ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
yyiImaz
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
173
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Ekim 2020 11:43
Son Ziyaret:
3 Saat 38 Dakika önce
Toplam Mesaj:
223 [0.11 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
16 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:

BİLGİLER

Ad Soyad:
Yılmaz Yılmaz
Doğum Tarihi:
17 Kasım 1989
Yaş:
36
İl:
Samsun
Meslek:
Üretim operatörü
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

[IMG]https://i.hizliresim.com/13r2uz5.jpeg[/IMG]

SON 10 MESAJI

Rasbora Oneri
Bende 110 litrelik tank var. 13 cardinal, 8 galaxy rasbora, 10 adet kırmızı burun tetra var. Üç tür de uyumlu halde. Kırmızı burunlar diğerlerine göre daha grup halinde dolaşıyorlar. Genel olarak görsellik güzel.

Sarı sitede guppycenter diye aratırsanız, aradığınız canlıları bulabilirsiniz. İstanbulda mağaza.
Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ?
Tütün, java fern, sessiliflora, zeytin bitkilerini mevcut ekipmanlarında kolaylıkla yetiştirebilirsin. Diamond gül de olur fakat renk konusunda tatmin etmez.
Flora multi mineral npk gübresidir kullanabilirsin. Carbon, yosun önleyici olarak kullanılır. Onun yerine micro besin temin edip kullanabilirsin.
Bunun dışında, tabanın sadece 5 cmlik siyah kum ise taban besin değeri açısından zayıf kalacaktır. Tabanı biraz daha kalınlaştırıp(toplamda6-7 cm) bitkileri ekeceğin bölgelere misket gübre ile destek atabilirsin
Elektirk Aydınlatma Sorunu
Doğrudan su ile temas etmediği sürece canlılara zarar gelmez fakat bu şekilde kullanmak zaten doğru bir uygulama değil. Kısa zamanda tüm ledler nemden ve su sıçramasından kaynaklı sönecek ve paslanma yapacaktır. Ve bu paslanma sürecinin devamında canlılara zarar konusu değişecektir. Siz en iyisi o ledi camdan ayırıp akvaryumun üzerinde standart olan aydınlatmalardan edinin. Bu şekilde hem hoş görünmez hem de sağlıklı olmaz.
Bu Bitki Türü Nedir
Ludwigia repens(gül bitkisi) gibi görüyorum. Zor bitki değil ama yine de formunu ve rengini yakalaması için co2 ve ışık isteyen bitki türüdür. Sadece besin ile istenilen görüntü yakalanamıyor çoğu zaman.
Akvaryumun Altındaki Straforda Kırık
Hayırlı olsun. O kadar ufak parçadan bir sorun olmaz. Tabanın genelini strafor destekliyor zaten. Orasının eksikliği sıkıntı yaratmaz, kullanabilirsiniz
80x40x40 Nature Aquarium Tetra
Merhaba. Güzel bir kurulum olacak gibi görünüyor. Çöpçü ve vatoz grubunu bitkili tankta kullanmak bana göre biraz aksiyon işi geliyor çünkü bitkilerin kondisyonunu etkileme özellikleri mevcut, eşeleme sert hareket etmeleri vs. Tabanda boynuzlu nerite güzel iş görür diyeceğim fakat neriteler genelde yüksek ph sulara alışkın oldukları için sizin beliyleyeceğiniz 6.2-6.8 ph seviyelerinde sudan çıkma eğilimi gösterebilirler.
Alternatif olarak otocinclus ve caridina karides türlerinden eklenebilir. Ve ayrıca kırmızı burun tetra kolonisi güzel durur buraya. 80x40x40 bende de var, 12 adet kırmızı burun güzel görsel zevk veriyor.
Gül Bitkim Neden Soluyor?
Merhaba, belirttiğiniz sıcaklık değerleri bitkiler için üst sınır seviyelerinde. 27 ve üzeri sıcaklıklarda bazı bitkiler formunu bozabiliyor ama sizde durum biraz daha farklı sanırım. Bitkileri ne zaman diktiniz? 2 ay önce mi? Adaptasyon süreci devam ediyor olabilir. Canlı var mı tankta
Bu Bir Myriophyllum Mu
Budama zamanınız gelmiş. Adaptasyon sürecini geçmiş bu bitkiler. Uzadıkça alttan yaprak dökmeye devam edebilir, budayıp enerjiyi sağlıklı kısıma vermesini sağlayın. Bu arada Proserpinacoides türüne çok benziyor evet.
💧 Su Düzenleyicileri: Karşılaştırma & İnceleme Rehberi - 2026
Elinize sağlık, çok yararlı bilgi sunan paylaşım olmuş. Ben şuan crystalpro ürününü kullanıyorum. Tercih sebebim, fiyatından ziyade kullanan kişilerin olumlu yönde yorumları olmuştu.
60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci
Merhabalar. Kurulumunuz hayırlı olsun. Süreç, okuduğum kadarıyla sizin için zorlu geçse de iyi yönettiğinizi görüyorum. Olumsuzluklara rağmen gelişmeler gayet güzel.

Walstad kurulumunuzda elenip fırınlanmış doğal bahçe toprağı kullanmanız çok iyi bir başlangıç olmuş. Fakat üst katman kumunu biraz daha kalın tutmanız daha iyi sonuç verebilirdi. Bununla birlikte şunu da söylemek isterim, bu tarz doğal, takviyesiz kurulumlarda biyolojik döngüyü başlatmak uzun sürüyor. Bu da nitrifikasyon dediğimiz olayın geç başlamasını sağlıyor. Sizin aslında kurulumun başında yaptığınız hata, tabanı kurup ardından hemen bitkileri eklemek olmuş. Tabanı kurduktan sonra 10 gün bekleyip bitkileri girmeniz bitkilerin adaptasyonu için daha hızlı sonuç verebilirdi. Bu süreçte bitki seçimi de önemli bir husus aslında. Böyle kurulumlarda tek tip bitkiler ile başlamakta iyi sonuç verirdi. Yani ışık ihtiyacı, su ısısı ve co2 ihtiyacı aynı olan türler daha istikrarlı görüntü sağlayabilirdi size. Adaptasyon sürecinde bitkilerinin bir kısmı olumlu tepki verirken bazıları erime, yaprak dökülmesi ya da cılız bir form sağlıyor.
3 sene önce kurduğum ufak bir walstad tankında bahsettiğim süreci yürütmüştüm ve gidişat gayet güzel olmuştu. 1.5 sene kendi halinde götürmüştü kendini.

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.