ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
selimcayir
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
49
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Mayıs 2020 12:45
Son Ziyaret:
12 Eylül 2022 17:08
Toplam Mesaj:
49 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Selim Çayır
Doğum Tarihi:
21 Aralık 1989
Yaş:
36
İl:
Izmir
Meslek:
Tramİzmir'de Vatman
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
SON 10 MESAJI
Dip Çekimi Pompası Küçük Balıkları Çeker Mi?
Çekişi yapan yerin iç kısmına elyaf yerleştirdim ben. Sebebiyse karides yavrularını çekmemekti ve işe yaradı. Başlığı açamıyorsanız, ince çorabı ucuna geçirebilirsiniz [:iyi:] Büyük pislikleri çekemez belki ama yavrulara da zarar vermemiş olursunuz [:iyi:]
Çekişi yapan yerin iç kısmına elyaf yerleştirdim ben. Sebebiyse karides yavrularını çekmemekti ve işe yaradı. Başlığı açamıyorsanız, ince çorabı ucuna geçirebilirsiniz [:iyi:] Büyük pislikleri çekemez belki ama yavrulara da zarar vermemiş olursunuz [:iyi:]
Yeşil Yosun Problemi
[QUOTE=dilaracaglayan ]
Herkese iyi hobiler. Akvaryumda yaklaşık 1
aydır yeşil yosun var sadece kumda ve köklerde. Son 1-2 haftadır çok hızlı çoğalmaya başlıyor. Bazen camda da oluyor ama silince çok kolay çıkıyor. Kum ve köktekiler çıkmıyor. Bu yosun nedir, neden oluşur ve nasıl kurtulunur yardımcı olursanız çok sevinirim.
Akvaryum Kapasitesi (litre): 90Lt
Akvaryumdaki Canlılar: 5 adet dişi beta, çöpçü, cüce vatoz
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada 2 gün toplam 3/1 olacak şekilde düzenli dip çekimi yapılıyor. Haftada 1 Reeflowers 5ml all inclusive gübre ve hafta da 1 seachem exel kullanılıyor. Aydınlatma günde 5 saat açık. Co2 tüplü sistem indikatör yeşil renkte kesintisiz veriliyor. Test kitim yok o yüzden bilinen su değeri yok. Kurulumun ilk gününden itibaren hep damacana su kullanılıyor. Yemleme fazla yapılmamakla beraber 4-5 çeşit farklı ve kaliteli yem kullanılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211027111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211027281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Exceli haftada bir yerine 2 günde 1 2ml şeklinde verin. Aydınlatmanız güçlü geliyor olabilir. Ben de bu yosunla mücadele ediyorum. 70 litrelik akvaryumda 45 watt(3x15w şeklinde) aydınlatmanın bir tanesini iptal ederek 30 watta düşürdüm. Böyle bir şansınız yoksa ve 90 litre için 40 wattan yüksek aydınlatma kullanıyorsanız, maskeleme bandı gibi bir şeylerle gölgelendirme yapmanızı tavsiye ederim. [B]Yüksek ışık ve yüksek fosfat değerlerinin yanında düşük nitrat seviyelerine bağlı geliştiğini düşünüyorum.[/B] Sonuçlar benim akvaryumum için iyi böyleydi ve şu an için zeminde neredeyse hiç kalmadı. Camlarda(kumun hemen üzerinde) ufak tefek geçmişten kalanlar mevcut. All inclusive bende de mevcut. Bu gübreyle arttığını farkettim. Artık kullanmıyorum...(Kesinlikle kötülemiyorum, anti pati gelişti bu gübreye karşı) DIY gübre setim de vardı, ona geçiş yaparak, sadece nitrat, çok az mikro element ve haftada 3 kere 5 ppm potasyum ekliyorum. Kalsiyum ve magnezyum ihtiyacı için su değişimlerinde 1/3 oranında çeşme suyu kullanıyorum, 2/3 RO su. Size tavsiyem;
-CO²'yi biraz daha arttırabilirsiniz. (Açık yeşil seviyesine doğru)
-Aydınlatmanız güçlüyse, biraz daha gücünü azaltın.(Süresini değil)
-Excel'i haftalık olarak değil, 2 günde bir şeklinde 2ml olacak şekilde dozlayın (seachem excel için).
-Ölçüm yapabiliyorsanız, fosfat seviyesini ölçün. Yüksek çıkacağını düşünüyorum, nitrat seviyesini arttırın.
-Ekleyebilirseniz, nerite salyangoz ve CAE ekleyin. (SAE pek bir işe yaramadı bende..) CAE vantuzlu olduğundan çıkaramasa da üstünde geziniyor, işe yarıyor hissiyatı veriyor. [:)]
[QUOTE=dilaracaglayan ]
Herkese iyi hobiler. Akvaryumda yaklaşık 1
aydır yeşil yosun var sadece kumda ve köklerde. Son 1-2 haftadır çok hızlı çoğalmaya başlıyor. Bazen camda da oluyor ama silince çok kolay çıkıyor. Kum ve köktekiler çıkmıyor. Bu yosun nedir, neden oluşur ve nasıl kurtulunur yardımcı olursanız çok sevinirim.
Akvaryum Kapasitesi (litre): 90Lt
Akvaryumdaki Canlılar: 5 adet dişi beta, çöpçü, cüce vatoz
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.): Haftada 2 gün toplam 3/1 olacak şekilde düzenli dip çekimi yapılıyor. Haftada 1 Reeflowers 5ml all inclusive gübre ve hafta da 1 seachem exel kullanılıyor. Aydınlatma günde 5 saat açık. Co2 tüplü sistem indikatör yeşil renkte kesintisiz veriliyor. Test kitim yok o yüzden bilinen su değeri yok. Kurulumun ilk gününden itibaren hep damacana su kullanılıyor. Yemleme fazla yapılmamakla beraber 4-5 çeşit farklı ve kaliteli yem kullanılıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026201.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026381.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211026551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211027111.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231171/091120211027281.jpg[/IMG][/QUOTE]
Exceli haftada bir yerine 2 günde 1 2ml şeklinde verin. Aydınlatmanız güçlü geliyor olabilir. Ben de bu yosunla mücadele ediyorum. 70 litrelik akvaryumda 45 watt(3x15w şeklinde) aydınlatmanın bir tanesini iptal ederek 30 watta düşürdüm. Böyle bir şansınız yoksa ve 90 litre için 40 wattan yüksek aydınlatma kullanıyorsanız, maskeleme bandı gibi bir şeylerle gölgelendirme yapmanızı tavsiye ederim. [B]Yüksek ışık ve yüksek fosfat değerlerinin yanında düşük nitrat seviyelerine bağlı geliştiğini düşünüyorum.[/B] Sonuçlar benim akvaryumum için iyi böyleydi ve şu an için zeminde neredeyse hiç kalmadı. Camlarda(kumun hemen üzerinde) ufak tefek geçmişten kalanlar mevcut. All inclusive bende de mevcut. Bu gübreyle arttığını farkettim. Artık kullanmıyorum...(Kesinlikle kötülemiyorum, anti pati gelişti bu gübreye karşı) DIY gübre setim de vardı, ona geçiş yaparak, sadece nitrat, çok az mikro element ve haftada 3 kere 5 ppm potasyum ekliyorum. Kalsiyum ve magnezyum ihtiyacı için su değişimlerinde 1/3 oranında çeşme suyu kullanıyorum, 2/3 RO su. Size tavsiyem;
-CO²'yi biraz daha arttırabilirsiniz. (Açık yeşil seviyesine doğru)
-Aydınlatmanız güçlüyse, biraz daha gücünü azaltın.(Süresini değil)
-Excel'i haftalık olarak değil, 2 günde bir şeklinde 2ml olacak şekilde dozlayın (seachem excel için).
-Ölçüm yapabiliyorsanız, fosfat seviyesini ölçün. Yüksek çıkacağını düşünüyorum, nitrat seviyesini arttırın.
-Ekleyebilirseniz, nerite salyangoz ve CAE ekleyin. (SAE pek bir işe yaramadı bende..) CAE vantuzlu olduğundan çıkaramasa da üstünde geziniyor, işe yarıyor hissiyatı veriyor. [:)]
Sakal Yosunu Problemi
Şu anda izlediğim yöntem;
* Haftalık 15 litre su değişimi yapıyorum(10 litresi arıtmadan, 5 litresi çeşmeden) Değişim öncesi camları jiletle kazıyor, ciddi şekilde etkilenen yaprakları kesiyorum.
* Su değişiminden sonra dış filtreyi 1 saat kadar kapatarak bölgesel 5 ml seachem excel uyguluyorum. Sonrasında dış filtreyi çalıştırıyorum. Karideslerde ve salyangozlarda sorun gözlemlemedim [:iyi:] Günlük olarak da 1 ml excel uyguluyorum.
* Fosfat gübresi eklemiyorum. Yeşil nokta yosunuyla karşılaşmak hayalim [:)] . 15 ppm kadar potasyum gübresi ekliyorum. (Birer gün arayla 5 ppm şeklinde)
* Aydınlatmayı 30 watt (15 x 2 armatür) şekline çevirdim.
* Ölçtüğüm nitratın yanıltıcı olduğunu okumuştum. Hatta bu yosun için Potasyum Nitrat'lı çözüm üreten ecnebiler mevcut [;)] haftalık 10 ppm kadar nitrat gübresi ekliyorum. Nitrat eklediğim zamandan beri sürgünler arttı ve yeni sürgünlerin yaprakları daha yeşil. Mikro element gübresini çok az olacak şekilde (2 ml) kadar ekliyorum. Demir gübresi hiç eklemiyorum. Kara sakal yosunu doğrudan tetiklediğini tecrübe ettim...
* Fosfat seviyesi çok yüksek çıkıyor. (2-4 mg/l arası) Bitki yükü arttıkça düşeceği kanısındayım. 1 ay daha bu şekilde devam edip, geçmeyeceği durumda, seachem phosguard ile fosfat düşürmeye yönelik bir çalışma yapacağım, aktif karbon eklemesinden vazgeçtim...
* CO² indikatörü, canlıları etkilemeyecek şekilde açık yeşil bandında tutuyorum. . PH, 7,3 - 7,5 gibi çıkıyor, fena değil sanırım...
Şimdilik izlediğim adımlar bunlar. Güncellemelerle bu illetten kurtulacak, adımları da sizlere aktarmaya devam edeceğim.
Şu anda izlediğim yöntem;
* Haftalık 15 litre su değişimi yapıyorum(10 litresi arıtmadan, 5 litresi çeşmeden) Değişim öncesi camları jiletle kazıyor, ciddi şekilde etkilenen yaprakları kesiyorum.
* Su değişiminden sonra dış filtreyi 1 saat kadar kapatarak bölgesel 5 ml seachem excel uyguluyorum. Sonrasında dış filtreyi çalıştırıyorum. Karideslerde ve salyangozlarda sorun gözlemlemedim [:iyi:] Günlük olarak da 1 ml excel uyguluyorum.
* Fosfat gübresi eklemiyorum. Yeşil nokta yosunuyla karşılaşmak hayalim [:)] . 15 ppm kadar potasyum gübresi ekliyorum. (Birer gün arayla 5 ppm şeklinde)
* Aydınlatmayı 30 watt (15 x 2 armatür) şekline çevirdim.
* Ölçtüğüm nitratın yanıltıcı olduğunu okumuştum. Hatta bu yosun için Potasyum Nitrat'lı çözüm üreten ecnebiler mevcut [;)] haftalık 10 ppm kadar nitrat gübresi ekliyorum. Nitrat eklediğim zamandan beri sürgünler arttı ve yeni sürgünlerin yaprakları daha yeşil. Mikro element gübresini çok az olacak şekilde (2 ml) kadar ekliyorum. Demir gübresi hiç eklemiyorum. Kara sakal yosunu doğrudan tetiklediğini tecrübe ettim...
* Fosfat seviyesi çok yüksek çıkıyor. (2-4 mg/l arası) Bitki yükü arttıkça düşeceği kanısındayım. 1 ay daha bu şekilde devam edip, geçmeyeceği durumda, seachem phosguard ile fosfat düşürmeye yönelik bir çalışma yapacağım, aktif karbon eklemesinden vazgeçtim...
* CO² indikatörü, canlıları etkilemeyecek şekilde açık yeşil bandında tutuyorum. . PH, 7,3 - 7,5 gibi çıkıyor, fena değil sanırım...
Şimdilik izlediğim adımlar bunlar. Güncellemelerle bu illetten kurtulacak, adımları da sizlere aktarmaya devam edeceğim.
Yosun Sorunu Tavsiye İsteniyor (resimli)
Eğer akvaryum kurulumunuz yaklaşık 1 aylıksa, camdaki yosunları parmağınızla kolaylıkla çıkarıyorsanız diatom olabileceği yönünde bir fikrim var. Bu yosun su değişimleriyle zamanla geçse de, geçmediği durumlar için silikat tutucu seachem phosguard kullanabilirsiniz. Eğer zor çıkıyorsa maalesef bilgim yok [:(]
Eğer akvaryum kurulumunuz yaklaşık 1 aylıksa, camdaki yosunları parmağınızla kolaylıkla çıkarıyorsanız diatom olabileceği yönünde bir fikrim var. Bu yosun su değişimleriyle zamanla geçse de, geçmediği durumlar için silikat tutucu seachem phosguard kullanabilirsiniz. Eğer zor çıkıyorsa maalesef bilgim yok [:(]
Ramshorn Ve Adi Salyangoz Sorunu
[QUOTE=sahinsahiner]
Youtube da bi kaç video izlemiştim hocam katiller elmaların içini emiyordu resmen [:')][/QUOTE]
Katil salyangozlar, ölen veya ölmek üzere olan balıkları, karidesleri, kısacası yaşayan tüm canlıları av olarak görüyor :) Yakalayabildiklerini affetmiyorlar. Nerite salyangozum çok cevval olduğundan mıdır bilmiyorum, hiç yanaşmıyorlar. Uzun süredir de birlikte yaşıyorlar. Yaklaşık bir ay önce yarım pet bardak dolusu ramshorn salyangoz attım akvaryuma. 1-2 gün içerisinde temizlediler [:iyi:]
[QUOTE=sahinsahiner]
Youtube da bi kaç video izlemiştim hocam katiller elmaların içini emiyordu resmen [:')][/QUOTE]
Katil salyangozlar, ölen veya ölmek üzere olan balıkları, karidesleri, kısacası yaşayan tüm canlıları av olarak görüyor :) Yakalayabildiklerini affetmiyorlar. Nerite salyangozum çok cevval olduğundan mıdır bilmiyorum, hiç yanaşmıyorlar. Uzun süredir de birlikte yaşıyorlar. Yaklaşık bir ay önce yarım pet bardak dolusu ramshorn salyangoz attım akvaryuma. 1-2 gün içerisinde temizlediler [:iyi:]
Sakal Yosunu Problemi
[QUOTE=Prm_Akvarist] Son durum nedir Selim Bey yaklaşık 2 hafta geçmiş ?[/QUOTE]
RO su kullanımı gerçekten işe yarıyor. Günlük olarak 70 litre tank için 1ml seachem excel uyguluyorum(bölgesel değil). Yaşlı bitki yapraklarında hala oluşumlar olsa da, yoğunluğu çok azaldı. Tamamen biteceğine inancım da kalmadı :) Nitratı çok düşük seviyelere indirgemeyi başardım, fosfat seviyesi hala yüksek. (5-10 ppm nitrat 4ppm fosfat ölçüyorum) Fosfatı su değişimi dahi yaparak düşürmeyi başaramadım. Bu yüzden nitrat gübresi ekliyor, fosfata dokunmuyorum. Bitki yoğunluğu arttıkça, fosfat da düşecektir diye umuyorum. Olmadı aktif karbonun sudaki fosfatı da emdiğini okudum. Kenardaki iç filtre haznesine sadece aktif karbon koyarak çalıştıracağım. Bunun için 1 ay daha bekleyeyim diyorum. Demem o ki, ro su kullanımı, co² seviyesinin arttırımı bu illet yosunda işe yaradı. İzmir gibi suyu sert olan her bölgede ro su ile suyun seyreltilmesini tavsiye ederim [:iyi:]
[QUOTE=Prm_Akvarist] Son durum nedir Selim Bey yaklaşık 2 hafta geçmiş ?[/QUOTE]
RO su kullanımı gerçekten işe yarıyor. Günlük olarak 70 litre tank için 1ml seachem excel uyguluyorum(bölgesel değil). Yaşlı bitki yapraklarında hala oluşumlar olsa da, yoğunluğu çok azaldı. Tamamen biteceğine inancım da kalmadı :) Nitratı çok düşük seviyelere indirgemeyi başardım, fosfat seviyesi hala yüksek. (5-10 ppm nitrat 4ppm fosfat ölçüyorum) Fosfatı su değişimi dahi yaparak düşürmeyi başaramadım. Bu yüzden nitrat gübresi ekliyor, fosfata dokunmuyorum. Bitki yoğunluğu arttıkça, fosfat da düşecektir diye umuyorum. Olmadı aktif karbonun sudaki fosfatı da emdiğini okudum. Kenardaki iç filtre haznesine sadece aktif karbon koyarak çalıştıracağım. Bunun için 1 ay daha bekleyeyim diyorum. Demem o ki, ro su kullanımı, co² seviyesinin arttırımı bu illet yosunda işe yaradı. İzmir gibi suyu sert olan her bölgede ro su ile suyun seyreltilmesini tavsiye ederim [:iyi:]
Ramshorn Ve Adi Salyangoz Sorunu
Nerite salyangozun da bulunduğu bitkili akvaryumda adi salyangoz ile karşılaştım. 1-2 ay içerisinde akvaryumu istila etmişlerdi. Katil salyangoz ekleyerek adi salyangoz sayısını sıfıra indirdim. Katil salyangozlar 5'ken 50 oldu, sayıları arttı. Nerite hala hayatta ve yaşamaya devam ediyor (1 yaşını geçti). Demem o ki, elma salyangozlarına zarar vermeyebilir [:iyi:]
Nerite salyangozun da bulunduğu bitkili akvaryumda adi salyangoz ile karşılaştım. 1-2 ay içerisinde akvaryumu istila etmişlerdi. Katil salyangoz ekleyerek adi salyangoz sayısını sıfıra indirdim. Katil salyangozlar 5'ken 50 oldu, sayıları arttı. Nerite hala hayatta ve yaşamaya devam ediyor (1 yaşını geçti). Demem o ki, elma salyangozlarına zarar vermeyebilir [:iyi:]
Çeşme Suyu Akvaryum'a Konur Mu
İletkenlik değeriniz çok iyi, suyun sertliği de buna bağlı olarak makul bir değerdir diye düşünüyorum. Fakat suyu ne olursa olsun klordan arındırmak için havalandırmanız gerekli [:iyi:]
Forumda açılmış https://www.akvaryum.com/Forum/ucuza_mineral_katkilar_ve_su_hazirlayici_yapimi_k800916.asp konusuna bakarak su hazırlayıcınızı çok makul fiyatlara imal edebilirsiniz [:iyi:]
İletkenlik değeriniz çok iyi, suyun sertliği de buna bağlı olarak makul bir değerdir diye düşünüyorum. Fakat suyu ne olursa olsun klordan arındırmak için havalandırmanız gerekli [:iyi:]
Forumda açılmış https://www.akvaryum.com/Forum/ucuza_mineral_katkilar_ve_su_hazirlayici_yapimi_k800916.asp konusuna bakarak su hazırlayıcınızı çok makul fiyatlara imal edebilirsiniz [:iyi:]
2yıl Sonra 2.akvaryumum(mek.cucekerevit Eklendi)
[QUOTE=Alehar]Tekrar merhabalar,
Malesef üzücü gelişmeler oldu.
Tankın değerlerini Tetra 6in1 ile sürekli takip ediyordum. Herşey çok iyi görünüyordu, bir tek pH 6-6.5 larda yani çok düşük görünüyordu. Bu nedenle su değişimleri için pH'ı yüksek olan su araştırdım ve SAKA suyu buldum. pH 8.4 civarı. (su değişiminde ben içme suyu kullanıyorum) Bir kaç haftada %20-30 değişimlerle pH ı normale yani 7-7.5 arasına çekmeyi hedefledim.
pH artışına bağlı olarak akvaryumdaki amonyum birikimi amonyağa dönüşecek düşüncesiyle de tedbir olarak Prime ekleyip durdum. Tabii Stability de. Sonraki Tetra 6in1 ile yaptığım ölçümlerde nedense pH artışı görmedim ancak gerçekte artmış hatta fazlaca artmış olmalı...
Moly, Plati ve Lepisteslerde sıkıntılar ve hızlı (bir gecede) ölümler başladı. Ne yaptıysak engelleyemedik. Ailecek büyük üzüntü içindeyiz.
Acilen JBL pH tester solüsyon aldım ve dün geceki ölçümlerde tankın pH'ı 7.5-8 arası çıktı. Yani beklediğimden yüksek.
Karides, Neon, Panda ve cüce vatozlarda bir sıkıntı yok.
Bundan sonra pH'ı 7-7.5 arası olan bir su ile normal değişimlerle pH'ı birazcık aşağı çekmeyi planlıyorum. Bir de Seachem Amonia Alert sipariş ettim. Çünkü benim tahminim pH artışına bağlı olarak Amonyak zehirlenmesi yaşamış olmalı ölen balıklar. Çünkü şişme, kızarma, beyaz benek veya benzeri bir hastalık belirtisi olmadı, sadece streslenip saklanıyorlar, hareketsizleşip, bir kaç gün de ölmüş oluyorlardı.
Yaşadıklarım ile ilgili başka bir yorumu, açıklaması veya tavsiyesi olan varsa memnuniyetle okumak, tartışmak isterim.
Açıkçası kullandığım test kitlerine de güvenim azaldı, tam olarak tankta ne yaşandığını bir türlü kesin olarak kestiremiyorum.
Ancak her ne kadar biyolojik döngüyü oturtmuş olsak da, Nitrit ve Nitratı sıfırlıyor olsak da Amonyağı sürekli ölçmek gerektiği noktasındayım şu an. Çünkü çürüyen bitkiler, yenmeyen yemler, ölen ama bulunamayan balıklar özellikle de balık yükü fazla olan kompleks tanklarda her zaman ani amonyak yükselme riski oluşturuyorlar. Bakalım bundan sonrası için Seachem Ammonina alert bana nasıl bir yön gösterecek...
DİP NOT: JBL pH tester 4-11 arası ölçüm skalasına sahip. Bu nedenle 6-9 aralığındaki renkler birbirine çok yakın ve bence bu kit de bu aralıkta hassas ölçüm vermiyor. Bunu ancak kiti kullanınca anladım. Akvaryum için 6-9 pH aralığına odaklı daha hassas ölçen bir test solüsyonu öneriniz var ise değerlendirmek isterim.
Değerli yorumlarınızı bekliyorum
Sevgi ve selamlarımla[/QUOTE]
Merhaba,
Tankın PH'ının yanı sıra KH ve GH değerleri de önemli. KH'ın 0'a yakın olması PH'ın ani dalgalanmasını sağlar, canlıların bu ani değişiklikler sebebiyle ölmelerine neden olabilir. Benim merak ettiğim konu akvaryumunuzda co² takviyesi sağlıyor musunuz? Eğer KH değeriniz düşükse ve akvaryuma co² sağlıyorsanız PH'ta ciddi dalgalanmalar yaşayabilirsiniz. Genel sertliğin de düşük olduğu durumlarda bitkileriniz kalsiyum ve magnezyum içeriğine ulaşamayarak çürümeler yaşanıyor olabilir. Su değişimlerinde sadece ro su kullanıyorsanız, çeşme suyundan da takviye yaparak, veya çeşitli mineral katkılarıyla GH ve KH değerlerinizi de yükseltmenizi öneririm. KH ve GH değerlerinin 4-8 arasında tutulması bitkileriniz ve ani ph dalgalanmalarını önlemek adına önemli.
[IMG]https://www.bilgirehberi.net/wp-content/uploads/2021/10/phmineral-grafigi.jpg.webp[/IMG]
Bitkilerinize gelecek olursak PH'ın 6,5-7,0 arası tutulması besin emilimini maksimum seviyeye çıkaracaktır. Kısacası suyunuzun bir miktar sert ve asidik olması bitkileriniz için önemli unsurlar. Bu arada bitkileriniz için nitratın 0 olması ciddi sorundur. Bitki yükünüze göre fosfat-nitrat dengenizi(ortalama oran 1/10 gibi düşünebilirsiniz) oluşturmanızı öneririm. Son olarak canlı yükünüzün çok fazla olduğu kanısında değilim, amonyak oluşumu konusunda tavsiyem, yemlemeyi azaltmanız yönünde olacaktır [:iyi:] Amatör bir hobici olarak bunları söyleyebilirim, eksiklerim veya yanlışlarım varsa da umarım arkadaşlar düzeltir [:iyi:]
PH, GH ve KH dengesi ile yapmış olduğum bir araştırma sonucu ortaya çıkan bir yazım mevcut. Eğer boş vaktiniz olursa okumanızı tavsiye ederim: https://www.bilgirehberi.net/akvaryum-bitkileri-icin-gh-kh-ph-degerleri-kac-olmalidir[EDIT]selimcayir,2021-10-17 23:37:25[/EDIT]
[QUOTE=Alehar]Tekrar merhabalar,
Malesef üzücü gelişmeler oldu.
Tankın değerlerini Tetra 6in1 ile sürekli takip ediyordum. Herşey çok iyi görünüyordu, bir tek pH 6-6.5 larda yani çok düşük görünüyordu. Bu nedenle su değişimleri için pH'ı yüksek olan su araştırdım ve SAKA suyu buldum. pH 8.4 civarı. (su değişiminde ben içme suyu kullanıyorum) Bir kaç haftada %20-30 değişimlerle pH ı normale yani 7-7.5 arasına çekmeyi hedefledim.
pH artışına bağlı olarak akvaryumdaki amonyum birikimi amonyağa dönüşecek düşüncesiyle de tedbir olarak Prime ekleyip durdum. Tabii Stability de. Sonraki Tetra 6in1 ile yaptığım ölçümlerde nedense pH artışı görmedim ancak gerçekte artmış hatta fazlaca artmış olmalı...
Moly, Plati ve Lepisteslerde sıkıntılar ve hızlı (bir gecede) ölümler başladı. Ne yaptıysak engelleyemedik. Ailecek büyük üzüntü içindeyiz.
Acilen JBL pH tester solüsyon aldım ve dün geceki ölçümlerde tankın pH'ı 7.5-8 arası çıktı. Yani beklediğimden yüksek.
Karides, Neon, Panda ve cüce vatozlarda bir sıkıntı yok.
Bundan sonra pH'ı 7-7.5 arası olan bir su ile normal değişimlerle pH'ı birazcık aşağı çekmeyi planlıyorum. Bir de Seachem Amonia Alert sipariş ettim. Çünkü benim tahminim pH artışına bağlı olarak Amonyak zehirlenmesi yaşamış olmalı ölen balıklar. Çünkü şişme, kızarma, beyaz benek veya benzeri bir hastalık belirtisi olmadı, sadece streslenip saklanıyorlar, hareketsizleşip, bir kaç gün de ölmüş oluyorlardı.
Yaşadıklarım ile ilgili başka bir yorumu, açıklaması veya tavsiyesi olan varsa memnuniyetle okumak, tartışmak isterim.
Açıkçası kullandığım test kitlerine de güvenim azaldı, tam olarak tankta ne yaşandığını bir türlü kesin olarak kestiremiyorum.
Ancak her ne kadar biyolojik döngüyü oturtmuş olsak da, Nitrit ve Nitratı sıfırlıyor olsak da Amonyağı sürekli ölçmek gerektiği noktasındayım şu an. Çünkü çürüyen bitkiler, yenmeyen yemler, ölen ama bulunamayan balıklar özellikle de balık yükü fazla olan kompleks tanklarda her zaman ani amonyak yükselme riski oluşturuyorlar. Bakalım bundan sonrası için Seachem Ammonina alert bana nasıl bir yön gösterecek...
DİP NOT: JBL pH tester 4-11 arası ölçüm skalasına sahip. Bu nedenle 6-9 aralığındaki renkler birbirine çok yakın ve bence bu kit de bu aralıkta hassas ölçüm vermiyor. Bunu ancak kiti kullanınca anladım. Akvaryum için 6-9 pH aralığına odaklı daha hassas ölçen bir test solüsyonu öneriniz var ise değerlendirmek isterim.
Değerli yorumlarınızı bekliyorum
Sevgi ve selamlarımla[/QUOTE]
Merhaba,
Tankın PH'ının yanı sıra KH ve GH değerleri de önemli. KH'ın 0'a yakın olması PH'ın ani dalgalanmasını sağlar, canlıların bu ani değişiklikler sebebiyle ölmelerine neden olabilir. Benim merak ettiğim konu akvaryumunuzda co² takviyesi sağlıyor musunuz? Eğer KH değeriniz düşükse ve akvaryuma co² sağlıyorsanız PH'ta ciddi dalgalanmalar yaşayabilirsiniz. Genel sertliğin de düşük olduğu durumlarda bitkileriniz kalsiyum ve magnezyum içeriğine ulaşamayarak çürümeler yaşanıyor olabilir. Su değişimlerinde sadece ro su kullanıyorsanız, çeşme suyundan da takviye yaparak, veya çeşitli mineral katkılarıyla GH ve KH değerlerinizi de yükseltmenizi öneririm. KH ve GH değerlerinin 4-8 arasında tutulması bitkileriniz ve ani ph dalgalanmalarını önlemek adına önemli.
[IMG]https://www.bilgirehberi.net/wp-content/uploads/2021/10/phmineral-grafigi.jpg.webp[/IMG]
Bitkilerinize gelecek olursak PH'ın 6,5-7,0 arası tutulması besin emilimini maksimum seviyeye çıkaracaktır. Kısacası suyunuzun bir miktar sert ve asidik olması bitkileriniz için önemli unsurlar. Bu arada bitkileriniz için nitratın 0 olması ciddi sorundur. Bitki yükünüze göre fosfat-nitrat dengenizi(ortalama oran 1/10 gibi düşünebilirsiniz) oluşturmanızı öneririm. Son olarak canlı yükünüzün çok fazla olduğu kanısında değilim, amonyak oluşumu konusunda tavsiyem, yemlemeyi azaltmanız yönünde olacaktır [:iyi:] Amatör bir hobici olarak bunları söyleyebilirim, eksiklerim veya yanlışlarım varsa da umarım arkadaşlar düzeltir [:iyi:]
PH, GH ve KH dengesi ile yapmış olduğum bir araştırma sonucu ortaya çıkan bir yazım mevcut. Eğer boş vaktiniz olursa okumanızı tavsiye ederim: https://www.bilgirehberi.net/akvaryum-bitkileri-icin-gh-kh-ph-degerleri-kac-olmalidir[EDIT]selimcayir,2021-10-17 23:37:25[/EDIT]
Sakal Yosunu Problemi
[QUOTE=yusuf-konca]70 litreye 45w çok fazla . Tankın camlarını temizleyin dip çekimi yapın yosunlu bitkileri budayın olamayanları söküp atın. Gübremeleyi kesmeyin 3te 1 oranına azaltın. En önemlisi ışık fazla 15 olanı tek kullanın 6 saat falan verin daha sonra ışık süresini ve gücünü arttırır sınız. Biraz uzun bir süreç olacak ama fazla güçlü ışık yosun getirir. Geçmiş olsun
Ayrıca fazla ışık sudaki fosfatı sıfırlamış. Yeşil toz ve nokta yosunlar fosfat eksikliğinde oluşur. Bilginiz olsun[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. [:)] Fosfatı sıfırlayıp, yeşil nokta yosununu görmeyi o kadar çok istiyorum ki... [:)] Maalesef yeşil nokta yosunum yok, o oluşumlar da tüy şeklinde(fotolarda belli olmuyor). 45w aydınlatma yapmamın sebebi, sudaki nitratı ve fosfatı bir an önce bitkilere aktarabilmekti. Ama dediğiniz gibi yosunlar bu konuda bitkilerden daha usta :) Aydınlatmayı ve süresini düşürmeyi, şu ters ozmoz su değişimleriyle kh ve gh'ı düşürdükten sonra deneyeceğim [:iyi:]
[QUOTE=yusuf-konca]70 litreye 45w çok fazla . Tankın camlarını temizleyin dip çekimi yapın yosunlu bitkileri budayın olamayanları söküp atın. Gübremeleyi kesmeyin 3te 1 oranına azaltın. En önemlisi ışık fazla 15 olanı tek kullanın 6 saat falan verin daha sonra ışık süresini ve gücünü arttırır sınız. Biraz uzun bir süreç olacak ama fazla güçlü ışık yosun getirir. Geçmiş olsun
Ayrıca fazla ışık sudaki fosfatı sıfırlamış. Yeşil toz ve nokta yosunlar fosfat eksikliğinde oluşur. Bilginiz olsun[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim. [:)] Fosfatı sıfırlayıp, yeşil nokta yosununu görmeyi o kadar çok istiyorum ki... [:)] Maalesef yeşil nokta yosunum yok, o oluşumlar da tüy şeklinde(fotolarda belli olmuyor). 45w aydınlatma yapmamın sebebi, sudaki nitratı ve fosfatı bir an önce bitkilere aktarabilmekti. Ama dediğiniz gibi yosunlar bu konuda bitkilerden daha usta :) Aydınlatmayı ve süresini düşürmeyi, şu ters ozmoz su değişimleriyle kh ve gh'ı düşürdükten sonra deneyeceğim [:iyi:]
SON MESAJLAR
- Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Sessiz Şelale Filtre Önerisi Sufisu, 23:18
Filtreleme Seçenekleri - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
