaşayan ve akvaryum tutkunları arasında popüler olan bir tatlı su balığıdır. Bu canlı, çarpıcı renkleri ve ilginç davranışlarıyla dikkat çeker.
Bantlı Leporinus’un Fiziksel Özellikleri
Bantlı Leporinus, uzun ve zarif bir gövde yapısına sahip olup, ortalama 20-30 cm uzunluğa ulaşabilir. Bu balığın en dikkat çekici özelliği, vücudunu kaplayan siyah ve sarı çizgilerdir. Bu çizgiler, balığın adını da oluşturur ve ona akvaryumlarda çarpıcı bir görünüm kazandırır.
Doğal Habitatı ve Ekolojik Rolü
Leporinus affinis, özellikle Amazon ve Orinoco nehir sistemlerinde bulunur. Bu balıklar, genellikle hızlı akıntılı nehirlerde ve temiz, oksijen açısından zengin suları tercih eder. Ekosistem içindeki rolü, besin zincirindeki çeşitliliği artırarak ekolojik dengeye katkıda bulunmaktır.
Bu Balığın Türü Nedir
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
Nadir bulunan Kalem balığı olduğu söylendi ama Kalem balığı olarak arattığımda fazla bilgi çıkmıyor maalesef. Genelde 6-7 cm boylarında, tetra alternatifi olan ve fazla büyümeyen türler olduğu yazıyor ama elimdeki balık yaklaşık 25 cm büyüklüğünde Oscarlar ile yaşıyor. [:)] Sizce hangi tür olabilir [:?]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/242105/150120251544321.jpg[/IMG][EDIT]TheOscar,2025-01-15 15:52:32[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
[QUOTE=bettacii]
henüz daha elimde akvaryum yok imkanım olunca belki 280 litrede oscar beslerim...[/QUOTE]
Hevesinizi kırmak istemem ama 280 litrede ancak tek Oscar olur tek besleyecekseniz de Flowerhorn daha ideal olur. [:iyi:]
Alt Sump Problemleri Ve Temizleme Güçlüğü Hk.bilgi
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
[QUOTE=omerali06]
Ayberk Bey Merhaba
Bahsettiğiniz kirli su aslında dokunmazsanız zararsız alt sumpın dibinde tortu oluşur ancak bunun temizlik seviyesi uzunca bir zaman alıyor. Motor sesinede yurt dışından dc motor alırsanız hem elektronik debi ayarı hem elektrik tasarrufu hemde sessizlik elde edersiniz. Borulardan gelen sesi ise bir çok yöntem var emiş borusunun ilk emdiği yere aparat yapmak veya döküldüğü yere vana takmak veya bi kaç büyük boy bioball koyarak çözebilirsiniz. Yine takıldığınız beğenmediğiniz yeri olursa yazabilirsiniz.[/QUOTE]
Merhaba, Epeydir forumda yoktum konunun üstünden baya zaman geçmiş öncelikle yorum yaptığınız teşekkür ederim. Ses konusunda sanırım şöyle bir kaç önlem almıştım aynen dediğiniz gibi suyun ilk düştüğü bölmeye bioball eklemiştim birde kafa motorunun altına sünger ilave etmek gibi kendimce çözümler bulmuştum şuan akvaryum salonda olduğu için ses konusunda pek şikayetim yok açıkcası temizlik konusunda zor da olsa yer hizasındaki o sumptan su çekmeyi başarmıştım tabi normal yukarıdaki sump kadar hızlı akmasa da bir şekilde çekiliyor su zaten dediğiniz gibi o tortu çok fazla zararı olan bir şey değil ve sonradan öğrendim ki alt sumpu olanlar çok uzun sürelerde yapıyor temizliğini. Yine de bununla ilgisi var mı bilmiyorum ama bana suyum hep kirliymiş gibi geliyor nedense bu akvaryumda beslediğim balıklar sağlıklı gelişim göstermiyor büyümüyorlar yani. Belki akvaryumla ilgisi yoktur ama ben kafaya taktığım için öyle geliyordur belki sorun balıklardadır diyerek tür değişikliğine gittim bakalım göreceğiz ilerde bir farklılık olup olmayacağını. Aklıma takılan bir soru olursa tekrardan bu başlık altında sorarım. [:iyi:][EDIT]TheOscar,2025-01-12 23:06:29[/EDIT]
200 Litre Akvaryumda En Güzel Hangi Tür Beslenir?
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
O litrelerde güzel bol Bitkili Melek Akvaryumu veya Oranda Japon olabilir. Oranda japon yaparsanız bitki için fazla seçeneğiniz yok ama ortaya bir kaç irice taş koyup üzerine Anubias ekleyebilirseniz sade ve hoş bir tasarım olacaktır. Akvaryumu paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir şuan elinizde ne tür malzemeler vs. olduğunu bilemediğimiz için tahmini kalır söylediklerimiz ama dediğim gibi genel olarak eğer bol bitkili düşünüyorsanız Melek, az bitkili ise Oranda Japon denebilir. Şayet ben olsam öyle yapardım... [EDIT]TheOscar,2025-01-12 22:50:03[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Üçgen Şekilli Yosun Fatihsm, 19:39
Yosun - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 37 Üye
Online Kullanıcılar
Makkaya,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Urar,
35mehmet35,
0rnn,
altuntasseref,
Hoppala,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
Cyber_Scout,
sina cen,
hakanmorcicek,
Koksal Gurkan,
osmandbnl,
zebra93042,
mightymurat,
yeekim,
TheDS,
HaydarGul,
zekigonlum,
Kınayu,
Ahmet Said,
avok,
brk-krnc,
XAli,
Laetacara,
mrmustang,
mcakir17,
Akyol hobi,
Ehtiyar,
Sadık akvarst,
Tata,
poyrxz,
Goldfish2000,
NightWist,
orfettah,
OsmanEnes,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
