ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
emiryilmazz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
37
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
18 Ağustos 2023 13:16
Son Ziyaret:
16 Şubat 2025 13:05
Toplam Mesaj:
319 [0.31 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Emir Yılmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Emir Yılmaz
SON 10 MESAJI
Melek Balığı Yumurtalarını Mantarlaşmadan Kurtarma
[QUOTE=Orhan76]
Haftalık su değişimlerinde, eklemesini yaptığınız suyun yarısı musluk suyu yarısı ozmos su olsun. Diyelim ki %25 su değişimi yaptınız, yarısı musluk yarısı ozmos olsun. Sonraki hafta bir sonraki bir sonraki hafta... Aynı şekilde devam edin dengeli bir geçiş olur.[/QUOTE]
Anladım, teşekkür ederim. Peki minarel olarak siz ne önerirsiniz? Ozmosda minarel olayı var diye biliyorum.
[QUOTE=Orhan76]
Haftalık su değişimlerinde, eklemesini yaptığınız suyun yarısı musluk suyu yarısı ozmos su olsun. Diyelim ki %25 su değişimi yaptınız, yarısı musluk yarısı ozmos olsun. Sonraki hafta bir sonraki bir sonraki hafta... Aynı şekilde devam edin dengeli bir geçiş olur.[/QUOTE]
Anladım, teşekkür ederim. Peki minarel olarak siz ne önerirsiniz? Ozmosda minarel olayı var diye biliyorum.
Melek Balığı Yumurtalarını Mantarlaşmadan Kurtarma
[QUOTE=Orhan76]
Yukarda Mehmet Bey'in de belirttiği gibi Melek yumurtaları malesefki mantarlaşmaya çok yatkın. Belki doğal ortamını taklit edip dediğiniz gibi catappa, kızılağaç kozalağı gibi yöntemlerle suyu yumuşatırsınız yumurtalara bir şans tanımış olursunuz. Bu gibi doğal yöntemlere ek olarak yumuşak nispeten düşüşük pH'lı sarı su elde etmek için filtrasyonda biyolojik medya olarak aquario neo soft kimyasal medya tarafında torf (eheim oldukça kalitelidir) ve katyon reçine (Ista olabilir, mix bed reçine de olur) bunun haricinde tropicalin ketapang ve torfin özlerini de kullanabilirsiniz. Umarım faydalı olur.[/QUOTE]
Merhaba teşekkür ederim. Düşündüklerime ek olarak önerilerinizide ekleyeceğim. Umarım.
Ozmos konusu içinde bir soru sorayım eğer geçmek zorunda kalırsam. %kaç bir su değişimi yapıp ozmos geçmek gerekir?
[QUOTE=Orhan76]
Yukarda Mehmet Bey'in de belirttiği gibi Melek yumurtaları malesefki mantarlaşmaya çok yatkın. Belki doğal ortamını taklit edip dediğiniz gibi catappa, kızılağaç kozalağı gibi yöntemlerle suyu yumuşatırsınız yumurtalara bir şans tanımış olursunuz. Bu gibi doğal yöntemlere ek olarak yumuşak nispeten düşüşük pH'lı sarı su elde etmek için filtrasyonda biyolojik medya olarak aquario neo soft kimyasal medya tarafında torf (eheim oldukça kalitelidir) ve katyon reçine (Ista olabilir, mix bed reçine de olur) bunun haricinde tropicalin ketapang ve torfin özlerini de kullanabilirsiniz. Umarım faydalı olur.[/QUOTE]
Merhaba teşekkür ederim. Düşündüklerime ek olarak önerilerinizide ekleyeceğim. Umarım.
Ozmos konusu içinde bir soru sorayım eğer geçmek zorunda kalırsam. %kaç bir su değişimi yapıp ozmos geçmek gerekir?
Melek Balığı Yumurtalarını Mantarlaşmadan Kurtarma
[QUOTE=Orhan76]
Melek dahil bir çok balık yumurtasının mantarlaşmasını engellemek için metilen mavisi kullanılıyor. Kullanım miktarını ve şeklini araştırın faydalı olacaktır.[/QUOTE]
Orhan hocam merhaba yanıtınız için teşekkür ederim. Metilen mavisi yöntemini biliyorum fakat konudada belirtmiş olduğum üzere pek müdahale olmasını istemiyorum. Tıpkı ozmos sudaki gibi yumurtalar kendi çıksın anaçlar anaçlık yapsın. Metilen mavisi kullanıldıgında yumurtaları ayırmak zorunda olacağım buda pek istemediğim bir durum.
[QUOTE=mutlubaba]Kendi kişisel tecrübemi aktarayım:
bende aynı hevesle yola çıkarak yüksekliği 60 cm olan360 lt bir tank edinerek işe başladım yetişkin anaç çifte para vermek gibi düşüncem olmadığı için yavru boydan yeni yırtmış melek çeşitlerini trend akvaryum bana yakındı oradan temin ettim dedim bunlardan illaki çift çıkar birde büyüdüklerini görmek bana ayrı bir zevk veriyor neyse balıklar büyüdü tank sizin de istediğinize yakın bitkili ağaçlı yapraklı, derken çiftler oluşup bölge kapma savaşına girdiler ve sekiz çiftten bir çifte kaldım bu arada ilk yumurtaları takip etmezseniz kendileri dahi yiyorlar ikinci üçüncü yumurta dizme olaylarında anabias yaprakları yada bambu gövdesi üzerinde alabilecek kesebilecek şekilde olanları kesip başka bir yere aldım hava taşı ve metilen mavisi ile uğraşmama rağmen yine de mantarlaşma oldu. suyu dinlenmiş şebeke suyu kullandım arada çıkan yavru oldu ama onlarıda ana tanka alınca büyükleri yediler.
sizin ozmoz suyu gelecek olursak doldurmanız biraz zaman alsa da bu hobi öncelikle sabır işi .bir arkadaşım aynı şebeke suyu ile cama camda tank içinde sadece fayans koyarak yumurtaları oraya dizdirip karanlık bir ortamda metilen ve hava taşı ile yavru alıyor kendisine hala maşallah derim bulabilirsem melekli tankın resimlerinide paylaşırım
keyifli hobiler
[/QUOTE]
Hocam size de çok teşekkür ederim, deneyimlerinizi paylaştığınız için. Tankın resimlerini çok merak ediyorum. Ozmos suda sabır ederim etmesine fakat bir ara araştırdığımda tankın %50si kadar ozmos olsun diyende vardı %100ü kadarda. 270ltnin yarısını hesap etsem 135 ltyi boşa atmak istemiyorum. O yüzden biraz ozmos için geç kaldığımı düşündüm. Aynı şekilde ozmos için minareller vs. derken neredeyse 0 kurulum olmuş olacak. O yüzden alternatif bir yol aramak istedim.
Yumurta veya yavru yeme konusundada ben tüm yumurta yapan genç damızlık çift canlılarımda ortalama 5 sefer yumurtayı yeme ihtimalini göz önünde bulunduruyorum. Çünkü eminim ki yumurtayı yedikçe balıkta öğreniyor, Balık öğrendikçe daha sağlam yumurta yapıyor. O yüzden mantarlaşmayı engelleyebilirsem isterlerse 5 sefer yumurtayı ziyan etsinler. Yeter ki aklımdaki mantarlaşmayla ilgili fikir tutsun veya ozmos harici bir alternatif bulayım.
[QUOTE=Orhan76]
Melek dahil bir çok balık yumurtasının mantarlaşmasını engellemek için metilen mavisi kullanılıyor. Kullanım miktarını ve şeklini araştırın faydalı olacaktır.[/QUOTE]
Orhan hocam merhaba yanıtınız için teşekkür ederim. Metilen mavisi yöntemini biliyorum fakat konudada belirtmiş olduğum üzere pek müdahale olmasını istemiyorum. Tıpkı ozmos sudaki gibi yumurtalar kendi çıksın anaçlar anaçlık yapsın. Metilen mavisi kullanıldıgında yumurtaları ayırmak zorunda olacağım buda pek istemediğim bir durum.
[QUOTE=mutlubaba]Kendi kişisel tecrübemi aktarayım:
bende aynı hevesle yola çıkarak yüksekliği 60 cm olan360 lt bir tank edinerek işe başladım yetişkin anaç çifte para vermek gibi düşüncem olmadığı için yavru boydan yeni yırtmış melek çeşitlerini trend akvaryum bana yakındı oradan temin ettim dedim bunlardan illaki çift çıkar birde büyüdüklerini görmek bana ayrı bir zevk veriyor neyse balıklar büyüdü tank sizin de istediğinize yakın bitkili ağaçlı yapraklı, derken çiftler oluşup bölge kapma savaşına girdiler ve sekiz çiftten bir çifte kaldım bu arada ilk yumurtaları takip etmezseniz kendileri dahi yiyorlar ikinci üçüncü yumurta dizme olaylarında anabias yaprakları yada bambu gövdesi üzerinde alabilecek kesebilecek şekilde olanları kesip başka bir yere aldım hava taşı ve metilen mavisi ile uğraşmama rağmen yine de mantarlaşma oldu. suyu dinlenmiş şebeke suyu kullandım arada çıkan yavru oldu ama onlarıda ana tanka alınca büyükleri yediler.
sizin ozmoz suyu gelecek olursak doldurmanız biraz zaman alsa da bu hobi öncelikle sabır işi .bir arkadaşım aynı şebeke suyu ile cama camda tank içinde sadece fayans koyarak yumurtaları oraya dizdirip karanlık bir ortamda metilen ve hava taşı ile yavru alıyor kendisine hala maşallah derim bulabilirsem melekli tankın resimlerinide paylaşırım
keyifli hobiler
[/QUOTE]
Hocam size de çok teşekkür ederim, deneyimlerinizi paylaştığınız için. Tankın resimlerini çok merak ediyorum. Ozmos suda sabır ederim etmesine fakat bir ara araştırdığımda tankın %50si kadar ozmos olsun diyende vardı %100ü kadarda. 270ltnin yarısını hesap etsem 135 ltyi boşa atmak istemiyorum. O yüzden biraz ozmos için geç kaldığımı düşündüm. Aynı şekilde ozmos için minareller vs. derken neredeyse 0 kurulum olmuş olacak. O yüzden alternatif bir yol aramak istedim.
Yumurta veya yavru yeme konusundada ben tüm yumurta yapan genç damızlık çift canlılarımda ortalama 5 sefer yumurtayı yeme ihtimalini göz önünde bulunduruyorum. Çünkü eminim ki yumurtayı yedikçe balıkta öğreniyor, Balık öğrendikçe daha sağlam yumurta yapıyor. O yüzden mantarlaşmayı engelleyebilirsem isterlerse 5 sefer yumurtayı ziyan etsinler. Yeter ki aklımdaki mantarlaşmayla ilgili fikir tutsun veya ozmos harici bir alternatif bulayım.
Melek Balığı Yumurtalarını Mantarlaşmadan Kurtarma
Merhaba, aklımda bir süredir bir soru vardı.
270ltlik bir tankım var ve içerisine dallı budaklı tasarımlı melek çift akvaryumu yapmak istiyorum. Bu akvaryumda çift meleklerimin yavrularıyla dolaştıklarını görmeyi düşünmek beni epey heyecanlandırıyor fakat ozmos su kullanmadan yumurtaların mantarlaşıcağı gerçeğiyle heyecanım yitiyor. 270lt gibi bir tankı ozmos ile doldurmak nasıl olur bilmiyorum ama epey zor olacağını düşünüyorum.
Yumurtaları ayırmak istemiyorum çünkü melek çiftimin anaçlık yapmasını istiyorum.
Bu konular kafamda dolaşırken en sonunda aklıma bir fikir geldi ve siz değerli hobicilere sormak istedim. Akvaryumlarda suyu yumuşatsın diye kullandıgımız catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağını bu olay için kullansak verim alır mıyız? Yani kısaca catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağı gibi malzemeler melek yumurtalarının mantarlaşmasını önler mi?
Merhaba, aklımda bir süredir bir soru vardı.
270ltlik bir tankım var ve içerisine dallı budaklı tasarımlı melek çift akvaryumu yapmak istiyorum. Bu akvaryumda çift meleklerimin yavrularıyla dolaştıklarını görmeyi düşünmek beni epey heyecanlandırıyor fakat ozmos su kullanmadan yumurtaların mantarlaşıcağı gerçeğiyle heyecanım yitiyor. 270lt gibi bir tankı ozmos ile doldurmak nasıl olur bilmiyorum ama epey zor olacağını düşünüyorum.
Yumurtaları ayırmak istemiyorum çünkü melek çiftimin anaçlık yapmasını istiyorum.
Bu konular kafamda dolaşırken en sonunda aklıma bir fikir geldi ve siz değerli hobicilere sormak istedim. Akvaryumlarda suyu yumuşatsın diye kullandıgımız catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağını bu olay için kullansak verim alır mıyız? Yani kısaca catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağı gibi malzemeler melek yumurtalarının mantarlaşmasını önler mi?
Yunuslar İçin İdeal Sıcaklık
4 adet damızlık altı yunus balıklarım var. Yakın zamanda ısı meselesi aklıma takıldı, bu balıklar için ıstıcı calıstırmaya gerek var mı? Düenli olarak tetra pro ile besliyorum yem çeşitliliğimi arttıracağım ve dip cekimi gibi konuları aksatmıyorum kısaca su kalitemin iyi oldugunu düşünüyorum. Balıklara gelicek olursak kan hattı cok sağlam balıklar ve kafalı yunus diye geçiyor. Ama ısı olunca kafa yapmaz sadece hızlı büyür algısıda var bir kesimde kan hattı sağlamsa bakımları tam yapılıyorsa ısıdada kafa yapar hatta soguktansa ısı daha sağlıklıdır gibi.
Hangisi doğru bir seçenek? Isıyı yükseltmem gerekir mi? Şu anki ısım 22-23 arası..
4 adet damızlık altı yunus balıklarım var. Yakın zamanda ısı meselesi aklıma takıldı, bu balıklar için ıstıcı calıstırmaya gerek var mı? Düenli olarak tetra pro ile besliyorum yem çeşitliliğimi arttıracağım ve dip cekimi gibi konuları aksatmıyorum kısaca su kalitemin iyi oldugunu düşünüyorum. Balıklara gelicek olursak kan hattı cok sağlam balıklar ve kafalı yunus diye geçiyor. Ama ısı olunca kafa yapmaz sadece hızlı büyür algısıda var bir kesimde kan hattı sağlamsa bakımları tam yapılıyorsa ısıdada kafa yapar hatta soguktansa ısı daha sağlıklıdır gibi.
Hangisi doğru bir seçenek? Isıyı yükseltmem gerekir mi? Şu anki ısım 22-23 arası..
Yunus Balıklarım Işıktan Korkuyor
[QUOTE=Orhan76]
Bir de şimdi aklıma geldi. Ben kendi nano tanklarımda spot ledler kullanıyorum. Bunlar çok yüksek ışık vermiyor, bir ışık hüzmesi halinde belli bir alanı aydınlatıyor. Belki öyle bir şey deneyebilirsiniz, normal ışığa alıştırmak için.
https://www.bettamarketim.com.tr/hydor-h2show-led-light-white-su-ici-ve-disi-led-aydinlatma[/QUOTE]
Hocam foruma girmemiştim ama 2 gün önce bu korkularını yendiler hatta dünden beri erkeğim dişileri etkilemek için baskınlık gösteriyor. Stres tamamiyle kalktı sanırım. Bundan sonrası bekleme
[QUOTE=cafedogan]Akvaryumunuza Melek baliği atın o stresini alır.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]Merhaba gündüz evin aydınlığında davranışları nasıl güneşden gelen ışığı gün içi görüyorlar değil mi? davranışları aynı mı ?[/QUOTE][QUOTE=Orhan76]
Tayfun Hocam eğer stres kaynaklıysa, @cafedogan Doğan Bey'in dediği gibi 'center piece' diyebileceğimiz balıklar doğal bir stres azaltıcı görevini üstlenebiliyor. Bu da iyi bir fikir [:iyi:][/QUOTE]
Hocalarım sağ olun stres durumu düzeldi. Sanırım alışmadan dolayıydı. O yüzden başka bir tür atmaya gerek kalmadı. Gün ışığında bu hareketleri yine sergilemiyorlardı ama biraz daha temkinli yüzüyorlardı. Daha dogrusu cok gün ışığı almıyordu ama en ufak ışıkta saklandıgı zamanlarda vardı biraz değişiyordu.
[QUOTE=Orhan76]
Bir de şimdi aklıma geldi. Ben kendi nano tanklarımda spot ledler kullanıyorum. Bunlar çok yüksek ışık vermiyor, bir ışık hüzmesi halinde belli bir alanı aydınlatıyor. Belki öyle bir şey deneyebilirsiniz, normal ışığa alıştırmak için.
https://www.bettamarketim.com.tr/hydor-h2show-led-light-white-su-ici-ve-disi-led-aydinlatma[/QUOTE]
Hocam foruma girmemiştim ama 2 gün önce bu korkularını yendiler hatta dünden beri erkeğim dişileri etkilemek için baskınlık gösteriyor. Stres tamamiyle kalktı sanırım. Bundan sonrası bekleme
[QUOTE=cafedogan]Akvaryumunuza Melek baliği atın o stresini alır.[/QUOTE][QUOTE=bendeniztayfun]Merhaba gündüz evin aydınlığında davranışları nasıl güneşden gelen ışığı gün içi görüyorlar değil mi? davranışları aynı mı ?[/QUOTE][QUOTE=Orhan76]
Tayfun Hocam eğer stres kaynaklıysa, @cafedogan Doğan Bey'in dediği gibi 'center piece' diyebileceğimiz balıklar doğal bir stres azaltıcı görevini üstlenebiliyor. Bu da iyi bir fikir [:iyi:][/QUOTE]
Hocalarım sağ olun stres durumu düzeldi. Sanırım alışmadan dolayıydı. O yüzden başka bir tür atmaya gerek kalmadı. Gün ışığında bu hareketleri yine sergilemiyorlardı ama biraz daha temkinli yüzüyorlardı. Daha dogrusu cok gün ışığı almıyordu ama en ufak ışıkta saklandıgı zamanlarda vardı biraz değişiyordu.
Yunus Balıklarım Işıktan Korkuyor
[QUOTE=Orhan76]
Tankınızın dekorasyonunu bilmiyorum ama varsa kayalarınız yerlerini değiştirin. Eğer kayanız yoksa veya azsa onlara yeni bolca kayalık olan alanlar yaratın belki işe yarayabilir. 2 hafta çok bir zaman sayılmaz strese girmiş olabilirler bir miktar varsa stres giderici solusyon kullanın.[/QUOTE]
Tankımda dekorasyon mevcut, kayalar var mağaralar var. O zaman biraz daha bekliyeyim veya en kötü dediğiniz gibi değiştireyim. Stres giderici solusyonum yok maalesef
[QUOTE=Orhan76]
Tankınızın dekorasyonunu bilmiyorum ama varsa kayalarınız yerlerini değiştirin. Eğer kayanız yoksa veya azsa onlara yeni bolca kayalık olan alanlar yaratın belki işe yarayabilir. 2 hafta çok bir zaman sayılmaz strese girmiş olabilirler bir miktar varsa stres giderici solusyon kullanın.[/QUOTE]
Tankımda dekorasyon mevcut, kayalar var mağaralar var. O zaman biraz daha bekliyeyim veya en kötü dediğiniz gibi değiştireyim. Stres giderici solusyonum yok maalesef
Yunus Balıklarım Işıktan Korkuyor
1 ocakta tankıma eklediğim 4 adet yunus balığım neredeyse 13 gündür ışığa bir türlü alışamadılar..
İlk tanka eklediğim gün gayet dolaşıyorlardı ışık altında hatta hiç stres belirtisi bile göstermiyorlardı. Ama 2. gün ışıktan bile korkar hale gelmişlerdi, bir süre ışığı kapattım yine sonuç aynı. Bir süre ışığı kapattım, aç bıraktım, ışığı açıp yem yedirdim yine korkuları devam ediyor.
Işıklar kapandığı gibi yüzüyorlar ama ışıklar açılınca balıklar duruyorlar bir köşede.
Işığı kıssam bile yeterli olmuyor aktif değiller.
Aldığım yerdeki ışık kendi ışığımdan daha güçlüydü o yüzden fazla ışıktan oldugunu düşünmüyorum ki kıssam bile korku devam ediyor. Bu ışık ile mücadeleyi nasıl başarıya ulaştırabilirim? Kanaate vardım ki beklemek işe yaramıyor. Yemi bile ışık açıkken zar zor yiyorlar, ışığı kapatınca yeme fırlıyorlar. Yeni tankımdan sonra hobiye küsmüş gibi bişeydim hevesim yoktu. Bu tanka yunusları ekliyince hevesim tekrar geri geldi ama bu korkularla başa çıkamayınca tekrardan hobiye küsme noktasına geldim. Balıklarımı çok seviyorum fakat bu durum epey kötü hissettiriyor aramızda yaşayan ve çözümünü bilen varsa benimle paylaşırsa çok mutlu olurum.
1 ocakta tankıma eklediğim 4 adet yunus balığım neredeyse 13 gündür ışığa bir türlü alışamadılar..
İlk tanka eklediğim gün gayet dolaşıyorlardı ışık altında hatta hiç stres belirtisi bile göstermiyorlardı. Ama 2. gün ışıktan bile korkar hale gelmişlerdi, bir süre ışığı kapattım yine sonuç aynı. Bir süre ışığı kapattım, aç bıraktım, ışığı açıp yem yedirdim yine korkuları devam ediyor.
Işıklar kapandığı gibi yüzüyorlar ama ışıklar açılınca balıklar duruyorlar bir köşede.
Işığı kıssam bile yeterli olmuyor aktif değiller.
Aldığım yerdeki ışık kendi ışığımdan daha güçlüydü o yüzden fazla ışıktan oldugunu düşünmüyorum ki kıssam bile korku devam ediyor. Bu ışık ile mücadeleyi nasıl başarıya ulaştırabilirim? Kanaate vardım ki beklemek işe yaramıyor. Yemi bile ışık açıkken zar zor yiyorlar, ışığı kapatınca yeme fırlıyorlar. Yeni tankımdan sonra hobiye küsmüş gibi bişeydim hevesim yoktu. Bu tanka yunusları ekliyince hevesim tekrar geri geldi ama bu korkularla başa çıkamayınca tekrardan hobiye küsme noktasına geldim. Balıklarımı çok seviyorum fakat bu durum epey kötü hissettiriyor aramızda yaşayan ve çözümünü bilen varsa benimle paylaşırsa çok mutlu olurum.
Akvaryumda Kaç Mm Cam Seçmeliyim?
[QUOTE=valarmorghulis12]Uygun cam kalınlığı için hem tablolar hem hesaplama araçları bir çok farklı kaynakta mevcut.
Örneğin : https://aquarium.tools/en/building-your-aquarium
Sizin ölçüleriniz için 10mm tavsiye ediliyor.
Kısa vadede sorun olmaz büyük ihtimalle (oladabilir ) ama 1-2 sene sonra şu anda bütçenizi zorlayan 1000TL'lik farkı yanına bir sıfır daha ekleyip 5le çarparak parkeleri değiştirerek ödemek istemezsiniz bence[/QUOTE]
Haklısınız hocam. Ölçüleri biraz düşürdüm. 60 yerine 50cm yüksekliğim var. 120cm genişliğim. Litre epey bi düşüyor fakat tehlikeye gerek yok. Bu şekilde nasipmiş.
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]8mm olur. Ama 10mm daha güzel olur. İşi bilen biri yapıyorsa, 8mm, kayıtlı kuşaklı(alttan,üstten) sorun yaşamazsınız. Cam kalınlığı yükseklik arttıkça çok daha dikkat edilmesi gereken bir husustur. 60cm yükseklik güzel bir yükseklik tercihi değil onu 50cm indirin derim. Bitkili yapsanız zemine ışığı indirmek zor olur, maliyetli olur. Yükseklikten indireceğiniz 10cmyi derinliğe 5cm ekleyerek şu ölçüler daha kullanışlı olacaktır kanaatindeyim. 120-50-50.[:iyi:][/QUOTE]
Derinliği arttırma imkanım yok, bazen merdiven geliyor odaya ve biraz daha artarsa derinlik merdiven o boşluğa girmiyecek. Yüksekliği indirdim, litreden feragat ediyorum. Güvenli olan benim içinde en iyisi olacaktır düşüncesindeyim.
[QUOTE=valarmorghulis12]Uygun cam kalınlığı için hem tablolar hem hesaplama araçları bir çok farklı kaynakta mevcut.
Örneğin : https://aquarium.tools/en/building-your-aquarium
Sizin ölçüleriniz için 10mm tavsiye ediliyor.
Kısa vadede sorun olmaz büyük ihtimalle (oladabilir ) ama 1-2 sene sonra şu anda bütçenizi zorlayan 1000TL'lik farkı yanına bir sıfır daha ekleyip 5le çarparak parkeleri değiştirerek ödemek istemezsiniz bence[/QUOTE]
Haklısınız hocam. Ölçüleri biraz düşürdüm. 60 yerine 50cm yüksekliğim var. 120cm genişliğim. Litre epey bi düşüyor fakat tehlikeye gerek yok. Bu şekilde nasipmiş.
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]8mm olur. Ama 10mm daha güzel olur. İşi bilen biri yapıyorsa, 8mm, kayıtlı kuşaklı(alttan,üstten) sorun yaşamazsınız. Cam kalınlığı yükseklik arttıkça çok daha dikkat edilmesi gereken bir husustur. 60cm yükseklik güzel bir yükseklik tercihi değil onu 50cm indirin derim. Bitkili yapsanız zemine ışığı indirmek zor olur, maliyetli olur. Yükseklikten indireceğiniz 10cmyi derinliğe 5cm ekleyerek şu ölçüler daha kullanışlı olacaktır kanaatindeyim. 120-50-50.[:iyi:][/QUOTE]
Derinliği arttırma imkanım yok, bazen merdiven geliyor odaya ve biraz daha artarsa derinlik merdiven o boşluğa girmiyecek. Yüksekliği indirdim, litreden feragat ediyorum. Güvenli olan benim içinde en iyisi olacaktır düşüncesindeyim.
Akvaryumda Kaç Mm Cam Seçmeliyim?
120*45*60h bir akvaryumum olacak fakat kaç mm cam yapılabilecek bilmiyorum. 8mm cam seçeneği var, 10mmde fiyat epey bir artıyor. 8mm cam cok mu ince gelir bu ölçülere?
120*45*60h bir akvaryumum olacak fakat kaç mm cam yapılabilecek bilmiyorum. 8mm cam seçeneği var, 10mmde fiyat epey bir artıyor. 8mm cam cok mu ince gelir bu ölçülere?
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 21:02
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
KULLANICILAR
- 72 Online Kullanıcı, 40 Üye
Online Kullanıcılar
Malawi34,
JujuSeri,
mightymurat,
nanomania,
yeekim,
HaydarGul,
Kınayu,
Hoppala,
Ehtiyar,
cancoma,
Kuduoglu,
Kturan06,
Urar,
Ciyus,
0rnn,
Koksal Gurkan,
MiSoSiKiaN,
yderinn,
sina cen,
osmandbnl,
zebra93042,
egemen62,
Cyber_Scout,
MertSoyumert,
altuntasseref,
lojistisyen,
altum123,
sirhill,
Makkaya,
Fatihsm,
brk-krnc,
Habitat,
35mehmet35,
ternapi,
ibas34,
isssmailak,
Şahinöztürk,
ArifhbsAquatics,
upeker,
ilterisdoğukan,
Mderhan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
